Kribukarbu

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
38 meeldimist
6 postitust / 216 kommentaari
12 (1.9%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Mis tähendab, et muudab valeks?

Ma ei suuda meenutada, kas seal tunnistusel mõni inglise keelne sõna ka on aga kui pole ja rahast kahju pole siis ma laseks igaks juhuks mõnel tõlkebürool tunnistuse ka inglise keelde tõlkida.

jaanusm'ile kommentaariks. Loomulikult saab tellimusi teha aga ma sügavalt kahtlen kas see arendus ennast lõpuks tasa teenib. See, mis hbert kirja pani on kõik õige aga tegelikult jäämae tipp. See mis toimub arvelduste ja broneeringute kõhus, kuidas ja kuhu need andmed tegelikult liiguvad jms on väga keeruline ning ei ole lihtsalt muudatus 'ohhh laseme nime muuta' vaid väga-väga kallis arendus. Kas nende mõne inimese pärast, kellel selline situatsioon tekib on see seda väärt? Lisame nüüd siia juurde tõiga, et väga suur osa (ka LOT/Nordica) kasutavad Amadeusi sisseostetud karbilahendusi, mis ei ole mingi rätseptatöö vaid väga suur keskselt ülesehitatud süsteemide võrgustik siis mõte, et minna seal sõrme nipsutama, et tehke kogu oma core teenuse ülesehitus ringi on ikka jah... EL saab selle peale infarkti ilmselt.

Tagantjärele tarkus aga olen ise samas olukorras olnud. Ostsime piletid sügiseks kevadel ja pulmad olid augustis. Polnud tol korral päris kindel kas uue nimega dokumendid kätte saan reisik aga piletid ostsin ikka nii, et panin uue nime mitte vana.

Aga jah, kui tegemist on odavate piletitega ja edasilennuga siis tõesti ei saa nime lihtsalt niisama vahetada. Nimevahetuseks peab reisibüroo v kes iganes piletid korraks tühistama ning siis uuesti pm müüma ning tõenäosus, et sama hinnaga pileteid veel on on väike (arvestades seda, et äralend on suht lähedal siis neid polegi ilmselt). 
Kui kapo311 soovitust kuulda võtate siis tasub arvestada sellega, et kui väravas "vahele jääte" siis teid ka maha jäetakse ja peate nii või teisiti uue pileti ostma. See võib juhtuda juba Tallinnas või minnes Brüsselis või tagasitulles Brüsselis jne. Kui väravas see välja tuleb siis seda kas sind pardale lastakse või mitte otsustab üldiselt konkreetse lennufirma esindaja lennujaamas (kui see olemas on).
Infoks ka nii palju, et üldiselt mida värava dokumendikontrollis kõige rohkem vaadatakse on perekonnanimi (et see klapiks pardakaardil olevaga) ning dokumendi kehtivusaeg. Olen ise lennujaamas töötanud ja 2.5 aasta jooksul kehtetuid dokumente kinni püüdnud 12, palju läbi on lipsanud ei oska öelda. 
Kui tahtmis on siis soovitan otse lennufirmade poole pöörduda ja küsida, et kui sa tuled oma uue dokumendi ja ka vana dokumendiga (mis on kehtetu lendamise ajaks) ning võtad kaasa ka abielutunnistuse siis kas nad on nõus sind selle konkreetse vana perekonnanimega piletiga pardale laskma. Kui nad sellega nõus on siis ilmselt korraldavad nad ka selle, et lennujaamades kohapeal oleks info olemas, et on üks reisija selliste dokumentidega ning palun peale panna. Tasub arvestada sellega, et tegemist on siis nendepoolse võetud riskiga ning kui tõesti läbi läheb siis tasub aitäh ka öelda :)

834arr: Sa tahad öelda, et ESTAga sisenejatele on kaks järjekorda ehk esmakordsed ja mitmekordsed? Vaevalt küll..ikka viisaga ja ESTA-ga sisenejad.

