Viimased kommentaarid

Saan ma õigesti aru, et Khao Sok küla asub seal rahvuspargi sissepääsu lähedal ning kui just kohe järve peale ööbima ei lähe siis tulekski vähemalt esialgu külas ööbida? Et kõik need võõrastemajad ja bungalod on siis küla piires? Ja et järv asub külast nii palju eemal, et päris pikk sõit ja ajakulu läheb sinnasaamiseks?

Kas seal on mingi variant ka oma sõiduvahendiga liikumiseks (nt. roller rentida)?
Ja kui oleks - siis kas reaalselt on ka hea mõte niimoodi kuhugi sõita ja ringi vaadata.või on siiski mõistlikum lasta ennast vedada sissekulunud radu mööda ainult giidi saatel?

Mis puutub tuuri kohapealt võtmisse, siis mind on nagu veidi hirmutanud netis tuurifirmade kommentaarid tuuride juures, a'la :"kuna see on nii pikk tuur siis kindlasti broneerige see juba varakult ära, et garanteerida koha saamine" jne.
Kas reaalselt võib tekkida seis, et kohale jõudes avastan et tuuride kohad on kõik juba kinni?  Või on see siiski ainult firma psühholoogline nõks tuuri nende kaudu juba ette ära ostma?
Kas on võimalik, et rahvast tuleb liiga palju kokku?

P.S. *komeet555
Mis nimelt ajendab arvama, et just kohapeal võtta tuur? Kas on isiklikke põhjendusi? Oli sama tuur mujalt varem vaadatuna kallim?

Tänud seni vastanutele. Võtan kogemused arvesse.


Milline see riietus peaks olema, et kaitseks kaanide vastu? Kas kaane ikka mitte vees olles (järves ujudes) ei saa?  Seda vist kuidagi vältida ei olegi võimalik (kui just kummiülikonnas ei taha ujuda :).


Nüüd on tekkinud olukord kus pean alla andma malaariatablettide otsimisel.

Tundub nii, et Malarone't (Tais nime all Malanil) mujalt kui Bangkokis asuvast troopiliste haiguste kliinikust saada polegi võimalik. Ja sealt ka ainult peale arsti vastuvõttu. Ma ise millegipärast oletasin, et Tais on seda võimalik osta igast väiksemastki farmaatsia poekesest.
Bangkokki sõita ei ole enam aega.
Kohapeal on küll pakkuda mingi kohalik ravim, kuid seda oleks pidanud hakkama juba mitu päeva tagasi sööma ning pealegi on see alates 2006 aastast WHO poolt ebasoovitatav. 
Paistab, et peab piirduma siis tugevate (s.t. 30-50% DEET'i sisaldavate) sääsetõrjespreide ja salvrätikutega ning toas kasutama põletatavat spiraali või pulki.
Siit veel üks küsimus juurde:
Kas keegi teab, millistes poekettides Tais on võimalik soetada selliseid tooteid nagu Jungle Formula sprei, OFF Deep Forest sprei ja muid sellised tugevama toimega tõrjevahendeid mis sobivad džunglisse?
Boots'is pidi ka mingi tugevam vahend müügil.olema. Teab keegi selle nime ja kas on reaalselt hästi toimiv?

Tõstan vana teema uuesti ülea.

