Viimased kommentaarid

Etnal viiakse sind köisraudtee ülemisest jaamast edasi Unimogi baasil bussiga. Sõitu tuleb umbes 10 minutit ja siis oled ka sellest tuld sülitavast august vähemalt kilomeetri kaugusel. Seal on busside ümberpööramise parkla.  Aga ka sealt tuleb mingigi pildi saamiseks kõvasti zoomi kasutada. Väidetavalt teevad kohalikud ka eksklusiivsema tripi aga seal siis ilmselt teised hinnad ja tingimused. 

Etnale saab küll bussiga aga sõiduplaanist ja muust säärasest ettekujutus puudub. Mingist Etna jalamil olevas linnakesest see buss läks. Nagu ma juba mainisin, on ilm muutlik. Oli ilus aga üles jõudes kiskus äkki pilve ja jätsin mineku ära. Kuna rentisime maja suht Etna jalamil, siis teisel päeval oli pilvitu ja 45 minutiga olin juba tõstukil, et tippu minna.  Aastaid tagasi käisin ka pilvise ilmaga ja midagi ei näinud. Selles mõttes on auto operatiivsem kui buss.

 Etnale saab kahest parklast. Lõunapoolne on suurem ja tuntum. Etna Süd aga nime järgi Nicolosi  Nord. See buss võiski Nicolosist käia?? Teine on põhjapoolne ja pole nii tuntud.

Taormina ongi popp. Tänu sellele on ka rahvast nagu murdu ja see on juba miinuseks. Aga peatänavalt kõrvale minnes on pilt palju meeldivam.

Ma mingis teemas jagasin soovitusi aga Etna neist tuntuim. Aga pead aega ja ilma valima. 
 Mina olen sellistel reisidel alati autousku. Ei meeldi mulle see plaani järgi puhkamine.

 Rendiauto annab pigem vabaduse teha just seda, mida hetkel soovid. Sõiduplaanist sõltumine pole probleem iseenesest aga siiski natuke ahistav.  Aga loodust saaksid seal nautida kasvõi terve kuu.


Väikese peatuse võid teha Interlakenis, mida loetakse kõige kallimaks piirkonnaks. Hinnad küll kõrged aga mitte igal pool. Keegi siin rääkis just, et Lidl on soodsa hinnaga. Peatänaval saad tõesti nautida kulla ja kellapoodide rohkust, ühes hinnad kallimad kui teises. Samas paar tänavat kõrvale jääb mingi kaubanduskeskus koos maaaluse parklaga.  Seal keskuses olid meie jaoks ok hinnad. Käisin siis Reno kingapoes. Ülemiste Renost 60.- EUR eest ostetud plätud maksid seal 45.- EUR. Naise kingadega sama proportsioon. Kaks korda võite arvata, kas võttis vanduma või ei. Samas bensiinijaamast ostetud lillekimp maksis 50 .- EUR...

Juulikuus ringi sõites saate tunda tõelist põllumajandust. Mõnes väiksemas külas on sõnnikupatarei nii teeservas, et sõida või üle serva. Pärast viljakoristust see patarei veetakse põllule. Igatahes saime seal kopsurohtu nuusutada oluliselt rohkem, kui kogu muu reisi jooksul kokku.

Kasulikku infot oli tõesti. No andis ikka lugeda. Aga ei kahetse.

Mitu päeva sa seda jutukest kokku kirjutasid?

Kevadel Gambias ja Senegalis kasutasin vahel Heret, et vaadata, kus sõidan Toimis küll.

 Unustasin mainida, et minu selline kogemus on juba oma 10 aastat vana lugu. Hispaanias Malagas. Oli mingi tundmatu väike firma. 

 Viimane autorent oli Europcar Barcelona lennujaamas ja jäin küll rahule. Ei mingit trikitamist.

 Igihaljas aga väga õige soovitus. 

Mulle püüti bensiinikogusega tünga teha. Sain tühja aga nõuti täis paaki. Raputasin pead ja võtsin kaamera. Piltideni ei jõudnud. Oli ka pilt armatuurlauast, kui süüde sees. Töötaja oli kiire taibuga ja kirjutas naeratades, et kõik OK.

 Ma soovitaks liikuda Cataniast põhjapoole. Mulle meeldis rohkem sisemaal. Minu arust oli Etna ja ranniku vahel neid ööbimiskohti parasjagu. Mitu ka suisa rõduuksest randa astumisega.

