trip-krainetrip-ukraine-dark

verso

Rändur, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

45 meeldimist
5 postitust
205 kommentaari
 

19 külastatud riiki, 10% maailma 195st riigist

1 külastatud linna või piirkonda

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Kahjuks pole võimalik ju robotiga suhelda, chat vestlusele vastab robot ja ütleb et ei leitud vastavat kliendi teenindajat.

Tulin 05.08 Horvaatiast Eestisse. mitte ükski riik ei kontrollinud mitte midagi.

Tere

Samuti start Hotvaatia poole 24.07 Tallinnast

Tere

Rijekast läbi Ucka on Pula, Rovinj, Porec tunni sõidu kaugusel.

Hyljatud

Mitte keegi ei küsi sinult nimetatud riikidest läbisõiduks mingit testi.

Kellele ja milleks seda testi tarvis on, kas kardad et ei lasta Horvaatiast koju!?

Angelale

Horvaatia sõiduks pole vaja Ungarit läbida. See riik jääb kiirest marsruudist kõvasti kõrvale.

Tere

Kui oled otsustanud reisida autoga siin on ainuke piir kus midagi küsitakes Horvaatia. Käisin Horvaatias ka eelmine aasta juulis. Mingeid piiridel kontrollimisi ei näinud kui ainult Horvaatia piiril kus vaadati vaid ID kaarti ja sooviti ilusat puhkust.

Sõitsin kiiremat marsruuti, sest pole mõttetumat tegevust kui kulutada puhkus teel olles. Marsruut oli varasematel aastatel ja on ka see aasta järgmine.

Läti Leedu, Poolas suund Bialystoki peale, peale Mielniki ehitus poodi keerad paremale tee nr671 ja saad otse S8 ehk E67 peale. S8 hoiad kuni see ühineb A1 Piotrkow Trybunalski juures. seal on osaliselt uue tee ehitus ca 60 km enne seda tangi ja käi vetsus, sest vahepeal pole eriti võimalik. Cestochowa juurest algab uus kiirtee Tsehi Ostrova Brno, Austria Viin, Graz. Kui soovid suunduda kesk ja lõuna Horvaatiasse siis tuleb mina Maribo (Sloveenia) Zagrebi peale kui aga Istria siis Ljubljana, Koper. Sinna jõuad ca 20 tunni sõiduga. ca 2127 km. Ise stardin Tallinnast 24.07.

Päikest.

Tere tulin 23 07 Porec-Viin-Ostrava-Warsav-Pialistok-Tallinn. A1 ehitus on Ostravast jõudnud "lennukini". nii et  Chestochovat läbima enam ei pea. Kuni Trybunalskini, ca 60 km on kannatuste rada, kindlasti soovitan enne seda lõiku põis kortsu ja paak täis, sellel lõigul puudub igasugune võimalus vajalikeks toiminguteks. Uute Poola kiirtede ääres on tanklatega väga kitsas, vajadusel tuleb maha tulla ja trassi lähedal olevates linnades tankimas käia. Lisan veel et peale Horvaatia piiril kohustuliku ID näitamise pole kusagil mingit piiri kontrolli.

Ületasin 12.07 Austria Graz -Slovenia Maribor piiri. mingit kontrolli polnud ,pidid vaid stopp märgi nõude järgi hetkeks peatuma. Sloveenia politsei vaatas hetke ja viipas edasisõiduks. Sama tegevus ka Austriasse sisenemisel. Horvaatia piiril skaneeriti ID kaardid, pandi ühe autos viibija telefoni number kirja ja küsiti kuhu piirkonda minek. Läti, Leedu, Poola ja Tsehi piiril polnud kedagi.

Tere

Kuigi liikumisvõimalused on olnud ahtrad küsin siiski infot, ehk on keegi  hiljuti läbinud Piotrkow Trybunalski ja Czestochowa vahelist lõiku. Eelmine aasta oli see vaevaliselt läbitav.

Nimelt, plaan juuli teisel nädalavahetusel Horvaatiasse jõuda. Tavaliselt olen peatunud http://hotel-gorski.net/. Kui Poola jääb nõude juurde et riik tuleb läbida 12 tunniga siis peab ühe jutiga Ostravani välja jõudma. See eeldaks Tallinnast hommikul ca kl 5.00 liikuma hakkamist.