On kellelgi viimase paari aasta kogemusi Khao Sok pargiga?
Olen uurinud erinevate tuuride kohta nii guugeldases kui meili teel. Google kaudu on muidugi internetis tuuride pakkujaid väga palju. Aga samas hinnad võiks Tai mõistes nagu vähe odavamad olla.
Kuna minek juba mõne päeva pärast (NokAir "fly'n'ride" piletid olemas), siis uuringi et kas keegi oskab mingeid konkreetseid viimase aja soovitusi anda.
Kui otsustangi mõne netist leitud 3 päevase tuuri kasuks - siis kas oleks mõttekas see netis ära osta või ikkagi minna kohale ja siis juba seal valida ning ehk saada ka odavam hind?
Ootan isiklikke kogemusi ja soovitusi.
On ka üks asi, mis mind häirib pikemate tuuride puhul. Nimelt -esimene päev koosneb reeglina ainult check-in'st (peale lõunat) ning siis vaba aeg, söök, kanuutamine ja soovi korral (lisa)tasu eest night safari.
Oleksin nagu makstava raha eest tihedamat kava eelistav inimene. Vahet pole, et 4 ööd kohapeal kavatseme olla (sellest 2 ööd tuuri raames ööbimisega). Kõige jaoks  jääb alati aega väheks.
Esimese ja viimase öö otsustasime leida majutus kohapeal "uksele koputades".
Viimast ööd tuuri raames ööbida ei saa kuna juba hommikul tahaks lennujaama poole hakata liikuma. Tuurid aga lõpevad tavaliselt mitte enne keskpäeva.
Olen Tripis lugenud vist kõiki teemasid kus Khao Sok'i mainitakse. Paraku aga ei ole seni leidnud minule vajalikku infot.
Kuna Khao Sok tekkis kavva alles mõned päevad tagasi siis kuivõrd ohtlik on seal inimesel kes ei tarvita Malarone't (ei osanud arvata, et džunglikülastus tulemas)? 
Põhiküsimused oleks siis:
1. Kas kohapealt ostes saaks tuurile soodsama hinna kui netis?
2. Konkreetseid soovitusi miks mõne firma pakkumine on teistest parem.
3. Individuaalsed soovitused (mingi huvitav koht mida omapead vaatama minna,, majutussoovitus, jne.)
4. Kui Malaronet hakata võtma kohe tänasest (3 päeva enne trippi), siis on kohale jõudes kaitse juba piisav?

No kui mina peaksin valima majutust selle järgi, mida mõni päev ette võtta siis oleks minu valikud:

1. Vaatamisväärsuste jaoks Yan Nawa / Khlong San piirkond (kuskil seal Saphan  Taksin ja Krung Thon Buri BTS peatuste kandis.
2. Shoppamise jaoks peatumiseks valiksin näiteks Lumphini piirkonna kust pääseb lihtsalt kõikidesse tuntumatesse shoppingu kohtadesse..

Aga kõik on maitse asi.

Bangkokis soovitan külastada Chatuchaki nädalavahetuse turgu (L, P). Avatakse hommikul 9 paiku ja sulgema hakatakse alates 6 õhtul (paljud müügikohad siiski on ka peale seda veel mõni tund lahti.

Tegemist on maailma suurima turuga, kus kindlasti on mida vaadata ja osta. Näiteks kunstiosakonnas on selliseid taieseid, mis ajavad suu lahti vahtima.
Kohale saab sinna lihtsalt. BTS'ga sõidate Mo Chit lõpp-peatusesse ja sealt jalutate veidi tagasisuunas ning orienteerute rahva liikumise järgi.
Turg on nii suur, et seal on lihtne äragi eksida. Väravate juures leiab ka turu plaani (samas on see leitav ja väljaprinditav ka internetist.
Soovitaksin võtta selleks külastuseks terve päeva jagu aega. Söögi ja joogi pärast ei pea seal muretsema.

Kui aga soov tutvuda Bangkoki suurima toiduturuga, siis seadke sammud Khlong Toey turule. Sinna pääseb lihtsasti MRT'ga (ehk metrooga). Peatuse nimi on samuti Khlong Toey.
Suur valik midaiganes toiduaineid , puu-juurvilju, liha, kala, mereande ja mis kõike veel odavaimate hindadega (sarnaseid hindu mujal Bangkokis ei leia).

Kindlasti võiks ära käia Kuningapalees (Grand Palace) ja vaadata üle ka lähedal asuv Wat Phra Kaew. 
Meeldejääv elamus tai arhitektuurist garanteeritud. Aega võtaks vähemalt 3 tundi et korralikult üle vaadata. 
Kui sealkandis juba olla, siis miks mitte ka Golden Mountain tempel ja ehk ka paadituur jõe peal. Loomaaed on ka sealkandis aga see on juba oma otsustada kas pakub huvi.

