Tuneesia koos Novatoursiga

Läksime Tuneesiasse 28.09.2007 suure hilinemisega. Lennuk väljus lõpuks öösel 1.20. Kohale jõudsime hommikul. Iseeneset olime Tour Kalefiga rahul.Ainult, et üks meie reisikaaslane sai ühekohalise toa vaatega teise maja katusele, ilma rõduta ja kussetiga, kus läks uks naabertuppa, kuigi maksis raha kahekohalise toa eest.Tundus, et see oli mõeldud avariitoaks. Tema reis läks maksma 16 000 ja just sellepärast, et ta saaks üksi kahekohalises toas olla. Siis hakkas tsirkus peale. Receptionist küsimise peale visati vaucer tagasi ja öeldi, et ongi singel ruum. Okei, lootsime siis laupäeval Novatoursi esindaja peale, et küll asi laabub, aga võta näpust, temalt tuli hoopiski vastus, et kui me liiga palju seal nõudma hakkame, siis võivad nad meid hoopiski hotellist välja lüüa ja Eestiga kõik suhted lõpetada. See oli päris masendav uudis. Saime aru, et peame ise üritama, raha pakkudes hakkasid töötajad natuke tõmblema, aga kahjuks ei olnud kohti, mille vastu see tuba ringi vahetada, kästi järgmisel päeval uuesti küsida. Õnneks said Novatoursi esindajad esmaspäeval vist kontorist teada, et inimene on tõesti maksnud sellise summa, et ennast natuke paremini tunda, sest isegi kohalik koristaja ütles, et tuba ei ole kena.OK, siis lõpuks suvatses Audra kohale tulla ja selle asja korda ajada, kuigi eelnevatel päevadel sms-e vahetades ütles, et see on inimese probleem.Selleks hoiatus, kes üksi reisib ja maksab sellise suure raha, siis kontrollige üle, et te saaksite selle, mille eest maksite. Samal päeval selgus, et meie vaucer kehtib kahe nädala asemel üks nädal. Hotellist saadeti meid selle küsimuse peale pikalt ja öeldigi, et 05.10 lõpeb teie vaucer, kuigi tagasilend koju oli 12.10.Selle peale selgitas meile reisiesindaja, et teile on lihtsalt pandud 2x7 päeva.Teistele oli pandud kohe 14 päeva, meile aga nii. Kuna oleme palju reisinud, siis see vabandus oli lapsik. Igaks juhuks küsisime 5.10 üle ja siis äeldi, et peate toa vabastama, kuna meie aeg sai seal otsa,õnneks tuli tagant ruumist mingi meheke, kes oli asjast rohkem teadlik, kuna Novatours oli saatnud faksi ja pikendas meie sealoleku aega. Nii, et teine hoiatus, et 5.10 ei oleks meil üllatust olnud ja meie asjad ukse taha toimetatud, siis kontrollige kindlasti vaucerid üle. Hea, et avastasime selle õigel ajal. Kellel võimalik valida, siis soovitan tuba, mis on 2214. Vaade merele ja mis peatähtis vaikus,vaikus, mida ei saanud meie reisikaaslased öelda, nende toad olid keskuse poole ja muusika lärmas öösel kella 2-ni. Sellega peab seal hotellis arvestama. Rand aga oli super, aga soovitan seal varem olla ja toolid võtta, sest hiljem on neid lootusetu saada ja kindlasti minge oma käterätikuga, sest alguses me mingid kaltsud saime, aga hiljem ei antud neidki. Ostsime kohapealt. Mis puutub Novatoursi esindajatesse, siis isegi parem kui neid pole.Meil igatahes tasus kuulata venekeelseid infotunde, kus saime põhjaliku ülevaate Tuneesiast,seal giidid seletasid kõike, hoiatasid kohalike eest jne. meie esindaja roll oli ainult reise müüa. Tundub, et selle pealt saavad nad oma müügitasu, sest sellist tulist müümist ja pealesurumist ei ole me mujal kohanud.Mis puutub transvestiidide shoud, siis need kes on käinud seda Tais vaatamas, oli see nagu odav prostitutsioon. Lõpuks selgus, et suurem osa neist polnudki transvestiidid ja mis puutub sellesse, et Audra kaudu sai paremad kohad, siis vaidlen vastu. Ostsime piletid kohapealt ja sisse minnes selgus, et ei ole laudade numbreid ja ise sai laua valida. Valisime täpselt lava ette, teised eestlased, kes Audra käest piletid ostsid olid nüüd küll kaugemal, kuigi ma ei usu, et need halvad kohad olid, aga lava ees oli seda kõige paremini jälgida. Sahhara reis tasub võtta, sest ega Tuneesias muud midagi erilist vaadata ei olegi. Kes on valinud oma puhkuse Sousses, siis selles linnas puudub täielikult koht kus õhtuti jalutamas käia. Giidi soovitusel käisime Magazin Generalis ja ei saanud aru, miks seda soovitati. Seal oli müüa pesumasinaid, külmkappe, sampoone, kreeme, sööginõusid. Ei saanud sellest aru, kusjuures sellest, et on olemas 6 km kaugusel 2 Hawai kaubanduskeskust, mis on mõeldud turistidele ja see asub Port El Kantaouist paari km kaugusel.Port El Kantaoui ise on üks väga luksuslik ja armas väike keskus oma jahisadama ja laulvate purskaevudega, mis küll ei laulnud meie ajal, aga ilus oli ikkagi. See oli väikseid poode ja kohvikuid täis. Hinnad isegi odavamad kui Tour Khalefi hotellis. Seal oli lõbustuspark ja väike loomaaed, ei tea küll miks meie giid seda ei soovitanud ja kahjuks avastasime selle alles 2 päeva enne äratulemist. Tasub ka kohalikus turul käia La Medinas. Meie sattusime Tuneesiasse ramadani ajal ja jälle jäi meile info jagamata, et ramadani lõppemise järgneval päeval on poed suletud. Nii, et need kes jätsid asjade ostmise viimasele päevale, jäid pikkade näppudega. Ilmad olid ilusad, kuigi viimasel päeval nägime vihma, äikest ja müristamist, aga õnneks möödus see paari tunni jooksul.Kahjuks jäi meil ärasõidupäeval tänamata Audrat ja Ingridit, sest neid me peale sahara sõitu enam ei näinud ja kui ka osad meie hulgast nägid teda järgmisel laupäeval, siis ainuke küsimus oli, kas te shou pileteid ei taha osta. Ei küsimust, kuidas reis läheb, kas on probleeme. Ei midagi sellist.KAHJU!!! Lennujaama saatis meid kohalik poiss, ei teagi mis tema roll seal oli, aga vähemalt selgitas ta, mis me lennujaamas tegema peame. Aga seda, et tuneeslane lahke ja lõbus rahvas on, siis see on vaieldav. Ei tea kas mõjus ramadaan neile,paar lõbusat kelnerit me muidugi nägime ja see ka teatud eesmärgil, et tippi saada. Üldjoones jäime reisiga rahule, aga kas me reise enam Novatoursi kaudu võtame on väga väga kahtlane.Kritiseerimist kuulsime teisteltki kaasreisijatelt. Aga jõudu ikkagi Novatoursile!!!!!!!!!!!

