Viimased kommentaarid

dim123, UK juhtum oli muidugi äärmuslik, aga kui retsepti kaasas ei ole, on tollil ka ühe paki pealt võimalik saag käima tõmmata. 

Või kui palju Gruusias käijaid teavad et kodeiini või pseudoefedriini sisaldavad rohud, mida Eestis lausa retseptita müüakse (nt Nurofeni köhasiirup või Sudafed) on seal rangelt keelatud ja alles see oli kui kaks prantslannat istus seal mitu päeva kinni ja said 2500€ trahvi vaid ühe karbi Dafalgani tablettide eest: https://www.nouvelobs.com/monde/20140807.OBS5796/georgie-deux-francaises-arretees-pour-du-dafalgan-codeine.html

Ja Egiptuses võib sul ükskõik kui hea tervisekindlustus olla,ent kui apteek ei ole võimeline müügiarvet väljastama (kui arveks mitte lugeda ajalehenurgale kritseldatud numbrit), siis pole ka kindlustusest suurt tolku :-)

Minu postitus oli kindlasti vaid sõbralik täiendus, ei midagi pahatahtlikku. Reiside ja ravimite teema vääriks vähemalt eraldi foorumirubriiki, sest see ongi nii mitmetahuline - igas riigis erinevad ravimid, reeglid, päritolud, tõved jne jne. 
Enda viimane kogemus oli Egiptuses käies, kus terve pere sai kõhutõve, mis sealmaal üsna tavaline ja ravimiseks piisab paarist tabletist Diaxist (nifuroksatsiid), mida aga Eestis ei müüda. Hotelli apteegis küsiti 10 tableti eest 15€, siis aga googeldasin ja selgus, et kohaliku apteegiketi hind on hoopis 0.60€., seega tuli odavam taksoga linnaapteeki sõita. Või siis valuvaigisti Tramadol, mida Eestis laialt retseptiga müüakse hinnaga 2€/pakk, seevastu selle Egiptusesse viimine võib trellide taga lõppeda:   https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/drugs-medicine-egypt-laura-plummer-tramadol-painkillers-illegal-uae-dubai-abu-dhabi-which-countries-a8038286.html. Sama on näiteks mõnede unerohtudega, mille eest nii mõnigi eurooplane on näiteks Gruusias Kutaisi lennujaamas vahi alla võetud.

Väikese ääremärkusena, et need Dox Caps tabletid on tavaline doksütsükliin, mis Eesti apteegis maksavad 1.90€ / 10 tk (ja Egiptuses 0.30€/10 tk).

Vajadusel võib neid muidugi osta, aga ma ei annaks pead et tegemist pole mingite suvaliste nurga taha valmistatud kriidirullidega, mille päritolu ja koostist tuleb naastes Soome tollile selgitama hakata...

On küll kinni. Kui ka mõni harv erand juhtub olema, siis esiteks - kas on sinnapääsemine mõõdutundetult kulukas või lihtsalt võimatu, teiseks - sealne meditsiinisüsteem ei pruugi olla selline, mille kätte sooviks kriisi korral oma elunatukest usaldada ning kolmandaks - võid eurooplasest pidalitõbisena kolakat saada. Keenias oli just esimene koroonaviiruse tingitud surmajuhtum, kus naabrid peksid surnuks köha tõttu koroonas kahtlustatud mehe. Ainuke mis sellest võib päästa on koroonaviiruse olemasolu tunnistus, sellisel juhul ei julge keegi sind puutuda :)

Maailm on kummaline. Veel mõni nädal tagasi räägiti sellest kuidas kurjad pagulased tahavad Euroopa marjamaale tükkida. Nüüd aga küsitakse Euroopas, et kas mõni soojamaa riik võtaks neid kliima- ja koroonapagulastena vastu. Ei võta, piirid on nüüd kinni ja teiste riikide jaoks oleme nüüd samasugused illegaalsed pagulased, kelle lennuki kraaviajamine või laeva purukssõitmine on igati legaalne ja rahva poolt heakskiidetud meede.

katriina, tasub vaadata vastavat lendu Flightradarist. Tegemist on lennuga TK181, mis lendab marsruudil Istanbul - Mexico City - Cancun - Istanbul ning link sellele lennule on siin:  https://www.flightradar24.com/data/flights/tk181. Hetkel näitab et lennuk on Mehhiko lahe kohal, tunni aja pärast jõuab Mexico Citysse ja sealt lendab juba Cancuni. Seega peaks kõik korras olema, aga igaks juhuks tasub lehte jälgida, praegusel ajal on isegi õhusolevaid lennukeid sunnitud ümber pöörama...

