Kas keegi oskab nõu anda ? Tundub et rentijatel on sassis mõisted tühimass, registrimass ja täismass ... Mida tähendab matkaauto tühimass ? Mida registrimass ? Kas see sisaldab vett veepaagis ? Reovett reoveepaagis ? Ehk kui kirjas on , et Weight in running order 3150 kg siis mida see sisaldab ? Palju siis juht, reisijad ja pagas kokku võivad kaaluda, et 3,5 tn sisse ära mahuks ? Kui täpselt seda jälgima peab ? Mis juhtub kui ei jälgi ? Ja kas 7 kohalise ( 7 iste + 7 magamiskohta ) on üldse tark tegu 7 täiskasvanud inimesega matkama minna ?
Kõigepealt ma soovitan selliste küsimustega pöörduda foorumi matkaauto.com poole, sealt saab väga asjatundlikku abi. See öeldud, esitan oma võhiku-seisukohad. (Korra olen autoelamut proovinud ja hakkas meeldima :). Ma ei tea, kuskohast see "Weight in running order" pärineb, aga meenutab justkui tühimassi. See on sõiduki mass ilma juhita, sõitjateta ja laadungita, kuid kõigi (sõitmiseks vajalike) vedelikega -- kütus, jahutusvedelik ja õlid. Mu sisemine hääl ütleb, et joogi- ega reovett seal hulgas ei ole. Ja isegi kui on, siis 3150-kilosest tühimassist on kerge arvutada, et iga inimene 7-st tohib koos pagasiga keskmiselt kaaluda 50 kilo ;). Pealegi oma piiratud kogemuse põhjal ma ütlen, et seitse täiskasvanut seitsmekohalises autoelamus ei ole Hea Mõte. Matkaauto.com teemade hulgas on ka see, et Euroopas kaalutakse autoelamuid üpris tihti ega käituta ülekaalulistega kuigi leebelt.
mingit tähtsust pole kas need mõisted on rentijatel segi või mitte. Tehnilises passis on kirjas. Tühimass ongi tühimass st on valmistaja määratud sõitjate ja veoseta, kuid juhiga täisvarustuses sõiduki mass; täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass; registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi;
Ehk siis kui sul on matkaauto mille tühimass on 3200 ja seal on 7 kohta ja täismass on 4200, siis sa saad ta registreerida registrimassiga 3500 ja pead ise jälgima , et sa üle ei pinguta inimeste ja lastiga ja saad b katiga hakkama
Noojahh..minu matemaaatika näitas ka sama tulemust...:) seda kummalisem see 7 kohta ... Osa näitavad samasugusel masinal tühimassina ca 200 kg väiksemat suurust ... mis on kahtlaselt samasse auku olmevedelike kaaluga ja siis jääks reisijate ja pagasi jaoks ikkagi vaid 350 kg ... Ja üks endast lugupidav rendifirma ütleb selle olevat hoopis registrimassi millele siis lisandub kandevõime, saades selliselt siis täismassi. Paraku pole ei rentijatel ega tootjate saitidel üheselt selget inffi selle pisiasja kohta. Küsi või VIN-koodi et siis ise ARKist järgi tsekata ...
See endast lugupidav rendifirma võiks endale asjad selgeks teha, lugedes ksf! 1000V kirja. Muide, käivad jutud, et see registrimassiga skeemitamine (à la 3400-kilose USA pikapi arvelevõtmine 100-kilose kandevõimega, et saaks B-loaga sõita) kaob varsti.
Kõige tähtsam on lõpptulemusena täismass passis. Enamasti on see napilt alla 3,5 tonni. Kui sind kaalule aetakse ja 3,5 ületad, saad trahvi või leebe onu korral laed auto tühjaks, kuni õige number tuleb. Saksamaal käisin tuttava taluniku kaalu peal kontrollis, et ei peaks pabistama. Oleks võinud veel 300 kg peale laduda. Matkaauto foorumis jooksis ka see kaalu teema läbi.
7 kohalises busssis 7 inimest on silgud pütis. Ok, sa saad reisi tehtud aga kogu aeg on vastikult kitsas. Minu bussis on 6 kohta aga reaalselt on maksimum 4 täiskasvanut ja 2 pisikest. Tookord pidid mehed bussist välja kolima, kui läks mingiks söögitegemiseks või asjade liigutamiseks. Teisel reisil 2 täiskasvanut aga oli superluks ruumi kohalt. Ei pea asjade paigutamisega vaeva nägema jne.