Viimased kommentaarid

Oletan, et saabuv ja väljuv terminal on ikka üks nendest - D, E, F?

Kõik need terminalid on omavahel ühendatud. Lennujaamast väljuma ei pea. Viisat vaja ei ole (välja arvatud siis kui lendude vahe ületab 24 tundi).

Lisainfo terminalide vahel liikumise kohta:

Terminalid

@ af

Igati nõus.

Liiga kaua on veninud see lubatud liitumine.

Kaua võib oodata? :/

@ snoop

Grand Tower Inn Sathorn Hotel (Bangkok)

23-24 jaanuar

2 inimest, Deluxe tuba,  buffet hommikusöök hinnas, 25 EUR

Atrium Boutique Hotel (Bangkok)

23-24 jaanuar

2 inimest, Studio Twin, buffet hommikusöök hinnas, 24 EUR

Kuupäev on võetud juhuslik, kuid kõrghooajal.

@ mees80 

 Needsamad kõrvaklapid saad omale hotellitoa aadressile tellida põhimõtteliselt Hiina hinnaga kas Lazada'st või Shopee'st. Enamikul juhul tasuta transpordiga või siis kuni paarieurose tasu eest. 

Pead ainult jälgima, et soovitav kaup asuks Tais, muidu tuleb Hiinast kuni paar nädalat. Kui Tais, siis reeglina 1-3 päeva kulleriga uksele. 

Olen mõlemat kaubamaja korduvalt kasutanud ja alati oma kaubad kullerilt uksel kätte saanud. Helistatakse ka viisakalt ja teatatakse paki saabumisest.

Lazadal on pluss, et väga paljudel kaupadel on kättesaamisel sularahas maksmine. S.t. sa ei riski millegagi, 

Kui neid kahte omavahel võrrelda, siis Lazada meeldib mulle rohkem (nii kasutusmugavus kui ka klienditeenindus) kuigi Shopeel on tihti mõnevõrra soodsamad hinnad.

Shopee äpp on aga algelisem, inglise keele tõlge poolik ning klienditeenindusega on keerulisem asju ajada.

Lazadast saab ka suuremaid asju probleemideta tellida. Ise olen sealt näiteks  tellinud imeodavalt söögilaua, mis toodi kenasti tuppa ja võeti isegi pakendist välja kulleri poolt. Mikroahjuga polnud ka probleemi.

Nuwara Elyas olin eelmise aasta novembris. Päeval sadas päris tihti ja temperatuur oli kusagil 17-18 kraadi ringis.

Ööpoole läks ikka päris külmaks. Toas termomeeter näitas 12 kraadi. Hea oli, et majutuses olid supermugavad ja hästi paksud pehmed tekid. Nende alt ei olnud küll mingit soovi välja ronida.

Honmikul kui päike paistma hakkas, läks jälle kiiresti soojemaks.

@ veigo 

Tänud põhjaliku ülevaate eest. Kindlasti tuleb see info kasuks. 

Ma ise võtsin ka seekord  lennujaamas hoopis Dialogi datapaketi. 

Seda nagu üldse ei reklaamita ja vähesed vist teavad selle olemasolust. 

Kui täispakett maksab 1299 LKR, siis datapaketi saab vaid 700 LKR eest (649 LKR on pakett ise ja 50 LKR pannakse sinna krediiti peale). 

 Selles paketis on 4G internetti isegi suurem maht (12,5GB) kui üldpaketis (10GB). 

Ja kuigi see peaks olema nagu ainult interneti pakett  siis reaalselt saab nii helistada kui ka SMS-e saata - paketile algselt lisatud 50 LKR väärtuses. Hiljem saab vajadusel raha alati lisada.

Teil vist veab, et Anuradhapurasse praegu asja ei ole.

Hetkel on siin ilmaolud ikka väga nadid. Peaaegu kogu aeg kallab vett kaela. Ja nii pidavat see siin olema juba pikemat aega.

See ongi luba.

Võid rahulikult kohale lennata.

Südame rahustuseks võid selle meili ka välja printida ja igaks juhuks kaasa võtta.

Tai Kuningriik on ühinenud vaid Genfi Konventsiooniga ning selle ka ratifitseerinud. 

