Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi

350 meeldimist
133 postitust
1545 kommentaari
 

2 külastatud kontinenti

90 külastatud riiki, 46% maailma 195st riigist

52 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

@ Tur1st 

Nu ei ole Poola piir kinni Poolast välja liikumiseks, kohe mitte kuidagi ei ole. Ma elan ja töötan Poolas. Poolakad liiguvad kenasti tööle ka Tšehhi ja Saksamaale, pendelränne on seal lubatud. Ning ka mujale, kui vajadust on.

Küll ei lenda rahvusvahelised lennud ega sõida rahvusvahelised rongid. Märtsis-mais sõitis ainult üks rahvusvaheline bussiliin - FlixBus Szczecin´ist Berliini (sõitis iga päev, 1-2 korda päevas kogu nn karantiiniaja), kõik teised olid tühistatud. Viimasel ajal pole seda enam uurinud. 

Piirangud on Poola sisenemiseks, kuid kodanikud ja elanikud ning siin töötavad inimesed (ja kõigi nende pereliikmed) saavad seda vabalt teha (enamasti kehtib küll karantiininõue, kuid ka sellest on erandid). 

Kust kohast seda poolakat nüüd siis välja ei lasta, et ta saaks Kaunase lennujaama sõita?  Meil tööl inimesed liiguvad nii sisse kui välja. Poola kodanikul on lihtne, sest ta saab igal juhul sisse. Välismaalasel (nagu mina) peab olema miski tõend selle kohta, et töötan Poolas, või elamisluba jne. 

Mis puutub uurimustööd, siis kõige pädevamat infot saab siit: https://www.gov.pl/web/mswia/kontrola-na-granicy-przedluzona-do-12-czerwca-br ja siit: https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych (sellelt lehelt leiab ka infot kõikides teistes valdkondades kehtestatud piirangutest)

Ma olen Poolas kogu selle pandeemia aja olnud ja kõiki neid piiranguid ja reegleid omal nahal tunda saanud. K.a. kohustuslikku maskikandmist isegi prügi välja viies jne. Märtsis-aprillis oli Poolas karantiin ja piirangud ikka väga ranged, mitte midagi sisuliselt ei saanud teha - kõik oli kohustuslikus korras kinni. Kl 10-12 tohtisid poes käia ainult 65+ a inimesed, toidupoodidesse lubati väga piiratud arvu inimesi (isegi seisin 30+ min järjekorras, et suuremasse poodi sisse saada) jne.

Poola transiidi kohta on kõige õigem info muidugi siin: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000090501.pdf - see on vastav ministri otsus. Selle otsuse § 1 ütleb, et üks varasem otsus, millega Poola piirid kinni pandi, on muudetud ja lisatud on täiendavad erandid, kellel on lubatud Poola siseneda (Poola piiri ületada) ja mis tingimustel. Üks nendest muudatustest (nr 10) ütleb, et: 

- EL, EMÜ  ja Sveitsi kodanikud ning nende pereliikmed eesmärgiga läbida Poola territoorium oma elukohta või peatumiskohta jõudmiseks (do miejsca zamieszkania lub pobytu = oma elu- või peatumis- / resideerumiskohta). 

Minu arusaama järgi tähendab "pobyt" poola keeles eeskätt resideerumist, st ametlikku peatumist, mitte lühiajalist viibimist kuskul. Seega ma hetkel arvaksin, et turismi eesmärki ei ole otseselt silmas peetud. See pigem tundub mulle olevat, et see transiit on mõeldud välismaalastele, kes sõidavad oma koduriiki või töökohariiki. 

Ma võin muidugi ka eksida. Ma ei ole seda osa varem nii detailselt uurinud, sest see mulle ei kehti - ma töötan Poolas ja seega saan nii sisse kui välja liikuda. 

Aga hetkel ma veel maismaad mööda Euroopassse ei soovitaks liikuda.

