Viimased kommentaarid
Revolut pakub ka mingit kindlustust (mis ei kata küll näiteks pagasit).


Revolut Premium kasutajana aasta tasuta. Tavakasutajale 30 naela aastas.

Paraku seal piirang ühele reisile kuni 40 päeva.


Ma ei saa nõustuda.
Auto oli uus, mitte mingi teise firma vana.
Ei mingeid kütusetasusid, ei mingit öisel ajal auto saamise tasu, ei mingeid lisaarveid ega tasusid.
Kõik, mis oli broneerimise ajal juba lubatud tasuta, oli ka lepingul kenasti kirjas.
Rendist on möödunud nüüd ka juba rohkem kui kuu ja mingit raha tagantjärele kaardilt võtmist ei ole samuti olnud.
Siin võib olla asi selles, et rentisite teise firma kindlustusega. Firefly enda kindlustuse korral (letist võetuna) on kõik riskid ja lisatasud selle hinna sees.
N.ö. "võõra" kindlustuse puhul võivad tõesti klienti närida kuna neile see muidu kasu ei too.
Oma kogemusest kirjutan, et vähemasti Firefly'l ilmselt ei oleks olnud vaba autot, mida kohapealt rentida tahtjale anda.
Ryanairi Tallinnast saabuv lend maandub enam-vähem keskööl ja sellel ajal on nende lett ainus, mis lennujaamas avatud on.
Mina ei saanud eelnevalt broneeritud kesklassi autot vaid meile anti sama raha eest klassi jagu kõrgem ja põhimõtteliselt uus auto.
Vaevalt seda tehtud oleks kui autosid oleks olnud rohkem.

Huvi poolest vaatasin vahetult enne Tallinnast ärasõitu ka internetis samasuguse auto hinda (mille paar nädalat varem DoYouSpainis broneerinud olime) ning auto enda hind oli võrreldes varasemaga tõusnud 2 korda. Kui kindlustuse hind peaks olema võrdelises sõltuvuses rendi baashinnast, siis oleks ka see olnud juba kallim.

Kogu see jutt on Girona lennujaama kohta. Mis sellest väljapoole jääb, on juba eraldi teema.

P.S. Leti taga Firefly's kindlustust ostes üritatakse klient ära rääkida sellise hinnaga, milles EI sisaldu veel maksud. Kui sa enne ei küsi kindlustuse täishinda, siis alles seejärel kui leping on vormistatud, näed kindlustuse hinda koos maksudega.
Seega on kahtluse korral soovitav küsida enne vormistamist kindlustuse hinda koos maksudega (el precio final, con impuestos, price with taxes jne..).
Kinnitan eelpool rääkinute vastust.
Ülimalt suure tõenäosusega tühistatakse esimesele lennule mitteilmumise järel kõik järgnevad lennud (s.h. ka tagasilennud).
Tere.

On huvi :)
Kirjutan privaati.
Panen siis enda oma ka kui selline teema juba on:

https://www.booking.com/s/34_6/14de5b4b

P.S. Huvitav, et minul on mitte 20 EUR vaid 15 USD. Miks nii?


Olen siis nüüd Hispaaniast tagasi.
Sõit oli huvitav ja ilmaga vedas ka täiesti.
Auto saime suurema ja parema kui lootsime (vt. teemat Hispaania autorent).
Marsruut oli siis selline:
(Girona) - Lloret de Mar - Calella - Badalona (Barcelona) - Coma-Ruga - Peniscola - Valencia - Zaragoza - Montserrat - (Girona).
Kokku ööbisime kaheksas erinevas linnas. Tavaliselt toimus järgmise öö broneerimine ilma pika planeerimiseta sama päeva õhtul paar tundi enne kohalejõudmist.
Barcelona peale kulus arvatust rohkem aega (3 päeva) kuid kõik huvitavamad ja tähtsamad kohad sai ära nähtud (ka Sagrada Familia tornides ja Tibidabo mäe otsas kiriku tornis kus on ikka imelised vaated kogu Barcelonale).
Barcelonas käisime Badalonast metrooga (2 päeva ühistranspordi pilet piiramatu sõitude arvuga Hola BCN 13.50). Ei näinud mõtet ennast haigeks vihastada Barcelonas auto parkimisvõimaluste otsimisega, kui Badalonas asus metroopeatus otse öömaja kõrval. 30 minutit sõitu ja BCN kesklinnas olimegi.
Nägime ikka väga palju huvitavat. Meeldejäävamateks ja võimsamateks on vast Sagrada Familia, Montserrat, Peniscola kindlus, Zaragozas Basilica de Nuestra Senora de Pilar, Tibidabo, Valencia katedraal ja palju muud.
Kuna enne hommikul välja minemist oli marsruut huvitavamate kohtade vahel juba ette planeeritud (Google Trips abiga, mis on muide üks kuradima tüütu äpp oma pidevate errorite ja crashidega) siis oli lihtne liikuda just sinna kuhu tahtsime.
Piki rannikut jõudsime välja kuni Valenciani kuid edasi enam minna ei riskinud seoses napiks jäänud ajaga.
Kena reis oli. Järgmine kord võtame alguspunktiks kas Malaga või Sevilla ja siis tahaks juba ka Gibraltaril käia ja hiljem rannikut pidi üles kuni peaaegu Valenciani välja liikuda.
Jätsin just oma muljed Girona autorendi kohta sinna teemasse:

https://trip.ee/foorum/uldfoorum/hispaania-autorent?page=3#comment-407247

P.S. Millegipärast ei saa ma linki korralikult panna. Tuleb siis kopeerida.
Olen siis Hispaaniast tagasi ja olen autorendiga küll väga rahul.

Broneeringu tegin DoYouSpain'i kaudu alguse ja lõpuga Girona lennujaamast..
Alguses valisin ka sealtsamast täiskindlustuse, mille küll hiljem tühistasin ja raha kenasti kiiresti tagasi sain. Põhjuseks hirmu- ja õudusjutud sellest, mis juhtub kui kindlustus ei ole võetud samast firmast kust autogi (antud juhul Firefly'st).
Kaalusime erinevaid variante (ka Eestis kindlustamist) kuid lõpuks otsustasime võtta siiski kohapealt Firefly täiskindlustus.
Broneeritud oli 10 päeva keskklassi bensukas 1,6l koos tasuta lisajuhi, piiramatu kilometraaziga ja Full-Full kütusega.
Firefly leti juurde jõudsime öösel kella 00.10 paiku ja ootasime veel ca 15 minutit järjekorras ka kuni leti juurde saime.
Selgus, et vabu keskklassi autosid firmal ei olnud ning meile pakuti täpselt sama raha eest suurema klassi 7-kohalist  ja 1,7L diislit mille läbisõit oli kriipsujagu üle 3000km. Olime sellega loomulikult nõus ja kõik sai kiiresti vormistatud.
Auto hinnaks päeva kohta koos täiskindlustusega kujunes 28 EUR.
Paar väikest kriipsu olid ka kenasti lepingus juba ära märgitud (kuigi meie poolt letist võetud täiskindlustuse korral poleks see ka oluline olnud).
Kindlustus ei katnud ainult vale kütusega tankimist, võtme kaotamist ja auto tahtlikku vigastamist.
Mingit lisatasu hilise auto öise kätteandmise eest ega kütuse eest ei võetud.
Krediitkaaardilt broneeris Firefly 150 EUR, mis peale auto tagastamist kiiresti ka tagastati (lennuki pealt koju jõudes oli raha juba kontol vabastatud).
Auto oli uus, mahukas ja igati korras, koos igasuguste lisadega. Jõudu jagus igas olukorras ja kütusekulu oli ka võrreldes algselt broneeritud autoga kindlasti väiksem.
Kokku sõitsime maha umbes 1200km.
Autot lennujaamas tagastades tuli üks näitsik seda korraks vaatama. Istus sisse, vaatas kütusenäidikut (et kas on ikka täis tangitud), kirjuta üles kilometraazi (ilmselt oma statistika jaoks) ning vaatas millegipärast ka pagasiruumi. Seejärel ütles, et kõik korras (ümber auto isegi ei käinud sest täiskindlustus ja siis polegi vajalik) . Andis koopia lepingust, millele oli juba märgitud, et kõik OK ja paak täis ning siis soovis head reisi..
Nii et üldkokkuvõte - igati positiivne.

"Kity55"
Kaardil on olemas ka rohkem kui vaja, kuid... miks ma pean tegelikult arvestama tuhandega, kui renditingimuste järgi peaksin deposiiti maksma kusagil 400 ringis? -

Väljavõte broneeringu vautšerist

"... you can take out damage excess refund insurance with us for only 5.95EUR a day - Total for your booking: 59.50EUR.
Please note that customer negligence is never included in the SCDW.
A deposit will be blocked on your credit card on collection and unblocked when the car is returned in the same condition as it was collected.
Deposit amount: rental price + the price of any accessories or extras + 850eur.
If you choose to take the supplier's Super Cover (to remove the excess) the following amounts will be blocked:
rental price + the price of any accessories or extras + 150eur
."

