Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi


336 meeldimist
127 postitust
1520 kommentaari

 

2 külastatud kontinenti

86 külastatud riiki, 44% maailma 195st riigist

52 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Kusjuures, LOT on küll "Later or Tomorrow", kuid lennates viimase aasta jooksul pea iga nädal - iga teine nädal ca 2x LOTiga, pole mul ükski lend hilinenud. Kohati isegi nagu võiks juba hilinemishüvitist saada, aga no võta näpust.

Me taotlesime eelmise aasta (2018) jaanuaris ja reisisine Ghanas 2018.a veebruaris. Kui vaja infot, küsi.

Kusjuures oma väga pikaaegse Brüsseli-kogemuse jooksul ma ei näinud kordagi ühtegi kontrolli ei bussis ega metroos. Olen siiski kuulnud, et mõned tuttavad on nendega kokku puutunud.  Rongis on pea iga kord kontrolörid kohal :)
Lennujaamas bussi peale saab ka ilma piletita - ma olen seda mitu korda näinud. Kui valguda koos rahvamassiga bussi või minna keskmisest uksest, siis ega bussijuht ei pane tähele, kes pileti piiksutas ja kes mitte. Metroojaamad on nüüd enamasti kõik väravatega, enne oli valdav osa jaamasid ilma ja siis sai niisama sõitjaid ikka palju nähtud.

Laias laastus on Brüsseli ühistranspordisüsteemi tegelikult päris hea ja ma loodan, et algpostitaja siiski ei plaani " jänest" sõita.

P.S. Mul oli kord ostetud viimasel hetkel lend Charleroi`st Kopenhaagenisse Ryanairiga. Pilet maksis 15 euri. Bussipilet Midist Charleroi`sse maksis ka 14 euri. Ja kuna lend läks jube varakult, pidin võtma Uberi, et Midisse jõuda. See maksis 13 euri. Elik siis 15 minutit Uberiga, ca 1+ h bussiga ja ca 1,5h lennukiga maksis kõik umbes ühepalju ;)
KO selgitatud variant on täitsa õige. Paar täpsustust siiski:
- Brüsseli lennujaamast ostetud bussipiletiga (4,50 eur) saad 1 tunni jooksul sõita ka metrooga. St ei pea ostma uut piletit metroos, vaid sama piletiga saad metroosse sisse. Pilet kehtib 1h alates hetkest, kui seda bussi sisenedes "piiksutad". Tunniga jõuab kindlasti Throne`i peatuses metroo peale minna ja metroosse sisenemisel sama piletit uuesti "piiksutada".
Bussi nr 12 uuenenud marsruut tähendab mh ka seda, et buss sõidab veidi kiiremini kui varem, lennujaamast peaks Throne`i peatusesse saama ca 40 minutiga. Bussiaegu saab reaalajas vaadata STIB kodulehelt (www.stib-mivb.be) ja neil on päris mugav äpp ka.

Flibco bussipilet maksab eriti palju ette ostes oluliselt odavamalt. Tavahind (sh samal paeval ostes) on 14,20 eur, kuid näiteks jaanuariks on hetkel 10 eur pileteid ja veebruariks on saada kõige odavama hinnaga ehk 5-euroseid pileteid. Seega kui hinnatundlikkus on suur, tasub Flibco piletid ära osta võimalikult palju ette.
Uuendan seda teemat, ehk on kellelgi sellest abi.

Ethiopian Airlines`il on jätkuvalt olemas võimalus osta kohalikke lende (siselende) oluliselt soodsamalt, kui lennata riiki Ethiopian`iga. Kuulsin sellest sõbrannalt, kes eelmisel aastal Etioopias seda võimalust kasutas. Otsustasime sel aastal samuti Etioopiad külastada ja valida oli kas odavama Turkish Airlines´i lennu või kallima Lufthansa+Ethiopian lennu vahel. Kuivõrd piletid ostsin Lufthansa lehelt, sai helistatud Ethiopian´i klienditeenindusse, kas sellisel juhul on mul ikkagi võimalik osta soodsamaid siselende. Vastus oli jaatav.

