trip-krainetrip-ukraine-dark
Viimased kommentaarid

Kas tõesti peab seda küsimust esitama neljas erinevas postituses/teemas (koos nende teemade ülestõstmisega) ning seejärel veel lisaks isegi uue teema tegema sama küsimusega?

Kas ootate viit vastust või piisab äkki ühest?

Ma saan aru, et täiesti uus foorumi kasutaja. Aga siiski, võiks ju mõelda, et selline spämmimine ei meeldi sugugi mitte kõigile..

P.S. Küsimusele vastus siin:

https://reisitargalt.vm.ee/riigid/gruusia/

Siin on juba palju asjalikke soovitusi olnud. Lisaksin ühe veel.

Head leevendust palava ja tuulevaikse ilmaga annab väike kaasaskantav ja USB-kaabliga laetav ventikas. Maksab vähe, on väike ja ei kaalu pea midagi.

Kui ikka hingamine kuumuse tõttu raskeks kipub minema, siis on sellisest palju abi.

Mõistlik oleks osta selline, millel on ka alus komplektis ja mida saab ka siseruumis püstiasendisse näiteks lauale asetada. Näiteks kusagil umbses söögikohas on oma ventilaator laual igati mõnus. Samuti on soovitatav hankida vähemalt kahe kiirusega variant.

Olen ise sellise kasutaja mitmete aastate jooksul, eriti Aasias reisides. Aga on kasutusel olnud ka Euroopas kuumadel aegadel ja isegi Eesti suvel.

Saadaval on väga palju erineva disainiga mudeleid igale maitsele.

Näiteks LED valgustusega:

Veearuga, eriti head jahutavat efekti tekitavad mudelid:

Või siis näiteks õlale asetatav "hands-free" variant:

Variante ja disaine on veel palju erinevaid. Iga huviline leiab kindlasti endale sobiva.

Hoiatus: järgneb teemaväline kommentaar :)

@ sebin

"Väiksed seljakotid lubavad mugavalt ringi trippida ja ööbida seal kus meeldib. Minu seljakott mahtus sadulasse, naise oma oli tagaistuja seljas."

Seljakotist on loomulikult palju kasu aga näiteks avarii korral seljale kukkudes võib see põhjustada oluliselt suuremaid vigastusi, kui ilma seljakotita kukkudes. Veidi lugemist:

Is Backpack Safe When Riding Motorcycle?

Minu seljakott ei mahuks kuidagi sadula alla. Kasutan juba palju aastaid trikki, et riputan oma seljakoti hoopis rolleri lenksule "selga". Rihmad kahelt poolt (üle peeglite) peale ja kott ise jääb jalge ette rippu. Kui õigesti "paigaldatud", ei raskenda ega sega pööramist ja pidurdamist (tuleb jälgida, et koti rihmad ei jää piduriheeblite alla) ning ka spidokas ja suunatulede lambikesed on kenasti nähtavad. Rihmade pikkust reguleerides saad ise otsustada, kui kõrgele kott jääb.

Olen kasutanud seda nippi erinevatel rolleritel (Honda - Forza, Dio, PCX, Click ning ka mitmete Yamaha ja Suzuki mudelitega ja on kõigiga kenasti toiminud. Politseid ei ole minu seljakott kordagi huvitanud, kuigi lubade kontrollimiseks on mitmel korral kinni peetud nii Tais, Sri Lankal kui ka Indoneesias.

Pikematel teekondadel on see aga väga mugav lahendus - käed on täiesti vabad ja seljas ka midagi rasket, higistama ajavat ja potentsiaalselt ohtlikku ei ripu. Soovitan järele proovida.

@ täitsajänku

Ega siin pole midagi sujuda nende lubadega. Lähed Maanteeameti esindusse, maksad riigilõivu, esitad oma foto (saab ka kohapeal teha) ja saad kohe kätte. Loomulikult peab sul olema Euroopas kehtiv vajaliku kategooria (A) juhiluba juba olemas. Aasias on enamasti rollerite kubatuur alates 125cc, nii et alla A-kategooria lubadeta ei ole sul ametlikult sõiduõigust ja probleemide korral ei ole kindlustuskatet.

Vietnamis kehtivad nii Viini kui ka Genfi konventsiooni alusel välja antud rahvusvahelised juhiload (ehk: IDP).

Viini loa kehtivusaeg on 3 aastat (kui sinu kohalik juhiluba ei aegu varem) ja Genfi loa kehtivusaeg 1 aasta. Kui plaanis kasutada ainult Vietnamis, siis on mõistlikum teha 3-aastase kehtivusajaga luba.