 Meie näiteks rentisime hotelli asemel basseiniga maja, mis polnud sugugi väga kallis. 
 Minule Taormina meeldis. Aga turiste oli tõesti meeletult ja see natuke häiris küll. 
 Etna otsa minnes tuleb ilma jälgida. Käisin korra ka nii, et mäe otsa parklasse jõudes kiskus pilve ja läksin tagasi. Maja oli Etnast alla tunni autosõidu kaugusel. Suits paistis ilusti ära. Kui siis oli selgem ilm, käisin üleval ära. Pilvise ilmaga on sul ainult teadmine, kus oled. Etnalt tehtud pildi järgi on tõesti Catania kõrval arvestatava laiusega liivarannad.

Eks ma pidasin silmas neid natuke suuremaid ja tuntumaid. Need kus võtad hoo maha, sest tahad näha. Nüüd tuleb trassist natuke kaugemale sõita. 

 Vaadata on alati midagi, ei vaidle vastu. Isegi suvalises kohas peatutud.

Olen ka nõus, et raske on täpselt soovitada.  Inimesed ja kogemused on erinevad. 90-ndatel sai ka 22 tunniga Saksast koju kimatud, pool tundi tukastades. Mida vanemaks jään, seda vähem ma viitsin tagumikku roolis lapikuks istuda. Minu Horvaatia ots oleks ilmselt 4 päeva, sest teel tuleb peatusi ja minu puhkus algab väljasõiduga, mitte mõni päev hiljem sihtkohas. Ainus mure on, et trassile jäävad vaatamisväärsused on hakanud otsa saama. Paljud juba nähtud.

Nõus, Sitsiilias tuleb auto rentida. Lisaks hullumeelne liiklus tavainimese jaoks aga saab siiski hakkama. Aga vaadata on oi kui palju. Olen 2 korda käinud ja pooled kohad veel vaatamata. Päris tihti on saada hea lennupileteid kas Palermosse või Cataniasse.  Septembri lõpus oli vesi soojem, kui juuni alguses.  

 Vaatasin oma DPD lepingu hinnakirja ja 20 kg paki saatmine Hispaaniasse maksab 52,80 EUR.

 Tavakodaniku hind on ilmselt natuke kõrgem aga mitte eriti palju. Minu arvates ka hetkel DPD kõige mõistlikum. 

Minu nõustamisel oli küll juttu, et on erinevus vihma ja kuivaperioodi vahel. Seega Tallinnas nad vaatasid küll, mis ajal reisin, kuhu. Tegin arstile lühikese kokkuvõtte, mida ma tegema hakkkan, kus ööbin jne. Paar küsimust vist ka küsiti. Samuti oli faktoriks reisi pikkus ja tegevused reisil.

 Minu perearst teatas resoluutselt, et mingit reisivaktsineerimist ta ei teosta. 

 Malarone puhul saab ka vaadata riskitaset. Kui tõenäosus väga väike, siis võib ka ära jätta. Aga see pole soovitus. Igaüks otsustab ise. Tabletid on tihti paras keemia, mis organismile täielikult kasuks ei tule.


 Minul näiteks nõustaja kinnitas ka seda, et mul on risk väga väike. Samuti jäi meelde, et Malarone võtmine ei välista automaatselt malaariat. Seega on olemas üliväike tõenäosus, et võtate korralikult tablette aga haiguse saate ikka.

Ma olen viimased 19 aastat matkaautoga reisinud. Enamasti kolm nädalat ühtejutti. Enne seda veel mõned aastat Volkari bussiga, mida natuke modifitseerutud. Kämpingus ööbimisi tuleb ette väga harva. Kahe kämpinguöö vahele on jäänud ka mitu aastat. Natuke otsimist ja kogemust peab küll olema. Ühtegi intsidenti ei meenu.

 Mulle ei meeldi selline graafikujärgne puhkamine, kus kõik paigas on.
 

Mul tavaliselt akupanka kaasas pole aga meelde on jäänud, et see peab sul alati käsipagasis olema. 

 See autos magamine sõltub päris palju sünniaastast. Nooruses sai magatud suvalises autos, suvalises urkas ja veel paljudes suvalistes kohtades. Sest see oli põnev ja uudne.

Sama kehtib ka telgis magamise kohta. Esimesed reisid tegin tavalise sõiduauto ja telgiga. Piisas, et oleks kuiv. Muu ei olnud oluline.
 Aastate möödudes tekkis soov end mugavamalt tunda. Siis tuli VW Caravelle. Istmeridade vahele tegin vahetükid, et madratsil oleks sile alus. Tagaotsa tekkis lai voodi mille alla mahtus enamus varustust. See variant toimis mitmed aastad. Mahtuniversaali ees oligi eeliseks see voodialune oli üks suur panipaik. nii mahtus kolm inimest mugavalt ja neli kuidagimoodi.
 Tumendatud klaasid ja omatehtud kardinad annavad privaatsust juurde. 

