Viimased kommentaarid
Aeroflotis just nii ongi - kui check-in avatakse, siis saad check-in'i käigus äpis või arvutis (tava) istekohad valida tasuta.
Aga peale avamist ootama ei maksa jääda sest ka teised tahavad tasuta kohti valida.
@ isaac

"Kaks korda Tallinast suuremas linnas  Riias pole vist siiamaani ühtegi Tai söögikohta."

Paistab et mõned ikka on:

Kuigi jah, paistab et ükski neist pole puhtalt tai köök vaid "mixed".

Mis lätlastesse puutub, siis olen neid ainult korra aasia pool kohanud - Khao Sok rahvuspargis ühte peret.
Leedukatega polegi õnnestunud trehvata.
Ma arvan samuti, et nad lihtsalt ei reklaami ennast nii välja nagu ameeriklased, venelased, inglased, sakslased jne. turistid vaid on pigem vaikselt omaette ja reisivad vaikselt.
Igasugu asju võib teha.
Isegi kükke teha pole keelatud.

Kitsenda oma küsimust, muidu normaalseid soovitusi ilmselt ei tule.
Ja Google on ka täitsa olemas.
Milleks sinna Viini üldse minna kui temast mitte midagi ei tea?
Mingisugusegi eeltöö võiks ju enne ikka ära teha.
@ jd

Vabandust, minu viga tõesti.
Miskipärast ei mõelnud, et punktid ei ole seotud mitte piletite ostu summaga vaid reaalselt iga inimese lennatud miilidega.
Parandan vea.
@ improved

Tänud, just seda mul vaja oligi.

P.S. Sain Finnairist ka ülikiire vastuse meili teel (15 minutit pärast küsimuse saatmist), milles samuti kinnitati, et annetust loetakse tehinguks ning see nullib uuesti aegumistähtaja.

@firsty

Punktide nägemiseks pead logima Finnairi kodulehel oma parooliga sisse ja seejärel on need nähtaval kodulehe ülaservas kohe sinu nime all. Oma nimele vajutades avaneb uus leht, kus näed ka punktide aegumistähtaega.
Punktid kehtivad 18 kuud. Kui selle aja jooksul ei ole nendega mingit tehingut tehtud siis need aeguvad.

Nii endale kui perele ostetud piletite eest saate punkte, kui olete sidunud ostu oma Finnair Plus kontodega.
Tuleb vaid piletite ostul lisada "frequent flyer" number igale reisijale, kes on ka Plus'i liikmed.
Kui pereliikmed on ka Plus'i liikmed ja number on pileti ostul lisatud, siis sellisel juhul lisatakse punktid peale lendu kontole automaatselt.

Kui see number on piletite ostul mingil põhjusel sisestamata jäänud, siis soovitaksin võtta ühendust Finnairiga ja taotleda punktide kontole lisamist tagantjärgi:


Kui tekib vajadus otse ühendust võtta, siis eestikeelse teenindusega Finnairi telefoninumber on 6840 536 (E-R 9-17).


Kui pereliikmed ostavad pileteid eraldi, siis on soovi korral võimalik avada oma perele ja sõpradele grupp kuhu võib kuuluda kuni 8 inimest. Grupis on võimalik punkte tasuta üksteisele üle kanda. Grupis tehtud ülekanded punktide aegumisele mõju ei avalda (neid ei loeta tehinguks).
Kiire küsimus.

Kas Finnair Plus preemiapunktide aegumine peatub/algab uuesti algusest kui teha Finnairi kodukal annetus mingile heategevusorganisatsioonile (nt. Unicef)?


Kui mitte, siis milline on kõige soodsam võimalus aegumise peatamiseks?