Nüüd oleme kahed siselennupiletid ostnud (mitu piletit on vaja veel hankida) ja saanud neid päris odavalt, võrreldes tavahinnaga. Hinnavahe 20-90 eur, sõltuvalt lennust. Ethiopian´i lehelt ostest tuleb ette kastike, kus saab kinnitada, kas Sul on rahvusvahelise lennu piletid Ethiopian´iga. Kui valida "jah", näitab oluliselt soodsamaid hindu (kontrollitud, proovisin ka "ei"  valida ja siis oli hinnavahe mõne lennu puhul ikka väga päris suur). 

Et kokkuvõttes saaks nende piletitega lennata, peab olema kas check-inis ette näidata see rahvusvahelise lennu pilet, või siis saab Ethiopian´i helistada ja nad lisavad ise vastava märke süsteemi.

Me arvutasime, et arvestades meie hinnavahet Turkish´i ja Lufthansa+Ethiopian´i piletite puhul, peaksime tegema vähemalt 3-4 siselendu - siis tasuvad kallimad piletid ennast kenasti ära.
Kusjuures, mul on ka jatkuvalt lennuhirm, kuigi ma lendan toesti 80-90 lendu aastas viimasel ajal. Kergelt psuhhodeeliline olukord - koguaeg lendan, ag akoguaeg ka pelgan. Mul on hetkel kuni veebruarini olemas juba kindlalt 20 broneeringut ja 10 on lisandumas (sest lahetused / soidud on juba paigas, lihtsalt piletid ostmata), kui ma jatkuvalt ei tunne ennast 100% hasti lennukis, eriti kui on turbulents vms. Koguaeg vahin uusi lennupileteid ja soite juurde, ja kui lennukisse ronin, hakkab kergelt hirmus. Monikord ka paris hirmus.

Seega mina kindlasti ei tahaks teemaalgataja lennuhirmu pisendada kuidagi, sest lennuhirmu olemust ja sellega toimetuleku raskust ma moistan igati. Kull aga ei saa ma kuidagi noustuda sellega, et Nordica oleks miski oudne romu-lennufirma, millega on hirmus soita ja tuleks suisa kaaluda reisist loobumist.

Oma lennuhirmuga tegelen mh seelabi, et reaalselt uurin, loen ja vaatan lennukite kohta palju. nagu eespool juba mainiti, AirCrash Investigation saade on selles mottes vaga hea. Vahepeal vahtisin seda suisa lennujaamades jatkulende oodates. Ja siis loen erinevaid allikaid, mis pole Delfi ega murelike reisijate kogemuste kirjeldused, vaid lennumeeskonna ja asjatundjate arvamused, muljed jne. Ja lennukis votan voimalusel klaasi veini, et paremini lodvestuda (mida siiski ei saa sageli teha, kui lend on varahommikul ja vaja kohe kuhugi koosolekule minna).

Kui minult kusida, siis ma ise meelsasti ei roniks nt GetJet lennukitesse (need on lihtsalt enamasti paris vanad ja no mu eelmise nadala kogemus mh toestas, et isegi luhikesel inimesel pole seal voimalik normaalselt istuda, nii kitsas on). SmartLynx ja muud Eesti turul vanade lennukitega opereerivad charterid jataksin (ja tegelikult ka jatan) enda valikust valja.

Ja no toesti, minu meelest SmartLynxi tehniliste vigade ja nendest tingitud hilinemiste kohta kirjutatakse ikka paris palju. Erinevalt Nordicast pole neil ka asenduslennukit kuskilt saada ja nii voidki lihtsalt maha passida oma puhkuse, kuni nad kiirelt mingi jupi kulge krutivad :) :)

Seega soovitus teemaalgatajale - kui Sul on reaalselt lennuhirm, siis keskendu sellest ulesaamisele. Nordica kohta mottetute hirmujuttude otsimine ei ole lennuhirmuga tegelemine. Kui Sa aga lihtsalt ei taha Nordicaga lennata, siis ara lenda. Sellisel juhul ei ole tegemist lennuhirmuga, vaid asjatult tekitatud eelarvamuse ja tuhjast toodetud paanikaga.

