Kayakist olen ise majutuse võtnud ja kõik sujus.
Samuti olen kasutanud näiteks Kagu-Aasias selliseid broneerimissaite nagu Holiday Lettings, Traveloka ja Sawadee.com (mis viimasel ajal suunab Trip.com lehele ja sellest alates ei ole seda enam kasutanud).
Veel on tuttavad ja probleemideta olnud sellised broneerimissaidid, nagu Vrbo (vist endine Homeaway), (Hispaanias) Rentalia, HomeToGo ja veel mõni, mille nimetusi hetkel kohe ei mäletagi.
Aga ega see, et kellelgi kuskil kõik hästi läks, ei tähenda seda, et seal alati ongi nii.
Näiteks eelmisel talvel Sri Lankal, olles eelnevalt broneerinud Expedias kaks villat, oli mõlema broneeringuga jama. Mõlemal korral ei olnud majutajal aimugi, et Expedia on nende maja välja rentinud. Tekitas muidugi ebamugavusi ja ajakulu, mis küll Expedia poolt kiiresti korda aeti uue ja isegi parema majutuse leidmisega. Aga siiski. Kolmas kord samal reisil Agodaga jama, kui saabudes sihtkohta avastasin, et majutuses käis hoopis usin remonditegemine. Ja jällegi - majutaja ei teadnud broneeringust midagi. Õnneks sain sealsamas kõrvalmajas kohe uue majutuse, nii et eriti suur see probleem ei olnud. Aga jah, varem ei ole Sri lankal sellist probleemi olnud ja nüüd järsku kolm korda järjest.
Enamus (kui mitte kõik) Hispaania autorendifirmad ei nõustu oma auto Aafrikasse saatmisega just põhjusel, mis saab seal juhtunud avarii korral. Põhimõtteliselt paneb kindlustusfirma rendifirmale käe ette.
Kui auto peaks Marokos sodiks sõidetama, tuleb auto tagasi mittetoomise eest maksta kopsakat imporditasu. Just nagu oleksite auto sinna viinud ja kellelegi maha müünud. Peab ka arvestama, et teid ei pruugita riigist enne impordimaksu tasumist välja lasta, kui autot tagasi viia ei ole.
Kui avariiline auto õnnestub siiski kasvõi treileriga laevale saada, on sellega kaasnev kindlasti korralik aja-ja rahakulu ning enne selle protseduuri lõppemist te Marokost ikka välja ei saa.
Kui õnnestub selline julge rendifirma (kellel on leping julge kindlustusfirmaga) isegi leida, siis jah, kindlasti võetakse selle eest lisatasu. Ja arvatavasti mitte vähe.
Rendilepingul peab kindlasti kirjas olema auto omaniku poolt kinnitatud nõusolek viia auto Marokkosse.
Kindlasti peab olema tehtud Marokos kehtiv auto liikluskindlustus.
Tehniline pass peab kindlasti kaasas olema (paljud rendifirmad seda rentijale rendi alguses kaasa ei anna, isegi tavarendi puhul mitte).
Laevaga auto üleviimise hind on ühe otsa eest näiteks DFDS-ga 180 eurot. Üks ots kokku auto + 2 reisijat 264 eurot. Edasi-tagasi siis 528 eurot.
Minu meelest oleks oluliselt rahakotisõbralikum minna Marokosse üle tavareisijatena ja sealt siis auto rendile võtta. Marokos on autorendi hinnad ka oluliselt odavamad Hispaania rendihindadest.
P.S. Ühest UK foorumist selline väide:
"A friend of mine recently went to Morocco and hired the car there. He reckoned Spanish plates are targets for mysterious damage, which helps profit local garages in Morocco. Moroccan plates make you less conspicuous."
Ise kiidan ka Burnshieldi. Aitab hästi päikesepõletuste puhul ja jahutab väga hästi. Samuti on mul ühe tõsisema keeva veega tekkinud põletuse ravimise järel haava jälg täiesti kadunud. Olin täiesti kindel, et nii sügav põletus jätab koleda armi elu lõpuni, aga võta näpust.
Olen palju häid sõnu kuulnud ka Burnjeli kohta, kuid ise ei ole kasutanud.
