Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
319 meeldimist
126 postitust / 1489 kommentaari
138 (22.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Valdek, kuidas Sa lõpuks toimisid Namiibia kaardiga? Kas said Garmini kaardi või kasutasid mõnda alternatiivset lahendust?


Meil minek juuni keskel Namiibiasse ja Botswanasse, sh sõidame Caprivi strip´il, mis väidetavalt ei ole eriti turistikas jne. Tahaks head kaardirakendust, et meie self-drive safari toimiks kenasti. 

Sellega seoses ka teine küsimus - kas keegi on hiljuti ostunud Garmini kaardi Garmini mõne mitte-EL riigi saidilt? Kunagi ostsin omale Lähis-Ida kaardi Garmini Tšiili saidilt ja sain selle oluliselt soodsamalt kui Euroopa saitidelt (allalaetav kaart). Hetkel näen samuti, et Eesti saidilt ei saa Lõuna-Aafrika piirkonna kaardi osta, Belgia saidil nt maksab 100 eur. Tšiili saililt saab selle omakorda 64 eur eest. 

Gruusia on väga vinge ja seal igav kindlasti ei tohiks hakata. Kuu aega ehk ongi natuke palju - aga siis miks mitte minna lisaks ka kohe kõrval paiknevasse Armeeniasse? 


Vähemalt mulle jättis Gruusia täiesti kustumatu mulje ja väga kahju, et ise jõudsin seal eelmine kord üsna vähe olla. Aga samas seetõttu sooviks kindlasti tagasi minna. Hinna poolest on väga odav, ülimalt sõbralik rahvas, samas hea ühistransport (kui plaanite sellega liikuda) - marsaga saab suhteliselt igale poole. Ma ise mere ääres ei käinud, aga kui sealgi olla, siis sisustab päris pikka aega mööda seda imelist riiki tiirutades. 

Ryanair jagab kohti tõepoolest suvaliselt, kuid kuivõrd siin teemas oli küsimus Air Baltic'u kohta, siis saan isiklikust kogemusest (tuginedes ca 10 lennusegmendile viimase aasta jooksul), et ühel broneeringul olevad reisijad saavad kohti kõrvuti ja seda täitsa tasuta :) Seega maksta ja valida endale Air Baltic'ul meelepärane koht tasub ainult siis, kui koha osas on kindel eelistus (nt kindlalt soovid aknaalust kohta vms).

Kui kohta ei vali, saad automaatselt istekoha kui internetis check-ini lõpuni teed. Check-ini lõpus saad pardakaardi, kus on istekoht kirjas.

Koos reisivad inimesed saavad minu kogemuse läbi alati kõrvuti istekohti. 
Kohatasu maksad ainult siis, kui soovid ise kindlat istekohta valida, tasuta saad automaatselt mõne istekoha.

Lendasin alles eelmisel nädalal mitte küll Hurghadasse, vaid liinilennul Brüsselist Varssavisse. LOT võttis GetJet'i sel liinil kasutusele seoses Boeing 737 Max 8 keelustamisega (seni oli enamasti just Max 8 kasutusel sel õhtusel lennul). Igatahes mu viimase aja hirmsamaid lennukogemusi (ja ma olen ainuüksi sel aastal lennanud juba ligi 30 lendu). 

Lennukiks 29a vana Boeing 737, mis nägi seest välja halvem, kui mõne 3.maailma kohaliku firma lennuk (logisevad paneelid, räpakas sisu jne), olematu jalaruum, ebamugavad istmed (allalaskmist ei proovinud), ligadi-logadi laud (vajus viltu koguaeg). Ja täiega lapitud lennukikere (ukse piirkonnas oli rohkesti "lapitehnikat" kasutatud). Pilte ja infot mu lennukist näeb ka siin: https://www.jetphotos.com/photo/9121607. 
Ma tean küll, et tegemist on turvasertifitseerkmist läbinud firmaga nne, kuid see lennuk ei tekitanud erilist usaldusväärsust (eks see ole muidugi individuaalne).