Finnairi kodukalt ma millegipärast ei leia mingit infot preemiapunktide aegumistähtaja ning selle peatamise tingimuste kohta. Kui keegi teab kus see on, kas saaks palun anda lingi?
@ Tailu

Vastus küsimusele number 1:
Lihtsalt tee oma telefonis reisikaaslase pardakaardist skriinshot ja siis saata see tema telefoni (Skype, Viber vms.)
Seda ta siis näitabki boardingul.
Ei mingit probleemi. Olen ise korduvalt nii teinud.
11 000 FA award pointsi olemas
Kui on huvi, siis pakkumine privasse paluks.
Veidi teemaväline, aga...

Kas Mapsis ei ole enam kuidagi võimalik valida meeldivamat juhendaja häält kui see, mis vastikult vigast eesti keelt pursib oma roboti häälega?
Kui veel valida koos tänavanimede ettelugemisega variant, siis tulemus on lihtsalt katastroofiline.

Mäletan varasemast, et oli mul täiesti korrektselt eesti keelt rääkiva naisterahva hääl. Ühel hetkel aga oli see lihtsalt kadunud ja enam ei suuda kuidagi seda taastada.

Praegu aga ajab ikka korralikult närvi, kuulates kuidas mul soovitatakse teha "kuussada meetri pärast tagasipööR", pöörata kuhugi "tänavale-teele", kasutada "kaks vasakpoolset sõiduratta", pöörata "paremale tänavale Tallinn-TartuVõru-Luhamaa teeNA kaks", jne. jne.

Miks küll oli vaja korralikult toimiv asi ära rikkuda? No ei saa aru.

Ja millest küll võib olla selline probleem, et maanteel liikudes Maps "hakib"? Lihtsalt mõne aja nool seisab paigal ja siis võtab järsult jälle järele.
Eriti ajab närvi kui see juhtub mõne suurema peale- ja mahasõitudega ristmiku juures. Nii mõnigi kord sõitsin Hispaanias selle pärast vajalikust teeotsast mööda.
Interneti viga see ei paistnud olevat - telefon ei ole odavamate hulgast ja näitas nende probleemide ajal kogu aeg 3G-4G korralikku levi.
Ma saan aru kui suuremates linnades liikudes ei ole GPS'ga korralikku ühendust kõrgete majade tõttu (mida tuli ka tihti ette). Aga no maanteel?!?
Ma kasutasin ka seda päris aktiivselt.

Põhiliselt küll huvipakkuvate vaatamisväärsuste leidmiseks ja salvestamiseks edaspidiseks külastamiseks.

Minu jaoks oli mugav see, et need olid omakorda veel sorteeritud alamkategooriatesse. Seega sain hoida aega kokku ja mitte uurida neid kategooriaid, mille vastu mul huvi puudub.

Samuti kasutasin Tripsi ka nende huvipunktide vaheliste, võimalikult optimaalsete marsruutide koostamiseks ja navigeerimiseks.

Vahel küll äpp pani täiega pange aga enamus ajast siiski töötas ja toimis.

Kahju, et niimoodi siis nüüd.
Eks peab hakkama siis midagi uut otsima.

Kuigi ma pole kindel, kas on mingit sarnast äppi, kus saab lihtsalt skrollides ülevaate koos fotodega mingis asukohas olevatest vaatamisväärsustest, nendele antud koondhindest ja seal juba olnud trippijate ( vahel väga kasulikest) kommentaaridest ja soovitustest.

Äkki keegi teab soovitada midagi sellist?

Ja kas Mapsis üldse saab salvestatud punkte omavahel loogilisse trippimise järjekorda panna (n.ö. "trip route" teha) ja sealt järjekorra alusel navigeerida?
Äkki Granada linn koos Alhambra külastusega?


Marbellast umbes 2 tundi sõitu.

Ma ei ole küll kindel, et see väikelastele sobilik on. Tegemist on väga suure kompleksiga ja lapsed võivad kergesti väsida.
Alhambra külastuse peale tuleks arvestada vist poole päeva jagu aega.
Piletid Alhambrasse tuleb ka varakult enne netis ära osta, muidu oled ilma. Nõudlus on tohutu. Elavas järjekorras pileti saamise võimalus on nullilähedane.