Ise tulnud ka 12 okt. Tuneesiast ja Tour Khalef hotellist. Peaks mainima, et Teie virisemist oli üsna ebamugav pealt kuulata. Reisile minnes võiks ikka ise ka mingut kodutööd teha, seda enam, et väidate end olevat palju reisinud inimene. Meie oma seltskonnaga jäime küll väga rahule, nii ´´transvestiitide´´ shouga (mis vahet, et enamik polnudki transvestiidid, etendust see ju halvemaks ei teinud), samuti sai Soussi linnas kyll ja kyll jalutada ning Magazin Generalis oli ikka palju muudki peale Teie poolt mainitud kodumasinate ja majapidamistarvete. Tõsi ramadani ajaks oli alkoholi osakond suletud.Ei tea , kus Teie kõrvad olid, aga meile jagus kyll informatsiooni Port El Kantaoui ja seal leiduvate võimaluste kohta.Sai käidud nii purskaevude etendusel (giidi poolt mainitud kellaaegadel) kui ka sadamas ja lõbustuspargis. Ja ramadani lõppedes ei olnud kõik poed mitte suletud, oleks tasunud pisut kaugemale jalutada, mitte siunata giidi, et too ei edastanud infot hotelli ees asuva poekese sulgemise kohta. Paarile viimasele tunnile enne äralendu asjade ostmist jätta, ei ole ka vist kõige õigem. Ja kui on lennukitäis inimesi (umbes 120), siis tõenäoliselt ei mahu nad ei ühte ega kahte bussi ja kui on 2 giidi, siis füüsiliselt vist pole võimalik, et iga bussi saadaks eesti giid, selleks ju oligi saadetud kohapealne reisiesindaja. Põhjalik ülevaade anti Tuneesiast pikemate reiside ajal. On ju mõeldamatu, et giid seletab nii laiast teemast infotundide ajal(kultuurilisest ja ajaloolisest taustast oli ka võimalik lugeda infokaustast).Ja öeldi ju, et vargusi esineb palju, milliseid hoiatusi kohalike eest kyll kirja kirjutaja silmas peab? Ei plaaninudki nii pikka kirja aga juba kohapeal kihvatas, kuuldes kuidas inimesed viitsivad ainult negatiivset näha, kiruda kõiki ja kõike peale iseenda. Igas asjas on võimalik leida alati midagi positiivset, rõõmu tunda kas või ainult päikesest, merest, liivast ja lihtsalt puhkusest...

