trip-krainetrip-ukraine-dark
Ümberistumisega lend, saabuva ja väljuva lennu vahe 45min.

Sain broneeringu ümberistumisega lennule Londonis. Kui lennuk jõuab Londonisse, on teisele lennukile ümberistumise aeg vaid 45min. Reisikorraldaja, kes selle kokku pani, väitis, et jõuab ilusti, kuna liikuda tuleb lihtsalt ühe värava juurest teise, terminal on sama, ning pagas viiakse ise teise lennukisse üle. Aga mis siis saab, kui Tallinn-London lend hilineb ning ma Londonist väljuvale lennukile hiljaks jään? Kas selle kompenseerib (teise lennu ja vajadusel öömajaga) reisikorraldaja või hoopis kindlustus (sh.reisitõrkekindlustus)??

Kui sul on pilet ostetud ühest allikast nii, et kogu reis n.ö. ühel piletil, siis on vedaja vastutus sind kohale toimetada. Kui esimene lend hilineb, pannakse sind tasuta järgmisele võimalikule, vajadusel antakse öömaja. Vahel antakse ka lohutuseks mõni toidu-, upgrade- vms. kupong. Soovitan sellisel puhul igaks juhuks ka vastava lennufirma infost või check-inist küsida oma pagasi kohta - millise lennuga ja kuhu see läheb. 45 min ongi umbes see piir, mis julgetakse 2 lennu vahele jätta. Ega see nii roosiline pole, Londonis on viimasel ajal kõrgendatud turvanõuded. Kui pead läbi turvakontrolli uuesti minema, võtab seegi oma aja.

Kui sa ise ehk õnne korral jõuad, siis sinu pagas küll mitte. Olen ise selle üle elanud ja tean, kui raske on hakkama saada, kui kõik igapäevaeluks vajalik on järsku puudu. Istusin ümber Prahas ning lendude vahe oli poolteist tundi. Kuna pagas viiakse ühest lennukist teise otse , siis ise sain teada, et pagasit pole alles siis, kui jõudsin Pariisi. Olin tööreisil (messil) ning pidin Pariisist kohe rongiga edasi sõitma. Messilinna jõudes alustasin sellest, et läksin esimesse ettejuhtuvasse riidepoodi ning ostsin ülikonna, paar särki jm nipet näpet. Kõige hullem oli aga see, et messiks vajalikud materjalid olid ka kaotsiläinud kohvris. Mulle teatati pagasi saabumisest Pariisi alles 4 päeva hiljem ning siis ma juba keeldusin, et nad mu kohvrit veel üritavad messikeskusesse transportida, sest hakkasin juba tagasi sõitma ning ei tahtnud veelkord oma kohvri pärast probleemitseda. Kui Pariisis oma koti kätte sain, oli see avatud, asjad sees pahupidi pööratud: õnneks polnud seda keegi veekahuriga tulistanud, kuigi oli vahepeal ekselnud kuskil Venemaa avarustel ( sildid kohvril näitasid seda). Rohkem pole ma enam kunagi ümberistumise korral kogu pagasit ära andnud, vaid võtnud igaks juhuks ühe lisakoti kaasa, et esmatähtis esimesteks päevadeks oleks mul olemas. Sama soovitan ka sulle, et mitte alustada oma reisi ebameeldivustega.

Igal juhul on alati abiks reisikindlustus elementaarsete punktidega: reisitõrge, pagas, tervis. Maksab vähe, aga kasu kui palju, kui midagi peaks juhtuma.

Reisisin juunis, Detroidi lennujaamas oli ümberistumiseks 50 min ja jõudsin ilusti. Edu!

Tore on, et jõudsid ja teistele teatasid. Mis me selle teadmisega nüüd peale hakkame? Olen ka kümneid kordi jõudnud. Aga näiteks pühapäeval Amsterdamis ei jõudnud, ehkki lendude vahe oli 1h 5min. Edu!

Aga kui piletid on ostetud nn. ühe piletina (pagas lubati kohe teise lennukisse toimetada), siis mahajäämise puhul peaks hilinemise eest vastutama hiljaks jäänud lennufirma? Et kui lennuk hiljaks jääb, siis pöördun lennujaama Estonian Airi infopunkti ja nemad organiseerivad mu järgmisele lennule oodatud sihtkohta??

Estonian Airi infopunkti Londonis vaevalt et on, aga peaksid lihtsalt minema transfer deski. 45 min Londonis on veidi riskantne, väikesed hilinemised on üsna tavalised. Isegi oluliselt väiksemal lennuväljal nagu näiteks Praha, peaksin seda absoluutseks minimumiks.

Estonian air'ist väideti, et Gatwickis on neil infopunkt täiesti olemas.