 Kui kõik see sobib, siis järgmisena leiate ennast arutamast, et peaks matkabussi soetama....
 

Napilt kuu vana kogemus.

Tjäreborgi Gambia reis, vedaja Thomas Cook.
Helsingis check in leti ääres käsipagasit ei uuritud. Äraantav 14 kg asemel 16. Saime pardakaardid ja see oli kõik.
Tagasitulles äraantav pagas 14 asemel 18 kg. Ei mingeid küsimusi ega käsipagasi kaalumist.
Lendasid 2 täiskasvanud meest samal broneeringul ja kahe peale oli üks äraantav pagas.

Vihmal on ka üks ilus pool. Loodus on värskem ja ilus roheline. 

Kinnitan omalt poolt, et Tallinnas pidin samuti seda nõustamist-vaktsineerimist oma 2-3 nädalat ootama. Merimetsas oli nõustamine päris asjalik ja teenindus täitsa hea.

Eelmisel suvel kulus meil Reini ja Moseli orus ikka päris mitu päeva ja oleks pidanud veel mõne päeva kulutama. Suvel on hooaeg ja turiste meeletutes hordides. Ööbimise kohta ei oska öelda. Käisime matkabussiga. Kämpinguid oli igal pool. Suured platsid ja enamasti vaba ruumi palju polnud. 

 Üks eriti tore koht oli perefirmale kuuluv kämping ja veiniistandused. Puhas, korralik ja kliendile orienteeritud teenus. Neil oli ka kodumajutus:
Nende poest sai ka mõned head veinid kaasa ostetud.

Vaatamist ikka jagub. Üks linnake on ilusam kui teine. Cochenis külastasin ka kunagist Deutsche Banki rahapunkrit. Mingi aja vedelesime ka kohalikus välibasseinis. Reini veetase oli madala ja vesi soe. Päris sürr on vees vedeleda ja paarikümne meetri kauguselt rühib 100 meetrine praam mööda.

Trieris saime ühe päevaga hakkama. Olgugi, et ta on Saksa üks vanim linn, siis minu hinnangul seal kaheks päevaks vaatamist ei jätku. Trierist põikasin Luxi poolele tunniks ja lasin bussi paagi diislit servani täis. 

Natuke ka lennujaamast. Lennukilt terminali veetakse bussidega. Vaatamata sellele, et lennukis oli ligi 400 inimest, kulus passikontrollile umbes tund. Pagasi sisu vastu huvi ei tuntud.

 Järgmine samm oli rahavahetus. Hetkel on 1 EUR = 55 dalasit. Vähemalt hotelli juures oli nii. Lennujaamas oli kurss 50 dalasit.
 Järgmiseks ostsin kohaliku Africelli SIM kaardi. Seda Africelli reklaami on iga nurga peal kogu linnas ja terves riigis. 1 GB maksis 250 kohalikku ehk siis 5 .- EUR. Enamus sellest jäigi kasutamata. Telia hind seal riigis on paras kirves. 50 MB maksab 15.- EUR. Andsin oma telefoni kohaliku müügimehe kätte. Toppis kaardi sisse, näppis, tegi restarti ja ütles OK. Essugi. Hotellis selgus, et kõned ja SMS-d liiguvad aga andmeside ei toimi. Seega soovitus sealt putkast lahkumata ise järgi kontrollida, kas tõesti toimib. 
 Nagu meie sadamas, on ka seal terminalis sees varrukamehed, kes sulle taksot pakuvad. Oma abi eest ootavad nad 100-150 kohalikku.  Takso hinna 800 leppisin kohe kokku. Hotell oli meil Palma Rima. Tiba palju sai küll makstud. Masin oli paras peldik aga samas eksootika. Hotelli jõudes hakkas juht ajama jura, et see 800 läheb tema bossile ja oleks hea ka talle maksta. Saatsin ta viisakalt pee punkti. Taksosid on seal igal sammul. Enamus kollased. Osad ok, osad jubedad peldikud. Osa ka rohelised ja väidetavalt saab rohelisse taksosse jäänud mobiili hiljem ilusti tagasi. See roheline, mida ise vahel kasutasin oli tõesti keskmisest normaalsema/inteligentsema juhiga.
 Hotelli juures passis ka mitu kohalikku, et siis raha eest mu kohvrit majani tassida. Saatsin ka need viisakalt minema.