Viimased kommentaarid

Küsimusest ei selgu, kas Goa lennuk väljub rahvusvaheliste lendude terminalist või siselendude omast. Kui viimasest, läheb kiireks.
Rahvusvahelise terminali eest peatustest 10 ja 11 väljub terminalidevaheline buss. Enne bussi peale minemist tuleb peatuse juures asuva laua tagant võtta tasuta complinentary coupong, selle saamiseks on vaja näidata rahvusvahelise lennu pardakaarte, siselennu pileteid ja passe. Juht müüs kohalikele 30ruupiasi pileteid ka, ent meid ilma kupongita bussi peale ei lastud. Segadust põhjustas ka see, et teenindajat laua taga varahommikul kohe ei olnud ja teda tuli oodata. Buss sõidab kümmekond minutit.
Kui näete, et teenindajat pole ja bussijuht ilma talongita peale ei võta, tuleb takso võtta, mis on muidugi tunduvalt kallim. Siselendude check-in algab kaks tundi enne väljumist ja aega pikalt oodata ei ole.
Infot Delhis ja mujal Indias liikumise võimalustest leiate http://www.seljakotirandur.com/India_2015. Käisin Indias veebruaris, küll mitte Goas.
Goas olen käinud 8 aastat tagasi. Siis läksin lennujaamas pakkumistele vaatamata järjekorra lõppu, kuni üks rollerijuht oli valmis odavama hinna eest Palolemi viima. Järjekorra lõppu minemine ja seal kauplemine aitab alati, kui bussiliiklust ei tunne. Tegelikult läheb Goa lennujaama lähedalt suurelt teelt näiteks Margaosse buss ka, aga sealsete bussivõimaluste tundmaõppimiseks peab aega olema.
Margao asub lennujaamast lõuna pool. Ma ei tea, kas teie lähete Põhja- või Lõuna-Goa randa. Külastada võiks erinevaid randu ja ööbida ranna lähedal asuvates bangalotes, mitte kaugemal kombinaatides, kust tuleb randa sõitmiseks rikša või takso leida.

Turkish Airlines pole Riiast Lõuna-Ameerikasse tehtavaid lende soodushindadena välja pakkunud, kuid Sao Paulosse ja tagasi saab sealt lennata 550 ning Buenos Airesesse ja tagasi 566 euro eest.

Brasiilia piletid olid 6. jaanuaril sellise hinnaga näiteks 14. veebruaril minnes ja 14. märtsil tulles, Argentiina piletid 18. veebruaril minnes ja 14. märtsil tulles. Need polnud ainukesed heade hindadega kuupäevad, katsetage erinevaid aegu.

Lähen samuti 20.02-19.03 Vietnami ja Kambodža reisile. Kui soovite, võtke ühendust seljakotirandur@gmail.com. Täpsustame üksteise reisiplaane ja vahetame infot.

Kui Saigoni lennuväljalt takso tahate võtta, tasuks enne läbi lugeda http://www.ihatetaxis.com/airport/SGN-Tansonnhat-International-Airport/taxi. Odavam on kasutada busse http://tsnairport.com/cms/en/transport/to-from-airport-transport/bus, Pham Ngu Lao piirkonda viib nr 152. Kahjuks on Saigon Busi koduleht http://www.saigonbus.com.vn/en enamasti vietnamikeelne, aga ilmselt on see üks firmasid, mis Mui Nesse sõidab.

Ülevaate Põhja-Koreasse reisimise võimalustest leiab http://wikitravel.org/en/North_Korea. Hyundai Asani kodulehe Naabrimees juba andis.

Pekingi lennujaamast läheb linna metroo. Selle graafiku leiate http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Beijing-Subway.png Kuna raudteejaamu on Pekingis mitu, ei saa ma täpselt vastata, aga tõenäoliselt peate lihtsalt Airport Expressi lõpp-peatuses Dongzhimenis teise liini metrooga Pekingi raudteejaama peatusesse sõitma. Ise tegin seda 2009. aasta suvel. Peale metroo sõidab lennujaamast raudteejaama peatusesse ka buss, aga sellega läheb ca tund, metrooga paarkümmend minutit.
Bussipeatus asub lennujaama ees esimesel korrusel, metroopeatus teisel korrusel.

