Viimased kommentaarid

Ei tahaks küll uskuda, et ka läpakakotti koos sisuga sunnitakse pagasiruumi andma. See oleks ju läpaka surm. Kihlveol panustaks ma pigem selle, et läpakakott sõltumata mõõdust reisib ka edaspidi rahulikult salongis. Kui läpakakott on nii suur, et sinna mahub ka jope ja muus staff, siis see ei pruugi tõesti salongi saada.

Ära võetakse see tasuta kaasasolev salongi kohver või seljakott. Midagi juurde maksma ei pea. Eks nad hindavad silma järgi, mille võiks lennuki kõhtu peita.

Minu viimastel lendudel korjati suur hulk kohvreid juba väravas ära. Rahvas seisis sabas ja siis käidi ja nopiti. Jõuga just ei sunnitud aga keegi ei vaielnud ka. Kätte saime oma kohvri sihtkoha pagasilindilt. Eelnevalt ei öeldud, kas ootan lennuki kõrval või lähen pagasilindi juurde. Lennukist väljudes oli juba selge, et lennuki kõrval midagi ei jagata.
Mulle see isegi sobis, sest see ongi paras porno, kui suuri kotte salongi võetakse. Alati peab meeskond hullu vaeva nägema, et neid kuidagi ära mahutada. Endal ka oli lihtsam. Ainult läppari ja fototehnika võtsin salongi kaasa.

Nonii, kas teleporteerusid?

Enamus Müncheni rendiautode kohta ilmselt eeldatakse, et neid kasutatakse linnas ja lähikonnas. Mugav suhtumine teenusepakkuja poolt, kui juba tunni aja kaugusel on mäed.
Mis firmast auto rentisid? Oleks ka teistel hea teada. Ilmselt on see suvine rehv talverehvi märgistusega grammi võrra odavam. Lihtsalt liigne koonerdamine teenusepakkuja poolt?

Kumb on mõistlikum, see on vana filosoofiline küsimus. Selles vastuses on hunnik muutujaid, mida me keegi ei tea. Algab see juba sellest, mis teile meeldib ja mis kogemused eelnevalt on. Reeglina olen soovitanud esimese reisi siiski paketika võtta. Suur osa tööd tehakse sinu eest ära ja totaalset altminekut väga kartma ei pea. Mõnele meeldib enne puhkust pisiasjad ära määrata ja tellimusele lisada. Puhkusel olles täidetakse graafikut ja muutusi ei proovita. Paketika puhul saad siis organiseerida, mida kohapeal teed. Või siis lihtsalt lebotad.
Reisilt tagasi olles oskad juba arvata, kuhupoole peaks tulevikus kalduma. Siin foorumis on juttu piisavalt, et ka ise miskit kokku panna. Osa lõbu juba ongi see planeerimine ja sobiva otsimine. Paari reisi järel tekkib juba vilumus.
Olen näinud ka inimesi, kes never-ever ei hakka midagi ise orgunnima, vaid esitavad lihtsalt tellimus, mille siis kinni plekivad. Enamus siiski liiguvad selle isetegemise suunas.
Kui sul juhtub tutvusringkonnas olema keegi, kes palju reisib, mine talle külla. Selline õhtu võib anda palju rohkem infot, kui siin foorumis mitmeid päevi erinevaid teemasid lapates.

Sobiva sooja üle vaidlemine on sama teema nagu naiste valimine. Ühele ema, teisele tütar.

Maikuus on Euroopas siiski liiga jahe. Just vesi. Õhk on eestlase jaoks juba soe. Anomaaliaid on alati aga rusikareegel on, et mida lõunapoolsem koht, seda suurem tõenäosus soojaks. Võtad Euroopa kaardi ette ja vaatad laiuskraadi järgi.

2 aastat tagasi oli isegi mai lõpus Sitsiilias vesi niipalju jahe, et igaüks vette ei läheks.

Tundub siiski, et lendab lennukiga kohale. Malagast alustab ja ka lõpetab.

Kliimasoojenemine ja kvoodivärk kisub pigem suuremastaabiliseks äriks. Keskkonnakaitse on muutunud paljude inimeste jaoks lihtsalt üheks sissetulekuallikaks ja aatelisusega puudub igasugune seos. Kümmekond aastat tagasi polnud see nii tuntav aga tänases infoühiskonnas paistab see juba eredalt silma.

Hea tähelepanek! Tasub silmas pidada.