Kui aega on siis miks mitte võtta üks päev linnast väljas käimiseks? Rongiga sõit hommikul Ayutthaya'sse ja õhtuks tagasi näiteks? Ayutthaya kohta saab kindlasti guugeldades rohkem infot kui ma siin jõuan kirja panna.
Raudteejaama (Hua Lamphong) saab MRT'ga (samanimeline peatus, mõlemad jaamad praktiliselt kohakuti).
Rongipileti hind pea olematu (15 bahti - 0.4 eurot) kahetunnise rongisõidu eest lahtiste akendega rongis, kus põhimõtteliselt konditsioneeri vaja polegi. Rongis liiguvad nii jookide kui söökide pakkujad. Elamus kindlasti.
Kohapeal Ayutthayas soovitan võtta auto koos juhiga terveks päevaks. Sõidutab siis erinevate vaatamisväärsuste vahel ringi ning pärast toob rongijaama tagasi. Natuke hinnas tingida ei tee ka paha. Pakkujad on kohe raudteejaama juures saadaval.

Kui Ayutthayast õhtuks tagasi, siis võiks ka sealsamas Hua Lamphongi raudteejaama lähedal asuvas Hiinalinnas (Chinatown) ära käia. Seda just õhtusel pimedal ajal kui tänavavalgustus juba sisse lülitatud. Jällegi omamoodi huvitav koht.

Lastele meeldiks kindlasti Siam Park, mis on kahjuks küll hoopis teises suunas linna piiri peal ja päris kaugel kesklinnast. 
See on ühendatud lõbustuspark korralike ameerika mägede jms. atraktsioonidega (pileti hinna sees oli vist piiramatu kasutus kui ma õigesti mäletan) + veepark (saab ka rahulikult aega veeta ja ujuda ja päikese käes peesitada).
Ise sõitsin sinna liinibussiga ning näiteks Phra Khanong BTS juurest minek võttis ikka tükk aega. Kahjuks liini numbrit enam ei mäleta.
Piletid soovitaksin osta ette ära Klook äpi kaudu (saab soodsama hinna). Kohalikele ja turistidele on erinevad hinnad kui kohapeal kassast osta.

Just mõni aeg tagasi suhtlesin samal teemal Swedbanki klienditeenindusega.
Minu üllatuseks laideti mõte panka oma reisist teavitada ja mitte kaarti sulgeda (kui pangale mõni minu makse mingil imelikul põhjusel peaks kahtlane tunduma) koheselt maha.
Põhjenduseks toodi, et juhul kui pangakaarti peaks häkitama (andmeid kopeerima) ning siis sellelt raha võetama või mingite kaupade/teenuste eest makstama, siis pangal ei ole mingit kohustust kahju hüvitada(!).
Seda siis väidetavalt sellepärast, et kui oled ise teavitanud panka oma välisreisist ning soovinud et pangakaarti ei blokeeritaks mingite maksete pärast (mis pangale võivad tunduda kahtlased aga sinule endale hoopiski mitte), oled justkui ise andnud pangale oma nõusoleku võtta enda peale täielik vastutus kõikide tehingute (s.h. siis ka ebaseaduslike(!) ) eest selles riigis/riikides viibimisel.
Olen ise varasemalt saanud kogemuse osaliseks kus pank blokeeris mu kaardi peale seda kui olin ostnud Bangkokis Big C keskusest mikroahju. Kaardi lahti saamisega oli ikka tohutu jama ja suur ajakulu. Õnneks olid olemas ka teised kaardid mida sain kasutada.
See kord ei olnud ma oma reisist panka teavitanud.
Nüüd olengi seisus, kus ei oska otsustada - teavitada siis või mitte? Mõlemad variandid tunduvad ühtemoodi halvad, kui mingi probleem peaks tekkima.
Otsest kogemust ei ole, kuid pakun et võimalus on umbes 50:50.
Suvarnabhumi lennujaamas on tihti pikad passikontrolli järjekorrad. Ka lennuki pealt passikontrolli järjekorda jõudmiseks peab üsna pika maa maha käima.
Samuti võib aega võtta Finnairi lennult pagasi kättesaamine (eeldan, et selle reisiga on kindlasti kaasas mingi kohver).
Veel võib Bangkokki saabuv lennuk mõne aja hilineda.
Samuti on ju vaja Trati lennule saamiseks käia läbi check-in lauast (kus ilmselt vaja ka pagas uuesti ära anda), kus samuti võib olla järjekord. Ja Trati lennu boardingu gate sulgub ka ikka mingi aeg enne väljalendu.
Kõik need faktorid võivad (aga tingimata ei pea) viia selleni, et järgnevale lennule tõesti ei jõua.
Mina näen, et tegemist on hinnaga ühele toale, kus saab magada 4 inimest.

