Viimased kommentaarid

Just tuldud Gironast. Broneerisin enne minekut auto ära, kenasti olid kell oo.30 avatud rendifirmad, bronn oli olemas ja probleeme ei tekkinud. Ainult kindlustusega oli segadusi. Firefly le sai tehtud Ryanairi kaudu kindlustus, mida nemad ei aksepteerinud Tuli osta neilt eraldi kindlustus full coverage. Pidi katma kõike.

Just sai tuldud Hispaaniast, 5 ööd läbi Bookingu, kõik töötas. Varem kastutanud seda Saksas, Itaalias, Prantsusmaal, isegi Tais. Alati on töötanud. Tihti pakub kohe maksmist või kohapal maksmist. Samuti hotellide kirjeldused on alati vastanud, isegi kui on mingid eritingimused, näiteks tagatisrahad või muu. Ja huvitav küll, enamus kordades on Booking odavam kui hotellist küsides. Isegi vist 100% juhtudest. Täpsustuseks, et kasutanud seda ca 25 hotelli broneerimisel

Ma tõesti ei oska kommenteerida. Mul olid load ja lasti mul politsei poolt koheselt edasi sõita ning sooviti head teedki. Küll kuulsin pattaya linna peal et olla hiljuti makstud 12000 bahti trahvi

Meid peatas politsei Chanthaburi linna juures ja kontrollis lubasid, mitte midagi muud. Rolleriga sõites peavad olema rahvusvahelised load A kategooria, euroload neid ei huvitanud.

Pattayast Koh Changi ca 260 km, nelja tunniga peaks hakkama saama. Praam sõidab saarele ca 50 min. Saarel on ka küllaldaselt rolleri rente, nii et pole vaja muretseda. Pattaya poolt sõites peab jälgima et enne Trati linna mõnikümmend kilomeetrit pöörab tee paremale otse sadamasse (seal ka teeviit üleval), tuleb lühem kui läbi Trati sõita. Pattayast läheb ka buss Trati, Trati bussijaamast lähevad mikrobussid sadamasse

Lisan veel et sõitsime Pattayast Koh Changi ja seal ka 3 päeva sai ringi traageldatud, ei näinud ühtegi kolksu.
Ah jaa, kindlasti peavad olema rahvusvahelised juhiload. Oli meil kokkupuude liikluspolitseiga ja euroopa load neile ei sobinud, rahvusvahelisi aksepteerisid kohe

Saabusin just ise paar päeva tagasi Pattayast ja rentisime seal rollerit 6 päeva. Rente on igal tänaval hulganisti ja hinnad samad kõigil. Paarist kohast uurisin ja ei pakkunud keegi mingit kindlustust. Tehti rendileping ja kõik. Tagatiseks 1000 bahti. Kui lõhud maksad kinni. Läbisõidulimiiti polnud samuti. Samas kui vähe oskad sõita siis mingit probleemi pole.Keegi sulle otsa ei sõida, autod pigem lasevad rollikuid ette. Et mingit pauku panna pead olema erakordsel "andekas"

Ise just tagasi Itaalisat. Sõitsime liinil Bergamo-Milano-Torino-Genoa-Marseille. Võin kinnitada et teemaks keskmiselt on 10 senti km. Sellega peab arvestama

Tahaks lisada ka oma kogemusest arvamuse. Sai hiljuti Ryaniga lenneta Tallinn-Bremen-Tallinn. Olin küll positiivselt üllatunud vastupidiselt paljudele skeptilistele kommentaaridele. Netist (nende kodulehelt) broneerimine ju imelihtne. Lihtsalt tuleb hoolega kõik punktid läbi lugeda. Maksmine SEB krediitkaardiga toimus tõrgeteta. 15 päeva enne lendu teed ise check-in ja trükid piletid välja. Käsipagasiga reiside ei pea seisma mõttetutes sabades lennujaamas. Lähed oma piletikesega lihtsalt läbi väravate ja oledki lennukis. Koha valid ju ise (muide lennuk oli täesti täis. Lend väljus õigeaegselt ja maandus 15 min varem. Ka istmevahed täiesti parajad 190 cm inimesele, igal juhul suuremad kui vanal SamrtLynxi A320-l, mis meid talviti Egiptusesse veab. Sama lugu Saksamaalt tagasi tulles. Minu arvates väga õnnestunud ärimudel iirlaste poolt, arvestades veel, et edasi-tagasi pilet tsipa alla 40 EUR, mille eest hetkel vist ei saa Helsingiski ära käia

Saatsime passid Helsingi saatkonda 07.12 ja täpselt 27.12 olid nad Tallinnas tagasi. Seega peaaegu täpselt 3 nädalat. Ise Indiasse 15.01.