Kui kellelgi homsest pühapäevani (20.-22.3.) Helsingis majutust vaja, siis mul oli seal tehtud broneering, mille tühistamise aeg möödas, aga ise enam Helsingisse ei pääse. Koht asub kesklinnas, ruumi 4 inimesele, köögi ja muude mugavustega, hind oli 50€/öö (100€/2 ööd), aga saab ka kaubelda. Võtmed saab kätte ööpäevaringselt. Kel huvi, saatku mulle siin sõnum.

Lihtne ju, tuleb otsingusse panna 3 täiskasvanut ja 1 tuba,õ ja filtriks vaid hotellid. Tulemuseks annab booking ca 380 sellist hotelli. Paljud neist on standardtoad, aga kui otsingus on 3 inimest, siis tehakse broneering ka sellele arvule ning see, kuidas nad reaalselt tuppa ära mahutatakse on juba hilisema kokkuleppe asi, kas olemasolevatesse vooditesse või korraldatakse lisavoodi.

Enamuses kohtadest saab kaardiga maksta, kurss hetkel ca 3.64 (vt Iisraeli Posti koduleht: https://israelpost.co.il/postcurrency.nsf/WebDisplayNOHE/$First?OpenDocument&L=EN). Revoluti kaardiga saad pankade ATMidest hetkel teenustasuta 3.72.

Konto väljavõtet pole küsitud.

Pass oleks hea kaasas kanda, kuna ringi sõites arvukalt eri checkpointe. Või siis vähemalt passi koopia.

Guugelda 'london hotel booking minor'. Väidetavalt näiteks Travelodge ja YHA ketid lubavad broneerida alates 16.a.: https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g186338-i17-k6954655-Can\_a\_minor\_check\_in\_a\_hotel-London\_England.html

Teemaalgataja postituses on üsna mitu ebatäpsust:

* Check-inis ei tööta ei ametnikud ega tsinovnikud, vaid lennujaama teenindav personal, kelle missiooniks ja töökohustuseks on hoolitseda selle eest, et reisija probleemideta sihtkohta jõuaks. Muuhulgas hõlmab see vastutust selle eest, et reisija piiriületusest sihtkohas ei keeldutaks, kuna see võib tähendada vajadust isik lennufirma kulu ja kirjadega tagasi kupatada ning oi seda kirumist siis et miks lennujaamas keegi ette ei hoiatanud

* VMi lehekülg ei ole seadus, see on lihtsalt nõuandev veebileht ning 15.01.2020 on viimane lehel tehtud muudatuste kuupäev (võis olla ka pelgalt saatkonna kontaktandmete muutmise vms ebaolulise detaili kohta).

Mina võin küll oma arvukate Tallinna lennujaama läbimiste põhjal öelda, et seal on tegu abivalmite töötajatega, kel on tõesti soov reisija sihtkohta aidata ning mulle isiklikult meeldis, et näiteks viimati Indiasse lennates nad minu e-viisa hoolikalt üle vaatasid. Erinevalt näiteks Riiast, kus Euroopa-sisesel lennul ühe formaalse dokumendiprobleemi tõttu oleks lastega reisides abikaasa laste nähes lennukist maha jäetud ning alles viimasel hetkel 'suure vastutulekuna' pardale lubati

Ma minemas küll ei ole, aga aja ja raha kokkuhoiu huvides võib ju Kairo ja Luxori üheskoos teha. Hurghada-Kairo lennupileteid järgmiseks nädalaks saab 80-90€ ning Kairo-Luxori lennupileteid 40-50€ eest. Luxorist Hurghadasse sõidab 2x päevas mugavustega buss, hind 7€ üks ots. Isiklikult kaaluksin ka Hurghadast Kairosse sõiduks bussi - soodsamad lennud lähevad kl 6 hommikul, mis tähendab hiljemalt kl 3 öösel lennujaama minekut...

