Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
321 meeldimist
127 postitust / 1500 kommentaari
143 (22.8%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
smallisland,
Tänud!

Konkreetselt jäi mulle silma CDG-DSS (vahemaandumisega SID-is) ja tagasi SID-CDG. Lennufirmaks TACV, uue nimega Cabo Verde Airlines. Nende enda kodukal open-jaw võimalust pole, läbi portaalide otsides saab aga samale marsruudile, mida Matrix pakus, pileteid 900+ eur eest :O

Katsetasin ka seda BookWithMatrix - paraku pakub hinnaks samamoodi 900+ eur (Matrix ise väidab hinna olevat ca 300 eur). Seega eelduslikult  ei ole Matrixi hinda siis päriselt olemas.
"Elustan" seda vana teemat.
Otsin endale jõuludeks ja aastavahetuseks reisi kuhugi põnevasse sihtkohta. Kuna mõtteis on ka Aafrika, siis kasutasin ITA Matrix otsingut ja sain sealt tõeliselt hea pakkumise mulle sobivateks kuupäevadeks. Paraku ITA Matrixist teatavastipileteid osta ei saa ja ükski online platvorm ega ka lennufirma mulle samasugust piletit ei paku (hind on lausa mitmekordselt kõrgem) (lennufirma lehelt ei saagi open jaw pileteid otsida).

Kas keegi on proovinud saata ITA Matrixist saadud  hinnakoode jt (booking and fare codes), et küsida nende alusel pakkumist mõnest Eesti reisibüroost?
ITA Matrix annab ette terve fare breakdown´i, koos kõikide koodide ja tähtede ja numbritega. Oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks soovitada, kas ja millise büroo poole oleks mõistlik pöörduda. Saaksin saata kogu fare breakdown´i jt.

Tänud!

Kui on soov ainult vaga luhidalt, nt 1 paeva jagu vahepeatuse linnas ringi vaadata, siis ilmselt koige odavam variant on leida eriti pika lennuajaga ja eriti pika vahemaandumisega lennud. Nt Skyscanner kohati pakub lennuvariante, mis kestavad 30-40-50 tundi, seejuures on mones linnas vahepeatus 10+ tundi. Kui see vahemaandumine on paevasel ajal, siis on igati voimalik teha luhike linnakulastus. Ma pole kunagi selliseid lende spetsiaalselt otsinud, kuid kui midagi sellist on sattunud, olen kasutanud voimalust vahepeatuse linna uudistada :)

Ma arvan, et vaga palju soltub sellest, mis tood Sa sooviksid teha ja mis on eesmark - kas soovid koguda raha, saada uusi kogemusi, vaadata elu mujal maailmas vms? Kahjuks ei ole Sinu postitusest aru saada, kas "kool" on ulikool ja oled juba monda eriala omandanud, voi on tegemist alles keskkooliga. Kvalifitseeritud toojoud saab tood vaga mitmes maailmapaigas ja tooandjad tegelevad sellisel juhul ka kogu vajaliku burokraatiaga jne.  Ka keelenoue soltub osaliselt sellest, mida Sa tegema laheksid. Meeles tuleks pidada, et valismaal tootamine eeldab ka hulga paberimajandust jne.
Kui siiski pole tegemist veel mone kindla ja noutud eriala eksperdiga, siis ilmselt tasuks vaadata erinevate programmide poole, mis pakuvad noortele nn opi ja toota voimalus (nt Austraalia oma). Ehk siis koigepealt oleks hea, kui Sa lisaksid tapsemalt infot, mis on Sinu eesmargid jne. Siis oskaksid inimesed anda Sulle paremini nou.

Olin aprilli lõpus -mai alguses Taivanis. Lendasime Air Chinaga läbi Beijingi Taipesse. Hiina viisat ei ole vaja ja Beijingi lennujaamas oli eraldi "rada" nende jaoks, kes suundusin Taivanisse, Hong Kongi või Macausse. Beijingi saabudes pidime skännima oma pileti elektroonilises väravas selle "raja" lõpus, siis läbima turvakontrolli ja seejärel olimegi taas väljuvate rah.vah. lendude alas.

