Viimased kommentaarid

 Seletuskirja nõudmine oleks justkui viide nõukaaegse karastusega inimesele. Pigem nagu slaavi stiil. Nooremad inimesed ilmselt naeraks selle totruse kohe välja. Ise saadaks sellise paberi küsija kohe ühte pimedasse kohta.


 Minu arvates on sellist artiklit vaja just neile, kellel kogemust vähe ja pole veel aru saanud, et odav ei tähenda alati head. Kui poleks meediat oma avalikustamisega, oleks see turg oluliselt nahhaalsem. Ma ei arva, et ainult tugevamatel isiksustel on õigus ise asju otsustada aga nõrgemad peavad leppima pähemäärimisega. Artiklis kirjeldatu ei olnud tegelikult midagi erakordset. Selliseid fakte on kogu aeg kuulda olnud. Ka foorumi postitustes on sellest tihti juttu olnud.

 Mina saan aru nii, et hbert on ostnud budgetairist aja jooksul hulga pileteid ja tal on nende vastu tekkinud usaldus, mis põhineb isiklikul kogemusel. Sealt ka suhtumine, et võtku see 5.- Euri, kui tahavad. See siis nagu väike meelehea nagu mingis hotellis koristajale jäetud 1 dollar. Probleemide sujuv ja aus lahendamine on iga reisimisega seotud ettevõtte puhul suur pluss.


 Ma olen oma elu jooksul üritanud võimalusel rahakotiga hääletada. 5.- Euri annaks õiges kohas andeks aga 78.- on juba liiga palju. Oleks raudselt tagasi küsinud.

Kui inimesele meeldib 1600 eest bassu ääres vedeleda, siis vedelegu. Äkki laekub iga kuu panka 8000.- ? Ärge võtke kõike enda järgi. Ju siis kodanik lihtsalt ei viitsi oma aega kodutööle raista, sest tal ju vahet pole, palju kulub. Sama kehtib ka vastupidi halvustajate kohta. Kui kellegi jaoks on 100 eurot juba probleem, siis las olla. 

 Mulle meeldib ka selline reis, et kondikava on valmis aga reisi käigus muudan kõike täpselt nii nagu mulle hetkel meeldib.

Härrased, miinimumpalk peaks olema siiski selline, et kataks ära inimese elementaarsed kulutused elamispinnale ja, toidule ja teenustele. Praeguse miinimumiga vead ehk ainult siis välja, kui iga senti 10 korda loed ja kulutusi kogu aeg edasi lükkad.  See ei ole jätkusuutlik. 

 Alati, kui mõni poliitik üritab tõestada, et selle miinimumiga elab ära küll, tahaks küsida, et mitu kuud? Me kõik mäletame, mismoodi Lipstok kelkis, et saab kuu aega 5000 krooniga hakkama. Täielik demagoogia. Saabki! Aga järgmised 11 kuud? Järgmised 3 aastat? 
 Meil on liikvel mingi imelik arusaam, et firma omamine ja alati korraliku kasumi teenimine on justkui inimõigus. Aga ei ole. Samuti arvavad paljud, et oma firma tähendab rikkust. Alati ei tähenda.
Teame küll neid väikelinna poode, kus omanik käib päevas korra kassat kontrollimas ja arvab, et nii ongi OK. Müüjal palk närune jne. Mujal Euroopas on väikeettevõtte rohkem pereüritus. Aga eks see juurdub vaikselt ka meil juba.
 Omaette teema on see ulmejutt ukse taga olevast järjekorrast. Pole ammu aeg, kui iga ärimees seda kõva häälega kuulutas. Täna loeme lehest, et töövõtjad dikteerivad palgatõusu ja maksjad nutavad krokodillipisaraid. Nüüd lihtsalt kaldus pendel teise serva. Odava tööjõuga võime konkureerida mõne arengumaaga ja ka ise arengumaaks jääda. Minu arvates võiks nii mõnegi putka kinni panna, kui palka maksta ei suuda. 
 Kogu see teema on lai ja eritahuline, et sellest saaks nädalate kaupa rääkida ja hunniku alkoholi ära hävitada. Samas ootaks pigem otsustajate tarku otsuseid aga hetkel ma neid tarku valitsemise juures ei näe.
 Niikaua, kui riiki toodav raha ei ületa suurelt väljuvat rahavoogu, pole paranemisele mingit lootust. Meenutame siinkohal "tänusõnadega" Läti majandusse suunduvaid miljoneid.

