Viimased kommentaarid

 Kusagil jooksis läbi info, et geoblokeeringu JOKK variant on see, et osta sul lubatakse aga seadus kaupa saatma ei kohusta. Kehtib see siis mingite netipoodide kohta, kust näiteks riideid ostad.

 Ise kommenteerida ei oska aga selline väide jäi kusagilt silma. On täitsa reaalne, et see saatmise pisisasi jäi seadust kirjutades lihtsalt kahe silma vahele.

 Euroopas autoga tuuritajad kippuvad ka alustades liiga palju kilomeetreid korraga ette võtma. Ikka nii, et pikad päevad roolis. Korra võib ju selle ära proovida. Siis saad teada, mis tunne see on.


 Pigem peaks ikka kohal olemist nautima ja ilusaid kohti külastama. See saarte vahel tripitamine kippub ka sinna valdkonda, et tahaks kogu Tai korraga ära näha. Minu arust pole mõtet. Liikuda võib, kui pole rannas lebotaja. Aga vahemaad võiks mõistlikud olla.

Kui puhkus muutub mingiks pingeliseks graafiku tagaajamiseks, siis saab puhkusest pigem töö. Tuled koju ja oled rampväsinud. Mõni on veel õnnelik ka. Stiilis, et oli piisavalt väsitav küll aga nägime ikka palju.


 Enamasti piisab ühest sellisest reisist, et aru saada: see pole ju tegelikult mingi puhkus. Ega ilmaasjata ei öelda, et tark õpib ikka teiste vigadest. Seepärast imestangi, et siiani jätkub soovijaid, et seda siiski omal nahal proovida.

 Mul küll erilist usku pole, et Viru Reisid siin veel sõna võtavad. Kogu eelnev jutt on liigagi detailne. Pluss see "väga rahulolev reisikaaslane 125". See on ikka omaette tase, et tehakse uus kasutaja ja kohe tuleb ka kiidulaul. Selliselt kaugele ei jõua.

Aga tõesti on üllatav, et samamoodi nii pikalt on õnnestunud toimetada. Kahjuks pole see ainuke ettevõtmine, mis justkui inertsist veel edasi tiksub.

Avasin mõlemad lingid.

Eelviimases lingis lausa sees, et "charter sheduled flights"puhul eestlane ei vaja viisat ja kogu Gambia on "Free Zone" sellisele reisijale.
Viimane link näitab, et meil on viisat vaja. Ongi, just siis, kui ei tule tšarteriga vaid näiteks mööda maanteed naaberriigist.

Soovitan algses postituses ajalise piiri ära muuta märkusega muudetud. Eelnevatest vastustest on ilusti näha, et sellisel kujul seltsilisi sa ilmselt ei leia. 

 Musta mere ümbrus on piisavalt mägine, mis tähendab aeglast liikumist. Lisaks veel piiriületused, mis erinevalt EU omadest võtavad ka aega.
Alla ühe kuu ei soovita isegi mitte unistada. Kui linnukest kirja tahad, siis ehk kolm nädalat on miinimum.

 Mul drooni kasutamise kogemust pole aga üha enam veendun, et tuleb sellega tegelema hakata. 

Märtsis kasutasin Tjäreborgi ja piiril viisat ei nõuta. Minu kogemus ka paar postitust eespool ja täpselt nii see oligi.

 Minu arvates hiilivad paljud sealsed reiside korraldajad sellest nõudest kõrvale mingite eelnevate kokkulepete alusel, mis ei pruugi isegi legaalsed olla. Ise piiri ületades ilmselt ostad sa viisa nagu niuhti.

Tõesti mõnus. Grammivõrra küll jonksutas aga võrreldes enamuse videotega siiski piisavalt rahulik objektiivi liigutamine. See vist drooni eripära?

  Inimese silm ja kaamera on erinevad. Silm haarab hetkega kogu vaadet. Kaameraga pead vaikselt üle libisema.

