Viimased kommentaarid

 Etnale tõusul kasutasin diiselmootoriga Peugeoti automaatkastil sport reziimi ja sama ka allatulles. Oli mugav ja ei mingit jama. Alustasin mäe jalamilt. Kuna ilm oli ilus ja pilvitu, siis andsin korralikult piitsa, et ruttu kohal olla. Oli tõusu, oli pikka sirget, palju kurve, kohalikud järgi ei jõudnud. Kusjuures pidurid väga vatti ei saanud. Kui sõidad lahtise aknaga, tunned kärsaka ära.

Jaa, jaa. Ilma shoppamatta sured vingumürgitusse. 

Tegelikult on see shoppamine hea võimalus raha kokku hoida. Mujalt riideid ja asju ostes hoiad päris korraliku summa kokku. Kuluvast ajast on küll natuke kahju.
Vanasti sai enam-vähem kõik vajalik reisilt ostetud. Nüüd paar viimast aastat on ka Eestist võimalik midagi mõistliku hinnaga soetada.

 Automaat on kindlasti mõnusam aga olen märganud, et automaatkastiga autode osakaal on väike. Enamus siiski manuaaliga. Automaatkastiga  auto rent ka alati kallim olnud. 

 Autos istumine pole puhkus. Võtke seekord ette Barcelona ja lähiümbrus. Järgmise reis aga näiteks Malagasse koos lähiümbrusega. Neid kahte sihtkohta ühte patta pannes oleks vaja miinimum kahte nädalat. Või siis lausa kolme. Mõlemas kohas käinuna julgen lubada, et hiljem räägite sama juttu.

Tundub, et Leedus kogetud teetööliste "pohhuism" on nüüd siis Lätti jõudnud. Nimelt see terav asfaldiserv. Unine seltskond virgus sekundi murdosaga, kui üle serva lendasin. Hea, et sel hetkel töölisi lähedal polnud. Minuti jooksul suutsin rahuneda ja edasi sõita. 

 See on ulme, et 50 märk sobib igale poole. Üks kord kahekümnest peaks hoopis 30 olema. Kuna enamasti piiratakse rohkem kui vaja siis märk devalveerub. Aga Poolas nähtud viimased 30 märgid olid omal kohal.  Kiirem sõit tapaks auto.


Mina ka loobuks hetkega sellisest majutusest. Sa võid ju lõpuks oma 12 Eurose toa saada aga sellega võib kaasneda sitt teenindus või misiganes jama. Alusta puhtalt lehelt. Aga bookingut tuleb kindlasti teavitada, kuigi uus bronn on ajaliselt lihtsam. Kaebamisest on kasu pigem järgmistele kundedele, kes öömaja otsivad. Kui tahame bookingust saada head majutust, tuleb natuke ka ise kvaliteedi parandamisse panustada.

Nagu ma juba mainisin, siis otsus sõltubki mitme muutuja koosmõjust. Näiteks hilinemine, kui kriitiline on iga tund aega reisil, kas oled mugav ja lösutad pigem mõne tunni kusagil kohvikus, millised on järgmise lennu võimalused, sinu enda stressitaluvus. Kes tahab, võib täiendada.

 Sellise lubatud vahega piletid pole tabu aga vähegi võimaluse korral otsiks pikema vahega lennu. Elu jooksul on tõmmeldud ja joostud juba piisavalt. Pidev lendaja elab selle üle aga algaja jaoks ei soovita. Üksinda käsipagasiga reisides ilmselt riskiks aga koos väikeste lastega lennates ma sellise miinimumiga ümberistumisi ei planeeriks. Viimased lennud tõestasid ilmekalt, et väikeste lastega kulub seal lennujaamas aeg märkamatult. Neli tundi sulas nagu kevadine lumi.

 Lendude hilinemised on tavalised. Viimasest neljast lennust 3 hilinesid. Kümnest minutist tunnini. Otsustamine on kinni mitme tundmatu muutuja kompotis. Nooruses seiklused meeldisid, nüüd olen pigem mugavam.

Lühemat küsimustikku koostada oleks raske. Kas selle baasil saab tõesti baka töö tehtud???

Suure tõenäosusega üritavad mõned veel viimast võtta. Hetkel saab veel mitteteadmist mängida. Seaduse jõustumisest on möödas piisavalt aega, et oma süsteemis muudatused teha. Seega tuleb neid viisakalt tümitada. 

Saksamaa liiklus on nii tihedaks läinud, et reaalsed kiirused on pigem 140-180 km/h. Tahtsin ka üle 200 proovida. Eesmärgini kulus mitu tundi. Kogu aeg tegi keegi eespool mõõdasõitu ja pidin hoo maha pidurdama. Päris hullu ka panna ei tahtnud. Hilistel õhtu ja hommikutundidel on liiklus natuke hõredam

  1990 nägin küll, et kõrvalt lendas mingi tume auto mööda. Isegi värvi ei jõudnud fikseerida. Hetk hiljem nägin eespool veel tumedat täppi. Olid ajad..

Vein on väga üldine nimi. Inimeste maitsed on niivõrd erinevad, et selle järgi osta ei saa. Kas rose, valge või punane? Kas magus või kuiv jne. Keegi ei tea mis sulle maitsb. Kui otsid lihtsalt kuulsamat nime, siis seda ehk keegi teab ka.

