Viimased kommentaarid

Käin isegi iga aasta "kohustuslikus" korras Muhu- ja Saaremaal. Mitu korda. Kilomeetreid muidugi ei loe ja plaane ei tee, sest vahemaad on imepisikesed, aga Muhumaal ööbimine on raudpoltkindel. Soojad, äsja ahjust tulnud neli-viis Muhu leiba kaasa ja saadki aru, et parim koht elamiseks on Eesti. Eranditult!

Ise rendin peaaegu igas maailma riigis mingi sõiduki, väga harva on see mopeed, siis pole kaskot vaja. Aga kui auto rentimiseks läheb, siis alati ja eranditult koos Zero Excessiga. Ma tahan puhata ja nautida reisi. 100 eurot kokku hoida ja iga kord kui parklasse auto juurde jõuad, siis hinge kinni pidades autot üle vaadates, kas klaasid-tuled-plekid on terved või mitte - see pole puhkus. Või kas auto üldse alles on. Rääkimata esiklaasi tekkivast kivitäkkest ( korduvalt juhtunud). 
Kui ostad kindlustuse nö "kolmandalt osapoolelt", siis vaadatakse sellele rendifirmas üldjuhul väga viltu ja otsitakse põhjalikult vigu. Osa kahjustusi ei käigi kindlustuse alla (sageli katus, rehvid, veljed, vale kütus). Äkki ikka leiab midagi.. Kui ostad lisakindlustuse otse auto rentijalt, siis oled "omamees" ja väga su autot ei uurita. Osadel autorentijatel tundub see isegi olevat lisateenistus, vanu vigastusi uue kliendi kaela sokutada. Superkasko puhul ei lähe see läbi, aga ilma igasuguse kindlustuseta paar täket kuskil kapotil ikka leiab.. 
Need on minu kogemused.

Eelmise aasta Islandi kogemus ütles:
esiteks, Islandil on maailma kalleim autorent. Vähemasti suvel. On neli-viis firmat, kes täiesti juhuslikult pakuvad täpselt samade hindadega autorenti. 
Juulikuus maksis Toyota Yarise 8-päevane rent koos Zero Excessiga ei vähem ega rohkem kui 810 eurot. Ja see oli kõige soodsam pakkumine.
Teisest küljest, see Yaris oli tubli ja pidas vastu, A1 tee on väga heas korras (umbes 5 km kruusalõiku) ja sai ka kõrvalteedel sõidetud, isegi päris karmidel teedel. Aga rendiauto eelis ongi see, et see "sõidab igal teel". Lisaks, arvestades kütusehindasid (ca 1,8€ liiter) on ökonoomsem auto lihtsalt majanduslikult kasulikum.
Igal juhul soovitan võtta Zero Excess paketi, sest kui loed kirbusitakirjas kirjutatud lisatingimused läbi, saad aru, et iga suvaline täke, kriimustus vms kahju maksab sulle igal juhul rohkem, kui see 400 eurot maksev nullomavastutus. Kogu saarele sai ring peale tehtud, 2400 km tuli kilomeetreid koos kõrvalteedega kokku. Kütus on muidugi kallis, sellega tasub arvestada.
Meelerahu oli aga selle eest täiuslik. Kui auto tagastasin, ei heidetud sellele isegi mitte pilku peale. Seda see Zero Excess tähendabki.
(NB! Zero Excess ei kata kahjusid, mis on tekitatud katusele või tuule tõttu ära väändunud uksele! Ole ettevaatlik ukse avamisel tuulepealsel rannikul, pargi auto alati vastutuult).

Eestlane on esiteks siiski pisut jõukam keskmisest leedulasest ja teiseks, eestlane on rännuhuviline. See on rahvuslik eripära. Mina näiteks, eestlasena, ei suuda üle kuue kuu kodus püsida. Mitte kuidagi. Isegi kolm kuud on juba piin. Lihtsalt peab kuhugi minema. Võimatu on isegi mõelda, et ma istun kodus ja vahin kahenädalase puhkuse ajal telekat, kui Vietnamisse müüakse 300 euro eest edasi-tagasi otselendu Helsingist.

