Viimased kommentaarid
Olen sõitnud nii Click'i kui ka PCX'ga.

Ma ei ütleks, et PCX (150cc) oleks just väga palju Clickist (125cc) teravam.

Lõppkiirus on muidugi suurem ja näiteks maanteel on PCX'ga kiirem ja pehmem liigelda. Siiski tundub mulle, et Click on kohapealt minnes erksam. See tunne võib muidugi olla ka rollerite suuruse vahest tingitud.

Samas PCX'i juhtimisasend, uimasem juhitavus ja tagaosa kõrgendusega iste ei olnud minu jaoks mugav ning pikemate vahemaade puhul pani selja valutama. Pole küll viimase mudeliga sõitnud - ehk see on parem.

PCX'l on muidugi veel üks pluss - 12V sigaretisüütaja pesa, kus saab telefoni/kaamerat ka sõidu ajal laadida. Aga olen kuulnud jutte, et ka osadel uutel Click'del on see juba olemas - istmealuses panipaigas. Scoopy'l on ka see pesa olemas.

PCX'i kuu rendihind oli mul 3500THB (3.2 eurot päeva kohta).

Lühikeste vahemaade puhul ja linnassõitudel on Click igatahes minu eelistus. Piisavalt särtsakas ja hea manööverdamisvõimega. Rendihind ka odavam. Ning kütust võtab ka vähe.

@ago7
Improved seletas asja täpselt nii nagu ka mina oleksin teinud. Seetõttu ei hakka ma seda kordama.
Ma ei kavatsenud kellelegi konkreetsele sõrmega näidata.
Ei maksa üle mõelda.
@Buldooza

Uurisin seda rahvusvaheliste lubade teemat mõned kuud tagasi ja sain vastavast ministeeriumist konkreetselt selle teemaga tegelevalt inimeselt kinnituse, et 1949 aasta Genfi konventsiooniga liitumise protsess on Eestis töös ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis võib liitumist oodata veel 2019 aasta jooksul.

See tähendaks siis seda, et Eestis välja antud rahvusvaheliste juhilubadega saaks edaspidi täiesti ametlikult sõita nii Tais kui ka paljudes muudes riikides (Aasias näiteks Kambodza, Lõuna-Korea, Bangladesh, India, Jaapan, Laos, Malaisia, Singapur, Sri Lanka), kus need varem ei olnud õiguslikult kehtivad.
Samas, uus valitsus ja uus minister võivad selle võimaluse ära nullida.
Kas siis mõni ikka andis ilma lubadeta rolleri rendile? See mõjub ju nüüd rendileandja rahakotile.
Mulle meenus, et umbes aasta tagasi kehtestati Phuketil kord, kus selline rendileandja saab vahelejäämisel trahvi kaela.
Ja politseil seda tuvastada ei ole raske. Piisab vaadata lubadeta vahele jäänud juhi rendilepingut.



Samas, kui teema algatajal on lubadega kõik korras, siis pole probleemi.

P.S. Tegelikult Eestis välja antud rahvusvahelised load ei ole Tais õiguslikult kehtivad. Seda aga ei tea seal ilmselt enamus politseinikke (ja arvatavasti ka enamus eestlasi, kes nende lubadega seal sõidavad).

Nagu juba eeskõnelejad ütlesid, siis ilm tuleb kindlasti kuum ja tugevate kuid lühiajaliste vihmahoogudega.
Raha ATM'st väljavõtmisel liitub (olenemata väljavõetava summa suurusest) sinu soovitud summale veel 200-220 THB kohaliku panga teenustasu + olenevalt kaardist ka kaardi väljaandja teenustasu.
Ma ise ei ole Phuketil juba paar aastat käinud aga viimati nägin seal kahel korral politsei haaranguid valgetele rolleritel turistidele.
Kellel juhilube (kindlasti A-kategooria + soovitavalt ka rahvusvahelisi) ei olnud või sõitis ilma kiivrita, jäi kindlasti nii mõnegi rahatähe võrra vaesemaks.
Praegust olukorda Phuketil küll selle nurga alt ei tea aga samas ei leia ka põhjust, miks peaks politsei suhtumine olema muutunud leebemaks (arvestades turistide tavalist sõidustiili).
@vatse

Tänan. Broneerisin ära. Vautšeril on kõik vajalikud andmed korralikult olemas.
Ja tõesti, Autoeurope broneeringu saab vajadusel tasuta tühistada kuni 48 tundi enne rendi algust.