Mina käisin Tuneesias 6 aastat tagasi,veel hingusele läinud Wris Toursiga.Ja kui siin esimene kirjutaja mainis et peale Sahhara pole Tuneesias midagi vaadata,siis sellele vaidleks küll vastu.Tunis,Kartago,Sidi Bu Said-peale selle veel väiksed külad Lõuna-Tuneesias.Ja kindlasti ka Tuneesia esimese presidendi Habib Bourgiba mausoleum Monastiris.

Ega väitnudki nii väga, et midagi vaadata ei olnud, sest meie põhieesmärk oli puhata ja ennast hästi tunda.Kodutööd sai ennem ka tehtud, niipalju kui seda siis netist Tuneesia kohta lugeda oli,aga väga raske on kodutööd teha siis, kui tutvusringkonnas ei ole kedagi külastanud Tuneesiat ega viibinud teatud hotellides. tripis loed nii ühte kui teist. On häid arvamusi ja halbu. Keda uskuda ei teagi, aga palju reisinuna pean ütlema, et mitte kunagi ei ole tulnud isu trippi oma kommentaar jätta, sest tõesti kõik on sujunud suurepäraselt. Kui teil kõik õnnestus ja unerohtu polnud vaja võtta, et mingis 2x2 m toas ööbida, siis palju õnne Teile. Ega 100% kõigiga nii juhtugi. Peale selle kui Teie meie jutuajamist pealt kuulasite, saite isegi aru, et seal lauas istusid erinevad seltskonnad ja arvamused olid ühesed.Shou kohta mainisin seda sellepärast, et kes tõesti on käinud Phuketi ja kindlasti teistes Tai linnades shoud vaatamas, siis see elamus mitte karvavõrdki ei ole samal tasemel. See on lihtsalt teadmiseks, ega siin keegi ei agiteeri mitte minemast. Igaühe vaba tahe. Selleks see trip vist loodud ongi, et oma arvamusi siia jätta. Ja küsimus ei olnud viimasel päeval poodides jalutamises, jooksmises või käimises, vaid hea on teada, et selle raha mis sa oled maksnud teatud reisibüroole, et nemad ka pisut oma teadmisi rohkem jagaksid. Kui Teie rahule jäite, siis on kõik tore, sest ega meilgi lõppkokkuvõttes viga ei olnud.Hotell oli ilus, tuba väga hea, päike paistis ja meri suurepärane

Võrrelda vaba prostitutsioonimaaga Tai, Tuneesia MOSLEMIMAA showga!!! jubbee, see et te seal maal midagi sellist näha saite ja sellisel tasemel, on ju mega!!! NOva esindajad Tuneesias on uued ja tublid, jõudu neile ja loodame kuulda kiidusõnu edaspidi.

minule väitsid meie hotelli töötajad usalduslikus vestluses, et nii kehva giidi kui Ingrid, pole seal veel kunagi nähtud. Samas veendusime ka ise, vaadates teiste maade giidide juhitud esimesi kogunemisi. enda kogemus ilma virisemata öeldes on, et Ingrid andis kohapealsete turgude toimumisaegade kohta täielikku valeinfot, tema esitlus oli täielik jura (olemas endal kogemus kümnete samalaadsete esitluste kohta). Nii igavalt annab alles rääkida erinevatest ekskursioonidest (ei oota nunnutamist), Novatoursi innukus kohapealsete situatsioonide lahendamisel annab kõvasti soovida.