Järelikult on see toa hind (mis iganes apsakas või
 soodukas see siis ka poleks).

Seda peaks kinnitama ka see, et vormistamise lehel palutakse:
"Please give us the name of one of the people staying in this room."
Ehk siis tahetakse ÜHE inimese nime kogu tuppa majutatavast seltskonnast.

Mina broneeriksin ära ja maksaksin kohe.
Kuid kindlasti teeksin kõikidest broneerimise sammudest screenshotid (kus ilusasti näha: "3 nights, 1 room, 4 adults, kuupäevad ning sinu enda andmed") ja prindiksin need kenasti välja.

Kui kohapeal peakski vaidluseks minema, siis on screenshotid abiks. Nende abil saad vaidlustada ka Hotels.com's, mitte ainult hotellis.
See ei ole muidugi sajaprotsendiline garantii aga abiks ikka.
Tänud asjaliku, ülevaatliku ja ilusa video eest.
Ise veel Mallorcal käinud ei ole aga kindel plaan on millalgi  lähemas tulevikus ka seal ära käia.
Kindlasti andis see video mulle selleks hoogu juurde.
Tänud veelkord ja edu teie perele :)
Jah, tõesti on tegemist sellise skeemiga. Ma alguses ise ei märganudki.



Tänud linkide eest. Aga keegi hiljaaegu postitas ühe valmis inglisekeelse taotluse teksti, mida ma ei suuda enam leida. Siis jääks endal ära teksti valmiskribamine ja tõlkimine.
Miks 40 eurot?
26 eurot maksab ju rahvusvaheline ARK'st tellides.

To: Karl.si

Sinu enda sõnadega, mida oled kasutanud varasemates teemades:

"Küsimus on nüüd selles, et ka Eestis sõidad ka ilma lubadeta? Kui ei, siis miks tahad seda teha võõras riigis?"

"Hall vihik kehtib koos lubadega, seega peavad mõlemad kaasas olema."

"Lube pole, ei kehti ka kindlustus kui midagi juhtub."

Kokkuvõtteks - kas tasub riskida selle näruse 26 euro pärast?
Ehk siis rahaline "häving" on 8,7 eurot 1 aasta kohta (loa kehtivus on 3 aastat).
Minu arvamus - ei tasu.
Põhimõtteliselt lubadeta sõit ja kindlustuskaitse puudumine. See ei õigusta sellist riski.
Vaevalt, et keegi sellise transportteenuse vastu huvi tunneb ja seda tegema hakkab kui just ise väga hea tuttav ei ole, kes täielikult sind usaldada saab.
Võõra inimese erinevaid ja mitmeid asju Eestist teisele poole maakera viia? - tegemist on ikka suure riskiga, mida keegi naljalt kanda ei võta.
Lihtsam ja kindlam on saata mingi posti- või kullerteenusega. Hoiad aega ja närve kokku.

P.S. Ma ei teadnudki, et sülearvutite komponente Eestis tehakse. No et "Eesti Asi" või nii...

Ma oletan, et teema algataja soovis teada, kas piletit küsitakse sel juhul kui reis Taisse algab/väljub Eestist või mõnes muust meie lähiriigist (Läti, Soome, Rootsi jne.).
99 protsendi kindlusega ning oma kogemustele toetudes väidan, et Euroopa riikidest Taisse lennates nõutakse seda piletit. Minul ei ole kordagi õnnestunud Euroopast äralennuga Taisse lennata ilma seda piletit ette näitamata (loe: tõestamata, et kavatsen riigist lahkuda seaduses ettenähtud ajal).
On täiesti võimalik, et Aasia riikidest sinna lennates mingit tagasi- või edasilennu piletit näha ei tahetagi.
Olen ka ise lennanud näiteks nii Vietnamist, Indoneesiast, Cambodiast ning jah, nendel juhtudel ei tundnud keegi huvi selle pileti kohta.

