Viimased kommentaarid
@siddhartha

"Postimehega on tõesti kokkulepe, et lood on tasuta lugemiseks ja mina ei võta sel puhul honorari."

Paistab, et see kokkulepe on (ühepoolselt?) lõpetatud.
Reisikiri "Meie mees Aasias: Anonüümne alkohoolik India moodi" (21. aprill 2019, 18:56) on TASULINE.

Kahju. Oli hea ja lahe lugemine..


Minule on ka jäänud mulje, et enamus BKK lennujaama rahavahetuspunktide halvast kursist rääkijaid on saanud oma kogemuse kohe saabuvate lendude juures asuvatest vahetusputkadest ja ei ole olnud kursis sellega, et alumisel korrusel (B-tasandil, Airport Link'i juures) on kurss oluliselt parem.

Samuti paljud neist vist ei arvesta sellega, et Suvarnabhumi lennujaama saabumise aja ja oma sihtkohta (nt. Phuket, Krabi, Koh Samui jne.) saabumise aja vahel võib kurss igal pool juba paar korda muutunud olla.
Sellest võib tekkida ettekujutus, et lennujaamas oli halvem kurss kuigi tegelikult on kurss vahepeal juba igal pool tõusnud.
@tseburashka

Ma pidasin küll silmas Tai kohalike Superrichide branche (ehk siis samale firmale kuuluvaid aga erinevates kohtades asuvaid vahetuspunkte).
Näiteks lennujaama ja peakontori vahetuspunktide kursi vahet (mis reeglina on vaid 0,1).

Tavidiga on neil vahe ikka pigem suur + jah, Tavidis liitub veel ka vahetustasu.
@HenryMark

Esimest korda kuulen, et Finnairi/Lufthansa kodulehelt ostes tuleb odavam.

Juhuslikud  ja ja suvaliselt valitud kuupäevadega näited:
FINNAIR HEL-BKK  01-15 juuni
Momondo kaudu: hinnad algavad 676 EUR
Finnairi kodulehelt (sama lend): 727 EUR

LUFTHANSA  HEL-BKK 04-16 oktoober
Momondo kaudu: hinnad algavad 601 EUR
Lufthansa kodulehelt (sama lend): 660 EUR

Momondos panin maksevahendiks Mastercard deebetkaardi (kaarditasu seega hinnale enam ei lisandu).

Budgetairi koodimuutmise osas tundub see suht ulmeline aga vastu vaidlema ei hakka kuna endal sellega kogemust pole.
Kas keegi saab seda kinnitada, et nii tehakse?
Mul spetsiaalselt reiside jaoks odavalt soetatud aga väga korralik Samsung Note 3.
4G, 4K video, Wifi, 32GB sisemälu + 64GB mälukaart, suur ekraan... Saab kõik asjad ilusasti aetud.
Ei näegi vajadust oma "tava" telefoni reisile kaasa võtta. Risk ja kahju ka väiksem kui midagi juhtuma peaks.
Note seerias on 4 viimane mudel, mille akut saab vahetada.

Läpakat kasutan ainult vahel harva ja seda ka siis kui olen kusagil ruumis, kus elekter seinas niikuinii olemas.
Kaamera jaoks on ka varuaku olemas.

Isiklikult minu jaoks ei ole akupank enam teemaks, millele mõelda.
@improved

Tänud info eest.
Need kuuldused lennujaama halvemast kursist on vist kuulujutt sest vähemalt Supperrich Thailand (roheline putka) äpis näitab Suvarnabhumi lennujaamas sama kurssi, mis enamikus teistes punktides (v.a. peakontor ja mõni branch veel).

Ma olen siiani arvanud, et Supperrichid löövad kõiki teisi hea kursiga aga praegu vaatasin, et Vasu Exchange on isegi grammivõrra parema kursiga. Paraku neil paistab olevat Bangkokis vaid üks kontor kus vahetada saab.

Sinises Supperrichis (Rajdamris) olen isegi raha vahetanud ja sama kursiga mis kõrvalasuvates oranzides ja rohelistes Superrichide peakontorites.

