marks66

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
176 meeldimist
65 postitust / 975 kommentaari
103 (16.5%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Olin Kariibi mere piirkonnas 2004. aasta septembris, kui seal möllas pikaealine (moodustus 2. septembril Roheneeme saarte juures ja hakkas liikuma üle ookeani, "suri" 20. septembril) orkaan Ivan, mis tekitas parasjagu kahju- rahasse ümberarvutatuna 6. orkaan piirkonnas.

Sõitsime sarnasel trajektooril (Sloveenia ja Ungari asemel läbi Austria), kuid veidi kaugemale- Gibraltarisse- 2009. aastal, kahekesi. Tagasi sõitsin üksinda (õigemini koos koeraga), kuid... 5 aastat hiljem:) Siis tõmbasin kõverat veidi sirgemaks ja põrutasin võimalikult otse- läbi Prantsusmaa ja Saksamaa.

Lausa põlen uudishimust ja teabenäljast, et mis juhtub järgmisel aastal ja ka ülejärgmisel:)

CNN-s (oli vist laupäeval) rääkis üks turvaekspert, et tegelikult tänapäevased masinad tuvastavad ka mikroskoopilise lõhkeaine osakese ja tõenäosus on üliväike, et sellise näiteks läpakaga pardale saad. Samas, tõenäoliselt tänu nõrgale kontrollile ehk siis inimlikule veale, juhtus järgmine intsident: https://www.theguardian.com/world/2016/feb/03/explosion-daallo-airlines-flight-somalia-bomb
Ekspert CNN-s seletas, et siin oli lõhkeaine paigutatud arvuti DVD-driver'isse.
Kuid küsimus suurele ringile, et mis vahet- kas annan läpaka äraantavasse pagasisse või võtan käsipagasisse, st kummas on suurem tõenäosus pahalasel "nätakat" korraldada?

Ma võin ju selle pagasikindlustuse teha, aga kui olen näiteks ärireisija, kellel arvutis olulised programmid, ettekanded ja muu info- kui see pagas läheb kaduma (või saabub näiteks 3-päevase hilinemisega)? Või siis loodusfotograaf? Mis kasu sellest mul on, kui keegi mulle kunagi hiljem kogu krempli hüvitab, kui põhimõtteliselt kogu reis- olgu siis konverents või loodusretk-, lendab vastu taevast. Ja ärireisijad teevad ju ka tööd arvutiga lennu ajal nagu ka Veigo uudistes kirjutas. Ja mis teha siis, kui polegi äraantavat pagasit- kuhu ma selle arvuti siis pistan? Muidugi, kui on võimalus väravas ära anda ja läpakas või fotokas võetakse lennukipersonali poolt ülesse salongi, siis on see parem kui oma väärt kraam alla pagasisse toppida lootuses, et ei purune, ei varastata ära, ei kao koos pagasiga igavestele jahimaadele.

Asi ju ei ole ainult varastamises või purukspildumises- äraantaval pagasil on ju kombeks mõnikord lihtsalt haihtuda, heal juhul siis mitme-setme päeva järel välja ilmuda.

Tahtsin vastata nagu tripp, aga siis avastasin, et kasutan ühte kaardiäppi:)

andresk, Titicaca järve ikka mõtled ju:) Atitlan'i järv on Guatemalas.

Tarquin-olen Salvas kindlustanud ja ka kasutanud- nii reisitõrke kui ka tervisprobleemide korral. Toimis ilusti. Kusjuures reistõrke puhul olid minu reisikaaslastel Swedi kuldkaardi kindlustused ja neil läks hüvitise saamisega ikka päris kaua ja kuna asi vindus, siis tõid mu kaaslased Swedile minu Salva näite- et kindlustusfirma juba ammu hüvitanud. Seepeale hakati ka Swedis liigutama.

Kulutasin Svaasimaa peale 2 päeva (1 ööbimine), millest ühel päeval matkasin üksi tähistatud matkarajal. Matkarada oli täitsa OK, kõrval kõrges rohust pistsid pead välja impalad, veidi eemal kablutasid jaanalinnud. Kui rada jõudis järve äärde, tulid hoiatussildid- krokud ja jõehobud.

Meie tulime bussiga Siam Rep'st Koh Chang'ile ja pärast sõitsime saarelt bussiga Bangkoki. Praamipilet, just, hinna sees.

Bintan on ka saar (Indoneesia), kuhu saab Singapurist praamiga. Singapurlased käivad seal rannapuhkamas.

Minul on veebruarist 2005 Gambiast mõned märksõnad:

  1. mõnus kliima, lahedad rannad;
  2. kalapüük Gambia jõel (reisi eesmärk);
  3. giid-taksojuht Black-Buba (peaks siiamaania kandma särki "Estonia") ja tema vaesematest vaesed sugulased;
  4. teekeetmise tseremoonia;
  5. (eks)president Jammeh, kes "leiutas" HIV-viiruse vastase ravimi;
  6. "Teeme ära" a la Gambia: pühapäeval riisutakse ja kogutakse kogu prügi maanteede keskele (liiklus seiskub) ja pannakse põlema- pole prügi, pole probleemi:)

