Finnair ja lennukisse unustatud asjad.

Aasta tagasi Finnairiga lennates ununes rahakott istme taskusse lennukis. Umbes tunni pärast tuli teade, kust kätte saab. Pole midagi keerulist, istme koha järgi leiab ju kliendi üles. Väga hea kogemus. Eelmine nädal oli lendude vahel väga kiire ja jäi istmetaskusse tehnikat. Aastaga on väga palju muutunud. Nimelt on Finnair selle tegevuse kolmandale osapoolele üle andnud. Lingist leiad nii telefoninumbri kui ka ankeedi täitmiseks. Mõlemad on tasulised muidugi. Täitsin oma ankeedi, maksin raha. 9 päeva ei midagi ja olin juhuslikult Helsingi lennujaamas jälle. Pärisin Finnairist, millal võiks vastus tulla, soovitati helistada, loomulikult sellel samal tasulisel numbril. See veel hullem tase kui AB teenindus. Viimane muudab su lendu ja kui ei meeldi nende pakutud alternatiiv, siis helista, tasulisel numbril. Igasugu äriideed hakkavad nii peas keerlema.

Huvitav, et aasta tagasi said nii lihtsalt rahakoti kätte.
Minul oli 2017 aasta detsembris juhtum, kus lennukist väljudes (oli jube kiire sest Bangkokist tulev lend hilines ja oli vaja kiiresti jätkulennule jõuda, et koju saada) unustasin istmelt kaasa võtta läpaka koti.
Märkasin koti puudumist kohe lennujaama sisenemisel kuid lennukisse tagasi mind enam ei lastud.
Minule tehti ka selgeks, et peaksin helistama tasulisele numbrile ,et võtta ühendust kolmanda osapoolega (Suomen Löytötavarapalvelu), kellele tuuakse kõik Vantaa lennujaamast ja lennukitest leitud esemed (mitte ainult Finnairi omad).
Sain aru, et kui hakkan sellega seal kohapeal mässama ja ootama, millal lennuki koristusmeeskond selle ükskord leiupunkti toob, siis jätkulennule ei jõua. Nii lendasingi Tallinna ning uurisin seda süsteemi täpsemalt.
Tuli välja, et helistamine sellele tasulisele numbrile ei ole üldse vajalik.
Sain teate minu kadunud eseme kohta saata nende kodulehelt.
Mingit tasu SELLE eest küll ei võetud.
Vastus saabus 3 päeva pärast (!) Olevat leitud ja valmis mulle üleandmiseks.
Ja seal kirjas taheti juba küll raha ja mitte vähe.
Ise Vantaa lennujaamas asja kätte saaamine maksis 39.08 eurot.
Oleksin ma selle lasknud saata Tallinnasse, oleks see lõbu maksnud 81.37 eurot (+ mingi panga tasu ka veel).
Hoida lubati seda seal 3 kuud.
Huvitav on see, et nende vastuses oli kenasti kirjas:
"Please,send a copy of your payment by fax or by e-mail to quicken the delivery."
Vaatamata suurele otsingule, ei suutnud ma aga kusagilt selle firma meiliaadressi leida.
Igatahes võtsin läpaka ise sealt lennujaama leiupunktist järgmisele reisile minnes ära ja maksingi selle 39 eurot sulas ära selle eest.
Hea, et see oligi just reiside jaoks soetatud läpakas, mida igapäevaselt niikuinii ei kasuta.
Igatahes nüüd olen võtnud tarvitusele ettevaatusabinõusid, et selliseid unustamisi vältida.