trip-krainetrip-ukraine-dark

Tip

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

435 meeldimist
139 postitust
1708 kommentaari

1 külastatud kontinenti

104 külastatud riiki, 53% maailma 195st riigist

49 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

Kaisin Condoriga 2012.a Brasiilias. Tavaline puhkuselendude-lennufirma, nagu TUI jt. Igati korralik, kuid mingit elamust ega suurejoonelist teenust oodata ei tasu. Viib kenasti punktist A punkti B, tavaline efektiivne liikumisvahend. Saksa firma, seega turvalisuse jms parast mina kindlasti ei muretseks.

Elades Poolas, millel on Ukrainaga pikk piir Varssavist piirini miski veidi üle 300km, on sõda reaalselt väga lähedal. 

Lendasin pühapäeval lähetusse Hispaaniasse ja eks ta veidi veider tunne oli. Samas, sanktsioonid Venemaale mõjutavad ka Euroopa lennufirmasid ja kui ka eurooplased lendamise ära jätaks, oleks nende olukord väga nukker. 

Vaadates lennuki aknast vaba sinist Euroopa taevast, tundus uskumatu, et sõda on siinsamas. Ja kuigi veider ta ole, aga elu läheb edasi - töö, trenn, puhkus. Endal puhkus laupäevast ja hetkel ei plaani ära jätta. Muidugi loen uudiseid sama pingsalt edasi, ja loodan väga, et maailm saab taas normaalseks.

Tarvis on teha kohutuufuse vaktsiini.

Helistasin tana nii LTKH Nakkuskliinikusse, Confidosse kui Qvalitasse - uheski kohutuufuse vaktsiini saada ei ole.

Ullataval kombel aga on kohutuufuse vaktsiin olemas Medicumis - sain sinna aja ja homme on lootust vajalik sust saada.

Mh mainiti, et kollapalaviku vaktsiini neil Medicumis hetkel pole.

Jaanapr - tänud! Mul sertifikaadil kirjas 3/2, aga kaasas ka nö vana 2/2 sertifikaat ja vana hea kollane vaktsineerimispass, kus boosteri kuupäev kirjas.

Eks saan õhtul Frankfurdis katsetada. 

Eelmisel nädalal, enne boosteri tegemist, pidin FRA-s testi tegema, et lounge’i saada. Lendude hilinemine tingis 7h istumist FRA-s, ja paraku ilma testita 2/2 serdiga söögikohtadesse ega lounge’i ei saanud.

Poola nõuab transiitreisijatelt testi - kas PCR või antigeeni. Kui Poola on lõppsihtkoht, siis testi ei küsita, sest antud on võimalus teha test saabumisel (kas enne piiriületust teatud lennujaamades, või 3h jooksul pärast piiriületust: https://www.gov.pl/web/coronavirus/outside-the-european-union-schengen-area-turkey

EL/ Schengeni-siseste lendude korral kontrollitakse ainult vaktsineerimistõendit (kuigi tuled kolmandast riigist, siis tulles läbi mõne teise EL /Schengeni lennujaama Poolas enam põhjalikku kontrolli ei ole), kuid väljaspool ELi / Schengeni on testimisnõue.

Kas keegi juhtumisi teab, kas boosteril on ka miski aeg, alates millest seda “kehtivaks” loetakse? Vôi “kehtib” booster sisuliselt tegemise päevast alates?

Tegin boosteri 5 päeva tagasi (ja ca 4,5 kuud pärast nn täisvaktsineerimise saavutamist). Täitsa huvitav, kas mu boosterit loetakse täna piisavaks Frankfurdi lennujaama lounge’i pääsemiseks. Nimelt Saksamaal vaja kas boosteri vôi täisvaktsineerimist + testi, et restoranidesse jne pääseda, sh FRA lounge’idesse :)

Prantsusmaa osas ühtlasi tuleb vaadata ka riigisiseseid reegleid. Minu teada nõutakse enamikesse kohtadesse sisenemisel nn pass sanitaire. Siin ka vastav info olemas: https://reisitargalt.vm.ee/riigid/prantsusmaa/

@tom

Oh, muidugi on vaja ainult 46 lendu Finnairi kulla jaoks. Ise ka imestan, kust see 80 kirja sai :) :) Vaatasin just, et mul 2 juba olemas, vaja veel 44 segmenti detsembriks teha - mis teeb umbes 11 Varssav-Tallinn käimist ja on igati saavutatav

Said äsja soetatud piletid Belize’i märtsikuuks. Kohapeal oleme 8 täispäeva (lisaks siis kaks poolikut lendamispäeva). Hakkan reisi planeerimisega tegelema ja hea meelega loeks tripikate kogemusi & soovitusi ning reisikavasid. 