Rahvusvaheline juhuluba kehtib ainult koos riigisisesega, seda nõuab vastab rah.vah. konventsioon (Viini 1968.a teeliikluse konventsiooni art 41). Esmane nõue on juhiloa olemasolu, teisene nõue, millest riigid võivad ka loobuda, on rv. luba. Aga eeltingimus on igal juhul kehtiva riigisisese juhiloa olemasolu. Rv. luba on sisuliselt tavalise juhiloa kinnitatud tõlge ja esmajärjekorras kontrollitakse "päris" juhiloa olemasolu. Kuidas muidu saab rendifirma / riik kindel olla, et Su juhiluba on tegelikult kehtiv ega ole nt kehtetuks tunnistatud. Tavaline juhiluba annab vähemalt mingi garantii. 

Nii palju kui olen kuskil autosid rentinud, pole iial olnud nii, rlet juhiluba ei tahetaks näha (ja teha sellest koopia). Sageli isegi rollerite vms rendil. Rv. luba on mõnikord küsitud (nt ÜAE-s), kuid väga palju pole seda kasutanud, kuigi enamasti alatk vean seda igaks juhuks kaasa.

Olin Albaanias oktoobris 2018 ja ei viisat ega ühtegi viisasarnast dokumenti tarvis ei olnud. 

40USD küsiti ilmselgelt millegi muu eest, või ei olnud tegemist EL kodaniku ega alalise elanikuga.

Uudist Brexiti teemal: https://www.politico.eu/article/eu-capitals-agree-to-visa-free-schengen-access-for-brits-post-brexit/?fbclid=IwAR1Li3H43TOKlHCx1VjJCee7yzxe4xKCcArFAW95X83PP-yGMZwvQ1zkZ3U


Selle kohaselt ei ole ilmselt brittidele pärast Brexitit vaja viisat, kui nad viibivad Schengeni territooriumil kuni 90 päeva. Tegemist on hetkel veel esialgse kokkuleppega. 

Kui see vastu võetakse, siis ilmselt on ka UK-l suurem huvi anda EL kodanikele viisavaba sisenemise õigus (sellised kokkulepped on sageli vastastikused). 

Ise soovitan lisaks nn kohustuslikele teetanuse-, difteeria- jms vaktsiinidele teha ka kõhutüüfuse ja A-hepatiidi oma. Koolera vastu minu teada vaktsineeritakse ainult suurte katastroofide ja massepideemiate korral. Olen käinud ikka väga palju küsitava hügieenitasemega riikides, kooleravastane vaktsineerimine pole ega selle teoreetiline vajadus pole kunagi kuskil jutuks tulnud, k.a. mitte Nakkuskeskuses vaktsiine uuendamas käies ega reisimeditsiinilisel nõustamisel jne. 


Kollapalaviku vaktsiin peaks olema tehtud siis, kui külastad konkreetseid kollapalaviku riskipiirkondi - vt siit https://www.who.int/ith/ith-yellow-fever-annex1.pdf?ua=1 India küll nõuab kollapalavikuvaktsiini, kui saabud riskipiirkonnas, kuid ise riksipiirkonnas ei asu.

Minu kohustuslik ravim reisil on suur hulk söetablette. Kõike muud saab osta, aga söetablettide ostmisega olen küll hätta jäänud - väidetavalt neid näiteks Ecuadoris ei olnud  (vähemalt nii mulle seletati mitmes apteegis). 

alar - ei käinudki, ajaliselt ei mänginud välja. Ilmselt ei mängi ka see aasta kõiki "stane" külastada, aga nüüd on mõte teha esialgu ainult Uzbekistan, eriti kuna see on viisavaba veebruarist. 