Me tegime 01.01.2018 ESTAd ning vastus oli ESTA lehel olemas ca 30 minutiga. Eraldi kinnitust meilile ei tulnud vaid tuli ise sisse logida ning sealt saab staatust vaadata.

Ei maksa muretseda, minu printsiga on kõik väga hästi.

Tänud kõigile soovituste eest ja vaatasin, et Morningside Inn on tõesti odavam. Kuna vahepeal see üks korter, mis meile Harlemis meeldis läks juba ära siis panime ühe teise korteri hetkel juba igaks juhuks kinni. Rääkisin oma USA sõpradega ka ning rahustasid, et enam ei ole 80ndad ning Harlem pidi OK olema. Kahtlemata me oma kahvatu pale ja blondide juustega tähelepanu äratame aga eks see siis näha ole :)

"Korra oli Tallinna lennujaamas olukord, kus lampi kargas ligi meie enda tollitootaja, et kaalu suhtes paukuda aga ka siis oli Ryani enda töötajal savi." Tallinnas pole Ryaniairil töötajaid...üleüldse on Ryanairil väga vähe töötajaid.

Jah sellele ma üldse vastu ei vaidle, et tänapäeval on arvutis vm andmekandjal olev info tunduvalt olulisem ning seda rahaga ei hüvita kuigi noh kui sulle ikka midagi väga kallist on siis lae pilve või tee koopia. Mul nt varastati sülearvuti kott koos kogu krempliga ära ning päästiski lõpuks see, et mul oli lõputöö ühel mälupulgal kodus olemas tagavaraks (sest kõik ülejäänud olid ka eeskujulikult kotis). Küll aga ma ise leian, et ma pigem maksan pagasikindlustust ning saan hiljemalt mingisugusegi summa, et uued vidinad soetada kui et olen asjadest ja andmetest ilma ning saan ise kõik rõõmsasti ka kinni maksta. Samas jälle, kui sul on nt tööarvuti ja sa oled ärireisil siis sinu tööandja on ilmselt nagunii juba sülearvuti ära kindlustanud ning sinul on nullkulu ja see on juba hoopis teine lugu ehk stsenaariume on mustmiljon.

OT: Tegelikult mõtlesin seda lugu:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2318990/Dozens-baggage-handlers-working-Italian-airline-arrested-crackdown-suitcase-thefts.html
aga ma ei tea miks mul jäi meelde, et see oli hiljuti :)
Eks mingeid paralleele saab lennujaamadega tuua aga mitte alati, sest lugu on ikka veidi keerulisem. Üldjoontes tegeleb pagasi lennukisse toimetamise ning mahalaadimisega lennujaamas kohapeal toimetav ground handling ning mida suurem lennujaam seda rohkem on ka teenusepakkujaid. Nt Tallinnas on lugu lihtne, tegemist on üheainsa ettevõtte töötajatega ning väikeste lintidega st poisid töötavad kõik koos külgkülje kõrval ning ka kõige parema tahtmise juures ei jää ükski töötaja sinu kohvriga nii kauaks üksi, et sellel kasvõi lukk lahti muukida.
Nüüd suuremates lennujaamades on lugu natukene teine ning tihtilugu on mitu erinevat handlingut, kes tegelevad siis teatud lennufirmadega ning kui teenust ostetakse odava raha eest siis eks mingi hetk hakkab teenuse kvaliteet ka kannatama. Natukene segab veel vett ka tõik, et on lennufirmasi, kes lähevad samm kaugemale. Nt Ryanair ostab alati lennujaama handlingult minimaalselt teenuseid ning seetõttu pole ka tihtilugu nende lendude boardingute ajal trappe (sest nad ei maksa lihtsalt selle eest), kui su pagas juhtub kaduma minema siis ei saa üldiselt lost and found sind väga aidata, kuna Ryanair kasutab tasuta saadaolevat pagasi otsimissüsteemi, mis aga ei kannata mingit kriitikat jne ning ka enamus nende staff (piloodid, pardateenindus jne) ostetakse sisse rendilepingute alusel tööjõu vahendusfirmadelt jms.
Ehk siis kõige lihtsam on teha pagasikindlustus ja kotile ikka lukk panna ja see ära kiletada, sest nii võtab sisuni jõudmiseni kõige kauem aega ning on mingisugune tõenäosus, et ei viitsita sellega tegeleda. Lisaks pärast on nii kindlustusele kui ka lennufirmale lihtsam tõestada, et kotis sees käidi.