Ma ka elu sees ei usuks, et reisikorraldajatel oleks hopsti selline megalangus käibes. 40 asemel on 9 miljonit???  Kaine mõistus kahtlustaks kohe, et nüüd miskit mäda. Ja et veel kõigil selline kukkumine? Pimesi ei tasu usaldada.


 On vale, suur vale ja statistika. Kuivad numbrid on lihtsalt numbrid, mitte reaalne elu.

Päris asjalik märkus. Aga vene keeles on ka tühikute ja suure algustähe põhireeglid samad. Neil pigem sõnade järjestusega mure.

Paar päeva tagasi komistasin kogemata saatele "Roaldi retked". Hakkas huvitama ja siis vaatasin otsast lõpuni ära. Saade oli "hulludest eestlastest". Peategelased olid Hannes Saarpuu ja tema sõpruskond ning tee kasvatamine. Mulle saade väga meeldis. Soovitan ka teistele.

Veigo alustas õige teemaga. Kunagine ammune selleteemaline mõttevahetus jääb päris kaugesse aega.


 Teema kisub jälle sinna, et kes õigekirjale vilistab, tunneb ennast kuidagi eriti puudutatuna, kui talle seda meenutatakse. Isegi mitte personaalses vormis.  Kisub kuidagi lumehelbekese reaktsiooniks. Kui nüüd vaadata kasutaja Hilts varasemaid kommentaare siis ilmselt ta ainult hädaolukordades ongi suuteline kirjutama...
 Ilmselt on paljudele üllatuseks, et kasutajakonto tegemisel palutakse läbi lugeda kasutustingimused. Seal ju ilusti kirjas, et elementaarsest õigekirjast tuleks siiski kinni pidada. Paljud ilmselt ei loe ja neid ei huvitagi see, mis seal kirjas on.
Norimisel ja tähelepanu juhtimisel on väga suur suur vahe. Üks asi on peenem grammatika. Hoopis teine on reegel, et riigi või linna nimi algab suure algustähega või kahe sõna vahel on tühik. Keeldun uskumast, et koolis neid põhireegleid selgeks ei saadud. Ma ei räägi sellest mõnest protsendist, kes tegelikult ei saagi saama. Nende hulka kuuluda ei tahaks keegi.
 Kirjavead on paratamatud aga kui neid on igas lauses palju, siis vahest tuleb lausa mitu korda lugeda, et ikka täpselt aru saada, mida nüüd täpselt mõeldi. Inimese silm silub tihti väiksed vead ära ja tekst on arusaadav. Kas keegi saadab töö juures oma valmiskirjutatud e-maili ära nii, et silmadel üle käia ei lase? Vaevalt. Samapalju võiks austust olla ka siin foorumis. Keegi ei keela näiteks hiljem kodus olles oma postitusi parandamast. Mobiilis kirjutades toimub tõesti tekstiga imelisi moondumisi, mida kohe ei märkagi. Samuti pole alati täpitähti ja võõrase arvutisse neid lisada ei õnnestu ka. Olen hilisemal lugemisel ka enda postitustest vigu leidnud. Nii ta on.
 Olen paljudes postitustes neid silma riivavaid vigu lihtsalt ise ära parandanud. Ei ole isegi kasutajat sellest teavitanud.. Aga ma ei arva, et see peaks olema toimetuse liikmetel mingi lisakohustus. Õnneks ei pea ma seda iga päev tegema. 

Mul tekkis täpselt sama küsimus. Vana lennujaama puhul oleks Ok aga uue puhul? Plaanisin ka Istanbuli kasutada ja siis meenus see "pisiasi".

Meil on matkabussis eraldi pesuruum ja täitsa normaalse suurusega. Aga siiski eelistan näiteks Saksamaal kiirteeäärsetes tanklates pesemas käia. Maksad 3-4 EUR ja võid rahulikult pool tundi lobistada. Tihti läheb nii, et kolme nädala jooksul bussis ei pesegi. Eelmisel suvel kuumalainega ööbisime alati mingi järve ääres. Meil on lisaks ka peatusi sugulaste ja sõprade juures. Saame ka oma pesu pestud. 