Aloe vera geelid ei ole minu puhul eriti efektiivsed olnud. Natukeseks ajaks küll rahustab ja leevendab valu, aga Burnshield toimib minu meelest oma teepuuõli toimeainega efektiivsemalt ja pikatoimelisemalt.
Lisaks meeldib mulle just see, et seda saab pihustiga kasutada, mis välistab niigi kahjustada saanud naha edasist kahjustamist naha peale hõõrumisega.
Väike soovitus ka neile, kes seda osta tahavad - ärge ostke seda koos meeletu juurdehindlusega apteegist (ükskõik millisest). Maksate umbes 40% madalamat hinda, kui ostate/tellite selle otse maaletoojalt (Münt Grupp, Kadaka tee, Tallinn, smartlifesavers.com). Ei tööta ise selles firmas ja ei ole kuidagi nendega rohkem seotud, kui et olen neid mitmel korral külastanud.
@ viktor54
Ma olen viimastel aastatel näinud mitmeid artikleid pantenooli ja muude varem levinud vahendite (nt. hapukoor) kahjulikkusest päikesepõletuse korral, kuna need on rasvased ja ei lase nahale õhku ligi ning seetõttu ei saa põletatud nahk jahtuda.
Ka Google otsinguga pantenool+ päikesepõletus tuleb mitu sellist vastet välja.
Võib-olla on praegune apteekides müüdav pantenool kuidagi teistsugune - ei tea.
@ täitsajänku
Omavastutus on ilusasti Goldi reisikindlustuste tingimustes kirjas ja selle vastu ma ei potestigi.
Küll aga ei olnud ma kuidagi sealt välja lugenud, et ühe tehinguga tekkinud kindlustusjuhtum lüüakse kaheks osaks ja kummalegi osale rakendatakse omavastutust täies ulatuses.
Ma ei ole põhimõtteliselt selle vastu, et iga reisija peaks tegema enda eest kahjutaotluse. Küll aga võiks siis ikka jagada omavastutuse ka kaheks, mitte lajatada topelt. Kindlustusjuhtum on ju konkreetselt ühe hotellitoa kohta üheks ööks, makstud ühe maksega.
Oleks see tuba olnud broneeritud ühele inimesele, aga reaalselt kasutanud oleks seda kahekesi (lihtsalt hotellis öelnud, et meid on tegelikult kaks - hotellil pole tegelikult ju mingit vahet, kui näiteks hommikusöök ei ole toa hinnas), siis ei oleks ju olnud probleemi ja sel juhul oleks omavastutus olnud vaid 30 EUR?
Veidi teemast välja, kuid siiski teema pealkirjaga (vist) kooskõlas.
Mul oli hiljuti Swedbankiga reisitõrke juhtum, kus lennu hilinemise tõttu muutus võimatuks/mõttetuks esimese broneeritud ja kinnimakstud hotellis ööbimise kasutamine.
Tuba oli tühistamise võimaluseta, minu poolt isiklikult nii broneeritud ja ka makstud ühe maksena kahele inimesele - minule ja minu reisikaaslasele (ei ole pereliige, kuid on samuti olemas Swedbanki Gold kaart).
Ma jätan siinkohal välja lennu hilinemisega seotud detailid, kuna need ei ole antud juhul eriti olulised.
Oluline on see, et peale Swedbankile kahjuteate esitamist teatati mulle, et kuna toa broneering oli tehtud kahele ja reisisid kaks inimest, kes ei ole pereliikmed, tuleb teisel reisijal teha oma Gold kaardi alt samuti avaldus sellesama (?) toa oma osa hüvitamiseks. See ei pidavat olema oluline, et toa eest täies mahus maksja olin mina.
Teise reisija hüvitis oleks siis kantud hoopis tema kontole, kuigi tema reaalselt selle toa eest ei maksnud. Omavahel oleksime pidanud hiljem ise arveldama.
Samuti teatati, et seoses sellega rakendatakse omavastutust mõlemale isikule, ehk siis 2 x 30 eurot (?).
Niisiis, toa hind jagataks kaheks ja kummastki poolest võetaks maha omavastutus kogu ulatuses (?), hoolimata sellest, et tegemist oli reaalselt ühe tehinguga.