Mis puudutab varastamist siis ma ei mäleta millisest lennujaamast (mõni Ryanairi oma oli igatahes) saadi kätte suurem jõuk, kes tegeles kohvrite tühjendamisega. Põhimõtteliselt hakkas mingi hetk muster välja paistma (ju siis läksid liiga ahneks) ning lennujaamast tüüpe kätte ei saadud. Kaamerad pandi hoopis lennuki lastiruumi ning selgus, et samal ajal kui kohvreid lennukisse laeti istus tüüp lastiruumis ja sorteeris pagaseid :)
Ja kiletamine kindlasti aitab aga garantiid ei anna. Moskvast on üks lugu, kus lennujaamas kiletati pagas ära ning kui Tallinnas kätte sai siis ehted olid kohvrist läinud ja läbipaistva kile asemel oli kohver punases kiles :)

Meie käisime (mitte küll lastega) paar aastat tagasi septembri lõpus/novembri alguses. Vihma küll kordagi ei saanud aga oli selline keskmine Eesti suvi. Põhimõtteliselt lahesopis oli tegelikult soe, kui ei olnud tuuline ilm ning ujuda sai ka (ma üldiselt alla 24 kraadi vette ei lähe). Päeval käisin kleidiga aga õhtul tuli ikka pikad püksid jalga panna ja mingi kampsuni laadne toode selga.
OT: Meie võtsime rendiauto ja ma ausõna ei mäletagi, et oleks ühtegi bussi näinud va Krka pargi parklas, sest ei tahtnud kuskil bussidega seigelda ja olla kuskile kohapeale seotud. Me üldiselt ööbisime ühes linnas 2-3 ööd ja sõitsime selle lähistel ringi ning siis liikusime järgmisesse kohta ja saime nii suht ülevalt alla sõidetud. Kui õigesti mäletan siis ööbisime Vodice's (see linn meeldis meile kõige rohkem), Splitis ja Makarskas. Aga sõitsime mereäärsed linnad alates Zadarist kuni Ploceni läbi ja mu arust oli väga vahva. Kui ma õigesti mäletan siis Vodices oli soojem

Septembris lendasme Tallinnast Münchenisse ja oktoobris tagasi. Siis oli küll koodijagajaks teine lennufirma aga lendas Nordica. Mõlemad lennukid jõudsid sihtkohta õigeaegselt ja mitte mingeid tõrkeid polnud. Aga nagu eelpool mainitud siis juhtub ikka aga sama hästi võib buss ka katki minna :)

Improved kommentaariga täitsa nõus. Lisaks sellele ei pruugi iga lennufirmaga saada sinna kohti osta. Üldjoontes kipub nii olema, et lennufirma blokeerib mingi x arv kohti endale nö varuks ning sinna ei saagi nt web check inni ajal endale kohta valida vaid need on hõivatud. Need kohad kipuvad olema ka needsamad kohad, mida sa ihaldada. Seda tehaksegi selleks, et hoiad mingi x arv istekohti nt lastega reisijatele, et tagada see, et pere saaks ikka kõrvuti istuma. Päris paljudel lennufirmadel on ka süsteemid üles ehitatud nii, et nt lastega peredele broneerib süsteem automaatselt juba siis kohad nendele blokeeritud kohtadele ning kui nad check inni jõuavad siis üldiselt neile ka need kohad antakse (kui nad just ise midagi muud ei vali). Teine põhjus, miks teatud kohti niimoodi blokeeringus hoitakse on see, et nt beebi ei või lennukis igal kohal istuda vaid neile on eraldi istekohad, kus on siis beebidele eraldi hapnikumaskid. Nüüd kui peakski nt juhtuma, et said endale koha selles imselises reas, kuid seal on beebidele mõeldud hapnikumask ning seda beebit enam mujale pole panna siis sind sealt ka jõuga ära tõstetakse, sest turvalisus ikka ennekõike :)
Ühesõnaga mingit kindlat skeemi kuidas sinna istuma saada kindlasti ei ole.