@ Tur1st

Poola on oma inimesi sisse-välja alati lubanud. Nii Poola kodanikud kui elanikud on alati saanud nii riigist lahkuda kui ka riiki tagasi tulla (enamasti koos karantiini nõudega, aga ka sellest on erandeid). 

Välismaalastele (v.a. Poola elanikud, töötajad, nende perekonnaliikmed jt) on hetkel võimalik transiit läbi Poola, riigist peab lahkuma 12 h jooksul alates sisenemisest. Poola piirid on välismaalastele (v.a. siis elanikud, töötajad, nende pereliikmed jne) on jätkuvalt kinni, hetke seisuga kuni 12.06. Vähemalt ma pole uuemat infot näinud. 

LOT tühistas kõik rahvusvahelised lennud eile kuni 19.06 (k.a.), enne oli kuni 14.06 (k.a.). Riigisisesed lennud algasid eile, 1.06., vähendanud graafiku alusel. Ametlikult on rahvusvaheline lennuliiklus kinni kuni 6.06, aga eks näis, kas see kuupäev jääb või lükkub edasi. Praegu teised firmad, peale LOTi, müüvad lende al 7.06. 

Ma ise siiski suundun nädalavahetusel Eestisse ja seda Saksamaalt Lufthansaga.

@ Raivo

Pandeemia lõppenuks kuulutamine mõjutab minu teada eeskätt reisikindlustuse tingimusi ja kindlustuskatet. Muud see tõepoolest suurt ei mõjuta, aga kindlustus on reisimise seisukohalt oluline :) Osades riikides on ametlik pandeemia seisund oluline mh selles valguses, kas reisides on lootust saada oma saatkonna (konsulaar)abi. St kui valitsus ütleb, et "do not travel!", aga sa ikkagi lähed reisile, siis riigi hoolsuskohustus oma kodanike eest märkimisväärselt väiksem (st nt nad võivad saatkonna töötajad evakueerida, saatkond kinni panna jne ja siis sinna reisides ei saa kodanik mingit abi). 

Kui hetkel USAs on täielik "Do Not Travel" kogu maailma suhtes, siis misiganes kohustused abistamiseks jne kõik vähenenud - mitmed saatkonnad on sootuks kinni jne. 

Ma enam ei mäleta, kuidas see Eestis on, aga ma arvan, et sarnaselt.

Oh, parandan ise ennast ara. Toepoolest voeti eile vastav otsus vastu, paraku pole seda veel kuhugi kommunikeeritud :)

Otsus ise on siin: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000090501.pdf ja see joustus kohe avaldamise paeval ehk eile eelduslikult :)

See naitab vaga hasti, kuidas Poola kommunikeerib infot :)

@ moosinagu123

Toepoolest suutsin vaga sihikindla otsimise tulemusena leida vastava otsuse: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000090501.pdf

Voeti vastu ja avaldati eile, joustus ka eile. Paraku kahjuks pole seda infot ametlikult minu meelest kuskil kommunikeeritud, vahemalt ma ei suutnud varem leida. Kord liikus infokild, et selline asi olevat toos ja tulemas kohalike expattide foorumis, aga siis ei osatud allikat tuua ja postitaja ise arvas, et ju oli vale uudis ja kuulujutt hoopis.

Muus osas Poola kohta:

- LOT alustab siselende 1.juunist

- hetke kava kohaselt alustab LOT rahvusvahelisi lende 15.juunist (koik rah.vah. lennud kuni 14.06. k.a. on tuhistatud)

- Poola piirid on hetke seisuga kinni kuni 12.06. Siseneda saavad ainult Poola kodanikud, elanikud, tooloa / toolepingu omanikud, "poolaka kaardi" omanikud ja eelnimetatud isikute pereliikmed. Kohustuslik on 14 p karantiin, v.a. erandkorras nn toorande osas (st tootajad, kes uletavad piiri igapaevaselt vms seoses tooga, peamiselt siis poolakad, kes nt Saksamaal tootavad)