Lühidalt - ühe broneeringuga tehtud toa hinnast võetaks maha 60 eurot omavastutust.
Kuna sellise arvutuskäigu tulemusel oleks reaalselt hüvitatud vaid kommiraha (alla 10 euro ühe inimese kohta), loobusin nõudest, kuna see tundus lintsalt mõttetu. Seda enam, et kindlustusel oli vaja veel, et mina nõuaksin lennufirmalt välja hilinemise põhjust tõendava dokumendi. Hilinemise fakti, kui sellist, ei eitatud.
Minu jaoks on see olukord sama, mis eespool teema algataja poolt viidatud "f**ked up, aga jokk lahendus".
Ma ei tulnud selle pealegi, et ühelt makselt saab kaks korda omavastutust maha võtta. Eks tingimusi pingsalt lugedes ja näpuga järge ajades võib seda ehk ka nii tõlgendada. Või arvab keegi teisiti?
Ma ei tea, kui paljudel foorumi kasutajatel on sellist olukorda ette tulnud, aga minu jaoks oli see esmakordne ja tundub lihtsalt kliendi hanitamisena.
Käesolev kommentaar on ajentud lihtsalt hoiatuseks, millele tuleb pöörata tähelepanu majutuse broneerimisel. Ehk siis, kui broneerite koos kahe Swedbanki Gold kaardi omanikest sõbraga majutuses kolmese toa hinnaga 91 eurot, arvestage et lausa 90 eurot toa hinnast liigitub omavastutuseks ja "hüvitist" saate tagasi 1 euro.
@ improved
Need turistihinnad ongi turistidele mõeldud.
Tegelikult saab interneti sellest ka odavamalt. Kui näiteks, jah, turisti SIM AIS-s maksab 15-ks päevaks 30GB ja 600 baati, siis ostes suvalise ja odava AIS 5G toega SIM kaardi kusagilt mujalt kui lennujaamast ja lisades sinna ettemakstud (pre-paid) "on-top" paketi, saab 15-ks päevaks selliseid turistikaardi hindadest oluliselt erinevaid hindasid ja mahtusid:
Ja kui sedasama teha 30-ks päevaks (turistikaardi hind näiteks 900 baati ja 50GB), siis tegelik päeva hind kujuneb veelgi tükk maad odavamaks:
Saab pakette ka lühemaks ajaks (1, 3, 5, 7 päeva). Äpis on ka 10-päevased paketid.
Peab küll märkima, et nende pakettide puhul on interneti päeva maht siiski piiratud, kuni 5GB peale päevas. Teoreetiliselt saab netti küll edasi kasutada ka peale selle mahu täitumist, kuid siis hakkab see venima nagu tatt.
Mul endal on 5GB päevas olnud piisav, sellepärast ei ole üritanud midagi suuremat ette võtta. Lisaks on vahel äpis eriti hea hinnaga pakkumised, millele tasub koheselt reageerida.
Aga piiramatu päevamahuga internetti saavad need, kes on oma ettemakstud SIM kaardi viinud üle lepinguliseks (post-paid).
P.S. Ka True turistikal ei ole tegelikult interneti allalaadimiskiirus piiramatu, vaid maksimum on 1GBit/s.
@ Buldooza
Tänud juhatamast.
Paistab, et Airdatalink kasutab küll AIS võrku, aga siiski vaid 4G.
Roamify tundub olevat oluliselt laiema valikuga ning valikus on ka 5G võrgud.
@ improved
Pole sellest ühinemisest kuulnudki. Hea teada, tänan.
Samas kui vaadata graafikut (uuendatud viimati eile), siis AIS ja dtac vahe on ikka päris suur. Tumedama värviga siis on tähistatud 5G leviala. Vasakul AIS, paremal dtac.
Ja kiiruste võrdlus ka, mida tumedam, seda kiirem. Vasakul jälle AIS, paremal dtac.
Allikas: nperf.com
Aga kõik see on vähe nõudlikumale kliendile infoks. Tavaline turist, kes tahab vaid meile ja uudiseid lugeda ja natuke omatorus istuda, saab vabalt hakkama ka suvalise 4G ühendusega.