TopToursi asemel Estouri sertifikaadid

Kas keegi siin foorumis osalejatest on liitunud selle kampaaniaga? Mida arvate? Mina liitusin. Ja võtsin need sertifikaadid välja ka ja tellisin kohe ka reisi, mille eest oleks nagu võimalik nende sertifikaatidega maksta. Aga kui ma Estouri uksest sisse astusin TopToursi petetud kliendina, siis väljusin sealt Estouri petetud kliendina...

//"Aga kui ma Estouri uksest sisse astusin TopToursi petetud kliendina, siis väljusin sealt Estouri petetud kliendina…"//

Mis siin foorumis viimasel ajal tomub? Mitte "mütsigi" ei saa aru.

Täpsusta palun, kustkohast Sa sisse astusid ja hiljem lahkusid/ väljusid? Kes pettis? Kus pettis? Mis sertifikaadid? Kustkohast sa nad said? Paluks linke.

Estouri uksest astusin sisse oma sertifikaatide järgi ja reisi tellima ja nende samade sertifikaatidega maksma tellitava reisi eest. Kohapeal selgus, et nende sertifikaatide kasutamise tingimused on kole segased ja MINA tunnen ennast nüüd Estouri poolt petetuna. Ma esialgu tahakski kuulda, kuidas teistel läinud on, kes on liitunud selle kampaaniaga ja äkki on tõesti minul puudulik lugemisoskus, nagu Estouri jurist mulle täna püüdis väita.

Augusti alguses kuulutas ilmus Estourilt selline pressiteade: Juhindudes põhimõttest, et klientide eest vastutavad kõik reisikorraldajad, ei saa Estour mööda vaadata Eesti turismiturul ühe suurima reisikorraldaja TopToursi maksevõimetuse tagajärjel tekkinud olukorrast. Eelmisel nädalal ilmunud informatsiooni põhjal saavad TopToursi endised kliendid tagatise arvelt makstavast summast tagasi kahjuks hinnanguliselt kõigest kümnendiku ärajäänud reiside eest makstud rahast.

TopToursi endine omanik ja juhataja Khaled Ibrahim pöördus abipalvetega erinevate Eestis tegutsevate reisikorraldajate poole, ka Estouri poole. Eesti juhtiv reisikorraldaja Estour on võtnud nõuks võimaluste piires klientide abistamise selles keerulises olukorras, mille tagajärjel jäi oma planeeritud puhkusereisist ja ka reisi eest juba makstud rahast ilma suur hulk inimesi. Eesti kuus suuremat reisikorraldajat saadavad suvehooajal puhkama ligi 30 000 inimest. Kõigi reisikorraldajate jõupingutuste ühendamine võimaldaks meil hätta sattunud inimesi aidata. Oma võimalustest lähtuvalt ja mõistlikkuse piires abistab Estour TopToursi maksejõuetuse tõttu reisirahast ilma jäänud TopToursi endisi kliente, väljastades igale reisirahast ilmajäänud kliendile sertifikaadid, millede koguväärtus on ligi 2 miljonit krooni. Sertifikaadid väljastatakse igale ettemaksu sooritanud või täissummas reisiraha tasunud TopToursi endisele kliendile tema sooviavalduse alusel. Sertifikaadi alusel on klientidel võimalus soetada otse Estourilt Estouri korraldatavate pakettreiside seast sertifikaadil oleva summa võrra soodsam reis aasta jooksul sertifikaadi väljastamise hetkest arvates.

Estouri sertifikaadi kasutustingimused: • Iga täiskasvanu saab 2 sertifikaati rahalise väärtusega 600 krooni, st kokku 1200 krooni ulatuses. Laps vanuses 2–12 aastat saab ühe sertifikaadi rahalise väärtusega 600 kr. • Sertifikaat on nimeline. • Sertifikaati on võimalik kasutada osamaksena Estouri pakettreisi ostmisel. • Sertifikaat kehtib kõigile Estouri korraldatavatele pakettreisidele, välja arvatud loteriimajutusega pakettreisidele. • Sertifikaat kehtib nii kataloogihinnaga pakettreiside, eripakkumiste kui ka parimate päevapakkumiste korral. • Sertifikaat ei laiene Estouri pakutavatele lennupiletitele, viisadele, sanatooriumipuhkusele Tšehhis ja Itaalias ning bussi- ja individuaalreisidele. • Sertifikaati on võimalik realiseerida ühe aasta jooksul alates selle väljastamisest. • Summad, mis ületavad Estouri poolt väljastatava sertifikaadi väärtust saavad hüvitatud proportsionaalselt tagatisraha arvelt (nt, kui reisitasu oli 1400 krooni ja sertifikaatide väärtus 1200 krooni, siis sertifikaadi vastu võtmisel/pakkumise aktsepteerimisel jääb tagatisrahast väljamakstava summa suuruseks 200 kr.