Pinge 220v kuid pistik seinas usa standard. Saab kohalikest elektroonika poodidest adapteri osta või siit kaasa

Käisin novembris, minekul Condoril Frankfurdist 9 tundi 50 min ja tagasi tulles natukene vähem. Mingeid vahepeatusi polnud, kes läksid St.Luciale, siis need lendasid lihtsalt Barbadoselt edasi

No näiteks sealiha steak olenevalt kohast 28-50 BDL, blue marlin 30-60 BDL, kalast söögid üldse valdavalt pakkumistes, ka hai, marlin, tuna-fish, flying-fish jne, hinnad ca 40-60 BDL, kalleimad on lobsterid, ca 80-120 BDL. Saab ka nende võileibu ehk roti, sõltuvalt kohast 8-15 BDL. Kindlasti soovitan külastada Oistini kalalaata reedeti, seal hinnad normimad, näiteks chrimps-kebab varras 10 BDL, kalapraad 30 BDL, lobster 45-60 BDL. Pudel õlut baaris -restos 7-12 BDL , pudel siis 275 ml. Kindlasti tasuks proovida kohalikke rumme, neid nii pruune kui valgeid põhiliselt 3 eri kohalikku marki. Kohalike seas populaarseim Mount Gay Rum, pudel 750 mm rummi ca 25 BDL. Rummil ei ole makse neil peal, seetõttu odavam. Importalkohol on kallis, näiteks liitrine Smirnoff 75-85 BDL.
Vaatamisväärsustest mitmeid loodusparke, sinna parem ikka autoga minna. Samuti Bridgetown`i vanalinn, nende iseseisvusväljak siis väär kolamist. Inglise koloniaalstiilis arhitektuur. Meil oli pearõhk ikka meri ja rand.

Minule jätsid suure mulje kohalikud inimesed. Nad on äärmiselt sõbralikud, suvaline tüüp tänaval tervitab sind ja küsib kuidas läheb. Ei ole agressiivsed ja võrreldes Egiptusega ei pakuta sulle midagi müüa, vahest et good grass, man. Loodus on lopsakas, öine ja päevane temperatuur ei erine üle 1-2 kraadi, merevesi ehk liigagi soe ,ei jahuta suurt. Esineb väikseid vihmahooge, eriti öösiti. Kuid need rohkem leevenduseks, kui mureks. Kindlasti proovida erinevaid toite, rahvustoiduks kalad, eriti flying fish. Aga ka muid erinvaid mereelukaid. Restodes hinnad küllalt krõbedad, kuid toit on super.

Busse siis tegelikult 3 tüüpi - suured sinised bussid, mis linnade vahel peamiselt, siis kollased sinise triibuga väiksemad bussid ja veel väiksed Toyota marsruudikad, valged. Linnade nimed reeglina ees klaasi peal. Nendes kõigis pilet täpselt 1,5 kohalikku dollarit. Suures bussis saad maksta kohe peale minnes juhi kõrvale aparaati, teistel maksad mitte peale minnes, vaid sõidu ajal või maha minnes. Reeglina seal siis poisike peal kes kogub piletiraha. Üldiselt nendega saab igale poole, veidi tüütu sattuda tipptunnile, siis on nad kõvasti ülerahvastatud, seisad püsti ja higistad. Taksod on samas ka kõikjal, kuid suht kallid. Ca 7 km sõitu maksis 34 kohalikku dollarit. Saab ka rendiauto võtta, kuigi rendikohti pole seal väga palju. Reeglina on ilma usteta pisike Daewoo, plastikust kerega muide. Selle päevarent on ca 150 kohalikku, kaheks päevaks 295 kohalikku kuid kolmas päev tasuta. Seega mõtekam võtta nädalaks vähemalt, saad kaubelda kah. Bensiiniliiter 2,85 kohalikku dollarit.