Tegelikul lennuhirmul ja Nordical pole midagi uhist.


kuningas, ma olen ka ikkagi hilinenud :) Aga seda mitte viimaste aastate jooksul. Juba pikemat aega motlen, et nuud voiks kenasti tehnilise rikke tottu hilineda ja kompensatsiooni taotleda. Eriti kui ma naiteks niisama reedel nadalavahetuseks Eestisse lendan ja kiiret pole uldse kuhugi.
Aga no ei ole onnestunud juba mitu aastat. Koik viimased hilinemised, mis uldse ette tulnud, on olnud seotud ilmaga - ja needki ei olnud pikad.

:)
Neiu557,
kui soovid Nordicat karta, siis võid ju seda teha. Siia passib vist häasti ka see link: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/tehniline-probleem-ei-lubanud-smartlynxi-lennukil-tallinnas-ohku-tousta?id=87618197

Ma näen, et tühistatud on kaks lendu Vilniusesse ja tagasi. Põhjust seejuures ei tea - see ei pruugi olla midagi tehnilist.

Siin arutelus on esitatud mitmeid väga ulatuslikke kogemusi ja põhjalikke arvamusi. Kui soov on siiski karta, siis võib ju alati oma reis ära jätta. Aga kuivõrd küsisid sagedaste Nordicaga lendajate arvamusi, siis neid ka pakuti. Väita seejuures, et kõigil teistel on lihtsalt vedanud, sest tegelikult on Nordica tehniline seisukoht ikkagi jube hirmus, on väga pahatahtlik.

Siiski kindlasti ei ole mõtet üritada ennast ja teisi veenda, et Nordica oleks ebaturvaline. See on täiesti asjatu halvustamine.

P.S. Ma ei ole Nordicaga kuidagi seotud, ma lihtsalt lendan väga palju ja ca pooled minu lendudest on Nordicaga.

Teemaalgatajale - tõepoolest, lennates iga aasta pea ligi 80-90 lendu, ja nii juba päris mitu aastat, olen seni õnneseen olnud, sest alati on kenasti kohale jõutud. Aga seostada oma lennuhirmu Nordicaga on ebamõistlik. Minul isiklikult alati palju parem tunne lennata eesti meeskonnaga, keda ma kuidagi isegi usaldan rohkem, kui näiteks täiesti võõraid leedukaid GetJet lennukis (nad hetkel teenindavad palju LOTi, tulenevalt Boeing Max'i jamast). 

Nordica lennukid ei ole kindlasti halvemad kui mõnel teisel. Paljude firmadega võrreldes on need hoopis uuemad. Meeskonnad on alati professionaalsed ja tasemel. 
Täiesti asjatu pabin. Ma kardaks rohkem mõnda odav-firmat, kes eeskätt keskendub kiirele ümberpööramisele ja meeskonnalt jne kokku hoiab. 
Aga laias laastus on EL-s kõik firmad ok ja isegi need 40-aastased lennukid on tehniliselt korras (nt kui ma ei eksi, siis Delta Airlines kasutab ka vanu lennukeod, mida nad "ajakohastavad").

Ja no asjaolu, et Eesti meediale meeldib meie ettevõtteid negatiivselt esitleda, on ju teada. Ja alati on olemas "murelikud reisijad", kes kirjutavad Delfile, et nende lennuk hilines veidi, või tagasi pööras vms. Minul üks kord on tagasi pööranud Estonian Air aastal 2012, ja siis Adria aastal 2015 vms. Go-around'i (st kui maandumine ei olnud hea ja lennuk tagasi õhku tõusis) tegi aga kahel korral Lufthansa. 

Ma julgeks arvata, et mul on piisav lennukogemus, et siin teemas midagi arvata :)

Aa, ja 150 euri Euroopasse pole sugugi odav. Odav on nt 100 eur. Tänapäeval saab 250 euriga juba USAsse või 330 eest Aafrikasse.