Estouri poolt osutatava abi suurus kokku on ligikaudu kaks miljonit krooni, mis on praegusel majanduslikult keerulisel ajal küllaltki soliidne summa. Kõikidel TopToursi maksejõuetuse tõttu reisirahast ilma jäänud TopToursi endistel klientidel, kellele ei ole reisiraha tagastatud ja kes soovivad kasutada Estouri poolt pakutavat võimalust, palume teatada oma soovist, täites vastavasisulise avalduse kahe nädala jooksul SIIN. Registreeringuid võtame vastu kuni 23.08.2010.

Teie Estour

Mis selgus kohapeal? Et mis oli segast/keerulist ning pressiteatest erinevat? Ikka on Sinu info kuidagi puudulik ja ei selgita, milles see petmine seisnes.

Eelpool kuvatud Estouri pressiteatest ja nii öelda reklaamist ei lugenud mina küll välja, MITU sertifikaati võib ära kasutada ühe reisi eest tasumisel. Minu arvestus oli nende endi toodud näite põhjal järgmine: reisi hind 5000 eeku ja sellest saan sertifikaatidega maksta summas 1200 eeku ehk panna mängu oma kaks 600-kroonist sertifikaati. 04.09.2010.a Estouri kontoris lasin kõigepealt väljastada endale omanimelised sertifikaadid (mille kasutamistingimustega tutvumise kohta allkirja ei nõutud, vaid ainult selle kohta, et ma olen teatud numbritega sertifikaadid kätte saanud) ja siis püüdsin nendega kohe tellitava reisi eest tasuda. Ja alles siis selgus, et ÜHE reisi peale võib kasutada AINULT ÜHE sertifikaadi. Et see on ju sertifikaadi peal kirjas. Õige, seal on see tõesti kirjas, kuid osundatud pressiteatest see küll välja ei tulnud ju.. Tulemuseks on see, et ma pean oma kahe sertifikaadi realiseerimiseks ostma Estourilt aasta jooksul KAKS reisi... Vestlusest eile Estouri juristiga selgus, et ega siis sertifikaatide väljavõtmine EI KOHUSTA mind neilt ostma kahte reisi aastas....A la stiilis, et ostan ühe reisi ja ülejäänud ühte sertifikaati võin kodus seina peal raamitult vaadata kui mälestust TopToursi aegadest... Asi aga selles, et pärast Estouri sertifikaatide saamiseks sooviavalduste esitamise lõppu võttis minuga ühendust Tarbijakaitseamet, kes võttis maha minu nõudest TopToursi vastu need 1200 krooni. Oleks ma osanud aimata, et ma pean raha säästma nende sertifikaatide realiseerimiseks aasta jooksul KAHEKS reisiks, siis oleks ma võtnud ilmselt ühe sertifikaadi ja ülejäänud raha jätnud TopToursi nõudesse pankrotipessa... Arvestades eeltoodut leian, et kui juba tõmmata haneks, siis täiega... Estour ei ole Ema Theresa ega mingi muu heategevuslik organisatsioon (nagu nende jurist kaudselt ja otseselt väljendas). Toptoursi poolt ärajäänud ÜHE reisi (milleks on ka vajalik teatud aja jooksul kindlasti rahaliste vahendite säästmine mingil tasemel) asemel peaks ma nüüd säästma aasta jooksul kahe reisi raha... Kuigi sellist tingimust ma nende väljakuulutatud dessandist TopToursi petetud klientide s(p)äästmisel välja ei loe....

03.09.2010.a oli Estouri Kodulehel väljas järgmine pressiteade: Oma võimalustest lähtuvalt ja mõistlikkuse piires abistab Estour TopToursi maksejõuetuse tõttu reisirahast ilma jäänud TopToursi endisi kliente, väljastades igale reisirahast ilmajäänud kliendile sertifikaadid. Sertifikaadid väljastatakse igale ettemaksu sooritanud või täissummas reisiraha tasunud TopToursi endisele kliendile tema sooviavalduse alusel. Avaldusi võeti vastu kahe nädala jooksul 09.08.2010-23.08.2010. Estour alustas sertifikaatide väljastamist 27.08.2010 ja väljastab sertifikaate kuni 01.10.2010 vastavasisulise avalduse esitanud isikutele isikut tõendava dokumendi alusel allkirja vastu Estouri kontoris Narva mnt 42. Sertifikaadi alusel on klientidel võimalus soetada otse Estourilt Estouri korraldatavate pakettreiside seast sertifikaadil oleva summa võrra soodsam reis aasta jooksul, st 01.09.2010-01.09.2011.

Paneme nüüd hästi tähele: 01.09.2010 kuni 01.09.2011.a. on võimalik nende sertifikaatide eest SOETADA endale reis.... Soetamine ei tähenda reisil ärakäimist, ehk soetatud õiguse (vara ehk aktiva) kohest äratarvitamist. Eelpool osundatud pressiteate alusel oleks mina läinud 29.08. 2011.a. Estouri kontorisse ja tellinud reisi näiteks Sharmi, mille toimumisaeg oleks olnud veebruar 2012! Ja oleks maksnud reisi eest ühe järelejäänud sertifikaadiga reisi eest. Estouri jurist selgitas aga eile telefonivestluses ÄGEDALT, et sertifikaadi eest tellitud/ostetud reis PEAB OLEMA SELLEKS AJAKS ÄRAKÄIDUD!. Kas teie, kallid foorumil osalejad, loete selle osundatud pressiteatest välja?

Minu eilse vestluse põhjal Estouri juristiga on TÄNA (raudselt pärast kella 14.00, kuna enne seda tsekkasin Estouri kodulehte) s.o. 07.09.2010.a. lisatud 03.09.,2010.a antud pressiteatesse sertifikaadil trükitud selle serdi kasutamise tingimused..... Pressiteade näeb välja, nagu oleksid need kasutamistingimused olnud seal juba 03.09.2010.a. Ikka ülim nahhaalsus... ma ütleks ju.

Eelnevalt osundatud pressiteadete põhjal tuleb välja, et sertifikaatidega tasumisel saab reisi osta AINULT peakontorist Tallinnas Narva mnt 42. Telefonivestluses Estouri juristiga ta selgitas, et EI PEA saabuma nende peakontorisse, vaid piisab on-line süsteemis reisi tellimuse esitamisest, et järgmisel päeval tuleb võtta telefonitsi ühendust siis reisikonsultandiga ja nimetada oma sertifikaadi number, kui soovitakse sellega maksta (no siin oli Estouril näiteks kampaania, kus kontor oli kella 21.00 lahti ja müüdi imehindadega reise Türki ja Kreetale, ma jälgisin seda ja nende reiside eest OLI võimalik maksta sertifikaadiga). Kena, kuid eksitav info, sest SERTIFIKAADI PEAL ON KIRJAS, ET: " Sertifikaati saab realiseerida AINULT pakettreiside ostmisel OÜ ESTOUR KONTORIS AADRESSIL TALLINN, NARVA MNT 42". Niiet siis edu kõigile, kes liitusid kampaaniaga ja peavad nüüd Eesti teisest otsast kohale tormama, et maksta selle neetud sertifikaadiga... (ma ise kaasa arvatud, kuna edasi-tagasi sõit on vähemakt 300 kilomeetrit ja bensiin hind...) ah, nii tore on reisida!!!!!!! Ja seda eriti veel Estouriga! P.S. Ma olen ennem selle firma aadressil kirjutanud suht kiitvaid kommentaare... Nüüd on käes aeg, kus ma olen sunnitud oma sõnu sööma.... No ei ole kliendisõbralik büroo, no ei ole...

03.09.2010.a pressiteates, nagu eelpool osundatud, ei olnud piiranguid sertifikaatide väljastamise ajas. Nüüd on sinna ilmunud tekst:" esmaspäevast neljapäevani kell 9.00-17.30". Tubli, Estour! Väidame, et nii oli algusest peale! Just nimelt, sest kui mina sinna kontorisse saabusin laupäeval, ehk siis 04.09, siis väideti mulle esialgu, et sertifikaatide väljastamine on võimatu, kuna SEE inimene, kes sellega tegeleb, ei tööta laupäeviti. Aga mina ei ole just ka papist, pagan võtaks, kuna sellist infi varem kodulehel polnud, siis ma keeldusin sealt ära tulemast ilma sertifikaatideta, kuna teekond sinna omast vabast ajast maksis ka midagi... Ja tööpäeval ei ole võimalik etteantud kellaaegadel sinna lihtsalt jõuda ilma nuruma töölt mingeid vabu tunde. AVE, ESTOUR!

emotsioon jäi tegelikult kirja panemata, peale ladinakeelse tervituse: Tegelikult on Estour ikka suht kodukootud äritava ning labase mõtlemis/suhtlemisvõimega reisikorraldaja/büroo.. Ja nad peaksid korraldama konkursi PR-inimese palkamiseks, kes ei ohiks-ega-ähiks-nende-firma-parimateks-peetud-kampaaniate sildi all klientide korjamise üle... ega räägiks mulle juhatuse koosolekutest, kus otsustati, mida kuidas mõelda ja tõlgendada.... mind see ei huvita. Mina loen kodulehelt pressiteadet, must-valgel, nagu kirjas on. Ja kindlasti tuleks välja vahetada firma jurist, kes alustuseks teatab, et "tal ei ole selle vestluse jaoks nähvitsemiseks lihtsalt aega..." Arvestada tuleb siinkohal, et Estour LOEB ENNAST JUHTIVA reisikorraldaja hulka Eestis...(Eesti juhtiv reisikorraldaja Estour on võtnud nõuks....) nagu esialgses pressiteates öeldi... Kindlasti tuleks sellel bürool kaasata tõlk, sest omanike ja juhatuse vastuvõetud otsused ei pruugi eesti keelde tõlgituna olla samaväärse tähendusega.04.09. 2010.a kui mina kohal olin, siis toimus suhtlemine töötaja ja kellegi omaniku/juhatuse liikme vahel AINULT vene keeles...