Riigilõiv peaks mõlemal olema 26 EUR.

Lisainfo

Ise Vietnamissse minnes olen ka kohe koos hotelliga lasknud omale broneerida hotelli transfeeri.

Kinnitan ka omalt poolt, et näiteks Tai ja Vietnami liiklus on tõesti väga erinev. Kuigi nii mõnedki siinsed inimesed on isegi Tai liiklusest ära ehmatanud, siis on seal tegelikult ikkagi korda majas ja reeglid selged.

Vietnamis (eriti just suurlinnades) on aga risti vastupidi. Igaüks keerab sinna kuhu ise tahab ja mingeid arusaadavaid reegleid ei paista üldse olevat. Vasak käsi on sõidu ajal ka pidevalt signaali nupul ja seda ei häbeneta ka pidevalt kasutada. Hanoi vanalinnas vahetasime isegi peale esimest ööd tänavapoolse hotelli toa (5. korrusel) hoovipoolse toa vastu, sest lihtsalt võimatu oli öösel magada tänavalt tuleva pideva signaalitamise taustal.

Ise olen ma Vietnamis rolleriga liikunud vaid Cat Ba saarel ja seal muidugi mingit liiklemise probleemi ei olnud.

Hanoi vanalinnas oli meil küll piisavalt tegemist nn. "varrukast tirijatega", kes kogu aeg mingeid kaupu püüdsid maha parseldada ja isegi mõnda aega järel käisid.

Mis puutub müüjate aususesse - üldiselt oli nagu kõik hästi. Välja arvatud üks kord (jällegi vanalinnas), kui minu kaaslasele anti saiakeste ostu järel sularaha tagasi just täpselt see ühe nulli jagu vähem raha. Algul ei pannud me seda tähelegi ja alles hotelli tagasi jõudes avastasime. Kahju oli vist umbes 10 euro kanti. Kusjuures kaaslase kohta arvati sellel reisil tihti, et ta ongi Vietnami päritolu (tegelikult Tai kodanik) ja hakati temaga tihti kohalikus keeles rääkima.

Seoses sellega soovitan esimest korda sinna minejatel omale kohapeal raha väärtus hästi selgeks teha sest seda tundub tõesti ikka jube palju olevat - selles mõttes, et tagasi võid oma arust palju raha saada, mis tegelikult polegi nii palju väärt. Hea abimees on valuuta kursse võrdlev telefoni äpp.

Hinnavahet kohalike ja turistide vahel märkasin ühel korral Hanoi kesklinnas mingit park/muuseumi külastades. Seal võeti valgelt inimeselt ikka julgelt rohkem raha sissepääsu eest ja see oli ka hinnakirjas olemas.

Aga üldiselt on Vietnam üks kena ja meelitav riik. Midagi keerulist organiseerimise mõttes küll ei olnud. Mingi hetk lähen kindlasti jälle  tagasi.

@ isaac

Kui pole taolisi näinud, siis vaata:

Värvilised QRkoodid

Aga jah, Thailand Passi QR on minu mäletamist mööda ikka must-valge.

@ Tur1st

Kas kasutusel oli ikka VoLTE toega internetipakett? Ilma seda omamata ei saagiVoWifi kõnesid teha. Ainult telefoni menüüs oleva valiku sisselülitamisest ei piisa.

Ja need kõned ei ole ka mitte tasuta, vaid nende eest arveldatakse samuti, nagu helistaksid oma tavavõrgust.

Väike selgitav väljavõte ka:

VoWiFi (Voice over WiFi) ehk WiFi kõne on häälkõne tegemise tehnoloogia, mis võimaldab helistada üle interneti juurdepääsuga WiFi võrgu. VoWiFi toimib igas tavaseadistusega WiFi võrgus ning kõnede eest arveldatakse samamoodi nagu 2G/3G/LTE võrgus (koduvõrgus) tehtud kõnede eest.

VoWiFi on tehniliselt sarnane VoLTEga. Häälkõne muudetakse selle puhul samuti internetiliikluseks, kuid tugijaamaks on mistahes interneti juurdepääsuga WiFi ruuter. VoWiFi kõne tegemiseks on vajalik seda toetav seade ning VoLTE kõnesid toetav internetipakett. Kui need eeldused on täidetud, siis saab VoWiFit sisse ja välja lülitada telefoni seadetes.

Tere. Mis segab seda küsimust guugeldada?

