tissidegauss

Reisisell, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
0 meeldimist
4 postitust / 67 kommentaari
12 (1.9%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Just tegin mõned päevad tagasi komandeeringute aruanded mai eest ja kõik pardakaardi kontsud olid lennunumbri ja minu perekonna nimega (kokku 6 lennusegmenti ehk 6 kontsu, erinevad lennufirmad, va OV 2X).

Tallinn-London-jah, Easyjetiga. Millega samas ei ole enamikel äriinimestel midagi peale hakata, kuna väljumised Tallinnast on pealelõual ja edasilennuvõimalused ju normaalsete jätkulendude näol puuduvad. Kes võiks alustada TLL-AMSi? KLM või? Kahtlen-nad ju alles läksid siit ilma konkurendita minema (OV nendega paraleelselt AMSi ei lennanud), kuna ei pidanud seda rentaabliks. LOT on ka suht kahtlane, nad ju samuti lõpetasid siit lennud ära, nüüd tulevad küll tagasi, aga loodetud stabiilsust see ei garanteeri, rohkem tundub sellise "teeme korra veel proovi" ettevõtmisena. Air Balitcul ei ole mingit huvi Tallinnast pikemas perspektiivis otse lennata, sest see selgelt kahandaks nende Riia hubi kasutatavust. Ega Flick siis niisama ka 1,5 miljardit krooni uue AB terminali jaoks ei ehita. Ja veelkord-Läti riik tahab selgelt oma osa sinna firmasse tambitud summadest tagasi saada ja seda ta saab ainult siis, kui kõik maksavad usinalt RIXi lennujaamamakse. Ja veelkord, mis puutub sellessesuure osa Eesti elanike lennujaama-see "suur" on ikka vääääga suhteline mõiste. Eesti tervikuna on ju köömesturg, ja arvestades kui palju reaalselt meie elanikkkonnast tegelikult igapäevaselt lendab, siis saame tõelise nanoturu. On sul andmeid, Snoop, kui palju on Eesti oma väärtusest turismisihtkohana kaotanud? Vanalinn üksi ei ole mitte mingisugune tõmbenumber ja selle najal aegade lõpuni meie turismiturul küll liugu lasta ei saa. Meil on pea olematu teeninduskultuur, Kesk-Euroopaga võrreldes suhteliselt kõrged hinnad, puudulik infrastruktuur jne. Mingisugusest turismist saab rääkida ehk suveperioodil, mida on meil aastas ei rohkem ega vähem kui 3 kuud. Ülejäänud 9 kuud tasubki ehk vedada mõningaid Rootsi ja Soome ärimehi ja see on suures plaanis kõik.

Olen kindel, et OV kadumisega ühendused ära ei kaoks aga väheneksid küll ikka päris tunduvalt olemasolevatega võrreldes. Alles jääksid ilmselt TLL-RIX Air Balticuga, TLL-FRA (MUC?)(Luftiga) ja ehk ka TLL-CPH (kui SAS tuleb lendama. Julgeks panustada ka CSA le, ehk TLL Praha jääks ka alles. Noh, Finncom ka Helsinkisse ilmselt jätkaks. Samas Air Balitic hakkaks Eesti reisijaid küll vedama ainult läbi Riia, sest kuidagi ju vaja riigile see aastatepikkune pihustsöötmine ja tasa teha. Hinnad enam selgelt praegusel tasemel olema ei hakka. Samas Lufti monopoolset FRA liini oleme me juba kõik vist tunda saanud, alla 8000EEKI kuu aega ette ostes naljalt piletit ei leia. Kui vaja siis, nutad ja lendad. Uusi normaalseid tulijaid me turul näha ilmselt ei saa-iial ei hakka siia lendama British, Air France, Spanair vms. Oli vist British see, kes selgelt välja ütles, et alla 6 miljoni inimesega turule minek on selge enesetapp lennufirma jaoks. Järjest enam tundub mulle, et olgu selle OVga asi kuidas on, aga nad rohkem ongi nagu aatemehed seal, kelle põhimure on eestlastele mingidki väravad lahti hoida, kui tõhusalt majandada, sest vaadates seda Londoni eeslinnatäit rahvast, kellest omakorda pool on imikud, vanurid, töötud ehk muul viisil maksejõetud kodanikud, siis reaalselt majanduslikust vaatevinklist vaadatuna tundubki see rohkem mingi abiprojektina kui lennufirmana.