Tegin juunis poolele Euroopale autoga tiiru peale, ei ostnud ühtegi kleepsu ega maksnud ühtegi maksu, va. Taani väina ületamisel sillamaksu 71 eurot.
Nüüdseks on kolm nädalat möödas ja olen saanud ühe kiiruskaamera trahvi Madalmaadest (selline riik ongi blanketil kirjas) summas 33 eurot. Sõitsin läbi peaaegu 6000 km, 12 riiki ja umbes 40 linna, nii et pole üldse paha tulemus.

Enam-vähem kogu info La Gomera, autorendi ja majutuse kohta saad blogist

Lühidalt aga, et autorentijaks Pluscar, praamiga üle (ca 100 eurot, ette ostes), ööbimine Ave Nahkuri juures (oma tuba, hommikusöök) ja loorberimetsa külastus. Üks ilusamaid saari, kus mina käinud olen. Igal juhul soovitan läbi põigata.

Mis kiiks sul nende rekkadega on, Aivart67, et seda igasse postitusse lisad?

Just lõpetasin ise oma reisi, mis pigem väljakutse oli. 9 päeva, 5920 km, 12 riiki (Läti-Leedu-Poola-Saksamaa-Prantsusmaa-Luxembourg-Belgia-Holland-Taani-Norra-Rootsi-Soome) ja ühtlasi käisin ka Galdhoppigeni tipus ära (Norra kõrgeim tipp, üliäge kogemus, lumetormiga see võetud sai).
Autoks polnud küll matkaauto, tavaline Mazda 5 ajas asja ära. Aga seda enam meeldisid mulle majutused, mis airbnb kaudu olid broneeritud. Ülilahedad pered, inimesed, kodud. Tutvud kohalikega, ajad juttu veiniklaasi taga. Äge!
Kõik kulges nagu kellavärk, aga kaks pettumust reisil oli: esiteks räige väljapressimine Taani väina ületamisel, sest mitte ühtegi silti, hinda ega  infot sillamaksu kohta ei olnud. 71 eurot lajatati lihtsalt nagu muuseas - tagasi ka pöörata ei saanud. Oleks teadnud, oleks laevaga läinud Taanist Rootsi poolele. 
Teiseks täpselt samasugused ootamatud teemaksud Norras, millest kuidagi mööda ei saanud. Proovisin "kaval olla" ja läksin külavahateedele - ka seal olid maksupostid üleval.. Ja Norra pidavat maailma rikkaim riik olema? Isegi kohalikud, kelle juures ööbisin, kirusid seda teemaksu nii kus jube.. Mis siis veel vaesest eestlasest rääkida..
Aga üldplaanis - maanteed Euroopas on väga heas korras, enamasti isegi üliheas korras. Vist ainult paar teeremonti tuli ette, aga ei midagi hullu. Luxembourgis üllatas meeldivalt 1,199 eurot maksev bensiin ja 3 eurot maksev Chenet` vein. Luxembourg oli minu hinnangul üldse Euroopa kõige ilusam ja meeldivam riik. Ei mingeid teemakse, isegi kiiruskaameraid vist mitte.Teed üliheas korras, hinnad madalad, rahvas stressivaba. Bensiinijaamad vahetult enne piiri - et ikka paagi ilusasti täis saaksid enne "kallimasse" tsooni minekut. Soe ja ilus ilm. Kitsed, lambad, hobused aasadel..
Aga lõpuks - jõuad Eestisse ja saad aru, et see on ikkagi maailma parim riik elamiseks. Jõuad sadamasse ja saad aru, et oled kodus. 


1200 eurot inimese kohta on täiesti piisav summa, et reisida kuhu iganes,  kolmeks nädalaks. Kui oled muidugi väga pirtsakas ja otsid 5* hotelli koos täisteenuspaketiga, siis vist mitte. 
Aga kui vähegi nupp nokib ja viitsid eeltööd teha, siis pool maakera käib selle summa alla.