"Fuel Policy:
On collection you will be required to pay for the full tank of fuel and when you return the car full this money will be refunded.
The fuel price will be between 83eur and 107eur.

This includes the refueling service charge
which will be between 26eur and 34eur."

Ma ju tellisin lisaks selle "suppliers Super Cover'i" (eespool mainitud 5.95/päevas eest sai just selle Platinum Excess Waiveri) juba broneerimise käigus.
Saan ma ikka õigesti aru, et supplier on siin kontekstis vahendaja, ehk siis DoYouSpain?
Ja "supplier's Super Cover" = "Platinum Excess Waiver"?

Broneerisin DoYouSpain kaudu FireFly keskklassi (Ford Focus, VW Golf jms.) auto 10 päevaks.
Kilomeetripiiranguta, teine juht tasuta. Kätte saab lennujaamas peal keskööd. Esindus asub samuti sealsamas.
Lõpphind, mis sai makstud jäi alla 150 euro (14,8 eur/päev).
Selles hinnas sisaldub juba lisana juurde võetud Platinum täiskasko (59 eur, hõlmab ka klaasid, rehvid, põhjaaluse, lukud, võtme kadumise, pukseerimise tasu avarii korral) mis tegi ühtlasi kindlustuse omavastutuse summa nulliks (No Excess).
Deposiit tuleb maksta valemiga - rendi hind+150+paagitäie kütuse deposiit.
Tundub OK. Vähemalt minu meelest.

"estfin24"
Montserrat on raudselt selle sõidu plaanides.

"Empuriabrava"
Aitäh soovituse eest. Kahjuks Cabo de Gata jääb sellel tripil ilmselt menüüst välja oma kauguse tõttu tripi algpunktist. Aga järgmisel tripil (algusega Malagast) saab kindlasti marsruudi osaks.


"dim123"
Sama jutt Carthahena kohta. Praegu kahjuks liiga kauge aga järgmise tripi sisse saab kindlasti. Aitäh soovitamast.

"VäikeLotti"
Viimased 2 päeva olen uurinud Google Trips äppi (pole varasemate reiside puhul kasutanud) ning lisanud sinna hulgaliselt sihtkohti (millest hiljem osa kindlasti älja praagime reisi ajalise piiratuse tõttu. Paistab, et seal saab kenasti sobilikke marsruute ise koostada mida siis pärast Google Mapsi kaardi abil ette söödetakse (või olen ma millestki valesti aru saanud?).
GPS'dest on olemas nii Google Maps, Here WeGo, Waze ja OsmAnd. Ja kaks telefoni (kui üks peaks otsad andma, siis teine ikka olemas). Ära ma juba kergelt ei eksi.
Kõrged tipud... kui võhma ja viitsimist ja aega jagub, siis miks mitte. See poleks aga esimene kord kõrgel olla (nt. El Teide tipus olen ära käinud) nii et põhimõtteliselt tean, mida oodata võib.

"Lumimumm"
ma tegelikult ju kirjutasin, et Valenciast kaugemale pole mõtet minnagi kui midagi näha ka tahad mitte ainult kiirteel sõita"
Meil oleks soov ikkagi nii Benidormis kui Alicantes ära käia (rannikuäärset teed kasutades). Maps näitab Valencia-Benidorm-Alicante marsruudi pikkuseks ca 180km (kuni 2 tundi sõitu). Ma arvan, et see ei muuda oluliselt tripi sõidule kuluva aja pikkust kuid lisab paar ilmselt vägagi huvitavat sihtkohta. Või jääb mul midagi kahe silma vahele?
P.S. Tagasi tulles Madriidi minna me ei kavatse. Jääb liiga kaugele ja võtab liialt aega. See jääb järgmise tripi jaoks, mis algab Malagast.


Oleme nüüdseks saavutanud üksmeele, et Barcelona siiski kohe alguses ette võtta.
Google Trips äpis on aga nii palju huvitavaid sihtkohti Barcelonas, et tekib juba kahtlus, kas 2 päevagi piisav on... aga ilmselt tuleb teha valikuid ja ohverdusi.

Kas kellelgi on kogemusi Google Trips äpiga? Arvestab see marsruudi koostamisel ka sihtkohtade avatud/suletud kellaaegadega? Mida peaks veel kasutamisel tähele panema? Nõuandeid?

