Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
300 meeldimist
123 postitust / 1453 kommentaari
128 (20.5%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Mitmele inimesele ööbimist otsid? Me viimati käisime seitsmekesi ja üürisime väga kena korteri, aga ilmselgelt oleks 4-toaline korter suur, kui reisid väiksema seltskonnaga.

Ennekõike tuleb uurida, kas ja millised kindlustusfirmad katavad rasedusest tingitud juhtumeid (arstiabi jne). Valdav osa kindlustusfirmasid välistab rasedusest tingitud kindlustusjuhtumid, st reisid omal vastutusel ja katad ise kõiki kulusid.

Lisaks tuleb uurida, mis nõuded on lennufirmadel, kellega lendad. Osad lennufirmad nõuavad alates teatud nädalast arsti kinnitust, et lendamine on lubatud. Osad lennufirmad aga kuuldavasti ei võta teatud nädalast arvates rasedaid lennule. Tingimused varieeruvad sõltuvalt lennufirmast.

Ma olen üsna palju Tripstat kasutanud, eriti just viimasel ajal - neil on üsna mõistlik lähenemine (praeguseks tegelikult juba keelatud, kuid jätkuvalt kasutatavatele) kaarditasudele. Ptüi-ptüi, pole seni kunagi probleemi olnud. 

Nii Gruusias kui Armeenias on peaaegu kõikides majutuskohtades ja kohvikutes / restoranides olemas wifivõrk, mis on tasuta. Seda on isegi näiteks Tbilisi metroojaamades jt. Meie saime sellega kenasti hakkama, kohalikku mobiilikaarti ei ostnud ja ei tundnud, et seda oleks vaja olnud. Mobiililevi oli muidu igal pool olemas ja igati korralik, kui peaks vajadus olema. 


Mobiilse interneti kohta oskab siis ehk keegi teine täpsemalt kommenteerida. 

Minu viimaste aastate kogemused USAs näitavad samuti, et osades lennujaamades on "uus ESTA", "korduv sisenemine" ja "viisa". "Uue ESTA" all mõelda, kui konkreetselt selle ESTAga pole varem USAsse sisenenud. Uurisin seda Atlantas ekstra, sest üldiselt oli mul ESTAsid ka varem olnud, aga uue ESTAga sisenesin esimest korda. Selgitati, et eraldi saba on nende jaoks, kes konkreetselt selle sama ESTAga on USAs juba käinud. Ehk siis pidin kasutama "uue ESTA" saba. Läksime toona USAst Tsiilisse ja tagasi tulles sain kasutada "korduvkasutajate" järjekorda.
Ei mäleta aga, kas JFK-s ja Bostonis oli viimati selline vahe. Ei meenu kohe üldse, mis sabast ma seal läksin.

Kinnituskiri võib aga viimasel ajal üldse tulemata jääda, nii et ESTA staatust tuleb kontrollida kodulehel. E-kirja võibki jääda ootama. Meil kord 8 in seltskonnast umbes pooltel tuli kinnituskiri ja pooltel ei tulnud, aga kõik said oma ESTAd kenasti kätte ja polnud mingit probleemi.

Üldjuhul toimib kõik nagu eespool kirjeldatud. Aga mitte alati. Lennul Boston-Amsterdam-Düsseldorf soovisime saada oma pagas kätte Amsterdamis, mõtlesime miski klassikalise põhjuse. Lennufirmaks Delta + KLM. Check-in leti preili ütles aga väga kindlalt, et turvareeglid ei luba pagasit ainult poole peale check´ida. Sama asja teavitas ka kõrvalletis olnud teenindaja oma kliendile. Ma ei oska arvata, kas need on Delta / KLM turvareeglid või USA turvareeglid, aga kahjuks ei õnnestunud meil kuidagi ära seletada, et pagas ainult Amsterdamini registreeritaks.

To Henry: panga veebilehelt näeb eeskätt enda panga poolt võetavad tasud välisvaluutas tehingute eest ning ATMi kasutamisel. Samas paljudes riikides, nt Mehhikos, Filipiinidel jne, lisandub sellele lisaks otsa ka kohaliku panga teenustasu x suurusjärgus. Teistest riikidest ei mäeta enam, aga nt Filipiinidel oli see summa al 250 peesot, mis on ca 4 eur.

Ma ei välistaks, et ka Kuubal võib selline täiendav tasu olla.