Üldiselt muidugi on need branchide vahelised hinnakõikumised minimaalsed ning tavalise turisti rahakotile mingit erilist vahet ei ole kas vahetad lennujaamas või peakontoris. Vahe ainult 0,1 baati 1 euro kohta.
100 euro pealt võidaksid siis 10 baati (28 eurosenti). Minu meelest pole sellel tõmblemisel mõtet.
Mina kasutasin ka varem akupanka kuid olen sellest nüüdseks loobunud.
Põhjuseks nii ebamugavus telefoni kasutamisel laadimise ajal (telefoni ja akupanga vahel tolknev ja segav laadimisjuhe), häiriv akupanga raskus taskus kui ka see, et laadida tuleb 2 korda - kõigepealt akupanka ja siis akupangaga telefoni.

Selle asemel kasutan nüüd reisidel vahetatava akuga telefoni ning 1-2 tagavara akut, mida laen õhtul-öösel või pikemate sõitude vahel peatuste ajal spetsiaalse akulaadijaga (ei vaja laadimist telefonis).
Telefonis olevat akut saan öösel samal ajal laadida tavalise laadijaga.


See tähendab, et kui telefoni aku hakkab tühjaks saama, teen tagakaane lahti, vahetan aku ja ongi telefon 10 sekundiga jälle 100% täis. Ei mingit laadimisjuhet telefoni küljes segamas ega akupanka taskus punnitamas.

Kaks varuakut on ilmselt väiksemad kui akupank (ja ilmselt ka kaalult kergemad - minu varuakud kaaluvad 2tk. kokku 108g). Aku on ka ainult 5mm paksusega, mis teeb selle kaasavõtmise väga mugavaks.

Reeglina läheb siiski tavatingimustes 1 päeva joooksul vaja vaid ühte varuakut (53g).
Laadija ei pea ka kogu aeg kaasas olema vaid võib rahulikult toas kohvris puhata.

Selle jutuga ma ei laida maha akupankasid. Igaüks teeb oma valiku, lähtudes sellest mis talle sobivam ja mugavam.
Soovitaksin hinda uurida ka FedEx'st (tel. 605 8691).
Ma küll ei tea, kuidas neil TNT'ga ühinemise protsesi käigus nüüd hindadega on (teoreetiliselt ei peaks olema muutunud) aga eelnevalt olen saanud neilt mitmeid kordi tunduvalt soodsamaid pakkumisi kui TNT, DHL, UPS.
Seda küll aasia suunal aga miks siis mitte ka Euroopas ei võiks hinnad samuti paremad olla.
Huvitav...
Võtsin praegu lahti Supperrich1965 kodulehe ja millegipärast ei leia seal valikus Suvarnabhumi lennujaama rahavahetuspunkti.
Olen täiesti kindel, et veel hiljuti oli see seal lennujaamas (Airport Link'ga samal levelil) täiesti olemas. Jutt siis oranzi värvi putkast.


Isegi putka leidmise juhiseid on internetis mitmeid. Näiteks:


Miks siis kodulehel midagi selle kohta ei ole?

Aga rusikareegel on ikkagi, et Tavidis vahetades saad neid tai rahasid ikka vähem.
Hetkel näiteks Tavidis kurss 34,2484. Suvarnabhumis aga (olenevalt euro rahatähtede suurusest) 35,45 - 35,55.

P.S. Mõlemal Supperrichil on olemas mobiiliäpid, mida mugav reisil kasutada.
@ All82
"Taisse sisenedes panin kirja tagasilennu nr. SU271, sest teadsin millega ma tagasi lendan aga millal ... ei tea !"

Ja mis oleks saanud kui immigratsiooniametnik passikontrollis oleks ikkagi tahtnud su lennu broneeringut näha?
Kas tõesti arvad, et kui seda ette näidata ei ole, siis lastakse ikka riiki sisse?

"üks küsimus kui teed "check-in kiosk'is" check-in kes siis kontrollib ? ? ( ainult käsipagas )  "

Usun, et ainult käsipagasiga Euroopast Aasiasse (puhkusele) lendajaid on tegelikult rõhuv vähemus ning sellisele eeldusele toetumine ning selle baasilt järelduste tegemine ei ole kõige õigem.

