Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
323 meeldimist
127 postitust / 1507 kommentaari
143 (22.6%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Vaatasin siis ka huvi pärast Varssavist väljuvaid Ryanairi lende. Seni oli mulle suvel silma jäänud, et kõige odavam oli Ryani piletid osta Varssavist ca kuu aega ette - siis oli näiteks võimalik Itaalias ära käia ca 70-80 eur eest (lennata reede õhtul RIminisse ja tulla pühapäeva õhtul Bolognast tagasi).
Vaatasin praegu oktoobrit. Näiteks nädalaks Korfule (lennud on kord nädalas - saab oktoobri esimesel nädalal lennata 110 eur eest. Jordaaniasse (reedest esmaspäevani)  on pilet 107 euri, Napolisse (neljapäevast neljapäevani) on pilet 83 euri.

Ehk siis - midagi odavat leiab ja soodukaportaalidest ikka jäävad silma pakkumised minna kuhugi edasi - tagasi 15 euro eest. Siiski need on minu meelest totaalsed juhuleiud ja kampaaniahinnad või siis viimase hetke piletid. Tavalises olukorras sellise hinnaga pileteid on raske saada, kusjuures minu meelest meie kliimavööndis (ma ise elan Poolas, aga ega siin palju soojem pole) ongi piletid just kevad-sügisel kallimad, sest siis tahaksid kõik kuhugi päikese kätte saada. Poolast oli igatahes suvel oluliselt odavamaid pileteid leida :)
Ma olen hetkel mitme korraldajaga kirjavahetuses (nendega, kelle leidsin LP-s) praegu vähemalt on oeldud, et minu soovitud ajaks on "gorillaload" olemas. Plaan on minna veebruari lõpus, Turkishil on mõisltiku hinnaga piletid saada.
Tuuride hinnad on krõbedad, "gorillaluba" ise on 600 USD´i Ugandas (1500 USD´i Rwandas). Ugandas saab lisaks valida ka 1500 USD´i eest nö "habituation experience", mis voimaldab veeta pikemat aega gorillade perega (tavalise permiti puhul saab gorillasid vaadata 1h). Simpanside "permitid" on 150 USD. Kuivõrd mul ei ole paraku kuigi palju aega, siis ilmselt seekord võtame safaripaketti algusest lõpuni ja ilmselt käime ka Queen Elizabeth NP-s ära, kuigi selle üle ma veel mõtlen (oleme Aafrika safaridel varem ka käinud, nii et see on mõttekoht hetkel).

Millist Uganda reisikorraldajat olete kasutanud gorillasafari jaoks? Silma jäid väga heade lennuaegadega ja hea hinnaga piletid sobivaks ajaks ja üritan otsustada, millist korraldajat kohapeal kasutada.
Kuivõrd mul on üsna limiteeritud aeg, siis kahjuks omal käel seiklemist seekord palju teha ei jõua ja põhifookus olekski gorilladel ja simpansidel.

Soovituste ja arvamuste eest tänulik!


Ma tänan :) Sooviksin justnimelt soovitusi kohalike, st Bhutani reisikorraldajate kohta, kes oleksid head, usaldusväärsed,pädevad, kvalifitseerifud jne - keda keegi on isiklikult oma Bhutani reisil kasutanud. Olen enam-vähem teadlik ka sinna lendavatest firmadest, hindadest, reeglitest jne. 

Eesti reisibürood ei ole mul plaanis kasutada mitmel erineval põhjusel. 
Kindel plaan on võtta vastav tuur ainult Bhutani osa jaoks, muu reisiaeg ja liikumised soovin tavapäraselt ise sisustada. 
Seega kogemused ja soovitused Bhutani kohapealsete heade korraldajate kohta igati oodatud :) 