- rahvusvahelised lennud on ametlikult hetkel keelatud kuni 23.05. Praeguseks (22.05 kl 15.41 PL aja jargi) ei ole see piirang veel muudetud, aga ka eelmine kord tuli teavitus r.v. lendude keelu pikendamisest suhteliselt hilja ohtul enne keelu loppemist mingi pressikonverentsi kaudu (eelmine keeld oli kuni 9.05, teade tuli 08.05 ohtul mingist teleintervjuust). Otsus voeti toona vastu 8.05 ja avaldati ka kohe 8.5 ning joustus al 10.05: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000082601.pdf

- Lufthansa hetkel veel naitab, et ulehomme saab Varssavist Frankfurti lennata. Ma ise selles sugavalt kahtlen, arvestades, et piirid on ju tegelikult kinni kuni 12.06. Aga eks me siis homme naeme, mis ja kuidas nende lendudega sai

- selle nadala alguses (18.05) lubati lopuks avada restorane, kohvikuid jt.

- Poolas on maski kandmine avalikus kohas kohustuslik, kuid selle voib maha votta laua taha istudes (vahemalt sooma maskiga ei pea). Klientide arv on piiratud muidugi jt.

- Poodides on kohustuslik kate desinfitseerimine ja uhekordsete kinnaste kandmine

Jne - piiranguid on palju. Jousaalid ja spordiklubid on kinni ja pole teada, millal avatakse.

Ise plaanin koju Eestisse tulla juuni alguses - autoga Saksamaale, sealt LH-ga Tallinna. Ja siis autoga tagasi Poola (siin elava ja tootava inimesena saan sisse, loodetavasti juuni keskpaigas ei pea karantiinis ka enam istuma - aga eks nais)

Koige padevamat infot leiab siit, kuigi ega seegi uuendatakse kuis juhtub vist: https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia (poolakeelne on uldjuhul aktuaalsem kui inglisekeelne - seega Google Translate appi :) )

Ma ei keskenduks otselendudele, vaid valiksin kohe eos nt Lufthansa, kes lendab kenasti Tallinna nii praegu kui ka kogu eriolukorra ajal. London - Frankfurt - Tallinn ja tagasi samamoodi. Need lennud kindlasti toimuvad, kui just UK ei keela lendamist ja lennuliiklust ei keela. See oleks minu meelest tunduvalt kindlam variant kui oodata / loota otselendu.

Mina olen olnud Viimsi Spas koos ööbimisega ja mulle igati meeldis. Me olime küll kaks täiskasvanut ja ilma lasteta. 

Viimsi Spas on mõnus restoran (Black Rose), kus oli pärast ujumist ja lõõgastumist tore õhtust süüa. Kuivõrd eelduslikult veedad spas esimese päeva ja seejärel suundud ööbima, siis minu meelest polegi linna peale minek oluline. Linna peale saad minna järgmisel päeval :) 

Olles olnud nii Kalev kui Viimsi Spas (Kalevis küll ikka päris ammu), siis mina valiksin kindlasti Viimsi - see oli väga puhas ja korralik ja väga meeldiv.

Ma elan Poolas ja vahelduva eduga jälgin kohalikke uudiseid, kuigi ega korralikult koondatud infot on isegi poola keeles lugedes keeruline hankida.

Aga kinnitan, et Poola piir on kinni mis kinni mh transiidiks ja läbisõiduks. Sisse lastakse ainult Poola kodanikud / elanikud / residendid / töötajad ja nende pereliikmed. Hetkel on piir välismaalastele kinni (st reaalselt kinni) kuni 12.06, kuigi ma ka sellele kuupäevale 100% ei panustaks - kohalikud võimud muudavad neid kuupäevi ikka suht ettearvamatult. Poolas on ka 14p karantiininõue, ei oska arvata, mis sellest saab pärast "piiride avanemist".

Seega vähemalt hetkel ei saa Poola kaudu kuhugi sõita, kui pole just kaubavedu. 