Minult on mitmel korral nii Tallinnas, Helsingis kui ka Riias küsitud näha sihtkoha riigist väljumise broneeringut.
Seda nii üheotsapileti puhul (tagasilend ei toimu samast riigist) kui ka pikkade vahedega edasi-tagasi piletite puhul, mille kestvus ületab viisavabat 30 päeva (nt. 2-3 kuuliste reiside puhul kui on olemas edasi-tagasi lennupilet samast riigist).
Kuni 30 päevaste reiside puhul ei ole edasi-tagasi piletite olemasolul riigist väljumise broneeringut näha tahetud kuna ilmselt näevad nad isegi oma süsteemist, et pilet on olemas ja riigis viibimine ei ületa lubatud 30 päeva.
Olen sõitnud nii Click'i kui ka PCX'ga.

Ma ei ütleks, et PCX (150cc) oleks just väga palju Clickist (125cc) teravam.

Lõppkiirus on muidugi suurem ja näiteks maanteel on PCX'ga kiirem ja pehmem liigelda. Siiski tundub mulle, et Click on kohapealt minnes erksam. See tunne võib muidugi olla ka rollerite suuruse vahest tingitud.

Samas PCX'i juhtimisasend, uimasem juhitavus ja tagaosa kõrgendusega iste ei olnud minu jaoks mugav ning pikemate vahemaade puhul pani selja valutama. Pole küll viimase mudeliga sõitnud - ehk see on parem.

PCX'l on muidugi veel üks pluss - 12V sigaretisüütaja pesa, kus saab telefoni/kaamerat ka sõidu ajal laadida. Aga olen kuulnud jutte, et ka osadel uutel Click'del on see juba olemas - istmealuses panipaigas. Scoopy'l on ka see pesa olemas.

PCX'i kuu rendihind oli mul 3500THB (3.2 eurot päeva kohta).

Lühikeste vahemaade puhul ja linnassõitudel on Click igatahes minu eelistus. Piisavalt särtsakas ja hea manööverdamisvõimega. Rendihind ka odavam. Ning kütust võtab ka vähe.

@ago7
Improved seletas asja täpselt nii nagu ka mina oleksin teinud. Seetõttu ei hakka ma seda kordama.
Ma ei kavatsenud kellelegi konkreetsele sõrmega näidata.
Ei maksa üle mõelda.
@Buldooza

Uurisin seda rahvusvaheliste lubade teemat mõned kuud tagasi ja sain vastavast ministeeriumist konkreetselt selle teemaga tegelevalt inimeselt kinnituse, et 1949 aasta Genfi konventsiooniga liitumise protsess on Eestis töös ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis võib liitumist oodata veel 2019 aasta jooksul.

See tähendaks siis seda, et Eestis välja antud rahvusvaheliste juhilubadega saaks edaspidi täiesti ametlikult sõita nii Tais kui ka paljudes muudes riikides (Aasias näiteks Kambodza, Lõuna-Korea, Bangladesh, India, Jaapan, Laos, Malaisia, Singapur, Sri Lanka), kus need varem ei olnud õiguslikult kehtivad.
Samas, uus valitsus ja uus minister võivad selle võimaluse ära nullida.
Kas siis mõni ikka andis ilma lubadeta rolleri rendile? See mõjub ju nüüd rendileandja rahakotile.
Mulle meenus, et umbes aasta tagasi kehtestati Phuketil kord, kus selline rendileandja saab vahelejäämisel trahvi kaela.
Ja politseil seda tuvastada ei ole raske. Piisab vaadata lubadeta vahele jäänud juhi rendilepingut.



Samas, kui teema algatajal on lubadega kõik korras, siis pole probleemi.

P.S. Tegelikult Eestis välja antud rahvusvahelised load ei ole Tais õiguslikult kehtivad. Seda aga ei tea seal ilmselt enamus politseinikke (ja arvatavasti ka enamus eestlasi, kes nende lubadega seal sõidavad).

Nagu juba eeskõnelejad ütlesid, siis ilm tuleb kindlasti kuum ja tugevate kuid lühiajaliste vihmahoogudega.
Raha ATM'st väljavõtmisel liitub (olenemata väljavõetava summa suurusest) sinu soovitud summale veel 200-220 THB kohaliku panga teenustasu + olenevalt kaardist ka kaardi väljaandja teenustasu.
Ma ise ei ole Phuketil juba paar aastat käinud aga viimati nägin seal kahel korral politsei haaranguid valgetele rolleritel turistidele.
Kellel juhilube (kindlasti A-kategooria + soovitavalt ka rahvusvahelisi) ei olnud või sõitis ilma kiivrita, jäi kindlasti nii mõnegi rahatähe võrra vaesemaks.
Praegust olukorda Phuketil küll selle nurga alt ei tea aga samas ei leia ka põhjust, miks peaks politsei suhtumine olema muutunud leebemaks (arvestades turistide tavalist sõidustiili).
@vatse

Tänan. Broneerisin ära. Vautšeril on kõik vajalikud andmed korralikult olemas.
Ja tõesti, Autoeurope broneeringu saab vajadusel tasuta tühistada kuni 48 tundi enne rendi algust.