Mina käisin ka aastaid auto ja telgiga. Veekogu äärde koha saamine nõuab siiski kõvasti rohkem pingutamist, kui lihtsalt vaikne nurgatagune looduses. Aga telgi vastu kaotasin huvi, kui sisuliselt 3 nädalat sadas ja Euroopa uppus tulvavetesse. Nädala veetsime Horvaatia kodumajutuses, ülejäänud aeg niiskes ja kopitavas telgis. Reisilt tagasi jõudes oli selge otsus, mis edasikaebamisele ei kuulunud- matkaauto. Nüüd juba mitmes ja ei kahetse poolt sekunditki. Universaalist kujundatud matkaauto eelis telgi ees on just kuiv küljealune.

Täiskasvanutel polegi suurt probleemi eraldi istuda aga koos on muidugi oluliselt mõnusam. Koos lastega reisides ostan alati kohad kõrvuti. 6-8 Euri koht. Arvutis check in tehes saadki eraldi kohad. Justkui selleks, et järgmine kord juba kohe raha maksaksid. Kui letis check in teed, siis saad tõesti paluda kõrvuti kohti ja tihti saadki. Korra on meil eelnevalt määratud kohad seletamatul põhjusel hoopis laiali loobitud. Letis punnitati päris pikalt, et 4 aastaseid lapsi emme kõrvale tagasi saada.

Jah, asi sõltub paljuski just hooajast. Tipphooajal ma selle leti ees turnimise peale poleks lootma jäänud. Selle märkuse lisamine oli õige tegu.
Kui sihtkohas on mingi maailmamastaapi üritus, siis ei päästa ka madalhooaeg.

Couchsurfingust olen mõelnud aga napp aeg on hoidnud mind liitumast. Olen endale lubanud, et kunagi tutvun sellega täpsemalt ja otsustan, mis teen. Kuna enamasti liigun Euroopas matkabussiga, siis otsustamise surve on minimaalne olnud.

Universaalkere sobib siis kui saad kõik istmed nii välja võtta, et tekkib tasane pind. Istmete peale pandud madrats aitab paar ööd, edasi on jama. Hea matkaauto on Chrysler Grand Voyager. Teed madratsi alla mingi teisaldatava kõrgenduse, mis täidab ka panipaiga ülesande.

Novembris olin sama küsimuse ees. Sai läbi lapatud suur hulk erinevaid veebilehti. Lõpuks jäi otsustamine viimasele hetkele.
Nimelt ei ole kõik tingimused eelinfos täpselt kirjas. Esimese bronni tegin ära ja siis selgus, et Prantsusmaale sõita ei tohi. See selgus alles siis, kui olin ise klienditoele konkreetse küsimuse esitanud. Teine bronn läks ka aia taha. Õnneks taipasin teha mõlemale tasuta tühistamise variandi. Siis enam lühikese aja tõttu midagi mõistlikku saada polnud. Hinnataset vaadates otsustasin kohal õnne proovida. Kogemused ja kaine mõistus ütlesid, et pole mõtet nui neljaks sellise hinna eest veebi kaudu üritada.
Veebis vaatasin rendihinda, palju tahetakse depot krediitkaardilt, mis on kasko hind ja piiriületus (cross border). Samuti kilomeetreid. Odavatel oli kilomeetrite piirang, mis tundus peaaegu sobivat aga ma ei riskinud, kuigi eelnev arvutus oleks lubanud. Ei tahtnud ennast 100% plaaniga siduda. Koos rendihinna tõusuga kadus kilomeetrite piirang. Odavamatel piiriületust polnud. Koos hinna tõusuga lisandus esmalt Portugal ja Andorra. Hinna tõustes tekkis nimekirja ka Prantsusmaa. Deposiit alati hinnast ei sõltunud ja kõikus 450-1600.- EUR.

