Jorjen

Rändur, liitus Tripiga 1 aasta tagasi. Tahab minna:
6 meeldimist
0 postitust / 12 kommentaari
16 (2.6%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Sri Lanka sisemaa on väga mägine ja neid mägesid mööda sõitmine võtab väga palju aega. Tihti on midagi teele varisenud või käib plaaniline tee-ehitus ja autode liikumiskiirus on olematu. Seetõttu tasuks mõelda täpselt läbi, mida näha tahate ja teha ringreis. Huvitavatest kohtadest kindlasti Kandy paar päeva ja sealt vajadusel väljasõidud. Sigirija, Ritigala ürgmets , Ella -Nuwara Elia , siis võiks valida ühe loodusparkidest. Yala oli täitsa ok. Siis jõuategi lõunasse randa. Ise olen peatunud Mirissas. Rannaelu täitsa olemas, majutusasutusi samuti. Küll võivad olla seal märtsis-aprillis hiidlained, siis tuleb ujumiseks pikalt kõndida ranna servadesse. Mirissast väljasõidud Galle linna, merele vaalavaatlusele, surfitunnid, snake farm. Mirissa puhul on see pluss ka veel, et sealt läheb Colombosse (loe: lennujaama) kiirtee.

Delhi lennujaamast hotelli minekuks olen alati kasutanud "prepaid" taksot, mida saab vormistada lennujaamas sees. Paberile pannakse küll hotelli aadress, nimi ja linnaosa, kuid taksojuhid reageerivad vaid linnaosa nimele. Taksosse istudes teatatakse tavaliselt "no english, madam" ja nii see sõit algab linnaosa poole. (Juhid ei räägi ja ei loe inglisekeelset teksti ega numbreid). Kuna indias ringi liikudes on alati kohalik SIM-kaart, siis linnaossa jõudes tuleb ise valida hotelli info number ja anda telefon juhile. See on siiani toiminud. SIM-kaartidega ka selline lugu, et need pole firmapõhised, vaid osariigipõhised, see tähendab, et kui kaart osta Delhist, siis saab seal helistada soodushinnaga, kui liikuda Maharashtrasse, siis minutihind hoopis teine. Laadida saab kaarti igal pool.
Terminalidevahelise shuttle bus´i peale peab samuti eelnevalt pileti vormistama ja see on tasuta, kui oma tuldud ja tulev lennupilet ette näidata. Need, kes ronisid lihtsalt bussi, pidid ostma bussist pileti.
Kui terminalist seest küsida infot shuttle bussi kohta, siis saadetakse paremal ja vasakule jne. Tasub rahulikult ise vaadata silte ja suunaviitasid.
Mis rahasse puutub, siis üritasin indiast tagasitulekul international terminalis suures koguses india ruupiaid tagasi vahetada, kuid see polnud võimalik. Indiast sularaha välja viia ei lubata, kuid tagasi eurodeks või dollariteks nad ei vaheta, ostelge meie terminalis madam, öeldi mulle :)

Müstilistest kohtadest võiks soovitada veel Ellora ja Ajanta koopaid.

Märtsini on veel aega ja kindlasti leidub soodsaid siselendude pileteid. Air India on üks kallimaid võimalusi, kuid lennukis teenindavad sarides stjuuardessid ja antakse kohvi saiakaesega. Spice Jet, Go Air, Indi Go on odavamad, kuid pagasilimiit 15, 0 või maksad juurde. Indias tasub kindlasti pikemad vahemaad lennata ja soovitavalt hommikupoole, peale lõunat algab kaos ehk siis edasilükkamised ja hilinemised. Pileteid olen ostnud/vaadanud makemytrip.com või cleartrip.com.
Kuna ise olen mugavusreisija, siis eelistan osaliselt kohaliku reisibüroo teenuseid kasutada, eriti nii suures riigis.
Näide: 2 päeva Delhis sõpradega, siis võtaks reisibüroo kaudu auto koos juhiga, kes teeb päevase Delhi tripi autoga ja sõidutab ööseks Agrasse, järgmisel hommikul Taj Mahali külastus ja sealt edasi õhtuks Jaipuri. Järgmisel päeval Jaipuri kindluse külastus (imeline koht) ja palju muid kohti kuhu autojuht sõidutab turiste. Jaipuris 1-2 päeva . Siis mingil hommikul lennukiga Goasse. Goasse jääkski umbes 1 nädal ja sealt siis lennukiga tagasi Delhisse.
Kena kulgemist!

Taksot selleks tripiks pole kasutanud. Küll aga sai küsitud hinnapakkumine hellotravelist, https://www.hellotravel.com. Paned sinna kuupäevad, mitu inimest ja soovitud sihtkohad. Siis hakkab pakkumisi tulema ja algul on hinnad ulmelised. Siis algavad läbirääkimised meili teel. Firma puhul pole muret, et autojuht kuhugi kaduda võiks, hotellid on broneeritud.

Ilusad ja puhtad rannad on seal, kus on rohkem euroopa turiste. Samuti oleneb ranna puhtus sellest, mida meri parasjagu kaldale toob.
Minu lemmikrand on Candolim - võib esineda laineid, rahvastiku tihedus on normaalne ja söögikohad head. Calangute ja Baga on vallutatud Mumbai turistide poolt ja seal on tõesti räpane kuni hommikuni, mil laga ära koristatakse. Ilusad rannad on Mandremis - nagu Pärnu, kõnnid ja kõnnid, aga sügavaks vesi ei lähegi. Ashvemis on veidi kivine. Morjimis on must liiv ja rohkelt vene turiste, kes arvavad, et kõik soovivad nende valitud muusikat kuulata. Vagator on täiesti omamoodi paik - kaljune, kõigi maade rahvad on sinna kogunenud, samuti rohkelt omasooiharaid. Siis veel kõige põhjapoolsem Keri beach, kus ei ole mitte midagi - ainult meri ja liiv, aga seal lauspäikese all üle kahe tunni olla ei saa.

