Viimased kommentaarid

Malaisias peetakse rongi kalliks ja kehvaks. Pigem kas  buss või lennuk. Liiklus on vasakpoolne, aga üsna rahulik. Julgeks sõita ka ise kuigi oli juhiga väikebuss tellitud.

Taman Negara rahvuspargis olid ägedad paadisõidud. 
Cameron Highlands oli javedam koht vahepeal. Ilusad aiad, aga suurt midagi teha polnud peale teeistanduste vaatamise. Raamatusoovitus oleks "Õhtuste udude aed". Penangis ehk Georgetownis jälle huvitavad ja head toidud. Kolm ööd jäi väga napiks seal. Langkawi oli üsna kommertslik ja imelik koht. Leidsime väiksel kõrvalsaarel Taj keti hotelli. Lennujaama transfer oli hinnas ja saarele veeti tasuta kiirpaadiga turiste edasi-tagasi. Trikk oli selles, et pimedas paat ei käinud ja saare hotelli resto oli päris kallis kohalikus mõistes ehk ca eesti hinnad. Seal oli 5 ööd päris paras.

Ainult detaile tasubki lugeda nii spetsiifilise soovi korral.

Siin pakutud terrorismi lisakaitse on tavaline välistus tavalistel reisipoliisidel ja siin on mõeldud see selleks, et kui sa reisid näiteks pigem normaalsesse rahulikku kohta nagu näiteks Brüsselisse ja seal lennujaam õhitakse ja saad viga või ei pääse koju või jätkulennule, et siis kindlustuskaitse kehtiks. See muutus ja lisakate tehti hiljuti alles, sest terrorism, kahjuks küll, on muutunud väga tavaliseks.

Kui sõda juba enne reisi lahti või algab reisi ajal, siis seda ma ei usu, et mingi kindlustus katab. Või kui siis makse kipub sinna kanti, et võimalik kogukahju + kahjukäsitluskulu.

Aga kui vajadus kindel ja tunned, et kahjujuhtum ei ole tõenäoline, tasub saata kindlustustesse konkreetsed küsimused, kuhu, millal ja milleks ja põhjenda, miks sinuga midagi ei juhtu. Kui keegi uskuma jääb trükitakse vastavad lisatingimused lepingule. Aga kalliks võib ikka minna.

Hea oleks ennem kuidagi tähtsaks ja suureks kliendiks kvalifitseeruda, et erilahendust tehtaks.

Teine variant on mõni välismaine selts, kelledest mõned pakuvad igasuguseid ekstreemsusi nt mäest laskumine väljaspool märgistatud rada jms. Eesti selts ei saa sellist asja müüa, sest portfell tuleb liiga väike, st neid kes ostavad on liiga vähe ja tõenäosusteooria ei hakka tööle väikeste numbritega.

AndresR, kui vaadata selle viidatud lehe navigation'i asukohta:
"Qatar Airways Support Privilege Club : Qatar Airways' frequent flyer programme Booking an Award Ticket"
Siis see küsimus-vastus paistab olevat vaid Award ehk preemiapunktide eest saadud pileti kohta käiv.
Õiget vastust ei tea ja pole praegu kahjuks aega otsida. Vabandused!

Kui päeval on näiteks 42 kraadi, siis on linn tühi jalakäiatest, autod sõidavad 5+5 magistraalil ja elu vaid konditsioneeritud kaubanduskeskustes. Õhtul on väga äge keskne turg. See kevad oli põnev seal süüa Iraagi restoranis.
Arvan, et kui shoppamine ja basseini ääres olemine ei ole peamine eesmärk, võiks linnast välja sõita.
Täpselt küll ei tea, sest meie stopover oli vaid 20h ja piirdusime päevase ja õhtuse vana kesklinnaga.

Auto osas kui just suuremad linnasüdamed vahele jätta ja olla varem vasakpoolse liiklusega sõitnud, siis julgeks küll autot rentida. Teed olid heas korras ja motikaid vähem kui mujal Aasias. Rahvusvaheline juhiluba tuleks ARKst võtta vaid. Natuke isegi kahetsen, et tellisime juhiga minibussi ette.
Eelmine aasta sai tehtud üsna traditsiooniline ring KL, Taman Negara, Cameron Highlands, Ipoh, Georgetown, Langawi
Viimast veidi kahetseme (hull turistilõks), aga Tiomanil peab arvestama, et võid jääda sinna kauemaks, kuna laevad ilma pärast ei käi ja meil polnud varupäevi. Georgetown oli aga väga lahe koht. Kaks ööd seal oli liiga vähe.

Siia on juba asjaslik vastus antud, seega julgen kommenteerida kuuldusi inimestelt, kes on käinud Knossoses. Arvamus oli, et ilma giidita on see vaid hunnik värvilisi kive, millest ei saa selgust ega fiilingut ilma lisaks käiva jututa. Et lihtsalt olete hoiatatud :)
Oma Kreeta reisil käisin ära sellises kohas nagu Phaistos. Ka ilma giidita. Anti skeemid ja kirjeldused kätte väravas ja neid sai keeratud nii ja naapidi, et aru saada mis koht see on, kus parajasti oled.
Kokkuvõtteks minna ekskursiooniga Knossosesse ei pruugi halb mõte olla.

Tere!
Ma küll ei soovita panna lõpppunkti otse GPS'i. Koos vahepunktidega veel kuidagi sobib nii, kuigi olenevalt softist võib olla vahepunktide muutmisega palju jändamist.
Horvaatiasse minnes pole see küll probleem, aga mitu inimest on sõitnud GPS'iga Kalingingradi piirini peaaegu välja, enne kui said aru, et GPS saatis kõige otsemat teed mööda Lääne-Euroopasse või Lääne-Euroopast Tallinnasse. Ega ju GPS ei tea, kas Venemaa viisa on olemas või mitte.
Tulemus aga on mitusada kilomeetrit pikem sõit.
Pigem ikka hoida paberkaardi pealt järge ja panna GPS'i sisse mõne kuni viiesaja kilomeetri kaupa järgmist sihtkohta.