Enda mõte on käia varemeid vaatamas ja Great Blue Hole’is sukeldumas, kuid mistahes täpsem plaan / nägemus hetkel veel puudub :) Nii et meelsasti “koguks” teiste kogemusi ja soovitusi.

Tänudega!

Ma oskan ainult enda kogemust jagada - lendan keskmiselt palju (2019.a ca 100+ lendu, kõik economy class, 2021.a ca 65 lendu (ca 4 kuud oli tervislikel põhjustel lendamata), kõik economy’s). 

1. Minu seni läbi aastate “lemmikum” FFP on olnud Lufthansa Miles&More. “Kolisin” sinna vist siis kui Estonian Air (mis oli SAS’iga partnerluses) ära kadus ja tuli rohkem lendamist Lufthansa, Adria & LOTiga. 30 segmendiga (ca 7-8 ümberistumisega lendu Tallinnast) saab juba “hõbeda” (Frequent Traveller), mis annab nt LOT’il tasuta pagasi sõltumata piletiklassist, ja sissepääsu LH sõlmlennujaamade lounge’idesse  (sh FRA, MUC, WAW, BRU, ZHR jne) kui lendas Lufthansa partnerfirmaga (sh LOTi või Swissiga nt). Miilide eest olen saanud kohe rohkelt “tasuta” lennupileteid -> nt Euroopa-sisestel lendudel ei ole maksud midagi kõrget ja olen Tallinna saanud 20€ eest. Miile teenib kõigilt Star Alliance’i lendudelt.  Arvestades Tallinnast lendavaid lennufirmasid ja Lufthansa partnerlusi (segmentidena lähevad arvesse mitte ainult Lufthansa, vaid ka LOTi, Swiss’i, Brussels’i jt lennufirmase lennud), on see minu meelest kõige lihtsam viis mingitki staatust saada. Minul on see olnud juba aastaid. 

2. Finnair’i “hõbe” ei ole ka Tallinnast lennates keeruline. Olin isegi igati “hõbeda” teel ja oleksin selle suveks saanud (paiknen tegelikult Varssavis, seega Finnair pole esimene valik). Paraku kinkis sõber mulle ootamatult “kuldtaseme” kui ta ise Platinumi sai ja nüüd katsun detsembriks taas kullaks reklassifitseeruda (vaja 80 lendu ehk ilmselt suur osa mu Tallinnas käike saab olema nüüd Finnairiga - õnneks nad ongi kõige odavamad sageli ja ühendused Varssavist lühikesed & ajad head). Hõbeda boonus oleks olnud tasuta pagas. Kullaga saan nüüd OneWorld lounge’idesse kui lendan OneWorld’iga. Meeldiv, seega eesmärk on nüüd ise see “kuld” hankida.

3. Sky Teams’i taset on Tallinnast lennates vist keerulisem saada, aga hetkel on KLM / AirFrance’iga staatuse saamine minu meelest väga lihtne. Kahe pikamaareisiga saab juba hõbeda enamasti, sest KLM/ AF hetkel (kuni 30.06.22) duubeldavad kvalifitseerimiseks vajalikke XPsid. Hõbedaks vaja 100XPd, üks trip Prantsuse Kariibidele on nt 60-70 XP praegu. Ma sain hõbeda 1,5 reisiga - käisin AirFrance’iga Guadeloupe’il ja KLM’iga Costa Rical. Costa Ricale jõudes oli juba üle 100 XP käes. Nende Flying Blue Silver annab tasuta pagasi iga piletiklassi puhul, samuti nt tasuta istekoha valmist kohe peale piletiostu (muidu on tasuta ainult check-in’i ajal). Kullaks vaja 180XPd ja hetkel tundub, et kolme järgneva reisiga saan selle ka kätte (siis saab lounge’idesse jne). Tallinnast lennates on KLM/AF partnerlus AirBalticuga - peate uurima, kas nende opereeritavatel lendudel ka XPsid teenib. Ma seda kahjuks ei tea, sest Varssavist lendavad mõlemad nii KLM kui AF. Küll aga neil on väga soodsad (minu subjektiivse hinnangul) Kariibi kandi piletid - alles ostsin Belize’i piletid 650€ eest, Guadeloupe & Martinique on enamasti ca 400€ kanti, Costa Rica oli jõuludeks samuti ca 650€. Nii et tasub uurida, sest hetkel on neil staatuse saamine küllaltki lihtne. 