Seega vastab tõele see, et Taivan on Hiina jaoks lendamise ja viisapoliitika seisukohalt võrreldav "kolmanda riigiga".

Loodan, et on abiks. Meile Taivan väga meeldis.

Kas tegemist on ühel piletil olevate lendudega, st kas on kõikidel lendudel (nii LOT kui Qatar) sama PNR (ehk lennufirma broneeringunumber) ja sama piletinumber? 

E-viisa ankeedis on küll vaja märkida nn väljumispunkt (Exit through checkpoint). Ma ei oska öelda, kas see kedagi huvitab, aga kohustuslik see väli on :)

Küsimus uue Vietnami e-viisa kohta (mitte approval letter, vaid e-viisa).

Ema sõidab Kambodžasse juuli alguses. Sellega seoses tekkis küsimus. Lugesin, et e+viisa kehtib 30 päeva. Kas see tähendab, et viibida tohib 30 päeva alates sisenemisest, või et viisa kehtib 30 päeva alates väljastamisest ja selle aja jooksul tuleb siseneda? Näen viisavormil, et lisada tuleb sisenemiskuupäev - seega ma eeldan, et alates sellest kuupäevast (ja tegelikust sisenemisest) hakkab kulgema 30-päevane periood?

Kas keegi teab, kui pikalt ette võib viisa teha? Kas näiteks kolm nädalat enne sisenemist on OK või liiga vara? (ema pabistab ja tahaks viisa ära teha enne kui Eestist Kambodžasse lendab).

Lisaks - tagasilend on Turkishiga Hanoist, kuid vahemaandumisega HCMC-s (tegemist on nö peatusega HCMC-s, st ta ei tohi seal maha minna jms), seda vist nimetatakse ka technical stop´iks vms. Peale tohivad reisijad tulla, aga maha ei saa minna (st Turkish ei tohi opereerida seda juppi kui Hanoi-HCMC). Kas ma eeldan õigesti, et sellisel juhul on ema port of departure from Vietnam ikka Hanoi lennujaam?

Tänud ette igasuguse info eest!

Kindlasti LOTiga ühendust võtta. Schengeni-sisestel lendudel ei pruugi probleemi olla (mu nime on suudetud mitu korda valesti kirjutada ja Schengenis pole sellest probleemi olnud), kuid väljapoole lennates pead lisaks sisestama ka API ehk advance passenger information, mis on passiinfo, ning sellisel juhul võrreldakse sisestatud API ja piletil olevad andmed ning erinevus tuleb automaatselt välja. Mis tähendab, et võib tekkida palju suurem jama, kui jätta see asi viimasele sekundile. 

Berliin on küll kena, kuid minu meelest ei ole seal elu ainsaks kaugemaks reisiks just ülemäära palju wow-kogemusi (vaatamist ja ajalugu muidugj omajagu, aga mulle tunduks mõni teine koht põnevam. 

Ise valiksin nii eakale inimesele Pariisi (ajalugu, kauneid paiku, mälestusmärke, kajastust maailmakirjanduses jne on väga palju ja kindlasti midagi seotub igal eakal, kasvõi nt Kolm musketäri) või Rooma. Rooma pole küll otselendu, kuid igavane linn on kindlasti vaatamist ja külastamist väärt. Itaalias saaks ka mere äärde sõita ja näeks ka Vahemerd lisaks kultuurile. Pariisi saab kenasti otselennuga.
Minu 70+ ämm küll on omajagu reisinud juba 70ndatel, kuid paar aastat tagasi saatsime ta Pariisi (ta käib meil linnatrippidel üksi tihti) ja ta oli väga rahul. Räägib, et oli linnast täiesti lummatud ja tahaks uuesti minna. 