Majandusministeeriumi register sellist tuntud reisikorraldajat nagu Global Pro üldse ei tunnista, seega, mis alusel nad üldse töötavad?Samuti ei suuda ma selle tuntud ja kuulsa reisikorraldaja kodulehte leida. Eriliselt kahtlane on aga Fly Lali kinnitus, et algav firma, kes ei ole teinud veel ühtegi reisi, suudab teha ettemakse kõikide reiside eest-ehk siis minu kalkulatsioonide kohaselt-ütleme, et ühe reisi hind on 1,5 milj ja tehakse 10 lendu ja ettemaks on 50%, siis peaks olema firmal likviidsust piisavalt, et kohe käia välja lennufirmale ca 7,5 miljonit. Kõva sõna. Seda eriti veel arvestades teiste firmade tänast paranoiat kõikide lennufirmade ja nende pankrottide suhtes ja ettemaksust ei taha keegi reeglina poolt sõnagi kuulda.

Sinu optimism on kahtlemata tänuväärne, aga mitte väga nakkav. Kindlasti on firma taga tublid ettevõtlikud poisid, aga kui firma juriidiliseks aadressiks on suvaline Pae tänava korter ja kõigele lisaks ei oma nad mingisugust õigust selliseid reise korraldada ja nende tagatisraha on kõigest 200 000EEK (mis on minu arust miinimum, mida üldse saab tagatiseks tavaline reisifirma panna). Pakun umbes, aga ilmselt juba ainuüks üks Tai ots puhtalt lennumaksumusena on suurusjärgus ca 1,5 milj krooni(edasi-tagasi lend), seega kui midagi peaks pekki minema, siis see nende 200 000EEKi ei kata isegi veerandit lennu makumusest ära (rääkimata hotellidest jne). Loodan, et midagi ei juhtu kahtlemata, aga need, kes nimetatud firma kaudu reisivad, peaksid küll igaks juhuks varurahakoti puuga selga võtma, et Taist vajadusel liinilendudega tagasi saaks tulla (pere peale võib see praeguseid hindu vaadates olla suht krõbe summa-min. arvestaks 50-60 tuhande krooniga): Varestega on hoopis teine teema-nemad ju ei korralda ise neid lende vaid vahendavad liinilendude pileteid (muidugi mingi X firma x ümberistumistega lennud, aga see eest suht odav)-ehk kogu lenuga seotud risk on ikka lennufirma oma.

Tezi lende nad edasi ei müü, kuna Tez lendab Taisse SmartLynxiga. Ja teisi otselendude korraldajaid Eestist hetkel Taisse vist ei olegi.

Vaatasin Majandus-ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtteregistrist nimetatud firma kohta järele (väike väljavõte):
Väljaspool Eestit osutatavaid reisiteenuseid, välja arvatud tšarterlendu, sisaldavate pakettreiside koostamine, nende müügiks pakkumine ja müük või välisriigi reisikorraldaja poolt koostatud pakettreiside müügiks pakkumine ja müük
Väljaspool Eestit osutatavaid reisiteenuseid sisaldavate teise reisiettevõtja poolt koostatud pakettreiside müügiks pakkumine ja müük
Üksikute reisiteenuste müügiks pakkumine ja müük

Ehk siis nende tegevusloas sisaldub üsna selgelt, et ise nad mingisuguseid tsharterlende ja reisiteenudseid osutada ei tohi. Tagatisraha on neil ka ainult 200 000EEK, ehk siis esimesed 10 saavad hea õnne korral mingi summa isegi tagasi.
Kelle reisie nad konkreetselt vahendavad, mina vähemalt Tai puhul küll välja ei loe. Tegin ka väikese proovikõne neile, siis sealt väideti, et tegemist on nende oma reisga ja lendab Leedu firma Fly Lal charters. Väga kahtlane teema minu jaoks vähemalt.