Kõik mu lennud on ostetud Economy klassis, vahepeal olen punktide eest ka nt Finnair’i business’is lennanud - kuigi ega see Euroopa-sisestel lendudel pole oluline. Minu peamine huvi FFP-de puhul on pagas ja lounge’id - lounge’ides saab ikka hästi puhata ja rahulikult aega veeta või tööd teha, mida niisama ootealal ei saa. Ma olen koguni koolituse andnud FRA lounge’is viibides (ei olnud küll planeeritud nii, aga lennud hilinesid jne). 

Lounge’ide pääset saab muidugi ka nt Lounge Key või Priority Passiga ka. Tegin endale selle Swedbanki Platinum kaardiga koos, aga nüüd vaatan, et äkki polekski vaja olnud - lihtsalt ei osanud ette arvestada “kingitud” Finnairi “kullaga” ja KLM/AF “duubeldamisega” :)

Mitte küll kollapalaviku teemal, aga lihtsalt infoks, et ka kõhutüüfuse vaktsiiniga on Eestis raskusi. Eile helistasin mitmed kohad läbi (sh LTKH Nakkuskliinik) ja paraku kõhutüüfuse vaktsiini praegu saada ei ole - võimalik, et veebruariks on (aga võibolla ei ole ka). 

Vot nii. Pean vaatama, kust õnnestub oma süst saada - vana just aegus. Juba detsembris uurisin, ja polnud Eestis saadaval.

Soovitan ka teha Revolut kaardi, selle digiversiooni saab kohe äpis kätte, kui oled regatud ja identifitseeritud.

(Eelduslikult) seda sama praami nägin ma Santo Domingos seismas. Kaunis väsinud ja mitteatraktiivne nägi välja. Aga vôimalik, et välisilme oli petlik. 

Igal juhul hea meelega loeks pärast reisimuljeid :)

Lihtsalt meeldetuletuseks Atlanta kaudu lendajatele, et USA jaoks peab olema lisaks täisvaktsineerimisele ka COVID-19 test, mis on tehtud mitte hiljem kui 1 päev enne lendu: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/noncitizens-US-air-travel.html

2021.a võtsime vastu Kivu järve ääres Rwandas. Veebruariks planeeritud Trinidad & Tobago reis jäi ära - riik oli toona veel lukus. Reisi asemele saime hoopis covidit, mille hankisime kodumaalt vaatamata sellele, et ise olime väga ettevaatlikud. Õnneks õnnestus märtsi lõpuks negatiivse testi saada ja Egiptuses ära käia. 

Maikuuks planeeritud Usbekistan jäi ära, seekord enda tervislikel põhjustel. Plaan oli pileteid septembris ära kasutada, aga siis läks Uzbekistan vahepeal lukku. Nii need piletid veel ootel on. 

Ka suvised Prantsuse Polüneesia ja LAV jäid covidist tingitud tühistuste tõttu ära.

Asemele tegime uue tripi Svalbardile - eelmisel aastal ikka väga meeldis, nii et läksime uuesti. Kohe Svalbardilt naastes läksime Bosnia & Herzegovinasse, mis seni oli veel avastamata. Igati tore oli.

September tõi üle pooleteise aasta esimesed lähetused, sai kaks korda käidud Hispaanias. 

Oktoobris jõudsin lõpuks Rhodosele, kus sai ühendatud kaugtööd ja nädalvahetust. Võimalus kaugtöötada igalpool ELis andis ka võimaluse ära käia Guadeloupe saarel, mis on Prantsusmaa osa :) 

Üks projekt viis ootamatult Dominikaani, samuti oli veel külastamata. Pakkus mõnusalt päikest ja kokteile.

Novembris jõudsime Saudi Araabiasse - väga põnev, ja pealtnäha hoopis mitte nii range nagu arvasin. Nädalast jäi seal puudu, peaks uuesti minema. 