Mulle hakkas Pekingis metroo väga meeldima. Võite ju bussi kasutada, aga tegelikult pole ka väga keeruline lennujaamast teiselt korruselt metrooga linna sõita, nr 2 liinile ja seejärel nr 1 liinile ümber istuda ja Military Museumi peatuses Lääne raudteejaama peatusesse sõitmiseks takso võtta. Ajad ja graafikud leiate http://www.beijingchina.net.cn/transportation/airport-express.html. Metroo on Pekingis tunduvalt kiirem liiklemisvahend kui buss.

Ma ei ole kindel kas http://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Subway kellaajad õiged on, aga kõige mugavam moodus lennujaamast raudteejaama minemiseks on metroo (ühe ümberistumisega liinide vahel). Wikipedia andmetel alustab metroo kell 5 tööd, seega peate ise otsustama, kas esimesel võimalusel raudteejaama sõita või üritada vahepeal kusagil magada. Seda, mis kell raudteejaama kassad lahti tehakse, ma ei tea.
Aga Peking on ka kena linn. Vahest kaalute võimalust lennujaamast linna sõita, hotellis/hostelis välja puhata, raudteejaamast piletid osta ja näiteks järgmisel päeval edasi sõita.

Mulle jäi mulje, et hotellidele jt vahendajatele antakse ainult osa piletitest ja raudteejaamas on valik suurem. Printige hieroglüüfidega graafik kodus välja ja näidake rongijaamas näppudega, mitu piletit tahate. Kui hätta jääte, tuleb mõni kohalik appi.
Hiina rongiliikluse omapäraks on kahjuks see, et piletit saab osta vaid linnast, kust rong väljub. Seega ei saa te ette ühest kohast kõiki rongipileteid ette osta.
Hiina raudteegraafikud http://www.china-holiday.com/english/chinarailway, http://www.chinatravelguide.com/ctgwiki/Special:CNTrainSearch?method=1 ja http://www.chinatrainguide.com. Siselende on kõige lihtsam aadressilt http://english.ctrip.com/ otsida nagu Kurimoor soovitas.

Mulle Goa meeldis, täpsemalt Palolem. Ööbisin randa püsti pandud bangalos, mis jääb teemaalgataja villale kõvasti alla, aga mulle sobis. 75 krooni eest voodi, dušš ja WC. Elektrivalgus võinuks natuke tugevam olla, kõrval asuvast baarist kostus lärmi, aga mis sest.
Söömiseks oli lemmikkoht http://www.cubagoa.com/cuba_beach_cafe.html. Eriti meeldisid mereannipasta ja banaanipirukas, aga ka muul toidul polnud viga. Tõsi, kohv polnud suurem asi, aga seda võis saja meetri kaugusel asula keskel asuvas Coffe Days joomas käia.
Lennukipileteid, internetti ja riideid pakuti otse rannas. Muidugi polnud püksid, mis ma ostsin, teab mis kvaliteetsed, aga kanda kõlbas. Kui liiga mustaks said, viskasin ära.
Loodust ma Goa ümbrusest eriti ei otsinudki. Pigem tüdinesin rannapuhkusest kolme-nelja päevaga ära ja läksin edasi Põhja-Indiasse Indiat avastama.
Palolem sobib vähenõudlikule seljakotireisijale, kes tahab vähese raha eest elu lõdvalt võtta. Euroopalikku kvaliteeti ja mugavusi tasub tõesti ilmselt mujalt otsida.

Mina veetsin Mumbais tunduvalt vähem aega ja see linn meeldis vähem kui Delhi. Soovitan maanduda Delhis, olenevalt ajast teha väljasõit Varanasi (tagasi Khajuraho ja Agra kaudu) või Agrasse ja siis Mumbai kaudu Goasse minna. Või vastupidi, pärast Goa rannapuhkust Mumbai kaudu Delhi ja sealt edasi lennata. Kui annab valida, tuleks ühte ja lahkuks teisest linnast.

Hotellis Planeta kesklinnas on, ehkki töötajad räägivad vastupidist. On nii tubades kui fuajees.