Granadas on ka nii mõndagi muud teha ja vaadata. Seega soovitaksin pigem seda linna külastada mitte päevareisina vaid võtta seal ka vähemalt üheks ööks majutus. Muidu läheb liiga jooksmiseks.


P.S. Ise jätsin Granadaga põhjalikumalt tutvumise seekord vahele just sellepärast, et Alhambra pileteid ei saanud. Ei osanud arvata, et need nii defitsiitne kraam on ja seepärast ei tellinud ette.
Seega peatusime seal Murcia'st tulles (mis on ka kena ja sümpaatne linn) vaid üheks ööks ja hommikul liikusime Sevillasse edasi. Granada võtame uuesti ette järgmisel korral.
@ m.a.j.a.
"Tõenäoliselt on see 960 rendileandja omavastutus, mille siis kindlustus katab, sain õigesti aru?"

Just nii. Kahju tekkimisel katab selle summa hiljem kindlustus, kuid esialgu võetakse see summa ikkagi Sixt'i poolt sinu krediitkaardilt ära.
@ m.a.j.a
"...rentisime Sixtilt, täiskindlustuse võtsime rentalcarsist, auto ka sealt."

"...mingi omavastutus 960 on ikka, kuidas seda mõista?

Ise küsid, ise vastad ju ka.

Võtsid ju kindlustuse teisest firmast (autorendi vahendajafirmalt Rentalcars), mitte otseselt rendileandjalt (Sixt).
Rendileandjat ei huvita see, kas sul on mõnes teises firmas kindlustus tehtud. Nende juures ju ei ole.
Vahendajafirma poolne kindlustus reeglina ei vii rendileandja avariikindlustuse omavastutust nulli ning ei vabasta ka deposiidist.
Seega maksadki lisatasusid.

Sixti autorendil on antud juhul olemas nii liiklusõnnetuse kui ka varguse kindlustus kuid mõlemal on omavastutus 960 eurot.

Rentalcarsi kindlustus hüvitab hiljem avarii või muu kahju korral sinu väljaminekud Sixti omavastutuse piires (mis on siis kuni 960 eurot).
See tähendab aga korralikku närvikulu, paberimajandust ja mõnel juhul ka kohaliku politsei tõendit (seda tuleb juba kindlustuse tekstist lugeda kas see on nõutav).

See 960 eurot omavastutus ei ole ka ainuke väljaminek vaid sellele lisandub veel Sixti deposiit 300 eurot ning deposiit kütuse eest (summa suurus oleneb sellest, kui palju kütust paagis kättesaamisel on).
Nii et auto kättesaamiseks pead arvestama ligikaudselt 960+300+100=1360 euro broneerimisega krediitkaardilt.
Kui raha nii palju kaardil ei ole, siis 99% juhtudel autot kätte ei anta.

Kui soovid ka mingit lisateenust (nt. teine juht lepingusse vms.), siis pead arvestama ka selle summa mahavõtmisega krediitkaardilt.
Sixtil on Portugalis teise juhi tasu 9,50 eurot päev aga mitte rohkem kui 95 eurot kogu rendi kohta.

Summad broneeritakse rentija krediitkaardilt alates rendifirma kontoris lepingu sõlmimisest kuni auto tagastamiseni.
Kui autol tagastades kõik korras, siis vabastatakse broneering mõne päeva jooksul peale tagastamist.
Kui aga leitakse mingid vigastused, siis broneeringut kohe ei vabastata, vigastused fikseeritakse ning remondi maksumuse hind võetakse omavastutuse/deposiidi broneeeringust maha.

Alles seejärel saad pöörduda oma kindlustusandja (Rentalcars) poole nõudega hüvitada sinu kontolt auto remondiks maha võetud rahasumma.

Pead väga hoolikalt lepingut lugema ja jälgima, millised nõuded kahjuavalduse jaoks on. Kui midagigi on puudu, siis vahendajafirma ilmselt ütleb: "Sorry".

