Viimased kommentaarid

Kas tal viisa on? Tourist visas for Egypt can often be obtained upon arrival in Egypt, for citizens of most countries (It is highly recommended to confirm visa particulars with the appropriate consulate, however).
However, citizens of the following countries are required to be in possession of a pre-arrival visa: Afghanistan, Algeria, Armenia, Azerbaijan, Bangladesh, Bosnia-Herzegovina, Chechnya, Croatia, Georgia, India, Indonesia, Iraq, Iran, Israel, Kazakhstan, Kyrgyz, Lebanon, Macau, Macedonia, Malaysia, Moldavia, Montenegro, Morocco, Pakistan, Palestine, The Philippines, Serbia, Slovenia, Sri-Lanka, Tajikistan, Thailand, Tunisia, Turkmenistan, Ukraine, Uzbekistan and all African countries.
Kas ta Kiievi saatkonnast ei saa küsida järgi? Või saan ma millestki valesti aru?https://www.facebook.com/Egyptinkiev/ Veebileht millegipärast ei avanenud.

Olen läbi Doha lennanud nii korda kümme, viimati veidi üle nädala tagasi. Seal erinevad nn jaamad (üks suur terminaal ja 5 "jaama"- A,B,C,D,E), mille mõnede ja terminaali vahel käib rong. Näiteks, lennates Aucklandist tagasi Euroopasse (Helsingisse) pidime kasutama rongi, aga Helsingi-Doha-Auckland lennul mitte. Mina 50 min ümberistumisega oma närve ei kulutaks, kuid- nagu Veigo kirjutas- kui lennud ühel piletil, siis QA ise toimetab, kui miskit valesti.

Head pildid, nii mõnigi tuttav nägu:) Olen ka geoloog ja olin selle reisiplaaniga kursis. Ei saanud osaleda, kuna sõitsin veidi hiljem Vanuatule. Võib-olla panen järgmisel aastal pundi kokku Kamtšatka-tripiks, sest tehti selline ettepanek.

Andri, jälle pean ühe lingid lisama:) Käisin Ambergris Caye'lt snorgeldamas Shark Ray Alley'l: http://www.holchanbelize.org/dive.html, http://www.atlasobscura.com/places/shark-ray-alley Põhimõtteliselt ujud külg-külje kõrval ammhaide ja astelraidega. Teine kuulus koht Belizes, mis maailmakuulus sukeldujate seas (kus ka käisin), on Blue Hole: http://www.atlasobscura.com/places/great-blue-hole Sinna aga sõitsime mandrilt. Samas, Tulumi rand on üks maailma ilusaimate hulka kuuluv ja lihtsalt rannapuhkuseks super.

Just, langatuslehter on seotud põhiliselt ikkagi karstiga, s.t kui karbonaatkivimite (lubjakivi või dolomiit) lõhedes liikuv vesi seda lahustab ja purustab, moodustades karstikoopaid. Liikuv vesi muutub jõeks (salajõeks), mille lagede kokkuvarisemise tagajärjel tekivad langatuslehtrid (nimetatakse ka karstilehtriteks, kuid mõnikord ei ole tegemist karstiga). Eestikeelne nimi sellepärast, et ka meil on omad cenote'd:)

Mina sulistasin Yukatanil siin (ja mõnes cenote's veel): http://www.grancenote.com/ Kah Tulumi lähedal asub. Geoloogina pean mainima, et cenote'l on ka eestikeelne nimi: (sügav) langatuslehter:)

AndresR- Sinu pildil on pesukaru sugulane koaati ehk ninakaru (nasua nasua).

Sõltub, millal kevadel. Bulgaarias tõenäoliselt ujuda ei kannata, kuid Türgi lõunarannikul olen vähemalt ise aprillis ujunud. Ise läheks aga sellise valiku puhul Kreetale, samas ei oska öelda, kas seal 7-aastasele tegevust leidub sel ajal.