Ei saa.
Sind ei lasta juba Tallinnas (või kus iganes mujal) lennukile kui sul ei ole ette näidata piletit Tai Kuningriigist lahkumiseks 30 päeva jooksul alates Taisse sisenemisest.
See pilet ei pea olema ilmtingimata tagasilennupilet Eestisse. See võib olla pilet väljalennuga Taist suvalisse riiki (sealhulgas ka mõnda Tai naaberriiki).

P.S. AirAsia'l on just praegu allahindluste aeg. Võid ju vaadata ja võtta kõige odavama pileti Bangkokist suvalisse kohta. Kas kasutad ära või mitte, see on juba hilisemalt otsustada.
Need hinnad kehtivad küll reisimiseks alates 18 veebruar 2019.


Aga ka muul ajal on alati võimalik leida odavaid pileteid Bangkokist ära lendamiseks. Mida lähemal sihtkoht on, seda odavam.
To: veigo

"...ID-kaart on väljaspool EL/Schengenit Piilupart Donaldi pildiga suht samas väärtuses."

Omast kogemusest kinnitan, et mitte alati.
Oli mul juhus paar aastat tagasi Udon Thanis, kui õhtul linnavahel jalutades astusid juurde paar politseinikku ja küsisid passi näha.
Paraku oli mul aga pass toas seifis ja koopia olin unustanud tasku panna. Ainus dokument mul kaasas oli EV ID-kaart.
Tegin lolli nägu ja andsin neile ilma mingi selgituseta kaardi, arvates et nüüd kindlasti tuleb mingi jama.
Minu üllatuseks - uuriti kaarti mõlemalt poolt ja jõuti arusaamisele, et see on Euroopas välja antud "aidii" ja käib minu isiku tuvastamiseks küll.
Viisa või muu riigis viibimise aluse kohta mingit huvi ei tuntud. Nii me siis "bye bye" soovisimegi üksteisele ja läksime laiali.
Minu teada oli see nõue varem, et pead olema kasutanud just nimelt Gold krediitkaarti.
Enam seda ei ole.
Piisab, kui oled tasunud oma pangakontoga seotud suvalise Swedbanki kaardiga (deebet või krediit vms.) või teinud ülekande(d) oma Swedbanki kontolt.

Väljavõte ka minu Gold reisikindlustuse poliisist:

"Kindlustuskaitse jõustub kui kindlustatu tasub oma Swedbanki kaardiga või ülekandega oma Swedbanki arvelduskontolt kas mistahes tüüpi piletite sihtkohta sõitmise kulu või reisipaketikulu või kindlustusjuhtumi eelsed majutuskulud või kindlustusjuhtumi eelsed kütusekulud.
Kui kulu ei ole võimalik konkreetselt määratleda, peab kindlustuskaitse jõustumiseks olema eelpool märgitud viisil tasutud oma Swedbanki kaardiga või ülekandega oma isiklikult Swedbanki kontolt vähemalt 50% (kõigist) reisikuludest."

Ilmselt mingi brauseri probleem.
Minul Firefoxiga otse Momondo lehele minnes ja seal otsingut tehes mingile suvalisele lennule on kenasti näha nii hinnadiagramm kui ka prognoositav hind edasi-tagasi piletitele.


Huvitav, kas ma saan millestki valesti aru?
Mina näen nendel linkidel hinda alates 19.99 ühe otsa eest.
Edasi-tagasi hinnaks teeb see ju alates 40 eurot (mitte al. 20).
Terve reis ainult  Bangkokis? See on küll liiast.

Kui kaugele minna ei saa, käige vähemalt Ayutthhaya's ära, mis on endine Siami (ehk Tai) pealinn. 1 päeva tripiks paras.
Asub ainult umbes 80km Bangkokist ning Hua Lamphong raudteejaamast saab sinna ja tagasi rongiga imeodavalt.
Rongid väljuvad sinna umbes tunniste vahedega ja sõiduaeg on umbes 1,5 tundi.
Poolteist aastat tagasi maksis ühe otsa pilet minule 15 baati (umbes 40 eurosenti) ning minuga kaasas olnud kohalikule inimesele oli see sõit täiesti tasuta. Soovitaksin küll välja sõita varem kui meie, siis on rohkem aega kohapeal olla.
Tagasisõit oli sama hinnaga.