Auto kättesaamine 22.00 ei lähe tavaliselt lisatasu alla kuna sel ajal on rendifirma punktid veel avatud.

P.S. Rentalcarsi kindlustuse üldtingimused:


"Täiskaitsega kindlustuse eesmärk on hüvitada teile mistahes summa, mis teilt nõutakse teie autorendilepingu raames seoses rendiautole tekkinud kahjude/kahjustustega, eeldusel, et olete kindlustusmakse tasunud ja täitnud poliisi tingimused.

@siddhartha

"Postimehega on tõesti kokkulepe, et lood on tasuta lugemiseks ja mina ei võta sel puhul honorari."

Paistab, et see kokkulepe on (ühepoolselt?) lõpetatud.
Reisikiri "Meie mees Aasias: Anonüümne alkohoolik India moodi" (21. aprill 2019, 18:56) on TASULINE.

Kahju. Oli hea ja lahe lugemine..


Minule on ka jäänud mulje, et enamus BKK lennujaama rahavahetuspunktide halvast kursist rääkijaid on saanud oma kogemuse kohe saabuvate lendude juures asuvatest vahetusputkadest ja ei ole olnud kursis sellega, et alumisel korrusel (B-tasandil, Airport Link'i juures) on kurss oluliselt parem.

Samuti paljud neist vist ei arvesta sellega, et Suvarnabhumi lennujaama saabumise aja ja oma sihtkohta (nt. Phuket, Krabi, Koh Samui jne.) saabumise aja vahel võib kurss igal pool juba paar korda muutunud olla.
Sellest võib tekkida ettekujutus, et lennujaamas oli halvem kurss kuigi tegelikult on kurss vahepeal juba igal pool tõusnud.
@tseburashka

Ma pidasin küll silmas Tai kohalike Superrichide branche (ehk siis samale firmale kuuluvaid aga erinevates kohtades asuvaid vahetuspunkte).
Näiteks lennujaama ja peakontori vahetuspunktide kursi vahet (mis reeglina on vaid 0,1).

Tavidiga on neil vahe ikka pigem suur + jah, Tavidis liitub veel ka vahetustasu.
@HenryMark

Esimest korda kuulen, et Finnairi/Lufthansa kodulehelt ostes tuleb odavam.

Juhuslikud  ja ja suvaliselt valitud kuupäevadega näited:
FINNAIR HEL-BKK  01-15 juuni
Momondo kaudu: hinnad algavad 676 EUR
Finnairi kodulehelt (sama lend): 727 EUR

LUFTHANSA  HEL-BKK 04-16 oktoober
Momondo kaudu: hinnad algavad 601 EUR
Lufthansa kodulehelt (sama lend): 660 EUR

Momondos panin maksevahendiks Mastercard deebetkaardi (kaarditasu seega hinnale enam ei lisandu).

Budgetairi koodimuutmise osas tundub see suht ulmeline aga vastu vaidlema ei hakka kuna endal sellega kogemust pole.
Kas keegi saab seda kinnitada, et nii tehakse?
Mul spetsiaalselt reiside jaoks odavalt soetatud aga väga korralik Samsung Note 3.
4G, 4K video, Wifi, 32GB sisemälu + 64GB mälukaart, suur ekraan... Saab kõik asjad ilusasti aetud.
Ei näegi vajadust oma "tava" telefoni reisile kaasa võtta. Risk ja kahju ka väiksem kui midagi juhtuma peaks.
Note seerias on 4 viimane mudel, mille akut saab vahetada.

Läpakat kasutan ainult vahel harva ja seda ka siis kui olen kusagil ruumis, kus elekter seinas niikuinii olemas.
Kaamera jaoks on ka varuaku olemas.

Isiklikult minu jaoks ei ole akupank enam teemaks, millele mõelda.
@improved

Tänud info eest.
Need kuuldused lennujaama halvemast kursist on vist kuulujutt sest vähemalt Supperrich Thailand (roheline putka) äpis näitab Suvarnabhumi lennujaamas sama kurssi, mis enamikus teistes punktides (v.a. peakontor ja mõni branch veel).