Mida tegelikult on jälle teha ainult Dubais 7 päeva? Kui ei ole just mingi hullunud shopahoolik ja ei saa erilist kaifi suurlinnast? Üldiselt jätaksin teemaalgataja puhul asjaajamise mõne reisibüroo hooleks. Kindlasti on teil vaja mitmekordse sisenemisega viisat, mille vormistamine eeldab ka hotellide ja tagasisõidu piletite olemasolu. Autorendiga on nii, et seal vist eestis väljaantud load ei kehti-uduselt meenub ühe tuttava soomalse jutt, kes seal paar aastat tagasi pikemalt töötas, et pidi endale kohapeal uued load tegema-käima autokoolis ja mis kõik veel. Kindlalt soovitan veidi paremat eeltööd teha, sest praegune plaan, et rendin auto -lähen sellega Omaani ja shalalla ei pruugi sealmail mitte nii lihtsalt teostatav olla.

See on ikka suhteliselt ebatäpne informatsioon-tulin just Taist nädal tagasi. eesti kodanikud ei saa ei õhu-ega maateed pidi Taisse ilma viisata. Bangkokis vormistatakse viisa (tasuta praegu) 15-ks päevaks! Tean ka juhust, kus Lufthansa ei ole Eesti kodanikku ilma kehtiva Tai viisata pardale lubanud. Finnairiga minnes probleemi ei ole.

Kui on pass või ID kaart olemas, siis on ju kõik korras. Madalama kategooria hotell on tavaliselt jah 2-3 tärni.Aga 3000EEgiga on raske saada nii korraliku hotelli kui edasi-tagasi lennusõitu. Ehk pead arvestama, et hotellikoht loteriimajutuse korral võib ikka suht vilets olla. Samuti saan aru, et reisid sõbranna ja tema laspega-loteriimajutuse korral ei garanteeri keegi, et satute ühte hotelli. Minu isiklik tagasihoidlik arvamine on siiski, et kui ei ole rohkem rahalisi võimalusi, siis ma eriti koos väikeste lastega ei läheks inimkatseid tegema. Kogu raha natuke juurde, saad paari kuu pärast Egiptusesse minna.

et 3000 krooniga ikka vist kuskile päris normaalsesse kohta ikka ei saa. ID kaart juba ise seab ette piirid, et peab olema EU riik. Ehk siis odavpakkujatest saavad kõne alla tulla Kreeta, Itaalia jne, mis ei ole hotellide poolest just väga odavad. Pealegi-kui minna nii väikese beebiga, siis võiks ju mingid elementaarsed tingimused olla-ehk tuba konditsioneeriga vms-arvesta, et pea kõikides Itaalia ja Kreeka madalama katergooria hotellides peab konditsioneeri eest lisa maksma. Samuti on reeglina seal hinnas ainult hommikusööka ja hotell võib sattuda keskustest väga kaugele, nii et ka omal käel einestamine võib osutuda väga komplitseerituks. Lapsel peab ikka pass olema, loodetavasti oled kursis?

Kui inimese suhtumine loodusesse, loomadesse ja üldse ümbritsevasse on nii negatiivne, siis sellist reisikaaslast oleks vist ilmselt oma meelerahu huvides targem küll loobuda. Ise ei tea reisides küll ebameeldivamat asja kui pidevalt virisev ja irisev kaaslane. Samas kui positiivne ja optimistlik teeline aitab üle saada ka olukordadest, kus endal sügav masendus ja lootusetus peale tuleb. Seega on ehk järelemõtlemise koht-kas seda inimest ongi niiväga tarvis veenda? Mis puutub ohtlikkusse, siis sellega on nii ja naa. Loll inimene satub ohtu igal pool-ka Eesti väikelinnas teed ületades. Mõistlik inimene, kes ohtu teadvustab, ennast selleks valmistab ja kuulab, mida targematel öelda on -selle jaoks ei ole ka üksi keset džunglit ööbida ohtlik. Putukad ja mutukad on aastaringselt soojas kliimas täiesti normaalne nähtus ja veel hullem, igasugu maod, sisalikud, ämblikud jne lähevad ekvaatorile lähenedes aina priskemaks. See on jälle asi, mida ilmselt peab reisikoha valiku arvestama-kui ikka ei sobi, siis tuleb piirduda turvaliste Euroopa ja Põhja-Ameerika linnadega .Kuigi pean ausalt tunnistama, et vaesuses seisukohalt ei ole ma näinud trööstitumat vaatepilti kui just Ameerika suurlinnade getod (või noh... poolgetod, pärisgetodesse ma ilmselt sattunud ei olegi). Vot sealne vaesus mõjub tõeliselt õõvastavalt ja trööstitult, samas kui Indias või Aafrika savionnis elav 10 lapseline räämas kamp ei ole mulle iialgi nii masendavat muljet jätnud. Vaadake nende inimeste silmadesse-kui ühtedel on seal piiritu ahastus ja vaev ja teised on nagu särasilmsed rosinad, kes hoolimata oma ainsast püksipaarist suudavad tõeliselt õnnelikult ja siiralt oma hurtisku ees oma tegemisi teha ja mänge mängida,siis saad aru, et ikka pigem on see hingeline vaesus, mis inimesi muserdab ja eemaletõukavaks teeb, mitte aineline.

