Viimased kommentaarid

See 50.- EUR teenustasu tundub kahtlaselt palju. Aga küsi oma kodupangast selgitust. Kui oli mingi error, siis võida ka raha tagasi saada. Enamasti siiski errorit pole. On erinevad pangad või mingi muu pisiasi.

Jah, Ryanairi ei huvita absull, mis on enne ja pärast lendu. Iga lend on omaette segment.

 Olen mõelnud, et seda aitaks kompenseerida, kui üritad sättida ümberistumise linna päevase puhkuse. Siis pole vahet, mitu tundi lennuk hilineb. Paraku nad ikka ja jälle hilinevad ja siis stressad, kas jõuad jätkulennule või ei. Kindlasti on tüütu ennast ööbimiskohta vedada, siis linnas ringi vaadata ja järgmine päev jälle lennujaama kulgeda. Aga te näete midagi ja stressi kah natuke vähem.

Minul ka kogemus kui parkimistrahvi kohe ilma mölisemata ära maksin. Summa vähenes tuntavalt.

 Mina olen vastu võtnud otsuse, et pigem ma maksan need trahvid ära, kui nad vähegi mõistlikud on. Kui liigud natuke rohkem ringi, siis see säästetud raha ei kompenseeri hilisemaid võimalikke lisasekeldusi. 
 Arvesta sellega, et sinuni jõuab juba vahendajate poolt nõutav. Tegelik trahvisumma võib poole väiksem olla.

Eks ta nii ole jah, et alati tuleb asja hoolega uurida. 

Mingi osa jääb alati turundusele, kus üritatakse esmalt head hinda näidata ja kui juba vaatama jääd, siis äkki ostad ka. 
Hea teema uustulnukatele. Ehk on nemad siis tähelepanelikumad.

Meil oli Turkishiga paar aastat tagasi seis, kui emme ja kaks viieaastast olid mööda lennukit laiali. Check in tädi sai sekundiga aru, et nii ei lähe. 15 minutit rahva ümberpaigutamist lõppes 3 kõrvuti kohaga. Müts maha!!

Load tõesti ei sõida aga nagu öeldud, kui liiklushuligaani ohvriks sattud või ise eksid, siis kindlustus mõnuga ei kehti. Selle taustal on 26.- või 37.- või 40.- EUR kukepea. 

 Sellega ongi nii, et üks käib Tais 3 korda kolm nädalat ja keegi ei küsi midagi Järgmist meest kontrollitakse nädala jooksul kolm korda. Selle nähtuse nimi on juhus. Aga juhuse hoolde ei maksa midagi jätta.

Hetkel igatahes ei toimi.

Eestisse on nii mõnigi firma frantsiisiga tekkinud aga enamasti naeratust näole ei teki. Arvestatakse vist pigem mudeliga, et teeme tiba soodsamalt, kui hetkel kombeks on.

 Ronda on selle kandi vaieldamatu lemmik!

 Mina olen tavaliselt ennast sundinud arvustust kirjutama. Ikka selleks, et pilt selgem oleks. Arvustusi tuleb hoolikalt lugeda. Ka ridade vahelt. See mis pirtsakale üldse ei meeldi, võib teise jaoks olla lihtsalt väike ebamugavus.


 Booking lausa käib sulle pinda oma sooviga arvustust saada.

Paljude vaidluste puhul kasutataksegi ära seda momenti, et Platinumi või Gold kaardi omanikul muudki teha, kui mõnesaja euriku pärast närve rikkuda. Meil kõigil on mingi valulävi, millest alates oled nõus tegutsema. Mõne eriti vihastava juhtumi puhul oled nii püha viha täies, et maksad kasvõi peale aga asja sinnapaika ei jäta ja lähed lõpuni.

 Autost piltide tegemist on juba palju soovitatud. Ise olen tänu sellele ühe petukatse juba eos summutanud. 

Põhja alt pole ma veel pilte teinud. Panen kõrva taha ja soovitan seda ka teistel teha. Äkki on autost piltide tegemine nii massiliseks muutunud, et otsitakse uut JOKK skeemi?

 Saksas on veel endise Ida poole peal Harzi piirkond. Minu esimene "armastus". Lääne poolele siis veel ei pääsenud.

Rügen mulle väga ei meeldinud. Ainus mis muljet avaldas, olid kriidikaljud-Königsstuhl. Kämpingud oli tipphooajal täis ja metsikult koha leidmine tõeline peavalu.
 Reini ja Moseli orus on samuti telkimiskoha leidmine raske. Tuleb 20 km kõrvale sõita, siis ehk leiad.
 
