meelis

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 15 aastat tagasi. Tahab minna:
138 meeldimist
29 postitust / 1214 kommentaari
61 (9.8%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Tihti on selliste keerulisemate juhtumite puhul vastuseks, et meie käed jäävad lühikeseks. Seadustes on taevasuurused augud ja pättidest lendurid juba lennata oskavad. Paned juristi abiga õige trajektoori ja naudid.

See auklik seadusandlus on aga juba omaette teema. Mulle küll tundub, et ega neid auke väga lappida ei tahetagi. Kuidas muidu saab olla võimalik, et mingi JOKK skeem toimib aastaid. Kõik viitavad, riik kaotab näiteks maksuraha aga augu lappimiseks tehakse mitu aastat tööd. Ja siis ei lapita auku, vaid tehakse sisuliselt uus seadus, kus juba järgmised augud ees ootamas. Ole vaid mees ja leia üles. Aga näiteks kuluhüvitise seadus sai loetud võimaliku lühikese aja jooksul.

Mina tahaks teada, mitu korda on Tarbijakaitseameti juht pöördunud näiteks justiitsministri poole ja viidanud, mis punkte tuleks seaduses täpsustada või lisada. Äkki peaks selle küsimuse nende üldmeilile saatma???

Mina ka targutan natuke. Sõiduautoga ehk saate tehtud aga... ligi 900 km päevas tähendab tõsist kihutamist. Selleks et saada 10 tunniga 900 km sõidetud, tuleb kogu aeg üritada 100-120 km/h kiirust hoida. Kiirteedel tehtav aga reaalsuses ei usu. Tankida on vaja, söögipausid, WC ka, asulad tõmbavad kiirust korralikult alla. Ja kui veel kusagil mägedesse sattute, siis keskmine kiirus kukkub ikka kosmiliselt.

Ma oleks täitsa nõus mingi VSOP konjaki peale kihla vedama, et poolel teel teete plaani ümber või lööte lihtsalt käega. Kui te selle reisi siiski hambad risti ära teete, siis see konjak ka ei kompenseeri moraalset kahju.

Kui te loeks siit teisi autoteemalisi postitusi, siis näeksite, et see optimism on tavaline viga, mis algul tehakse. Tark inimene õpib teiste vigadest. Ok, proovida on ka huvitav. Olen nõus, et alati ei pea väga tark olema. Tagantjärgi on lollusi ja ekstreemi isegi natuke tore meenutada. Aga hiljem kordamise isu küll pole. See viimane käis minu enda kohta.

Mingil hetkel käis läbi info, et kõige rohkem kustutamispalveid tulevat Eestist. Ilmselt siis suhtes rahvaarvuga. Ei imesta, kui see tõsi on.

Meie foorumisse jääb see info ikka alles. Samuti ei kustutata neid juhatavaid linke niisama. Õnneks ei piisa lihtsalt palvest, et vot seda lehte ei tohi enam kuvada.

Nime vahetamine on tüüpiline jänesehaak. Tegelikult ei tohiks sellistel inimestel nimevahetus üldse võimalik olla. Haloo, istun eeluurimiskongis ja esitan nimemuutmise avalduse?? Igasugune uurimistoiming peaks sellise protsessi automaatselt tühistama.
Eks meil jääb nüüd üle vaid seda uut Vellamäe nime aktiivselt levitada. Ikka selleks, et rahvas teaks, kes selle taga ennast peidab. Oo sõber Google, pikka mälu sulle!!

Mul oli sahtlis juhuslikult paar tühikut üle. Olen säästliku loomuga, sest nõuka ajal oli kõigest tõsine puudus. Ohverdasin nad ürituse nimel. Edaspidi võib ka minu poole pöörduda.
Kuivatuspaberit kahjuks enam pole. Kulus teisel otstarbel ja juba ammu ära.

Kaalun sel aastal vahelduseks Jelgava kaudu sõitmist. Saab ehk midagi muud ka näha. Traditsiooniline trass on juba tüütuseni pähe kulunud.

See istumisalus on väärt soovitus. Nagunii on lastel väiksed seljakotid kaasas.