Siit ka küsimus - tundub, et Tallinnast mõistliku lennuajaga Uzbekistani on ca 400 eur (suvel ja kuupäevade osas paindlikkust pole :) ). Kas keegi on kunagi midagi paremat näinud ehk kas tasub mõnda head diili oodata või pigem sobivad piletid juba ära osta? 

Boldooza kirjapandu on õige. Samamoodi ei saa lõpuni välistada, et märtsi lõpus ei toimi midagi lendudega - nii EL kui UK küll kuuldavasti väga pingutavad selle nimel, et lennuühendused jms toimiks tõrgeteta sõltumata sellest, et UK praeguse seisuga lahkub EL-ist ja seda teatud tõenäosusega ilma "diilita" ehk ilma üleminekuperioodita. 


Viisa osas - loodetavasti jõutakse kokkuleppele, et seda pole siiski vaja, kuid mingi kontrollsüsteem kindlasti tekib. Mõtlen, et peaks millalgi kevadel UK-sse minema, saaks UK templi passi ehk :) Pass saab olema kõigi eelduste kohaselt kohustuslik, kui just UK ei otsusta ühepoolselt ka ID-kaarte tunnistada - aga hetkel ei tundu neil olevat eritilist tahet midagi positiivset EL kodanike jaoks teha. ETIAS ehk EL nn reisilubade süsteem hakkab loodetavasti tööle millalgi 2021, kui selleks ajaks arendustega valmis saadakse. Ametlik info selle kohta: https://www.consilium.europa.eu/et/press/press-releases/2018/09/05/european-travel-information-and-authorisation-system-etias-council-adopts-regulation/ Hetkel on kuuldavasti kavas ETIAS-t rakendada ka UK kodanikele, aga kuivõrd süsteem pole veel valmis, siis ei tea, mis saab olema vahepealne variant. 
Üldjuhul on kolmandate riikide puhul vajalik viisa. Viisast loobumine on iga riigi otsus ja enamasti tehakse selline otsus eeldusel, et see on vastastikune. Otsus vajab mh parlamentide jne heakskiitu ning hetkel ma ei julgeks välistada, et kõige sellega ei jõuta jäänud 2 kuu jooksul valmis. 

Siin postitustest käis läbi, et Brexit ei jõustu kohe. See on vale info - kui EL ja UK ei saavuta omavahel kokkulepet ("diili") ehk ei sõlmita vastavasisuliselt lepingut, lahkub UK EL-ist 29.märtsil 2019. Muidugi jätkuvalt on võimalik, et nad ei lahkugi (nad võivad oma "lahkumisavalduse" ühepoolselt tagasi võtta, ütles EL Kohus) või nad lükkavad kogu asja edasi. Praegu PM May siiski kinnitas, et 29.03.19 on see päev, kui nad lahkuvad, kas diiliga või ilma.
"Diil" ei ole muud kui üleminekuperioodi võimaldav leping, mis annaks võimaluse kuni 2020.a lõpuni säilitada kehtivat olukorda ja järk-järgult seada sisse muudel alustel põhinev tihe suhe (nt sõlmida lennunduskokkulepped, kaunbanduslepingud jne). Kui aga diilis kokku ei lepita, siis läheb 29.3.19 uks kinni ja UK muutub 30.märtsist tavaliseks kolmandaks riigiks, kellega pole mitte mingit tihedat koostööd ega lepinguid sõlmitud. 
Norra js Šveits on siin valed näited - nad on esiteks osa Schengeni alast (st vastava lepingu osapooled) ja teiseks on nendega sõlmitud mitmed lepingud tihedaks koostööks. Sellise koostöö eelduseks on mh see, et UK võtaks endale teatud kohustusi, mis aga läheks täitsa vastuollu nende ideega sellest, et võetakse kontroll oma riigi üle tagasi. 

Seega kevad võib tulla täitsa põnev. Mul juba näpud sügelevad, et osta miskid odavad piletid Londonisse - ilmselt on kevadel nael veelgi langenud ja ehk saab ka passitempli :) 


Reaper - mis paikadesse Sa majutused panid? Ma just üritan välja mõelda, kus Mauritiusel peatuda. Meil ei ole küll palju aega, aga mõte oleks vähemalt paaris piirkonnas ööbida. Just püüan välja mõelda, mis need kohad võiksid olla. 