Minu regulaarne ujumisperiood Vahemere ääres Malaga piirkonnas lõppes harilikult novembri algusega, kuid olen vette saanud ka hiljem (pole päris talisupleja). Seda siis vahelduva eduga u 10 aasta jooksul. marslane kirjeldab keskmist oktoobri lõpuosa üldiselt sarnaselt minu kogetule. Siiski olen saanud ka kätte veidi kuumemaid kui +25 "lakse" ja on olnud jahedamaid päevi kui +20. Ja lihtsalt teadmiseks ilma muutlikkusest ning prognoosidest: laupäevases Postimehes avaldatud fakt, et 1984. a 19. augustil oli Tallinnas alla +5 :)

@puhkus- tänud, hea teada! Lugesin ka Tripadvisorist jm-lt arvustusi, mis on seinast seina. Mul vaja lihtsalt üks öö ära olla enne lendu Vanuatule. Paistab siiski, et tühistan bronni ja teen mujale, vb ka Aquarius on the Beach'ile.
ATM-dest hoian üldse eemale:)

@puhkus, miks ei sobi Tropic of Capricorn? Bronnisin just selle hotelli septembriks, kui peatun lühiajaliselt Nadil.

Aga mis siin naljakat on, milord? Paljud reisifirmad pakuvad reispakette- olgu selleks lend+hotell või siis kohapealne ringreis, kus bronnitakse liinilennul teatud arv kohti. Vanasti maksid lennufirmad reisifirmadele komisjoni, nüüd "tuleb vahelt võtta":) Raamatu võid ju ka osta otse internetist või siis raamatupoest, kus reeglina kallim. Aga Top10-ga kogemused puuduvad ja kuidas on üles ehitatud nende ärimudel, ei tea.

Rysy on kenasti tehtav ka tavaturistile ja kui pilves pole, on vaated kenad.

Täpsustan veidi oma 22.05 kommentaari uudisega Gibraltari ajalehest (vabandust juba ette tõlke puudumise pärast!): http://chronicle.gi/2017/01/schengen-changes-will-bring-tighter-border-controls/
Ja siit mõned valitud lõigud.
"Spain, however, is part of the Schengen area. That means Spanish authorities will be legally obliged to conduct checks on all persons walking or driving to and from Gibraltar.
Spain has invested in automated gates for pedestrians at the La Linea border which will enable it to comply swiftly with the requirements by scanning documents and automatically checking against the necessary databases.
But while the so-called Automated Border Control gates are able to read modern British passports, they cannot yet retrieve data from ID cards issued in Gibraltar."
Tõsi, jutt on, et nn automaadid "ei loe" Gibraltari ID-kaarte.
Vahemikus 2009-2014 lõpp ületasin seda piiri pea iga päev, siis neid "automaate" polnud. Seepärast mainisin, et võiks keegi kirjutada, kes on viimasel ajal piiri ületanud ja seda ka tehti.
Ja veel: paraku on Hispaania-pool paistnud silma erinevate "trikkidega" piiriületusel, mis viisid vahepeal kuni 7-tunniste järjekordadeni Gibrast väljasaamiseni ja kuni 4-tunniste sisenemistega Gibraltarisse (autoga piiriületuse korral). Jalakäijate puhul on mu enda kogemus 2 tundi piiriületust Gibraltarist Hispaaniasse. Kuuldavasti on asjad paranenud, aga Hispaania on juba maininud, et ei garanteeri "normaalset" piiriületust pärast BREXIT-it.

Käisime 2005.a tšarterreisiga Londonist, 1 nädal lend+hotell läks maksma veidi üle 300 inglise naela. Vaatan, et nad ikka veel tegusad: https://www.gambia.co.uk/

Üks mu teadlasest sõber ütles ühel konverentsil, et kõige "ökom" on võtta palgapäeval palk sularahas välja ja panna põlema (natuke emissiooni siiski tekib).

Aga nõus- siiani intelligentsem küsimustik, millele Tripis olen vastanud. Aga igasugune "bio-" on kaheteraga mõõk.

