marks66

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 12 aastat tagasi. Tahab minna:
217 meeldimist
72 postitust / 1095 kommentaari
163 (26.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Ei saa aru, miks Estravel aidata ei saanud? Asjalik konsultant ükskõik millises normaalses reisibüroos on võimeline küsitud reisi "kokku õmblema" eeldusel, et mõiste "Euroopa" asendate veidi konkreetsema sihtkoha sooviga. Teid ju 20, mis tähendab, et lennupiletitele tuleb teha grupibronn. Tahate ikka lennukiga ju? Lihtsalt mainin ka, et lennupilet+hotell on ka pakettreis.

Veigo, olen Ngorongoros käinud 2 korda ja teisel korral õnnestus ka gepardit näha ja pildistada, leopardi olen muuhulgas näinud Lake Manyara's. Mulle Ngorongoro meeldib, kuigi (vist esimesel korral) oleks üks hullunud pühvel meie džiibi ümber ajanud, kui tõusime kaldeera (käesoleval juhul õigem nimetus kui kraater) servale mööda kitsast teed, et siis hakata sealt alla laskuma kaldeera põhja.

Võite minna ka teisele poole Malagat, Nerja'sse näiteks. Muideks, ka Malagas endas võib ankurduda. Torremolinos ja Benalmadena Costa (Benalmadena Pueblo üleval mägedes ja teine linnaosa Arroyo de la Miel samuti rannikust veidi ülespoole) on kokku kasvanud, Fuengirola rohkem eemal. Sellest valikus võtaksin Fuengirola, sest ta on ka Malagast (ja lennujaamast) tuleva linnalähedase rongi lõpp-punkt. Tõsi, liini tahetakse pikendada kunagi Esteponani (teispool Marbellat).

Kui oled üle 12 tunni transiitreisija, siis nõutakse (võivad nõuda) vaktsiineerimispassi. Lendasin eelmisel aastal 2x läbi Nairobi, ühel korral oli transiit 9 h. Nii, et Elja, ei pea tegema. 

Olen kasutanud Ihi-Bupa't ja Globelink International'i (globelink.co.uk). Bupa maksis näiteks kõrvaarsti külastuse kinni ilma igasugu probleemideta.

Üks Antananarivo probleeme on ka aeg-ajalt tekkiv üsna paks sinakas sudu, hingata pehmelt öeldes keeruline.

Lingile, mille lisas arden25, klikates ja sealt veel ühe kliki kauguselt leiame, et otsebuss lennujaamast Marbella bussijaama maksab 6,15 eurot, sõidab 40-45 min. On ka teisi busse, kallemaid.

Marmolada võiks ju ka möödaminnes vallutada. Ise ronisin tippu 1997. aastal.

Martin, ka meie kasutasime GMT+3! Autojuht-giid oli Carl.

Meie aga võtsime ühelt kohalikult reisifirmalt täisteenuse: hotellid, džiip koos juht-giidiga, rahvusparkide külastused, paadisõidud, osad söögid, jm. Poiss oli autoga lennujaamas vastas ja viis meid esimeseks ööks hotelli Antananarivos, järgmisel hommikul ootas meid ülitäpselt hotelli eest ja sõit itta läks lahti. Tagasiteel kordus sama valemiga. Rääkis head inglise keelt ja tutvustas kohalikku eluolu. Rahvusparkides olid omad giidid, aga ekstra juurde ei maksnud. Käisime kahekesi septembris 2018. Madagaskarilt lendasime Reunionile hiljem.

Veetsin mõned päevad idüllilisel Lankayan'i saarel, Sandakanist 90 min kiirpaadiga Hästi mõnus snorgeldada, minisaarele teeb poole tunniga ringi peale, põhjanurgas on väike valvepost kahe automaatidega relvastatud sõduriga. Vt. https://www.sipadan.com/Lankayan.php 

FD62, need pika kärsaga riiakad, kuid armsad tegelased Iguazus, on koaatid ehk ninakarud.

Meie 3-nädalane tripp oli lühidalt selline: BA-Mendoza (kaugliini bussiga)- matk Aconcagua rahvuspargis-tagasi BA-sse-Iguassu (lennuk)-BA-praamiga Montevideosse (Uruguai)-Punta del Este (Uruguai)-Montevideo-BA. Uruguais rendiauto. Järgmine kord võtame ette lõunaosa.

постой брат, nüüd! Teemaalgataja soovitab vene keelt õppida ja YT-st end vene eluga kurssi viia, aga teda ennast ajab vist saadav piirideta info veidi segadusse, sest on "kuulnud et eestlasi seal eriti ei armastata ja rohkem häiriks kui mingid georgi lintidega fashistid kallale tuleksid" ja "valik on vist tohutult suurem kui Eestis või Euroopas, vähemalt mulje on jäänud.. Ja eeldaks et vist odavam ka..". Teemaalgatus iseenesest normaalne, kuigi ka veidi kahtlev, infot otsiv. Alles paar päeva tagasi oli uudis, kuidas eesti numbrimärkidega auto juhilt küsiti piiril vene poole peal 7000 € tagatist, kuna sõitis liisingus autoga. Septembri alguses oli asi õige hull, nüüd vist peaks olema ametnike kinnitusel asi jonksus. Uudis septembrist: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/liisinguautodega-paasemine-venemaale-on-raskendatud-narva-piiripunktis-on-elavas-jarjekorras-ooteaeg-hiigelpikk?id=83570657      

Olen elanud nii Portugalis (Algarves) kui ka Hispaanias, üle 10 aasta kokku. No ei ole mitte kohe nii, et Hispaanias liivarandu pole. On ja palju. Nii põhjas kui ka lõunas. Ka Hispaania Atlandi poolne edelarannik kuni Portugalini välja on üks väga heade liivarandade jada.

