Etsike

Rändur, liitus Tripiga 12 aastat tagasi


2 meeldimist
2 postitust
112 kommentaari

 

12 külastatud riiki, 6% maailma 195st riigist

4 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Läks kõik allavoolu ära. Külastava turisti seisukohast on kõik möödas ja mingit mõju Balatonile pole.

  1. augustil sõidan samade busside/liinidega Tallinn-Riia-Budapest (liini lõpp-peatus on Sofia), eks näis kuis on, 1500 eesti raha eest sain ühe otsa pileti Budapesti.

Tarbijakaitsel on 3 miljonit, millega kompenseerida, selle raha eest on vaja mitu lennukitäit inimesi koju vedada. Ja sellest enam palju, kui üldse, üle ei jää.

On inglise keeles kah, lihtsalt keelevahetuse nuppu pole. Väikese trikiga sai keel ära muudetud.
http://autopalya.info/cgi-bin/regshop.pl?lang=1
see "lang=1" aadressi lõpus muudab asja inglise keelseks, vaikimisi on "lang=0" ehk ungari keel-

Selleks on stipendiumid, niisama ei jaga praegusel ajal keegi raha.

Gümnasist või tudeng?

Soodne on suhteline mõiste Ryanair tooks Düsseldorfist (Weezest tegelikult) Riiga ja viiks tagasi mõnekümne euro eest. Võrreldes 24h autosõiduga pean mina seda igatahes soodsaks.

Kummal rajal on ohtlikum esimene või muidu ohtlik kurv sinna lähed vaatama, lõppudelõpuks tahetakse ju ikkagi avariisid näha.

Põhimõtteliselt kõik Hispaania siseriiklikud ja (Kanaari) saarte vahelised lennud käivad põhja lennujaama.
Muudest riikidest lennatakse lõunasse, mis on kuurortitele palju lähemal.
Erandeid on vähe.

Air-Europa lendab mõlemasse Tenerife lennujaama, nii lõunasse (Sur) kui ka põhja (Norte).

Tenerife Sur'i (lõuna lennujaama) lendab ka Ryanair. Samuti ka Hispaania oma odavlennukas Air-Europa väga paljudest mandri-Hispaania ja ka muude riikide alguspunktidest.

Käisin just Ukrainas, keegi ei huvitunud minu reisikindlustusest, kuigi see mul ikkagi olemas oli. Netis teed kähku ära.

Marcela, kui oled juhtumisi Tartu inimene siis lähiajal on kaks CS kokkusaamist tulemas, saaksid hulka nõuandeid staazikatelt diivansurfaritelt.

  1. aprill 19:00 Pärmivabrikus http://www.couchsurfing.com/meetings.html?mid=30364
  2. aprill 19:00 Kotka keldris http://www.couchsurfing.com/meetings.html?mid=31027
    Tallinas toimuvad ka regulaarsed kokkusaamised aga viimane oli just ära ja järgmist pole veel välja kuulutatud.

Olen ka Couchsurfingus küllalti aktiivne, eks aja ja kogemusega tuleb endale oskus teistele hea külaline olla ja ettenägelikus, et enda juurde mitte suvavendasid (freeloadereid) lasta. Mul on juhtunud mõlemat, olen ise olnud külalisena tülinaks kui ka on oldud mulle problemaatiliseks külaliseks aga vigadest on õpitud.
Ära never-ever lase end võõrustada või ära võõrusta inimest kelle kohta sa midagi ei tea, uute kasutajatega on muidugi see lugu, et neil veel suurt hulka reference pole aga see-eest olgu väga põhjalikult täidetud profiil, muidu parem mitte riskida. Kogenud couchsurferitega on hulka lihtsam, nemad oskavad olla head külalised/võõrustajad.
Ja kui ise otsid öömaja siis ole igati oma võõrustaja meelejärgi, sa oled ikkagi tema kodus ja tegu pole lihtsalt tasuta öömaja. Öömaja vastu paku oma seltskonda, reisikogemusi ja tee oma külastus meeldejäävaks. Kui otsid lihtsalt kohta kus öösel magada siis pole Couchsurfing sinu jaoks. Ja kui saadad couch requeste siis alati loe läbi kõik öömaja puudutav informatsioon oma võõrustaja proofiilist ja püüa sotti saada, kas teil üleüldse oleks klappi omavahel. Ja couch requeste ära saada copy-pastega vaid kirjuta personaalselt igaühele.