Bhutani kohta pole Tripis eriti miskit kirjutatud, aga eelduslikult on mõned tripikad seda riiki siiki külastanud. Kuivõrd Bhutani on võimalik külastada üksnes kohaliku reisibüroo poolt korraldatud tuuriga, siis oleksin väga tänulik, kui jagaksite isiklikke kogemusi / soovitusi nende tuurikorraldajate kohta.
Endal kavas kevadel, ilmselt mai alguses, Bhutani külastada.
Üldjuhul jah,  peaks jõuludeks ja aastavahetuseks ostma piletid võimalikult varakult. See aasta, tulenevalt töö- ja elukohariigi vahetusest jäin enda mõttes hiljaks ja sain jõulupuhkusele mõtlema hakata alles nüüd. Kuivõrd minu võimalus on ära olla ainult täpselt 20.12 õhtust kuni 05.1 õhtuni, siis ega kuigi palju paindlikkust ei olnud. Otsingumootorid näitasid päris koledaid hindu või siis monstrum-marsruute. Lappasin oma varasemad jõuluaegsed lennud läbi, kuna olen pea iga aasta sel ajal reisimas käinud:
- 2013/2014: lennud Brüsselist KL-i Turkish Airlines´iga, hind ca 590 eur, ostetud veebruari alguses 2013
- 2014/2015: lennud Barcelonast Guatemalasse, tagasi El Salvadorist Iberiaga, hind 434 eur + pilet Brüsselist Barcelonasse 100 eur. Kokku 545 eur, ostetud märtsi alguses 2014
- 2015/2016: lennud Düsseldorf - Cancun Air France´iga(NB! Varasem aeg, 11.-25.12) 420 eur + rong Düsseldorfi 60 eur. Kokku 480 eur, ostetud veebruaris 2015
- 2017/2018: lennud Luksemburg - Manila Oman Air´iga, 539 eur, ostetud veebruaris 2017
- 2018/2019: lennud Tallinnas Abu Dhabisse Air Baltic´uga 386 eur, ostetud märtsi lõpus 2018.

Järeldasin sellest, et ostes nii hilja nagu see aasta, ehk siis augusti lõpus, ei olegi ilmselt midagi eriti head loota. Leidsin vahepeal ca 500 eur hinnaga pileteid Barcelonast Panamasse, kuid lennuajad olid ülimalt nõmedad, mingi 40h ja no lisaks vaja Barcelonasse ka saada. Lõpuks ostsime eelmisel nädalal piletid Varssavist Addis Abebasse. Ühed kallimad piletid, mida olen eales ostunud (ca 800 eur). Aga ülimugavad lennuajad ja tingimuseks oli kindlasti saada lendu Ethiopian Airlines´iga, et saaks oluliselt soodsamalt kasutada siselende. Turkish´iga oleks mõneti odavamaid pileteid saanud, aga kuna meil plaanis mitu siselendu kasutada, siis sai otsus tehtud Lufthansa+Ethiopian´i kasuks.

Eelmisel aastal ostis ema oma Dubai piletid Riiast ca 350 euroga, täpselt jõuludeks ja aastavahetuseks. Lendas Aeroflotiga ja piletid ostis augusti lõpus.

Kokkuvõttes, jõuludeks ja aastavahetuseks on ikka jube kallis lennata, eriti kui piletid jäävad õigel ajal ostmata. Ja õige aeg on ilmselt siis ca 10-11 kuud ette :) Järgmise aasta jõulureisi panen paika siis taas veebruaris :)
Alles 2 kuud tagasi lendasin Qatariga vahendaja kaudu ostetud piletitega. Mitte mingit vahet ei ole, kust kaudu piletid on ostetud - saad igal juhul lennufirma kinnituskoodi (PNR) ja sellega saad logida lennufirma lehel oma broneeringut haldama. Peab ainult eristama, et vahendaja kaudu ostetud piletitel on reeglina juures ka nende enda kinnistuskood - see on hoopis teine asi, aga kuskil broneeringu peal on alati olemas ka lennufirma PNR.
Näide minu broneeringust GoToGate saidi kaudu (lennud Qatariga, Tallinna otsad SAS ja LOT, kõik ühel piletil):
- e-kirja peakirjas on kaks broneeringunumbrit, millest üks on GoToGate enda oma ja teine on "lend". Paraku ükski nendest pole õige lennufirma broneeringunumber;
- minnes e-kirjas oleva lingi kaudu GoToGate saidile, saad ligi oma broneeringule - seal on kirjas nt lennupiletinumber jt. Seal on eraldi ka "Minu reisidokument"
- avades selle dokumendi, on lisaks kolmas broneeringunumber, mis on vastavalt kirjas kui "SK booking number" (SAS-i oma) ja "QR booking number" (QR on Qatar Airwas´i lühend ja see on vastavalt Qatari broneeringunumber, millega sain kenasti Qatari lehel oma broneeringut hallata, istekohti valida jne).
Konkreetsel juhul oli meil 4 reisijat, kellel oli erinevate saitide kaudu kokku tehtud siis 3 erinevat broneeringut. Kõik saime ilusti oma bronnid hallatud ja ennast lähestikku / kõrvuti istuma, toidud tellida jne. Ilma mistahes lisatasuta :)

See peaks olema samamoodi enamusel juhtudel.
smallisland,
Tänud!