Hetkel tundub, et Flic en Flac on liiga turistikas ja rahvastatud, seega sealt käiks ilmselt läbi, aga ei peatuks. 


Kui ma millalgi 2015.a oma Madagaskari reisi planeerisin, siis tundus, et meie talv on kehv aeg saare külastamiseks. Me käisime lõpuks augustis ja isegi siis veidi sadas ja ega ülemäära soe ka igal pool poolnud. Kuivõrd me jõudsime külastada ainult väikest osa saarest (käisime Ranomafanas, Andasibe-Mantadias, Isalos ja Anjas), siis uurisime kohalikelt giididelt, millal oleks hea aeg tulla. Vastus oli suhteliselt kõigilt see, et "ärge Euroopa talvel tulge", siis olevat väga vihmane ja teed raskesti läbitavad või suisa läbimatud. Ma nüüd ei tea, kas see on nii tervel saarel või mitte, aga vähemalt meile jäi mulje, et talv pole üldse õige aeg sinna minna :) 


Antananarivo on ainus koht, kus meid päise päeva ajal üritati röövida ja seda keset suurt rahvarohket kesklinna tänavat. Kaks noormees lendasid meile selja tagant peale ja üritasid minult rebida mu väike kott ja kaasalt seljakott. Kemplesime nendega veidi aega ja kuigi mu kott rebenes ja käed olid pärast kanged, ei õnnestunud neil meie kraami võrra rikastuda. Õnneks nuga neil vist polnud. Lahkusime linnast tagasi oma majutusasutusse (http://madagascarunderground.com/) ja nii kui jõudsime oma õlled tellida, saabus nuttev naisterahvas perega, kellel täpselt samas kohas üritati rebida kaelakott (see, kus raha ja passi kantakse) - kaelakotti küll kätte ei saadud, aga kael oli proual väga marraskil ja ta oli täiesti endast väljas. 

Antananarivo on üks väga väheseid kohti, kuhu ma uuesti üldse ei tihka - ideaalis suunduks linnast kohe välja. Võibolla meil lihtsalt ei vedanud, aga paraku positiivset kogemust ei tulnud linnast kohe üldse mitte. 

Lennujamast linna ja linnast lennujaama liikusime lennujaama shuttle-bussiga, mis pani maha ja korjas peale kokkulepitud kohas, sh hotellis. Aga kuuldavasti enam seda teenust ei ole. 

Pole küll Supersaver´i portaalist juttu, aga lihtsalt infoks, et viimasel ajal olen valdavalt kõik oma piletid ostunud GoToGate Belgia saidilt (hollandikeelne, aga vajadusel saab Google tõlkega olulisemad osad tõlkida, kui hollandi keel suus pole). Neil ei lisandu ühegi maksevahendi puhul mingit lisatasu ja hinnad on alati odavamad olnud kui Eesti saitidel. Avastasin selle Belgias elades - kui teha nt Skyscanner´i otsingu selliselt, et sätetes on riigiks valitud Eesti, siis on hinnad kõrgemad. Muudes riiki sätetes Belgiaks tulevad pakkumised Belgia saitidelt ja hinnad märkimisväärselt soodsamad. 

Üks viimaseid näiteid - Tallinn-Windhoek (SAS+Qatar). "Eesti" otsingu kaudu 621 eur, "Belgia" otsingu kaudu 579 eur (samad kuupäevad, sama arv reisijaid, sama marsruut). Ja ei mingeid "soodustusi" ega lisatasusid. 
Olen GoToGate´i kasutanud juba aastaid ja seni (ptüi-ptüi) on kõik kenasti toiminud, ka klienditeenindusega alati seni esimese helistamise peale ühendust saanud kui vajadust olnud. 