Ma olen siiani arvanud, et Supperrichid löövad kõiki teisi hea kursiga aga praegu vaatasin, et Vasu Exchange on isegi grammivõrra parema kursiga. Paraku neil paistab olevat Bangkokis vaid üks kontor kus vahetada saab.

Sinises Supperrichis (Rajdamris) olen isegi raha vahetanud ja sama kursiga mis kõrvalasuvates oranzides ja rohelistes Superrichide peakontorites.

Üldiselt muidugi on need branchide vahelised hinnakõikumised minimaalsed ning tavalise turisti rahakotile mingit erilist vahet ei ole kas vahetad lennujaamas või peakontoris. Vahe ainult 0,1 baati 1 euro kohta.
100 euro pealt võidaksid siis 10 baati (28 eurosenti). Minu meelest pole sellel tõmblemisel mõtet.
Mina kasutasin ka varem akupanka kuid olen sellest nüüdseks loobunud.
Põhjuseks nii ebamugavus telefoni kasutamisel laadimise ajal (telefoni ja akupanga vahel tolknev ja segav laadimisjuhe), häiriv akupanga raskus taskus kui ka see, et laadida tuleb 2 korda - kõigepealt akupanka ja siis akupangaga telefoni.

Selle asemel kasutan nüüd reisidel vahetatava akuga telefoni ning 1-2 tagavara akut, mida laen õhtul-öösel või pikemate sõitude vahel peatuste ajal spetsiaalse akulaadijaga (ei vaja laadimist telefonis).
Telefonis olevat akut saan öösel samal ajal laadida tavalise laadijaga.


See tähendab, et kui telefoni aku hakkab tühjaks saama, teen tagakaane lahti, vahetan aku ja ongi telefon 10 sekundiga jälle 100% täis. Ei mingit laadimisjuhet telefoni küljes segamas ega akupanka taskus punnitamas.

Kaks varuakut on ilmselt väiksemad kui akupank (ja ilmselt ka kaalult kergemad - minu varuakud kaaluvad 2tk. kokku 108g). Aku on ka ainult 5mm paksusega, mis teeb selle kaasavõtmise väga mugavaks.

Reeglina läheb siiski tavatingimustes 1 päeva joooksul vaja vaid ühte varuakut (53g).
Laadija ei pea ka kogu aeg kaasas olema vaid võib rahulikult toas kohvris puhata.

Selle jutuga ma ei laida maha akupankasid. Igaüks teeb oma valiku, lähtudes sellest mis talle sobivam ja mugavam.
Soovitaksin hinda uurida ka FedEx'st (tel. 605 8691).
Ma küll ei tea, kuidas neil TNT'ga ühinemise protsesi käigus nüüd hindadega on (teoreetiliselt ei peaks olema muutunud) aga eelnevalt olen saanud neilt mitmeid kordi tunduvalt soodsamaid pakkumisi kui TNT, DHL, UPS.
Seda küll aasia suunal aga miks siis mitte ka Euroopas ei võiks hinnad samuti paremad olla.
Huvitav...
Võtsin praegu lahti Supperrich1965 kodulehe ja millegipärast ei leia seal valikus Suvarnabhumi lennujaama rahavahetuspunkti.
Olen täiesti kindel, et veel hiljuti oli see seal lennujaamas (Airport Link'ga samal levelil) täiesti olemas. Jutt siis oranzi värvi putkast.


Isegi putka leidmise juhiseid on internetis mitmeid. Näiteks:


Miks siis kodulehel midagi selle kohta ei ole?

Aga rusikareegel on ikkagi, et Tavidis vahetades saad neid tai rahasid ikka vähem.
Hetkel näiteks Tavidis kurss 34,2484. Suvarnabhumis aga (olenevalt euro rahatähtede suurusest) 35,45 - 35,55.

P.S. Mõlemal Supperrichil on olemas mobiiliäpid, mida mugav reisil kasutada.