Viimased kommentaarid

Taisse saab ehk tasuta ja pikemaks ajaks ka teatud kaubaga kohvrit vedades. Taisse lennu maksavad head onud-tädid kinni, kohapeal jääd vahele ja mõneks aastaks on kindlasti võimalik kohale jääda. Tasuta toit ja katus pea kohal ka.
Majutustingimused võivad olla kaheldava väärtusega, aga see-eest suurema rahakuluta vist. Liikumine saab olema piiratud, aga see-eest saab tasuta väljasõite kohtumajja. Seltskond kindlasti väga kirju. Ilmselt saab peksa ka. Aga võimalik praktiseerides mitmeid võõrkeeli omandada - põhimõtteliselt nagu investeering haridusse. Sissejuhatavaks lugemiseks siinkohal hea "Minu Bangkok".

Ma tegin omal ajal sinna päevatripi Ateenast. Randu jms ei oska kommenteerida, niisama kolamiseks oli aga tore koht. Olime muidugi ainult nö linnas ja linna ümbruses. Palju häid restorane ning saarel selline tore atmosfäär. Mulle meeldis. Samas, kahtlustan, et üle paari päeva pole seal suurt teha.
Kindlasti aga soovitan seda päevaks-paariks külastada, kui Ateenas olla.

Kasahstan on alates 01.01.2017.a Eesti kodanikele viisavaba kuni 30 p. Info pärineb Välisministeeriumi kodulehelt ning sai eile ka praktikas katsetatud. Täitsa toimib.
Lennukis jagatakse täitmiseks migratsioonikaardid, millel on mh kirjas, et 5 päeva jooksul tuleb ennast registreerida. Kaarti küsitakse hotellis, kes teeb ka registreerimise.
Raha millegi eest ei tahetud.

Olen Tickets.ee-d nüüdseks paar korda kasutanud. Üks lendudest on juba ka toimunud, teised veel ees. Fakt on see, et nn teenustasuta pakutav Visa Credit maksevõimalus neil ei toimi. Olen korduvalt tahtnud selles osas nendele kirjutada, aga pole viitsinud. Muus osas pole midagi ette heita - seni. Lehel muidugi mitmeid kirja- ja trükivigu, aga no elab üle :)

Siin mainiti ka SuperSaver.fi´d. Kas selles portaalis saab maksta ka Eesti krediitkaardiga? Olen kokku puutunud sellega, et sageli Soome portaalid Eesti kaarte ei tunnusta. Nt viimane kogemus oli FlightFinder.fi-ga.

Lennupiletite otsimiseks kasuta nt Momondo või Skyscanner´i otsinguid.
Majutuse osas - minu kogemus Iisraelis 1,5 a tagasi oli pigem kallimapoolne. Oluliselt kallim kui teisel kaldal asuv Jordaania. Käisime Iisraelis oktoobri lõpus-novembri alguses. Tel Avivis ööbisime Milk & Honey hosteli kaheses toas ja 1 öö maksis 65 eur. Nazarethis olime Vitrage Guesthouse´is kaheses toas hinnaga 40 eur /öö. Jeruusalemmas peatusime AirBnB-s ning kasutasime seda ka näiteks Eilatis, kus saime enda käsutusse ilusa korteri - oluliselt soodsamalt kui saadaval olnud hotellid. Seega ma soovitan vaadata kindlasti AirBnB-d.
Üldine hinnatase oli selline nagu Lääne-Euroopas pigem.
Me olime kohapeal vist ca 9 päeva ja käisime valdavalt kõik need kohad läbi, mida soovisime näha. Ringi liikusime rendiautoga.