Nii kaua kui ka Eesti ei ole ühinenud Genfi konventsiooniga - Eestis välja antav nn. "rahvusvaheline juhiluba" Tais ei kehti.  

Genfi Konventsiooniga ühinemist küll väidetavalt plaanitakse (jumal teab kui kaua juba) aga siiani reaalset tulemust näha ei ole. Ainult antakse lubadusi. 

Eelmisel kommenteerijal on õigus - Tai on küll ühinenud Viini konventsiooniga (nagu ka Eesti) kuid ei ole seda ratifitseerinud.

Seega Viini Konventsiooni alusel Eestis välja antavad "rahvusvahelised juhiload" (IDP) Tais ei ole kehtivad.

Meil välja antavad "rahvusvahelised" kuluvad Tais aga  ära küll.  Nimelt suur enamus reapolitseinikke ei ole nende nüanssidega kursis ning sinu lube kontrollides ning nähes mingit IDP'd, arvavad nad,et kõik on korras ning lasevad sind edasi sõita.

Samuti ei tea sellest enamik rendileandjaid.

Avarii korral tuleb aga ilmselt välja, et tegelikult sul Tais sõitmiseks juhilube ei olnudki!

See tähendab ilmselt vastutust nii avarii tekitamise eest (enamusel juhtudest jääb turist Tais avariis süüdi nii või naa) kui ka juhilubadeta sõidu eest.

Ehk siis - juhtimisõigust mitte omava isiku poolt avarii põhjustamine.

@ inbox   

Ametlikult ei kehti Tais meil seni välja antav IDP.  

Seega avarii korral ja tähti näriva bürokraatia korral ei olegi vahet, kas sul see IDP on olemas või mitte.

Saadan privasse info, kuidas Tais kiiret 4G maksimumkiirusel internetti normaalse hinnaga saada.

Ise küsin, ise vastan ka :)

210THB (160 + 50 inimene) oli edasi-tagasi pilet.

Kas keegi on Koh Changil käinud oma kaherattalisega?

Kuidas saarele üleviimine toimib ja mis maksab?

Kui Koh Samet'l käisin, siis taheti  üleveo eest nii kirvest hinda saada, et loobusin. Jätsin enda oma maismaale ootama ja rentisin juba saare pealt üleveo hinnast palju soodsamalt teise samasuguse .

Changil peaks selle asjaga vist lihtsam olema?

@kusty 

 Vaevalt :D Ma olen juba oma 2 nädalat Shanghaist ära. 

Lihtsalt mul ei olnud aega selle ülevaatega varem tegeleda. Pigem on probleemi põhjus minu läpaka brauseri liiga karmides turvaseadetes. 

 Hiinas ma kohalikku SIM'i ei võtnudki. 

Leidsin kõik mind huvitanud kohad üsna lihtsasti üles, kasutades vanamoodset meetodit - paberil linna kaarti, kohalike abi ja metroo päevapiletit koos selle skeemiga. 

 Kui päris aus olla, siis ega ei tundnudki erilist puudust internetist. 

 Kui kellelgi peaks vaja olema, siis lennujaamas saab interneti jaoks SIM kaardi osta. Hind umbes 20 eurot. 

Ma ei arvanud, et ma midagi eriti kaotasin, kui seda ei võtnud. 

 Ja ega seal pilvelõhkujate ja muude kõrgete majade vahel see GPS oleks ka ilmselt aiateibaid näidanud. 

 Tagasilennul Shanghais viibimiseks laen eelnevalt telefoni nii GoogleMapsi offlain kaardi kui ka vaatan üle oma teised offlain navigaatorid. Eks näis siis, kas töötab seal mingigi neist.

Mul ka siis praeguseks üks suund tehtud selle lennufirmaga (HEL-PVG-BKK). Helsinkis saabusin lennujaama veidi rohkem kui 2 tundi enne lendu. Arvasin, et check-in leti juures on pikk järjekord (ikkagi väga odavate piletitega lend). 

Eksisin. 3 letti oli avatud ja järjekorda ei olnud üldse. Astusin kohe leti juurde, tellisin omale soovitud koha ning sain pardakaardi (vaid HEL-PVG ots). 