Ei lase sind USA lennukile keegi nii, et süsteemis pole passi andmeid ning need saab sisestada ka lennujaamas check inni tehes. Tavaliselt check innis tõmmatakse pass läbi ning sellga loetakse passiandmed süsteemi. Peale seda peaks süsteem kontrollima, kas antud passile on väljastatud kehtiv ESTA (võib küll lennufirmati erineda aga nii peaks enamustega olema) ning kui sul on seal ID kaardi andmed siis ei leita ESTAt.
Üldjoontes peaksid saama vea parandatud ka ise. Eeldatavasti saatis tickets.ee sulle pileti kinnituse, kus on olemas ka broneeringu number (tavaliselt kirjas kui booking reference ning kood koosneb tavaliselt numbritest ja tähtedest nt L5W4NW). Võtad sellesama broneeringu numbri ja lähed lennufirma lehele. Otsid sõnu "Manage my booking" vms ning logid sisse ja tavaliselt seal juba on võimalik passiandmeid jms sisestada.

Tasub uurida eelnevalt lennufirmalt palju lisapagas maksma läheb, kuna paki saatmine on suht kallis lõbu ning kui toll jms otsa panna siis võib isegi kallimaks minna. Anaakeli jutt pädeb, küll aga peab siinkohal siis arvestama sellega, et kui saadad kui vanad asjad ja kui paned väiksema väärtuse siis see tähendab ka seda, et nt paki kadumisel makstakse ka vähem nende asjade eest.

Väga kummaline. Kuna vanemad (kes on nimetatud ajaperioodil Süürias käinud) tahavad minna Puerto Ricosse märtsis siis helistasin just eelmine nädal Ameerika saatkonda ja küsisin kas nad peaksid nüüd viisat taotlema vaatamata sellele, et neil on hetkel kehtiv ESTA ja käisid 2 aastat tagasi USAs pea kuu aega. Meile vastati, et ei pea kuna pole veel kindel kas ja kuidas need reeglid kehtima hakkavad ning kuidas see ESTAl jms paberivärgil välja nägema hakkab. Piletid ja majutus sai seetõttu tegelikult juba bookitud ja ei teagi, mida nüüd teha. Samal lehel on ka kirjas:
An updated ESTA application with additional questions is scheduled to be released in late February 2016 to address exceptions for diplomatic- and military-related travel provided for in the Act.

Ei tea kui tõenäoline see on et see release see aeg tuleb ja täitsa huvitab, et mida nad seal küsima siis hakkavad.

Kui laps on lendamise hetkel 12 siis Ryanair nt langeb kohe ära. Üldjoontes nt Lufthansa, Estonian Air jms lubavad 12 aastasel juba iseseisvalt reisida aga on võimalik juurde osta ka nö Unaccompanied minor teenus, kus siis lennujaama poolt on saatja olemas ja lennukil vastas. Võid erinevate lennufirmade lehel otsida ning infot on palju ja mingil määral natukene varieeruvad.
Nt Finnairil on teenusest kirjas siin: http://www.finnair.com/int/gb/information-services/before-the-flight/special-services-health/children-travelling-alone
Lufthansal siin.

Teadupärast on võimalik turvaväravate tundlikust reguleerida ning ilmselt seetõttu ka mõni värav suitsupaki peale ei pruugi piiksuda.

Savi see Eesti depresiivsus jms!

Sa oled jätnud minu arvates täiesti kirjeldamata, mida sa uuelt elukohalt ootad ning mis sind köidab? Kirjutad, et sinu lahkumise põhjuseks on ka huvi teiste riikide vastu jms siis sellest võiks ju järeldada, et vajaksid kuhugi alalist elukohta, et sealt siis edasi liikuda?