Ma küll ei tea, ey veolepingu, milleks lennupilet on,  osaks oleks kahtlemata lennukitüüp. Vähemalt EL lennureisijate õiguste reeglid lennukitüübi muutuse puhul mingeid reegleid ei sätesta, v.a. kui jääd lennust maha, sest "ei mahu peale".

See 10 000- 11 000 on vist ikka nali, eks :) 


Me sõitsime 9 päeva ringi, rentisime auto koos juhiga ja maksime 55 per päev (vt postitus üleval). Kuigi meie reis oli 2015.a augustis, siis firma kodulehel avaldatud hinnad on sisuliselt samad (meie ajal näitas ka, et kõrghooajal on 65 eur / päev, aga saime alla 55 eur peale). See on siis auto 9 päevaks koos juhi ja juhi kulutustega. Lisandus majutuste maksumus (keskmiselt oli vist ca 25/30 eur / öö kahele äkki, ei mäleta), söögid (odav), kütus (kallim - meie ajal maksis ca 1 eur /L) ja rahvusparkide sissepääsud ning giidi jootraha. Arvestusena: 
495 eur auto
9 x 30 eur majutus = 270 eur
kütust ei oska arvestada, aga no eks ta paarsada eurot võis olla - oletame, et 200 eur
toit ja pargitasud - ei mäleta, aga oletame jällegi, et oli paarsada (tegelikult oli vähem)
Kokku võis see olla siis ligikaudu 1500 (pluss-miinus mõned sajad) kahele kokku 9 päeva. Toona saatsin ka portsu päringuid erinevatele pakkujatele ka täispaketi osas, need hinnad olid kahele alates 2900 eurost (Nolavy, sisaldas kõike, v.a kõik söögid ja jootrahad) ja läksid muudkui ülespoole sõltuvalt ajakavast jne. Nolavylt saime ka pakkumise ainult autorendile (st samasuguse tuuri, nagu me ise lõpuks kokku panime - see hind oleks olnud 1500 eur kahele, aga lisaks olid majutus, söögid/joogid ja pargitasud. 

Mina kindlasti ei propageeri ilma tuurita reisimist, aga kui on viitsimist ise asja uurida ja tahtmist saada vabadus otsustada, mis kohti täpselt külastada soovid jne, siis meie jäime täielikult rahule oma reisiga ja kui ma millalgi uuesti Madagaskarile lähen (ega nende 9 päevaga kõike kohe kindlasti ei jõua vaadata), siis teen samamoodi - rendin juhiga auto ja muus osas panen oma plaani ise paika. 

Meie külastasime: 
- Ranomafana NP (2 käiku - õhtul ja hommikul)
- Isalo NP
- Anja reserve (käisime 2 korda - hommikul ja õhtul)
- Andasibe-Mantadia NP (käisime 2 korda - hommikul ja õhtul)
Mingid kohad veel seal vahepeal ja siis Antananarivos käisime ka paleed vaatamas :) 

Vaatasin huvi pärast oma eelmise aasta kokkuvõttepostitust ja enamasti nii see aasta ka läks. 