Olen korduvalt kasutanud edasilendamiseks Goasse lende alates 10.30 ja seni jõudnud, vahel väga napilt. Enamus siselende väljuvadki domesticust, seega terminalivahetus võtab aega. Aega võib võtta ka maaletuleku vormistamine. Elektroonilist viisat pole veel kasutanud kuna sealne bürokraatia talumine vajab vähe tugevamat kannatust. Seega kui viisa passis juba eelnevalt olemas, siis jäävad ainult pikad järjekorrad, mis liiguvad tegelikult ruttu. Lennufirmade valimisega on ka nii, et enamusel pagas 15 kg ja edasi iga kilo eest tuleb maksta eraldi kassasse. Erinevused hinnas pagasiga ja pagasita on paar eurot, seega tuleks hoolega jälgida seda väikest kirja. Kampaaniahindu pole kunagi kasutanud, sest on õnnestunud saada pileteid 70-80 euro kanti (Spice Jet, Indi Go, Jet Airways)

Olen kasutanud kahte varianti - Goa/Chennai/Colombo ja Goa/Mumbai/Colombo. Endale tundus mõnusam läbi Chennai kuna mõlemad lennud olid lühikesed, miinuseks pikk ooteaeg Chennai lennujaamas. Alati oleneb kellaajast ja hinnast, samuti nädalapäevast. Lende saab vaadata ja pileteid osta cleartrip.com(väiksem valik) ja makemytrip.com

Mõned aastad tagasi sai ette võetud rongireis Goast Keralasse ehk siis Margaost Kochi Ernakulami. Esimese klassi pilet oli meie jaoks odav ja tegemist oli öörongiga, siis tundus, et hoiame vägevalt aega kokku. Sõit pidi toimuma õhtul kella 22-st kuni järgmise päeva lõunani, kuid meie üllatuseks jõudis 3 tundi varem kohale. AC vagun on öösel suhteliselt jahe, ventilaatorid puhuvad igas suunas, seega pikavarrukaline riideese ja sall oleks soovitav kaasa võtta. Õhtuti käivad müüjad ja pakuvad teed, pirukaid ja kohalikku õhtusööki. Siis tuleb teki-ja linajagaja, kes hommikul kõik jälle kokku korjab ja kirja paneb. Öösel rong kihutas meeletult. Tukkuda sai küll, kuid kuna boksil ust ees ei olnud, vaid lihtsalt kardin, siis tõmmati seda pidevalt eest ja siis jälle tagasi. Ikka üritati jalataldu kõditada, kuid peale paari äkilisemat toud, minu suureks rõõmuks loobuti. Alumisel reisikaaslasel sama jama. Pesemisvõimalus koridoris täitsa olemas kraani näol. WC-s oli seespool väga mitu riivi ja haaki ning seal sai kraanist kopsikusse vett lasta ja pesta, vesi voolas liipritele. Kui seljakotiga reisida, siis täitsa põnev kogemus.

  1. Meenub sportlik puhkus Egiptuses Hurghadas, sularahajaht Indias, hiigellained Sri Lankal.

  2. 2017 sügisel Malaisia, Singapur ja sutsti ka sõpradele külla Sri Lankale.

  3. Jälgin soodsate lendude kombinatsioone Colombosse, Singapuri või Kuala Lumpurisse.

Head uut reisiaastat!

Eurosid taksojuhtidele ja rannas ei pakkunud, ei oska öelda. Küll aga pakkusin nende uut 2000 ruupiast, mille peale hakkavad mossitama, et pole tagasi anda kuna nende jaoks tegemist suure summaga ja sellest järgmine rahaühik on 100 ruupiane. Restos pakuti võimalust, et avavad arve kuna olen püsiklient ja maksan kui 2000 täis saab. Mulle sobis. Rannas maksin kohe neile "raamatu" peale 2000 ja iga päev tegime kokkuvõtte. Rannatänaval nägin restorane kus on tahvlitel kirjas, et maksta võib igasusguses valuutas.
Lennujaamas ei suudetud samuti 2000 ruupiast tagasi anda ja soovitati ise minna vahetama. Pagasi ülekaalu eest tuli tasuda 600 ruupiat. Maksime kaardiga.

Tulin sel nädalal Indiast, Goast. 500 ruupiad veel pidavat kehtima mõnes kohas, kuid igal pool on sildid, et neid vastu ei võeta. 1000 ruupiased tähed on nüüdseks keelatud. ATM -id töötavad kuid raha pole. Raha tuuakse päeva jooksul ja siis ka pikad järjekorrad, mille järgi on võimalik aru saada, et raha on olemas. Automaadi limiidid on erinevad, mõni annab 2000 mõni 2x 2000. Valuutat vahetatakse väga vähestes kohtades ja väga kehva kursiga - kui ametlik kurss eurodega oleks 72, siis Newtoni supermarketis oli parim kurss 62. Enamikes kohtades 50-60 ruupiat euro eest. Paljudes kohtades pakutakse võimalust maksta kaardiga, välja arvatud turud, taksojuhid, rannashackid.