@af

Kilomeetripiirangut nägin. See ei ole probleem kuna kogu rendi peale tuleb sellega tasuta kokku ligi 2000 km. Seda ületada ei kavatsegi, pigem jääb isegi mõni sada üle. Otseselt planeeritud marsruudi peale kulub umbes 1500km, lisaks veel paarsada ootamatuteks otsusteks ja kõrvalepõigeteks. Ja ikka veel jääb 250 ülearu.
Hind tundub kõrvaltvaatajale krõbe kuna tegemist 13 päevase rendiga ja selles hinnas sisaldub ka One Way Fee (auto tagastamine teises linnas) 120 eurot.

Tänase päeva jooksul klikkisin korduvalt seal otsingutulemustes sellele valikule ja üllataval kombel oli vahetult enne broneerimist rendi hind kukkunud 23 eurot allapoole.
Huvitav nähtus, lennupiletitega on täpselt vastupidi - mida rohkem neid nokid ilma brauseri puhastuseta seda kallimaks lähevad..

Koguhind tuli siis selline:

  • Rent 13 päeva koos rendifirma kindlustusega "0-omavastutusega CDW ja TP, laiendatud kate klaasidele ja ratastele" 132.70 EUR
  • VAT hinnas
  • Tagastus teises linnas 120 EUR
  • Teine juht kogu rendiperioodiks  98 EUR
  • Kütus Full to Full
  • Deposiit 300 eurot

KOKKU: 350.70 EUR  (26.97 EUR päeva kohta)

Ilma One Way Fee ja teise juhita oleks siis rendihind 13-ks päevaks sellise kindlustusega olnud vaid 132.70 EUR (10.20 EUR päeva kohta).
Paraku oli mul kindlasti mõlemat lisa vaja ning sellest ka tunduvalt kõrgem hind.

P.S Doyouspaini kaudu võttes oleks sama auto hind Goldcarist samaks perioodiks ja põhimõtteliselt sama kattega (lisatud oleks olnud ka auto põhjaalune ja katus) olnud 461 EUR.
Vaheks sai siis 110 eurot, mis pole just peenraha.
Tõmban vana teema uuesti üles.

Plaan on Hispaania tripi jaoks auto rentida.
Muude oluliselt kallimate pakkumiste kõrvalt on silma jäänud üks - Autoeurope.eu lehel.

Minu renditingimused:
  • Midsize
  • Fuel Full-Ful
  • 1 additional driver
  • Vähemalt 150km/päeva kohta
  • Auto tagastamine teises kohas (lisandub One Way tasu)
  • Kindlustuse omavastutus 0 (peab katma ka klaaside ja rataste kahjud)
  • Madal deposiit (max 300 EUR)

Autoeurope lehel saab põhimõtteliselt valida järgmiste (kindlustus)variantide vahel:
  • Inclusive Package
  • Refundable Excess Package
  • Refundable Excess with Super Cover
  • Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass
  • Zero Excess with Extended Cover including wheels, glass, underside and roof of vehicle
Kuna ma ei soovi sellist paketti, millega olen kahju tekkimise korral sunnitud algul ise kahju hüvitama kindlustuse piirhinna ulatuses (excess) siis langevad igasugued "inclusive" ja " refund" paketid ära.

Seega langes valik kahele "Zero Excess" paketile, millest otsustasin valida esimese (ilma auto põhja ja katuse kindlustuskaitseta).
Seda proosalisel põhjusel - lihtsalt tunduvalt kõrgema hinna tõttu. Rentides auto kätte saades on võimalik teha nii põhjast kui katusest video/fotod, et riske maandada.

Küll aga tekkis mul kahtlusi kindlustuspakkuja kohta.

Kas Autoeurope lehelt auto broneerides ja valides paketiks "Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass" - annab selle 0-omavastutusega kindlustuse autorendifirma (antud konkreetsel juhul InterRent) või hoopis on tegemist mingi Autoeurope pakkumisega?

Lugedes kindlustuse tingimusi, jäävad nii mõnedki punktid arusaamatuks ja vastuoluliseks.