 Metsikult telkides ole valmis mõnikord politseiga suhtlema. Üldiselt nad karistamise peal väljas ei ole. Pigem vaatavad, et poleks rämpsu ja laamendamist. Prügi maha loopimine lõppeb sitasti. Muidugi tuleb väga kasuks saksa keele oskus ja viisakas suhtumine. 

Kinnitan ka seda, et see matkaauto kippub tõesti rohkem elustiil olema.

Olen paljudele öelnud, et kahenädalase puhkuse jaoks isikliku matkabussi ostmine on raha tuulde viskamine. Üks asi on see hetkekulu, teine asi aga varjatud kulud. 
 Mul on sellel aastal kilomeetreid sõidetud umbes 7000. Tuleb soov või vajadus ja ma ei pea rentimisele mõtlema. Istun ja sõidan. 
 Vanasti oli kämpinguplatsi mõte elekter ja pesemisvõimalus. Ei enamat. Saksas saab ka täna kiirtee tanklas pesta 3.- EUR inimene. Päiksepaneel katusel katab osa tarbimist. Kämping sobib siis, kui oled lähikonnas mitu päeva. Aga rahu ja vaikust seal pole. 
 

Inimesed on erinevad. Mõnele ei hakkagi see matkaauto sobima. Ainult hinnast lähtumine on umbluu. Tegelikult tuleb üks paaripäevane reis ära teha. Siis selgub alles tõde. Siin on sada pisiasja, mis võivad varieeruda ja reisi meeldivaks või vastikuks muuta. Ilma proovimata jäädki arvama.

Kõiki neid pisiasju kirja panna läheks liiga pikaks.

Eestis on ilma kämpinguplatsitagi ööbimiskohti hulgim. Mul tuleb 10 aasta kohta Euroopas 5-6 kämpinguööd. Reisid alla kolme nädala ei ole.

65-75 on väga hea hind päeva eest.

 Aasta tagasi reis Riia-Barcelona oli OK. Polnud millegi üle kaevata. 

Pileti hind oli ka olematu tol korral.

Kui meenutada, siis jah, sobisid ka seotud kontolt tehtud maksed ehk siis ka deebetkaart.

Enamasti ei kontrollita. Aga vajadusel on nad olemas. Reede öösel seisid tee ääres ja lihtsalt seisidki. Hetkel kedagi kinni ei peetud. 

 Enamusel Euroopa Liidu piiridel on niimoodi. 

Lisan omapoolse vihje. Teemaks autoreis Saksamaale ja Swedi kuldkrediitkaart. Igaks juhuks uurisime enne reisi, kas on mingeid tingimusi, mida kindlasti jälgida. Vastati, et kogu reisi kütus tuleb kindlasti osta selle krediitkaardiga. Siis kindlstus kehtib kogu perele.

Kümmekond aastat tagasi hakati Zamosci restaureerima. Tulemus on muljetavaldav. Peaks olema UNESCO nimekirjas.

Eile läbisin umbes 18.00 Riia ringi ja üks valgusfoor ja 5 minutit lisaaega kulus. Boonuseks on sile asfalt versus Riia linna lipp-lipi peal tänavad. Panevežise ringteed vältisin ja linnas sees tee lapilised-kühmulised. Üldse kippub tihti olema nii, et riigimaantee on sile ja linnsildist algab konarlik asfalt, mis lõppeb linnasildiga.

Täna õhtul Sigulda ja Riia vahel uues KOOL tanklas diisel 1,187. Enne Cesist Cirkle-K diisel 1,23

Hetkel just läbisin lõigu Võru-Riia ringtee. Võrust Apeni tipp-topp. Ainult Võrust väljasõidul teeremont ja 70 piirang.  Apest kuni Siguldani paras pommiauk. Seda lõiku ei soovita. 

Riia ringteel ainult foor ja kesköö paiku ooteaeg 6 minutit. Enne seda lõiku käskis Waze mul paremale linna suunda keerata. Ignoreerisin ja ei kahetse.

Näiteks Valga piiripunkti ALKO 1000 juurest edasi Läti poole mingi 500m. on tankla paremat kätt ja seal see Eesti ID kaart kehtib. See soodustus pole suur aga olemas ta on. Otse ALKO 1000 kõrval on ka tankla aga ei mäleta enam, mismoodi seal oli.