Valdek, kuidas Sa lõpuks toimisid Namiibia kaardiga? Kas said Garmini kaardi või kasutasid mõnda alternatiivset lahendust?


Meil minek juuni keskel Namiibiasse ja Botswanasse, sh sõidame Caprivi strip´il, mis väidetavalt ei ole eriti turistikas jne. Tahaks head kaardirakendust, et meie self-drive safari toimiks kenasti. 

Sellega seoses ka teine küsimus - kas keegi on hiljuti ostunud Garmini kaardi Garmini mõne mitte-EL riigi saidilt? Kunagi ostsin omale Lähis-Ida kaardi Garmini Tšiili saidilt ja sain selle oluliselt soodsamalt kui Euroopa saitidelt (allalaetav kaart). Hetkel näen samuti, et Eesti saidilt ei saa Lõuna-Aafrika piirkonna kaardi osta, Belgia saidil nt maksab 100 eur. Tšiili saililt saab selle omakorda 64 eur eest. 

Gruusia on väga vinge ja seal igav kindlasti ei tohiks hakata. Kuu aega ehk ongi natuke palju - aga siis miks mitte minna lisaks ka kohe kõrval paiknevasse Armeeniasse? 


Vähemalt mulle jättis Gruusia täiesti kustumatu mulje ja väga kahju, et ise jõudsin seal eelmine kord üsna vähe olla. Aga samas seetõttu sooviks kindlasti tagasi minna. Hinna poolest on väga odav, ülimalt sõbralik rahvas, samas hea ühistransport (kui plaanite sellega liikuda) - marsaga saab suhteliselt igale poole. Ma ise mere ääres ei käinud, aga kui sealgi olla, siis sisustab päris pikka aega mööda seda imelist riiki tiirutades. 

Ryanair jagab kohti tõepoolest suvaliselt, kuid kuivõrd siin teemas oli küsimus Air Baltic'u kohta, siis saan isiklikust kogemusest (tuginedes ca 10 lennusegmendile viimase aasta jooksul), et ühel broneeringul olevad reisijad saavad kohti kõrvuti ja seda täitsa tasuta :) Seega maksta ja valida endale Air Baltic'ul meelepärane koht tasub ainult siis, kui koha osas on kindel eelistus (nt kindlalt soovid aknaalust kohta vms).

Kui kohta ei vali, saad automaatselt istekoha kui internetis check-ini lõpuni teed. Check-ini lõpus saad pardakaardi, kus on istekoht kirjas.

Koos reisivad inimesed saavad minu kogemuse läbi alati kõrvuti istekohti. 
Kohatasu maksad ainult siis, kui soovid ise kindlat istekohta valida, tasuta saad automaatselt mõne istekoha.

Lendasin alles eelmisel nädalal mitte küll Hurghadasse, vaid liinilennul Brüsselist Varssavisse. LOT võttis GetJet'i sel liinil kasutusele seoses Boeing 737 Max 8 keelustamisega (seni oli enamasti just Max 8 kasutusel sel õhtusel lennul). Igatahes mu viimase aja hirmsamaid lennukogemusi (ja ma olen ainuüksi sel aastal lennanud juba ligi 30 lendu). 

Lennukiks 29a vana Boeing 737, mis nägi seest välja halvem, kui mõne 3.maailma kohaliku firma lennuk (logisevad paneelid, räpakas sisu jne), olematu jalaruum, ebamugavad istmed (allalaskmist ei proovinud), ligadi-logadi laud (vajus viltu koguaeg). Ja täiega lapitud lennukikere (ukse piirkonnas oli rohkesti "lapitehnikat" kasutatud). Pilte ja infot mu lennukist näeb ka siin: https://www.jetphotos.com/photo/9121607. 
Ma tean küll, et tegemist on turvasertifitseerkmist läbinud firmaga nne, kuid see lennuk ei tekitanud erilist usaldusväärsust (eks see ole muidugi individuaalne).