Suuresti nõus Norra Trolliga. Ainult ühes asjas jään natuke eriarvamusele-ehk see, et inimene on kuskil mõnda aega elanud, ei tee temast veel head giidi. Hea giidi jaoks on vaja ilmselt mingit X faktorit, mida ei kompenseeri ei kohapealne saia-piima hinna teadmine ja nurgataguste baaride juhatamine, samuti mitte alati ei ole oma ala mõningad tipud reaalses elus head giidid. Näiteks on olnud au käia Egiptuses hr. Stadnikoviga. Müts maha selle inimese teadmiste ja pühendumise ees, aga samas giidina oli ta suhteliselt mannetu. Ta ei oska tabada ära, kus ja kui palju inimestel jätkub vastuvõtuvõimet mingi informatsiooni jaoks. Kuigi meie grupis oli 90% vägagi haritud ja nimekaid tegelasi eesti nö vaimueliidist, siis kohati oli ikka selline tragikoomiline vaatepilt, kus härra Stadnikov jutustas üksi mõne kivikünka juures, märkamata, et ca 25 inimesest on teda kuulama jäänud vaid 2 vanaprouat, kes ilmselt viletsate jalgade tõttu ei tahtnud-viitsinud edasi ronida, samal ajal kui ülejäänud grupp oli vaiskelt imbunud edasi järgmiste vaatamisväärsuste-vaadete pildistamise juurde. Kikumari jutu erapoolikusest kõneleb veel väike ilmekas viide sõber Sirjele (kes teatavasti on Tensi omanik).

kui nüüd on olukord, et ma olen maksnud neile Goa reisi eest näit kokku kolme inimese pealt ca 70 000EEKi. Kindlustust neil hetkeseisuga ei ole, ja otsustavad nüüd nädala lõpus pillid kotti panna, siis on mul lootust oma raha näha samapalju kui oma kõrvu? Paljutähenduslik on see, et kui veel eelmisel nädalal troonis frau Laikjõe seal lehel kui juhatuse liige, siis tänaseks on nimetatud proua kui võluväel sealt haihtunud.

Krim asi joobes juhtmise eest tähendab seda, et sind on aasta jooksul vähemalt kaks korda sama asja eest (ehk siis joobes juhimise) karistatud. See on juba väike märk sellest , et kodanik, kes püüdlikult endale siin tuhka pähe raputab ja uurib, et kuidas oma"väikest" eskimust maha salata, tegelikult ei ole õppust võtnud. Kas see on mingi mõistva suhtumise koht? Tean, et USA viisast on hulga väiksemategi jamade pärast ilma jäädud (firmaomaniku võlg maksuameti ees-kuigi see võlg oli kohtus vaidlustatud -ja lõpptulemusena ka võit maksuameti üle, kuid viisa taotlemise ajal oli kreedidiinfo andmetel võlg olemas ja see oli juba piisav põhjus mõni aasta tagasi viisast keeldumiseks). Seega-elage oma elu ausalt ja reisige probleemideta. (Ehk ometi hakkab mingite rullnokside ajudesse ka jõudma, et igal teol on lõpuks tagajärg, mis võib sind elus jäädagi saatma). Njah-sai nüüd ikka mingi epistli moodi asi, aga mõnes mõttes see oligi point.