Kõik lennud (nii kohalikud kui rah.vah.) on hetkel keelatud kuni 23.05, LOT ei lenda kuni 31.05. Kardan, et ka see 23.05 kuupäev muutub - eelmine kuupäev oli 09.05 ja lennufirmad müüsid kenasti pileteid hilisemale ajale, aga 08.05 õhtul kuskil mingil pressikonverentsil öeldi, et lennuliiklus on kinni nüüd hoopis 23.05ni. 

Endal ka küpsemas käia see suvi autoga Euroopas, aga eks näis kuidas see kõik siin kulgeb. Praegu tundub EL plaan olevat saada ala tagasi vabaks liikumiseks 15.06, sh ilma karantiinita EL kodanikele / elanikele, aga kindlat vist ei julge keegi väita midagi.

To Raul_R: LH MUC-TLL-MUC lennud

Lihtsalt väike infokild, et lennufirmade broneerimissüsteemides vähemalt on MUC-TLL-MUC augusti lõpuks - septembri alguseks olemas. Kas see ka nii jääb, ei oska arvata. Aga eile just broneeris Qatar Airways mind ümber ja SASi asemele sain hoopis Lufthansa lennud: 

- TLL-MUC LH 2405 kl 12.55-14.20 (minul on hetkel lend 19.08)

- MUC-TLL LH 2504 kl 8.55-12.15 (minul on hetkel lend 06.09)

Mõistagi võivad lennuplaanid veel kümme korda muutuda, aga hetkel paistab lend olevat.

Fibin, eeldan, et käisid hiljuti Trinidad ja Tobagos? Kas saaksid muljeid ja mõtteid jagada? Jäid silma head lennupiletid järgmiseks aastaks ja jättes kõrvale kogu corona-times segaduse, oleks hea kuulda kellegi muljeid ja kogemusi Trinidad ja Tobago reisi kohta. 

Kas äkki on veel keegi seal hiljuti käinud ja saaks kogemusi ja soovitusi anda? 

Tänud!

Meil on lisaks juba tühistatud Sri Lanka lendudele (olid läbi BudgetAiri) olemas ka Qatari piletid LAVi (augusti II pool kuni septembri algus) (ostetud otse Qatarilt). Hetkel need piletid kenasti süsteemis olemas, aga eks see kõik võib veel muidugi mitu korda muutuda.

Küsimus eelkirjutajatele - kas teil olid piletid ostetud otse Qatarilt või läbi mõne portaali? Meie aprillis toimuma pidanud lennud Sri Lankale olid mõistagi tühistatud, kuid ostetud läbi BudgetAiri. Tagastamistaotlused tehtud juba ammu, teave "tegelemise" kohta tulnud nii Budgetilt kui Qatarilt, kuid midagi pole veel kuhugi paraku laekunud.

Poolas algab hetke info kohaselt 4. maist eriolukorrast valjumise  nn teine etapp. Avatakse teatud piirangutega kaubanduskeskused, hotellid ja majutusasutused. Sellekohane pressiteade: https://www.gov.pl/web/koronawirus/kolejny-etap

Praegu pole veel tulnud teadet riigipiiride avamise kohta ja kehtib no viimane teadaolev kuupaev 3.mai, kuid kahtlustan, et see pikendatakse (eelduslikult tuleb teade selle kohta homme). Koik (rahvusvahelised) lennud on keelatud kuni 15.maini. Poolas keskendub valitsus hetkel eeskatt riigisiseselt nn normaalsuse tunde tekitamisele, et oigustada valimiste labiviimist mais. Rahvusvaheline suund, sh piirid ja lennuliiklus jne, ei ole paraku praegu eelduslikult fookuses - piirangute leevendamise peamine sihtruhm on kohalikud valijad. Karantiinireegli kaotamist ma hetkel lahiajal ei ennustaks, see ilmselt saab olema uks viimaseid piiranguid, mis maha voetakse.