Rahvusvaheline juhuluba kehtib ainult koos riigisisesega, seda nõuab vastab rah.vah. konventsioon (Viini 1968.a teeliikluse konventsiooni art 41). Esmane nõue on juhiloa olemasolu, teisene nõue, millest riigid võivad ka loobuda, on rv. luba. Aga eeltingimus on igal juhul kehtiva riigisisese juhiloa olemasolu. Rv. luba on sisuliselt tavalise juhiloa kinnitatud tõlge ja esmajärjekorras kontrollitakse "päris" juhiloa olemasolu. Kuidas muidu saab rendifirma / riik kindel olla, et Su juhiluba on tegelikult kehtiv ega ole nt kehtetuks tunnistatud. Tavaline juhiluba annab vähemalt mingi garantii. 

Nii palju kui olen kuskil autosid rentinud, pole iial olnud nii, rlet juhiluba ei tahetaks näha (ja teha sellest koopia). Sageli isegi rollerite vms rendil. Rv. luba on mõnikord küsitud (nt ÜAE-s), kuid väga palju pole seda kasutanud, kuigi enamasti alatk vean seda igaks juhuks kaasa.

Olin Albaanias oktoobris 2018 ja ei viisat ega ühtegi viisasarnast dokumenti tarvis ei olnud. 

40USD küsiti ilmselgelt millegi muu eest, või ei olnud tegemist EL kodaniku ega alalise elanikuga.

Uudist Brexiti teemal: https://www.politico.eu/article/eu-capitals-agree-to-visa-free-schengen-access-for-brits-post-brexit/?fbclid=IwAR1Li3H43TOKlHCx1VjJCee7yzxe4xKCcArFAW95X83PP-yGMZwvQ1zkZ3U


Selle kohaselt ei ole ilmselt brittidele pärast Brexitit vaja viisat, kui nad viibivad Schengeni territooriumil kuni 90 päeva. Tegemist on hetkel veel esialgse kokkuleppega. 

Kui see vastu võetakse, siis ilmselt on ka UK-l suurem huvi anda EL kodanikele viisavaba sisenemise õigus (sellised kokkulepped on sageli vastastikused). 

Ise soovitan lisaks nn kohustuslikele teetanuse-, difteeria- jms vaktsiinidele teha ka kõhutüüfuse ja A-hepatiidi oma. Koolera vastu minu teada vaktsineeritakse ainult suurte katastroofide ja massepideemiate korral. Olen käinud ikka väga palju küsitava hügieenitasemega riikides, kooleravastane vaktsineerimine pole ega selle teoreetiline vajadus pole kunagi kuskil jutuks tulnud, k.a. mitte Nakkuskeskuses vaktsiine uuendamas käies ega reisimeditsiinilisel nõustamisel jne. 


Kollapalaviku vaktsiin peaks olema tehtud siis, kui külastad konkreetseid kollapalaviku riskipiirkondi - vt siit https://www.who.int/ith/ith-yellow-fever-annex1.pdf?ua=1 India küll nõuab kollapalavikuvaktsiini, kui saabud riskipiirkonnas, kuid ise riksipiirkonnas ei asu.

Minu kohustuslik ravim reisil on suur hulk söetablette. Kõike muud saab osta, aga söetablettide ostmisega olen küll hätta jäänud - väidetavalt neid näiteks Ecuadoris ei olnud  (vähemalt nii mulle seletati mitmes apteegis). 

alar - ei käinudki, ajaliselt ei mänginud välja. Ilmselt ei mängi ka see aasta kõiki "stane" külastada, aga nüüd on mõte teha esialgu ainult Uzbekistan, eriti kuna see on viisavaba veebruarist. 


Siit ka küsimus - tundub, et Tallinnast mõistliku lennuajaga Uzbekistani on ca 400 eur (suvel ja kuupäevade osas paindlikkust pole :) ). Kas keegi on kunagi midagi paremat näinud ehk kas tasub mõnda head diili oodata või pigem sobivad piletid juba ära osta? 