Tagasilennu osas ma utleks, et pole motet broneeringut ju teha. Sa pead lennujaamas olema miski kl 1 paiku, lisa juurde soit lennujaama. Asjad saab kenasti hotellis hoiustada. Ma ise sellisel juhul kain tavaliselt mones toredas restos soomas ja kolan linnas ringi voi pleesitan rannas, siis votan hotellist kohvri ja lahen lennujaama. Liiatigi check-out'i saab usna tihti teha veidi hiljem, ca kl 2 paiku (soltub, kas hotell seda lubab muidugi).
Muidugi soltub, kui vana laps on - mul puuduvad taielikult lapsega reisimise kogemused. Aga ma soovitaks tosiselt moelda, milleks on viimasel paeval hotelli vaja.

Ei saa kompensatsiooni, kuivõrd marsruudimuutuse põhjus on ilmastikuolud ehk "vääramata jõud" ning lennufirma pole süüdi.


Olles ainuüksi sellel aastal lennanud Nordicaga ca 36 lendu (vahepeal läks lugemine sassi ;) ) võin täiesti kindlalt öelda, et vähimakski paanikaks pole põhjust. Vähemalt kindlasti mitte Nordicaga seoses. Sarnaselt mõne varasema kommenteerijaga on ka minu ainukesed ebameeldivad kogemused Nordicaga pärit 2017.aastast, kui eesistumise tõttu pandi Tallinn-Brüssel liini lendama suuremat lennukit (BulAir´i oma) ja too lennuk, millega minul sai oma õnne lennata, oli aastast 1984. Ja seal ei olnud tegelikult ühtegi probleemi, lihtsalt psühholoogiliselt tundus kuidagi nõme nii vana masinaga lennata.
Minul pole sel aastal Nordica isegi hilinenud eriti - kõik minu lennud on olnud üllatavalt õigeaegsed.
 Olles ise vaatamata ebamõisltikult suurele lendude arvule (sel aastal tehtud kokku praeguse seisuga ligi 80 lendu) mõneti lennupelglik, mõistan teemaalgataja teatud hirmu. Aga kindlasti ei ole põhjust muretseda Nordicaga lendamise pärast. Ma ise oluliselt rohkem pelgaks SmartLynxi lennukisse ronimist, mis on parajalt vanad ja lennufirma pole ka miski eriti suur ega paista ülemäära hoolas.
Samas tegelikult vastavad kõik EL-s lendavad lennufirmad ja lennukid kehtestatud nõuetele ja pabinaks pole põhjust.
Wizzi ega Ryanairi hilinemistest jne ei kirjutata meie meedias põhjusel, et see lihtsalt ei ületa uudiskünnist. Nordica on "oma" ja mõistagi on hea selle kohta kirjutada.
Mul on Iberiaga täpselt sama asi üks kord juhtunud. Iberia saatis uued lennuajad, kus paraku  minu Barcelona lend maandus tund aega pärast seda, kui mu jätkulend väljus. Seejuures süsteem neil täitsa genereeris mulle sellise pileti :) Vea avastasin alles hommikul check-ini tehes.
Helistasin klienditeenindusse ja mulle produtseeriti uue marsruudiga pilet, et jõuaksin oma jätkulennule.
Kuivõrd siin ei ole lennule võimalik jõuda, kui lennud on Tallinn-Oslo-Arlanda-BKK, siis on kokku kaks võimalust:
- lendad TLL-OSL-ARN ja siis BKK-sse järgmisel päeval (kui järgmisel päeval on lend jne) - sel juhul tuleb põhjalikult uurida, kas lennufirma maksab kinni ööbimise ja toidud (nad ei pruugi seda teha, sõltub konkreetsetest asjaoludest, reisini jäänud ajast jne - võivad asemele pakkuda hoopis kogu pileti tühistamise) või
- palun ennastr bronnida sootukr TLL-OSL-BKK lennule (st lendad BKK-sse Oslost, mitte Arlandast) - kui Oslost on saada sobiva graafikuga lende.
Teoorias on muidugi võimalik, et BKKlend jääb samaks, aga sa stardid ARN poole päev varem.
Igal juhul pead võtma ühendust Norwegiani klienditeenindusega, ainult nemad saavad midagi muuta. Soovitan seda teha ASAP, siis on suurem tõenäosus, et sobivatele lendudele on kohad jne olemas.
Vaatasin siis ka huvi pärast Varssavist väljuvaid Ryanairi lende. Seni oli mulle suvel silma jäänud, et kõige odavam oli Ryani piletid osta Varssavist ca kuu aega ette - siis oli näiteks võimalik Itaalias ära käia ca 70-80 eur eest (lennata reede õhtul RIminisse ja tulla pühapäeva õhtul Bolognast tagasi).
Vaatasin praegu oktoobrit. Näiteks nädalaks Korfule (lennud on kord nädalas - saab oktoobri esimesel nädalal lennata 110 eur eest. Jordaaniasse (reedest esmaspäevani)  on pilet 107 euri, Napolisse (neljapäevast neljapäevani) on pilet 83 euri.