Lisan siia skriinid, mille sisu on (minu meelest) vastuoluline ja jääb arusaamatuks, kumma firma kindlustusega siis tegelikult tegu on:

001

002
003

004

005

006
Enamiku info järgi tundub, et Autoeurope ei paku ise mingit kindlustust, vaid ainult vahendab rendifirma oma (?).

Samas leidsun Goldcari postitusest Dante poolt 13. juunil 2017 kirjutatud kommentaari:
"Samas mina pean otse AVISest rentimist kalliks ja kasutan AutoEurope poolt pakutavaid rendifirmasid. Kindlustuseks on alati 0-excess full protection, mida AutoEurope ise pakub.
Selle miinuseks on see, et kui midagi juhtub, siis esialgsed kulud pead ikka ise kandma ja hiljem need siis omakorda vahendaja käest välja nõudma."

Mis siis ikkagi on õige ja mis vale?

Kas minu poolt AutoEurope lehel sobiv kindlustuskate
"Zero Excess with Extended Cover including wheels and glass" annab siis ikka korraliku kaitse või hakkab InterRent mind auto kättesaamisel pinnima veel mingi kindlustuse võtmisega?
@ Jaanapr

Mina olin samas olukorras ja valisin lihtsalt "Ei soovi vastata".
Sisuliselt võib sellest vastusest välja lugeda, et vastaja ei kasuta reisifirmade teenuseid.
Vastasel juhul oleks üsna suur tõenäosus, et mingi eelistus on aja jooksul ikka välja kujunenud.
ERR-i  saadud kommentaarid on vähemalt tunduvalt põhjalikumad.

Siiski mina jään seisukohale, et reisifirma oleks pidanud ikkagi esialgu oma taskust vahed kinni maksma ning pärast kasvõi kohtu teel need hotellilt tagasi nõudma.

Alust selleks oleks olnud küllaga kuna hotell ju kinnitas algul tubade broneeringu (see selgub Kidy Touri vastusest ja kuidas muidu olekski saanud Kidy Tour kliendile saata pakettreisi broneeringu kinnituse?)

Muidugi oleks olnud kena näha ka seda - millega hotell põhjendas broneeringute tühistamist?
See võib küll olla hotelli õigus kuid ikkagi ilmselt ainult väga mõjuvatel põhjustel (eriti reisibüroo poolt tehtud broneeringutega, mille osutamiseks on ilmselt olemas ka mingi leping kui Kidy Touri esindaja jutt koostööst vastab tõele).
Praegu kahjuks selle kohta igasugune info puudub ja on ainult oletused.

Antud juhul paistab, et Kidy Tour ei soovinud lihtsalt oma aega ja närve sellele vaidlusele kulutada ja läks lihtsama vastupanu teed - andes kliendile 4 kuud hiljem tagasi broneerimisraha algses summas, mille eest enam sama reisi analoogse hotelliklassiga osta ei ole võimalik kuna hinnad on vahepeal tunduvalt tõusnud.

Praegu lugesin ja on Kidy Tourist jutt.
Ehk siis - kui viga oli on see vähemalt kiiresti parandatud.
Parim on muidugi see, et Kidy Tour'i vastus konkreetsetele küsimustele hinnamuutuse kohta on sama ümmargune ja sisutu nagu ühe meie tuntud poliitiku vastused.

Ning teravaimale küsimusele:
"Miks seda (raha juurdeküsimist) tehti alles neli kuud pärast broneeringut?"
.. jäeti täielikult vastamata nagu poleks seda küsitudki.

Mina ise ei ole küll pakettreiside austaja aga igatahes see nimi saab mul väga kaua meeles püsima ja tean vähemalt oma tuttavaid hoiatada.
"Hotellitoa eest maksnud kliendi puhkuseplaanidele tõmmati vesi peale. Reisikorraldaja otsustas neli kuud hiljem, et tuba on 1000 eurot kallim"

http://kasulik.delfi.ee/article.php?id=85334631

Mõlemad lingid fotodele viivad ühe ja sama foto juurde kohvri sisust.

Taisse on lubatud tuua 1 liiter alkohoolseid jooke, olenemata selle kangusest.

Mingeid eraldi norme lahjale alkoholile (kaasa arvatud õlu) ei eksisteeri.

Vahele jäämisel võid arvestada vägagi suure trahviga (kuni 20 000 THB) ning alkoholi konfiskeerimisega. Ühtlasi on tõenäoline, et sinu andmed salvestatakse mingisse tolli andmebaasi selleks, et järgnevatel Tai külastamistel sind ikka jälle kontrollida kui potentsiaalset võimalikku seaduserikkujat.