Telgi jaoks koha leidmisega pole küll probleemi kunagi olnud. Põhitarkus on kõikjal sama, ära ole nähtaval, otsi võimalikult varjatud koht. Teel või asulatest väljas pole sellega probleemi, alati on võimalik pimeduse katte all kuskile varjuda, kus sa kellelegi silma ei jää. Hommikul keegi ära ajama tuleb siis on ükskõik, öö on ju juba ära magatud, märksa sandim on kui keegi avastab sind kohe peale uinumist ja minema kupatab. Suuremates kohtades on raskem, suurte linnade parkides ööbimine on suti riskantsem (ja legaalsus oleneb riigist saksa/prantsuse on okei, aga itaalia/hispaania pinnal ilmselt tulevad onu politseinikud kimbutama) linnas on seevastu vastupidine tehnika, ööbi nähtaval (linnas on nagunii kõik peidus kohad täis kustud-situtud). Minu üks sedasorti kogemus oli Pariisis otse Eiffeli torni kõrval pargis ööbides, politseipatrulle liikus seal nii palju, et kurikaelad sinna oma nägu ei näidanud ja neid avalikult magajaid oli seal teisigi. Aga kui linn on vähegi mõistliku suurusega siis võid püüda ööbimiskoha leidmiseks linnast välja kõndida, või leida kaardi abil mõni suur park või botaanikaaed kuhu pimeduse katte all magamiskoht leida.

Pangaautomaadid mida leidub piisavalt tunnistavad Eesti VISA deebetkaarte, aga sularaha väljavõtmisel võtab see teatava protsenti (fikseeritud summa plus protsent väljavõetavast summast) ntx ca 30 euro puhul 10% lisaks ja ca 60-70 euro puhul 5 % lisaks.
Ega kaardimakset aktsepteerivaid kohti palju pole, ainul suured poed, väikestes putkades ja poodides käib kõik sularahas. Ilma krediitkaardita saab alati hakkama sest sularaha töötab kõikjal. Ja ainut sularaha ma ka soovitan, kõige lollikindlam variant.
PS! Pangaautomaadid kontojääki välismaal ei näita ja selle koha pealt aitab netipank. Hea interneti hind on 1eur/h.

Ja kuhu jäävad enesetutvusused?
Mina pole huvitatud, käidud-nähtud-tehtud.

Eks sa rekkameestest õppust pead võtma.

Kui mõnel ohmul veel arusaamatuks jäi siis tegemist on Air New Zealandi paroodiaga odavlennufirmade kohta. Lihtsalt igaks juhuks mainin.

Ryaniga Riia-London STN ja germanwings-iga London STN-Stuttgart
Heal juhul ca 1000.-

Odavlennutajad nagu Ryanair ja Easyjet Stuttgarti ei lenda.

Leidsin sellist infot, pärineb aprillist 2008, suund on küll vastupidine, aga see töötab mõlemat pidi.

OK, these are the ways you can do the trip Arlanda-Värtahamnen to the Silja terminal:

1) Quickest but most expensive
Arlanda Express to Stockholm's central: 220 SEK (20 minutes)
SL subway to Gärdet: 40 SEK (5-10 minutess depending on if you have to wait for the subway or not)

2) Not as quick and expensive
Flygbussen to Stockholm's central: 99 SEK (about 40 minutes, depends on traffic)
SL subway to Gärdet: 40 SEK (5-10 minutess depending on if you have to wait for the subway or not)

3) Slowest and least expensive
Bus 583/583X to Märsta: 40 SEK (10-15 minutes)
Commuter train Märsta-Stockholm's central: 40 SEK (36 minutes)
SL subway to Gärdet: 0 SEK because the tickets you buy for the bus and the train will cover this (5-10 minutes depending on if you have to wait for the subway or not).

From Gärdet you walk about 10 minutes and as far as I remember there are signs pointing at the harbor.

To all options, add 5-10 minutes walking to the subway entrance and showing your tickets to the clerk and telling them you're going to Gärdet (pronounced more or less like jardet - j as in Joe).

Personally I'd go for either options 1 or 2, depending on how much money you want to invest. Lately the commuter train has been delayed for no reason (sometimes up to 15 minutes) and even tho you have plenty of time, better to arrive to the port too early than too late.

9.00 maandud siis arvesta pool tundi, et lennujaama ukseni jõuda, pool tundi kesklinna sõiduks, ehk kell 10.00 oleksid kesklinnas.
17.30 väljumise puhul püüa 2 tundi varem ehk 15.30 lennujaamas olla mis tähendab, et kella 15 paiku peab kesklinnast liikuma hakkama. See vahele jääv viie tunnine aeg sisusta siit foorumist või google "must see/do in amsterdam" vahendusel leitud huvipakkuvate tegevustega.
Ja mis veel oluline, rendi ratas, jõuad kõik huvipakkuva läbi vurada.

Olen ka siiamaani kõikvõimalikke rihmi ja sangu peitnud, midagi otseselt katki läinud pole, aga ära on küll kott hirmsal kombel kulunud. Samas reisikaaslasel suudeti ümber puusa käiva rihma üks klambritest ära kaotada ja kanna siis kotti ainult õlgadel :S Pidime uue kinnituse improviseerima.

Aries, Maroko on suur, eriti palju on sel pikkust põhja-lõuna suunal. Lõunas on väga soe, põhjas veidi jahe.

Couchsurfing aitab kah kui ülipalju maksta ei taha.