Olen korduvalt käinud Hispaanias just oktoobri teises pooles. Ilm meie jaoks soe, vesi ka talutav. Kuu keskel lõppeb suurem hooaeg ja hinnad ka normaalsemad. Kui meeldib veel soojem aeg, siis september. Millist temperatuuri talud, seda peaksid juba ise teadma. Enamusele august kuumuse tõttu ei meeldi aga minule sobib. Loomulikult tuleb alati olla valmise selleks, et just sinu reisi ajal on mingi külmalaine või vihm.

Ida-Euroopas olen mõnikord alustanud sulaselges eesti keeles. See annab märku, et ma pole venelane. Siis võid järgmiseks inglise või vene keelt pakkuda. Midagi pole teha, venelaste maine tänu nõukaaja "vennalikule abile" on mudaliigas.

Eile olid täpselt kirjeldusele vastavad kiluvõileivad laual olemas. Osa jäi veel tänaseks kohvijoomisekski.

Jah, maailm ongi jõudnud sinnamaale, et kogu aeg peab mõtlema, et mingi jama otsa ei sattu. Kas see tuli üllatusena??
Kuna inimeste headust kasutatakse tihti ära, siis teemaalgataja "solvumine" on päris kummaline. Aitamine pole keelatud aga tuleb ka riskidele mõelda. Igati asjakohane on abilistele meenutada, et maailm pole roosamannakarva.

  1. Gironnasse ja siis Loret De Mar. Sealt pole kaugel Barcelona.
  2. Malaga ja sinna ümbrusse jääv. On mitu kradi soojem, kui Barcelona kant.
  3. Bari, Itaalia saapakontsa lähedal. Otselennud Riiast. Hinnatase natuke kõrgem kui Hispaanias.
  4. Portugal

See lennujaamas ülekuulamine on justkui Iisraeli kaubamärk. Juba aastast 1994. Varasemast kogemust pole. Umbes nii, et selle asemel, et konkreetselt nõuda koti sisu lauale ladumist, heietatakse pool tundi teemal, kus sa selle kotiga ringi liikusid või mitu korda luku lahti tegid.

See on miinimum, et te politseid ja turvafirmat teavitasite. Mis reaktsioon oli? Tegelikult oleks pidanud ka Välisministeeriumit teavitada. Nimelt on sellel asutusel kombeks teiste riikidega suhelda. No vähemalt mina oleks teavitanud sõltumata sellest, kas on tulemust või ei. Välisministeeriumi tehtud infopäring on oluliselt kaalukam, kui turisti kaebus.

Me sõitsime Montjuici mäele Hispaania väljakult bussiga. Pilet 1.- EUR nägu. Piletijärjekorras rääkisime Ameerikast pärit vene perega. Nemad tulid köisraudteega ja olid ikka üle 60 Euro maksnud. Kui kuulsid, et meil läks ainult 4.- EUR, siis vandusid korralikult. Aga elamuse mõttes on köisraudtee huvitavam. Hetkel näitab, et köisraudtee pilet alates 12,70 inimene. Ei süvenenud, kas üks ots või edasi-tagasi.

Sama soovitus. Pl Espanyas (Hispaania väljak) olid selged viidad ja eraldi perroon sildiga Montserrat. Eksimise võimalus suht olematu. Seal on metroo, tavarongi ja busside sildid erineva värviga. Montserrat (vist) ja Tibidabo olid pruuni värvi.

Loen ja ei usu, mis iba inimesed suust välja ajavad. Käin reisil ja tulen lapseta koju ja ei miskit??? Loomulikult ei tunne keegi koolis, lasteaias huvi. Naabrid, vanavanemad, sugulased. Halloo?? Mida te mõtlete? Lihtsalt räägite kõik surnuks?
Ma arvan, et selliste juttude levitaja tuleks koos pildiga uudistesse riputada ja avalikult häbistada. Kaoks teistel samasugustel isu valetada. Loo autor on nagu lasteaia tasemel ja ei oma ilmselt elust õiget ettekujutust. Või kuulab ammuli suuga samasuguse tasemega kuulujutte, kuidas kõik on ära ostetud, maha salatud, keegi millestki ei hooli, kõik summutatakse jne, jne. Mõnikord ongi asjad viltu aga eeldada, et alati?? Siin eespool mainitud vaikne kannatamine on pigem sellise tüübi ainus käitumismall. Ideaalne ori.

Ja veel. Jaanusm poolt väljaöeldu peaks kõiki mõtlema panema. Kui me istume sabad jalge vahel, kõrvad lontis, vot siis kohe kindlasti ei muutu miskit paremaks. Päris paljud avalikkust šokeerinud juhtumid laste väärkohtlemisest on naabritel/kohalikel osaliselt teada. Aga mugavam on mitte märgata.

Kas mitte ühes postituses ei kõlanud soovitus Kuubal oma muredest majutajale teada anda? Kohalik võib-olla teab kedagi, kes võiks teada lahendust.

Olen ka panga unistuste klient. Tavaline deebet ja krediitkaart mõlemad rahakotis. Et mitte kuutasu maksta, võtsin kindla tagasimaksega krediitkaardi. Mitte keegi ei sunni sinna panga maksegraafikuga tagasi maksma. Alati võid rohkem kanda. Kasvõi kogu kulunud summa oma tavakontolt.

Krediitkaarti kasutangi harva. Enamasti Swedi deebet krediidi lisaga on juba piisav. Aga mitte alati. Samas olen juba piisavalt mugav, et ka plaan B käepärast oleks. Päris pikalt ei omanud krediitkaarti. Ajapikku kogunes mitu juhtumit, kui oleks vaja olnud. Siis leidsingi, et milleks stressata ja kogu aeg kalkuleerida.