 Ma ei ole väga sügavat analüüsi kuludest teinud. Autoga saab neid kulusid venitada seinast seina. Argument number 1 on ikka ja alati sõltumatus välistest teguritest. Kulgen täpselt just nii nagu hetkel meeldib. Reisi kondikava on olemas aga see on soovitusliku iseloomuga. Kus meeldib, olen pikemalt, mõnest kohast loobun, mõne võtan ette plaaniväliselt jne.

Restos mää-mää...  10 points leidlikuse eest.

Kujutasin seda situatsiooni elavalt ette ja päris lõbus hakkas.

Estraveli puhul jääb loota, et see oli kellegi idee lihtsalt oma töö tehtud saada, samas millelegi mõtlemata. Juriidiliselt on asi ilmselt korras. Õnneks ei koosne elu ainult juriidikast ja selline käitumine ei tohi normiks saada.

Lugesin seda pakkimise juttu ja noorus tuli meelde. 1995 sai tehtud esimene autoreis Norrasse. Pisike kökats Nissan Sunny, kolm täiskasvanut ja laps. Autos telk, magamisasjad, söök ja kõik muu eluks vajalik. Norra oli tol ajal meile ikka ulmekallis ja kõik tuli kaasa vedada.  Hetkel mõtlengi, et kuidas me hakkama saime. Juba siis oli seis, et alati oli vaja midagi sellist, mis oli pakitud kõige alumisse kotti. 

 Sain kohe esimestel päevadel aru, et auto peab suurem olema. Õnneks või kahjuks tuli talvel appi kindlustus, kes mu pool meetrit lühemaks jäänud Sunny eest raha välja käis, sest tastada polnud mõtet. Järgmine oli jälle Nissan aga Primera. Järgmisel reisil oli autol juba katuseboks ja ruumi poolest oli juba täitsa OK.  Aga uute kogemuste valguses sai reisiautoks edaspidi Volkswagen Caravelle. Istmete vahele toed ja magamise võimalus ka olemas. Asjad ilusti istmete alla pakitud. Tõstsid tagaluugi üles ja selle all sai ka vihmaga toimetada. Päris mitu aastat sai niimoodi tuuritatud, et enamus öid ikka kusagil telgis. 
 Ja siis saabus aasta 2002. Terve Euroopa uppus. Meie ka. Kogu varustus läbimärg ja sisuliselt hallitas. Õhuniiksus maksimumilähedane ja isegi sõidu ajal liikuv õhk ei kuivatanud. Puhkuse päästis kiire Horvaatia ots. 
 Koju tagasi jõudes erilist arutelu ei toimunudki. Kohe oli selge, et telk ja muu selline asendub nüüd matkabussiga. Esimese ehitasime ise ja ainult WC puudus. Kui seltskonda liitusid väiksed lapsed, siis tuli uus buss osta, sest WC muutus möödapääsmatuks. Tehase toodang on ka parema ruumipaigutusega. See buss teenis oma 8 aastat ja selle ajaga sai selgeks, missugune õige matkabuss olema peab. Sellelt baasilt saigi soetatud selline, et kõik mahub ära ja ruumi jääb ülegi. Meil on kombeks reisilt kaasa osta üpris palju kola. Just sellist, mis meil siin kallim on. Pealegi on aastatega välja kujunenud asjad, mida sul reisil vaja on. Saab ka ilma aga väga mugav on pudelit avada avajaga või pehmet saia viilutada just õige noaga, pann on alati olemas, kohvitassid kapis jne. Kuna kõik selline varustus on statsionaarselt bussis olemas, siis põhimõtteliselt oleme võimalised paaritunnise pakkimise järel minema mitmenädalasele reisile. Peaasi, et riided ja nutitehnika kaasa saavad. 

 Selline oli siis minu "allakäigu trepi" kirjeldus. Nii ta on. Aastatega kasvab mugavus ja tulevad oma nõudmised. Aga kusagilt peab alustama ja just siis on kasulik teada, mis kogemused teistel on. Alati ei pea kõike omal nahal katsetama.