Kui on korralik mask-toru-lestad, soovitaks ise kaasa võtta. Kohapeal mingid Hiina Intex reeglina ja suht kallis, nagu enamus asju. Sukeldumine ja ka snorgeldamine ikka suht kallis, päris rannas pole midagi, seetõttu peaks minema ikka paadiga merele. Parimad kohad nende väitel Holetowni ja Speightstowni kandis. Päevake merel siis nende paadiga maksis ca 300 kohalikku ehk ligi 1700 kr, seal ka söök sees.Saab ka kilpkonni näha. Muide neid elukaid näeb ka Oistini kuulsa kalaturu taga, kui minna seal asuva silla peale. Meil õnnestus näha korraga 6 erinevat isendit. Tavaliselt seal ikka keegi, kes kalajäätmeid vette loobivad, mille peale siis kilpkonnad kohale ujuvad. Vinge kant on muidugi saare idaosa, Bathsheba lähistel. See rohkem surfaritele meele järgi. Tõsiselt vinged ookeani lained ründavad randa ja silmailu küllaga

Tere
Barbadoselt siis tagasi, väga mõnus oli. Kindlasti soovitan kel Egipruse käikudest tüdimus peal. Ainult korralik päikesekreem ja päikeseprillid kaasa, muu on seal olemas.

Tere
Läheme 2 inimest juba 05. nov Barbadosele.
On sel ajal veel minejaid?
Seal pidi pesitseme ka üks eesti noormees, kuskil jooksis info läbi. Ootaks rõõmuga tema kontakte et lähemalt uurida oludest kohapeal

on kindlasti see El Tabia, pole nagu hotelli nime küll väärt. Tõesti ei soovita kellegil riskida, et mitte saada halba elamust. Kohe kõrval Roma, mis nagu öö ja päev. Oma 4 tärni ei anna välja , kuid ikkagi päris korralik, olid soe vesi ja veesurve novembris. Toit vähe kesine, eriti hommikuti. Veel võiks öelda , et La Perla samuti üsna korralik, rand vähe eemal ja pisike, kuid see eest üsna korralik ja sageli elus muusika.

Vist suht võimatu, aga tee proovi.
Ise käisime aprillis, siis oli kesklinna ikka päris raske saada tuba ja kanali lähedal hinnad ikks 180 EUR ist ülespoole.
Aga kui suudad leida , võid ju vihjata kus ja kuidas õnnestus

Tere
Piletid siis sinna 9-14 aprill ehk suurte pühadeajal. Mis teadjad arvavad olukorrast sel ajal, kas mingi ühistransport liigub ja kuidas poed ning söögikohad avatud, ega nälga jää. Ja mis üritused neil juhtumas?

Altss

Sai ka ise sellega lennatud, täitsa normaalne . Peal korralik pardateenendus, kuigi nagu ikka odavlennukatel söök tasuline, kuid mitte ka väga kirves. Kodulehelt broneerides asi töötab hästi, ka näiteks Arlandas olemas neil check-in masin. Lööd broneeringu numbri sisse ja saad boarding passi kätte. Ei pea sitsima sabades. Hinnad tõsiselt paremad EA-st.
Soovitan.

Käisin ise ka Tuneesias aprillis ja hotell Sousse Palace.
Kurta küll ei tohi midagi. Hotell puhas, söögid imehead. Maksta sai ka igatsorti kaartidega. Isiklikult Sousse ja ka pealinn Tunisi ning ka Hammamedi medinades oli kauplemine küll isegi agressiivsem kui Egiptuses. Aga see rangelt isiklik kogemus. Aga tegelikult minu arvates jagunevad inimesed laialt kahte rühma: need kas mõistavad ja kellele meeldib araabimaade elustiil ja teatud korratus-mustus ning kellele see ei meeldi. Olen paljude inimestega rääkinud kes näiteks Egiptuses-Tuneesias-Marokos käinud. Osad põlevad huvist tagasi sinna regiooni minna ja osad kinnitavad, et ainult euroopa ja Kanaarid on õige koht puhkamiseks.

Käisime läbi nende aprillis Tuneesias, asjaajamine kiire ja korralik. Kiitus!