Alla 4 tunni väga plaanida ei tasu. Kõik sõltubki su enda huvist looduse vastu. Minu arvates on optimaalne hommikul kohale, päev pargis ja õhtuhämaruses tagasi ööbimiskohta. Ise tegin nii aga tagantjärgi vaadates oleks pidanud veel rohkem aega kulutama, et täiega nautida.

Mõnus!!
Wi-Fi zone tõi kohe meelde Q-GSM aegse nalja sõidust levipiirkonda.

Tõesti pole mõtet minna just sinna piirkonda, kus kõik kokku kukkus. Vähemalt ei planeeriks ma seal pikalt olla. Maavärina üleelanud piirkond võib omamoodi eksootiline olla.

Pildid tuleks teha nii, et ka tuntavalt rendifirma taustal näha. Muidu öeldakse, et tegid pildid päev hiljem suvalises parklas. Minu ainus probleem rendiga lahenes sekundiga, kui kurja näo tegin ja fotoka välja otsisin.

Ok, see norsu märkus on kindlasti paljude jaoks väga oluline. SEB asju ise tea, sest kõik on mul Swedi kaardid. Kunagi alguses käisingi reisil teadmisega, et mul automaatne kindlustus olemas. Alles hiljem sain targemaks. Õnneks pole siiani reisikindlustust vaja läinud.

Hakka või ise ka SEB kaardile mõtlema.

Prille veel õnneks pole aga märkus on õige. Ongi minu viga. See alguseosa jäi kuidagi tähelepanuta, kui teemas poole peal kired lõkkele lõid ja nii ta läks. Aga elus juhtub tihti nii, et esmalt kakeldakse ja siis lõpuks istutakse koos jooma.
Lihtsalt kardan, et minu kombel kõike jälgimata võib siiski mulje jääda, et saabki alati odavalt. Kellel veab rohkem, kellel vähem. Kes selle jutu nüüd otsast lõpuni läbi loeb, on kindlasti targem. Kas kõik taipavad ka kuupäevi jälgida? Ehk taipavad.
Huvilisi silmas pidades võiks sa natuke oma rendiotsinguid kirjeldada. Sellises vabas vormis. Loomulikult võib see tulevikus kahandada sinu enda võimalusi aga see on pigem teoreetiline hirm.

Vargused hotellis on ja ei ole teema. Kuidas kunagi.

Minu ekstreemsem mälestus sellest ooperist on Istanbuli Hilton Garden Inn. 2015 juunis tulin Sitsiiliast ja ööseks veeti meid lennujaamast sinna hotelli. Tuba oli teisel või äkki hoopis kolmandal korrusel. Teel liftist oma tuppa möödusin 6-8 uksest. Ja kõigil nendel ustel oli luku kohal kaugele nähtav kangiga murdmise jälg.!!! Kõigil!! Suht vastik tunne oli küll. Jäi mulje, et majas kord ikka lonkab täiega või käisid oma töötajad koos sõpsidega ringkäigul.

Mingi pildi hotellis annab ehk ka personali suhtumine. Kuigi vabalt võis olla ühe konkreetse mehe suhtumine ja see oli küll täielik saast. Öösel polnud miskit joodavat peale fuajee automaadis oleva õlle. Münte polnud. No problem!! Ulatasin paberraha. Maksin selle õlle eest automaadi kirvele lisaks ka mitu korda rohkem. Enamasti sellistel juhtudel antakse viisakalt märku, et väike jots kuulub asja juurde. Ja kuulubki! Aga see Nossov viskas raha sahtlisse ja keeras kohe selja. Õlle pidin ise välja urgitsema. Küsimus oligi sitas suhtumises. Selge see et tema kohustus pole mu paberit müntideks konverteerida aga SUHTUMINE!!!! Meenus nõukaaegne teeninduskultuur. Kes mäletab, saab aru.