Mina olen rentinud Eesti juhiloaga, Enterprise rendifirmas probleemi ei olnud - neil oli paks raamat kogu maailma juhilubade näidistega, tehti Eesti kohalt lahti, vaadati järele ja jäädi nõusse. Politseil sellist raamatut ei ole, sestap mida rohkem pabereid neile ette anda on, seda parem.

Reisika, täpselt minu kogemus 15 aasta tagusest reisist. Vahepeal pole ilmselt muffigi muutunud, pigem kõik veelgi rohkem laokil ning turisti nööritakse veelgi enam. Kui siin keegi Egiptust kirub, siis Kuuba on umbes sama, ainult hinnad kõrgemad, loodus lopsakam ning toit veelgi kehvem. 

Ise on nad rahul, sest bränd on neil tugev - ma isegi nägin töölaagrit, kus ideelistest kommunistidest sakslased selle eest lausa peale maksid et saaks mingit lasteaeda või lauta üle värvida, samal ajal kui kuubalased põõsa all vedelesid ja rummi trimpasid, sest kes ikka sotsialismuses nii loll on, et teiste eest tööd teeb. Kes soovib, leiab sellise võimaluse kindlasti ka täna.

Standard on Euroopa Liidu määrus nr 261/2004, ilusasti eesti keeles olemas ka: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/et/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261. Inimkeelsem selgitus on siin: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index\_et.htm#care-cancellation-1

Lühidalt öelduna peab lennuettevõtja pakkuma kahte asja: abi ja hüvitist. Esimene neist on: 

  • joogid
  • toit
  • majutus (kui teie reis broneeritakse ümber järgmisele päevale)
  • transport majutuskohta ja tagasi lennujaama
  • kaks telefonikõnet, teleks, faksiteated või e-kirjad

Teine asi on hüvitis, mis võib ulatuda kuni 600 euroni: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index\_et.htm#compensation-cancellation-1. Siin on oluline, kui pikalt ette teatati. Reeglina kui ette teatati rohkem kui 14 päeva, siis hüvitist maksma ei pea, kui vähem siis peab. Määrav ei ole sealjuures mitte sinnalend, vaid tühistatud lennu kuupäev - kas teabe saamisest kuni ärajäetud lennu väljumisajani oli rohkem või vähem kui 14 päeva.

Billigeril on kaks varianti - kas kasutada rendifirma pakutavat nullomavastutust (hinnaks sel juhul 300+€ nädal) või vahendusfirma kindlustust, mille puhul broneeritakse 1200€,aga isegi kui see käiku läheb, siis kogu omavastutus kompenseeritakse (hind 155€/nädal). Lõppkokkuvõttes on mõlemad omavastutused, isiklikult aga eelistan pigem deposiidi välja käia ja hiljem kindlustusega suhelda kui et mõnelt sealselt rendifirmalt nende kindlustus võtta, kuna esiteks on nad röövlid ja teiseks petturid. Neli korda rentinud ja alati nende süül mingi jama olnud. Maitse asi, aga mina võtaks nende kindlustusi ja lisateenuseid nii vähe kui võimalik.

Mina kasutaksin sakslaste www.billiger-mietwagen.de portaali, nagu viimased 10 aastat edukalt teinud olen. Kiire otsing näitab ajavahemikuks 15.-22.06.2020 Da Vinci lennujaamast keskklassi SUV (tüüp Opel Crossland X) hinnaks 155€, sisaldades ka kindlustust, mis katab nii rendifirma omavastutuse 1200€ kui ka näiteks autosse sissemurdmise kahju kuni 3000€ ulatuses, vastutuskindlustuse jne. Rendifirma Centauro (kasutajate hinne 9.1/10) ning kindlustajaks AXA Assistance. Samuti ei pea mingi senaator ega HON olema, tavasureliku ettemaksuga krediitkaardist piisab :-) 

Kindlustus Itaalias PEAB olema, hullemaid sullereid kui sealsed rendifirmad pole ma kusagil mujal kohanud - ja pole vahet kas Avis, Sixt, Hertz või mõni kohalik makaronimeister, üksainus ikaldus.