Ma arendaksin seda teemat veidi edasi.

Palju on vaidlusi teemal, et milline Tai mobiilioperaator on siis ikkagi see kõige parem - suurim kattuvus, suurim kiirus, parim hinna-kvaliteedi suhe jne. Arvamusi on palju erinevaid.

Viimasel ajal on Tais kõvasti arendatud 5G levi ja kuna paljud uuemad telefonid seda juba ka toetavad, siis tuleks suunata pilk tulevikku ja teha otsuseid nimelt sellest tulenevalt.

Olles ise katsetanud erinevatel aegadel erinevaid operaatoreid (siiski jäänud viimasel 6 aastal pidama lepingulisena ühe kindla operaatori juures), proovisin teha visuaalse ülevaate mõnedest parameetritest.

Salvestasin kolme suurima Tai mobiilioperaatori levikaardid (2G - 5G) ja liitsin need omavahel kokku parema ülevaate saamiseks.

Kaardid on täiendatud infoga tänase päeva (15.04.2022) seisuga.

Kõigepealt kattuvuse kaart. Mida tihedam ja tumedam, seda parem.

Ja siis kiiruste kaart. Jällegi, mida tumedam, seda suuremad kiirused.

Soovi korral saab igaüks ise andmeid kontrollida: Nperf maps

Panen siia ka Tais Opensignali poolt testitud mobiilse interneti ülevaated eelmise aasta novembrist (uuemaid veel ei ole).

Kõigepealt üldine (kuni 4G) kokkuvõte:

Ja siis 5G kokkuvõte:

Mis puutub hindadesse, siis need on nii kiiresti muutuvad ja valikud sõltuvad tihti ka eripakkumistest. Operaatorid pakuvad palju erinevaid (kestvusaeg, kiirus, kõnede sisalduvus, reguleeritud äppide kasutus jne.) pakette, millede võrdlemine ja nende vahel valiku tegemine on ikka päris keeruline. Seetõttu paljud ei vaevagi oma pead ja ostavad esimese ettejuhtuva paketi/kaardi ära.

Mitmest allikast on aga mulle silma jäänud, et kuigi AIS hinnatakse nii leviala kui kiiruste tõttu hetkel parimaks, siis parima hinna/kvaliteedi suhte annab hoopiski TrueMove.

Loomulikult reklaamivad kõik kolm enda firmat (ja eriti turistikaarte) märkega "No 1 in Thailand" või "Thailand's Best". Eks tegelik otsus jääb ikkagi kasutajate teha.

Võib-olla paljud ei tea ka, et turistikaartide nn. kasutusaja lõppemisel (nt. 5GB for 15 days) on SIM kaart ikkagi endiselt aktiivne ning ei ole mingit vajadust seda minema visata. Tai SIM-kaarte saab kasutada ka korduvatel reisidel ja ei olegi iga kord vaja uut kaarti Taisse reisimisel osta. Selleks peab lihtsalt enne Taist lahkumist oma kaardile tegema maksimaalse kasutusaja ulatuses (reeglina on see 1 aasta) raha laadimise ja kui ei ole plaani enne aasta möödumist tagasi tulla, siis internetis aeg-ajalt kaardile raha juurde laadides seda aega pikendada. Vajalikud summad ei ole üldse suured - minimaalne laadimine 1 kuu pikkuse lisaaja saamiseks on reeglina 10-20B.

Kogu laetud raha saab vabalt kasutada uue paketi valimiseks ja aktiveerimiseks Taisse naasmisel. Nii on sul juba Taisse tagasi tulles alles oma vana number ja olemas ka internet ning ei pea oma aega raiskama uue kaardi ostmisega. Piisab vaid oma vana kaardi uuesti telefoni panemisest ja paketi aktiveerimisest (erinevatel operaatoritel erinev protsess, kuid kõike saab teha oma operaatori USSD koode teades). Kui kasutate operaatori äppi, siis saab seda ka seal teha.

Raha kaardile laadimise teenust pakub näiteks mobiletopup.com. Vahendustasu on seal minimaalne. On olemas ka äpp.

1-kuulise ajapikenduse saamiseks piisab kõige väiksemas saadaolevas summas laadimisest. Mobiletopup kaudu AIS võrku raha laadides on ka näiteks võimalik vaid ühe laadimisega saada 3-kuuline ajapikendus (Mobiletopup teeb AIS kaardile automaatselt kolm järjestikust 10B suurust makset, igaüks neist annab 1 kuu pikendust):

Ehk on eelnev info kellelegi tulevikus abiks.