Elasin 9 aastat Hispaanias+1 Portugalis (Algarves), enamuse Hispaania-ajast Costa del Sol'is, Malaga Gibraltari vahel. Minu ujumisperiood lõppes novembri algusega, algas märtsi lõpus, aprilli alguses. Ma pole talisupleja:) Kõige varem sain vette 2. jaanuaril Tarifas (kus juba Atlandi ookean) ja vesi oli siis +18 (läänetuule, mis lükkas sooja pinnavee kaldasse). Costa del Sol'is võib vesi külm olla ka juuli keskel, sõltub tuultest ja hoovustest. Kui idatuul (meretuul), siis soe, kui läänetuul (maatuul), siis külm. Olukord sarnane näiteks meie Piritaga- protsessi nimi up-welling, kus tuul lükkab sooja pinnavee eemale ja külm tõuseb alt asemele. Alates Cabo de Gata'st (Almeria) ülespoole (Valencia-) see probleem juba minimaalne ja vesi suvel garanteeritult soe. Olen oktoobri keskel ka +23 veetemperatuuriga Costa del Sol'is ujunud, kuid näiteks 3 päeva varem oli +17-18. Nii et loterii ka suvel.
P.S. Olen ilmafriik ja mõõdan ööpäevaseid temperatuure (ka vee, kui võimalik), tuult, jne. ning kirjutan ka igapäevaselt ülesse.

Lendan ka tihti, otsest paanikat ei tunne, aga igasugune väiksemgi turbulents ajab ärevaks küll. Kunagi õnnestus ühel kauglennul istuda mitu tundi teise piloodi kohal (ärge küsige, kuidas see võimalik oli) ja kapten seletas mulle igasugu lennuki õhuspüsimise põhitõdesid. Siis küll kadus igasugune hirm ära. Aga muidu võtan ka Xanax'it, aeg-ajalt.
Kunagine lapstäht tegeleb lennuhirmu seljatamisega: http://www.accelerista.com/heateada/abc/seljata-teadlikult-lennuhirm/
Ja niisama lugemiseks:
http://www.ranker.com/list/celebrities-afraid-of-flying/celebrity-lists

OT, võtsime tänavalt mingist kioskist, kus müüdi erinevaid trippe. Käisin 3 aastat tagasi, pean märkmed ülesse otsima, et täpsemat numbrit nimetada. Kuna võtsime kamba peale terve "laeva", siis oli seal vist ka mingi allahindlus. Arvan, et see päevane retk kuskil 40-50 euri kanti jäi, varustus söögid hinnas+transport hotellist ja tagasi, ka meie püütud kala küpsetati kohe laevas ära ja käis lõunasöögi juurde. Neil oli ka snorgeldamisvarustus pardal ja kui kalapüügist villand sai, palusime kaptenil meid rifile kärutada ühe väikesaare juurde.

Olen käinud Mak'il ja Wai'l, kala püüdmas ja snorgeldamas. Paraku ööbisin ainult Chang'il ja tegin sealt päevaseid paaditrippe väikesaartele. Kenad kohad, aga keegi vist kuskil siin kommentaariumis väitis, et saarekesed liiga rahulikud, õhtul pole midagi teha. Mind ennast see ei morjendaks, aga inimesed on erinevad.

Olen püüdnud, Koh Changil, paadist.

Albufeira (linn) asubki Algarves (piirkond).

Mul on ATM mõnel korral kaardi "ära söönud", näiteks Hispaanias. Viimati Hispaanias oli ATM õnneks panga välisküljel, läksin sisse, nurisesin veidi, mille peale tehti automaat seestpoolt lahti ja sain kaardi kätte.

Kasutasin eelpoolnimetatud Binterit eelmisel sügisel lendamaks Tenerifelt Gran Canariale. Mugav ja suht odav.

Madrid asub Hispaania keskel, kiltmaal (Meseta), üle 600 m kõrgusel, mistõttu palavad suved ja suhteliselt külmad talved, võrreldes mereäärse ja lõunas asuva Malagaga. Olen elanud pikalt mõlemas linnas ja kui näiteks ühel aastavahetusel oli Malagas +20, siis järgmisel päeval Madridis aga pargitiikidel jää peal hommikul. Päeval päike soojendas plussini. Kui nüüd Veigo erand välja jätta, siis eelmisel aastal viibisin Madridis oktoobri teisel poolel, sooja päeval nii +18-20 ja öösel +7-9 (vaatasin märkmikust järgi), Malagas samal ajal öösel +15 ja päeval +25-27, kui lõunas oli ka üks väga sajune päev. Muideks, ajalooliselt kõige madalam temperatuur, mis Malagas registreeritud, on -0,9 kraadi (sama, mis Miamis). Tõsi, Wikipedia annab -3,8 (?!). Madridis on aga ajalooliselt madalaim temperatuur registreeritud jaanuaris 1945 ehk siis -10.1 kraadi.

Mnjaa, ise ka lennanud nendega nii mõnedki korrad Tansaanias. Kahju.

Firsty, kui te just Kili otsa jooksuga minna ei taha, siis on Kili+mitmepäevane safari suht keerukas (kuid võimalik) 7-päevaga teha. Arvestaks 8-9 päeva. Kili peale läheb min 5 päeva (käiakse ka lühema ajaga, aga need tegijad on ultra-midaiganes maratoonlased). Netis on erinevate tõusuradade pikkused ja arvestatavad ajakulud olemas. Arvestage ka aklimatiga, sest Kili on pea 6 km kõrge.
Veigo, Arusha Rahvuspargis saab ka ühepäeva-safari teha, algusega Arushast.