Eurolines pass ja sellega reisimine

Olen siin natuke aega uurinud lehel http://www.eurolines-pass.eu/ eurolinesi passiga liikumis võimalusi. Tunduks mulle nagu sobiv variant esmapilgul, aga päris palju küsimusi on tekkinud reisimise enda kohta. Eriti kuna seal lehel pole mitte mingit infot. Natukene rohkem küll on siin http://www.eurolines-pass.com/travelinformation.html aga seegi on suht ülevaateline vaid. Hetkel ei saagi aru kui kerge või keeruline see tegelikult on ja mida peaks kindlasti arvestama.

Ainus lõik mis pmst annab midagi tarka teada on: "Customers are advised to reserve each journey at the designated Eurolines office or coach station at least 48 hours in advance. In high season it is advisable to make reservations well in advance. You are only guaranteed a seat if a reservation is made. When changing reservations, a fee may be charged in local currency. If a reservation is not made in advance, you may be put on a stand-by list. The first journey may be booked at the point of departure when purchasing the Eurolines Pass ticket. A reservation can only be made in the city of arrival, for which a fee of €4 or £3 will be charged for each journey booked. "

Kellel on reaalseid kogemusi, ehk pajataks natuke neist. Ehk mõnele küsimuselegi vastata. Esialgu tekkisid sellised kiired küsimused.

  1. See esimene leht kus saab ajagraafikuid vaadata- mida tähendab sihtkohta jõudmise aja taga +1? Kas seda, et järgmine päev?

  2. Kas bussid sõidavad öösiti ka? Mõned väljumised on 22:30 jne mis nagu viitaks sellele. Küsin kuna, et kas saab/võib bussis magada?

  3. Broneerimine. Kuidas see ikkagi toimub. Kas tõesti 2 päeva ette alguspunkti riigis ainult? Eeldan ,et võin ka 2h enne reisi kohale tulla low seasoninil ja küsida kas mahub peale veel. Või see üldiselt ei toimi?

  4. Kohtade valimine- kas ja mis kujul saab valida. Kas üldse saab. Kas liikuda võib tühjade kohtade olemasolul ringi ka?

  5. Kuidas 220V pistikutega on bussis?

Eurolinesi passi pole kasutanud, aga bussidega sõitnud küll.
+1 peaks minu teada tähendama järgmist kuupäeva. Paljud bussid sõidavad ka öösiti, bussis magamine sõltub sinu magamisvõimest - liiga mugav see pole, eriti kui buss juhtub täis olema. Tavaline bussiiste, mille saab alla lasta, ei mingeid erimugavusi. Ka bussijuhtide arusaam soojast bussist ei klapi alati reisijate omaga.
Kohtade märkimine piletile sõltub jällegi riigist, aga enamasti istutakse sinna, kus parasjagu ruumi on. Juhi seljatagune või esiiste on pikema marsruudi bussidel broneeritud teisele juhile. Pistikutega on nadi lugu, aga ühe ikka leiab, enamasti kusagilt joogiautomaadi lähedalt.
Busside seisukord on riigiti väga erinev, võib sattuda luksuslikku ja mugavasse bussi, aga ka sellisesse, millel istmed logisevad, kohvimasin ei tööta ja kemmerg ammugi mitte. Puhas õnneasi.

Ok tänud sellegi info eest. Tundub loogiline jah, et riigiti/firmati erinev. Pass vist ei tähenda muud kui tavaline Eurolines'i reis tegelikult eeldan? Lihtsalt ei pea maksma iga tripi eest eraldi.

Olen korra sõitnud Riiast Eestisse. Siis vist ostsin 3h umbes ainult pileti ette otse kassast. Rohkem sellist bussireisi kogemust pole.

Kõige naljakam on see, et igalpool on internestis samu küsimusi inimestel ja vastuseid mitte kuskil- nagu polekski keegi Eurolines'i passiga sõitnud :)

Üks küsimus- sõidavad eurolinesi bussid ikka läbi Kaunase? Selles mõttes, et euroopast ei lahku vahepeal. Seal see Kaliningrad vahepeal ju kui otse minna vms.