Roomast tagasi

Kirjutan siia mõned read Rooma kohta. Käisin seal esimest korda märtsi keskel(hooaeg ei ole seal veel käes), aga...hoolimata sellest oli turiste väga palju ja see oli nii tüütu! Läksime Tsehhide lennuga, vahemaandumine Prahas, lend sinna jõudis u 22.00 vms. Tellisime endale airport shuttle hotellist, aga...lennujaama ees on palju taksosid, sõit taksoga oleks tulnud poole odavam!! Nii et kes kardab et ei saa õige bussi peale, võtke takso, 40 eurot(hind lepi enne kokku!) Hotelliga me rahul ei olnud, esimesel ööl vahetasime juba tuba, kuigi tärne oli 4!! Uurige hoolikalt enne, kui hotelli välja valite, mina valisin kolm kuud hotelli ja ikka astusin ämbrisse(tärnid ei loe seal maal vist midagi). Hommikusööki me ei võtnud, see oli lisatasu eest 15 euri in. Lugesin siit et seal on palju neid kohti, kus saab tänava-kohvikust hommikusööki..aga ei saanud seal midagi, ainult kanget kohvi..:) kusjuures tellisime ühel hommikul cafe latte ja ohh õudust, see oli ka kange nagu tökat! Nii et..eks maitsed on ju erinevad. Õnneks oli meil läheduses üks pisike toidupood, kust me siis hommikuks maitsvat sinki ja juustu ostsime! Ps! suuremat toidupoodi ei leidnudki..:( söögiga on Roomas üldse nii, et lõunaks v õhtuks kuhugi sööma minna, arvesta et odav see ei ole ja tõeliselt head sööki saab vist küll ainult nii, kui keegi kohalik mõnd kohta soovitab, enamus suurte tänavate ääres asuvaid kohti on turistilõksud. Vic70 soovitatud kohtadest proovisime paari ja need olidki kõik üsna head! kõik suuremad vaatamisväärsused sai läbi käidud, vahemaad olid üsna pikad, kes ei ole harjunud päev otsa kõndima! meie loobusime ka pikkadest rännakutest ja ostsime HOP On HOP Off bussile pileti (48h 24euri). Seal sõidab kolme erinevat tüüpi neid busse, vaata kuhu pileti ostad, saad ainult siis selle firma bussile, meil oli sinine buss, aga see käis nii harva..kõige parem tundus punane buss! Colosseumi pileti hind on 12 euri/in, piletisaba väga pikk, varuge kannatust!! Vatikanis kontrollitakse sissepääsu juures kõik läbi! Edasi minnes on kaks suurt järjekorda, vaata millisesse lähed..üks oli sinna matsmispaikadesse ja teine ülesse kuplisse(pidid ostma pileti 7 euri). Kirik tasuta. Sixtuse kabel asub Vatikani väljakust u 1 km eemal, küsige suunda, meie mingeid märke ei näinud. Soovitan Vatikani minna üsna varakult, et sixtuse kabelisse jõuaksite kuskil keskpäevaks juba, muidu seisate järjekorras,( pilet kabelisse maksab 15 euri/in) mis on kilomeeter pikk ja seal sees olles ei ole lihtsalr ruumi ega õhku, nagunii viib seal rahvamass teid edasi, kellele see ei sobi, Soovitan üldse mitte minna! Kõige ilusam oli Villa Borghese! Kui on ilus ilm, siis nautige seda ilusat aeda seal! Shoppingu kohta niipalju, et meie ühtegi suuremat ostukeskust ei leidnud ja peatänavatel on suurem osa väga kallite ja tuntud firmade poode. Äkki oskab keegi kohalik nõu anda...:) Et Roomast ka midagi kaasa osta, siis makaronide valik oli kõige parem lennujaamas! Ei tasugi linnast kaasa vedada. Kui mõne toidupoe leiate, ostke kindlasti sinki! kasutasime seal olles raamatut Rooma Top 10, kui selle leian, võin siia kirja panna ka sealt valitud kohad(söögikohad, poes jne), mida ise järele proovisime. Ilusaid hetki Roomas soovides...!!

Tore, et Rooma külastusega rahule jäite! Minagi olen sellesse linna juba armumas. :)

Soppingu kohta niipalju, et kesklinnast suurt ostukeskust leida ei ole võimalik- neid lihtsalt ei ole seal. Sellisel määral nagu nad Eestis eksisteerivad, võib neid heal juhul linnast väljas leida. Küll aga on lademetes väikeseid poekesi, mis tegelikult on isegi odavamad kui Eestis. Muidugi ei ole raske sattuda ka ainult kallite butiikide otsa...neid on seal ikka piisavalt!

Siiski neile, kes külastavad Roomat esimest korda ja viibivad seal vähem kui nädal, soovitan esimestel päevadel linnaga tutvumiseks (ja ka majutuse leidmiseks) kasutada kohaliku eestlase Ulve Kärpuki abi. Nii saad kõigest tervikliku pildi ja edasi võid juba omal käel seda imelist maailmalinna uurida. Vastasel juhul võib lihtsalt pool kaduma minna ja emotsioon poolikuks jääda.

Ilusat ja meeleolukat avastamist ühes maailma kõige müstilisemas linnas!

Itaalia mõttes hommikusöök tähendabki kohvi+saiake. On kohvikuid, kust saab ainult kohvi, seega, kui üteldakse, et hommikusöök on ka, siis see just tähendabki seda. Kui tahate soolast hommikusööki siis "integrale" ei ole tavaliselt liiga magus või siis võite küsida, kas on olemas "briosce salata" - mõnikord on.