Konkreetselt jäi mulle silma CDG-DSS (vahemaandumisega SID-is) ja tagasi SID-CDG. Lennufirmaks TACV, uue nimega Cabo Verde Airlines. Nende enda kodukal open-jaw võimalust pole, läbi portaalide otsides saab aga samale marsruudile, mida Matrix pakus, pileteid 900+ eur eest :O

Katsetasin ka seda BookWithMatrix - paraku pakub hinnaks samamoodi 900+ eur (Matrix ise väidab hinna olevat ca 300 eur). Seega eelduslikult  ei ole Matrixi hinda siis päriselt olemas.
"Elustan" seda vana teemat.
Otsin endale jõuludeks ja aastavahetuseks reisi kuhugi põnevasse sihtkohta. Kuna mõtteis on ka Aafrika, siis kasutasin ITA Matrix otsingut ja sain sealt tõeliselt hea pakkumise mulle sobivateks kuupäevadeks. Paraku ITA Matrixist teatavastipileteid osta ei saa ja ükski online platvorm ega ka lennufirma mulle samasugust piletit ei paku (hind on lausa mitmekordselt kõrgem) (lennufirma lehelt ei saagi open jaw pileteid otsida).

Kas keegi on proovinud saata ITA Matrixist saadud  hinnakoode jt (booking and fare codes), et küsida nende alusel pakkumist mõnest Eesti reisibüroost?
ITA Matrix annab ette terve fare breakdown´i, koos kõikide koodide ja tähtede ja numbritega. Oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks soovitada, kas ja millise büroo poole oleks mõistlik pöörduda. Saaksin saata kogu fare breakdown´i jt.

Tänud!

Kui on soov ainult vaga luhidalt, nt 1 paeva jagu vahepeatuse linnas ringi vaadata, siis ilmselt koige odavam variant on leida eriti pika lennuajaga ja eriti pika vahemaandumisega lennud. Nt Skyscanner kohati pakub lennuvariante, mis kestavad 30-40-50 tundi, seejuures on mones linnas vahepeatus 10+ tundi. Kui see vahemaandumine on paevasel ajal, siis on igati voimalik teha luhike linnakulastus. Ma pole kunagi selliseid lende spetsiaalselt otsinud, kuid kui midagi sellist on sattunud, olen kasutanud voimalust vahepeatuse linna uudistada :)

Ma arvan, et vaga palju soltub sellest, mis tood Sa sooviksid teha ja mis on eesmark - kas soovid koguda raha, saada uusi kogemusi, vaadata elu mujal maailmas vms? Kahjuks ei ole Sinu postitusest aru saada, kas "kool" on ulikool ja oled juba monda eriala omandanud, voi on tegemist alles keskkooliga. Kvalifitseeritud toojoud saab tood vaga mitmes maailmapaigas ja tooandjad tegelevad sellisel juhul ka kogu vajaliku burokraatiaga jne.  Ka keelenoue soltub osaliselt sellest, mida Sa tegema laheksid. Meeles tuleks pidada, et valismaal tootamine eeldab ka hulga paberimajandust jne.
Kui siiski pole tegemist veel mone kindla ja noutud eriala eksperdiga, siis ilmselt tasuks vaadata erinevate programmide poole, mis pakuvad noortele nn opi ja toota voimalus (nt Austraalia oma). Ehk siis koigepealt oleks hea, kui Sa lisaksid tapsemalt infot, mis on Sinu eesmargid jne. Siis oskaksid inimesed anda Sulle paremini nou.

Olin aprilli lõpus -mai alguses Taivanis. Lendasime Air Chinaga läbi Beijingi Taipesse. Hiina viisat ei ole vaja ja Beijingi lennujaamas oli eraldi "rada" nende jaoks, kes suundusin Taivanisse, Hong Kongi või Macausse. Beijingi saabudes pidime skännima oma pileti elektroonilises väravas selle "raja" lõpus, siis läbima turvakontrolli ja seejärel olimegi taas väljuvate rah.vah. lendude alas.

Seega vastab tõele see, et Taivan on Hiina jaoks lendamise ja viisapoliitika seisukohalt võrreldav "kolmanda riigiga".

Loodan, et on abiks. Meile Taivan väga meeldis.