Turvakontroll sujus libedalt. Pikki ooteaegu ei olnud kusagil. Väravas olin umbes 40 minutit enne väljalendu. Pardaleminek hakkas õigeaegselt. 

Käsipagasit ei mõõdetud ega kaalutud mitte kellelgi. Lennukisse minek tunneli kaudu. 

Lennuk oli pooltühi (!), mis pani mind imestama. Aga ega sellest probleemi ei olnud. Sain laiutada kogu oma kolmeistmelise rea laiuses üksi. 

Lennuk ise oli nagu lennuk ikka. Reisijad olid ka vaikselt ja tegelesid oma asjadega. Teenindus lennukis OK. Inglise keele oskusega oli kahel stjuardessil tõsiseid probleeme isegi elementaarsel tasandil. Õnneks taipasid nad vajadusel abiväge kutsuda ja kõik sai selgeks. 

Soe toit oli üsna keskpärane (valisin "Panga fish in Yu Xiang sauce"). 

Jookide valikus oli nii kohv, tee, karastusjoogid, mahlad, vesi, õlu ning ka valge ja punane vein. Üks mahl (nn. "berry juice") oli täpselt meie mõistes vaarika kissell, ainult ilma tärkliseta. 

Meelelahutussüsteem tõesti mingit erilist muljet ei avaldanud. Helikvaliteet suht vilets - ilmselt probleem nigelates klappides. Tagasilennul panen oma klapid järgi ja proovin siis. Seekord olid need äraantavas pagasis. Sobib tavaline kõrvaklapipistik 35mm ("kahvel" ei ole vajalik). 

Filmivalikuga on jah nii nagu henry777 eespool kirjutas. Mõned hitt-actionid (nagu Avengers: Endgame, Star Wars, Inception, Fast and Furious, Lord of the Rings triloogia, Hobbit ja mõni veel) küll olid aga enamus filmidest oli ikkagi Hiina omatoodang. Valik oli üsna väike. 

Kui tahate Shanghais saada viisavabastust, siis ärge passikontrolli minnes minge koos teistega vaid suunduge lettide nr. 1, 2 ja 3 poole. Nende juures saate võtta sinise blanketi. Selle annate täidetuna immigratsiooniametnikule, kes hakkab teid peedistama :) 

Minu puhul ei tahetud kuidagi aru saada, et minu kaks lendu on tegelikult üks broneering ja üks e-pilet. Arvati, et olen ostnud kaks erinevat lendu ning ma ei kuulu viisavabastuse alla. Õnneks oli mul ette näidata nii CheckMyTrip kui ka broneeringulehe väljatrükk, kus kenasti näha, et tegemist on ühe broneeringu ning ühe e-piletiga. Aga isegi siis läks veel aega, enne kui sellest aru saadi. Igatahes lõpuks sain viisavabastuse kätte ja olin vaba minema. 

Selleks ajaks oli teiste reisijate pagas juba lindilt ära võetud ja minu kohver seisis üksi lindi kõrval mind ootamas :) 

Lennujaama valuutavahetuspunktis peate arvestama 45 jüääni suuruse komisjonitasuga ükskõik mis summa puhul. Mõistlikum on ilmselt võtta sealsamas asuvast ATM-st vajaminev summa. 

Andsin pagasi õhtuni lennujaamas hoiule (35 jüääni) ning suundusin metrooga kesklinna (18 jüääni päevapilet). 

Shanghai oli vägagi meeldejääv. Kindlasti olen rahul sellise terve pika päeva linna külastusega. Kokku olin linna peal 11 tundi ja jõudsin ikka päris paljudes kohtades käia. Pikemalt ma seda siin siiski ei lahkaks. 

Jätkulend PVG-BKK. 

Check-in counter enam soovitud kohta ei andnud. Ütles, et lennuk on nii täis, et see pole võimalik. 

Ma sain nii aru, et kuigi mina online check-in'i teha ei saanud, siis hiinlased siiski said ja broneerisid juba varem kohad ära. 

See lennuk tundus oluliselt vanem olevat. Ja lärmi oli lennukis ka omajagu. Iga viimane kui istekoht oli hõivatud ja hiinlased suhtlemisel tagasihoidlikkusega just ei hiilanud.  