Ja jõulud saabusid mu 100. riigis Costa Rical. Edast aastavahetuseks väike suleldumisreis Egiptusesse ja sealt nädalaks kaugtööle Seville’i. 

Muid konkreetseid uue aasta plaane pole - piletid veel ostmata. Aga mõtteid on palju - kaugtööd teha Martinique’il ja teha põige Dominicale, märtsis üsna kindel plaan Belize’is ära käia ja lihavõttepühadeks sihin hetkel Socotra saart (Jeemen) - üks tuur läheb täpselt lihavõttenädalal. 

Muus osas loodaks lõpuks Usbekistani jõuda. Ideedena veel Kanada, Sãi Tomé, Gambia & Senegal, Guyana, Cabo Verde ja mine tea, mis veel. Kuhu uuel aastal jõab, eks näis. Lühemaid trippe tuleb kindlasti rohkesti Euroopas, kui kaugtööskeem tööl jätkub :) 

Kuna elan Poolas, siis paraku väga Eestist algavaid soodukaid ei vaata. Aga mine tea, ehk midagi sobivat juhtub ikka :) 

Head aastavahetust ja reisirohket 2022!

@ Jupstykk1

Hispaania keeles peaks see olema siiski Republica Dominicana, või lühidalt inglise keelest DR (Dominican Republic).  Kohalikud kutsuvad ka Dominicana’ks - ehk siis hispaania keeles naissoo sõna. Küll aga täiesti arusaamatu, miks seda Tripis kohati mitmuses kasutatakse - ei ole olemas Dominikaani saari (küll nt olemas Kaimani saared jt), vaid üks riik Dominikaani Vabariik, mis paikned Hispaniola saarel. Naljakas, kust see mitmus tekkis

Just 2 päeva tagasi lendasin Amsterdami kaudu. Lennud Varssav-Amsterdam-San Jose.  Lendude vahel oli plaani järgi ca 1h 45 min (tegelikult teise lennu väljumine hilines). Lennud KLMiga.

Varssavi lennult tulek oli bussiga - vôttis omajagu aega juba, ja siis lennujaama sai terminali viimastest (kaugematest) väravatest. Siis algas kulgemine F väravatesse, kust mu San Jose lend läks. Kogu see teekond võttis oma 30++ minutit aega (pärast passikontrolli oli viit, et F väravateni 12 min). Passikontroll oli üllatavalt kiire - automaatväravates järjekorda polnud ja sai kohe üle piiri. Kogu ajakulu ma pakun alates Varssavi lennu maandumisest kuni San Jose väravasse jôudmiseni kuskil 45 min (vaatasin just väravas tehtud pildi aega). 

Arvestades, et pardaleminek lõpeb siiski veidi enne lennu ametlikku väljumisaega, on 45 min kontinentidevahelisel lennul Schipholis paras napikas. Vôib jôuda - sôltub, mis väravasse sisenev lend tuleb, kust väravast teine lend väljub ja kui täpselt lennukid lendavad, ning kas KLM vajadusel natuke ootab hilinevaid reisijaid. Aga arvestada tuleb ka reaalse vôimalusega, et lennule ei jôua - seega ei tasu esimeseks päevaks Cancunis midagi olulist planeerida. Igaks juhuks vôid ka KLMiga suhelda ja uurida, kas see 45min peaks ametlikult olema piisav. 

Olen ise olnud enne covid-aega ka rebook’itud selle vatse kirjeldatud süsteemi alusel. Kui mu esimene lend hilines veidi ja ümberistumisaeg oli ca 30 min, sain kohe maandudes smsi ja ka meili peale uued järgmise päeva lennupiletid. Kahjuks ei olnud enam ka ühtegi alternatiivset lennuühendust ja nii me istusime pea 24h Schipholi lähedases hotellis.

Absoluutselt kõiki oma PCR testitulemusi saab näha testi.me rakendusest. Sealt saab ka sertifikaati - ja kui ei saa, siis pöördu Synlabi poole ja nad prindivad Sulle vana testisertifikaadi välja.

Olen pärast koroona läbipôdemist saanud kahel korral “piiripealset” tulemust. Nende vahele mahtus nii positiivne kui ka paar negatiivset tulemust. 

Piiripealse puhul on uus test tasuta. Minul môlemal korral tuli “piiripealse” järel “negatiivne”. 

Aga jah, reisida “piiripealsega” ei saa.