Las "naised saunas rääkisid" tase jääda tõepoolest Delfisse. Samas-kui ikka firma, kelle käest ma olen ostnud reisipaketi 25 000eek/nägu ja peres on 3 reisijat, ning kui kaks nädalat enne reisi selgub, et firmal ei ole veel olemas lennukompaniidki, kes sihtkohta viiks, lennuajad on lahtised, samuti antakse teada, et ka reisi kuupäevad võivad muutuda jne-kas see on piisav info, et ärevaks muutuda ja leida siit ehk inimesi, kellel on sama firmaga sama mure? Samas ei ole ju siinse standardi järgi ilmselt põhjust närveerida? Kahe otsaga asi... eks igaühe nahk ole ikka igaühele kõige lähemal ja ilmselt tänasel päeval ei taha keegi oma raha viia firmasse, mis oma eksistentsi poolet on nii ebakindel. Samuti võib vist meelde tuletada vana head eesti vanasõna-kus suitsu seal tuld. Inimeste kahtlused ei teki ju ka päris tühjast kohast. Ei ole veel kuulnud, et keegi susiks midagi Estraveli, Reisieksperdi vms suure tegija suhtes. Väiksemad firmad on ja jäävad eriti tänases olukorras riskibisneksiks ja kus veel kui reisiportaalis üldse saavad inimesed oma muljeid, arvamusi ja kahtlusi jagada? Jagan samuti seiskohta, et üks Tripi negatiivne arvamus/kommentaar ei suuda majanduslikult stabiilset firmat kuidagi kõigutada. Ja reklaam-ei ole vist kedagi reisifirmadest materdatud Tripis nii palju kui Top Toursi, aga ikka oli nende banner siin suurelt-laialt üleval. Reklaami ostu mõjutavad siiski teised tegurid ja annaks jumal, et Trip ei muutuks "poliitiliselt korrektseks" ehk siis reklaamiandja pillijärgi tanstivaks saidiks.

Vaatame ja ootame millega tuleb aasta l]pus v'lja AirBaltic ja Fly Lal. Arvestades t'nast majandusolukorda L'tis, mis hetkel tundub olema kordades hullem kui Eestis, siis on natuke raske uskuda, et AB kasumlikult majandab. Vastasel juhul ei oleks ilmselt vaja teha ka nii ulatuslikku Eestile suunatud reklaamikampaniat. Ilmselt on AB siiski avastanud, et Eesti klient on maksuj]ulisem kui n'it Leedu oma. See, et EA praegu kokku t]mbab tundub ka mulle loogilise sammuna, mille suhtes ei ole tarvis [lereageerida. Elu on n'idanud, et suurtest kriisidest tulevad v'lja need, kel on olnud etten'gelikkust ]igel ajal reageerida.

Viimasel ajal on toll märgatavalt lennujaamas oma aktiivsust tõstnud. Olen viimase paari kuu jooksul neile kahel korral "ette jäänud"+kolmas kord nuusutas juba väravas narkokoer kõik Frankfurdi lennult tulnud inimesed üle. Tollimehed passivad kenasti ukse juures, et kui lähed läbi rohelise koridori, siis hüppab sulle enne väljumist ette ja palub oma kodinatega tulla lahelt nende boksi.Seal siis küsitletakse, et kust oled tulnud,kas pagas on ise pakitud, kas on midagi kotis äkki sellist mida neile näidata tahaks jne. Lõpuks palutakse sumadan kenasti lahti teha, aetakse kummikindad kätte ja tehakse väike ülevaatus. Erilist tähelepanu äratavad muidugi kõiksugu kinnistes karpides uued asjad-eriti kui tulete näiteks Ameerikast. Siit soe soovitus-kui olete endale sealt ostnud, siis asjad karpidest välja, hinnasildid riietelt ja kingadelt ära ja kinnitada, et kõik on juba ammu kasutusel ja sealt sai ostetud lastele vaid kommi ja nätsu. Viimane kord äratas huvi Dubaist ostetud fotokas. Loll olin, et karpi jätsin (seda seepärast, et kinnitati, et sellele laieneb Canoni worldwide service ja isegi kui aparaat pekkis, siis viia nö originaalpakendis suvalisse Canoni edasimüügi esindusse Eesti ja kõik saab korda). Selle kohta siis taheti küll kõiksugu pabereid ja hinnatšekke näha. Aga ju siis vastas gostile ja sain ilma probleemideta läbi.

