Viimased kommentaarid

Bussipileteid saab netist uurida ja ette osta. Lendudega on nagu igalpool Maailmas. Mai - Juuni ei ole siin puhkuste periood ja ei ole ka riiklike puhasid, seega peaks OK olema, eriti kui nadala sees ringli liikuda.

Brasiilia ja odav ei ole sonad mida kokku panna. Mis asjad need Brasiilia odavlennud veel on ja kust neid leida :)

Kui abi vaja siis voib uhendust votta - kaupokulo@gmail.com

Reisiteenuseid ei vahenda ja soodsaid hotelle ei soovita, muude praktilisemate probleemidega/kusimustega voin aidata, kui abi vaja on.

Neid perioode, kus iga paev sajab on aasta kohta ikka vaga vahe ja selle tottu, et ohtul tund aega sajab ei jaa kull midagi tegemata. Ongi ohk varskem ja tanavad puhtamad.

Kui peamiseks juviks on kultuur, teater ja muuseumid, siis jah enamus liiklemist Centros. Midagi muud sealt suurt ei leia.

Rio Times´ist leiab, mis linnast toimub
http://riotimesonline.com/brazil-news/tag/nightlife-guide/#
Mingit tegevust leiab iga paev.

Ega see olukord nii hull siin ei ole. Videol nahtu on pigem kesklinna probleem (Centro)

Ilma parast kull muretsema ei pea. Siin on suht ulemoistuse soe kogu aeg.

Veel kommentaariks, et reklaamlause "piiramatu internet", tahendab Brasiilias, et kiiruse piirangut ei ole, sest tavaliselt on konekaartidel andmeside kiirusepiirang. TIM Brasil konekaardiga saab 0.99 BRLise paevapiletiga 50MB voi 3.29 BRLi eest 200MB, limiidi uletamisel langetatakse kiirus 50kbps peale. WhatsAppi voib piiramatult kasutada (va koned)

Kui Brasiiliast raakida, siis sellist paketti ei ole olemas. Valismaalasel on isegi tavalise ettemakstud konekaardi kasutamine keeruline, sest kaardi aktiveerimiseks peab olema kohalik CPF number (nagu social security number USAs) ja nende kaartide data piirang on 10MB/paevas, makstes umbes 1 BRLi iga kasutatud paeva eest. Konede puhul on sama operaatori numbritele helistamine tavaliselt tasuta. Raha tuleb teiste operaatorite klinetidele helistamisest ja eriti, kui nad asuvad teistes osariikides. Kaart tuleb siin valida vastavalt sellele, millise operatori klientidele sa pohilislt helistamam hakkad.

Takso on 5.20 BRL sõidualustamise tasu ja 2.05 BRL/km päeval ja 2.56 BRL/km öösel ja nädalavahetusel.

Link - http://www.tarifadetaxi.com/rio-de-janeiro

Metroo - 3.50 BRL
Buss - 3.40 BRL

Abielutunnistuse saad kohe katte.
Tooraamatu ja juhilubadega laheb umbes nadal. Kui abillumiseks vajalikud dokumendid olemas siis peaks nende dokumentidega, toimingud tehtud saama.

Kuna Eesti keele tõlke siin ei ole, aksepteeriti minu enda poolt tehtud juhiloa tolget.

Yks oluline dokument siin on elektri, gaasi, fix telefoni arve, millega oma elukohta toestada. Kui voimalik, tee uks neist oma nimele.

Koikide toimingute puhul oleks hea enne kohal kaia ja nimekiri vajalikest dokumentidest votta. Tingimused muutucad ja inimesed ka asutustes kohapel raagivad erinevat juttu.

Minu phul on kogemus Rio´s asju ajades.

Kui abileu solmitud, saad kohe Permanent Residency avalduse sisse anda ja sellega void jaada ja teha peaaegu koike juba siin. Ainuke tingimus on et riigist ei tohi valjuda rohkemaks, kui 6 kuuks selle protsessi jooksul (umbes 2 aastat)

CPFi voib isegi iga turist teha. Internetis leiab infot mida selleks peab tegema.

Tööotsing kaib siin enamasti tutvuste kaudu.

indeed.com.br kogub enamvahem koikide teiste protaalide kuulutused kokku.

