Ettevaatust Wizzairiga

Oli selline vajadus lennata Riiast Pariisi. Wizzairil selline 50 EUR-ne hind ja Airbalticul nii 100 EUR. Lennuajad ja minu jaoks lennujaama asukoht võrdse väärtusega. Pole kunagi Wizzairiga lennanud ja sai siis Wizzair ostetud. Nüüd, kuus nädalat enne lendu, võeti see lend lennuplaanist maha ja pakuti 2 päeva varem lennata või raha tagasi. Kaks päeva varem on muidugi nali. Saatsin siis complainti ja nad saatsid mind viisakalt sooja kohta. Sisuliselt teatasid, et võivad ka päev enne oma lennuplaani muuta, selles osas piiranguid pole. Siiamaani on kõige kehvemini läinud Airbalticuga, aga siiski neil 2 kuu reegel, et kui lennuni vähem kui 2 kuud, siis ikka pakuvad normaalse alternatiivse lennu, mitte raha tagasi. Sellest küll aega möödas, aga usun, et see veel ikka nii. Teised firmad üldiselt hoolitsevad, et normaalsel ajal kuhugi jõuad. Ryanairiga veel kehva kogemust pole, lennuaegu küll muudetud kuid päris ära jäetud lende pole. Loo lõpetuseks tuli ikkagi endal AB pilet osta 193 EUR eest. Niipalju siis tarbijaõiguste kaitsmistest. Mina ei saa põhimõtteliselt midagi muuta, lennufirma aga võib mu ka viimasel hetkel pikalt saata. Wizzairiga jäi see ainukeseks ja viimaseks kogemuseks. Nagu kirjas, Ryanairiga endal lennatud küll ja kehvasti pole läinud, Easyjetiga ka mitte. Ryanairil ei paista ka mingi 2 kuu reeglit olevat, aga pole nii lühikese tähtajaga ka nad mul kunagi muutnud, vaid kellaaega natuke.

Tõepoolest, lennufirma võib kasvõi päev varem lennu ärajäämisest teatada, erinevus on aga selle eest makstavas hüvitises - kui lennu ärajäämisest teatakse vähem kui 14 päeva enne väljalendu, siis on lennufirmal kohustus maksta hüvitist, mis Riia-Pariisi marsruudil (üle 1500 km) peaks ulatuma 400 euroni. Seevastu kui lend tühistatakse rohkem kui 14 päeva varem, siis lennufirmal peale piletiraha tagasimaksmist täiendavaid kohustusi ei ole: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm.