According to the reached agreement "Transaero" takes in operational leasing 4 Boing-747-200. Actually these aircrafts, constructed in the 80th years, belong to the well-known "Virgin Atlantic" and are exploited by this British airline.They are in a fine technical condition and can successfully enlarge Transaero air fleet.The commissioning of Boing-747 in Russia is planned on the middle of summer 2005.
Given aircrafts have capacity of 468 armchairs in three-class (first, business and economic) configuration. Boeing-747–the largest aircrafts that have ever been exploited in Russian civil aviation.In summer 2005 they will first of all execute the flights to Croatia, Spain and Tunis. At the same time Boing-747 will play important role in "Transaero" activity in Southeast Asia and in long-distance air communication with Australia and Latin America.
Kirjutan sellesse vanasse teemasse kogemustest Transaeroga 2011.a augustis. Ehk abiks kellelegi.
Lendasime Transaeroga Moskvast Krasnojarski. Piletid ostsime internetist www.transaero.ru, maksin krediitkaardiga ja kõik toimis ilusti. Lennukiks oli Boeing 737 (konfiguratsiooni ei mäleta), mis nägi ka veidi väsinud välja. Lennukis pakuti süüa ja juua, õhkutõusu ja maandumise eel ka kommi :) Söök eriline gurmee küll ei olnud, kuid söödav siiski. Valitud seltskonnale (loe: naised ja lapsed) pakuti ka business class´ist üle jäänud tekke - lennukis oli küllaltki jahe. Kapten rääkis kenasti inglise keelt (kuskil käis kunagi väide, et Vene siselendudel kaptenid ei oska inglise keelt).
Lennu eripära olid kindlasti stjuardessid. Turistiklassi teenindanud kaks tütarlast ei saanud omavahel kohe üldse mitte läbi ja väljendasid seda igal võimalusel ja igal võimalikul moel. Istudes eelviimases reas oli hästi kuulda nn puhkeruumist kostnud "vestlust". Kordamata siinkohal mahlakaid venekeelseid väljendeid, millega kaunitarid teineteist kostitasid, pean siiski tõdema, et minu vene keele oskusest (mis on muideks väga hea) ei piisanud kõikide sõnade tähenduse mõistmiseks. Arutelu selle üle, kes daamidest millisesse põnevasse kehaossa minema peaks, jätkus kogu lennu vältel.
Kaunid stjuardessid ei heidutanud väljendada oma pahameelt ka reisijatele, kes näiteks "valel ajal" WC-s julgesid minna või kelle küünarnukk ulatus liigselt istme piirest, teenindusnupu vajutustest rääkimata. Naeratusest või "palun"-st pole kaunitarid ilmselt veel kuulnud. Ühesõnaga, salongipersonal pakkus oma teenuseid nõukogudeaja parimates traditsioonides.
Kokkuvõttes maandus lennuk kenasti Krasnojarskis. Kas Transaeroga võib lennata - kindlasti, kui võtta asja huumoriga ja liigset euroopalikkust ootamata :)