See on tegelikult loogiline ju, et leping kehtib alles pärast lepingu sõlmimist :) Ja just seetõttu ongi hind kallim varem kindlustust sõlmides, sest tõenäosus, et juhtud nt reisi ärajäämine vm kindlustusjuhtum, on kõrgem. Ilmselgelt ei kata ükski kindlustus juhtumeid, mis leidsid aset enne kui kindlustusleping sõlmiti. Seejuures reisitõrkekindlustus jõustub veelgi pikema viitega - vist oli 3. päeval pärast lepingu sõlmimist (ja seda minu teada kõigil kindlustusandjatel, kelle tingimustega olen kokku puutunud). Seega jättes kindlustuse sõlmimise ajale, mil reis juba väga lähedal, jääd ilma kaitsest, mida võib teoreetiliselt vaja minna vahepealsel ajal - nt tühistatakse mingid lennud, mille tõttu ei saa algse kava järgi reisi teostada vms.

Seega minu isiklik soovitus on alati sõlmida kindlustus võimalikult pikalt ette kui reis on suuremas osas paigas. Juhul, kui on võetud veel ainult lennupiletid, mis on ühel broneeringul, siis lennugraafiku muudatused reisijat veel dramaatiliselt ei mõjuta, sest vastutab lennufirma. Kui aga hakkad ostma juba ka jätkulende, mis on teiste firmadega jne, siis võivad ootamatused juhtuda ja lõpuks ka kallimaks maksma minna, kui oleks kindlustus:)

Ma olen siin Tripis kindlustuse teemal päris palju kirjutanud, ei hakka vanu teemasid ise üles otsima. Aga lühidalt: analüüsisin juristina suure hulga Eestis tegutsevate kindlustusseltside reisikindlustuse tingimusi ning minu võitis vaieldamatult Swedbanki oma. Nüüdseks on nendega ka reaalselt kogemust olnud ja toimis tõrgeteta, kiiresti ja tõhusalt.
Swedi tingimused on minu hinnangul kõige mõistlikumad, samuti on neil kõige suurem med kindlustuse summa.
Miks kasutada Eesti firmasid? Minu jaoks on vastus väga lihtne - ma tunnen Eesti õigust ning seega oskan kohalike firmade juristidega vaielda, seadust lugeda ning vajadusel kohtussegi minna. Küll aga ei tunne ma ühegi teise riigi õigust ning leian, et probleemi korral oleks juriidilise vaidluse pidamine minu jaoks üsna raskendatud.

Kas Sa võiksid viidata, kust Sa sellise teema leidsid? Minu teada tänapäeval sisaldavad lennupiletid enamasti kõigil lennufirmadel kõiki maksusid. Finnairiga olen küll lennanud ainult Euroopa-sisestel lendudel, kuid NYCis ja USA-s üldiselt mitmeid kordi käinud ja pole kunagi pidanud kuhugi mingeid lisamakse maksma. Kõik lennujaamamaksud on lennupileti hinna sees.
Sa saad seda ka oma pileti pealt näha, sest hind on alati ka lahti kirjeldatud - eraldi on välja toodud taxes and fees (maksud ja tasud) ning air fare (pileti hind), mõnikord juurde teisigi komponente lahti kirjutatud (st fuel surcharge jt).
Nii et ma kuulen esimest korda, et USA-s peaks mingeid lennujaamamaksusid kuhugi maksma ja olen üsna veendunud, et see pole nii.

Üldreegel on tavalennufirmadel kindel - kui jätta mistahes lennusegment kasutamata, tühistatakse kõigi järgnevate lendude piletid. Seega kasutamata saab jätta osa pileteid ainult lõpus, kui kogu pileti kehtivus pol enam oluline. Jättes ära kasvõi ühe osa lennu alguses või lõpus, tühistatakse kõik ülejäänud ka.

Seega - kui on kindel, et et saa oma piletit kasutada, siis:

  • kui pilet on muudetav, tuleb see ära muuta (enamasti kopsaka lisatasu eest);
  • kui tegemist on kindlustusjuhtumiga (ootamatu haigestumine, mis vist pole antud juhul siiski põhjus), tuleb pöörduda kindlustusfirmasse;
  • kui pole kumbki neist, siis tuleb kas muud asjad ümber korraldada või pilet korstnasse kirjutada. Võib muidugi üritada lennufirmaga suhelda, kuid tulemus on pigem väga kaheldav.