Ma ei ole päris paaniline uskumatu. Aga nüüd sa Ivan Julm kirjutasid lõpuks ühe väga tähtsa detaili, mida keegi su varasemast postitusest välja ei saanud lugeda. Ka mina mitte. Nimelt see, et hea hind saab olla ikkagi väljaspool hooaega. Ütled õigesti, et mingil ajal nad lihtsalt tiksuvad.
Jään endiselt selle juurde, et ei tohi anda rahavale lootust, et kindlasti saad alati auto hea hinnaga. Selline mulje lihtsalt jääb su postitust lugedes. Sinu hea hinna lisa maksab kinni lihtsalt tipphooajal autot rentiv tüüp. Ära neid andmeid mulle saada. Sa võiks siia kirja panna need head diilid koos kuupäevade ja firmade nimega. Annaks oluliselt parema pildi, mis ajal mida loota.

Sama lugu ju paljude muude hindadega väljaspool hooaega. Näiteks mõned suuremad firmad rendivad oma töötajate 5-päevaseks koosviibimiseks välja terve 5 tärni hotelli Hispaania lõunarannikul just nimelt pärast suure hooaja lõppu. Hind kukkub kolinal aga ilm on veel väga mõnus.

jd viimane kommentaar on väga tabav. Me kõik vaatame asju erinevalt. Kes raha, kes aega ja muretut elu. Ei ole nõus, et kumbki oleks kuidagi ettem. Mõlemal on oma head ja vead. Väga tähtis on siiski rahakott ja seda tähtsust ei maksa alahinnata.

Minu arvates on siin välja käidud väga hea idee riskide maandamiseks. Kui ikka sätid sinna vahemaandumise kohta päevase pausi kohaliku eluga tutvumiseks, siis see peaks katma enamuse hilinemistest ja muudest jamadest tingitud riske.

Minu kogemus autorendis pole suur aga Ivan Juhmi pakutud hinnaga rentida mina EI JULGE. Ausõna, ei julge. Miski peab minus siiski kindlustunde tekitama. Mitu inimest võtavad tõsiselt, et saavad uue nutitelefoni 10 Euroga? Enamasti kaasneb selle hinnaga miski, mis meile ei sobi ja ja laksab siis kui ei oota. Aga mõnel joppab ja saabki. Enamasti kippub mittejoppamise korral keegi mundris onu kommenteerima, et ostja võiks natuke mõelda.
Ainus võimalus on, et Ivan Juhm leiab alati need über hinnaga üksikud rendid mingi ime läbi. Olen nõus, et võib tõesti koledal kombel vedada. Reaalselt aga sellised hinnad pole jätkusuutlikud. Tasuta lõunaid pole olemas. Keegi teine peab selle siiski kinni maksma. Seega ei maksa siin külvata sõnumit, et ainult loll maksab rohkem kui mõne Euro. Ja me pole sugugi kindlad, kas su jutt on tõsi või soovmõtlemine.

Küsimusest on näha, et suurem kogemus autoga reisimisel puudub. Aga pole hullu, see on väga tüüpiline olukord. Kordan siis vana tõde. Liiga suured vahemaad päeva kohta tähendab lihtsalt bensiini põletamist. Ise näed ainult telgjoont aga kõrvalistujad saavad tiba rohkem elamusi. Alari ettepanekut kaalu tõsiselt. 12 päeva kulub käbedalt ja liiga suure osa istuksid autos. Ja tegelikult jääb vähem kui 12 päeva. Kummalgi päeval läheb sul pool päeva kaduma, seega ainult 11 jääb. Ainus, mida saavutad, on see, et saad hiljem väita, et selline reis on tehtav. Aga muljeid suurt polegi.

Sitsiilia võta kindlasti ette eraldi reisina.

Kui laps on autoga harjunud, magab nagu nott. Enda omad käisid iga nädal Lõuna-Eesti vahet ja autosõit polnud kunagi mure. Kui olin natuke sõitnud, kostis tagantpoolt ainult nohinat. Siiani magavad kasvõi pool teed aga ikka magavad. Põhiline ongi ilmselt see, et laps harjub ära pidevate muutustega. Meil pole kunagi kodus olnud suur vaikus. Tulemuseks on see, et magavat last ei häiri kõrvaltoas istuv seltskond ega telekas või raadio. Lihtsustatult öeldes ei tohi lapse majja tulek eelnevat elu totaalselt pea peale keerata. Nii mõneski peres on tulemuseks tingimusteta totaalne vaikus ja muud jaburused. Ja siis vanemad kannatavad ja ootavad, et saaks ta ometi täiskasvanuks.

