Buldooza

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
219 meeldimist
15 postitust / 869 kommentaari
33 (5.3%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Google Maps aitab - sisesta alguskohaks Bordeaux lennujaam ja sihtkohaks Montendre, lisaks kuupäev ja kellaaeg ning transpordiks ühistransport et voilá, ühendused ongi näha. Lennujaamast raudteejaama on pilet 1.50€: https://www.infotbm.com/en/fares, rongipileti saab osta raudteejaamas automaadist või kassast.

Samal teemal üks varasem postitus: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/saksamaa-oekomaks. Sealne soovitus kehtib endiselt, kõige lihtsam on teha see kleeps kohapeal Berliini jõudes, hind 5-6€ ja protseduur võtab mitte üle 10 minuti.

Viitasin enne Google Flights lehele, seal saad sisestada lausa mitu lähtepunkti ja näha kuude kaupa pakutavaid hindu. Nt sügiseks oli täiesti realistlik leida hindu vahemikus 600-700 eurot Tallinnast. Odavamat hinda sinna ei maksa loota - valuutahädas Venetsueela sunnib sinna lendavaid lennufirmasid tankima kunstlikult kõrge hinnaga, mistõttu lennufirmad on sunnitud kas lende lõpetama või üsna soolaseid hindu küsima.

Marsruudist rääkides sõltub kõik ajast, rahast ja pealehakkamisest/huvist. Kui keegi küsiks minult ideid ca 8-10päevaseks Venemaa tuuriks, siis ise pakuksin välja midagi järgmist:

  • buss Tallinnast Peterburi (7h, 15€)
  • rong/buss (alternatiiv Blablacar) Peterburist Veliki Novgorodi (3-4h, 6-7€)
  • rong/buss Novgorodist Moskvasse (7-8h, 12-25€)
  • rong + buss Moskvast Suzdalisse (ümberistumine Vladimiris, 3-4h, 8-15€)
  • buss + rong Suzdalist Kaasanisse (ümberistumised Vladimiris ja Nizni Novgorodis, ca 12h, 20€)
  • lennuk Kaasanist Peterburi (2h, 75-80€) ning buss Peterburist Tallinnasse (7h, 15€). Või veelgi lihtsam, lennuk Kaasan-Moskva-Tallinn, ca 120€).

Kokku seega transpordi peale alla 200€.

Veel nõuandeid:

  • Peterburi saabudes tee esimese asjana omale kohalik SIM ettemaksukaart andmesidemahuga, igas raudteejaamas on ridamisi sim-kaardi müüjaid. Ülevaate erinevatest pakettidest leiab siit: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Russia, nt Megafoni Слушай sisaldab 500RUB (8€) eest 6GB üleriigilist andmemahtu + kõnesid. Kohapeal ringi liikudes on paljudest äppidest suur kasu, nt on väga hea ühistranspordiapp Yandex.Transport, mis lausa näitab reaalajas sõidukite paiknemist, või siis Yandex.Taxi taksode tellimiseks, RZD rongipiletite ostmiseks, Booking.com või ostrovok.ru majutuse leidmiseks jne.

  • kui Cherry.ee taolise kupongimajanduse hiigelajad Eestis on möödas, on sellised kupongid Venemaal veel päris levinud ja pakuvad head võimalust soodushinnaga atraktsioonideks või restoranisöökideks. Lehtedest võib vaadata nt kuponator.ru, mis koondab eri teenusepakkujaid, näiteks saab nende kaudu 2h tuuri Moskva jõel 11€ asemel 4€ eest jne: http://out.kuponator.ru/out/a5qDBzkJO23swOjcwNDk5NTUsNTo2LDg6dHJ1ZX0./
  1. Viisa tegemiseks pöördu suvalise reisibüroo poole, võta kaasa pass ja passipilt, täida ankeet, maksa ja nädal hiljem saad samast kohast viisa kätte. Hind ca 60-70€, vt näiteks http://veneviisa.ee või guugelda 'vene viisa'.

  2. Lennates ei tohiks Kaliningradi pääsemisega probleemi olla, bussiga minnes tuleb aga Leedut läbida ning kahtlane et ühekordsest sellest piisab. Samas esimest korda Venemaale minnes võib Kaliningradi programmist rahulikult välja jätta, Venemaal on palju kauneimaid ja huvitavamaid kohti mida enne avastada.