Ma olin Ateenas 2014.a jaanuaris. Oli mõnusalt soe ja päikseline - koosolekute vahepeal võtsime kleidi väel päikest ja niisama linnas ringi liikudes piisas kergest jakist. Muidugi aastate lõikes võib ilm erinev olla, aga üldiselt oli tore ilm (ühel päeval küll paar tundi sadas).
Ma olen Ateena kohta kuulnud erinevaid arvamusi enne, kui sinna läksin. Kuivõrd plaanisin jääda sinna pärast koosolekuid ka, siis uurisin tuttavatelt muljeid Ateena kohta. Päris paljud olid skeptilised, et selline kahtlane koht ja mul pole mõtet sinna kauemaks jääda.
Otsustasin siiski jääda ja pean tunnistama, et mulle see linn täitsa meeldis. Käisin hiljem kevadel ka uuesti ning samuti jäin nädalavahetuseks.
Mina ennast seal ohustatuna kordagi ei tundnud, kuigi liikusin ringi valdavalt üksinda, k.a. õhtuti õhtust sööma minnes, ning olin siis alla 30.a blond naisterahvas.
Inimesed tundusid sõbralikud, midagi ohtlikku ei näinud. Hinnad minu meelest olid enam-vähem nagu Eestis, igal juhul odavamad kui Lääne-Euroopas. Peatusin küllaltki kesklinnas boutique hotellis, hinnaks 40 eur/öö. Ringi liikusin ainult jala. Toit on hea. Linn ise tõepoolest pole just puhtuse etalon, pigem selline Lõuna-Euroopa / Lähis-Ida-stiilis segadus.
Nii et minule isiklikult meeldis. Ei saa öelda, et mu lemmiklinn ja kuivõrd olen seal peamisi vaatamisväärsusi ära näinud, siis niisama tagasi ei ole vaja minna - aga nt kui peaks vajadus tekkima, siis kindlasti pikendaksin viibimist ja kolaks niisama ringi, sööks head toitu ja lihtsalt oleks.

Tänan, Maris!

Island hopping´u peale mõtlesin isegi, aga tundub, et selliselt ei ole võimalik kaugematele saartele kuidagi jõuda. Kindlasti uurin G Adventure´i pakkumisi, aitäh soovituse eest!

Mitmepäevast tuuri te tegite ja ehk mäletad, mis saartel käisid ja mis enim meeldis?

Hea mõte ka pileteid Londonist vaadata, ma seni tsekkasin ainult Amsterdam-Brüssel-Pariis versioone. Ka pileti ilmselt võtan Quitosse seega, kuivõrd paistab, et siselennud on paljudel tuuri sees. Läheme tipphooajal - jõulud! - seega peab planeerimist vist juba tegema hakkama:)

Juristina ja seda teemat pikalt analüüsinud reisijana (ja olles kompensatsiooni korduvalt saanud ilma ühegi pika vaidluseta nii endale kui kolleegidele):

  1. Vastutab lennufirma, kelle lend hilines / tühistati. Seega antud juhul LOT.
  2. Kompensatsiooni maksmise kohustus puudub vääramatu jõu / ettenägematu olukorra juhul. Streiki minu teada ei loe EL kohus asjaoluks, mille puhul on kompensatsiooni maksmise kohustus (st peetakse vääramatuks jõuks). Kahjuks hetkel ei meenu kohtuotsuse number.
  3. Lennufirmale võib kenasti ise kirjutada (inglise keeles) ja minu kogemuse läbi saab raha kontole 1 nädala - 1 kuuga (viimased kogemused: LOT/Nordica, AirFrance, SAS).
  4. Sellest teemast on Tripis väga palju juttu olnud: http://trip.ee/foorum/uldfoorum/kompensatsioon-lennufirmalt-katkestuse-hilinemise-puhul-250-eur-miinimum

Sõltuvalt riigist ja konkreetsest turvaametnikust võib "geeli" alla kvalifitseeruda ka näiteks juust (kindlasti sulatatud juust, aga ka näiteks brie) [isiklikud kogemused]. Mesi minu teada kvalifitseerub enamasti ka "geeliks". Vedelikke võib kokku vedada rohkem kui 100ml, kuni need on pakendatud kuni 100 ml totsikutesse ja kõik mahuvad 1 l-suurusesse minigrip-kotti.