Võiksid endale selgeks mõelda, mida sa täpsemalt tahad? Ma ju võin rääkida, kui tore on elada Ameerikas, kus sind võib saata tõeline edu ning luksuslik elu aga seda eelkõige siis kui oled tõeline karjerist ja teed rasket tööd. Samas inimesed on toredad ja samamoodi öeldakse tänaval Tere ja naeratatakse. (Saladuskatte all võin öelda, et olen Ameerikas elanud ning peale seda käin Tallinnas ringi ja teretan ka inimesi, kes mulle otsa vaatavad ja midagi hullu pole juhtunud)
Või siis minu arvates on Inglismaa ka väga huvitav riik, kogu oma ajaloo ja muu säärasega aga ilma inglise keele oskuseta ei tee seal suurt midagi ära.

Ehk siis tuleb mängu keelebarjäär. Kui oskad inglise keelt ja nt saksa keelt siis see suurendab ju riikide valikut. Või nt vene keele oskus avab jälle võimaluse kolida mõnda teise riiki.
Mis tööd sa teha tahad või kuidas plaanid endale nö hinge sees hoida?

Ehk siis mina isiklikult alustaks sellest, et paneks endale kirja, mida ma oskan teha ning millist tööd ma saaks välismaal elades teha.Vastavalt sellele uuriks, millistes riikides sellise oskusega inimesi vajatakse. Või sobib ka mõni Aafrika vabatahtliku programm? Või äkki Austraaliasse põllutööliseks Või äkki mõni muu viisaprogramm kasvõi nt Kanada? Milliseid keeli ma räägin või millised keeled ma oleks valmis ära õppima? Kas on vajalik, et tulevane koduriik oleks Eestile lähedal või olen ma valmis kolima ka teisele poole maakera?

Juba selliste kriteeriumite kirja panemine tegelikult peaks ringi suhteliselt väikeseks tõmbama ja mingisugune valik oleks juba olemas.

Leidsin Oslo lennujaama lehelt sellise koha: https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/plan-your-trip/transfer/

Sealing of goods
If you have a connecting flight on a different aircraft out of Oslo Airport, you have to go through a new security check. Your Duty Free shopping bag must be sealed and the receipt clearly visible inside the bag. Under the rules, your trip must be completed within 36 hours after your purchase.

Ehk siis mina loen välja, et peaks ikkagi ostetud alks olema kotis, tšekk sees.

Üleüldiselt käib asi nii, et Norras tuleb pagas võtta esimeses punktis ehk siis sinu puhul Oslos välja ja käia sellega läbi tolli. Selline on toll eeskiri. Ma käispagasis pole kunagi alkoholi kaasa võtnud aga kujutan ette, et toll võib vabalt selle ära korjata. Toon näite. Tallinnas lennujaamas kõik, kes peavad läbima tollikontrolli peale lennuki maandumist (tõsi, nad tulevad küll Schengenist väljastpoolt) korjatakse kõigil, kes kohe maale ei lähe vaid edasi lendavad alkoholi pudelid ära. Kellel kogemusi võiks kommenteerida.

Freewlaker, pane link, kus ESTAt täitsid. Tundub, et sattusid mõne nö third party lehe ohvriks.

Reisilemb. Sinu sõnad olid "Novembris sai makstud kolme inimese piletid üheks jaanuarikuu päevaks. Jõulude ja uue aasta vahel hakkas veidrana tunduma, et ikka veel ei ole saabunud broneeringu kinnitust (lubati saata kohe pärast arve tasumist) ega ka pileteid endid (lubati saata 20 päeva enne lendu).
Sai võetud Reisiks OÜ esindajaga ühendust, et äkki saaks igaks juhuks raha tagasi või nii. Esindaja ütles, et kui oleks piletikindlustus, siis haiguse jm mõjuvate põhjuste korral saaks kindlustuselt kompensatsiooni, kui lend tõsisemat laadi põhjustel ära jääb... "

Palun ära aja jama. Kas kinnitatud piletid koos piletinumbritega olid 20 päeva enne reisi meilil või mitte?