Kas on mõtet oma reisi ära rikkuda riskimisega selle mõne õllepurgi pärast, kuulates teisest riigist pärit isikute soovitusi ja mitte järgida selle riigi seadust, kuhu soovid edasi minna?

Valik on muidugi igaühe enda teha. Kindlasti on ka võimalus, et saad tollist nii läbi, et seda tähele ei panda. Kui aga märgatakse, on tagajärjed valusad.
Mis sa seal Taimaal nende dollaritega ikka peale hakkad.
Keegi sulle nende eest midagi müüa ei taha (reeglina).
Ainus variant valuutavahetuses vahetada baatideks aga sama hästi võid ju eurosid vahetada.
Mis kuupäevaks Tallinnas peaks olema?
Ja kas tõesti ei lendaks enne siselennuga lõuna poolt näiteks BKK lennujaama kui ikka hea hinnaga piletid sealt väljuvale lennule leiaks?
Kui nii rangelt reeglites kinni oled, siis on ikka raske head varianti leida.
Kui Swedbanki tingimused sulle sobivad, siis miks mitte võtta sealt Gold krediitkaart (mida kasutada ei ole ju kohustuslik) ning sellega tuleb kaasa tasuta ja automaatne reisikindlustus kogu perele kuni kolmeks kuuks iga reisi kohta.

Ainus tingimus kindlustuse kehtimiseks on see, et vähemalt 50 protsenti reisi kuludest peab olema makstud sinu pangakonto kaudu Swedbankis (enam ei nõuta selleks nimelt krediitkaardi kasutamist - piisab pangaülekandest või deebetkaardi maksest).

Kaardil on küll väike kuutasu aga kui ikka reisid rohkem või pikemalt või perega siis tasub igatahes kuhjaga ära.

Minu (üksi reisija) kindlustuskulud eelmisel aastal oleksid olnud üle 300 euro kui oleksin teinud iga kord Swedbankis tavalepingu (koos pagasi- ja reisitõrkega).
Krediitkaardiga aga oli see tasuta ning kuutasusid maksin krediitkaardi eest eelmisel aastal 75 eurot.
Seega minu võit oli umbes 225 eurot.

Väga lahe lugemine ning saatvad videod.
Jätka kindlasti.

Vatse on Trip.ee kasutaja kes andis eile kell 09.29 sulle lingi, mille sisu soovitati välja printida ja lennujaama kaasa võtta :)


Kas vaatasid sõnumit, mille sulle Trip.ee postkasti saatsin?

Reisi ma kindlasti ära ei jätaks.

Mina võtaksin kaasa nii selle sinu poolt viidatud paberi, kus on näha et taotlus on rahuldatud kui ka Vatse poolt viidatud regulatsiooni väljatrüki (millele toetudes saab öelda, et kavatsed viisa teha kohapeal saabudes).

Paralleelselt saadaksin kohe hommikul  probleemi kirjelduse, oma kõik taotluses esitatud andmed ning uue ETA Approval Notice väljasaatmise palve ka neile meiliaadressidele:
consular@stockholm.embassy.gov.lk
dudleyt@sltnet.lk

Saadan sulle ka privasse teate, milles pakun veel ühe variandi välja.
To: Njuuton

Tegelikult ma ei saa nagu hästi aru, mis paberist sa räägid kui samas ütled, et meilile ei ole midagi tulnud?

Kas sa pead silmas seda kodulehel kontrollimise varianti, kus on näha - ETA rahuldatud või mitte?

Mina sain peaaegu kohe peale taotluse kinnitamist ja maksmist meilile juba eespool kirjeldatud ETA Approval Notice.

Ning alles 8 minutit hiljem (!) saabus meilile taotluse kättesaamise kinnitus:
"Dear MR ...,   
Your ETA application to visit Sri Lanka has been received.   
Your reference number is xxxxxxxxxxxxxxxxx.   
Amount charged: USD 35    
You will receive a response for your application within 24 hours.   
You may make inquiries only after 24 hours of submission of your ETA application."