Vana teema küll, aga mis "veahinda" puutub, siis sellist asja pole juriidiliselt olemas. Mis asi on "veahind"?
Veahinnaks loetakse mõne lennupileti ebaloogiliselt soodsat hinda. Nii vähemasti see kõlab. Aga kas see ikka on veahind?
On ju pakkunud Ryanair lennupileteid alates 1 eurost! Kampaania küll, aga kas see on normaalne piletihind? Järelikult on. Või ei ole? Kuidas mina, kui võhik lennuasjanduses, peaks seda teadma? 
Pilet Vietnamisse. Kas 320€ otselennu eest Vietnamisse ja tagasi on veahind või mitte? Kas lennupilet Stockholmist Arubale ja tagasi 150€ eest on veahind või mitte? Ei ole, sest need olid viimase hetke pakkumised ja ostsin need isegi. Nii oligi, ametlik ja korrektne hind.
Kustmaalt hakkab veahind ja kustmaalt on tegemist konkurentsiga, kampaaniaga, viimaste kohtade väljamüügiga? Kus on piir või kes ütleb, et 500€ on "normaalne" aga 300€ on "veahind"?
Edit: mingit "veahinda" ei saa olemas olla, igal juhul on tegemist klientide eksitamisega ja see kahju tuleb siis kanda kas lennufirmal või edasimüüjal. 
Kui sa ostad poest saia 10 sendiga, siis ei tule ju kaupmees sulle kuu aega hiljem koju, et kuule sõber, sai maksis tegelikult 1 euro, maksa 90 senti juurde või anna sai tagasi?

@kaits
E-viisa puhul Vietnamis (multiple, viisatasu 50$) ei ole vaja märkida mingit sisenemis- ega väljumispunkti. Saad sisse-välja käia nii palju kui kulub. Kambodža viisa sain mina otse piirilt (Ha Tien), ei teinud isegi e-viisat mitte. Kamobodža viisa maksis kohapeal 35$.

Tenerifel, silmavigastus. Riiklik haigla oli suht nukker. Inglise keelt ei osata isegi esmaabis.. Üks silm ei näe peaaegu mitte midagi, teine silm jookseb vett ja rähma aga täita tuleb kolm blanketti - sinu kodune elukoht, telefon, ID-kood, vanus, sünnikoht, riik jne jne.. Kus Tenerifel ööbid, toa number, hotelli aadress jne jne. Kirjutasin mingeid suva nimesid ja numbreid sinna. Ainsa silmaga, seegi rähma täis.
Kohutav bürokraatia. Siis kaks tundi ootamist.
Silmaarsti "kabinet" oli ruum, kus oli kušett. Seal vaatas arst taskulambiga (!) silma ja ütles, et väike põletik, paneme salvi peale. Mingit tehnikat peale taskulambi kabinetis ei olnudki. Tõsiselt.
Silm läks aina hullemaks ja hullemaks, läksin õhtul siis erahaiglasse, mis teenindab peamiselt välismaalasi (Hospiten Sur),sest oli tõsine mure juba nägemise kaotuse pärast.
Poole tunniga sain arsti vastuvõtule. Soliidne kabinet, soliidne arst. Suhtlemine loomulikult inglise keeles. Moodne tehnika kabinetis. Pilt silmast arvutisse, näidati ka mulle. Sarvkest üle pupilli lõhki, sügav haav sees. 
Erinevaid ravimeid kokku viis sorti, erinevas järjekorras peale määrida ja silma tilgutada. Juba tunni aja pärast hakkas asi paremaks minema ja kolme päeva pärast oli silm täiesti vinks-vonks. Arve tuli küll 300€ selle visiidi ja ravimite eest, aga kindlustus maksis selle Eestis ühtegi küsimust esitamata kinni.
Edit: riiklik ja erahaigla on seal saarel küll väga erinevast klassist. Ja siin on ka vastus eelkommenteerija küsimusele - ravikindlustuskaart katab esmaabi RIIKLIKUS haiglas, aga kindlustus katab ravi ERAHAIGLAS. Ja tundub, et paljudes riikides, sealhulgas Euroopas, on nende kvaliteedivahe väga, väga suur. 

