Viimased kommentaarid

Mina käisin eelmisel aastal augustis ja broneerisin juunis ette ära, Rentalcarsi kaudu. Broneerimise eelis on see, et saad selle, mille broneerid või numbri võrra ruurema. Kohapealt võttes aga pead leppima sellega, mis parajsti olemas on. Ja ega seal Rijeka lennujaamas see autopark väga suur ei olnud.

Sveti Jure otsa kannatab täitsa autoga sõita. Asfalttee viib lõpuni välja, alt üles ca 20 km. Youtubes on õige mitmeid videoid selle kohta. Kui varasem mägedes sõitmise kogemus puudub, siis tasuks kogenumatega konsulteerida.
Meie ööbisime Makarskas ja mäetipus käimine võttis rahulikult ca 3,5h aega. Ei kujuta ette, et stardiks Pulast, teeks mäkketõusu ja pärast Pulasse tagasi.

Kui Splitis maandud, siis võiksid sõita Makarskasse ja sealt Horvaatia kõrgeima mäe Sveti Jure (1762 m) tippu. Elamus garanteeritud. Spliti poolt minna, siis linnast läbi ja Konzumi juurest vasakule.

Soovitan Märjamaal asuvat http://caravanexpert.com/. Bussipark parajalt suur ja korralik ning tänu sellele on teenindus paindlik. Ei jää sinu sõit ära, kui näiteks eelmisel rentnikul on mingi jama juhtunud ning buss sõita ei saa. Leitakse teine buss lihtsalt.

Ise küsin, ise kostan. Tagantjärgi võin nüüd öelda, et broneerisin ära esimesed 2 ja viimase ööbimise (Rijeka lennujaama lähedale). Edasi vaatasime jooksvalt, kuhu välja jõuame ning bookingu kaudu tegime õhtuks bronni. Töötas väga hästi. Bookingus tasub vaadata kasutajate kommentaare, seal võib leida nii mõnegi iva, miks see või teine koht on parem või halvem.
Näiteks siin: https://www.booking.com/hotel/hr/apartments-katica-omisalj.et.html?aid=337538;label=gen173bo-1DCA8oggJCAlhYSDNYA2hCiAEBmAELuAEGyAEM2AED6AEB-AEDkgIBeZgCBKgCAw;sid=94446212fb009fd37b54fff7a2b3b691 oli kellegil kommentaariks, et perenaine tahab kondika kasutamise eest lisaks 5€/päevas võtta, kuid Bookingus on see hinna sees. Meil juhtus täpselt samamoodi, kui küsisin kondika pulti, viskas viis sõrme taeva poole. Kui näitasin Bookingu eestikeelset bronni, tõmbas suu kõveraks ja tõi puldi.

Ei pea midagi ette ostma. Sõidad tasulisele teele, võtad automaadist pileti ning tasuliselt teel maha sõites esitad pileti ning maksad kaardiga või sulas.

Aeg sõltub sellest, kui põhjalikult tahad parki nautida. Kui piirdud lühema rajaga ja oled kogu aeg kellelegi kuklasse hingamas, võid isegi paari tunniga hakkama saada ning linnuke kirjas. Ku iaga võtad ette pikema raja (oli vist ca 13-14 km), saad piisavalt rahulikult omaette matkata, loodust nautida, einestada, kulub 5-6 tundi lõdvalt.

Ilmselt mingi tunnel-tüüpi telk. Ilma tugikaari tunnelitest läbi ajamata siiski ei pääse. Tunneltelgi eeliseks on see, et kõigepealt püstitad välimise katte ja siis sinna sisse sisemise telgi: nii ei saa vihmase ilma korral sisemine telk märjaks.

Minu kogemuste põhjal pole seda vaja. Eelmisel aastal käisin ja kuna kogu teemaksu küsimine on seal nüüd elektrooniline, siis ei õnnestunud mul kordagi teemaksu maksta. Aasta on reisist möödas ja keegi pole mind selle küsimusega tülitanud ka.
See muidugi on minu isiklik kogemus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.

Üldjuhul on Germalol kõik hästi ette-taha läbi mõeldud ja asjad sujuvad.

Mina bronnisin enne reisi ära. Tegin ca 3-le rentijale hinnaküsimise, kõige kiiremini vastas Annacars ja tal oli ka kõige soodsam hind. Broneeringuks piisas vaid meiliga kinnitamisest. Auto toodi kokkulepitud ajal hotelli, klassi võrra suurem auto, kui tellitud oli (hind sellest ei muutunud). Oligi hea, sest juhtusime oma sõiduga päris mägedesse (väljapoole asfaltteid) ja seal oleks väike Nissan Micra ära lõppenud.
Kindlustus oli 100% (v.a. auto põhi, mis ol ka ilusti kirjas). Tagastamisel jätsin auto enam-vähem kokkulepitud kohta, võtmed hotelli vastuvõttu ja auto seisis samas paigas veel 1,5 päeva.

Ega nende hüttide kohta mujalt vist infot ei leiagi, kui vaid teede äärest. Omalt poolt soovitan juhinduda eelpoolnimetatud camping.no lehelt vastavast kaardist. Kämpingute võrk kohati nii tihe, et võid isegi valida, kuhu minna ja kuhu mitte.

ATP uus nimi peaks olema EXITraining.

See tee varises sisse sel aastal oktoobri alguses.

Norras on minu soovituslik maksimum päevateekond 200-250 km, siis saad ka midagi näha ja maast mõnu tunda. Ei soovita kahe päva peale 500 km mahutada, pärast jääb nukker tunne, et pele sõitmise muud ei toimunudki.

Internetikohvikutes ja suuremates hotellides täiesti võimalik netti saada. Täpset hinda ei mäleta, kuid suurusjärk oli vist 1,5 EUR kohvikus ja 3,5 EUR hotellis,aeg 10-15(?) min.

Isetäituv madrats on hea valik. Vaatamata 4 cm-sele paksusele pole maapinda tunda (kui just käbisid külje all ei ole). Soovitan sellist madratsit, millel on ka täispuhutav padi juures, nt.Ferrinol on selline mudel.

Eelmise aasta kogemusest ütlen, et meid ei kontrollinud küll keegi kuskil. Rootsis laevalt maabudes oli ainult dok.-i kontroll ja puhumine. Rootsi-Norra piiril polnud piiripunktigi.

Üldjuhul on teede äärtes viidad "Hytte".