OT: Tegelikult mõtlesin seda lugu: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2318990/Dozens-baggage-handlers-working-Italian-airline-arrested-crackdown-suitcase-thefts.html aga ma ei tea miks mul jäi meelde, et see oli hiljuti :) Eks mingeid paralleele saab lennujaamadega tuua aga mitte alati, sest lugu on ikka veidi keerulisem. Üldjoontes tegeleb pagasi lennukisse toimetamise ning mahalaadimisega lennujaamas kohapeal toimetav ground handling ning mida suurem lennujaam seda rohkem on ka teenusepakkujaid. Nt Tallinnas on lugu lihtne, tegemist on üheainsa ettevõtte töötajatega ning väikeste lintidega st poisid töötavad kõik koos külgkülje kõrval ning ka kõige parema tahtmise juures ei jää ükski töötaja sinu kohvriga nii kauaks üksi, et sellel kasvõi lukk lahti muukida. Nüüd suuremates lennujaamades on lugu natukene teine ning tihtilugu on mitu erinevat handlingut, kes tegelevad siis teatud lennufirmadega ning kui teenust ostetakse odava raha eest siis eks mingi hetk hakkab teenuse kvaliteet ka kannatama. Natukene segab veel vett ka tõik, et on lennufirmasi, kes lähevad samm kaugemale. Nt Ryanair ostab alati lennujaama handlingult minimaalselt teenuseid ning seetõttu pole ka tihtilugu nende lendude boardingute ajal trappe (sest nad ei maksa lihtsalt selle eest), kui su pagas juhtub kaduma minema siis ei saa üldiselt lost and found sind väga aidata, kuna Ryanair kasutab tasuta saadaolevat pagasi otsimissüsteemi, mis aga ei kannata mingit kriitikat jne ning ka enamus nende staff (piloodid, pardateenindus jne) ostetakse sisse rendilepingute alusel tööjõu vahendusfirmadelt jms. Ehk siis kõige lihtsam on teha pagasikindlustus ja kotile ikka lukk panna ja see ära kiletada, sest nii võtab sisuni jõudmiseni kõige kauem aega ning on mingisugune tõenäosus, et ei viitsita sellega tegeleda. Lisaks pärast on nii kindlustusele kui ka lennufirmale lihtsam tõestada, et kotis sees käidi.