1) Aasta 2018 sai vastu võetud Filipiinidel Malapascua saarel, veebruaris käisin Lääne-Aafrikas ära (algselt kavandatud kahe nädala asemel sain olla ainult nädalakese - Ghanas ja 1 päeva Togos :) ). Aprilli lõpus võtsime ette Lõuna-Korea ja Jaapani. Aasta esimeses pooles veetsin kokku kuu aega Moldovas - isemoodi koht, veidi nagu retk minevikku. Aga toit ja vein on väga hea. Suisa kaks korda käisin Transnistria piirkonnas - mis oli parajalt ulmeline. Paari päeva pärast viib lennuk Omaani. Sekka sai tehtud mõned "long week-endid" ja töölähetused Austriasse, Maltale, Serbiasse, Hispaaniasse, Gibraltari, Loire´i orgu jt. Need olid kõik põhimõtteliselt planeeritud tripid. Aasta tipphetkeks (ja kogu reisielu üheks vingeimaks seikluseks) kujunes aga oma sünnipäeval Avianca soodukaga ostetud reis Galapagosele. See on ka reisiaasta kõige ägedam kogemus.
2) Nüüd lendame Omaani ja aprilliks olemas piletid Taivani. Juunis on kavas teha mõnenädalane trip Lõuna-Aafrikas - Namiibia, Botswana, Viktoria juga. Ja siis tuleks ära teha sel aastal käimata jäänud Kesk-Aasia. Moldovasse satub ka jälle. Muus osas on veel lahtine, aga plaanis on teha veidi linnatrippe ja lühemaid reise. 
3) Kolisime Eestisse tagasi, nii et nüüd on Tripi soodukad mulle väga olulised. Taivani piletid saidki siitkaudu leitud. 

hr.huhuu, tänud! Ega Sul meeles pole, palju mitmekordse sisenemisega viisa maksis? Kas oli oluliselt kallim kui tavaviisa? 

Ühinen arvamusega, et eks see sõltub inimesest ja asjaoludest. Kuivõrd ma ise viimasel ajal lendan Tallinnast peamiselt tööasjus ja kas varahommikuse zombi-lennuga läbi Helsinki või õhtul kl 6 paiku (nö peale tööd), siis 2 h enne lendu ei jõua ma elu sees lennujaama - hommikul ma tavaliselt ärkan alles ca 1,5 h enne lendu ja õhtul torman viimaselt koosolekult takso peale nii veidi üle tunni enne väljalendu. 

Aga - ma lendan väga mitu korda kuus, ainult käsipagasiga ja varem tehtud check-in´iga ning olen marsruuti kodu-lennujaam või töö-lennujaam läbinud loendamatu arvu kordi ning lennujaamas kulgen ringi vaatamata sissepääs - turva - värav. Ja no ma tean, et tegelikult pardaleminek ei lõpe 40 min enne lendu (nagu piletil kirjas), sest neil firmadel lõpeb pagasi äraandmine umbes 40 min enne :) Vahelduva eduga vaatan ka FlightRadarist, kas lennuk on üldse  juba kohale jõudnud. Nii mõnigi kord on ka närveldamist ette tulnud - nt unustasin õhtul takso tellida ja hommikul oli jube pikk ootejärjekord. Tekkis paras närvikõdi. Viimati oli turvajärjekorras miski tohutu sebimine ja aega kulus oma 15-20 minutit vist (turvajärjekorra saba oli turvaalale sissekäigust väljas). 
Nii et kuigi minu meelest on suurepäraselt võimalik hakkama saada ka nii, et ärkad 1,5 enne lendu :), siis ilmselgelt ei ole see variant sobilik tšarterlennuga ja pagasiga reisi puhul, kaasas laps. Ise pole tšarteritega nii ammu lennanud, et ei oska kuluvat aega kommenteerida - aga kõikides lennujaamades, kus ma käin, on tšarterite lettide juures alati meeletu sagimine, sebimine ja rahvamassid - ehk siis eelduslikult tasub varuda aega. 

Ma täpsustaks - kas ongi nii, et mistahes piletiga seal sharek.sa lehel saab viisat (seal on ka kontserdipiletid nt)? Ja saan liikuda ka erinevate linnade vahel? Muidu kõlab küll nii, et tahaks omale selle reisi orgunnida:)

Sõltub väga lennufirmast. Kontroll USA lennule minnes on alati, sest USA võimuasutuste esindajad (ma nüüd täpselt ei tea, kes neid kontrolle teeb) kontrollivad ESTA olemasolu ning filtreerivad välja need isikud, kes lähevad täiendavale skriiningule (mis toimub väravas). 