Igapäevaseks pereautoks on meil Chrysler Voyager. Juba kolmas. On mõnusalt ruumikas ja ei pea pakkimisega tegelema. Kindlasti sobib ta ka reisimiseks. Katuseboksi vajadus sõltub siiski reisijate arvust. 

 Kui lapsed olid väiksemad, tegime tihti bussis ise süüa. Nii oli mugavam. Nüüd on läinud nii, et sel suvel Poolas käisime väljas söömas. Eestlase jaoks täiesti taskukohane. Bussis tegime pigem midagi kiiret nälja kustutamiseks just pikematel sõitudel. Sööma minnes telefonid kaasa ja pisike ootamisaeg kulub kiirelt. 
 
Paadunud autoreisijana kinnitan siiski mõtet, et suvel pigem autoga. Varakevadel või sügisel käid ju sooja otsimas ja siis kippun lendama. Näiteks Barcelona on üks kohti, kuhu stabiilselt hea hinnaga piletid saadaval.

Uskumatu, milline sumin lahti läks. 

 See tõde, et ühele meeldib lennuk+rendikas, teisele auto, on juba ammu teada. Mina oskan anda soovitusi, mis endal ajaga kogunenud. Nüüd jääb veel alustajatel ära proovida, kas talle ka nii sobib. Nüüd on paras aeg mainida, et auto all pidasin ma silmas matkabussi. Tavalise sõidukaga tehtud reisid lõppesid mul 1997. See pisiasi jäi mul kogemata mainimata.

Olen lennanud üksjagu aga autoreis on ikkagi südamelähedasem. Kui mul on nädal aega, siis Hispaania puhul peale lennuki muud ei arutagi. Ja Aafrikasse tuleks autoga reis juba mitmeid kuid pikk. 
 Samas ei ole ma kunagi teinud otsuseid lähtuvalt sellest, mis mu töötund maksab. Sest mul on siiski puhkus. Samas ei pea ma ajalist faktorit tähtsusetuks. Kindlasti tuleb ka seda silmas pidada.
 Tänasel päeval on reaalsus leida imeodavad lennukipiletid. Siis on küll stiimul hotell ja rendikas võtta.

 Panin ka sel suvel seda palgimajandust tähele ja on tõesti silmale ilus vaadata. Silm lausa puhkas. Silma jäi ka see, et palgid on sellised korralikult jämedad. Tunduvalt stiilsemad kui mingi pliiatsimõõtu seinamaterjal.

Aastatepikkuse kogemuse baasilt on Lõuna-Saksa ja Austria ots miinimum 3 nädalat. Sel suvel Lõuna-Poola ja Slovakkia 2 nädalat. Siis ei pea kogu aeg roolis olema ja saad ka puhata inimese moodi.

Urva oli Estonian Airis juhiks kuni 2005 enne mingeid suuremaid ümberkorraldusi.  Kas ta toona mitte protestiks ei lahkunud? 

Mul on ka alati mingi kondikava valmis tehtud. Vaatan valmis kõik, mis huvi pakub. Siis hiljem reisi käigus muudan plaani vastavalt vajadusele. Olen planeerinud kuhugi 3 tundi aga pool tundi hiljem lasen jalga. Või on näiteks sel päeval loss hoopis suletud.  Või siis vastupidi. Läksime väikelinna tunniks ajaks sööma. Reaalsuses lahkusime alles ööpimeduses, sest seal oli nii hubane ja mõnus. Kuna reisin matkaautoga, siis saan seda endale lubada. Muidu oled seotud ööbimiskohaga. Teinekord näen teel midagi huvitavat ja saan hoopis seal olla. Alati saab mõnda kohta mitte minna, kui aega napilt.

Mina ka erinevust ei leia. Kui siis ehk sanga olemasolu ja mahutab ka rohkem, kui termostassid tavaliselt. Justkui sangaga termos oleks see asi.