@af

Kilomeetripiirangut nägin. See ei ole probleem kuna kogu rendi peale tuleb sellega tasuta kokku ligi 2000 km. Seda ületada ei kavatsegi, pigem jääb isegi mõni sada üle. Otseselt planeeritud marsruudi peale kulub umbes 1500km, lisaks veel paarsada ootamatuteks otsusteks ja kõrvalepõigeteks. Ja ikka veel jääb 250 ülearu.
Hind tundub kõrvaltvaatajale krõbe kuna tegemist 13 päevase rendiga ja selles hinnas sisaldub ka One Way Fee (auto tagastamine teises linnas) 120 eurot.

Tänase päeva jooksul klikkisin korduvalt seal otsingutulemustes sellele valikule ja üllataval kombel oli vahetult enne broneerimist rendi hind kukkunud 23 eurot allapoole.
Huvitav nähtus, lennupiletitega on täpselt vastupidi - mida rohkem neid nokid ilma brauseri puhastuseta seda kallimaks lähevad..

Koguhind tuli siis selline:

  • Rent 13 päeva koos rendifirma kindlustusega "0-omavastutusega CDW ja TP, laiendatud kate klaasidele ja ratastele" 132.70 EUR
  • VAT hinnas
  • Tagastus teises linnas 120 EUR
  • Teine juht kogu rendiperioodiks  98 EUR
  • Kütus Full to Full
  • Deposiit 300 eurot

KOKKU: 350.70 EUR  (26.97 EUR päeva kohta)

Ilma One Way Fee ja teise juhita oleks siis rendihind 13-ks päevaks sellise kindlustusega olnud vaid 132.70 EUR (10.20 EUR päeva kohta).
Paraku oli mul kindlasti mõlemat lisa vaja ning sellest ka tunduvalt kõrgem hind.

P.S Doyouspaini kaudu võttes oleks sama auto hind Goldcarist samaks perioodiks ja põhimõtteliselt sama kattega (lisatud oleks olnud ka auto põhjaalune ja katus) olnud 461 EUR.
Vaheks sai siis 110 eurot, mis pole just peenraha.
Tõmban vana teema uuesti üles.

Plaan on Hispaania tripi jaoks auto rentida.
Muude oluliselt kallimate pakkumiste kõrvalt on silma jäänud üks - Autoeurope.eu lehel.

Minu renditingimused:
  • Midsize
  • Fuel Full-Ful
  • 1 additional driver
  • Vähemalt 150km/päeva kohta
  • Auto tagastamine teises kohas (lisandub One Way tasu)
  • Kindlustuse omavastutus 0 (peab katma ka klaaside ja rataste kahjud)
  • Madal deposiit (max 300 EUR)

Autoeurope lehel saab põhimõtteliselt valida järgmiste (kindlustus)variantide vahel:
  • Inclusive Package
  • Refundable Excess Package
  • Refundable Excess with Super Cover
  • Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass
  • Zero Excess with Extended Cover including wheels, glass, underside and roof of vehicle
Kuna ma ei soovi sellist paketti, millega olen kahju tekkimise korral sunnitud algul ise kahju hüvitama kindlustuse piirhinna ulatuses (excess) siis langevad igasugued "inclusive" ja " refund" paketid ära.

Seega langes valik kahele "Zero Excess" paketile, millest otsustasin valida esimese (ilma auto põhja ja katuse kindlustuskaitseta).
Seda proosalisel põhjusel - lihtsalt tunduvalt kõrgema hinna tõttu. Rentides auto kätte saades on võimalik teha nii põhjast kui katusest video/fotod, et riske maandada.

Küll aga tekkis mul kahtlusi kindlustuspakkuja kohta.