 

Suvel ostsin kahe päeva Berlin Welcome card: https://www.getyourguide.com/berlin-tegel-airport-l36972/berlin-welcomecard-with-pocket-travel-guide-t6045/?referrer_view_id=d472a01986c66fb3bd064efd29d99b30&referrer_view_position=0

Esimesel bussi sisenemisel komposteerisin. See tähendas seda, et automaat trükkis sinna piletile kuupäeva ja kellaaja, millest alates see 2 päeva jooksma hakkas.
Maksis see 19,90 EUR.
See andis mitmel pool muuseumites ja mujal soodsama hinna. Koos kaardiga sai kaasa väikses formaadis üpris paksu raamatu, kus kirjas sadu teenusepakkujaid, kus parema hinna saad.
 Mina ostsin selle kaardi kämpingu infoletist. 

2 aastat tagasi oli "hotel desk" saabuvate terminalis ja jäi väljudes paremale Starbucksi kohviku juurde. 

Tõeline nostalgia seal Poola foorumis. Need on veel ok pildid võrreldes sellega, mis oli pärast raudse eesriide langemist 90-ndatel. Siis oli Poola ikka tõeline pommiauk.

See 50.- EUR teenustasu tundub kahtlaselt palju. Aga küsi oma kodupangast selgitust. Kui oli mingi error, siis võida ka raha tagasi saada. Enamasti siiski errorit pole. On erinevad pangad või mingi muu pisiasi.

Jah, Ryanairi ei huvita absull, mis on enne ja pärast lendu. Iga lend on omaette segment.

 Olen mõelnud, et seda aitaks kompenseerida, kui üritad sättida ümberistumise linna päevase puhkuse. Siis pole vahet, mitu tundi lennuk hilineb. Paraku nad ikka ja jälle hilinevad ja siis stressad, kas jõuad jätkulennule või ei. Kindlasti on tüütu ennast ööbimiskohta vedada, siis linnas ringi vaadata ja järgmine päev jälle lennujaama kulgeda. Aga te näete midagi ja stressi kah natuke vähem.

Minul ka kogemus kui parkimistrahvi kohe ilma mölisemata ära maksin. Summa vähenes tuntavalt.

 Mina olen vastu võtnud otsuse, et pigem ma maksan need trahvid ära, kui nad vähegi mõistlikud on. Kui liigud natuke rohkem ringi, siis see säästetud raha ei kompenseeri hilisemaid võimalikke lisasekeldusi. 
 Arvesta sellega, et sinuni jõuab juba vahendajate poolt nõutav. Tegelik trahvisumma võib poole väiksem olla.

Eks ta nii ole jah, et alati tuleb asja hoolega uurida. 

Mingi osa jääb alati turundusele, kus üritatakse esmalt head hinda näidata ja kui juba vaatama jääd, siis äkki ostad ka. 
Hea teema uustulnukatele. Ehk on nemad siis tähelepanelikumad.

Meil oli Turkishiga paar aastat tagasi seis, kui emme ja kaks viieaastast olid mööda lennukit laiali. Check in tädi sai sekundiga aru, et nii ei lähe. 15 minutit rahva ümberpaigutamist lõppes 3 kõrvuti kohaga. Müts maha!!

Load tõesti ei sõida aga nagu öeldud, kui liiklushuligaani ohvriks sattud või ise eksid, siis kindlustus mõnuga ei kehti. Selle taustal on 26.- või 37.- või 40.- EUR kukepea. 

 Sellega ongi nii, et üks käib Tais 3 korda kolm nädalat ja keegi ei küsi midagi Järgmist meest kontrollitakse nädala jooksul kolm korda. Selle nähtuse nimi on juhus. Aga juhuse hoolde ei maksa midagi jätta.

Hetkel igatahes ei toimi.

