Rattaga Sitsiilias?

Plaan suvel rattaga Sitsiilias ring teha. Ehk mõned head nõuanded millele tähelepanu pöörata. Sõidame Rooma ja ilmselt rongiga saapa tippu. Kuis kämpingutega lood

Tere! Kàmpingute kohta ei oska midagi òelda kuna puudub kogemus. Kuid tean,et neid siin on palju,tòòtavad ja inimesed ikka peatuvad. Teede kohta vòin kùll nii palju òelda,et olukord on ikka vàga jama:

1. Sitsiilias puuduvad korralikud teed- siin 3 kiirteed ( Palermo kandis alla Selinunte poole; Palermo -Messina; Palermo- Enna-Catania ja Messina Catania) ja seal ei tohi ei ratta ega rolleriga sòita.
  2. Vàikesed kùlateed on augulised ja annab soovida. Kònniteid kui selliseid ei eksisteeri.
  3. Kuna siin rattaga reisijaid pole eriti kohanud ja ùldse kohalik liikluskultuur on vàga enesekeskne ja isegi kohati ohtlik.

Mina soovitan sul reis sihtkohtadega hoolikalt planeerida kuna 30-45 c juures pole meeldiv kusagil liilusummikus istuda.

Kämpingusse võid lihtsalt "saabuda", kohti peaks küll alati olema. Lõuna rannikul on neid piisavalt ja enamasti mere ääres. Päris palju kohtab kodumajutust, teede ääres viidad, reklaami nende kohta internetist võimatu leida. Ise sõitsime ringi rendiautoga, ei olnud nii vaprad, et mägesid rattaga võtta, aga rattureid oli üldiselt näha küll ning ma arvan, et teed ei ole nii hirmsad, et sõita ei saaks-kordi paremad kui meie siinsed teed külade vahel. Minu arvates ei ole Sitsiilia liikluskultuur enesekeskne, pigem arvestavad kõik kõigiga, signaal ei tähenda hurjutamist nagu meil siin :))) Tuleb lihtsalt rahulikult asja võtta, ega keegi sulle otsa sõita kindlasti taha.

Vaata aga on ka vahe kas sòita rattaga linnaliikluses vòi siis linnakàrast eemal. Elan ise suures keskuses ja liiklen nii jalgsi kui ka aegajalt rattaga seega mul on oma arvamus juba kujunenud. Ma ei vàidagi,et see on SEE AINUçIGE...kuid arvan,et on hea arvestada kòigega. Terv.

ja signaal ei tàhenda mitte hurjutamist vaid midagi enamat ;-))))

Käisime 2005.a sügisel rattamatkal Sitsiilias ja mulle küll väga meeldis. Liiklus ei ole seal minu mäletamist mööda küll hull, Eestis on palju ohtlikum rattaga sõita. Kämpingus ööbisime ühe öö (San Leone rannikulinnakese kämpingus otse Agrigento külje all), leidsime selle lihtsalt, koha peal. Et rohkem näha, kasutasime palju ronge, mis on rattaga reisides kõige parem variant.

Tegin seal aastaid tagasi juulis tiiru - kõige kehvem aeg. Kuiv ja palav. Jõed on kuivanud, vähesed järved on väetisest värvilised. Loodusliku veega on raske. Ilusad on kaljune põhjarannik ja madalam lõunarannik, kaguotsa ei jõudnud. Mõnus koht oli Cefalù. Saab ka Lipaari saartele laevaga tiiru teha. Palermo oli küll huvitav, kuid kurnav. Õhtuti eeskirjadeta ja ummikutega liiklus, jala saab rahvamassis siiski liikuda. Kuid pärl Palermo siiski pole. Läänerannik on igav ja mahajäetud, vaid paar huvitavat linna. Valitseb põllundus. Lõunarannik on hõredasti asustatud, kuid liivarand kohati 100m ainult sinu kasutuses. Juurdesõite aga otseseis on vähe, tuleb ikka kaugelt ringi sõita. Lõunatee on korralik kõvakate. Võib ka Arancia järve äärde sõita, seal saab ka mardikate seas supelda. Käisime ka Etnal. Annab tõusta. Saime ka üles ronida, kuid hilisemad pursked on kuuldavasti senised võimalused purustanud ja ette ei oska öelda, kas ja kus kuipalju lubatakse. Omapärased olid maffialinnakesed. Väikesed (Enna, Caltanissetta, Caltagirone) aga huvitavad oma tänavakohvikutega. Peamiselt vanemad mehed, küllap endised mafioosod. Hea praegu meenutada, kuid südasuvel kindlasti enam tagasi ei läheks ega soovita ka teistele. Just seda süda-Siciliat. Arukam oleks seal käia mais, siis kõik roheline veel ja vett ka rohkem. Suvel aga soovitan rattaga pigem Crna Gorat ja Hrvatskat. Need on raskelt etemad ja võrratu Aadria meri koos mägedega.

Tänan abi eest-planeerin reisi septembri algusnädalaile/ parim aeg Kreeka näitel-rahvast kämpides norm. Ja ilm hea /. Samasugust abi kogesin ka kui planeerisin reisi rattal ümber Marmaara mere ja jätsime selle ära ning Kreekas tehtu oli väga vahva asendus . Tänud. Otsisin mõtet Itaalias kuna seni tehtud rattareisid Bulgaariasse, 2x Horvaatiasse, Katalooniasse, Kreekasse grupijuhina , viisid mõtte Itaaliale. Käidud Veneetsia kandis ka ja nii tekkis see Sitsiilia mõte. Kuna sõidame ilmselt EstAiri või AirBalticuga siis küsimus / ehk Vanzele/ - kuis soovitate jõuda Sitsiiliasse, kas rongiga "saapa tippu "või Naapolist laevaga Palermosse koos ratastega SIC kui keegi soovib eeltoodud maade kohta sadulast vaadatuna, meelsasti jagan kogemusi meeldivat aastavahetust kõigile matkasellidele ja huvitavaid radu uueks aastaks