Suured tänud kõikidele soovitajatele ja nõuandjatele.
Praeguseks olen otsustanud, et liigume rannikut pidi läbi Valencia ja Benidormi kuni Alicante'ni ja siis hakkaks tagasi tulema teist teed pidi, rohkem sisemaa kaudu.
Nüüd ootaks soovitusi selle tagasituleku marsruudi kohta. Milline oleks mõistlik marsruut Alicante-Girona, et oleks tee peal ka silmale ilu ja relax'i?
Minu tagasihoidlik soov oleks ka Zaragoza ära näha. On see reaalne?
Samas on ka väike lahkheli kaasreisijaga Barcelona külastamise osas. Minu arvamus on, et see (max 2 päeva) tuleks jätta reisi lõppu enne lennujaama minekut. Tema arvamus on, et parem kohe Gironasse saabumise järel ning rannikut pidi edasi liikudes Barcelona kohe ära vaadata. Ei teagi, mida siinkohal otsustada.

Olen ühel korral kaasa toonud 5,5 kilose jaka (jackfruit'i).
Tegemist oli ootamatu kingitusega, mille sain eelmisel päeval enne kojulendu.
Ei osanud temaga midagi muud peale hakata kui kaasa tuua ja Eestis nahka pista.
Kinkija pakkis selle minu jaoks niiske paberi sisse, mis omakorda veel ümbitseti kilega. See pidi säilimiseks hea olema.
Panin ta siis äraantava pagasi kohvrisse (hea oli, et kohver suur ning viimase hetke oste ei olnud veel teinud) ning läks lennuki pagasiruumi. Suvarnabhumi lennujaamas mingeid küsimusi ei esitatud. Ka mitte Tallinna lennujaamas.
Kodus eemaldasin kile ja paberi ning pirakas puuvili jäi toanurgas ootama lõplikku valmimist.
Umbes 1 kuu pärast hakkasin tundma õhtuti koju saabudes magusat aroomi (nagu oleks jackfruiti õhuvärskendaja kodus olnud). Sellest teadsin, et puuvili on nüüd söömiseks valmis.
Ja lahti lõigatud, puhastatud ning ära söödud ta saigi kuigi võttis omajagu aega. :)


Olen toonud veel ka rambutane (hermeetilises säilituskarbis. Nende säilivusega aga on nii, et need tuleks kohe peale koju saabumist ära süüa. Juba lennureisi ajaga jõuab välise kihi punane värv tumedaks tõmbuda.

Käisid mureeni hiilimas tema kodus?
Mureen on armas küll aga üldsegi mitte väga sõbralik :D
Temaga kokkusattumine võib jääda kauaks (et mitte öelda - elu lõpuni) meelde, tunnistajateks parimal juhul sügavad armid.

kiisukurr

Kui on olemas ka Smart ID, siis pole mingit põhjust muretseda. Ostad Balil internetikaardi (nt. simPATI) ning pole probleemi.
Ise maksin 10GB 4G SimPATI kaardi eest 95 000 ruupiat (alla 6 euro). Ajaline piirang oli vist 30 päeva kui ma ei eksi.
Tegin ise Balil mitmeid ülekandeid Smart ID'd kasutades.
Tunnistan, et igaks juhuks on mul reisidel alati ka ID kaardi lugeja kaasas. Mine tea, mis telefoniga võib juhtuda...

jaanapr
"...Tais ei piisanud hotelli wifist smart-id kasutamiseks. Signaal oli,niisama surfata ka sai, aga panga saidi ja smart-id jaoks jäi pakutavast väheks."

Igasuguste pangatehingute ja enda identifitseerimise protsesside (s.h. ka oma meili, FB jne.) jaoks on avaliku WiFi võrgu kasutamine ohtlik.
Kui keegi väga väga sinu tegevuse vastu huvi tunneb, on avalikus võrgus sinu andmete/kontode paroolide kättesaamine suhteliselt lihtne. See võib lõppeda kas identiteedivarguse või halvemal juhul suure rahalise kahjuga.
Selliste tegevuste jaoks ma lülitan alati korraks WiFi välja ja 4G sisse. Pärast kuhugi sisselogimist/identifitseerimist lükkan WiFi jälle sisse ja kõik toimib.
Ei ole eriti raske ja tunnen end palju turvalisemalt. Mida soovin ka teistele.

Huvitav, miks küll peaks keegi tahtma broneerida uuesti samas kohas, kus talle varem kohe üldse ei meeldinud ja seetõttu avaldas ka oma arvamust negatiivselt?
Mina hoiaksin küll sellisest kohast väga kaugele.
Ma ei saa nagu küsimuse mõttest aru.

https://www.corporatetravelsafety.com/catalog/anti-theft-backpacks-daypacks.html

https://www.pacsafe.com/bags/backpacks/

http://www.numinous-packs.com/

Kas soetamist tasub, on küll igaühe enda otsustada. Sõltub ju kui väärtuslikuks oma kraami ise pead.