Kas tegemist on ühel piletil olevate lendudega, st kas on kõikidel lendudel (nii LOT kui Qatar) sama PNR (ehk lennufirma broneeringunumber) ja sama piletinumber? 

E-viisa ankeedis on küll vaja märkida nn väljumispunkt (Exit through checkpoint). Ma ei oska öelda, kas see kedagi huvitab, aga kohustuslik see väli on :)

Küsimus uue Vietnami e-viisa kohta (mitte approval letter, vaid e-viisa).

Ema sõidab Kambodžasse juuli alguses. Sellega seoses tekkis küsimus. Lugesin, et e+viisa kehtib 30 päeva. Kas see tähendab, et viibida tohib 30 päeva alates sisenemisest, või et viisa kehtib 30 päeva alates väljastamisest ja selle aja jooksul tuleb siseneda? Näen viisavormil, et lisada tuleb sisenemiskuupäev - seega ma eeldan, et alates sellest kuupäevast (ja tegelikust sisenemisest) hakkab kulgema 30-päevane periood?

Kas keegi teab, kui pikalt ette võib viisa teha? Kas näiteks kolm nädalat enne sisenemist on OK või liiga vara? (ema pabistab ja tahaks viisa ära teha enne kui Eestist Kambodžasse lendab).

Lisaks - tagasilend on Turkishiga Hanoist, kuid vahemaandumisega HCMC-s (tegemist on nö peatusega HCMC-s, st ta ei tohi seal maha minna jms), seda vist nimetatakse ka technical stop´iks vms. Peale tohivad reisijad tulla, aga maha ei saa minna (st Turkish ei tohi opereerida seda juppi kui Hanoi-HCMC). Kas ma eeldan õigesti, et sellisel juhul on ema port of departure from Vietnam ikka Hanoi lennujaam?

Tänud ette igasuguse info eest!

Kindlasti LOTiga ühendust võtta. Schengeni-sisestel lendudel ei pruugi probleemi olla (mu nime on suudetud mitu korda valesti kirjutada ja Schengenis pole sellest probleemi olnud), kuid väljapoole lennates pead lisaks sisestama ka API ehk advance passenger information, mis on passiinfo, ning sellisel juhul võrreldakse sisestatud API ja piletil olevad andmed ning erinevus tuleb automaatselt välja. Mis tähendab, et võib tekkida palju suurem jama, kui jätta see asi viimasele sekundile. 

Berliin on küll kena, kuid minu meelest ei ole seal elu ainsaks kaugemaks reisiks just ülemäära palju wow-kogemusi (vaatamist ja ajalugu muidugj omajagu, aga mulle tunduks mõni teine koht põnevam. 

Ise valiksin nii eakale inimesele Pariisi (ajalugu, kauneid paiku, mälestusmärke, kajastust maailmakirjanduses jne on väga palju ja kindlasti midagi seotub igal eakal, kasvõi nt Kolm musketäri) või Rooma. Rooma pole küll otselendu, kuid igavane linn on kindlasti vaatamist ja külastamist väärt. Itaalias saaks ka mere äärde sõita ja näeks ka Vahemerd lisaks kultuurile. Pariisi saab kenasti otselennuga.
Minu 70+ ämm küll on omajagu reisinud juba 70ndatel, kuid paar aastat tagasi saatsime ta Pariisi (ta käib meil linnatrippidel üksi tihti) ja ta oli väga rahul. Räägib, et oli linnast täiesti lummatud ja tahaks uuesti minna. 

Valdek, kuidas Sa lõpuks toimisid Namiibia kaardiga? Kas said Garmini kaardi või kasutasid mõnda alternatiivset lahendust?


Meil minek juuni keskel Namiibiasse ja Botswanasse, sh sõidame Caprivi strip´il, mis väidetavalt ei ole eriti turistikas jne. Tahaks head kaardirakendust, et meie self-drive safari toimiks kenasti. 

Sellega seoses ka teine küsimus - kas keegi on hiljuti ostunud Garmini kaardi Garmini mõne mitte-EL riigi saidilt? Kunagi ostsin omale Lähis-Ida kaardi Garmini Tšiili saidilt ja sain selle oluliselt soodsamalt kui Euroopa saitidelt (allalaetav kaart). Hetkel näen samuti, et Eesti saidilt ei saa Lõuna-Aafrika piirkonna kaardi osta, Belgia saidil nt maksab 100 eur. Tšiili saililt saab selle omakorda 64 eur eest. 