Ehk siis - midagi odavat leiab ja soodukaportaalidest ikka jäävad silma pakkumised minna kuhugi edasi - tagasi 15 euro eest. Siiski need on minu meelest totaalsed juhuleiud ja kampaaniahinnad või siis viimase hetke piletid. Tavalises olukorras sellise hinnaga pileteid on raske saada, kusjuures minu meelest meie kliimavööndis (ma ise elan Poolas, aga ega siin palju soojem pole) ongi piletid just kevad-sügisel kallimad, sest siis tahaksid kõik kuhugi päikese kätte saada. Poolast oli igatahes suvel oluliselt odavamaid pileteid leida :)
Ma olen hetkel mitme korraldajaga kirjavahetuses (nendega, kelle leidsin LP-s) praegu vähemalt on oeldud, et minu soovitud ajaks on "gorillaload" olemas. Plaan on minna veebruari lõpus, Turkishil on mõisltiku hinnaga piletid saada.
Tuuride hinnad on krõbedad, "gorillaluba" ise on 600 USD´i Ugandas (1500 USD´i Rwandas). Ugandas saab lisaks valida ka 1500 USD´i eest nö "habituation experience", mis voimaldab veeta pikemat aega gorillade perega (tavalise permiti puhul saab gorillasid vaadata 1h). Simpanside "permitid" on 150 USD. Kuivõrd mul ei ole paraku kuigi palju aega, siis ilmselt seekord võtame safaripaketti algusest lõpuni ja ilmselt käime ka Queen Elizabeth NP-s ära, kuigi selle üle ma veel mõtlen (oleme Aafrika safaridel varem ka käinud, nii et see on mõttekoht hetkel).

Millist Uganda reisikorraldajat olete kasutanud gorillasafari jaoks? Silma jäid väga heade lennuaegadega ja hea hinnaga piletid sobivaks ajaks ja üritan otsustada, millist korraldajat kohapeal kasutada.
Kuivõrd mul on üsna limiteeritud aeg, siis kahjuks omal käel seiklemist seekord palju teha ei jõua ja põhifookus olekski gorilladel ja simpansidel.

Soovituste ja arvamuste eest tänulik!


Ma tänan :) Sooviksin justnimelt soovitusi kohalike, st Bhutani reisikorraldajate kohta, kes oleksid head, usaldusväärsed,pädevad, kvalifitseerifud jne - keda keegi on isiklikult oma Bhutani reisil kasutanud. Olen enam-vähem teadlik ka sinna lendavatest firmadest, hindadest, reeglitest jne. 

Eesti reisibürood ei ole mul plaanis kasutada mitmel erineval põhjusel. 
Kindel plaan on võtta vastav tuur ainult Bhutani osa jaoks, muu reisiaeg ja liikumised soovin tavapäraselt ise sisustada. 
Seega kogemused ja soovitused Bhutani kohapealsete heade korraldajate kohta igati oodatud :) 

