Reisiraport: Omaan 2020 veebruar

Tere

Käisime neljakesi sõpradega Omaanis 14-22 veebruar 2020 ning kuna enamus teemasid siin suhteliselt vanad, kirjutan lühidalt meie reisist.

Millal käia

Enamus turiste käib Omaanis märjal hooajal (Khareef season), mis kestab u septembrist oktoobrini. Siis muutub kõrbeline Omaan roheliseks - taimed kasvavad ja jõed voolavad. Halb on see et on palju turiste, õhk on niiske, ilm vihmane ja palav. 

Meie käisime veebruaris, mis on kuiva hooaja tipp. Kõik on kollane ja elutu, aga ilm on väga hea - 25-30 kraadi ja merevesi 25. Olen meie reisi ajaga rahul, sest sai nautida randa kuid ka ringi trippida ja ei pidanud taluma saunakuumust. Samuti sai kätte nö autentse lähis-ida kogemuse.

Viisa

Visa on arrival'it Omaanis minu teada enam ei pakuta (kui siis erandkorras). E-viisa peab tegema enne reisi veebis ja 10 päevaks maksab see umbes 12eurot.

https://evisa.rop.gov.om/

Lennud ja marsruut

Omaani saab lennata mitmet moodi ja eks igaüks otsib ise. Meie marsruut oli Qatar'iga TLL>WAW>DOH>SLL seejärel Oman Air'iga SLL>MCT ja viimaks jälle Qatar'iga MCT>DOH>ARN>TLL. Turkish Airlines'iga saab Muscati ka ühe ümberistumisega.

MCT on Muscat - pealinn

SLL on Salalah - suurim linn lõunarannikul

Autorent

Kuhu iganes te ka ei lähe Omaanis, soovitaks rentida auto. Näiteks Salalah's ühistransport puudub täielikult. Muscatis käivad küll mõned bussid, kuid harva ja mitte igale poole. Kõik kohalikud sõidavad autodega. Kui on plaanis käia kõrbes või mägedes soovitaks rentida 4x4 auto. Meil oli Mitsubishi Pajero ja Toyota Land Cruiser. Linnades ja nende vahel on väga head asfalt-teed, ehk siis kui nende ja väga läbikäidavate turistiobjektidega piirduda, siis saab hakkama ka tavalise miniautoga.

Salalah

See linn on sobilik rannapuhkuseks ja päevatrippideks linnaks välja. Linnas endas väga midagi vaadata pole. Rannad on väga ilusad, suhteliselt puutumata, väga selge ja sooja veega ja liivase põhjaga. Me peatusime Millenium Resort Salalah hotellis. Neil on pakkuda tavalisi hotellitube, kortereid ja villasid. See hotell meeldis meile väga ja julgen seda kõigile soovitada. 

Väljasõite oli 2: lääne poole Mughsail ja Fazayah rannad ning põhja poole päevane kõrbetripp Rub Al'Khali (the empty quarter) kõrbesse. Üldiselt soovitatakse kõrbesse osta päevatripp mingilt firmalt, aga kuna me ei väärtusta piisavalt oma elu otsustasime minna sinna ise. Sisuliselt saab google mapsi järgi sinna, aga küsimus oli millist teed pidi. Seal on mitu kruusa/liiva teed, kuid milline neist on kõige enam turistide poolt läbi käidav. Vastuse saime ühelt turisti konvoilt kui peatusime Ubari linnas (seal toredad varemed muide). Kõige kergem on google mapsi järgi sõita selle kohani ja sealt siis mõned kilomeetrid edasi esimeste düünideni: https://www.google.ee/maps/place/Desert+Camp/@18.4768985,53.4760014,20353m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x3dd3df964481c879:0xa5e758c7c82eb314!2sSalala,+Oman!3b1!8m2!3d17.0193843!4d54.1107505!3m4!1s0x3dd6296cbb5d7bd7:0x6bce7ae570121820!8m2!3d18.4623707!4d53.497678

Rehvidest võiks enne natuke õhku välja lasta, et oleks kergem sõita liival. Midagi hullu pole, düüni peale sõitma ei pea, aga selleni jõudmiseks on ka vaja liival veidi sõita. Kindlasti siis neljaveoline ja mitte mingi linnamaastur vaid päris Land Cruiser või sarnane, eelistatult diffrilukkudega.

Muscat

Pealinn on palju suurem, elavam ja multikultuursem. Linna peamised vaatamisväärsused on peamošee, ooperimaja (mingi sinna sisetuurile), turg (Matrah Souq) ja sultani palee. Matrah ja sultani palee piirkond on sisuliselt vanalinn ja seal on igasugu vanu ja huvitavaid maju ning kindluseid, mida on huvitav külastatada. 

Linnast välja tegime ühe ööbimisega tiiru Jebel Shamsi mäele, Bahla kindlusesse (UNESCO), Al-Hoota koopasse ja Nizwa linna. Jebel Shamsil olev "W6 - Balcony Walk" matkarada on minu arvates "must" kui te siia regiooni satute. Mäe peal oleks mõistlik mingis onnis ööbida ka. 

Bahla kindlus jääb tee peale ja tasub külastada. Nizwa oli kunagi Omaani pealinn (lugege vikipeediast ajalugu) ja seal on väga kena vanalinn, turg (parem kui Muscatis ja mitte nii üleuputatud hiina kraamist). Nizwa kindlus on ka külastamist väärt. Koobas on nii ja naa, aga jääb tee peale ja võiks külastada.

Muscatis esimese hotelliga meil ei vedanud. Muscat Gate Hotelli ma kellegile ei soovita. Teine hotell oli Muscat Royal Tulip hotell ja see oli päris hea, aga soovitan endal midagi sobivat otsida.

Lõppsõna

Omaan oli minu esimese reis Lähis-Idasse ning mul on hea meel, et me just selle riigi valisime. Minu nägemus on et ta ei ole nii läänestunud/võlts kui Dubai, samas ka mitte liiga barbaarne nagu mingid muud regiooni riigid. Teist korda võiks sinna minna märjal hooajal, et näeks kontrasti kui suuresti seal loodus muutub.

Lahe ülevaade!

Aga ma küsiks, et mis need "barbaarsed riigid" sealkandis on (jätaks sõjategevusest haaratud Jeemeni välja)?

1
0

Päris ülevaatlik ja infoküllane, võiks isegi pisut pikemalt teemat lahata.

Endalgi oli plaanis veebruaris Omaani minna, aga Ukraina reisilennuki allatulistamine tõmbas plaanile kriipsu peale.

0
0

veigo - minu isiklik arvamus on et sisuliselt kõik riigid (sh Iisrael) seal piirkonnas va Omaan, Emiraadid, Katar, Bahrain on tsiviilsust nautivale inimese jaoks natukene liiast (üritasin viisakalt öelda et nad on kõik barbaarsed minu arvates). Loomulikult mulle meeldiks kui keegi muudaks mu meelt.

VäikeLotti - leian siiski, et selle et selle tõenäosus, eriti ülelendude puhul, on väike. Märgiks siinkohal ära et kuna lendasin Qatariga, siis nende lennud endiselt lendavad embargo tõttu oma naabrite (va Omaan) õhuruumidest mööda, seega lennuaeg Dohast Omaani venis veidi pikaks.

0
3
Lennupakkumised
Reisikaaslased