Leib ja vorst on igati OK.

Seejurues - kogu see jutt käib EL-siseselt lennates, sest väljaspool ELi võivad kehtida hoopis teised reeglid toiduainete sisseveoks ja sel pole enam seost turvakontrolliga.

Ma lendan aastas nii 60+ lendu - nii töö kui lõbu pärast. Ja tegelikult ma jätkuvalt kardan lennata. See on selline kummaline nähtus - ühelt poolt kuivõrd mulle hullult meeldib reisida, siis ma muudkui vaatan endale lennupileteid, kuid teiselt poolt pea iga kord, kui istun lennukisse, hakkab päris hirmus. Ja see hirm käib lainetena - mingi aeg olin ma juba päris rahulik ja isegi megasuures tuules maandumine ei tekitanud mingeid erilisi emotsioone. Samas hiljuti on ikka päris kehvaks lood läinud - ma ei suuda hirmust enam isegi magama jääda, kuigi varem magasin lennukis alati. Nüüd iga vähegi "imelik" heli võtab käed higistama jt. Samas ma lendan peaaegu iga nädal ja enamasti mitte otselendudega, seega õhkutõusmiste ja maandumiste arv on ikka päris korralik.
Mina enamasti leian enda jaoks lahenduse alkoholis. See toimibki ilmselt nagu Xanax vms, sest tekitab sisemise rahulolutunde (kogemus Xanaxiga puudub, seega lihtsalt oletan). Viimasel ajal võtan klaasikese-kaks veini lennujaamas vahetult enne lendu ja siis lennukis vastavalt vajadusele. Viimasel Tallinn-Brüssel otsa peal raputas ikka väga korralikult ja selliselt "imelikult". Kibekiiresti soetasin 2 gin-toonikut ja hiljem veel ühte ning raputamine enam ei häirinud. Kõige keerulisem on muidugi olla varahommikustel lendudel, kui tuleb otse tööle minna, aga väga suure hirmu korral olen isegi hommikul endale klaasikese ostnud.
Muidugi ei pruugi see kõiki aidata, aga vähemalt minu puhul toimib. Samuti aitab väga kellegagi jutustamine ja ideaalis kellegi teise rahustamine.
Eks see üks suur eneseületus ole. Ongi hirmus ja paha, aga kuna tahaks maailma näha ja töö nõuab ka pidevat lendamist, siis surun ennast lennukisse, istun ja kardan. Ja uputan seda hirmu veiniklaasis. Peamine on mitte mõelda asja peale enne kui hilja, st enne kui oled sinna lennukisse surutud, kohustused võetud jne. Kuna ma olengi ise sundolukorras, sest lendamata ei saa - elan välismaal, töö nõuab pidevalt lendamist, siis tulemuseks ongi hirmu ignoreerimine kuni hilja:)

Zaventem on ikka päris suur lennujaam ja kõndimist on palju. Siiski kui lennud on ühel piletil, lennud saabuvad enam-vähem graafikus ja mõlemad lennud on Schengenis sees, siis ei tohiks probleeme tekkida (mh ka Brussels Airlines´i USA lennud väljuvad viimasel ajal A-väravatest ehk nn Schengeni tsoonist, küll eraldi kontrolliga.