Ma saan aru, et mõlemad lennud on samal piletil. Seda saad teada, kui vaatad, kas Sul on nt LOT´i või Qatari kodulehel Sinu broneeringukoodiga (6-kohaline numbrite-tähtede kombinatsioon, nn PNR number) on broneering leitav ja kas seal on kõik lennud ilusti kajastatud. Kui on üks broneeringunumber ja sama e-pileti number (varieeruvad ainult lõpunumbrid), siis on segmendid nn "samal piletil". Sellisel juhul ei peaks eriti muretsema, hilinemise korral on see lennufirma kohustus Sind lõppsihtkohta kohale toimetada. Olenevalt hilinemise põhjusest võib olla ka õigus hüvitisele jne.
Kui siiski on büroo müünud piletid küll ühe broneeringuna, kuid reaalselt lennufirmade poolt on erinevad bronnid, siis on see reisikindlustuse juhtum. Ja kui kindlustuse tingimused ei kata sellist olukorda, siis muidugi väga nutuke ja tuleb suhelda vahendajaga, kes sellist piletit müüs. Sellisel juhulb võib see olla vahendaja kohustus korraldada selliselt, et lõppsihtkohta jõuad. Kahjuks siin ei oska arvamust avaldada, sõltub vahendaja tingimustest jne.
Ennekõike vaata, kas Sul piletid siis ühel lennufirmabronnil või erinevatel.

Milline oli teie terve lennumarsruut Ukraine´iga? Kas esimene pilet oli EL-ist või Kiievist?

Androidis jätkuvalt näeb teksti "kitsalt". Refresh jne ei aita :(

Oleme hetkel Filipiinidel ja tõesti sajab enamuse ajast. Eriti just viimastel päevadel - tugev tuul, vihmasadu ja merel tugevad lained. Oleme varasemalt Kagu-Aasias korduvalt käinud detsembris-märtsis ja pole vihma pea kunagi näinud. Kui üldse, siis sadas märtsis ja seda ka ainult öösiti. Tundub, et see aasta on ilm väga teistmoodi. Ilmaprognoos näitab Filipiinidele (oleme Cebu kandis) vihma ka järgnevateks nädalateks.

Kuivõrd eelmine aasta sai käidud 3 kuuks ära, pidi see aasta tulema veidi vähem puhkusereise. Töö tõttu oli mööda Euroopat ringi lendamist palju, aga õnneks sai siiski ka ise uusi kohti avastada. Uutest riikidest tulid tripid Morokosse, Gruusiasse, Armeeniasse, ÜAE-sse, samuti õnnestus ära käia ka Portugalis ja Andorras. Töö viis seekord isegi nii kaugele, et sattusid Kasahstani :) Lemmikuteks kujunesid Moroko ja Gruusia.

Uueks aastaks on ports pileteid juba ostetud - puhkust on palju kogunenud. Nädala pärast võtame suuna Filipiinidele, ootavad veel Lääne-Aafrika, Jaapan ja Korea. Samuti on kavas vaadata veidi Kesk-Aasias ringi ja aasta lõpu poole teha üks trip Omaani ja sealt edasi taas Indiasse ja ümbritsevatesse seni kaugeks jäänud riikidesse. Töö tõotab seekord saata Moldovasse, mis on mul ammu olnud "kavas" :)
Kuivõrd alustan oma reise Kesk-Euroopast, saan ise kasutada Tripi soodikaid vähe. Aga mu ema ja õde on Tripi soodukate andunud fännid :)

Tickets.ee teenustasud on kohati ebanormaalselt kõrged ja muidugi see tasuta VISA maksevõimalus pole iial toiminud. Aga siiski olen neilt mitmeid kordi pileteid ostnud, sest pärast mitmetunniseid erinevate riikide saitide läbikammimist olen ikka jõudnud järeldusele, et Tickets.ee-s on isegi selle teenustasuga koos odavam.
Reaalselt probleeme pole piletitega seni olnud. Mitmed lennud on juba ära toimunud ja mitmed veel ees. Pärast maksmist on alati kohe kaardil raha broneeritud ja siis alati kohe tulnud ka piletid e-mailile. Igaks juhuks olen alati broneeringukoodi kontrollinud ka lennufirma kodukalt ja alati piletid kenasti olemas olnud. Kasutanud erinevate lennufirmade piletite jaoks ja kenasti toiminud.
Ülal kirjeldatud probleemiga pole isiklikult kokku puutunud.