Bhutani kohta pole Tripis eriti miskit kirjutatud, aga eelduslikult on mõned tripikad seda riiki siiki külastanud. Kuivõrd Bhutani on võimalik külastada üksnes kohaliku reisibüroo poolt korraldatud tuuriga, siis oleksin väga tänulik, kui jagaksite isiklikke kogemusi / soovitusi nende tuurikorraldajate kohta.
Endal kavas kevadel, ilmselt mai alguses, Bhutani külastada.
Üldjuhul jah,  peaks jõuludeks ja aastavahetuseks ostma piletid võimalikult varakult. See aasta, tulenevalt töö- ja elukohariigi vahetusest jäin enda mõttes hiljaks ja sain jõulupuhkusele mõtlema hakata alles nüüd. Kuivõrd minu võimalus on ära olla ainult täpselt 20.12 õhtust kuni 05.1 õhtuni, siis ega kuigi palju paindlikkust ei olnud. Otsingumootorid näitasid päris koledaid hindu või siis monstrum-marsruute. Lappasin oma varasemad jõuluaegsed lennud läbi, kuna olen pea iga aasta sel ajal reisimas käinud:
- 2013/2014: lennud Brüsselist KL-i Turkish Airlines´iga, hind ca 590 eur, ostetud veebruari alguses 2013
- 2014/2015: lennud Barcelonast Guatemalasse, tagasi El Salvadorist Iberiaga, hind 434 eur + pilet Brüsselist Barcelonasse 100 eur. Kokku 545 eur, ostetud märtsi alguses 2014
- 2015/2016: lennud Düsseldorf - Cancun Air France´iga(NB! Varasem aeg, 11.-25.12) 420 eur + rong Düsseldorfi 60 eur. Kokku 480 eur, ostetud veebruaris 2015
- 2017/2018: lennud Luksemburg - Manila Oman Air´iga, 539 eur, ostetud veebruaris 2017
- 2018/2019: lennud Tallinnas Abu Dhabisse Air Baltic´uga 386 eur, ostetud märtsi lõpus 2018.

Järeldasin sellest, et ostes nii hilja nagu see aasta, ehk siis augusti lõpus, ei olegi ilmselt midagi eriti head loota. Leidsin vahepeal ca 500 eur hinnaga pileteid Barcelonast Panamasse, kuid lennuajad olid ülimalt nõmedad, mingi 40h ja no lisaks vaja Barcelonasse ka saada. Lõpuks ostsime eelmisel nädalal piletid Varssavist Addis Abebasse. Ühed kallimad piletid, mida olen eales ostunud (ca 800 eur). Aga ülimugavad lennuajad ja tingimuseks oli kindlasti saada lendu Ethiopian Airlines´iga, et saaks oluliselt soodsamalt kasutada siselende. Turkish´iga oleks mõneti odavamaid pileteid saanud, aga kuna meil plaanis mitu siselendu kasutada, siis sai otsus tehtud Lufthansa+Ethiopian´i kasuks.

Eelmisel aastal ostis ema oma Dubai piletid Riiast ca 350 euroga, täpselt jõuludeks ja aastavahetuseks. Lendas Aeroflotiga ja piletid ostis augusti lõpus.

Kokkuvõttes, jõuludeks ja aastavahetuseks on ikka jube kallis lennata, eriti kui piletid jäävad õigel ajal ostmata. Ja õige aeg on ilmselt siis ca 10-11 kuud ette :) Järgmise aasta jõulureisi panen paika siis taas veebruaris :)
Alles 2 kuud tagasi lendasin Qatariga vahendaja kaudu ostetud piletitega. Mitte mingit vahet ei ole, kust kaudu piletid on ostetud - saad igal juhul lennufirma kinnituskoodi (PNR) ja sellega saad logida lennufirma lehel oma broneeringut haldama. Peab ainult eristama, et vahendaja kaudu ostetud piletitel on reeglina juures ka nende enda kinnistuskood - see on hoopis teine asi, aga kuskil broneeringu peal on alati olemas ka lennufirma PNR.
Näide minu broneeringust GoToGate saidi kaudu (lennud Qatariga, Tallinna otsad SAS ja LOT, kõik ühel piletil):
- e-kirja peakirjas on kaks broneeringunumbrit, millest üks on GoToGate enda oma ja teine on "lend". Paraku ükski nendest pole õige lennufirma broneeringunumber;
- minnes e-kirjas oleva lingi kaudu GoToGate saidile, saad ligi oma broneeringule - seal on kirjas nt lennupiletinumber jt. Seal on eraldi ka "Minu reisidokument"
- avades selle dokumendi, on lisaks kolmas broneeringunumber, mis on vastavalt kirjas kui "SK booking number" (SAS-i oma) ja "QR booking number" (QR on Qatar Airwas´i lühend ja see on vastavalt Qatari broneeringunumber, millega sain kenasti Qatari lehel oma broneeringut hallata, istekohti valida jne).
Konkreetsel juhul oli meil 4 reisijat, kellel oli erinevate saitide kaudu kokku tehtud siis 3 erinevat broneeringut. Kõik saime ilusti oma bronnid hallatud ja ennast lähestikku / kõrvuti istuma, toidud tellida jne. Ilma mistahes lisatasuta :)