Kas Autoeurope lehelt auto broneerides ja valides paketiks "Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass" - annab selle 0-omavastutusega kindlustuse autorendifirma (antud konkreetsel juhul InterRent) või hoopis on tegemist mingi Autoeurope pakkumisega?

Lugedes kindlustuse tingimusi, jäävad nii mõnedki punktid arusaamatuks ja vastuoluliseks.

Lisan siia skriinid, mille sisu on (minu meelest) vastuoluline ja jääb arusaamatuks, kumma firma kindlustusega siis tegelikult tegu on:

001

002
003

004

005

006
Enamiku info järgi tundub, et Autoeurope ei paku ise mingit kindlustust, vaid ainult vahendab rendifirma oma (?).

Samas leidsun Goldcari postitusest Dante poolt 13. juunil 2017 kirjutatud kommentaari:
"Samas mina pean otse AVISest rentimist kalliks ja kasutan AutoEurope poolt pakutavaid rendifirmasid. Kindlustuseks on alati 0-excess full protection, mida AutoEurope ise pakub.
Selle miinuseks on see, et kui midagi juhtub, siis esialgsed kulud pead ikka ise kandma ja hiljem need siis omakorda vahendaja käest välja nõudma."

Mis siis ikkagi on õige ja mis vale?

Kas minu poolt AutoEurope lehel sobiv kindlustuskate
"Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass" annab siis ikka korraliku kaitse või hakkab InterRent mind auto kättesaamisel pinnima veel mingi kindlustuse võtmisega?
@ Jaanapr

Mina olin samas olukorras ja valisin lihtsalt "Ei soovi vastata".
Sisuliselt võib sellest vastusest välja lugeda, et vastaja ei kasuta reisifirmade teenuseid.
Vastasel juhul oleks üsna suur tõenäosus, et mingi eelistus on aja jooksul ikka välja kujunenud.
ERR-i  saadud kommentaarid on vähemalt tunduvalt põhjalikumad.

Siiski mina jään seisukohale, et reisifirma oleks pidanud ikkagi esialgu oma taskust vahed kinni maksma ning pärast kasvõi kohtu teel need hotellilt tagasi nõudma.

Alust selleks oleks olnud küllaga kuna hotell ju kinnitas algul tubade broneeringu (see selgub Kidy Touri vastusest ja kuidas muidu olekski saanud Kidy Tour kliendile saata pakettreisi broneeringu kinnituse?)

Muidugi oleks olnud kena näha ka seda - millega hotell põhjendas broneeringute tühistamist?
See võib küll olla hotelli õigus kuid ikkagi ilmselt ainult väga mõjuvatel põhjustel (eriti reisibüroo poolt tehtud broneeringutega, mille osutamiseks on ilmselt olemas ka mingi leping kui Kidy Touri esindaja jutt koostööst vastab tõele).
Praegu kahjuks selle kohta igasugune info puudub ja on ainult oletused.

Antud juhul paistab, et Kidy Tour ei soovinud lihtsalt oma aega ja närve sellele vaidlusele kulutada ja läks lihtsama vastupanu teed - andes kliendile 4 kuud hiljem tagasi broneerimisraha algses summas, mille eest enam sama reisi analoogse hotelliklassiga osta ei ole võimalik kuna hinnad on vahepeal tunduvalt tõusnud.

Praegu lugesin ja on Kidy Tourist jutt.
Ehk siis - kui viga oli on see vähemalt kiiresti parandatud.
Parim on muidugi see, et Kidy Tour'i vastus konkreetsetele küsimustele hinnamuutuse kohta on sama ümmargune ja sisutu nagu ühe meie tuntud poliitiku vastused.

Ning teravaimale küsimusele:
"Miks seda (raha juurdeküsimist) tehti alles neli kuud pärast broneeringut?"
.. jäeti täielikult vastamata nagu poleks seda küsitudki.

Mina ise ei ole küll pakettreiside austaja aga igatahes see nimi saab mul väga kaua meeles püsima ja tean vähemalt oma tuttavaid hoiatada.
"Hotellitoa eest maksnud kliendi puhkuseplaanidele tõmmati vesi peale. Reisikorraldaja otsustas neli kuud hiljem, et tuba on 1000 eurot kallim"

http://kasulik.delfi.ee/article.php?id=85334631