Mulle tundub, et mida nooremana laps oma esimese reisi teeb, seda kõvem rändaja tuleb. Emme kõhus rändamine on ju ka rändamine. Enamus tarka nõu on juba eespool kirja pandud.
Meie kaksikud alustasid 10-kuusena ja siiani pole mingit muret. Ainult paku reis välja. Olgu auto või lennuk. Kõige tähtsam reegel ongi, et lastel peab huvitav olema. Ja mingi tegevus. Soe vesi on alati tegija.

Kindlustusest niipalju, et koos krediitkaardiga käib kindlustus kaasas siis, kui sa maksad teatud osa oma reisikuludest just SELLE kaardiga. Kaardi olemasolu automaatset kindlustust ei taga. Kahjuks seda fakti tihti ei mainita ja nii jääb ekslik arusaam ,et piisab kaardi olemasolust. Olen kunagi sama reha otsa astunud.

Minu jaoks algab sobiv veetemperatuur umbes +25 juures. Oktoobri lõpus oli ühel päeval Malaga külje all vesi vähemalt +25. Päev kaks varem tõmbas külm jala krampi. Täielik loterii. Marksi poolt mainitud Tarifas puhub õige tuul ookeanilt sooja vee randa. Ka okt lõpus oli mõnus vees hullata. Aga see pole reegel.
Olen korduvalt oktoobris Costa del Solis käinud. Vihma ma küll ei mäleta. Põhiline on see, et turismi tipphooaeg on okt keskel lõppenud ja paljud kohad lähevad talvepuhkusele. Sama juhtub ka hindadega. Eestlase jaoks on veel piisavalt soe ja rahakott lubab ka üht koma teist. Päeval on enamasti mõnusalt soe. Õhtul umbes +18-20. Ringi liikudes mõnus aga kusagil kohvikus istudes enam t-särgiga hubane pole.
Päev on võrreldes meiega tiba lühem ja pimedaks läheb natuke äkilisemalt.

Kui see on Su esimene reis üldse, siis pigem vist ära ürita omal käel minna. Ma ei väida, et Sa hakkama ei saa. Kui piisavalt palju eeltööd teha, siis saadki hakkama. Lihtsalt reisipakkuja kaudu oleks esimene kord kindlam tunne. Eriti just seetõttu, et Tai on piisavalt kaugel. Kui sul on piletid taskus, mingi elamispind kindlustatud, siis need ongi kõige raskemad mured. Ja Sul on kelle poole pöörduda, kui mingi mure tekkib.
Esimene reis annab sulle teadmise, mida Sa reisilt võiks tahta. Kindlasti on ka praegu mingid eelistused. Näiteks linnamelu versus loodus, matkamine versus rannas lebotamine jne.
Minu soovitus oleks läbi lugeda viimase paari aasta teemad siinsamas foorumis. Tai kohta on juttu ikka korralikult. Nendest postitustest leiad kindlasti kohti ja tegevusi, mis tunduvad sobivad. Tihti on lisaks kohanimele ka lühike kirjeldus, mida seal nähti, kogeti, mis oli hea, mis halb.

Mina sain oma elu esimese ja ka ainsa paketireisi jooksul teada, et edaspidi reisin ma ainult enda koostatud plaani alusel. Mul lihtsalt vedas ropult, et sattusin poolkogemata nädalaks ajaks väga kogenud reisiselli seltskonda. Ei mingeid üllatusi ega ämbreid. Seega pole paha mõte endale mõni reisikaaslane leida. Kasvõi siit foorumist. Seltskonnaga on alati julgem ja lihtsam.

Igasugused äärmused on enamasti hukutavad. Olgu see riigivalitsemine või firma juhtimine või foorumi töös hoidmine. Kui kasutaja peab justkui nööri mööda käima, siis see ahistab ja peletab. Kui kõik on lubatud, tekkib läbu ja anarhia. Seega jääb tegelikult üle ainult kuldne kesktee. See tee peab olema täpselt nii lai, kui otsustajate arvates peaks olema. Tagantjärgi tarkus on alati täppisteadus. Läbi ajaloo on ka tripis erinevaid muudatusi tehtud.