  3. Tänu rubla kukkumisele on turistiatraktsioonid täiesti taskukohase hinnaga. Nt Tretjakovi galerii pilet on 500 rubla ehk ca 8 eurot, Ermitaaž 700 rubla ehk 11 eurot. Võrdluseks: Kumu pilet on 8€ ja Louvre' pilet 17€.

  4. Turvalisuse pärast ei maksa karta, tavalisest ettevaatusest piisab (vältida pimedaid nurgataguseid, mitte purju juua ja tüli norida jne).
  5. Kõik sõltub marsruudist. Kõige ehedam ja soodsam on rong, väiksematesse kohtadesse buss, pikemad vahemaad lennukiga. Aegade ja hindade planeerimiseks on kasulik rasp.yandex.ru lehekülg, kus eri transpordivahendid mugavalt ühte koondatud.

Nt kui vaadata 15. augustil ühendusi Moskvast Peterburi, siis rong ja lennuk umbes sama hinnaga (ca 30-40€), lennuk läbib selle vahemaa küll 1,5 tunniga ja rong 4 tunniga, ent rong viib otse kesklinnast kesklinna, samas kui lennuki puhul tuleb min 3 tundi arvestada lennujaama minekuks ja tulekuks. Bussiga saab juba alla 20€ eest, ent siis tuleb ka 10 tundi teel olla. Vene inimestega suhtlemiseks võib kasutada ka http://blablacar.ru sõidujagamisteenust, hind umbes sama mis bussil. Ning mitmekesi Moskvast või Peterburis ringi sõites või sealt välja sõites võib kasutada Uberit, mis Venemaal on tõeliselt odav, nt Peterburist Moskva vaksalist Peterhofi sõit (ca 40 km) maksab vaid 12-15€ terve autotäie kohta.

Pekingi puhul on 72h viisaga lubatud viibida Pekingi halduspiirkonnas (administrative area).

Kui sisestad Google Mapsis otsingusse Beijing, siis on näha, kui suurt ala see hõlmab - lisaks linnale ka tubli tüki lähiümbrust.

Nagu näha, kuuluvad selle piirkonda ka päris mitu lõiku Hiina müürist. Siit lehelt leiab infot iga lõigu kohta: https://www.travelchinaguide.com/china_great_wall/scene/beijing/, mõned osad on hõlpsamini juurdepääsetavad, ent sellega kaasneb ka suurem külastajate arv.

Tbilisi-Batumi liinil liiguvad nii tavalised rongid kui uued Stadleri kiirrongid. Aprillis Batumist Tbilisisse sõites ostsime kiirrongi pileti päev varem, I klassi siis enam kohti ei olnud aga II klassi küll. Kiirrong on päris populaarne ja tippaegadel, nt suvistel nädalavahetustel, ei pruugi sinna piletit olla. Samas kui Musta mere kuurorteid kavas ei ole, siis rongi mujal peale Tbilisi-Kutaisi liini ilmselt kusagil kasutada ei saagi, tuleb bussidele ning marsrutkadele rõhuda.
Mis Svaneetiasse pääsemisse puutub, siis kiireim viis sinna pääsemiseks on lennukiga, Tbilisi lähistelt lendab Mestiasse VanillaSky, hind algab 65 larist üks ots: http://vanillasky.ge/index.php?action=gverdi&gverdi_id=237&cat_id=&Lang=1, ent säästab oluliselt aega. Ainuke risk on ilm, kuna tegemist L410 väikelennuki ja väiekse lennujaamaga, siis on lendude hilinemise või ärajäämise risk üsna suur.

Mina sain kaks koodi, üks neist reisibüroo kood broneeringukinnitusel ning teine lennufirma piletikood, mis asub e-piletil. Selle teise, Aeromexico koodi abil leidsin kinnituse kenasti AMi lehelt üles, täiesti kehtiv.

Marki ümbersõit oli algselt kavas avada selle aasta juuli lõpus, ent arheoloogilised kaevamised olevat kujunenud pikemaks kui algselt plaanitud ning uus avamistärmin on oktoobri keskel: http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/pod-koniec-wakacji-przejedziemy-obwodnica-marek--58932.html.