Poolas on muide kohustuslik maski kandmine koigis avalikes kohtades, sh isegi prugi valja viies ja ka trepikojas jne. Ilusad ilmad on muidugi toonud tanavatele suures hulgas rahvast (varem olid poolakad vaga korralikud sotsiaalse distantseerumise reeglist kinnipidajad) ja tundub, et mask loob no volts-turvatunde, kus sotsiaalsest distantsist ei viitsi maskikandjad enam hoolida. EKs nais, kuis siin laheb.

Internal borders = EL sisepiirid ehk Schengeni riikide vahelised piirid (st Eesti-Soome piir jne). Riigisiseseid piire pole iseenesest olemas, vähemalt EL mõistes (a´la Eesti maakonnadevahelised piirid kindlasti ei ole "piirid" EL õiguse tähenduses, vaid on ühe riigi haldusjaotus).

Täiendavat lugemist: Schengeni piirieeskirjad. Leitav siit: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32016R0399 (inglise keeles) ja siit https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32016R0399 (eesti keeles).

Sisepiirid ehk internal borders on defineeritud artiklis 2 punktis 1.

1) „sisepiirid“–

a) liikmesriikide ühised maismaapiirid, sealhulgas jõe- ja järvepiirid;

b) liikmesriikide vaheliste siselendude lennujaamad;

c) liikmesriikide mere-, jõe- ja järvesadamad, mille kaudu toimub regulaarne liidusisene parvlaevaühendus.

Teatavasti on kolonnis 73 Eesti kodanikku - nii mikrobusside kui autodega.

Kui saadad lingi / screenshotti maksmise lehelt, saan ehk abiks olla (elan Poolas).

@ Sven Niidu

Tanud suured! Eeldan, et seega kohapeal tehes ei teki ka probleemi lennujaamas lennukile minnes (lendame Kopenhaagen - Istanbul - Entebbe, Turkish Airlines'iga)

Kas maksumus on piiril sama, mis see e-viisa? E-viisa kohta lugedes naen, et maksab 50 USD + 3% online payment surcharge.

Kas keegi on hiljuti teinud Uganda viisa?

Loen Taanis asuva saatkonna lehelt ja ka mujalt, et nüüd saab Ugandasse reisimiseks teha e-viisa (ametlik lehekülg: https://visas.immigration.go.ug/

Taanis asuva saatkonna viisainfo lehekülg saadab samuti e-viisa lehele (https://copenhagen.mofa.go.ug/data-smenu-14-Visa-Information.html)

Kas keegi on seda e-viisat hiljuti taotlenud ja kui kiiresti seda päriselus saab? Meil on Ugandasse minek 3 nädala pärast ja ilmselt peaksin selle lähiajal tegema.

Oma Facebook'i lehel teavitas LOT tehingust järgmiselt: 

Tekkis mõte lihavõttepühade paiku minna Gambiasse ja Senegali. Surfasin natuke netis, et viisainfot ikka kindla peale täpsustasa enda jaoks. Ja leidsin Gambia turismiameti ametlikult lehelt nende Välisministeeriumi teavituse / käskkirja 2019.a septembrist, et Gambia on nüüd viisavaba ala. Sõnastuse järgi on just see dokument aluseks infolr, mis varem joejoe poolt postitatud pildil. Dokumenti näeb siit: http://www.visitthegambia.gm/visas-and-passports

Eesti, Läti ja Leedu on siis topelt-viisavabad - nii EL kui siis Balti riigina :) :)

Me kasutasime viimati nende transpordiameti ametlikku lehekülge: https://dot.gov.ae/Public-Transport/Buses#buses-publications\_e=0

Lehe kasutatavus ei olnud just kõige parem, kuid info oli kõik õige ja pidas paika.

Bussipeatused on kenasti tähistatud ja bussinumbrid kirjas. Piletid on odavad.