See peaks olema samamoodi enamusel juhtudel.
smallisland,
Tänud!

Konkreetselt jäi mulle silma CDG-DSS (vahemaandumisega SID-is) ja tagasi SID-CDG. Lennufirmaks TACV, uue nimega Cabo Verde Airlines. Nende enda kodukal open-jaw võimalust pole, läbi portaalide otsides saab aga samale marsruudile, mida Matrix pakus, pileteid 900+ eur eest :O

Katsetasin ka seda BookWithMatrix - paraku pakub hinnaks samamoodi 900+ eur (Matrix ise väidab hinna olevat ca 300 eur). Seega eelduslikult  ei ole Matrixi hinda siis päriselt olemas.
"Elustan" seda vana teemat.
Otsin endale jõuludeks ja aastavahetuseks reisi kuhugi põnevasse sihtkohta. Kuna mõtteis on ka Aafrika, siis kasutasin ITA Matrix otsingut ja sain sealt tõeliselt hea pakkumise mulle sobivateks kuupäevadeks. Paraku ITA Matrixist teatavastipileteid osta ei saa ja ükski online platvorm ega ka lennufirma mulle samasugust piletit ei paku (hind on lausa mitmekordselt kõrgem) (lennufirma lehelt ei saagi open jaw pileteid otsida).

Kas keegi on proovinud saata ITA Matrixist saadud  hinnakoode jt (booking and fare codes), et küsida nende alusel pakkumist mõnest Eesti reisibüroost?
ITA Matrix annab ette terve fare breakdown´i, koos kõikide koodide ja tähtede ja numbritega. Oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks soovitada, kas ja millise büroo poole oleks mõistlik pöörduda. Saaksin saata kogu fare breakdown´i jt.

Tänud!

Kui on soov ainult vaga luhidalt, nt 1 paeva jagu vahepeatuse linnas ringi vaadata, siis ilmselt koige odavam variant on leida eriti pika lennuajaga ja eriti pika vahemaandumisega lennud. Nt Skyscanner kohati pakub lennuvariante, mis kestavad 30-40-50 tundi, seejuures on mones linnas vahepeatus 10+ tundi. Kui see vahemaandumine on paevasel ajal, siis on igati voimalik teha luhike linnakulastus. Ma pole kunagi selliseid lende spetsiaalselt otsinud, kuid kui midagi sellist on sattunud, olen kasutanud voimalust vahepeatuse linna uudistada :)

Ma arvan, et vaga palju soltub sellest, mis tood Sa sooviksid teha ja mis on eesmark - kas soovid koguda raha, saada uusi kogemusi, vaadata elu mujal maailmas vms? Kahjuks ei ole Sinu postitusest aru saada, kas "kool" on ulikool ja oled juba monda eriala omandanud, voi on tegemist alles keskkooliga. Kvalifitseeritud toojoud saab tood vaga mitmes maailmapaigas ja tooandjad tegelevad sellisel juhul ka kogu vajaliku burokraatiaga jne.  Ka keelenoue soltub osaliselt sellest, mida Sa tegema laheksid. Meeles tuleks pidada, et valismaal tootamine eeldab ka hulga paberimajandust jne.
Kui siiski pole tegemist veel mone kindla ja noutud eriala eksperdiga, siis ilmselt tasuks vaadata erinevate programmide poole, mis pakuvad noortele nn opi ja toota voimalus (nt Austraalia oma). Ehk siis koigepealt oleks hea, kui Sa lisaksid tapsemalt infot, mis on Sinu eesmargid jne. Siis oskaksid inimesed anda Sulle paremini nou.