Eestisse on nii mõnigi firma frantsiisiga tekkinud aga enamasti naeratust näole ei teki. Arvestatakse vist pigem mudeliga, et teeme tiba soodsamalt, kui hetkel kombeks on.

 Ronda on selle kandi vaieldamatu lemmik!

 Mina olen tavaliselt ennast sundinud arvustust kirjutama. Ikka selleks, et pilt selgem oleks. Arvustusi tuleb hoolikalt lugeda. Ka ridade vahelt. See mis pirtsakale üldse ei meeldi, võib teise jaoks olla lihtsalt väike ebamugavus.


 Booking lausa käib sulle pinda oma sooviga arvustust saada.

Paljude vaidluste puhul kasutataksegi ära seda momenti, et Platinumi või Gold kaardi omanikul muudki teha, kui mõnesaja euriku pärast närve rikkuda. Meil kõigil on mingi valulävi, millest alates oled nõus tegutsema. Mõne eriti vihastava juhtumi puhul oled nii püha viha täies, et maksad kasvõi peale aga asja sinnapaika ei jäta ja lähed lõpuni.

 Autost piltide tegemist on juba palju soovitatud. Ise olen tänu sellele ühe petukatse juba eos summutanud. 

Põhja alt pole ma veel pilte teinud. Panen kõrva taha ja soovitan seda ka teistel teha. Äkki on autost piltide tegemine nii massiliseks muutunud, et otsitakse uut JOKK skeemi?

 Saksas on veel endise Ida poole peal Harzi piirkond. Minu esimene "armastus". Lääne poolele siis veel ei pääsenud.

Rügen mulle väga ei meeldinud. Ainus mis muljet avaldas, olid kriidikaljud-Königsstuhl. Kämpingud oli tipphooajal täis ja metsikult koha leidmine tõeline peavalu.
 Reini ja Moseli orus on samuti telkimiskoha leidmine raske. Tuleb 20 km kõrvale sõita, siis ehk leiad.
 
 Metsikult telkides ole valmis mõnikord politseiga suhtlema. Üldiselt nad karistamise peal väljas ei ole. Pigem vaatavad, et poleks rämpsu ja laamendamist. Prügi maha loopimine lõppeb sitasti. Muidugi tuleb väga kasuks saksa keele oskus ja viisakas suhtumine. 

Kinnitan ka seda, et see matkaauto kippub tõesti rohkem elustiil olema.

Olen paljudele öelnud, et kahenädalase puhkuse jaoks isikliku matkabussi ostmine on raha tuulde viskamine. Üks asi on see hetkekulu, teine asi aga varjatud kulud. 
 Mul on sellel aastal kilomeetreid sõidetud umbes 7000. Tuleb soov või vajadus ja ma ei pea rentimisele mõtlema. Istun ja sõidan. 
 Vanasti oli kämpinguplatsi mõte elekter ja pesemisvõimalus. Ei enamat. Saksas saab ka täna kiirtee tanklas pesta 3.- EUR inimene. Päiksepaneel katusel katab osa tarbimist. Kämping sobib siis, kui oled lähikonnas mitu päeva. Aga rahu ja vaikust seal pole. 
 

Inimesed on erinevad. Mõnele ei hakkagi see matkaauto sobima. Ainult hinnast lähtumine on umbluu. Tegelikult tuleb üks paaripäevane reis ära teha. Siis selgub alles tõde. Siin on sada pisiasja, mis võivad varieeruda ja reisi meeldivaks või vastikuks muuta. Ilma proovimata jäädki arvama.

Kõiki neid pisiasju kirja panna läheks liiga pikaks.

Eestis on ilma kämpinguplatsitagi ööbimiskohti hulgim. Mul tuleb 10 aasta kohta Euroopas 5-6 kämpinguööd. Reisid alla kolme nädala ei ole.

65-75 on väga hea hind päeva eest.

 Aasta tagasi reis Riia-Barcelona oli OK. Polnud millegi üle kaevata. 

Pileti hind oli ka olematu tol korral.

Kui meenutada, siis jah, sobisid ka seotud kontolt tehtud maksed ehk siis ka deebetkaart.