Ma ostsin omale umbes kolm-neli aastat tagasi TomTom 600 ja sain korraliku õppetunni - masinad ei mõtle.
Tulin Hamburgi poolt ja panin sisse Eesti aadressi. Näitas kenasti sõidetavad tunnid ja kilomeetrid kätte ja kõik oli ilus, kuniks avastasin ennast ühel hetkel Kaliningradi lääneservast, piirivalvurite juurest.. TomTom nimelt arvutas välja kõige otsema tee Eestisse ja ilmselgelt läheb see läbi Kaliningradi. Ise ka loll, et usaldasin gepsu liiga palju ja ei vaadanud teekonda laiemas plaanis. No ei tulnud lihtsalt selle peale. Sõidad lihtsalt tuima näoga, geps muudkui aga juhatab sind kenasti edasi ja ühel hetkel - oops.. Piir ees..
Peale seda laadin kõik Google kaardid (offline) telefoni  ja pole mitte kunagi hätta jäänud. Kogu maailmas. 
Lisaks on Google Maps oluliselt täpsem sihtkohta saabumise aja arvestamisega, annab reaalajas liiklusinfot (kui on võrgus, aga selleks piisab ainult ka minutist) ja tundub üldse kuidagi operatiivsem. Näiteks kui ikka näed, et ees on kümme kilomeetrit "punast" teelõiku, siis sõidad kuskilt kõrvalt. GPS seda ei suuda kuvada ja satudki ummikusse sitsima. 
Nutitelefon on õnneks või õnnetuseks pm kõik navi funktsioonid üle võtnud ja enamgi veel. 

Kas see peaks naljakas olema või muul moel tähtis info, Aivart67? No ei ole üldse naljakas, ei ole. Labane on. 
Aga sa võid alati proovida seda järele teha. Selle nimi ongi "väljakutse". Mina just seda seetõttu teengi, et mulle öeldi, et seda ei tee üksinda, kümne päevaga ära. Mina ütlesin, et ma teen üheksaga. Minu jaoks on see põnev väljakutse, seiklus ja ühtlasi ka motiveeriv teekond. Nii lihtne see ongi.




Kui juba reisiplaane siin avalikuks tehakse.. 
Ma võtan selle aasta juunis samuti ühe väljakutse vastu. Väljakutsed on alati lahedad. Panevad su proovile - füüsise ja vaimu. Auto ka muidugi. Kogu kupatuse.
Tallinn-Läti-Leedu-Poola-Saksamaa-Luksemburg-Belgia-Holland-Taani-Rootsi-Norra-Rootsi-Soome-Tallinn. 
9 päeva, 11 riiki, 5800 km, 5 riigi kõrgeimad tipud, kõrgeim Norra Galdhopiggen. Üksinda. 



Tühistamisvõimaluseta tuba on bookingus põhjusega - see on reeglina odavam. Kui oled kindel oma plaanides, võtad tühistamisvõimaluseta. Kui ei ole kindel, vaatad ainult hilisema tühistamisvõimalusega tubasid. 
Mõnel juhul aitab ka reisikindlustus, soovitan selle alati enne igasuguseid broneeringuid ja makseid ära teha. Kui haigeks jääd vms.

Edit: juriidiliselt on kõik korrektne, "bookingul" ega hotellil mingit süüd ei ole (kui ehk vastutulelikkus välja arvata, aga äris alati sellele loota ei tasu). Tuttav läheb musta nimekirja, kui ära ei maksa, sest sisuliselt kirjutas su tuttav kõikidele lepingutingimustele alla ja kinnitas seda krediitkaardiga (mis kuulub aga hoopis teisele inimesele, hotell võib kahtlustada siin ka krediitkaardipettust). Reaalselt on ta siiski hotellile võlgu selle raha. 

P.S. Olen isegi mõnikord niimoodi tubasid broneerinud, tühistamisvõimaluseta, sest muud varianti ei pakutudki (näiteks tipphooajal). Reisi käigus plaanid muutuvad ja need ettemakstud, aga tühistamisvõimaluseta toad lähevad lihtsalt "kuludesse" kirja. Mis seal ikka, juhtub. Kahel-kolmel juhul kümnest olen saanud viisaka kirjaga ka tasuta tühistamise. 

https://www.booking.com/content/terms.et.html#code_of_good_practice

Kolm kirjaviga, esimeses lauses. Tegijail juhtub. 
Nagu ka "arden25" puhul - temalgi on kaks kirjaviga sees, tehniliselt isegi kolm. See eesti keel on ikka paras pähkel igaühele..