Bussipiletid on korduvkasutatavad (st ostad ühe nt kahele inimesele kaks piletit ja siis laed sinna raha peale vastavalt vajadusele). Üks jama sellega oli, et neid nö masinaid, kus raha peale laadida, ei olnud peatuste ümber eriti palju, osad ei töötanud, osad tahtsid ainult münte (mida meil ei olnud) jne. Elik kohati tuli seda masinat otsida ja ikka korralikult kõmpida, et toimiv aparaat leida. Seega korraga tasuks natuke rohkem raha laadida, et ei peaks enne igat sõitu seda seiklust läbi tegema.

Pileti piiksutad sisenemisel ja väljumisel.

Muidu toimis ühistransport kenasti ja me saime kõik oma sõidud hästi sõidetud.

Kui Abu Dhabis oled, soovitad ära käia Al Ain´i linnas - seal on huvitavaid ajaloolisi ehitisi, vanad kindlused, oaas jne. Meile meeldis, selline ajalooliselt huvitav koht uuele Abi Dhabile vahelduseks. Kohale läksime bussiga.

Mul lapsi ei ole, nii et ilmselt ei tohiks ma sellest teemas väga sõna võtta ja ega mul teemaalgatajale asjalikku nõu isiklikust praktikast pakkuda polegi. Aga kuna see arutelu siin läks (väike)lastega reisimisele laiemalt, panen ka mõned read kirja. Ma isiklikult ei ole laias plaanis üldse (väike)laste fänn ja võimalusel väga pikka aega beebidega ei veeda , kui nad just ei maga vms :) 

Aga. Esiteks, lastega inimestel on kõik täpselt samasugused õigused puhkusele sõita, teha seda lennuki, laeva või bussiga. Kui see kedagi nii väga häirib, peaks ilmselt ise mõtlema muu alternatiivse variandi peale. Miks peaks (väike)lapse vanem loksuma kuhugi autotripile, kui ta tahaks tegelikult kiirelt lennukiga kohale jõuda?

Kohe mainin, et lendamiskogemust on mul alates umbes 7. eluaastast ja ainuüksi eelmisel aastal tegin ma ca 110 lendu. Ühtegi charter-lendu viimaste aastate jooksul ei teinud, seega ilmselt võib laste kontsentratsioon ja lastega samale lennukile ja laste lähedusse sattumise tõenäosus on minu lendudel olla väiksem.

Eelmise aasta 100+ lendudest meenub hetkel ainult mingi paar korda, kus väikesed lapsed karjusid. Natuke rohkem meenuvad veidi suuremad pägarikud (pakun, et nii 4-8 vms), kes minu taga istuma sattusid ja seljatuge aktiivselt jalgadega peksid või midagi muud säärast tegid. Aga tervikuna ei oska ma välja tuua isegi eelmisest aastast ühtegi olukorda, kus mu "reis oleks rikutud, sest lennukis olid lapsed". Kindlasti on olnud olukordi, kus see laste kisa käis ikka kõvasti närvidele, aga statistiliselt olen tunduvalt sagedamini olnud ärritunud 1) jalad väga laiali ajavate meesterahvaste peale (manspreading); 2) kõvasti ülelõhnastatud naisterahvaste peale (vast ka meesterahvad, aga naisi rohkem) ; 3) lärmakate ja ringi kooberdavate seltskondade peale (need, kes omavahel üle mitme rea räägivad, koguaeg edasi-tagasi kõnnivad jt) ja 4) muidu väga ebameeldivalt lõhnavate tüüpide peale (alkohais, vastik suitsuhais jms).

Seega minu meelest väited stiilis, et lastega reisivad vanemad on kogu ülejäänud lennukitäie rahva nuhtlus, ei pea kohe kuidagi paika. Minu meelest võiksid ka manspreading´ut harrastavad meesterahvad näiteks hoopis kodus diivanil istuda ja no ülelõhnastatud ja muidu ebameeldivalt lõhnav rahvas tuleks üldse lennukis keelata, sest need rikuvad minu lennukogemust väga.