Eelmise aasta kogemus KLM-ga marsruudil Düsseldorf-Amsterdam-Boston ei olnud tore.  Kõik lennud opereeritud KLM poolt. 
Ümberistumise aeg Amsterdamis 1h 20 min. Düsseldorf-Amsterdam hilines ca 40 min,  maandudes oli veel kenasti boarding´u aeg Bostoni lennule. Eeldasime, et keegi tuleb meile väravasse vastu ja toimetab miski käruga kiiresti USA lennu väravasse. Bostoni lennule oli minemas kokku 6-8 inimest. 
Amsterdamis maandudes oli saadetud sms uue pardakaardiga järgmise päeva lennule (samal ajal kellaaja poolest boarding veel käis). 
Spurtisime väravasse, kus aga öeldi, et sorry, USA lendude puhul on nn eelkontrolli tõttu pardaleminek juba lõppenud (ca 30 min enne lendu). Kusjuures lend jäi veel hiljaks. 
Nii me seal olime väravas, lennuk oli ees, aga "eelkontrolli" rahvas meid peale enam ei lubanud. 
Tuli KLM kulul magada ja süüa Amsterdamist ja alles järgmine päev saime USA-sse. 

Kui piletid on väljastatud ja Sul on olemas lennufirma poolt e-pilet, siis peaks pilet olema kehtiv. Vaata seda lennufirma kodulehelt. 

Muidu minu meelest vähemalt mõni aeg tagasi Tripsta lehelt ei saanud pileteid küll enam osta, kuid väljastatud piletid igati kehtisid (ise lendasin ka ühe nende kaudu ostetud piletiga pärast nende müügi sulgemist ja probleeme ei tekkinud). 
Kui muidugi piletid on alles hiljuti ostetud ja e-piletit pole, siis on vist veidi kurvem lugu ja pead uurima, kas ning kuidas saad oma raha tagasi. 

Mina käisin 2016.a kevadel ja panin selle kohta ka väga põhjaliku kirjelduse kokku: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/makedoonia-skopje-ja-ohrid


Nordicaga ei ole käinud, kuid kahtlen, kas elu-olu on just palju muutunud - aga mine tea. 

Veigo - ma mh ise olen VÄMiga seotud :) ja tunnen ka väga suurt hulka PPA inimesi.  Lihtsalt ei pidanud vajalikuks asetada kedagi olukorda, kus mõni kolleegi peaks väljastama mulle teavet, mida ta tegelikult teha ei tohiks. Juristina eelistan oma tööalast kontaktivõrgustikku isikliku huvi tarbeks mitte kasutada. 

Aga kui Sa saad VÄMilt küsida, kas selline juhtum on neil olnud - siis oleks ju väga lihtne tegelikku olukorda teada saada. Siis poleks selle pika teema jaoks mingit vajadust ja saaks öelda, et VÄMist / PPAst kontrollitud ja teemaalgataja postitus on vale. Võibolla oled seda juba teinud - siis saaks nii kirja panna. Hetkel me kõik, sh nii Sina kui mina, lihtsalt spekuleerime. 
Ja noh, ma olen jurist, ma olen välja õpetatud tähti närima, vajalikku infot hankima ja tunnen erinevaid riiklikke protsesse jne. Minu jaoks on megasuur vahe, kas jutt käib id-kaardist või elamisloakaardist. Sina oled ka kogenud ja haritud selles osas. Aga väga paljude inimeste jaoks sellist vahet pole ja nad ei näe juriidilist vahet nt foorumipostitust tehes (olgem ausad, kui palju me oleme näinud foorumipostitusi, aga ka ajaleheartikleid jms, kus kirjapandu ei vasta kohe absoluutselt tegelikkusele? Kas siis taotluslikult (ka seda olen palju näinud) või teadmatusest/pealiskaudsusest). 
Päikest kõigile. Ma arvan, et mu sisemine õiglustunne, mis oli tugevalt riivatud sellest, et isik petiseks jms nimetati, sai nüüdseks välja elatud :) :) :)