Esimesed 3 päeva Barcelonas polnud autot vaja ja läksin neljandal päeval lennujaama terminal 2 kohale. Esimene vaba lett oli Hertz. 5 päeva minu tingimustel 296.- EUR. Kallis. Kõrval oli Europcar. Ootasin 5 minutit, kuni eelmine klient asjad korda sai. Käisin oma soovid letti ja pakuti pisikest Opelit. Raputasin pead. Teenindaja oli ladusa jutuga hea suhtleja ja sai aru, et tuleb midagi head pakkuda, kui olin oma soove natuke põhjendanud. 2017 aasta Renault Megane Azur....(veel rida sümboleid sinna otsa), täis paak, piiramatud kilomeetrid, piiriületus jne 148,89 EUR pluss 450.- Eur krediitkaardilt panid mu pead noogutama. Spidol 12 000km, menüü oli eestikeelne. Autode seisuplats oli teenindaja selja tagant läbi akna näha. Tagastamine võttis natuke aega, sest rahvast oli palju. Kilomeetrid kirja, ring ümbes auto ja allkiri alla. Arved laekusid paari päeva jooksul ja deposiit vabanes ka kiiresti.
See eelnev jutt pole mitte selleks, et kõik peakski viimasel hetkel leti tagant autot lantima. Võib ka kehvemini minna. Pigem arvestage, et neti kaudu ei pruugi parim hind olla.

Alati tasub uurida neid linke, mis te koos oma lennupiletitega saate. Teinekord annab see soodust ja hilise lennu puhul nad juba teavad, kui lennuk hilineb.

Mina olen parklaid ja bensukaid just vältinud. Kuna mulle meeldib hommikul kaua magada, siis peaks põhjus selge olema. Kogemust juba üle 20 aasta.
Väga edukalt saab magada ka asustusest kaugemal ja kusagil nurga taga. Käisin aastaid telgiga ja haruharva magasin kämpingus. Sellisel metsikul ööbimisel on oma plussid ja miinused. Ei kutsu üles seda kindlasti proovima. Selline stiil ei sobi kõigile. Siin on suur ports oma reegleid ja tagumikutunnetust, mida ei saa täpselt kirja panna. Aja möödudes tekkib juba vilumus ja oskad kohta valida. Kasuks tuleb kohaliku keele oskamine. Alati tuleb käituda inimesena. Normaalset turisti ei kotita asja ees teist taga. Erandid on ka siin võimalikud.
Mina olen oma suvalistest ööbimiskohtadest saatnud kokkulepitud kontaktile ka info. Siiani olen kokku puutunud erinevate ametnike ja maaomanikega aga tüli pole tekkinud. Mul on selleks puhuks alati kaasas ports Eesti õlut, mida saan vajadusel hea tahte märgiks maaomanikule kinkida, kui oleme mingil põhjusel tutvunud. Inimesed ikka tunnevad huvi, kui talle kuuluva põllu ääres mingi võõras auto seisab. Ka politsei on külas käinud ja alati sõbralikult lahkunud, kui selge, et oled turist ja ei läbusta.

Paar nädalat tagasi kasutasin Stansteadi ümberistumiseks. Vedaja oli Ryanair. Esimese asjana suutsid nad Barcelonast väljalennuga hilineda umbes tunni. Siis jalutad mööda koridore, et rongile jõuda. Ootad rongi, trügid sisse. Siis ootad oma kohvrit. Seejärel passikontroll. Siis väljuvatesse turvakontrolli. Enne seda annad ära kohvri. Toimetamist on üksjagu.
Isegi käsipagasiga ja küünarnukkide abil teed tehes on seal võimalus maha jääda. Olen ka nõus, et mõnikord jõuab, teinekord aga ei vea ja siis hakkad lahendust leiutama.
Ma võin üksinda reisides natuke rohkem riskida aga koos lastega NEVER. Sul on iga minut arvel ja siis tuleb sealt "tahan WC-sse". Või siis tuleb joogijanu. Koos lapsega ei trügi ka väga.
Minu viimaste aastate kogemuse järgi suunatakse juba kahe väikse lapsega turvakontrollis eraldi otse lindi juurde ja olen sigakiirelt turva tehtud saanud. Esimesel korral olin meeldivalt üllatunud, nüüd võtan seda kui normaalsust.
Meil oli viimasel reisil Stansteadis kahe lennu vahel 4,5 tundi. Kogu see aeg kulus sujuvalt ära ja mingit igavlevat ootamist polnud. Kõik lennujaamaprotseduurid pluss korralik lõuna ja natuke shoppamist ja oligi aeg läinud. Piletite ostmisel katsun sellised kiired ümberistumised kohe välistada. Ehk olen ma keskmisest mugavam ja enam väga tõmmelda ei viitsi.