Snäkiks anti karp, kus sees pakike pähkleid, pakike küpsisega, väike kuklike ja pisike õunamahl. Erilist muljet ei jätnud. 

Ega selle lennu kohta polegi midagi rohkemat kirjutada. Igatahes mina ei kahetse oma ostu. Eriti just võimaluse pärast Shanghais kaks pikka päeva veeta. 

P.S. Vabandust, kui kellegi poolt juba eelpool antud infot kordan. See tekst siin on valmis kirjutatud juba 2 päeva tagasi aga mingil imelikul põhjusel ei olnud seda siia võimalik postitada.

Mäletan, et Tenerifel oli mobiilileviga mitmel pool probleeme. Maastiku eripära.
Kui seal käisin, siis veel Euroopa piires neti jagamist meie kaartidega ei olnud ja kasutasin siis Vodafone SIM kaarti.
Khao Sok rahvuspark?
Koh Lantalt saab sinna umbes 7 tunniga +/- nii 30 minutit.
Seal saab lisaks pargi külastusele võtta näiteks 2 päeva/1 öö või ka 3 päeva/2 ööd järvetuuri koos dzungli ja hooajaliselt sobiva koopa külastusega (on ka muid valikuid). Tasuta sõit kajakiga. Ööbimine otse järvel oma ujuvas majakeses ja söögid hinnas.
Tehnoloogiafännid peavad arvestama mobiililevi ja interneti puudumisega ning samuti võimaliku elektri otsasaamisega hilistel tundidel.
Aga nagu kohapeal öeldakse: "It’s time to relax and really enjoy your stay in Thailand without mobile connection and internet." :)
Bangkokki saab sealt Surat Thani lennujaamast.

@ marti384

Just täpselt see ongi see, mis selle "eelise" ära nullib.
Ma ei hakanud seda lihtsalt nii täpselt enne välja tooma.
@ ElCato

See on taotlus viisa saamiseks, millele tuleb kas positiivne ("jah, sa said viisa") või negatiivne (ei, sa ei saa viisat) vastus.
Positiivse vastuse korral on sul viisa juba tegelikult olemas ning saad saabudes lennujaamas selle väljatrükki passikontrollis näidates lihtsalt templi passi ja võid rahulikult edasi minna.
Kohapeal viisat taodeldes on asjaajamise ajakulu ilmselt mõnevõrra suurem.
Mina eelistan seda teha netis kuna siis on vastus juba varakult teada ja süda rahulik.
Kes on külma kõhuga ja lanka peast segaseid bussijuhte ei karda, siis tuk-tuk'i rentimine (ilma juhita) on arvestatav variant.
Ööpäeva maksumus alates 10 eurot (sõltub rendi pikkusest ning tuk-tuki vanusest), millele lisandub kindlustus (umbes 50 eurot, katab kõik tuk-tuk'i kahjud ning ka kahjud kolmandale isikule, meditsiinilist katet ei ole) ning kohaliku "kolmerattalise mootorsõiduki" juhiloa hind.
Ise nn. "ARK"-sse minnes vist oli 22 eurot aga saab tellida ka rendifirma kaudu juba ette ära nii, et riiki saabudes saad kohe loa rendifirmast kätte.
Siis maksab see luba ligikaudu 30-35 eurot ning pead rendifirmale eelnevalt saatma koopia oma passist ja juhiloast (soovitavalt ka rahvusvahelisest aga kõik seda ei nõua). Enamus firmasid tahavad ka rentija fotot.
Kõik selle saab meiliga saata.
Ise kohalikku luba tegema minnes peab arvestama, et kogu aeg seda teha ei saa - on kindlad fikseeritud päevad ja ajad ning ka ajakulu seal kohapeal tuleb arvestada tundides (pluss sõiduaeg).
Ise tehes tuleb jälgida, et loale kindlasti õige kategooria märgitakse (kolmerattaline mootorsõiduk). Kui seda ei ole, siis load politsei silmis ei kehti.
Mitmel firmal on paagitäis kütust juba hinna sees. Aga see ei maksa seal ka naguinii peaaegu mitte midagi.
Tuk-tuki juhtimise lühikursus on hinna sees. Samuti on reeglina hinnas telefoni hoidja jms. pudi-padi.
On firmasid, mis deposiiti ei võta. On aga ka selliseid, kus deposiiti tahetakse ja see jääb kuhugi 100-300 euro vahele.
@ mehisk
Priority ei ole seotud teenus, mis kaasneb vaid paremate piletitüüpidega.
Selle teenuse võib osta ka kõige odavama piletiklassi omanik.
Samuti ei ole Priority ka piletitüüp ise.
See on lihtsalt lisateenus, mille võid soovi korral lisaks osta, kui tahad lennule saada rohem pagasit ja nn. "esimeste seas pardale" teenuse (mis minu arvates Ryanairi puhul küll eriti hästi ei toimi).
Ma ei saa ausalt öelda aru, mis info see on siin selline?