Boldooza kirjapandu on õige. Samamoodi ei saa lõpuni välistada, et märtsi lõpus ei toimi midagi lendudega - nii EL kui UK küll kuuldavasti väga pingutavad selle nimel, et lennuühendused jms toimiks tõrgeteta sõltumata sellest, et UK praeguse seisuga lahkub EL-ist ja seda teatud tõenäosusega ilma "diilita" ehk ilma üleminekuperioodita. 


Viisa osas - loodetavasti jõutakse kokkuleppele, et seda pole siiski vaja, kuid mingi kontrollsüsteem kindlasti tekib. Mõtlen, et peaks millalgi kevadel UK-sse minema, saaks UK templi passi ehk :) Pass saab olema kõigi eelduste kohaselt kohustuslik, kui just UK ei otsusta ühepoolselt ka ID-kaarte tunnistada - aga hetkel ei tundu neil olevat eritilist tahet midagi positiivset EL kodanike jaoks teha. ETIAS ehk EL nn reisilubade süsteem hakkab loodetavasti tööle millalgi 2021, kui selleks ajaks arendustega valmis saadakse. Ametlik info selle kohta: https://www.consilium.europa.eu/et/press/press-releases/2018/09/05/european-travel-information-and-authorisation-system-etias-council-adopts-regulation/ Hetkel on kuuldavasti kavas ETIAS-t rakendada ka UK kodanikele, aga kuivõrd süsteem pole veel valmis, siis ei tea, mis saab olema vahepealne variant. 
Üldjuhul on kolmandate riikide puhul vajalik viisa. Viisast loobumine on iga riigi otsus ja enamasti tehakse selline otsus eeldusel, et see on vastastikune. Otsus vajab mh parlamentide jne heakskiitu ning hetkel ma ei julgeks välistada, et kõige sellega ei jõuta jäänud 2 kuu jooksul valmis. 

Siin postitustest käis läbi, et Brexit ei jõustu kohe. See on vale info - kui EL ja UK ei saavuta omavahel kokkulepet ("diili") ehk ei sõlmita vastavasisuliselt lepingut, lahkub UK EL-ist 29.märtsil 2019. Muidugi jätkuvalt on võimalik, et nad ei lahkugi (nad võivad oma "lahkumisavalduse" ühepoolselt tagasi võtta, ütles EL Kohus) või nad lükkavad kogu asja edasi. Praegu PM May siiski kinnitas, et 29.03.19 on see päev, kui nad lahkuvad, kas diiliga või ilma.
"Diil" ei ole muud kui üleminekuperioodi võimaldav leping, mis annaks võimaluse kuni 2020.a lõpuni säilitada kehtivat olukorda ja järk-järgult seada sisse muudel alustel põhinev tihe suhe (nt sõlmida lennunduskokkulepped, kaunbanduslepingud jne). Kui aga diilis kokku ei lepita, siis läheb 29.3.19 uks kinni ja UK muutub 30.märtsist tavaliseks kolmandaks riigiks, kellega pole mitte mingit tihedat koostööd ega lepinguid sõlmitud. 
Norra js Šveits on siin valed näited - nad on esiteks osa Schengeni alast (st vastava lepingu osapooled) ja teiseks on nendega sõlmitud mitmed lepingud tihedaks koostööks. Sellise koostöö eelduseks on mh see, et UK võtaks endale teatud kohustusi, mis aga läheks täitsa vastuollu nende ideega sellest, et võetakse kontroll oma riigi üle tagasi. 

Seega kevad võib tulla täitsa põnev. Mul juba näpud sügelevad, et osta miskid odavad piletid Londonisse - ilmselt on kevadel nael veelgi langenud ja ehk saab ka passitempli :) 


Reaper - mis paikadesse Sa majutused panid? Ma just üritan välja mõelda, kus Mauritiusel peatuda. Meil ei ole küll palju aega, aga mõte oleks vähemalt paaris piirkonnas ööbida. Just püüan välja mõelda, mis need kohad võiksid olla. 