Arvan, et vähemalt 100 inimest võib sama väita ka Novatoursi ja Teztoursi kohta. Ja enne muutub mõni väiksem tegija (ehk siis Top) kui need number 1 reisikorraldajad Eestis.

Kas tõepoolest need vaesed ja ahistatud esmakordselt Egiptusesse reisijad ei saa kõike seda esmavajalikku infot oma reisikorraldajalt? Niipalju kui endale on näppu juhtunud meie firmade katalooge on need üsna informatiivsed ja ilusate värviliste piltidega. See tripi otsing on selline nagu tema on, kuid ei saa öelda, et see ei tööta-pane korrektne otsisõna ja saad ikka terve hulga vastuseid (eriti mis puudutab vähemspetsiifilisi küsimusi paketireisijate jaoks).Mõne eksootilisema sihtkohaga võib tõesti hätta jääda-vahel ei leia otsing üles midagi, kuna isegi riikide (linnade) kirjapildis on erinevusi ja mõni kirjutab eestipäraselt, mõni kohalikus kirjapildis jne (suvaline näide-mitte eriti eksootiline aga Köln-Cologne). See Egiptus on lihtsalt nii ekspluateeritud näide, aga ei ole vist tõesti teemat selle kohta,mida ei oleks siin veel aastate jooksul kajastatud. Lisaks on olemas veel seal suurelt ja rasvaselt Veigo soovitused teemade postituse kohta. Ka algklassi laps peaks olema suuteline selle enne "asja kallale" asumist läbi lugema. Seega ma saan täiest aru modedest, kes ned teemasid karmil käel ohajvad. Kuid millest ma aru ei saa, on see, et osad siin varemalt mainitud nimed on tõesti moderaatorid-kohati tunduvad mõned olevat ise tõelised läbulaatorid.

Mulle tundub antud juhul lugupeetud kissmyjazzi vastus natuke ülbitsemisena. See ei ole vastus küsimusele ja moderaatorid võiksid ise esimese järjekorras paika pandud reeglitest kinni pidada-ehk siis küsimusele oleks siiski viisakas vastata. Laias laastus võttes ei ole silvercleani postitus keeleliselt parem ega hullem kui siinsed postitused keskmiselt. Mul endal on isiklikult suhteliselt ükskõik, kes ühe või teise teema all modereerib või kes ta päriselus on, aga mis mind häirib, et suhtutakse ikka üsna suvaliselt-ühelt poolt pushitakse küsimusi esitama mõne 2-3 aastat vana teema alla, mis ilmselgelt on oma aktuaalsuse kaotanud ja ei pruugi oma sisult üldse vastata küsija problemaatikale. Teisalt lokkab mingi täielik absurdsus a´la "Kes läheb veel 20 okt Egiptusesse" ja siis sinna alla 20 vastust, et "mina" ja " mina ka!" ja see on ok?