Käisime Magadaskaril 2015.a augustis. Sai küsitud hinnapakkumist ka Nolavy´lt, kuid hind tuli päris krõbe. Madagaskar polegi muidugi soodne koht, kus reisida. Kokkuvõttes pärast pikka kirjavahetust loobusin mõttest kasutada Nolavy pakutud tuuri, sest ei suutnud leida enda jaoks kõige sobivamat kava.
Otsustasin sootuks proovida lihtsalt rentida auto koos juhiga. Võtsin selliselt firmalt nagu Madagascar Touring (http://www.madagascaradventures.com/) ning kuigi olin seal kõrghooajal, sain hinna 55 eur / päev (sisaldas juhi kulutusi). Lisandusid siis majutused, söögid, pargitasud ja kütus.
Jäime oma otsusega väga rahule. Minu jaoks oli kõige tähtsam see, et sain kava muuta ja kohendada vastavalt sellele, kuidas liikumine edenes ja kuidas mõni koht meeldis. Majutusi valisime parkide juures ja bronnisime koha peal. Kõik toimis ja saime tehtud enam-vähem kõik, mis tahtsime. Kahjuks aega oli vähe ja kindlasti peab Madagaskarile mingi hetk uuesti minema :)
Aga üldiselt ma täitsa julgen soovitada võtta valmis tuuri asemele hoopis auto koos juhiga ja panna ise oma kava paika, mh muutes seda tee peal sõltuvalt sellest, kuidas aega kuskil kulub.
Mulle meeldis ka see, et Madagascar Touring ei tahtnud mingeid rahasid ette saada ja maksin alles siis, kui asi oli "käes". Mulle isiklikult igasugused ettemaksud ei meeldi, nii et võimalus maksta kõik alles kohal olles andis kindlust juurde.

Olen ka naine ja võin kinnitada, et 7 kg käsipagasiga on täiesti reaalne soojale maale mitmeks nädalaks minna. "Külmale maale" mineku puhul on see keerulisem, kuid samuti tehtav.
Minu "nipid" (mida ilmselt kasutab ka suur hulk teisi inimesi peale minu:))

  • kreemid, pesuvahendid jms villida väikestesse pudelikestesse (neid saab kas osta või siis "koguda" hotellides peatudes ja seejärel taaskasutada). Kokku tohib võtta 1 liitri jagu vedelikke ja seda on enam kui küll 2-3 nädalaks
  • kasutan kuivšampooni ja -palsamit (minul on Lush´i oma, töötavad imeliselt - ja mul on tõesti pikad juuksed:))
  • vajadusel (kui muid vedelikke palju) kasutan ka Lush´i hambatablette
  • mitmekesi reisides jaotame, kes mida võtab, et vältida topelttassimist
  • jalanõudest pakin kaasa ühed sandaalid ja ühed rannaplätud, kinnised botased jalga
  • ravimid jne on mul samuti kohustuslik kaasa pakkida, aga need pole õnneks vedelad
  • 7 kg sisse mahub kenasti ca mõni seelik ja shortsid, 5 pluusi ja ports pesu ja sokke. Pikad püksid, kampsun ja vajadusel tuulejope lähevad selga. Riided tuleb rulli keerata, siis võtavad nad oluliselt vähem ruumi. Teksad jms on isiklikul hinnangul kõige ebapraktilisemad üldse, sest on rasked ja võtavad palju ruumi.
  • kõige raskem on tehnika - mul on alati kaasas suur kaamera ja väike läpakas ja e-luger jne. Enamasti käsipagasi puhul tohib igal juhul olla 1 nn suurem kott (see 7 kg) + 1 väiksem kott. Sinna väiksemasse topingi oma tehnika
    Fööni vajalikkus reisil ei ole minule veel selgeks saanud, vähemalt mitte soojamaa reisi puhul :) :)

Eks muidugi on kõigil erinevad harjumused ja kui mul on võimalik võtta kuhugi kaasa suur kohver, siis suudan seda kenasti kraami täis pakkida. Paraku enamasti jääb see kraam kasutamata. Kuna ma ei viitsi pagasi eest raha välja käia ja parem tarbin selle eest kohapeal mõne kokteili, siis üldiselt võimalust ülepakkimiseks ei teki.

