Kamerun – Kesk-Aafrika Vabariigi reis (Teine osa. Kesk-Aafrika Vabariik).

P.S. esimene osa loe Kameruni teema all.

Lidjombos (Kamerun) läbides kõik piiri formaalsused suundute Kadei jõe juurde. Nüüd on teil 2 võimalust kas helistate Sangha Lodgesse ja nad saadavad Teie järgi kaatri või ostate paadi koos juhiga jõe kaldad. Inimesi on kalda juures palju ning kohe kindlasti leiate inimese kes viib teid Sangha Lodge-sse. Teine variant tuleb kindlasti odavam kui esimene.

Enne Lodge-sse minekut peate saama KAV viisa. Selleks peate 10 km sõitma paadiga põhja suunas kuni Lidjombo külani. Seal kaldal asub väike maja mille juures on suur lipumast koos KAV lipuga. Peatate kalda juures ning lähete selle maja sisse (kaardil maja märgitud). Minu eest viisa tegemisega tegeles minu giid, kes soovis saada 120 eurot. Viisa ise maksis 2015 aastal 30 000 XAF (ehk ca 45 eurot). See summa oli paberilipika peal (ehk nn viisa peal. Pildi lisan, et oleks ettekujutus kuidas see välja näeb). Viisa ise passi ei kleebita. Arvan, et suurem osa viisa rahast läks KAV migratsiooni inimeste kätte ja midagi ka giidile, aga olge valmis maksma ka 120 eurot KAV migratsiooni töötajatele isegi kui viisa maksab vähem – korruptsioon on KAVis suur. Viisa saamine meil võttis aega ca 40 minutit. Seejärgi läksime paadiga edasi juba Lodge-sse (ca 50 km kaatriga sõita 1t 20 min. Tavalise paadiga võib võtta aega ca 3 tundi). Kui saabute Lodge-sse siis soovitan võtta lodge nr 6 sest see on kõige parem lodge ja õhtuti saate nautida ilusad päikese loojangud.

Sangha Lodge-s ma viibisin 3 päeva. 1 ööpäev maksis 2015 aastal 150 eurot. Hinnas oli majutus, 3 korda söök (hommik, lõuna, õhtu), söök väga hea, maitsev ja kõhu saate täis.

Järgmisel päeval käisin koos giidi autoga Dzanga Bai-s (elevantide joogikoht). Kaardil on video kus näha palju elevante seal kohas oli. Aafrika elevandid ei ole sõbralikud, seega peate olema väga ettevaatlikud kui kohtute metsas nendega. Nad võivad rünnata. Dzanga Bai-s olime ca 2 tundi, seejärel sõitsime Bai Hokou-sse vaatama gorillasid. Gorillade juures on lubatud viibida 1 tund, mulle tehti erand 1,5 tundi.

N.B. esimesel päeval Lodges enne Dzanga Bai-sse minekut andsin oma passi Rod Cassidy kätte. Rod on see mees kes omab Sangha Lodge. Tema saatis kohaliku inimese koos minu passiga Bayanga-sse politsei osakonda registreerimiseks. Ärge kartke passi anda, nad toovad õhtul tagasiJ

Teisel päeval käisin paadiga juga vaatamas (kaardil märgitud). Juga asub ca 10 km Sangha Lodge-st. Teile antakse paat koos kohaliku giidiga. Juga on ca 20m. Peale tagasi tulekut käisin koos kohaliku giidiga lähimas külas nimega Bobongo. Kohalik rahvas väga sõbralik.

Kolmandal päeval jalutasin lihtsalt ringi ja puhkasin.

Neljandal päeval sõitsime hommikul autoga Lidjombosse kus läbisin piiri formaalsused ning paadiga juba sõitsime Lidjombost (KAV) Libongosse (Kamerun) kus läksin jälle migratsiooni kontrorisse ja vormistasin sissesõidu Kameruni. Seejärel liikusime giidiga sama maršruudi pidi tagasi Yaoundesse.KAV kaart koos huvipunktidega:https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1L1kgpz7MMUBCzUdspZSKMh9VESw&ll=6.496078341658864%2C18.516850077676963&z=7Kokkuvõttes: mulle väga meeldis Kamerun ja KAV. Ärge kartke sinna minna. Ei ole üldse ohtlik koht. Usuge endasse ja kõik saab tehtud.