Isiklik kogemus - lennujaama kõige kaugemast väravast kuni lennujaamast väljas asuva bussipeatuseni jõuab u 10-13 minutiga, kui kõndida kiiresti :)

Kui Sa mõtled Eesti Välisministeeriumis registreerimist, siis see pole esiteks kohustuslik (kuid siiski võib olla kasulik). Tähtaegade osas minu teada mingeid reegleid pole. Ma olen registreerinud ka hommikul enne ärasõitu ning koguni juba reisil olles :)

Florese saar - seal on nii palju vaadata, et pean kindlasti tagasi minema. Pôlisrahvaste külad, ilusad kraatrijärved (Kelimutu), maitsev toit, ülisôbralikud inimesed.
Teine koht, mis jättis kustumatu mulje, on Kalimantan (Borneo saare Indoneesiale kuuluv osa). Seal olime küll vähe aega ja viibisine 4 päeva Tanjung Puting pargis, aga tekkis tungiv soov seda saart edasi avastada.

Ülimalt tahaks minna Paapua saarele.

Üldjuhul pannakse koos istuma ja ma kahtlen, kas lapsi üldse tohibki vanematest eraldi panna. Äärmisel juhul saab laste puhul vahetada kohad kaasreisijatega ja/või stjuardessi abiga, mina näiteks küll üksiku võõra väikelapse kõrval istudes vahetaks vanematega hea meelega kohad ära :)

Senine praktika näitab, et pigem pannakse ühel broneeringul olevad inimesed kokku, isegi odavlennufirmadel, kuigi muidugi pole see 100% garanteeritud.

Olime Yucatanil detsembris 2015, sh käisime ka peamistest turismikeskustest eemal asuvates kohtades. Kaart töötas hästi iga suurusega linnades suhteliselt kõigis veidi kõrgema klassi söögikohtades, ketipoodides jt. Mujal siiski vaja sularaha. Me võtsime välja, sest meie arvutuse järgi oli see kõige kasulikum lahendus. ATMist raha välja võttes on alati kõige parem kurss ja kui võtta suurema summa (paarsada eur), siis tasub see igati ära vaatamata panga teenustasudele. Kokku võtsime 2+ nädala jooksul raha välja vist ca 4 korda.
Järgmine kasulik valuuta on USD, kuid tegelikult ei ole see meile kuigi kasulik sest 1. me peame oma eurosid USDideks vahetama ja kaotame kursiga ja siis 2. kaotame kursiga vahetades USDid peesodeks. Arvutasime ja ATM oli kindlasti parem lahendus.
Lisaks saad siis kontrollida oma rahavarusid ja ei pea mitmenädala jagu sularaha kaasas kandma. Seda, kas kaardiga maksmisel on kõik hästi läinud, saab alati kontrollida päeva lõpus netipangas - teeme seda alati reisil olles, kuivõrd kaardipettused on suhteliselt tavaline nähtus tänapäeval. Väiksemad limiidid kaardil on ka abiks. Me tavaliselt suurendame limiidi ainult selleks ajaks, kui võtame sularaha välja, muul ajal on see nii 50 eur kanti. Muidugi kui tekib suurema ostu soov, tuleb limiit enne suurendada - aga samas annab ka aega mõelda, kas tegemist ikka vajaliku ostuga:) Igatahes seni on tehnika hästi toiminud.

Kui tahtmist ka safarit teha, siis uuri kindlasti, kas jaanuar-veebruar selleks õige aeg.

Me läksime omal ajal (aastal 2012. Stockholmist Naiborisse, hinnaks oli ca 460 euri ja tundub jube soodne:) Stockholmi sain toona lennumiilide eest, nii et hind jäigi kokku nii 500 kanti.
Hiljem otsustasime siiski Tansaaniasse minna ja võtsime Nairobist bussi Arushasse, pärast safaritamist liikusime bussiga Dar´i, sealt paadiga Zanzibarile. Zanzibarilt lendasime Mombasasse (NB! odavat piletit sai kohalikult bürosst, muidu olid hinnad täiesti ebamõistlikud!), kust omakorda tagasi Nairobisse (Kenya Airwaysi kohalik lend oli väga odav).