Mis puudutab paremat inglise keele oskust Portugalis, siis see on tõsi. Piisab, kui vaadata telekat või käia kinos Portugalis: filmid originaalkeeles ja all subtiitrid, Hispaanias aga kõik dubleeritud.

havoc, meie tegime Horombost kõrgemale ronimist u 500 m, nii 4200 peale. Andides Lõuna-Ameerikas olen ka korduvalt matkanud: kui ronisime Aconcagua't (6962 m), siis esimene aklimati päev oli esimeses laagris (Confluencia) 3400 m kõrgusel, kust tõusime 600 m ülespoole ja siis jälle alla 3400 m peale laagrisse magama, ülevalpool tuli neid laagreid ja aklimatipäevi veel. Samas olen lennanud Peruu pealinnast Lima'st, mis merepinna kõrgusel, Puno'sse Titicaca ääres(pea 4000 m) ja siis oli väga paha olla terve öö ja nõrkus järgmisel päeval. Vabandust off-topicu pärast, sest jutt ju Kili-st!

havoc annab asjalikku nõu, va -ühepäevane aklimatiseerime ei anna teile midagi. Kui teil on looduse poolt kõrguse taluvus, siis saate tippu, kui ei ole siis aklimatisseerimispäev teeb asja ainult halvemaks.

Ka ühepäevasest aklimatist on tavaliselt kasu (tõsi, palju sõltub organismist). Mägimatkajate kuldreegel ütleb, et matka kõrgel, maga all. Aklimatipäeval tehakse matk kõrgemale ja tullakse alla magama. Ideaalis peaks 3000 m-st ülespoole matkates tegema puhkepäeva iga 900-1000 m järel. Kili näitel, et kui esimene aklimatipäev (kui on) on Marangu raja näitel Horombo hüttides 3700 m kõrgusel, siis teine puhkepäev võiks olla Kibo hütis 4700 m kõrgusel, aga seal ei puhata pikalt, vaid keskkööl asutakse tipu poole rühkima.

Meie sõitsime Koh Changist Bangkoki minibussiga, mille tellisime suvalisest reisi-putkast tänaval (Koh Changil). Bussi hinnas ka praamipiletid. Saarele tulime ka minibussiga, aga seda Siam Rep'ist (Kambodža).

Olen roninud 2x Marangu rada ja mõlemil korral üks aklimati päev Horombos nagu sumsarr siin eelnevalt soovitas. Kili paketi tellisin ette ära esimesel korral ühest Keenia firmast (reis hakkas Keeniast), teisel korral aga Moshi's (Kili all) asuvast firmast. Täpsustan veel, et mõlemil korral sisaldasid paketid ronimisjärgset 4-päevast safarit erinevates rahvusparkides ja sama pikka rannalebo Sansibaril.

Tallinna lennujaam ju nii nunnu, lähengi sinna tihti soovitatust veidi varem, et juua rahulikult kohvi ja sirvida mõnda "raamatukokku" jäetud raamatut. Muideks, olen läinud ka eelmisel hilisõhtul, kuna lend väljus väga vara. Magasin magamiskapslis, hommikul jõin kohvi ja vaatasin, kuidas rahvast kinnikiilunud (väljusid hommikused tšarterid) turvakontrollist saabusid esimesed väsinud nägudega reisijad. Tõsi, see magamisvariant ei sobi lapsega reisimisel.

Viibisime Madagaskaril ühe nädala septembris. Kahjuks ei olnud see maailma suuruselt neljas saar meie seekordse reisi lõppeesmärk, seepärast ka nii vähe aega. Võtsime nädalase täistripi firmast GMT+3 (Great Madagascar Tours), http://www.great-madagascar-tours.com/

Reisisime kahekesi ja maksis 620 €/nägu. See sisaldas inglise keelt kõnelevat autojuht-giidi (rahvusparkides olid omad giidid) koos džiibiga, kesklassi hotelle (ja bangalosid) hommikusöökidega (söök on iseenesest väga odav), paadisõitu Pangalanes'i järvel, rahvusparkide sissepääse ja giide. Sõitsime idarannikule ja tagasi märksõnad Akanin'ny Nofy, Palmarium'i reservaat, Andasibe/Mantadia Rahvuspark. Nägime päevaseid ja öiseid leemureid nagu sifaka, indri (salvestasime nende vaalalaulu-sarnast "hüüdu"), bambusleemur, aye-aye, jne), erinevaid kameeleone, linde, putukaid, taimi. Tripp algas vastuvõtuga Antananarivo lennujaamas ja sinna ka meid "tagastati". 

No mõni vist ikka on:) Paraku Kagu-Aasias olen kasutanud "turistikaid". Kunagi töötasin Emiraatides, siis sai u kord nädalas Pärsia lahel püütud barrakuudasid ja ka marliine. Kalastanud olen veel nii lääne-kui ka ida-Aafrikas, Kesk-Ameerikas, jm-l.

Olen Sansibarile nii lennanud kui ka seda kiirlaeva kasutanud. Laev topitakse kohalikke triiki täis, samas on teisel korrusel konditsioneeri ja telekaga nn lennukiistmetega mõnus salong.

Olen Borneol käinud 3x, ükskord ööbisin KK-s (lähedal) siin: http://www.nexusresort.com/, kuid hind vist soovitust veidi kallim (sõltub muidugi kuupäevadest). Samas olen ka ööbinud kesklinnas ja rannas mõnulenud Tunku Abdul Rahman'i rahvuspargi saartel (linna vastas).