Sambadroomile tasub uks kord minna, et ara naha seda mida kogu Maailm naeb, samas on seal vaatamist nii enne, kui ka parast kahte pohipaeva ( enne proovid ja B gruppi etteasted, parast voitjate paraad)

Eemalt on seda suht raske/kallis organiseerida aga on ka voimulus ise sambakooli koosseisus kaasa luua. Elamus natukene testsugune, kui lihtsalt pealt vaadata :)

Kui tahtmine teada saada, mida karneval kohalikele tahendab tasuks seda blocode listi uurida.

Tegelikult Rio's rahaautomaate tanaval ei olegi. Ja jarjest vahem on neid vaiksemates poodides, kuna neid kiputakse siin ohku laskma, et raha katte saada. Seega enaus automaate on kohtades mis on mingil maaral turavtud ja kaamerate vaatevaljas ning nende häkimine ei ole kindlasti igapaevane probleem.

Teenustasud on suured, aga teine voimulus on paar nadalat rahapakiga ringi jalutada, mida ka nagu ei soovitaks. Teenustasu on olenevalt summast sama, seega tasuks valja votta voimalikult suur summa, mis on olenevalt pangast kuni 1000 BRLi (hilja ohtul/oosel on limiit tunduvalt vaiksem).

Moistlik oleks omada toimivat krediitkaarti, kust siis automaadist raha valja vota. Valuutavhetuspunkte siin igalt tanavanurgalt ei leia ja kursid ei ole soodsad. Soodsam on Euroopas (lennujaamas naiteks), mingi summa Realideks vahetada, et saabudes natukene raha olemas oleks.

Karnevali aegu autoga ringi rannates tasuks teada, millal kohaliel vabad paevad on ja reisivad, sest suur osa kohalikes soidab suurlinnadest valja ja umminud on suured.

Sooduspakkumised Brasiilias

Kui Brasiilia reis plaanis, tasuks pilk peale heita kohalikele kupongisaitidele. Paris palju pakkumisi restoraanidelt, hotellidelt ja vaba aja veetmiseks.

Kuna site on viimasel ajal palju tekkinud, on olemas lehed, mis koik pakkumised kookku koguvad.

Naiteks saveme.com.br ja ofertasresumidas.com.br

Jalgpalli tasub ikka vaatama minna. Maracana on kyll remondis, seega suuremad mangud toimuvad Engenhão staadionil. Kui staadionile ei joua, voiks vahemalt, kolmapaeva ohtul voi puhapaeva parastlounal, monest kohalikust baarist labi astuda, kus mangu naidatakse. Rio puhul on marksonaks Flamengo :)

Ohtune Lapa on kaootiline koht, aga pole kyll kuulnud, et seal midagi hullu toimuks aga vahemalt tagasiteel hotelli voiks taksoteenustesse investeerida.

Koige selle juures, oleks muidugi positiivne mone kohaliku seltskond.

Proovi otsingusse panna: Roberto Burle Marx

Bussiliin on metroo kaartidel, kuna nad kuuluvad yhte systeemi (sama piletit saab kasutada ka metroos). Liini pikendus peaks valmima 2014. MMiks ja sedagi ainult Av. das Americas alguseni.

Ei ole seda liini ise kasutanud,aga vast tunni voi natukese rohkemaga peaks arvestama. Eks oleneb ka kui palju aega kulub teisele liinile uberistumisele. Samas, kui pead 8ks kohal olema, on liiklus natuke normaalsem, kuna kontoriinimeste toopaev hakkab siin enamsti kella 9st.

Terminal Alvorada on bussijaam ja Metrood Barra's veel ei ole. On vaid bussiliin Barra Expresso, mis Metoo viimasesse peatusesse viib (Ipanema).
Hommikune liiklus Ipanemast Barra suunas on problemaatiline, kuna kuni 8.30-ni on avatud ainult uks soidurida ja Metroo ehituse tottu on liiklus veel hullem, kui enne.

Tegelikult on elu siin suht kallis, muidugi saab ka odavalt, nagu igalpool mujalgi, selleks peab lihtsalt vaeva nagema. Linnaliinibussid on odavad ja korralikud, takso vast natuke kallim, kui Eestis. Majutus olenevalt asukohast. Suvel ja karnevali ajal kordades kallim, kui ylejaanud osa aastast, kui just pikaajalist lepingut ei tee. Asjaajamine ilma kohalike abita ja keleeoskuseta keeruline.