Vaadates UK reisisoovitusi https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/tunisia tundub, et mitmes piirkonnas pole reisimine hetkel päris ära keelatud. Ega keegi juhtumisi pole viimasel ajal Tuneesias käinud (väljaspool kuurorte ja resorte) ja oskab kommenteerida, kuidas seal hetkel üldine olukord?

Mõte oli, et võiks külastada seda riiki, eesmärgiga eelkõige vaadata ajaloolisi paiku ja mälestisi. Kuurordid jms ei huvita. Reisiks ühistranspordiga omal käel.

Eks kohvritega ilmselt ongi keerulisem rongide-busside-tuk-tuk´ide vahel seigelda. Ka puuduliku sillutisega tänaval kohvrit enda järel lohistada ei pruugi olla kõige mugavam. Selles mõttes on seljakott palju mugavam. Sõidu pealt pole pidanud Sri Lankal bussi peale hüppama ja ka mahaminekuks alati tehti kenasti peatus ja vajadusel aidati seljakott selga vinnata :)

Lastega muidugi ilmselt teine asi, seda ei oska kommenteerida.

Lendame (3 naist) Ghanasse veebruari alguses. Kas keegi oskab soovitada, mis piirkonnas on Accra kõige parem hotell broneerida paariks päevaks? Linn on suur ja vähemalt Lonely Planet paistab selles mõttes kasutu olevat, sest ütleb sisutühjalt, et "Accra has a good range of places to sleep, though prices are generally high".

Soovitused piirkonnavalikuks väga oodatud :)

Tänud!

Pakkuma peavad majutust, sööki ja esimesel võimalusel edasitoimetamist. Ikka ise peab küsima, aga sellistel juhtudel erilist nõudmist minu meelest pole vaja.
Teoreetiliselt võib olla õigus ka kompensatsioonile, kui jüuad lõppsihtkohta üle 3h hiljem ja kui hilinemise põhjus pole nn ettenägematud asjaolud.

Kui nad lubavad kl 4.50 kohal olla ja kinnitavad, et jõutakse kl 6 hommikul väljuvatele lendudele, siis iseenesest võib sellest välja lugeda, et see on konkreetse lepingu sisu ja seega kui tegelikult ei jõuta, siis vastutavad nad mittejõudmise eest.
Aga - see toimib ainult siis, kui lepingutingimustes pole vastupidi kirjutatud. Seega, loe hoolikalt lepingutingimusi, sh nn fine print´i. Kui seal välistusi pole (v.a. muidugi ettenägematud asjaolud ehk force majeure), siis põhimõtteliselt ei ole muretsemiseks justkui põhjust.
Kindlasti mina soovitaks ka oma reisikindlustusega seda üle täpsustada, kas nad loevad seda piisavaks ajavaruks ja sobivaks planeerimiseks.

Käisin Sri Lankal 2013 kevadel, liiklesin ainult kohaliku transpordita - rongid, bussid. Väga toimiv ja väga odav. Sai kõikidesse kohtadesse, kuhu soovisime minna.

To norsu:
minu jutu mõte oligi, et tuleb arvestada konteksti. Kui paikades, kus Sa oled käinud, ei ole lühikesed golfipüksid kohalikke riivanud, siis on ju väga OK. Loomulikult ma kannan lühikesi pükse. Küsimus ongi selles, kas see sobib kohalikku konteksti või mitte. Indias ei ole väga lühikesi pükse kandnud, ka mäiteks Jordaanias tuli pikema variandiga hakkama saada. Mäe otsa ronimisel enamasti kohalikke ei kohtagi ja eks ta sõltub, kus see mägi asub vist :)
Bikiinide kohta - paraku pole Indias kohalikke randades kohanud, v.a. telefoniga päevitavatest naistest pilte tegevad kohalikud noorsandid. Jordaanias polnud avalikus rannas lubatud "paljas" olla ja seega olime kinnises tasulises rannas näiteks.
Oluline on kontekst. Veigo poolt postitatud pilt on minu hinnangul ühviisi sobimatu nii Euroopa suurlinna, aga kindlasti ka konservatiivsesse kultuuriruumi.

urkki,
me lendale vahetult enne jõule, tagasi Euroopasse 7.01. Hetkel jäid sõelale Malapascua (sukeldumise tõttu), Bohol, Donsol (vaalhaid). Natuke veel seedin, kas lisada midagi veel või võttagi nii rahulikult :) Siselendude pileteid pole veel ostnud, aga peaksin seda lähipäevil kindlasti tegema.
Oleksin tahtnud vaadata riisiterrasse, aga paistab olevat täitsa vale aeg selleks. Samuti tahtsin minna Manilast üles poole Vigani linna jt, et kohalikku kultuuri vaadata - aga 2 nädalaga ei jõua kahjuks kõige teha seekord, eriti kuna soov veidi rahulikumalt võtta.