Lisaks siia veel, et minu konto sai tehtud kunagi, kasutades @hot.ee meiliaadressi. Seda imelikum paistab mulle minu konto säilimine täies mahus.

Mul oli dtac kaardiga aastaid tagasi mitmetes kohtades leviprobleeme, seetõttu läksin üle AIS võrku.

Vaatasin hetkel äpis saadaolevaid hindu/pakkumisi, ja siin nad on:

Tavahinnakiri maksimaalse 4G kiirusega (hinnale lisandub 7%VAT)

Mingi "Super Value" pakkumine full speed kiirusega (mida iganes see siis ei tähenda). Samasugune pakkumine on ka 100GB 30 päeva kehtivusega, hind 150B + VAT 7 protsenti.

Ja siis Flash Deal Today Only pakkumine (ehk siis kaheks nädalaks oleks 30GB interneti hind 2x150B + 7%VAT. Netikiirusest siin miskipärast juttu ei ole.

Ja veel üks pakkumine 5G internetile AIS kodulehel, mida ma oma telefonis ei näe, kuna puudub 5G tugi (samuti maksimaalse kiirusega):

Eks võrrelge ja tehke oma järeldusi.

Lisaks, soovitan kindlasti enne operaatori poolt pakutava paketi valimist ennast hästi kurssi viia Tai operaatorite kasutatavate väljenditega Max Speed, Full Speed, High Speed Internet, Value Net, Internet Booster, Unlimited Net, Double Speed jne jne. Kui seda ei tee, on väga lihtne iseendale tünga teha.

Tihti peituvad ilusate ja kõlavate nimetuste taga siiski mingil moel piiratud paketid.

Näiteks: Unlimited (piiramatu) paketi nimetuses tähendab tihti seda, et hoopis telefonikõned oma võrku on piiramatud. Tihti arvatakse aga, et see käib interneti kohta.

"Unlimited Internet" või "Net No Limit" aga tähendab tavaliselt hoopiski seda, et internetiühendus on kas juba algselt piiratud madalale kiirusele või siis seda tehakse peale paketi põhimahu (GB) ärakasutamist. Ehk siis säilitatakse "unlimited/piiramatu" võimalus internetti siiski kasutada, mis sest, et olematu kiirusega. Nimetuse järgi tundub aga hoopiski, et sealt saad ilma igasuguste piiranguteta interneti, kas pole nii?

Tihti on ka nii, et vaatamata paketi kirjelduses olnud infole, et Messenger, Whatsapp, Line ja muud suhtlusäpid on kõik "unlimited/piiranguteta", selgub hiljem, hakates teenuse tingimusi täpsemalt uurima, et ega ikka ei ole küll - nimelt enamikul juhul on suhtlusäppides nii audio- kui videokõned pandud teenusetingimustes välistuste alla. Ehk siis selliste kõnede maht arvestatakse ikkagi kasutatud interneti tasulise mahu sisse.

Ja veel.. vähemalt mõned aastad tagasi kooriti lennujaamades ikka kõige krõbedamat hinda mobiilside ühenduse eest. Hoopis odavam oli osta stardipakett kusagilt mujalt, kasutada paketis sisalduv maht (peaaegu) ära ja siis kohe lisapakett peale osta. Aga võib-olla on olukord praeguseks muutunud.

P.S. "Mao Mao" tähendab AIS kontekstis promo pakkumist.

Ma arvutis ei ole proovinud (kui õigesti mäletan, siis vist polegi Hotels.com veebi kunagi kasutanud).

Aga äpis pole probleeme  Näitab ka kasutamata 3 tasuta ööd ja samuti ka varasemaid broneeringuid.

Minul toimib ka praegu kõik. On olemas konto ja saan teha ka otsinguid. Midagi broneerima ma lihtsalt testimise mõttes ei hakka.

Valuuta vahetasin ka praegu GBP pealt EUR peale ja ikka kõik toimib.

Aga ega ma täiesti kindel ei ole, kus riigis ma sel hetkel viibisin, kui sinna kontot tegin. Sellest on ikka palju aega möödas juba.

Ka mul on sama firmaga kogemus 4-5 aastat tagasi Milanos.

Sai suur kohver 1 tund enne keskööd  jäetud ühte kesklinna hotelli ja varahommikul (06.30) sain selle sealt kätte.