Sõltuvalt sellest, millal lähed Tansaaniasse, tasub vaadata ka nn tšarterlennufirmade pileteid - nt Jetairfly, Transavia, Thomas Cook, Condor, TUI jt. Mõnikord on silma jäänud nende väga soodsad hinnad Zanzibarile - muidugi sõltuvalt ajast jne.

Igal juhul peaks enamasti olema odavam osta kaheotsapilet, mitte aga kaks eraldi üheotsapiletit. Kuigi ka sellest võib olla erandeid.

laevaga on Zanzibarile väga OK minna. Dar´ist lähevad täitsa korralikud laevad.
Sõit Arushast Dar´i võttis meil mingi 12+ tundi, väga piinarikas ja tüütu, samas muidugi sai aknast päris palju kohalikku elu uudistatud.
Safari on minu meelest tansaania reisi tipphetk, kuigi eks see muidugi sõltub inimestest. Meil (4-ne seltskond) kellelgi 4.päeval igav ei hakanud ja pigem oli kahju, kui safari läbi sai. Me tegime 5 päeva / 4 ööd ja ma täitsa tahaks uuesti minna. Imeline kogemus. Safari tarbeks kulub ära binokkel või pikksilm, siis näeb rohkem. Samas meil jalutas emalõvide grupp täpselt auto ümber, pista või käsi välja ja tee pai:)

Oih, tuli kohe uuesti safari isu peale:)

Strasbourgi vanalinn on väga vaatamist väärt koht. Jalutad mööda Petite France tänavaid, naudid õhkkonda. Strasbourgi katedraal on väga ilus ja vanalinn tervikuna. Söö kindlasti tarte flambée - minu lemmikkohti selleks Strasbourgis on Flam´s. Kõrvale siis Alsace´i veinid ja elu on täitsa ilus:)
Olen Strasbourgis korduvalt käinud ja ikka ei väsi sellest linnast. Seal on nii mõnus atmosfäär. Isiklikult naudingi lihtsalt ringi kolamist, kirikute ja majade vaatamist, sööki ja veini.

Kui pead ise majutuse eest maksma, siis kindlasti bronneri aegsasti ette, sest hinnad võivad Strasbourgis kerkida absoluutselt ebamõistlikuks ning hinna ja kvaliteedi suhte on sageli paigast ära. Eriti EP nädalatel. Ise eelistan peatude Air BnB-des, mille hinnad on hotellidega võrreldes ikka palju normaalsemad. Mul on isegi kujunenud oma lemmik AirBnB, kus mh pakutakse toredat hommikusööki:)

Andresk,
kas Peramatoursiga käies olite nende laeval teki- kajutipiletiga?
Kuna nad pakuvad seda tuuri ka niiviisi, et tuled peale Labuan Bajost, mis mulle igati sobib, siis kaalun nendega Komodo pargi külastamist ja samas saan kohe ka edasi liikuda, sest lõpp-peatus on Lombok. Nendel on väljumine ka täpselt mulle sobival ajal, aga ei oska otsustada, kas tekipilet oleks väga halb valik või oleks see magamiseks OK.

Kuidas oli Peramatoursi Rinca külastus, polnud liigne saarelt üle kappamine ja sai ka päriselt loodust jms veidi nautida?

Ja veel, kuna see tuur, mida mina Peramatoursilt võtaksin, sisaldab ainult Rinca saart, siis kas oleks mõistlik ise ka Komodo saarel ära käia? Aega põhimõtteliselt oleks:)

Tänud ette!

Millist reisi sa tahad täpsemalt planeerida? Kaartide osas on Google Maps siiski hea. Aga kui tahad erinevat infot üht ekohta lisada, siis on nt TripIt päris huvitav lahendus.

Kui selgitad veidi, millist reisi tahad planeerida ja mida planeerimise all mõtled, oskaks ka paremini midagi soovitada.