16. juunil kuulutas lennukvaliteeti hindav konsultatsioonifirma Skytrax Pariisis välja selle aasta maailma parimad lennujaamad. Tegemist on suurima seda laadi küsitlusega, kus auhindu jagatakse vastavalt lennureisijate poolt antud hinnangutele. Küsitlus toimus perioodil september 2021 kuni mai 2022 ja lennujaamadele jagasid hindeid reisijad rohkem kui 100 riigist. Kokku hinnati rohkem kui 550 maailma lennujaama teenuseid 39 erinevas kategoorias (check-in, saabumine, transfeerid, ostlemis- ja söögivõimalused, puhtus, WiFi, turva- ja passikontroll, suitsetamisvõimalused, ühendused linnaga jpm).
Maailma parimaks lennujaamaks valiti teist aastat järjest Doha Hamadi nimeline rahvusvaheline lennujaam.
Maailma 20 parimat lennujaama aastal 2022 (sulgudes 2021. a. koht)
Maailma 100 parima lennujaama nimekirja ning parimad erinevates kategooriates ja regiooniti leiab veebilehelt Worldairportawards.com.
Parimad erinevates kategooriates
Kolm puhtaimat lennujaama on Tokyo Haneda, Singapuri Changi ja Doha Hamad. Parimad ostlemisvõimalused on Istanbulis, Singapur Changis ja London Heathrows. Parimaid söömisvõimalusi pakuvad Singapur Changi, Seoul Incheon ja Tokyo Narita.
Euroopa 10 parimat lennujaama on:
Parimad lennujaamad Põhja-Euroopas:
Parimad lennujaamad Ida-Euroopas:
Alla 2 miljoni reisijaga lennujaamad:
Tallinn leidis äramärkimist ka alla 2 miljoni reisijaga lennujaamade kategoorias. Tavapäraselt sellist olukorda, kus Tallinna ja Hongkongi lennujaamad on reisijate arvu poolest samas kategoorias, lihtsalt ei juhtu.
Kommentaariks
Nagu Skytraxi edetabelitega ikka, tasub neid võtta teatava reservatsiooniga. Seda enam, et vaatlusaluse perioodi lendamist mõjutas oluliselt koroonapandeemia. Näiteks tavaolukorras Doha lennujaamast Singapuri Changi lennujaamale ilmselt konkurenti poleks, kuid pandeemia tingimustes säilitas Qatar Airways võimalikult palju lende, samas Singapur oli lendamiseks sisuliselt suletud. Kindlasti mõjutas see ka hinnanguid. Ja loomulikult on alati eelis suurtel lennujaamadel, mida läbib palju reisijaid.
Doha lennujaamast vast niipalju, et kontrastina Qatara Airwaysile on nende kodulennujaam Dohas koht, kus kannatab olla ainult äriklassi lounge’is. Sööma ja ostlema seal ei kipu. 2021. aasta lõpus ei töötanud seal ka kaugemate väravate juurde viiv rong. Ja mingit hubast meeleolu selles lennujaamas on väga keeruline tekitada.
Jälle see Põhi vs Ida, meie kontekstis. Helsingi on põhjas ja Tallinn idas. Geograafia on imeline.