8 kg on ju väga hästi :) 
TUI-l on see üldse mingid naeruväärsed 5 kg, kusjuures Helsingi lennujaamas kontrolliti seda grammitäpsusega (Tenerifele). 
Aga kui ma viimati Vietnamisse TUI-ga lendasin, siis läksingi 5 kg käsipagasiga. Põhimõtteliselt.
Tegin nii Vietnami kui Kambodža tripi 5 kg pagasiga ära :) Seljakotiga.

Sellepärast sinna ongi lennupiletid odavad  :) 
Eestlasele kahjuks Euroopas suurt eksootikat ei ole, kuigi "linnukese" saab muidugi kirja. Üldjuhul, mida kallim lennukipilet, seda suurem erinevus meie kliimast ja kultuurist ja elamused on hoopis teised. 
Samas, sageli on ka nii, et näiteks lennukipilet tundub väga kallis, aga kohapeal elamine on jällegi väga odav ja reisi hind on kokkuvõttes ikka samas hinnaklassis. Isikliku näite varal võin tuua Vietnami 8-eurosed hotellitoad, söögid alates 50 sendist ja võrri rent alates 4 eurot ööpäev. Kokkuvõttes on reisi hind ikka sama, aga elamused ja kontrast kordades suuremad. 

Millele tähelepanu pöörata, on muidugi need: mitu väljundpesa on, mis tüüpi need on, väljundpinge, akupanga (täis)laadimisaeg, reaalne mahutavus, väljaantav pinge, kaal, lisad (taskulamp).

Ise kasutan Romossi, meeldib funktsionaalsus ja teatav usaldusväärsus. Mingit suvalist "no-name" akupanka ei ostaks, kuna hinnavahed on väikesed. Kui kuskile džunglisse ära eksid ja su 10 000 mAh akupangast tuleb ainult 3000 mAh voolu, siis see ei ole julgustav teadmine.
Aga niisama, ajutiselt üheks reisiks, kärab ilmselt iga suvaline junn.

Päris naljaks on see küsimus, kuidas universaalkerega autosse saaks võimalikult mugava magamisaseme tekitada..
"Autofond" on vist üldse mingi uus moeröögatussõna..
Või et, kust leida infot teemaksude kohta..
Pildi peal tunduvad küll noored inimesed olevat.. Aga võin ka eksida muidugi, nägemine pole enam see, mis 10 aastat tagasi..

Aga mida autoreisil arvestada - see on kütusekulu! Kindlustus, roheline kaart. Tehniline pass kaasa. Juhiload. 
Võimalik tehniline rike - autoabi maksab mõnes Euroopa riigis päris palju. 
Internet on lepingulisele kliendile odav, aga alati tasub kasutada wi-fi võimalust. Euroopas enam-vähem igas bensiinijaamas.
Siis marsruut paika, sihtpunkt. Teekonna arvestab  Google Maps sinu eest ära ja lisa kindlasti linnuke kasti "väldi tasulisi teid", kui teemaksud muret teevad. Poolat läbi öösel.  

Kui viitsid blogi lugeda, siis esimese poole peal on minu kogemusest sealse liikluse kohta kirjutatud. Minu jaoks oli see maruäge, ma lausa nautisin seda! Vietnamist väheke laiemalt siis ka kirjutatud.
https://happylotti.wordpress.com/2019/03/01/mina-ja-vietnam/

To Max1979
Võib olla olen hiljaks jäänud, aga isiklik kogemus oli Pluscariga väga positiivne. Kirjutasin sellest ka oma Tenerife blogis, kui huvitab, võid pilgu peale visata. Jah, ootama pead ja teenindus on hispaaniapärane (muretu), aga üldjoontes, kui ise väga närviline inimene ei ole, siis probleeme ei ole. 
Pluscari boonus on see, et nad ei küsi tagatisraha ja nad lubavad oma autodega sõita ka LaGomera saarele. Autot tagastades keegi midagi kontrollinud, isegi kütusenäidikut mitte. Ühe kriimu olin ka autole kuskilt külge saanud, aga ei huvitanud see kedagi. 
Ja muidugi, see on üks odavamaid autorendifirmasid - sa ei saagi oodata sealt mingit luksusteenindust. Aga autopark on täiesti arvestatav.