Saabusin täna Lufthansaga läbi Frankfurti Madridi. PLFi täitsin eile.

Frankfurtis PLFi ega sertifikaati keegi ei kontrollinud (seda ei kontrollotid ka Varssavis, mis oli mu algpunkt).

Madridis kõigepeat kontrolliti PLF olemasolu, edasi järgmine töötaja luges barkoodi. Sertifikaat täna kellelegi huvi pakkunud ei ole. 

Mul täna üldse kõiksigused paberid - läbipõdemise sertifikaat, vaktsineerimise sertifikaat ja ka negatiivne test (ülikool, kus loengut annan, nõuab testi kõigilt) - kaasas, kuid paraku pole ükski neist täna ühelegi transpordi- ega piirivalvetöötajale huvi pakkunud.

Lihtsalt infoks, et nüüd saab läbipõdenud lihtsasti kätte ka kaks süsti. Ja mh juhuk, kui esimene on tehtud ammu - mu tuttav sai esimese süsti juba mais, aga nüüd käis ja sai ka teise süsti kätte.

Lendasin eile 23.08. Lufthansaga 2 lendu. Sobisid nii tavalised nn kirurgilised maskid (surgical mask), mis on need sinised ühekordsed maskid (nagu haiglas kasutatakse) kui ka need FFP2/FFP3 vms maskid. 

Tavalised riidest maskid ja klapiga maskid paluti rahval pardaleminekul asendada. Tallinnas uuriti juba check-in’is, kas meditsiiniline mask ikka olemas. 

Nii et vähemalt Lufthansale sobivad kindlasti tavalised meditsiinilised maskid - neid palutigi rahval nii Tallinnas kui Frankfurtis ette panna.

See on kirjas ka LH lehel: German federal and state legislation resulting from the resolution of 19.01.2021 requires the wearing ofmedical face masks.

These are face masks worn in everyday medical practice, also known as surgical masks. They are medical products and were designed for the protection of others.

In addition, FFP2-, KN95- or N95-standard masks are permitted. These FFP (Filtering Face Piece) masks protect the wearer from droplets and aerosols and serve to protect both the wearer and other people.(allikas: https://www.lufthansa.com/ee/en/faq-hygiene)

P.S: Frankfurti lennujaama business lounge’is saab jälle süüa ja juua. Lounge’i sisenemisel kontrolliti vaktsineerimise / läbipôdemise / testimise sertifikaati.

Nagu juba mainiti, siis ei lennu ärajäämise hüvitist, ega kasutamata majutuse kompensatsiooni lennufirmalt antud juhul ei saa. See näeb välja nagu klassikaline reisitõrkekindlustuse juhtum. 

Kui tohib küsida, siis milline reisitõrkekindlustus ei hüvita reisi ärajäämist? Lennuplaani muudatustest tingitud reisiplaani muutmisel reeglina kas ostetakse uued piletid (kindlustus hüvitab), või kui see on ebamõistlik, siis hüvitatakse kasutamata teenused.

Kahjuks tõepoolest USAs transiiti pole. Ma lootsin, et äkki nad koroona-tingimustes loovad sellise võimaluse (kangesti tahaks Belize’i minna, aga lennud läbi USA). Paraku mida pole, seda pole. Hetkel kaalun, kas riskida kevadeks läbi USA piletite ostmisega või jätkuvalt pigem mitte.

Ma veetsin vahepeal ühe projekti raames Moldovas ca 1,5 kuud (jaotatuna mitme tripi peale). Kahjuks erilisi soovitusi kingituste osas anda ei oska - sõltub ikka, kelle juurde lähed, mis on visiidi põhjus ja milline on Sinu ja vastuvõtja suhe. Mina toimetasin ühes Moldova ametiasutuses ja muud kui komme sinna ilmselgelt ei viinud.

Alkoholi transpordi osas pead üle  vaatama Moldova tollireeglid - paar pudelit on kindlasti OK. Kalevi komme olen ma koguni näinud müügil Transnistrias toidupoes (Transnistria on "eraldunud" osa Moldovast).

Türgis riiki sisenemise osas jälgi Türgi uudiseid, millised on riiki sisenemise tingimused. Kuivõrd kaalud linna minekut, siis eelduslikult on Sul väga pikk ümberistumine? Sest mõnetunnise ümberistumisega pole kindlasti mingit mõtet lennujaamast välja minna ja läbi linna ummikute seigelda.