Viimased kommentaarid

Ülevaatliku info teemaksust Poolas (ja ka Lätis-Leedus) leiab tolls.eu lehelt.

Poolas tuleb tasuda teemaksu teatud kiirteede ja 1. klassi teede kasutamise eest. Ühekordseks kasutamiseks on kõige mugavam alla laadida nende e-Tolli äpp, mille puhul saad Poola jõudes tolliarvestuse aktiveerida, teha ettemaksu, sõidu lõppedes (nt ööbima jäädes) taas deaktiveerida ning süsteem arvutab ja maksab iga kord GPSi andmete põhjal tasumisele kuuluva tasu. Tasu sõltub maksuliste teede kasutusest ja emissiooniklassist, nt Euro 5 masinaga Leedu piirilt Wroclawisse on ca 160 PLN, Gdanskisse aga ca 65 PLN.

Täpsema kirjelduse leiab siin ja manuaali siin. Konto registreerimist äpis teha ei saa, ainult veebis siin.
Maanteemaksu kalkulaator on siin ja tasuliste teede kaart siin (kliki 'Show tolled roads')

3
0

@Korsten, sellele lõikele ma viitasingi - tagatist ei pea olema, kui reisi eest saab maksta peale selle toimumist või siis makstakse otse reisi läbiviijale (antud näite puhul Coral Travelile). Kookos Reis kodulehe KKK osast loen aga et raha laekub nende pangaarvele, seega see erand siin ei kohaldu: https://www.kookosreis.ee/kkk/.

Ja last but not least, kui küsimusele et kas tasumine on turvaline on vastuseks et 'jah, sest meil on arve LHV pangas', siis ütleb see nii mõndagi selle turvalisuse taseme kohta. Lihtsalt teadmiseks et iga OÜ võib pangas arvet omada ja mingeid järeldusi selle põhjalt tellitava teenuse kindluse osas küll teha ei saa. Aga eks igaüks ise tea.

14
1

Aitäh lingi lisamise eest. Eestis on seni õigusallikaks ikka seadused, mitte TTJA veebileht, aga olgu, loeme siis seda. Viidatud veebileht ütleb paar rida edasi et "kontrolli reisikorraldaja majandustegevusteatest, kas reisikorraldaja on andnud enda pakettreiside pakkumise ja müügi õiguse sellele reisivahendajale". Võtan siis veebilehe lahti, vaatan esimest reisi, reisikorraldajaks Coral Travel OÜ. Vaatan nende registreeringut ning selles sisalduvat nimekirja ettevõtetest, kellele Coral on pakettreiside müügi õiguse edasi andnud ja ei tea kas näen valesti, aga Kookos Reis OÜ selles nimekirjas ei esine: https://mtr.ttja.ee/taotluse_tulemus/556071?backurl=%2Ftaotluse_tulemus%2Feriotsing%2Freisiettevotja#partnerid. Rohkem edasi otsida ei viitsinud.

Eelmises postituses viitasin turismiseadusele ja seda võiks ka selle teema käsitlemisel edaspidi teha. Turismiseaduse § 8 lg 1 ütleb ilusasti et § 6 loetletud tegevusaladel tegelejatel peab olema registreering, sh lepingute sõlmimise hõlbustamisega tegelejatel (§ 6 lg 1 p 6). Ka tagatise osas näeb seaduse § 15 lg 6 ette erandid, kus seda ei pea olema (nt kui reisi eest tuleb maksta alles peale selle toimumist), aga ma kahtlen et kogu Kookos Reis OÜ tegevus selle alla mahub.

Oma arvamus ka. Iseenesest on tore kui ettevõttel on soov inimestele reiside planeerimisel ja läbiviimisel abiks olla ja ma ei väitlegi selle vastu, aga kui keegi küsib minu käest et kas eelistada tagatise või tagatiseta reisivahendajat, siis minu soovitus on tagatisega reisiettevõte. Täpselt samamoodi nagu reisikindlustusega - keegi ei keela ilma reisikindlustuseta Euroopasse trippima minna, seadus seda ju ei nõua ja TTJA samuti mitte, ent see ei tähenda et see soovitav oleks.

13
1

Serbia piirikontrollid ei ole hooajaväliselt põhjus, miks seda marsruuti vältida, tavaliselt 10-15 min. Kõige aktuaalsemat seisu piiripunktide kaupa näeb siin: https://borderalarm.com/

Kui siiski soov vaid Schengenis püsidas, siis transiit läbi Rumeenia läheb ka iga aastaga hõlpsamaks. Nende põhiline transiiditee A1 Aradist Bulgaaria piirini on juba 78% ulatuses kiirtee (kokku 584 km, sellest 468 kiirtee ja 122 ehitamisel), viimati lisandus 2024. aasta detsembris 16 km teed ja seda 8 kuud enne tähtaega. Karpaatide ületuse osas töö käib, Sibiu-Ploiesti jupp peaks täies pikkuses 2027 valmis saama. Pigem on Bulgaaria hetkel see kitsaskoht, kus otse üle Vidin-Botevgradi minnes on tee kitsam, Bukaresti kaudu teeb aga suure ringi sisse. Türki sõiduks on aga puhtalt Schengeni Rumeenia-Bulgaaria marsuut juba täiesti mõeldav alternatiiv Serbia-Kreeka marsruudile, .