Le Direct Bus on kindlasti kõige mugavam - buss läheb otse terminali 2D (Air Balticu saabumiskoht) juurest Orlysse, samas kui rongiga minekuks peab esmalt raudteejaama jõudma ja hiljem ka ümber istuma. 

Üksikasjalik juhend kuidas Terminali D jõudes bussipeatust leida on siin: https://www.lebusdirect.com/en/maps-access-bus-stops/roissy-cdg-terminal-2-ac.html.

Ühtset vastust nende veebileht ei anna. Nende tüüptingimuste sektsioonis on vihjatud, et bussile saba lennupiletiga siis, kui pileti väljastajaks on Air France ning edasilend toimub mõnele Prantsusmaa ülemere territooriumile (DOM/TOM). Teoreetiliselt saab ka Air Balticu lennuga tulles, kui tegemist koodijagamislennuga:   Air France customers : with connections to DOM TOM flights, must present the travel ticket provided by Air France: https://www.lebusdirect.com/en/conditions-generales-transport.html 

Kui lennud eraldi piletitega, siis päris kindlalt ei saa. Aga küsida võib ikka! 

haaletaja märkus on õige, CDG on asja eest pidevalt Euroopa kõige nõmedamate lennujaamade edetabelis.

Tänu tormile aga üks maailmarekord ka - pühapäeval püstitas üks British Airwaysi B747 tormifrondis New Yorgist Londonisse lennates atlandiülese rekordi, läbides tänu tugevale taganttuulele vahemaa vähem kui viie tunniga: https://edition.cnn.com/travel/article/british-airways-fast-flight-scli-intl-gbr/index.html. Kusjuures idast läände lennates kulus samal lennukil aega 7:35...https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-civp

Sama kehtib ka Euroopa sees, lõuna/edela poole lennates tasub lisaajaga arvestada, samas kui vastassuunas tehakse rekordaegu. Näide: eileõhtune Tallinn-Brüssel 3:20, Brüssel-Tallinn 2:00 (graafikujärgsed ajad vastavalt 2:35 ja 2:20).

Olukord on igal pool erinev, näiteks Frankfurdis täna hommikul suuri ärajätmisi ja hilinemisi ei olnud. Saksa Raudtee peatas kõigi pikamaarongide sõidud eile kl 18 kuni täna kl 10, nüüd liiklus vaikselt taastub (v.a. Baierimaa).

Ma võtsin neilt klaaspõhjaga laevas sõidu. Üldiselt oli ok, laev nägi teistsugune välja kui reklaamil (mitte kollane), mind see eriti ei morjendanud, aga mingi italiaanode pere lõi kõva lamenti selle pärast. Üldiselt pole vahet kas tänavalt või getyourguidest osta, reis ikka sama laevaga. Kui senti taha ajada, siis võib äpi hinna tänava reisibüroos letti lüüa ja sellest alla kaubelda, äkki läheb läbi, ise ei viitsinud proovida

Duty of care pole siiski päris sama, kuna hõlmab üksnes toitlustust ja majutust viivituse ajal: https://www.flightcompensation.com/rights/care-assistance/ , samas kui viidatud kohtulahend käsitles reisija sihtkohta toimetamist alternatiivsete transpordivahenditesse, mis on hoopis teine ja lennufirmale kulukam teema.

Huvitav pretsedenti loov kohtuotsus Saksamaalt seoses ELi määruse alusel hüvitise maksmisega: https://www.spiegel.de/wirtschaft/ryanair-muss-entschaedigungen-auch-bei-streik-zahlen-a-db78c5fb-945b-4fa4-a2d8-b8de614dc893

Nimelt otsustas Frankfurdi kohus, et lennufirmal (antud juhtumil Ryanair) võib olla kohustus maksta kompensatsiooni ka juhtudel, kus lennu hilinemise või ärajäämise põhjustas streik. Olgugi et tavaliselt on streik vastutust välistav asjaolu, on lennufirmal siiski ka streigi korral kohustus kanda hoolt oma reisijate kohalejõudmise eest, pannes näiteks reisijad mõne teise lennufirma lennukile, rentides asenduslennuki vms. 

Juhul kui lennufirma seda aga ei tee, siis võib reisijatel siiski olla õigus ELi määruse alusel saadavale hüvitisele.