Hetkel tundub, et Flic en Flac on liiga turistikas ja rahvastatud, seega sealt käiks ilmselt läbi, aga ei peatuks. 


Kui ma millalgi 2015.a oma Madagaskari reisi planeerisin, siis tundus, et meie talv on kehv aeg saare külastamiseks. Me käisime lõpuks augustis ja isegi siis veidi sadas ja ega ülemäära soe ka igal pool poolnud. Kuivõrd me jõudsime külastada ainult väikest osa saarest (käisime Ranomafanas, Andasibe-Mantadias, Isalos ja Anjas), siis uurisime kohalikelt giididelt, millal oleks hea aeg tulla. Vastus oli suhteliselt kõigilt see, et "ärge Euroopa talvel tulge", siis olevat väga vihmane ja teed raskesti läbitavad või suisa läbimatud. Ma nüüd ei tea, kas see on nii tervel saarel või mitte, aga vähemalt meile jäi mulje, et talv pole üldse õige aeg sinna minna :) 


Antananarivo on ainus koht, kus meid päise päeva ajal üritati röövida ja seda keset suurt rahvarohket kesklinna tänavat. Kaks noormees lendasid meile selja tagant peale ja üritasid minult rebida mu väike kott ja kaasalt seljakott. Kemplesime nendega veidi aega ja kuigi mu kott rebenes ja käed olid pärast kanged, ei õnnestunud neil meie kraami võrra rikastuda. Õnneks nuga neil vist polnud. Lahkusime linnast tagasi oma majutusasutusse (http://madagascarunderground.com/) ja nii kui jõudsime oma õlled tellida, saabus nuttev naisterahvas perega, kellel täpselt samas kohas üritati rebida kaelakott (see, kus raha ja passi kantakse) - kaelakotti küll kätte ei saadud, aga kael oli proual väga marraskil ja ta oli täiesti endast väljas. 

Antananarivo on üks väga väheseid kohti, kuhu ma uuesti üldse ei tihka - ideaalis suunduks linnast kohe välja. Võibolla meil lihtsalt ei vedanud, aga paraku positiivset kogemust ei tulnud linnast kohe üldse mitte. 

Lennujamast linna ja linnast lennujaama liikusime lennujaama shuttle-bussiga, mis pani maha ja korjas peale kokkulepitud kohas, sh hotellis. Aga kuuldavasti enam seda teenust ei ole. 

Pole küll Supersaver´i portaalist juttu, aga lihtsalt infoks, et viimasel ajal olen valdavalt kõik oma piletid ostunud GoToGate Belgia saidilt (hollandikeelne, aga vajadusel saab Google tõlkega olulisemad osad tõlkida, kui hollandi keel suus pole). Neil ei lisandu ühegi maksevahendi puhul mingit lisatasu ja hinnad on alati odavamad olnud kui Eesti saitidel. Avastasin selle Belgias elades - kui teha nt Skyscanner´i otsingu selliselt, et sätetes on riigiks valitud Eesti, siis on hinnad kõrgemad. Muudes riiki sätetes Belgiaks tulevad pakkumised Belgia saitidelt ja hinnad märkimisväärselt soodsamad. 

Üks viimaseid näiteid - Tallinn-Windhoek (SAS+Qatar). "Eesti" otsingu kaudu 621 eur, "Belgia" otsingu kaudu 579 eur (samad kuupäevad, sama arv reisijaid, sama marsruut). Ja ei mingeid "soodustusi" ega lisatasusid. 
Olen GoToGate´i kasutanud juba aastaid ja seni (ptüi-ptüi) on kõik kenasti toiminud, ka klienditeenindusega alati seni esimese helistamise peale ühendust saanud kui vajadust olnud.