Et nüüd lappama ei läheks siis tuletan meelde et küsimus oli; seoses kaosega lennunduses, kas oled plaaninud suvepuhkust lennureisi asemel autoreisina?

Näen siin sõna võtmas ka huvilisi keda reisimine üldse ei huvita ja siis küsin, mida teie siin teete? Kas soovite igal võimalusel oma sõna sekka öelda nii nagu Postimehe trollid või ehk siiski reisipisiku külge saada. See pisik on päris hea ega tee kurja.

Hea cocoboco miks sa arvad et Istriasse ei saa. Lennukiga tõesti on sinna saamine keeruline kuna lähedad pole korraliku lennujaama aga autoga 2200 km ja 20 tundi sõitu. Juulis on kindlasti piirid valla.

mehisk ; näha et meie juhi oskused ja kogemused on väga erinevad, sulle sobib 400km mulle 1200km päevas sellega pilt selge.

Aga mis puutub varianti lennuk+ rendiauto siis oleks see väga tore ja mõistlik, siin aga on hind juba väga kõrge, sest suvel näiteksTallinnast Horvaatiasse sa lennukiga enam ei saa, vanasti sai aga adasi tagasi lend 200 -250 nägu+rendiauto-500-600 eur nädal, majutus veel otsa, läheb jube kalliks.

Mis Poola läbimisse puutub siis ainuke kitsaskoht on Trybunalski ja Czestochowa vahe kus remont veel käib. ülejäänu alates Bialystokist on kiirtee ja riigi läbimine on tempokas.

Piiride avamine peaks toimuma peamiselt mai kuu jooksul ,sest majanduslikult ei soovi ükski riik enesetappu.

Sloveenia ja Horvaatia piiripunkid on viidud kokku ja järjekordi seal enam ei ole, Euroopa Liidu autod lastakse praktiliselt kontrollimata läbi.

Hea Jaanusm, Horvaatiasse sõit kestab kokku ca 20 tundi. muidugi on mõistlik ööbimispaus kusagil teiselpool Poolat aga puhata kusagil Poolas, isegi raske ette kujutada.

Kui mina istun laupäeva hommikul rooli siis naudin pühapäevast päikeseloojangut juba varbad vees.

Kui võrrelda reisikulu, auto versus, lennukiga pakettreis siis näiteks autoga kaks nädalat Horvaatias perega läks maksma: majutus 540 eur kütus ja teemaksud 550 eur. Väga ei usu et kaks nädalat pakett vahemere ääres koos iga päev auto kasutamisega oleks pereliikme kohta ca 500 eur, pigem 1000 eur.

Seepärast väidan et läbimõeldud puhkus autoga tuleb pea poole odavam pakettreisist.

Sellel suvel plaanis juuli teisel nädalal naisega kahekesti minna. Oluliselt sootsamalt tuleks ühe autoga kaks leibkonda. sõidukulu pooleks ja 4 kohaline apartament vaid veidi kallim kaheinimese omast.

TereParem tee mis mõttes kuidas ta saab olla parem kui teeb ringi sisse ja on aeglanening rekkaid täis, mine parem kiirteed mööda.

TereSee Bielsko-Biala ei jää kuidagi tee peale A2 pealt lähed A1 peale ja sinu nimetatud linn jääb otse teest küll väga kaugele. A1 läheb Ostrova kõrvalt ja otse Brno peale.  

Tere Sul on väga hea plaan olen seda mõtet just lähipäevadel veeratanud. Minul tekkis aga küsimus; miks just Krakovi kaudu!? minu teada ei jää ju see linn kuidagi sellele teekonnale ja teeb suure ringi sisse. Viini saab ju palju otsemat ja kiirteedpidi. Viimati Viini külastades võtsin kesklinnas hosteli kus 2ne tuba koos hommikusöögiga maksis vaid 40 euri. kesklinna vaatamisväärsused olid jalutuskäigu kaugusel ja aoto tasuta parkimiskoht.

Tere! Sai käidud Veeruaris, esimene tagasilöök oli kui selgus et Estravli kaudu ostetud ja broneeritud Kaca Resort teatas et neil vaba tube ei ole ja broneerimine ei ole nende jaoks kohustus. Kohapealne reisifirma töötaja leidis küll asendus hotelli aga selle hotellini jõudmine jäi küll oma mureks. Kiid ennast näole ei andnud ja lubatustest kinni ei pidanud. Samuti jäid veel toata neli inimest. Saare ranna osa osa oli küll normaalne aga asula vahe kohutavalt räpane ja haises. Soovitan sinna saarele kauemaks kui nädal aega mitte planeerida kuna seal pole midagi teha ega kusagil käia. Päevaga on võimalik kogu saare vaatamisväärsused läbi käia.