ka meie ei jäänud giididega rahule. Väga üksluiselt seletasid nii hotellis kui ka bussis ekskursioonide ajal.Mis puutub sellesse, et ise võiks kodutööd teha, siis mina maksangi selle eest, et keegi teine selle minu eest ära teeb ja seletab selle maa kohta nii mõndagi.Või siis tunneb vähemalt head meelt meie üle, aitaksid meid kui hätta jääme. Ise küll ei oleks tahtnud sellist tuba sellise raha eest saada nagu siin esimeses jutus välja tuli. Käisime ka meie Magazin Generalis, jah tõesti seal oli tõesti peale pesumasinate midagi muud.Seal oli õli, kommi, vorsti, juustu,konserve. Väga hea pood oli, üks parimaid Sousses :-) Ja shou oli selline, et kes tahab nalja saada, siis kindlasti minge.Mingit ilu seal ei olnud, aga õhtu sisustamiseks aitas vaadata. Ühesõnaga arvan, et kui siin Liana ütles, et ärge kiruge giidi, siis iga inimene peab tegema oma tööd täiuslikult ja ka meie ootame sealt sama. Oleme selle reisi eest maksnud, see on loomulik et tahan normaalset tuba ja head giidi

Käisime 14.09 reisiga. Ja meie jäime küll Audraga rahule. Ta rääkis ikka päris palju ja korralikult. Aga ingrid ei rääkinud mitte midagi. Täiesti vait oli koguaeg.

Läksime samuti Tuneesiasse 28.09 ja meile helistati koju ning teavitati, et reis hilineb ja veel 2 korda. Ega siis Novatours lennuilma ei tee! Elasime Marhama Salem hotellis ja peaks ütlema, et vastas oma tärnidele. Mingit erilist luksust polnud, aga elada võis. Hea, et olin enne tripist lugenud, et võib probleeme tekkida seebi-šampooniga ja ennetasime seda. Samuti tasub kaasa võtta rannalina. Hotelli ümbrus oli väga ilus, rand tõeliselt valge liivaga ja lähedal. See, et õhtuti just meie akna all igal õhtul sama programmiga disko toimus oli muidugi jama, aga täpselt 23.00 lõppes lärm. Läksime ilma eelarvamuseta uudistama teist kultuuri ja meist üsnagi erinevat elufilosoofiat ning ei pettunud. Kõrbereisil käisime Ingridiga ja mingeid suhtlemisprobleeme polnud. Saime hea ülevaate ajaloost, nähtud paikadest, kohalikest tavadest, sai nalja ja kõik jäid minu arusaamist mööda rahule. Kurb oli lugeda teistsugustest kogemustest. Tundub, et me oleme veel vähe reisinud ja seepärast õnnestub puhtalt lehelt alustada ning ootused ei ole liiga kõrgele kruvitud. Reisile tasubki minna ilma eelarvamusteta ja leiadki midagi head. Soovime Ingridile ja Audrale jaksu oma raskes ja tõeliselt kuumas töös! Siiri ja Karl(kes loodavad veel palju häid reise teha)

Hea, et siin räägitakse erinevatest reisikogemustest. Olen ise kogenud nii head kui halba. Tean, et kõik ei suju just alati nii nagu ootaks, aga iga sellist teavet on hea kõrva taha jätta. Ise olen ka pigem lohakas oma piletite ja vaucerite vaatamisega, nüüd hakkan küll neid korralikult jälgima, et mitte endale probleeme tekitada. Aitähh kõigile, kes ainult mitte mett mokale ei määri, aga annavad teada ka reisi pahupoolest. Meie inimesed ei julge ju tõtt tavaliselt välja öelda, millegipärast arvatakse, et ei ole ilus kiruda, aga tõesti oma raha eest tahaks ju parimat. Ilusaid reise teile kõigile soovides Veronika

mitte ei saa aru - kes kirjutab, et reisisaatjad on tulised ja head ja kes kirjutab, et igavad ja laisad....palju neid seal siis on? ...Mitmepalgelised? Vastavalt inimestele ehk turistide tujule - muutuvad ka ise vai?? segane lugu...

kui ikka ise kogu aeg kiruda ja vinguda,ega siis keegi sulle ka head suhtlust paku....ei tea kas siis enam arugi saad kui sulle head soovitakse? :-))

kui ikka kogu aeg reisi ajal soovid seda, mille eest oled maksnud ja sulle seda ei pakuta, siis oled üks viimane iriseja.