See oli nüüd keerulisem vastus. Lihtsam vastus on lüüa marsruut Google Mapsi sisse. Varssavist Thessalonikisse on Serbia kaudu 18h ja 1862 km, RO-BG kaudu 22h ja 1951 km. Kui aega on ja +4h ning +90km kaalub üle Serbia kaudu mineku, siis võib ka Schengeni kaudu minna.

2
0
3
0

Ma olin novembris Comfort Hotel Kiyosumi Shirakawas: https://maps.app.goo.gl/gWBBVRpL6cSFNXQC9 ja jäin igati rahule. Kahe metrooliini ristumiskohas (kolmas liin, Morishita, 600 m jalutuskäigu kaugusel), hotelli sissepääs kohe metroo väljapääsu kõrval. Hind kahele hommikusöögiga oli 70€/öö, miljonivaade 15. korruselt Skytreele, Tokyo kohta täiesti OK suurusega toad. Peoloomadele ehk mitte nii sobiv kant, kuna ööelu väga ei ole, aga poed-toidukohad kõrval (Family Mart samuti sissepääsu kõrval, supermarket ümber nurga) ja nt Tsukishima restokvartal vaid kahe peatuse kaugusel. Narita lennujaama ühe ümberistumisega 1:10 ja 1300 JPY. Pesumasin-kuivati loomulikult olemas. Kui plaan kusagile edasi reisida, siis saab pagasit Familymartist soovitud sihtkohta saata, samuti olid metroojaamas pagasikapid.

Üleüldiselt minu soovitus et kui ööelu ei peibuta, siis valida metroojaama läheduse järgi. Metroo on mugav ja kiire, pole suurt vahet, kas sulle huvipakkuvad kohad asuvad 2 või 6 jaama kaugusel. Kui vähemalt 2x päevas sõita, siis tasub end ära Tokyo metroo 24/48/72h kaart, mille saab osta nt Klookist, nt 3 päeva kaart on 9.15€: https://www.klook.com/activity/1552-subway-ticket-tokyo/ seega alla 3€ päev. Kaart kehtib mõlemas metroosüsteemis (Toei ja Tokyo Metro), s.t. kõigil ümmarguse tähisega liinidel, selle saab veebis osta ja siis välja printida roosadest 'Pick up your ticket' märgiga automaatidest, mida igas jaamas aga ei ole. Ülevaate jaamadest, kust selle saab välja trükkida, leiab siit. Näiteks Naritast tulles võib pileti Klookist ette ära osta, sõita rongiga Oshiage või Asakusa jaama, seal 24/48/72h pileti roosast automaadist välja võtta ning sellega metroosse oma soovitud sihtkohta minna.

4
0

jaanusm, pole siin erilist saladust midagi, hind ja asukoht. Näiteks nädala pärast, 18.-19.3. sinna minnes saab toa nende kodulehelt 45€ eest kahele, võrdluseks 63€ Hamptonis. Ja mis asukohta puutub, siis Hamptons on põllu peal, samas kui Rixwellist on 10-15 min jalutuskäigu raadiuses Spice keskus, Kalnciema hipsterikvartal ning Agenskalna turg, ka kesklinn on lähemal, 15 min bussiga või 5€ Bolt. Pluss jääb täpselt Tallinnasse-sõidu teele. Kui soov näiteks laupäeva hommikul Riiga sõita, pärastlõunal linna avastada ning õhtul ooperisse minna, plaaniga pühapäeva hommikul RIXist lennata, siis on Rixwell perfect match.

2
0

Variant on ka poolel teel kesklinna asuv Rixwell Elefant: https://maps.app.goo.gl/tf3c48WZRytcmQ3Z7 . On küll kaugemal, samas 45€ kahele on igati norm hind, Bolti saab hommikul soovitud kellaajaks ette tellida, sõit lennujaama on 7€ ning 7 minutit. Hotelli kõrval on ka 24h avatud poega Circle K. Bussiga Riiga minnes 15 min bussijaamast lennujaama suunas sõita.

1
0

Vatsele lisaks - mitte väga ammu oli selliseks riigiks ka Gambia, kuhu grupiga minnes sai viisavabalt, ilma grupita aga pidi 200+€ viisa eest välja käima: https://www.reisiekspert.ee/et/riigid-viisainfo/i/3-aafrika/v/131-gambia. Kusjuures viimast seisu ei teagi, Reisi Targalt väidab et viisavaba: https://www.reisiekspert.ee/et/riigid-viisainfo/i/3-aafrika/v/131-gambia samas nende ELi saatkond https://gambiaembassy.eu/visa-application/ ja iVisatravel: https://ivisatravel.com/gambia/c/gambia-visa-policy-explore-more jälle et on vaja

0
0

Tegemist tõepoolest lennujaamade, mitte LH streigiga. Alates 11.03 peaks taas tavapärane lennuplaan toimima.

1
0