Juhul kui sa seda esimest taotluse kättesaamise kinnitust ka meilile ei saanud, siis on ilmselt tegemist taotlusesse vale meiliaadressi sisestamisega sinu enda poolt.
Minul piisas ka, selleks et riiki sisenemise tempel passi saada.
Prindi välja ja võta kaasa see meil, mis algab nii:

DEPARTMENT OF IMMIGRATION & EMIGRATION SRI LANKA.

ETA APPROVAL NOTICE.

 

 

We are pleased to inform that your application for ETA has been approved providing that the particulars submitted by you in regard to relevant particulars, including passport number, nationality, and the date of birth are correctly entered.

Mis puutub markus1 kommentaaridesse, siis oma lühikese Trip.ee elu jooksul on ta enamuse oma kommentaaridest pühendanud teiste halvustamisele. Eriti hingelähedased paistavad talle olevat sõnad "rott","rotikas", "rotirahvas"..
Juba ainuüksi see näitab inimese kohta nii mõndagi.
Eks igaüks teeb ise omad järeldused.

Olen oma trippidel ka reaalselt näinud selliseid tegelasi, kes samuti ei suudagi oma käe peal millegagi hakkama saada ning ilmselt langeks sügavasse depressiooni kui peaks mõne tunni turismiklassis kuhugi lendama ning ilmselt saaks kohe toidumürgituse kui peaks turistiklassi toitu proovima.

Oli ka minu viimasel tripil selline nooremapoolne kange mees, kes jutu poolest oli kõva matkasell ja maailmarändur, tehes selles igaühele tuule alla. Fotosid tal enda saavutustest küll millegipärast näidata ei olnud - ei teagi, miks. :)
Samas kui tuli olukord, kus matkal koopasse pääsemiseks tuli tal läbida peaaegu rinnuni vett täis olev koopasuu - siis jäi varasem kange matkasell koos mõne naisega välja ootama kuni teised koopas ringi käisid ja uudistasid.
Pärast kui teised küsisid, miks ta siis kaasa ei tulnud, tuli vabanduseks "pea hakkas valutama".
Nii palju siis reaalses olukorras enese teostamisest.

Minule meeldib ise enda eest seista ja tunda rõõmu sellest, millega hakkama suudan saada ning mida ise ära teha.
Ei meeldi aga kui minu eest hakatakse kõike ette-taha ära tegema (pole vahet kas raha eest või mitte) ning mind pilpa peal hoidma.
Olen kindel, et kui mul oleks ikka vaja kuhugi sõita ja ainus võimalus selleks hetkel on loomavagun (nagu eespool mainitud), siis saaksin ka sellega muretult hakkama ja depressiooniks mul seetõttu mingit põhjust ei oleks.
Ka suudan ma süüa kohalikega koos nende toitu (no vast küll vahel veidi vähem vürtsikana) ning sellepärast mitte minestusse sattuda.

See on ka põhjus, miks ma ennast hästi tunnen. Et tean - suudan toime tulla igas olukorras ja reisida just sinna kuhu tahan. Ka sinna, kuhu ei ulatu esimese klassi lennureisid ja lounged ning viietärnihotellid, VIP transfeerid ning tippklassi restoranid (ilma glutamaadita).

See ongi reaalne elu ja mina tunnen sellest mõnu.
Ausalt öelda jätab suht külmaks mida kriitikud sellest arvavad :)

P.S. Sorri, et offtopicuks läks. Püüan enam mitte teha :)
Olen arvamusel, et kõik kes mingit firmat kiidavad või laidavad, teevad seda oma kogemuse alusel. Sama baasi alusel ju koostatakse ka neid edetabeleid - ikka kellegi hinnangutel põhinevalt.
Siiani ei ole oma kogemustest lähtumine mulle küll mingit kahju toonud.
Küll aga kogesin ebameeldivusi teiste poolt varasemalt kiidetud lennufirmaga reisides. Tegu oli ilmselt küll üksikjuhtumiga (olen ka varem selle firmaga lennanud) kuid uuesti lennata soovi enam ei ole. Kui, siis ainult mingis eriolukorras või meeletu hinnasoodukaga.
Tundub, et see oligi see "oma viga", et usaldasin liialt edetabeli näitusid. Paraku minu kogemuse najal olen sunnitud tõdema, et need tabelid ei peegelda alati reaalsust.
Ja mis siis oma vigadest õppimisel viga on? Inimene areneb, õpib ja ammutab uusi kogemusi kogu oma teadliku elu jooksul.