Tere Janneke! Tean mida tunned, oma esimese Horvaatiase jõudmise järel vajasin palderjani. Läksin tookord Läbi Bosnia Ja Sarajevo. Olen Horvaatia vahet sõinud juba kümmekond korda ja võin sulle üksikasjaliku legendi koostada. Krakov jäta küll mängust välja sinna pole mingit asja. Teed tohutu ringi sisse. Warsavist väljud A2 peale, Wiskitki mahasõidust mine S8 peale Piotrkow Trybunalki. Sealt Czestohowa ja hoiad suunda A1 peale. See vahe tuleb olla tähelepanelik mingi hetk saab kiirtee otsa ja mõnikümmend km on tavalist aeglast teed kuni jõuad A1 le seal näitab Ostrava, see juba Tsehi piirilinn. Seni ei mingeid mägesid. Mööda A1 Tsehi Olomouk Brno, piiril esimene bensukas Shell ostad kiirtee vinjeti. Järgmine suund on Viin. Brno ja Viini vahele jääb ca 60 km lõik kus ei ole kiirtee, Mikulovi kandis, sealt edasi Graz. Austria piirilt jälle vinjeti. Ja ei ühtegi mäge siiani, Esimene tõusude ja langustega trassi osa on Viini ja Grazi vahel aga ei midagi hullu. Edasi on jälle tasane maa. Grazist hoiad Maribori (Sloveenia) peale. oleneb kuhu tahad Horvaatias jõuda Kui Istriasse siis lähed otse Ljubljana peale. Kui aga näit Sibenik, Split siis keerad Zagrebi peale ja ikka ei mingeid mägesid. Kõik on kiirtee. Zagrebi juures Hoiad A1 peale Rijeka A6 ja Split A1. Esimene koht kus julgust koguda on Sveti Roki tunnelist väljasõit. ja laskumine. Edasi on jälle suht tasane maa. Kiirtee jookseb mööda tasandiku. Kui tahad Splitini jõuda siis soovitan Sibenikus kiirteelt maha tulla ja sõita mööda ranniku äärt. Sinna jääb k a KRKA rahvuspark. Imelised vaated merele ja ei mingeid erilisi mägesid. Kui Dalmaatsia on sihtmärgiks siis kõige vingem rannaala on Sibeniku Solaris. Kui aga soovid Istriasse jõuda. Siis pead minema Ljubljana peale siis jääb teele ka Postonja. Edasi Kopper sealt algab Horvaatia. Peale Kopperit on üks tõus mis võib veits kõhe olla aga ülejäänu Istria on suht tasane maa ainult mõned kõrged sillad. Ära sinna Slovakiasse ja Ungari eiti kipu pole seal midagi vaadata ja Ungari piirivalve Horvaatia piiril võib sinu päeva rikkuda. Liiati tuleb väga suur ring sisse. Minu antud Marsuut on kõige lühem ja peamiselt kiirteed, võidad ajas ja rahas. kokku rannikule jõudmine ca 20-22 tundi sõitu. Ah ja Peale Suvalkit, 7 km on ringtee sealt esimene mahasõit viib uuele kiirteele Warsavi peale läbi Lomza.

Tere!

Horvaatia on Euroopa Liit! Mitte keegi ei küsi mingit rohelist kaarti see on ajalugu. Kuna täna Horvaatia Sengeni ei kuulu küsitakse piiril dokumenti ja ID kaart on selleks piisav, nad isegi ei vaata mis kaart see on vaid loevad autos olijad ja kaardid üle. Horvaatia piirivalvur tänab sind siiralt ja seal riigis oled sa teretulnud ja hoitud. Öömajaks on apartament soodsam kui kämping ja peavarju pakub pea iga maja. Kaubanduskeskused on samad mis meil , toidupoes on liha kallim ja õlle valik oluliselt kesisem. Aga eks tuleb minna, ära näha ja eelarvamused asenduvad rahuloluga. Päikest teile kõigile tulijatele.

Tea mis pagulaste paanika see on!!!???