Wyszkow - Ostrow Mazowiecka lõik peaks valmis saama tuleva aasta suveks, ülejäänud lõigud kuni Bialystokini sel suvel: http://www.wspolczesna.pl/wiadomosci/bialystok/a/s8-kolejny-fragment-jest-gotowy-cala-trasa-do-stolicy-w-2018-r,11606392/

Kuna teemaks oli Waze kasutamine Euroopas, siis lisan juurde et mitmel pool Lääne-Euroopas, nt Belgias ja Prantsusmaal, on tavalised kiiruskaamerad sagely asendunud teatud teelõigu keskmise kiiruse mõõtmisega - ca 2-3 km lõigul on lõigu alguses ja lõpus kaamera ning see fikseerib keskmise kiiruse sellel lõigul. Eesmärgiks vähendada olukordi, kus kaamerat nähes järsult pidurdatakse ja seeläbi ohtlikke olukordi tekitatakse. Waze's on need kohad enamasti kenasti näha, mõõtmisala alguses ilmub ekraanile vastav teade, mis kehtib kuni ala lõpuni. Pisut võib eksitada vaid see, et mõõteala alguse teade ilmub politsei märgina, tegelikult politseid seal aga ei ole.

AC on air conditioning ja tähendab nii konditsioneeri kui kliimaseadet (ausalt öeldes on see sama). Kohvrite mõõt on hinnanguline, vaata milline on näidisauto pagasiruum ja tegelik võibki umbes sellele vastata.

Ukraina põhiteed on üsna heas korras, enamjaolt sirged ja siledad, mistõttu võiks ikka minna üle Lvivi ja Umani (maanteed E50 ja E95). Kui soov oma silmaga näha, siis võib Google Street Views suvalistele kohtadele kaardil klikata ja näha, milline see tee on. Rumeenia on ka võimalik, ent teeb paraja ringi ja mägede tõttu käänulisem ja aeganõudvam.

Viktori lugu rebis minugi hinges vanad haavad lahti.. aga järgmiseks kannatuste teekonnaks on hea teada et kohe Ptaki kõrval asub aus Poola kõrts (karczma) Pod Strzecha, http://podstrzecha.com.pl/kontakt/, toidud olid maitsvad ja kannu õlle eest üle 2 euro ei küsitud. Kohe sealsamas kõrval on ka Biedronka toidupood, kust ristiinimene õlut, rummi ja sakummi kaasa rebida saab.

Reisimine Lätis ja Leedus on nagu Eestis. Toidukohtade soovitusi leiab tripadvisor.comi abil. Aastaseid lapsi kusagil minema ei aeta, kui küsida, pakutakse kas väiksemat portsu või tehakse enda kaasavõetud lapsetoit soojaks. Prisma lõpetas Lätis-Leedus tegevuse, aga Rimisid ja Supernettosid on neil igal pool, pluss nt Lätis Eesti ETK poodidele vastavad Aibe maapoed: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_supermarket_chains_in_Latvia. Sisuliselt siiski suurt vahet ei ole mis silt poe peal, toidud ja hinnad enamvähem samad. Poode saab otsida Google Mapsis või Waze abil, aga sarnaselt Eestile on raske mõnd linna läbida ilma suuremale kaubakeskusele sattumata. Kaardiga saab igal pool maksta, v.a. ehk vaid väiksemad maaturismi asutused.

Sain piletid Acapulcosse veebruariks, 210€. Kinnitus tuli, ka Aeromexico enda lehe broneeringute menüüs oli selle broneeringunumbriga lennud olemas.

http://www.seb.ee/hinnakiri
Lihtsalt kommentaariks et läbiv suurtäht teemas sobis 1990ndatel Postimehe lugejakirjade pealkirjadesse, ent tänapäevane netikett peab seda karjumiseks: https://en.wikipedia.org/wiki/All_caps. /Veigo: parandasin ära, polnud tahtlik/

Konkreetne küsimus saab ka konkreetse vastuse, samas kui üldisele küsimusele 'mida Londonis teha ja kuidas hakkama saada' vastamiseks on kuulsad Lonely Planet, Rough Guide ning teised kirjastused välja andnud mitmesajaleheküljelisi raamatuid, mis ikkagi kõigile küsimustele (nt kust kl 5 hommikul nartsisse osta või millisest restoranist saab verivorsti ja hapukapsast) vastates jänni jäävad.