Suuremad toidupoed on olemas, kuid ainult äärelinnades ja ette nähtud peamiselt autoga ligipääsemiseks. Samas väikesi toidupoode on palju, need on tavaliselt spetsialiseeritud (saiatooted ühes, juust-vorst teises). Samas mõningaid poolsuuri toidupoode ikka on, näiteks Panteoni väljakulgi oli minu mälu järgi üks. Ka need on samas ajaloolistes majades, tuleb ukse kohal olevat silti lihtsalt tähele panna.

Colosseumi osas - kui osta seesugune pilet, millega pääseb nii Foro Romanosse kui Colosseosse, siis on saba palju väiksem ja Colosseosse saab kiiremini.

Muuhulgas, Rooma on väga spetsiaalne linn. Selle täiuslikuks nautimiseks on muidugi soovitav teha eeltööd - näiteks San Pietro in Vincoli basiilika, kus asub Michelangelo Mooses on niisuguses paigas ja niisuguse välimusega, kust sa teda lihtsalt ei oota. Aga teisest küljest, on Rooma seesugune linn, kust sa saad kunstilise ja ajaloolise elamuse ka praktiliselt ilma eeltööd tegemata, kus iga samm kallab sind üle imedega. Seega, kui teile meeldib lihtsalt niisama jalutada, on see linn, millest esimesel korral saab täieliku naudingu ka lihtsalt üksi kuhugi suunas minnes ja "ennast ära kaotades" - Lonely Planeti vms võib ju igaks juhuks kotti panna.

Toidukohtade osas on kesklinn jah keeruline, minu üks soovitus on - vaadake, kas kliendid on peamiselt kohalikud või peamiselt turistid. Eelistage kohti, mis ei reklaami ennast inglise keeles. Eelistage kohti, kus ei ole "turistimenüüd". Minu isiklik lemmikkoht Roomas söömiseks on aga Piccola Roma (Via degli Uffici del Vicario 36; Montecitorio ja Campo Marzio vahel). Hinnad Rooma kohta head, umbes 16-22 euro vahemikus, toidukvaliteet väga hea, sada aastat Rooma kööki tema headuses. Lõuna ajal võib kokku põrgata ka nendega, kes Montecitoriol töötavad, ise teate, kas see on hirmutav või meelitav fakt.

Marcarini, ma enam vahem maletan meie kirjavahetust aga ma ei maleta praegu tapselt, mis hotelli te siis lopuks valisite? Mis sellel toal viga oli? Paraku jah, hotellidega Roomas voib kergesti ka alt minna. Tripadviser -ist saab ysna hea ylevaate paljude majutuste tegeliku kvaliteedi kohta. Colosseumi, Palatino ja Rooma Foorumi pileti jarjekord on vahest vaiksem Palatino sissepaasu juures - see soovitus on olemas ka minu Rooma spikrisaidil. Toidumarkete on vanalinnas olemas, nad ei ole kuigi suured, kuid siiski koik vajaliku saab sealt katte. Need on CONAD, GS, TODIS, EUROSPIN j.n.e. Suuri ostukeskusi jah, vanalinnas ja keskuse piires ei ole. Suurimad ostuparadiisid Roomas on: ROMA EST, PARCO LEONARDO, CINECITTA, PORTA DI ROMA ja lopuks neist koige suurem EUROMA2. Yleyldiselt ikka, nagu alati arvan et Rooma on siiski selline linn, kuhu minekuks tuleb eelnevalt kova ettevalmistustoo ara teha, siis on teada enam vahem mis teid seal ootab ja purunevad illusiionid ei riku tuju.

Mind hakkas nüüd küll huvitama, millised illusioonid võiksid Roomas puruneda?

Ise käisin Roomas viimati küll 2001 (Germalo kultuurireisi raames, 2 ööd, ise olin siis 26 aastane):

1. Hinnatase; ma arvan, et kui enamus inimeste käest küsida, et milline neist on kõrgeima hinnatasemaga, kas Tokyo, Hong Kong või Rooma, siis ma arvan, et enamus pakuks Tokyo... 100 EURi eest saab Jaapanis ikka oluliselt parema majutuse, kui Roomas.
  2. Kultuur - seda oli muidugi palju, aga kui ajalugu ei ole lemmikaine olnud, siis IMHO ei oska enamus ajaloomälestisi hinnata. Kehtib kindlasti ka minu kohta :-), ehkki vanaaja õpiku lugesin omal ajal (5 klass)nädalaga läbi. Ma eeldasin, et "awesome!" hüüatusi tuleb mul rohkem, aga neid jäi kuidagi napiks. Muidugi, eks asi oli ka selles, et temperatuur oli 37 kraadi ringis (augusti lõpp) ja 1,5 päeva on ilmselgelt vähe, ehkki jõudsin Rooma põhilised objektid ikka üle kaeda. Personaalne giid oleks ka kahtlemata abiks.
  3. Mittepõlisrahvuste suur osakaal, kes peaasjalikult kräppi pähe määrisid.
  4. Turvalisus - jällegi, kui küsida Eestis inimestelt, et kus on turvalisem, kas Delhis või Roomas, siis ma arvan, et paljud pakuks Rooma. Pakuks, et kui Roomas mõne suvalise poe ette oma Colnago jätad, siis on see loetud minutitega läinud. Erinevalt Delhist.