Üldiselt on loogiline, et kui inimene küsib nõu ja arvamust, siis paraku tuleb arvestada seda, kõikide nõuanded-kogemused ei pruugi olla vastavuses sinu enda loodud ideaalpildiga. Kellelgi siinsetest vastajatest ei ole põhjust ilmselt mingit subjektiivset vimma teemamalgataja suhtes tunda, et on valdavalt soovitatud reisist loobuda. Enamus siin on suurte kogemustega reisijad, paljudel endal lapsed ja vastavalt enda kogemustele tavaliselt ju soovitatakse. Kuigi veelkord rõhutan, see foorum ei ole koht, kuhu oma rasedamuredega pöörduda: selleks on perearst, naistearst jne. See "rasedus ei ole haigus" stiilis ninnu-nännutamine las jääda perekooli või muu taolise foorumite sisuks. See tagantkiitmine ja julgustamine on ju tore küll-samas kas keegi on kordagi ka mõelnud
läbi selle stsenaariumi, mis tegelikult juhtub siis kui laps peaks seal enneaegselt sündima? Kas jõutakse tasuda haiglaarved? Sündimata last ei kindlustata, samas sügavalt enneagsete intensiivravi hinnad ulatuvad kümnete tuhandete dollariteni ööpäeva eest. 25-26 nädalal sünidnud last ei ole võimalik transportida. Seega tuleb olla valmis maksma ilmselt kuudepikkuse haiglasoleku eest, lisaks ilmselt ka elamine kohapeal kui ei taheta titekest üksi sinna jätta. Need summad kujunevad ikka ilmselt üsna muljetavaldavaks. Kas siis on järjekordne Ralfi-case? Et hakatakse tegelikult ühe inimese mõtlematuse-hoolimatuse pärast rõhuma terve riigi südametunnistusele ja makama mitmemiljonilisi arveid maksumaksjate taskust, sest kuidas me ikka selle väikese eestlase sinna jätame? Ütleme siin minu enda kohta nii-kui teil on raha, et arvestada ja tasuda ka igasuguste ootamatuste eest, siis laske käia, reisige ja nautige. Küsimus on siin juriidilises mõttes õiguste-kohustuste vahekorraga. Tahate nautida õigusi, olge valmis kandma sellega kaasnevaid kohustusi. Tihti tulekski mängida raseda naise emotsioonidel (mitte loomulikult meil siin, selleks võiks olla realistlikult mõtlevad lähedased), et mõne asja suhtes pikemalt järele mõelda. Hakkan ennast kordama juba, aga tahaks lõppu siiski lisada-ma ei ole tegelikult selle vastu, et rasedad reisivad. Kuid mõelda võiks natuke, kuhu reisitakse. Ja Tai ja India (praeguste massituristide uued meelispaigad) ei ole need kohad, kuhu peaks ilmtingimata rasedana minema. Lisan veel malaaria kohta- minu enda hea sõber ja kolleeg tuli eelmisel aastal Phuketist koju päris kenakese malaariaga. Praeguseni ravib oma maksa, sest ülisuured ravimiannused+natuke hiljapeale jäänud diagnoos on oma pisikese-ehk aasta aega hiljem ravitava kõrvalmõjukese jätnud.
Tissidegauss-3 lapse ema( käinud 2 korda Tais ja 2 korda Indias).

Ma näen, et juba mitmendat korda hõikad siin maha sama teemat aga keegi ei vasta. Miks üldse valida (või kust te satute nende otsa) firma, millest keegi kuulnudki ei ole? Eriliselt ettevaatlik tuleks olla nende tundmatute frimade nö kaugreiside broneerimisel-heal juhul jääb reis lihtsalt ära ja teil puhkus rikutud, kuna nõutavat gruppi ei tule täis. Halvemal juhul olete ilma ka rahast. Kõikidel suurematel-tuntumatel firmadel on olemas enam-vähem soliidne valik reise igasse sihtkohta, lisaks müüvad nad ka edasi kõikide reisikorraldajate reise. Milleks siis riskida?

seda üleskutset. Teema võiks koondada kuskile alarubriiki, et vähemkogenud reisilistel oleks reisi planeerides hea ülevaade kohe, et millistest firmadest tasub asjaajamisel kaarega mööda minna. Endal sellist kogemust õnneks ei ole, kõik negatiivne piirdub õnneks valeinfo andmisega, mis reisi iseenesest ei mõjutanud -aga ka juba see teeb mind firma suhtes ettevaatlikuks kui ennast võõraste sulgedega ehitakse. Halvad giidid ja halb hotell jah ehk siia rubriiki ei kuulu (need tihti väga subjektiivsed hinnangud), ent halb suhtlemine/vassimine/teadlik petmine/ jne võiksid küll olla siin märgitud, sest tihti on asi (nagu meil ikka) JOKK, aga tegelikult haiseb ikka päris kõvasti.