Seega konkreetne vastus - Google Maps. Tipi arvutis või telefonis Google kaardil alguskohaks oma Bethnal Greeni aadress ja lõpp-punktiks Victoria Station. Sisesta saabumisajaks kl 05:00 soovitud päeval. Vali liikumisviisiks ühistransport. Klikka otsi ja sekund hiljem on üksikasjalikud ühendused meetri täpsusega ekraanil. Veel üks klikk ning Uberi, Getti ja myTaxi hinnad ilmuvad. Vajuta nutitelefonis 'add route to home screen' ning hommikul saad ühe klikiga valida teekonna ning leida juhised peatusesse ning peatuste vahel liikumiseks. Veelgi enam, Google isegi tuletab sulle hommikul meelde millal aeg on kohvi üles panna, et soovitud ajaks bussile jõuda... ehk siis kui Obinitsa kodutöö tehtud, siis Londonis hätta ei jää ning seda isegi vajaduseta Londoni bobbysid taga ajada, neil praegu muudki tegemist.

Nädalavahetustel on Varssavi kesklinna avalikel parkimiskohtadel parkimine reeglina tasuta: http://expatsguide.pl/node/16. Samuti on nädalavahetusel paljud kesklinna äriklassi hotellid väga mõistliku hinnaga, ise olen näiteks maksnud alla 50€ kahese toa eest hommikusöögiga 5* Westinis. Kui tahta auto parkimismajja jätta, siis hea ülevaate kohtadest ning soovitud perioodi hindadest annab en.parkopedia.com, ööpäeva hind nt kesklinna Zlaty Terasy parkimismajas jääb alla 10€. Veelgi mugavam oleks muidugi kasutada hotelli parklat, tihti pakuvad nad klientidele soodushindu.

Minu kogemus Venemaa kruiisidest piirdub päevase laevasõiduga mööda Moskva jõge, aga nõu saan ikka anda.
Venelaal on laevakruiiside valik päris lai. Enne otsima asumist võiks mõelda vastused kahele küsimusele:

  • kas kruiis peaks olema inglise- või venekeelne ning
  • kas tegemist peaks olema täispaketiga Eestist või sobib ka ise korraldamine.
    Lisaks muidugi kestus, sihtkohad jne.

Venemaa kruiisimajandus jaguneb laias laastus kaheks - välismaalastele suunatud, inglise/saksa/prantsuskeelsed kruiisid ning Vene siseturismi kruiisid. Esimesi neist pakub nt Estravel oma kruiisiportaali kaudu: http://cruisecentre.ee/kontakt, ent hinnaks tuleks arvutada alates 200€/pave.

Teine valik on tellida tuur otse kohapealt. Kui guugeldada речные круизы, siis leiab pakkujaid ridamisi, on nii laevafirmasid (https://www.mosturflot.ru, http://www.vbp.ru) kui reisibüroosid (nt https://vodohod.com/). Nende otsingumootoritest saab juba konkreetsemalt sobivaid piirkondi, aegu ja kestuseid otsida. Nt 6päevane kruiis Piiterist Moskvasse algaks ca 15.000 rublast (ca 250€): https://booking.mosturflot.ru/rivercruises/3754. Sadamad mõlemas linnas üsna kesklinna lähedal, bussi-rongi-lennukiga sinna ja tagasi.

Kolma võimalus on pöörduda mõnda vabalt valitud Eesti reisibüroosse, kirjeldada oma soovi ja nemad korraldavad programme koostamise.

Peale Lodzi ümbersõidu valmimist möödunud aastal peaks kiireim ja mugavaim tee Krakowisse olema Varssavi - Lodz - Katowice kaudu, seda ka Google Maps soovitab. On küll 60-70 km pikem, ent teetöid hetkel vähem ja keskmine kiirus kõrgem.

Reisidel Uus-meremaale turismi eesmärgil, ilma kohapeal kedagi tundmata, on tegemist Visa Waiver Visitor Visa sisenemisega: https://www.immigration.govt.nz/new-zealand-visas/apply-for-a-visa/about-visa/visa-waiver. Ning seal all olevalt lingilt saab näha, et Eesti kodanikud on ka nimekirjas.
Nimetus 'visa waiver' tähendabki sisuliselt viisanõudest loobumist enamuses riikides sellega mingeid lisavorme täita ei tule, v.a. USA. Riiki sisenedes tuleb täita vaid immigratsioonikaart (saab lennukis), samuti peab vajadusel olema ette näidata tagasilennupilet, samuti et omad piisavalt rahalisi vahendeid seal toimetulekuks.