Küll aga ei olnud ma rahul teenuse tasustamise süsteemiga. Nimelt arvestati minu tasu kahe ööpäeva pikkuse hoidmise eest, kuigi tegelikult oli kestus vaid 7 tundi. Nimelt, kuna kuupäev muutus tund aega peale kohvri äraandmist, oldi seisukohal, et tegemist ongi kahe päevaga. Vaidlemine ei viinud mitte kuhugi.

Võimalik, et nüüdseks on see süsteem muutunud, ise ei ole seda firmat selle kogemuse järgselt rohkem kasutanud ja ei oska öelda.

Häkkerite rühmitus Anonymous teatas, et korraldas rünnaku Venemaa tsiviillennunduse ameti Rosaviatsija serveritele, hävitades 65 terabaiti informatsiooni, sealhulgas kogu dokumendivahetuse ja viimase pooleteise aasta kirjad.

Nüüd käib uuristeportaali Babel andmeil kogu Venemaa tsiviillennunduse korraldus paberkandjal ja suheldakse tavakirjade vahendusel.

Anonymouse väitel polnud Rosaviatsijal andmetest varukoopiaid. Seda on kinnitanud ka mitmed ametiga seotud allikad, kelle väitel polnud neid tehtud, sest selleks polnud eelarves raha.

Allikas: Postimees

Algallikas: https://twitter.com/YourAnonNews/status/1508793255713984514?cxt=HHwWhMCy5Zvep_ApAAAA

Huvitav, millist reaalset mõju see avaldab sealsele lennuliiklusele? Ilmselt tõmbab veel rohkem kotti.

@ mihkels999

Jah, kuvab küll. Aga enamasti on lennufirma hind teistest pakkujatest sedavõrd palju kõrgem ,et lennufirma hinna nägemiseks pead avama juba kõik pakkumised. Esmavaates neid aga tihti veel näha ei ole.

@ Pets

Miks peakski Momondoga üldse suhtlema?

Kas Google'ga suhtlemine aitaks, kui nende kaudu leitud firma keelduks saamata jäänud kauba eest raha tagastamast?

Kordan veel kord üle - Momondost ei saa otse osta mitte ühtegi lennupiletit. Momondo ainult suunab ostja mõne vahendusfirma või siis otse lennuettevõtja leheküljele. Vastutab ainult see firma/ettevõtja, kelle leheküljel tehing sooritatakse.

Kogemust ei ole, aga aru ka ei saa.... Miks Te siis ometi seda avaldust ei esita?

Kasvõi juba sellepärast, et oma küsimusele kõige adekvaatsemast allikast vastus saada.

Kui see vastus ei sobi, siis saab ju edasi protsessida juba hiljem.

Ehk siis tegemist on nagu lennunduse Aliexpressi või eBayga. Nende kaudu otsid vajaliku kauba välja aga ostutehing toimub hoopis teise firma/eraisikuga.

Vahe on selles, et need firmad vastutavad ka oma müüjatega tekkinud probleemide korral, Momondo aga ei tee seda mitte (nagu nt. Google, on ka Momondo lihtsalt otsingumootor).

Praegustel segastel aegadel on mõistlik otsida sobivad piletid kas Momondo või Skyscanneri kaudu ja siis osta needsamad piletid ikkagi otse lennufirmalt. Paljud võimalikud probleemid ebausaldusväärsete vahendajatega (nt. Kiwi jms.) kaovad sellise lahendusega lihtsalt ära.

Finnair tühistab lennud Helsingist Seouli, Osakasse, Tokyosse ja Shanghaisse ajavahemikus 27.02.222 - 06.03-2022.

Suure tõenäosusega võib siiski arvata, et tähtaega pikendatakse.

Flight cancellations to Asia and Russia on 27.2.-6.3.2022

@ poegkaru

We continue flying from Helsinki to Bangkok, Phuket, Singapore and Delhi and from Stockholm Arlanda to Bangkok and Phuket. We will avoid using the Russian airspace which lengthens the travel time approximately one hour.

spämm

linki parem mitte avada

See hoiatus on tegelikult antud juba kuu aega tagasi.

Thailand Pass Database Hacked, Beware Of Malicious Emails With Fake QR Codes

Umbes samal ajal käis läbi ka foorumi Thailand Pass teemast.

Aga ega küll küllale liiga ei tee - võimalik, et on inimesi, kes sellest veel midagi ei tea.

Paistab, et Tais pole vene rublaga varsti (või siis pigem juba praegu) muud teha, kui p****t pühkida...

Pattaya valuutavahetuspunkt, täna.

Allikas: Reddit: The entire Moscow exchange is offline