Kahjuks mul pole võimalik endale eralennukit rentida (ja no see pole ka keskkonnasõbralik) ning pean lennukis, nagu ka igal pool mujal avalikes kohtades taluma ka neid inimesi, keda ideaalis võiksin mitte kunagi kohata.

See, kas lennureisile minek on lapsele hea, peaks jääma selle lapse vanemate ja vajadusel ka arsti otsutada. Mina oma ignorantsis hetkel ei kujuta ette, kuidas inimesed üldse saavad väikeste lastega hakkama, eriti kui neid on mitu tükki korraga. Kõrvalt vaadates tundub mulle kogu see laste kasvatamine üks uskumatult kangelaslik tegevus :) Küll aga usun, et lapsi kasvatavad inimesed (eriti kui neid lapsi on mitu) väärivad igati võimalust puhata ja reisida ja ka lennukiga kuhugi sõita, kui nad seda soovivad ja see lastele vastunäidustatud ei ole. Muidu tekib naljakas olukord - ühelt poolt rõhutatakse, et iive peaks tõusma ja lapsi peaks saama (mh räägitakse lastetusmaksust ja ma ei tea, millest veel), siis aga soovitakse need vanemad ja lapsed endast kuhugi võimalikult kaugele peita - käigu ainult lastekohvikus ja puhkusele ärgu sõitku (või noh, äärmisel juhul isikliku autoga, üldsusest eemaldatuna). Kindlasti on vanemaid, kes ei soovigi oma närvikava säästmiseks lastega kuhugi sõita või lennukiga lennata. Aga kui vanemad soovivad proovida, siis minu meelest ei ole õige rääkida sellest, kuidas nad mõeldes teistele kaasreisijatele peaksid lendamisest loobuma.

Kuna minule suures kontsentratsioonis lapsed üldjuhul huvi ei paku, siis ma tavaliselt väldin populaarseid perekuurorte, charter-lende, lastele suunatud atraktsioone jne. Keda lapsed lennukis eriti häirivad, peaks ehk ise otsustama privaatse transpordivahendi kasuks.

Lastega reisivatele vanematele aga jaksu!

See tagasilennu, majutuse ja rahaliste vahendite nõue on vaikimisi vist pea kõikide riikide immigratsiooniametitel peal. See tähendab, et piirile saabudes otsustab Sinu riiki lubamise / mittelubamise konkreetne ametnik ja see on tema isiklik kaalutlusotsus ja seejuures saab ta mn huvi tunda Su finantsvahendite, reisiplaanide, tagasilennu jne kohta.  Käisime Lõuna-Koreas kevadel 2018, tingimused muutunud ei ole. Kedagi ei huvitanud mitte midagi - ei mu hotellid (meil polnud kõik broneeritudki), ei mu Jaapanist väljuv tagasilend ega miski muu.  Kontoväljavõtteid pole ma elus kunagi kaasa vedanud - äärmise vajaduse korral saaks vast internetipangast kontoseisu näidata, aga see kindlasti eeldab, et jääd piirivalveametnikule kohe eriliselt silma. Ma olen elus ainult ühel korral piirivalveametnikus kahtlusi tekitanud - Austraalias. Ta ei suutnud uskuda, et me tõesti tuleme Euroopast Sydney'sse ainult 2 päevaks ja siis lendan edasi Cooki saartele ja teistele Vaikse ookeani saartele. Kuna meie outfit / look oli selgelt "cheap backpackers" ja päritoluriigi Eesti puhul kommenteeris ta ka, et "teid eestlasi on siin palju ebaseaduslikult viibimas, tööd tegemas ja reegleid rikkumas", siis pidin pikalt seletama, et mul on raha olemas, näitama kõik kinnitatud (kallid!) saarte piletid ja majutused, seletama, mis tööd ma teen ja kuidas meie tööandjad lubasid meil 3 kuud ära olla jne jms. Siiski proua lõpuks rahuldus ja lubas meid riiki kaheks päevaks Sydney'd avastama. Samas, tagasiteel sisenedes ei huvitanud mu isik kedagi