Rihma läbilõikamisele lisaks kasutavad vargad ka (seljakoti) tõmbluku avamise meetodit selle keskelt millegi terava läbi surumise teel - ja ongi lukk lahti.
Turvalistel seljakottidel on selle variandi kasutamine tehtud raskeks. Samuti on tõmblukk suletud omakorda kas koodluku või muu lukuga.
Turvalise koti materjal sisaldab tugevat metallvõrku, mis teeb praktiliselt võimatuks kotile augu sisse lõikamise ja sealtkaudu millegi kättesaamise.
Rihmadel on sees spetsiaalne tross, mis takistab nende läbilõikamist. Muide, ka turvalisematel õlakottidel ja kõhukottidel on sama funktsioon täiesti olemas.

Eelpool toodud saitidelt leiab mitte ainult seljakotte vaid ka muud turvalist kraami.

Selle viimase joogi nimi on tegelikult küll SangSom. :)
Aga jah, kahte viimast olen BKK lennujaamas ise näinud. Esimese kohta ei tea.
Hind on kindlasti kõvasti kallim kui tavalises poes.

https://worldcigaretteprices.com/en/price-for-cigarettes-in-thailand-112/

Hind on siiski varieeruv. Ei olene mitte ainult, millisest poest ostad vaid ka kus linnas/saarel/riigi osas sa oled.

Ja inflatsioon on ka seal:

http://www.straitstimes.com/asia/se-asia/cigarettes-alcohol-and-sugary-drinks-to-cost-more-in-thailand

... või äpist, kus see on 0.8 eur odavam.

Olen nende altkäemaksu teemadega täiesti kursis ja ei vaidlegi vastu.
Kindlasti on Tais patrulle, kellele ka kohapeal 300B summa maksmine kohapeal turisti poolt on OK ja teeb tal meele heaks.
Mis mind ajendas vaidlema, on see et nii mõnelgi korral ei ole minul õnnestunud kuidagi kohapeal selle väidetava 500 eest olukorda ära klaarida vaid konkreetselt on patrull nõudnud kohapealt äralaskmise eest 1000B ilma mingi kauplemisvõimaluseta.
Ilmselt on Tais "inflatsioon"tänaval patrullijateni jõudnud. Ei vaidle, et varasemalt oligi võimalik arvestada kuni 500B trahviga. Enam see aga paraku alati nii ei ole.
Viimasel ajal ei ole võimalik tõsikindlalt arvestada maksimaalselt ainult selle summa väljaminekuga vaid peab olema valmis maksma vajadusel ka rohkem.
Ka minul on see 500 tavaliselt eraldi taskus kui vaja peaks minema. Ja põhimõte on see, et kohapeal rohkem ei maksa.
Tegemist on kõigil nendel kordadel olnud ainult vastava kategooria puudumises (täpsemalt: rahvusvahelise loa/tõlke puudumises ilma EU juhiluba kontrollimata). Kõik muu on olnud korras (kindlustus, kiiver, kaine, tehniline seisund jne.).
Asi on nendel juhtudel lõppenud jaoskonnas, kus trahvisummad on varieerunud 400 ja 800 B vahel (400, 500, 600 ja 800).
Jaoskondades on nn: "kassa" juures kenasti inglisekeelne infotahvel viitega seadusele ja maksimaalsele trahvisummale 1000B.
Ma ei nuta selle makstud raha pärast vaid lihtsalt soovisin teada anda, et ei saa võtta surmkindlalt infot ainult 500B trahvi/päevapileti kohta.
Mitte ühelgi puhul ei ole politsei ei kohapeal ega jaoskonnas soovinud mingi dokumendi alusel minu isikut kindlaks teha.

On võimalik, et Phuketil ongi patrullid omavahel kokku leppinud, et turistidelt üle 500 ei võeta tee peal. Minu eelnev jutt tegelikult ei käinud ainult Phuketi kohta vaid kogu Tai kohta üldiselt. Minu trahvid on saadud erinevates Tai osades ja linnades.

P.S: Leidsin ka ühe eelmisest aastast pärit trahvikviitungi. Trahvi maksja nime ei ole (kuna minu isiku vastu mingit huvi ei tuntud) aga summa on kenasti näha.

20180217 155743