Minu kogemused piirduvad küll ainult Goa ja Põhja-Indiaga, aga ma ei saa aru, miks te India reisibüroost mingi kahenädalase ringreisi ostate. Mina ostaksin Lonely Planeti ja reisiksin ise linnast linna, bussi- või rongipileteid ööbimiskohast või erinevatest reisibüroodest ostes. Indias püütakse teile kohe "käpp peale panna", vedades-majutades "omade" juures. See on kallim ja võtab teilt vabaduse ise Indiat avastada.
Proovige algul ise toime tulla. India lugematutest turismibüroodest annab teenuseid ka siis osta, kui enam omal käel reisida ei viitsi.
Lennuki- ja rongigraafikuid saab vaadata aadressilt www.makemytrip.com.

Peking-Xiani soft sleeper maksis aasta tagasi ja maksab eelpool antud teise lingi järgi ka praegu 417 RMB. Pekingi Leohostel lisas sellele 50 RMB teenustasu, nii et kokku on Eesti rahas ca 700 krooni. Esimeses postituses antud hind dollarites oleks 744 krooni. Otse ostes võidab ca 100 krooni teenustasu. 417 RMB eest sõidab rong 1200 kilomeetrit öö läbi, ära jääb üks ööbimine, mis näiteks Pekingi Leohostelis (www.leohostel.com) oli 240 RMB kahene tuba.

Kasutasin rongiga sõitmise planeerimisel lehekülgi http://www.china-holiday.com/english/chinarailway/ ja http://www.chinatravelguide.com/ctgwiki/Special:CNTrainSearch?method=1. Esimene millegipärast praegu ei tööta, kuid teises on ajad ja hinnad olemas. Paigaldage arvutile programm, mis hieroglüüfe võimaldab lugeda ja trükkige rongide numbritele vajutades marsruudid välja.
Esialgu püüdsin pileteid hostelist osta, kuid neil on piiratum valik ja lisatasu. Need leheküljed, mida teie olete leidnud (hinnad dollarites), on vahendajate omad.
Kõige parem on piletid otse raudteejaamast osta, näidates umbkeelsele müüjale hieroglüüfidega graafikut ja näppudel piletite arvu. Paraku müüakse x linnast väljuvate rongide pileteid ainult selles linnas endas, nii et saabudes võiks te kohe piletid järgmisesse sihtkohta ära osta.
Raudteepiletid ei ole lennukipiletitega samas hinnaklassis, tuleb vaid vahendajatest läbi murda.

Lennujaamas vahetage eurod või dollarid ruupiateks ja võtke prepaid (ettemakstud)takso. Kaubelda selle hinda ei anna, sõidu kestvust ei mäleta, kohale jõudes (mitte varem!) andke taksojuhile prepaid takso kassast ostetud talong.
Ärge muretsege, kes teid rahvarohkes kohas ikka vägistada tahab. Pigem üritavad nad teilt raha välja petta või meelitada, aga elatustasemete vahet arvestades on enamasti tegu pisisummadega.
Indias tuleb olla enesekindel ja ennast kehtestada, muidu hakkate järgima "kohalikku tava" igale vastutulijale oma rahakotist midagi anda.

Vaadake http://www.ecolines.net/?s=525. Ecolinesi koduka järgi väljub buss kl 18.20 lennujaamast, kuid lennujaama peatust teenindatakse vaid eelnevalt piletite ostmise korral.

Proovige sakslastega suhtlemisel väljendeid "Bitte entschuldigen Sie meine Verspätung", "Wo ist das Bierkeller?", "Gehen Sie nach Arsch".

maksab valitud päevadel ca 711 eurot ehk ca 11 000 krooni. Algul näitab veidike kallimat hinda, selline tuleb piletiostmisel edasi minnes enne makset.

Turkish Airlines müüb Riia-Mumbai pileteid selliselt, et minnes jääb Istanbulis 1.05 ja tulles 1.20 ümberistumiseks. Kas keegi on selle teekonna nii väikese ümberistumisajaga läbi teinud?
Ühest küljest jätkulend, sama terminaal, viisavaba riik ja minnes võiks käsipagasiga piirduda. Teisest küljest kipuvad rahvusvahelised lennud hilinema. Kas Turkish ikka annab tasuta öömaja, kui sama päeva Istanbul-Mumbai lennule ei jõua? Kuhu toimetatakse pagas, kui see tagasilennul hilineb, Riiga või Pärnusse?