arvan, et tõesti trip.ee on loodud selle jaoks, et siin arutada, soovitada jne. Kindlasti on ka reise ja reisikorraldajaid, kelledega ei saa rahul olla ja ka vastupidi. Elus on ikka nii, kui 99% reisijatel õnnestus see reis, siis see 1% võib ju oma arvamuse siia jätta ja oma muret teistega jagada. Ega see keelatud ei ole.Samas olen ise ka mitte et palju, aga piisavalt reisinud ja ütlen, et suurema osa olen rahul olnud, aga on olnud ka seiku, kus ei ole olnud. Ei ole viitsinud seda siin kirjeldama hakata, aga oleksin võinud. Tagantjärgi pole mõtet kiruda.Inimene õpib kogu elu ja iga elukogemus on hea. Mina kavatsen järgmine aasta Tuneesiasse minna ja mina olen väga rahul, et on inimesi, kes hoiatavad teatud üllatuste eest, mida võib olla ise tähele ei pane. Kõik ei ole kindlasti mannavaht. loodan, et lõpptulemusena jäite ikka reisiga rahule. Kõike head kõigile reisijatele ja ärme lase reisifirmadel ennast paksuks süüa niisama vaid nokime ise ka sellest palukesest, mille meie nendele anname.Siis oleks nagu õiglane :-)

Nüüd küll hooaeg läbi selleks aastaks, aga mõtlesime siiski kirjutada järgmisel aastal Tuneesia külastajatele.... see on jube mida siin Tripis Tuneesia reisi kohta kirjutatakse. Ostsime ise koolivaheaja T.reisi juba kevadel ära ja vahetult enne sõitu lugesime siis Tripi kommentaare. Ütlen ausalt, et võttis kõhedaks küll - nii palju vastakaid arvamusi oli, et tekkis hirm kas sai ikka õige reis lastele valitud. Läksime kohale ja see mida nägime oli täiesti vastand kõigele Tripis lugetule. Saime infotunnis nii palju eelteadmisi, nii maa enda kui ka ekskursioonide kohta,et kaasavõetud A4 formaat sai kõik tihedas kirjas täis kribitud. Lapsedki kuulasid põnevusega. Sama peab ütlema ekskursioonide kohta - oleme ka varem perega suhteliselt palju reisinud ja selliseid giide kes oskavad rääkida nii arusaadavas ja huvitavas vormis, et lapsedki unustavad nihelemise, pole eriti varem kohanud! Soovitan kõigile Tuneesiat külastada ja palju, palju jõudu Audrale ja Ingridile! Ps. Rääkisime ka giididega nendest Tripi kommentaaridest ja saime üpriski loogilise vastuse. Nädalas tuleb maale lennuk 150 eestlasega ja kui nendest 147 on igati rahul, siis pole neil tavaliselt põhjust Tripi enam hiljem külastada (igaüks läheb oma eluga edasi) aga need 2 või 3, kes ootasid midagi muud, või soovivad lihtsalt oma elusappi kuhugi valada, tulevad kindlasti siia midagi kommenteerima! Igasugune kriitika on muidugi hea ja edasiviiv, aga selleks peab ka põhjust olema. Üks näide: siin oli kirjas, et giid Ingrid ei rääkinud ekskursioonil üldse midagi "oli täiesti vait" - ja jäeti mainimata, et see oligi giid Audra ekskursioon kus Ingrid oli lihtsalt kaasas, et kuulata ja õppida. jne. jne. Ei plaaninud ka ise tegelikult enam siia Tripi tulla - reis läbi ju - aga lihtsalt süda ei andnud rahu. Rääkisime sellest ka oma hotelli teiste eestlastega, et need inimesed kes siin kõiki ja kõike kritiseerivad, rikuvad tegelikult enda teadmata paljude eestlaste tujusid ja võibolla ka elusid, sest kes teab kui paljud siin loetu põhjal ka tegelikult loobusid Tuneesia külastamisest või valisid mingi muu maa ja jäid seetõttu ilma sellest võrratust kogemusest. Ja eriti soovitan kõigile tulevastele Tuneesia külastajatele võtta Sahara reis - see on midagi, mis jääb meelde kogu eluks. Ja mitte ainult täiskasvanutele vaid ka lastele. Minu poja sõnad olid, et kui Audra oleks tema ajaloo õpetaja, siis poleks tal enam koolis puksida vaja! :-)

sa võid ju pahane olla, kuid meil on sõnavabadus ja igaüks kirjutab just oma nurga alt.Fakt on ka see, et kirjeldatud situatsioonid on toimunud, ning neid ei saa kuidagi positiivse nurga alt vaadata. pigem nuriseks mina, et kus siis on need 147 rõõmsat reisinut iga nädal, kes võiksid oma õnnelikke mälestusi siin meiega jagada (va pahane). Ei usu, et siin ainuüksi sappi valamas käiakse, selleks on pigem delfi. Ilmselt ikka loodetakse, et siinkirjutatust õpivad nii kõneall olijad ja oskavad hoiduda ja ennetada tulevased reisijad.