Minu arvates peab sul reisil nutiseade kindlasti olemas olema. Ilma saab kah hakkama. Aga ma ei loeks seda kasutamist mingiks liigseks mugavuseks.
Pärast nutika ostmist ei pea ma enam jälgima, et digipeegel alati käepärast on. Lähed reisil kuhugi korraks sööma, siis saad selle ühe pildi ka nutikaga tehtud. Ma ei pea endale tõestama, et saan ka kõige sitemas olukorras ilma nutita hakkama. Hakkamasaamine ei pea alati üks piin ja viletsus olema. Saab ka mõnusalt muresid lahendada. Sa võid teha kodutööd niiet higipull otsa ees aga mingil hetkel on ikka vaja midagi täiendada.
Mis puudutab piltidesse, siis oma kõvaketas salvestab küll aga arvutis 10 aastat hiljem pilte vaadates tuleb palju unustatut meelde. Mul on veel see kiiks, et reisil tehtud piltidest oma 300 lasen Photopointis paberile panna ja teen albumi. Eks see number varieerub ka sõltuvalt piltidest. Ainsa miinusena on neid palju ja ruumi kadu korralik. Aga võtad 90-ndate alguse albumid välja, kus veel seebikaga tehtud pildid ja meenutad ilusaid aegu. Kõvaketastel säilitamisel tekkib mingil hetkel error ja siis jääb vaid nutta. Või tulevad koju vargad ja viivad ära ketta, selle koopia ja koopia koopia. Tavalist albumit vargad ei taha, sest nad ei maksa suurt midagi. Tulekahju ja maalihke puhul on jah kõik läinud. Kodusel serveril hoian kahte mitmeterast ketast peeglis, et ühe rikke puhul teisel info säiliks.

2 tundi selle trassil ja vähese liiklusega ei nõua erilist liikluseeskirjade rikkumist. Lihtsalt teiste sabas jõlkudes ja loodust nautides kulub jah rohkem. Kiirust üle 100 km/h ei lase ja 70 märgi piirkonnast lähed 72-75 läbi. Ning ei pea hullu panema. Kui juht tunneb teed, siis lihtne jõuda. Talvel ja libedaga tuleb tõesti natuke aega juurde.

Igasugused lisamaksud peavad lehel kindlasti kirjas olema. Barcelonas käies olid ka erinevate korterite turismimaksud erinevad. Infot tuleb korralikult lugeda. Mõnikord on koristamine eraldi maksustatav.

Veigo on jälle hea teema püsti lükanud.
Kohe esimese sekundi jooksul meenus, kuidas varases nooruses oma lühikeste pükstega skandaali põhjustasin. No samalaadsed, kui olid koolis ja kitsas triip külje peal. Vanemad olijad ehk mäletavad. Just oli uks laia maailma lahti tehtud ja sain uudistama. Tegu polnud mingi külaga. Ikkagi Tadziki pealinn. Mingil hetkel raalisid minu võõrustajad välja, kes see kõlvatu on. Sellest hetkest olen katsunud viisakuse ja praktilisuse vahel kuldse kesktee leida. Alukates ei liigu aga maani pükse katsun vältida. Aga ka minu arvates on siiski kõige olulisem jälgida konkreetset konteksti. Turiste pungil linnake ei ole üksik mägiküla ja seda peab alati arvestama.

See lennukis lällamine on omaette nähtus. Kui ikka juua ei oska, ära joo. Alko on siiski tarkade inimeste jook. Siinkohal meenub lend Helsingist Tallinnase, kui Taist saabunud eestlaste seltskond ennast maailmanabaks pidas. Päris pikalt sai kuulatud, kuidas üks veiniärimees (vist?) oma suuri tegusid reklaamis. Vahepeal kiskus asi suisa inetuks.

Vesi on küll juba jahe aga midagi Hispaanias? Näiteks Barcelona. Kuna vesi väga ei tõmba, siis lihtsalt kerge suvelõpu ilm peaks saadaval olema. 4-liikmelise pere edasi-tagasi 350.- EUR.
Võta lahti azair lehekülg ja pane otsingusse anywhere ja siis sordid pakkumisi.

Oota veel mõned päevad. Ära liiga vara otsusta. Kindlustusjuhtumit ilmselt siit välja ei võlu. Selleks peaks seal ikka kaos olema.

Endal ka väike mõttekoht. Minek alles kuu lõpus ja Ryanairiga. Õnneks on olemas ainult lennupiletid. Kõik muu on ootereziimil. Samas ma ei usu, et asi päris hulluks läheb ja veri voolama hakkab. Turismiobjektid jäävad suure tõenäosusega puutumata ja ise tuleb rahvahulkadest eemale hoida.