Kohapeal Ayutthayas tasuks võtta juhiga auto, kellega eelnevalt päeva hind (kindlasti tundide arv paika panna) kokku leppida. Sõidutab teid päev läbi erinevate vaatamisväärsuste vahel.

Muide, Hua Lamphong raudteejaama lähedal asub ka Bangkoki Hiinalinn, nii et seda võib ka olla huvitav vaadata ja seal eriti õhtusel ajal ringi jalutada kui tänavatel juba valgustus ja puha).

Ja kui juba Bangkokis olla, siis kindlasti oleks huvitav ära käia nädalavahetustel toimuval Chatuchaki turul (avatud 8am-9pm).
Sellist kaubavalikut nagu seal juba mujalt ei leia.
Tegemist on maailma suurima nädalavahetuse turuga.
Üle 10 000 (mõnedel andmetel üle 15 000) müügiboksi jaotatuna 26 sektsiooni vahel alal, mis on suurem kui 14 hektarit ja külastajate arvuga iga nädalavahetuse kohta üle 200 000!
Garanteerin, et silme eest võtab täiega kirjuks.
Äraeksimise vastu jagatakse sissepääsude juures turu kaarte. Samuti leiab neid ka guugeldades.

Revolut pakub ka mingit kindlustust (mis ei kata küll näiteks pagasit).


Revolut Premium kasutajana aasta tasuta. Tavakasutajale 30 naela aastas.

Paraku seal piirang ühele reisile kuni 40 päeva.


Ma ei saa nõustuda.
Auto oli uus, mitte mingi teise firma vana.
Ei mingeid kütusetasusid, ei mingit öisel ajal auto saamise tasu, ei mingeid lisaarveid ega tasusid.
Kõik, mis oli broneerimise ajal juba lubatud tasuta, oli ka lepingul kenasti kirjas.
Rendist on möödunud nüüd ka juba rohkem kui kuu ja mingit raha tagantjärele kaardilt võtmist ei ole samuti olnud.
Siin võib olla asi selles, et rentisite teise firma kindlustusega. Firefly enda kindlustuse korral (letist võetuna) on kõik riskid ja lisatasud selle hinna sees.
N.ö. "võõra" kindlustuse puhul võivad tõesti klienti närida kuna neile see muidu kasu ei too.
Oma kogemusest kirjutan, et vähemasti Firefly'l ilmselt ei oleks olnud vaba autot, mida kohapealt rentida tahtjale anda.
Ryanairi Tallinnast saabuv lend maandub enam-vähem keskööl ja sellel ajal on nende lett ainus, mis lennujaamas avatud on.
Mina ei saanud eelnevalt broneeritud kesklassi autot vaid meile anti sama raha eest klassi jagu kõrgem ja põhimõtteliselt uus auto.
Vaevalt seda tehtud oleks kui autosid oleks olnud rohkem.

Huvi poolest vaatasin vahetult enne Tallinnast ärasõitu ka internetis samasuguse auto hinda (mille paar nädalat varem DoYouSpainis broneerinud olime) ning auto enda hind oli võrreldes varasemaga tõusnud 2 korda. Kui kindlustuse hind peaks olema võrdelises sõltuvuses rendi baashinnast, siis oleks ka see olnud juba kallim.

Kogu see jutt on Girona lennujaama kohta. Mis sellest väljapoole jääb, on juba eraldi teema.

P.S. Leti taga Firefly's kindlustust ostes üritatakse klient ära rääkida sellise hinnaga, milles EI sisaldu veel maksud. Kui sa enne ei küsi kindlustuse täishinda, siis alles seejärel kui leping on vormistatud, näed kindlustuse hinda koos maksudega.
Seega on kahtluse korral soovitav küsida enne vormistamist kindlustuse hinda koos maksudega (el precio final, con impuestos, price with taxes jne..).