Oot nüüd! Just äsja jõustusid uued Schengenisse-sisenemise eeskirjad kolmandatest riikidest (k.a EL-i mitte-Schengeni omadest), st kui Gibraltar laseb vabalt sisse (on otseselt öelnud, et nemad kontrolli tõhustama ei hakka, kuna pole Schengenis), siis Hispaania mõtleb veel kuidas seda rakendada. Mis tähendab, et ID-kaardiga saate küll Gibraltarisse sisse, kuid hispaanlane võib piiril tuututada. Tõenäoliselt probleeme siiski ID-kaardiga Hispaaniasse sisenedes ei teki. Olen Gibraltari piiri 5 aasta jooksul ületanud vaat ega iga päev, kuna mul oli firma Gibraltaris, aga elasin Hispaania poolel. Kuid viimati käisin seal 2015. a suvel. Nüüd võiksid kommenteerida need, kes viimastel nädalatel on piiri ületanud. Loen ka igapäev online Gibraltari-uudiseid, sellest uuest piiriületusest on olnud juttu, aga kui oleks mingi jama, siis oleks see ka meedias peateema, kuna igal päeval käib Hispaaniast Gibrasse tööl 8000-10000 inimest.

Arvates, et teemaalgataja küsib riiki, siis vastan- Eestimaal ehk kodumaal. Ei vaja vist põhjandamist:)

Kui reisin käsipagasiga, ka kaugetele maadele, siis midagi suurt kaasa ei raba, mingi väike koopia, 5-10 cm kõrge) tuntud vaatamisväärsustest nagu Angkor Wat või Chichen Itza, geoloogina tihtipeale ka mõni kivi saab kotti peidetud; ka kohaliku sümboolika või kirjetega T-särke (viimane selline Gröönimaalt). Kui on suurem pagas, siis olen näiteks Borneolt kaasa toonud puhkpüssi nooltega, Aafrikast maske, jne.

Olin Kariibi mere piirkonnas 2004. aasta septembris, kui seal möllas pikaealine (moodustus 2. septembril Roheneeme saarte juures ja hakkas liikuma üle ookeani, "suri" 20. septembril) orkaan Ivan, mis tekitas parasjagu kahju- rahasse ümberarvutatuna 6. orkaan piirkonnas.

Sõitsime sarnasel trajektooril (Sloveenia ja Ungari asemel läbi Austria), kuid veidi kaugemale- Gibraltarisse- 2009. aastal, kahekesi. Tagasi sõitsin üksinda (õigemini koos koeraga), kuid... 5 aastat hiljem:) Siis tõmbasin kõverat veidi sirgemaks ja põrutasin võimalikult otse- läbi Prantsusmaa ja Saksamaa.

Lausa põlen uudishimust ja teabenäljast, et mis juhtub järgmisel aastal ja ka ülejärgmisel:)

CNN-s (oli vist laupäeval) rääkis üks turvaekspert, et tegelikult tänapäevased masinad tuvastavad ka mikroskoopilise lõhkeaine osakese ja tõenäosus on üliväike, et sellise näiteks läpakaga pardale saad. Samas, tõenäoliselt tänu nõrgale kontrollile ehk siis inimlikule veale, juhtus järgmine intsident: https://www.theguardian.com/world/2016/feb/03/explosion-daallo-airlines-flight-somalia-bomb
Ekspert CNN-s seletas, et siin oli lõhkeaine paigutatud arvuti DVD-driver'isse.
Kuid küsimus suurele ringile, et mis vahet- kas annan läpaka äraantavasse pagasisse või võtan käsipagasisse, st kummas on suurem tõenäosus pahalasel "nätakat" korraldada?

Ma võin ju selle pagasikindlustuse teha, aga kui olen näiteks ärireisija, kellel arvutis olulised programmid, ettekanded ja muu info- kui see pagas läheb kaduma (või saabub näiteks 3-päevase hilinemisega)? Või siis loodusfotograaf? Mis kasu sellest mul on, kui keegi mulle kunagi hiljem kogu krempli hüvitab, kui põhimõtteliselt kogu reis- olgu siis konverents või loodusretk-, lendab vastu taevast. Ja ärireisijad teevad ju ka tööd arvutiga lennu ajal nagu ka Veigo uudistes kirjutas. Ja mis teha siis, kui polegi äraantavat pagasit- kuhu ma selle arvuti siis pistan? Muidugi, kui on võimalus väravas ära anda ja läpakas või fotokas võetakse lennukipersonali poolt ülesse salongi, siis on see parem kui oma väärt kraam alla pagasisse toppida lootuses, et ei purune, ei varastata ära, ei kao koos pagasiga igavestele jahimaadele.