Milleks maksta viisa eest novembris Sri Lankale minemiseks kui see on ju tasuta?

Ise lähen detsembris.
Viisataotluse esitasin ametlikul lehel paar nädalat tagasi.
Toimingu käigus avanes veel spetsiaalne aken, kus oli selgelt kirjas, et olen viisa lõivust vabastatud ning mingit tasu maksta ei tule.
Sama info on selgelt kirjas ka viisataotluse eelvaates (viisa hind = 0 USD):
Viisa sain umbes 20 minutit pärast taotluse ärasaatmist.

Ma ei saa tõesti aru, miks te väidate, et on mõistlik selle eest kusagil maksta 49-69 USD ning miks ei peaks saama riiki siseneda peale 31. oktoobrit kui Sri Lanka immigratsiooni ametlik lehekülg http://www.eta.gov.lk/slvisa annab hoopis teist infot (sisenemine tasuta kuni 31 jaanuar 2020)?
Skriin sealt:
Veigo andis ju ka siia teemasse juba piisavalt infot. Oleks mõistlik seda ka lugeda ja mitte oma elu ise keeruliseks teha.

Analoogselt Sketolene'ga on laiemalt kasutatav veel Soffell firma moskiitotõrjevahendid.
Näevad välja sellised:
Nende DEET'i sisaldavate pihustatavate tõrjevahenditega (mille hulka kuulub ka Sketolene) peaks toimima lihtne reegel - mida suurem DEET'i sisaldus protsentides seda tõhusam kaitse.
Kõikidel neil on tagaküljel imepisikeses kirjas see info olemas. Ühe firma sama nimetusega tooted võivad sisaldada erinevas koguses DEET'i.
Mina DEET'i sisaldavat vahendit pikaajaliselt ei kasutaks kuna see võib avaldada tervisele mingitmoodi kahjulikku mõju. Kindlasti väldiksin isegi lühiajalist kasutamist lastel.
Kindlasti toimivad ka DEET'i mitte sisaldavad ja täiesti naturalsed vahendid.
Üldiselt on nende pihustitega kõigiga nagu ikka - mõnele toimivad ideaalselt ja mõnele üldse mitte.

Mitmel pool kasutatakse tõrjeks ka spiraale, millele pannakse tuli otsa ja siis jäetakse hõõguma pikkadeks tundideks.
Ühes pakendis on tavaliselt mitu spiraali ja alus on komplektis.
Minule on mitmel korral kohalikud välirestoranipidajad tulnud ja pannud sellise spiraali söögi ajaks laua alla hõõguma.
Ja tõesti, sel ajal keegi mind sööma ei kippunud.
Olen ise kasutanud selliseid ka toas kui ööbimine on olnud kusagil kõrvalisemates kohtades ja madalamal korrusel. Enne magamaminekut hõõguma ning kestab hommikuni välja.
Lõhnu on neil mitmeid erinevaid - näiteks orhidee, sidrunhein, sidrun jne. Isegi kirsiõie lõhnalist oli :)
Spiraalidega on jälle oma "aga" - on inimesi, kes ei kannata seda "suitsu". Ning ka erinevad aroomid toimivad inimestele erinevalt - mis ühele meeldib, ajab teist köhima ja kurgu kipitama.
Minu meelest toimivad nad aga üsna kenasti.
Ostes tasub enne kohalikelt küsida, milline neist on efektiivsem. Valik on päris suur. Hind on odav.
Kokkuvõttev moraal - igaüks peaks ise proovima erinevaid variante ja endale selgeks teeme, mis talle kõige sobivam on.