Aitäh Veigole nii põneva fotomaterjali kui ka teemapüstituse eest. Sissejuhatuseks märgin, et olen naissoo esindaja, vanust hetkel veidi üle 30, blond. Reisinud erinevates kohtades, sh nii budistlikes ja islamiriikides kui ka Indias (suisa kolm korda) ja sageli ka naissoost reisikaaslastega.

Mina julgen küll öelda, et kohaliku traditsiooni austamine ja sellest lähtuvalt riietumine teeb reisimise oluliselt lihtsamaks ja mõnusamaks. Ma muidugi ei arva, et islamiriigis vaja burka selga tõmmata või Indias maani sarisse ennast mässida. Aga kindlasti on olemas ja teada üldised reeglid ja põhimõtted, mis konkreetses kultuuriruumis kehtivad.

Oma esimese India reisil olime veidi naiivsed ja patseerisime ringi valgetes suvepükstes ning paljaste õlgadega. Täiesti viisakas suveriietus Euroopas. Paraku India traditsioonilistel linnatänavatel väljaspool massturismi piirkondi pälvis meie outfit niivõrd suurt tähelepanu, ja seda kuigi mitte positiivses võtmes, et järgmisel päeval panime lohvakamaid pikemaid tuunikaid selga. Nii uskumatu kui see ka pole, aga suhtumine just kohalike naiste poolt muutus täielikult. Võõristavate ja etteheitvate pilkude asemele saime hoopis sõbralikke jutuajamisi, toredaid soove jne. Järgisime sama riietusjoont ja järgnevatel India reisidel ja India on jätkuvalt üks minu suuri lemmikuid.

Teine näide - Zanzibar. Riietusime Stone Town´is samuti konservatiivsemalt - põlvini püksid, lohvakad mitteläbipaistvad pluusid, õhtuti katsime juukseid ka. Väga tore ja meeldiv kogemus. Samas jalutas meile linnas vastu paar kaunist turistineidu, seljas märjad bikiinid, valged maikad peale tõmmatud, ning trussik-šortsid. Neile järgnes trobikond erinevas vanuses meessoo esindajaid, kes vilistasid, irvitasid jne. Väga kahtlane tundus. Ma ei tea, kas neile jättis Stone Town sama toreda mulje nagu meile.

Loomulikult ei pruugi see kehtida turismipiirkonna ja rannakuurordi kohta. Käisime nii Indias kui Zanzibaril kui igal pool mujal rõõmsalt bikiinides ujumas ja päevitasime ja nautisime muidu elu. Aga siiski julgen oletada, et konkreetse piirkonna tavade austamine ja oma rinnahoidjate / bikiinide/ kintsude/ jalataldade / nabade / õlgade vms katmine ei tohiks olla ületamatu raskus. Kui see ei meeldi ja ei sobi, pole ilmselt ka huvi kohaliku kultuuri vastu ja seega - milleks üldse nii kaugele sõita :) Kusjuures minu meelest kehtib see samamoodi ka meeste kohta. No ei ole viisakas meestel palja (karvase või karvutu) rinnaga kohvikus istumine, ei meie euroopalikus ega muu maailma kultuuriruumis. Kui teatud piirkonnas peetakse oluliseks, et mehed katavad põlvi, siis saab ilusti kanda lohvakaid pikemaid pükse. Minu meelest üldse trussikute pikkusega šortsid on sobimatud igal pool mujal kui rannas - nii meestel kui naistel.

Ja eks me oma Euroopa kultuuriruumis samuti kehtestame ju reegleid, nt mitmed riigid on keelanud nägu katvaid riietusesemeid.

P.S.: ma pole sugugi konservatiivne ja tavaelus jalutan rõõmsalt ringi üle põlve seelikutes, liibuvates kleitides, paljaste õlgadega jne :)