Gruusia on väga vinge ja seal igav kindlasti ei tohiks hakata. Kuu aega ehk ongi natuke palju - aga siis miks mitte minna lisaks ka kohe kõrval paiknevasse Armeeniasse? 


Vähemalt mulle jättis Gruusia täiesti kustumatu mulje ja väga kahju, et ise jõudsin seal eelmine kord üsna vähe olla. Aga samas seetõttu sooviks kindlasti tagasi minna. Hinna poolest on väga odav, ülimalt sõbralik rahvas, samas hea ühistransport (kui plaanite sellega liikuda) - marsaga saab suhteliselt igale poole. Ma ise mere ääres ei käinud, aga kui sealgi olla, siis sisustab päris pikka aega mööda seda imelist riiki tiirutades. 

Ryanair jagab kohti tõepoolest suvaliselt, kuid kuivõrd siin teemas oli küsimus Air Baltic'u kohta, siis saan isiklikust kogemusest (tuginedes ca 10 lennusegmendile viimase aasta jooksul), et ühel broneeringul olevad reisijad saavad kohti kõrvuti ja seda täitsa tasuta :) Seega maksta ja valida endale Air Baltic'ul meelepärane koht tasub ainult siis, kui koha osas on kindel eelistus (nt kindlalt soovid aknaalust kohta vms).

Kui kohta ei vali, saad automaatselt istekoha kui internetis check-ini lõpuni teed. Check-ini lõpus saad pardakaardi, kus on istekoht kirjas.

Koos reisivad inimesed saavad minu kogemuse läbi alati kõrvuti istekohti. 
Kohatasu maksad ainult siis, kui soovid ise kindlat istekohta valida, tasuta saad automaatselt mõne istekoha.

Lendasin alles eelmisel nädalal mitte küll Hurghadasse, vaid liinilennul Brüsselist Varssavisse. LOT võttis GetJet'i sel liinil kasutusele seoses Boeing 737 Max 8 keelustamisega (seni oli enamasti just Max 8 kasutusel sel õhtusel lennul). Igatahes mu viimase aja hirmsamaid lennukogemusi (ja ma olen ainuüksi sel aastal lennanud juba ligi 30 lendu). 

Lennukiks 29a vana Boeing 737, mis nägi seest välja halvem, kui mõne 3.maailma kohaliku firma lennuk (logisevad paneelid, räpakas sisu jne), olematu jalaruum, ebamugavad istmed (allalaskmist ei proovinud), ligadi-logadi laud (vajus viltu koguaeg). Ja täiega lapitud lennukikere (ukse piirkonnas oli rohkesti "lapitehnikat" kasutatud). Pilte ja infot mu lennukist näeb ka siin: https://www.jetphotos.com/photo/9121607. 
Ma tean küll, et tegemist on turvasertifitseerkmist läbinud firmaga nne, kuid see lennuk ei tekitanud erilist usaldusväärsust (eks see ole muidugi individuaalne).

Rahvusvaheline juhuluba kehtib ainult koos riigisisesega, seda nõuab vastab rah.vah. konventsioon (Viini 1968.a teeliikluse konventsiooni art 41). Esmane nõue on juhiloa olemasolu, teisene nõue, millest riigid võivad ka loobuda, on rv. luba. Aga eeltingimus on igal juhul kehtiva riigisisese juhiloa olemasolu. Rv. luba on sisuliselt tavalise juhiloa kinnitatud tõlge ja esmajärjekorras kontrollitakse "päris" juhiloa olemasolu. Kuidas muidu saab rendifirma / riik kindel olla, et Su juhiluba on tegelikult kehtiv ega ole nt kehtetuks tunnistatud. Tavaline juhiluba annab vähemalt mingi garantii. 

Nii palju kui olen kuskil autosid rentinud, pole iial olnud nii, rlet juhiluba ei tahetaks näha (ja teha sellest koopia). Sageli isegi rollerite vms rendil. Rv. luba on mõnikord küsitud (nt ÜAE-s), kuid väga palju pole seda kasutanud, kuigi enamasti alatk vean seda igaks juhuks kaasa.

Olin Albaanias oktoobris 2018 ja ei viisat ega ühtegi viisasarnast dokumenti tarvis ei olnud. 

40USD küsiti ilmselgelt millegi muu eest, või ei olnud tegemist EL kodaniku ega alalise elanikuga.