AirAsia loobus kontinentidevahelistest kauglendudest
veigo
veigo
30. juuni 2017 02:09

Aastaid maailma parimaks odavlennufirmaks nimetatud AirAsia igasugused uudised on aja jooksul tõestanud, et uudisväärtust on neis suhteliselt vähe. Plaane on siia ja sinna, kuid teoks saavad neist vähesed.

Ka Trip.ee-s sai kirjutatud, et AirAsia plaanib taas lende Euroopasse ja USA Läänerannikule. Euroopas on AirAsial kogemus olemas – kuid 2012. aastal tõmmati lennuplaanist maha nii London kui Pariis. Huvi Euroopa-suunal pole siiski kuhugi kadunud, kuid ajad näivad praeguseks olema vähe teised.

Kui varem oodati, et odavlennufirmad pakuvad märkimisväärselt soodsamaid lende Euroopast Aasiasse, siis nüüd näib see teema üsna maas olema. Efektiivsemad lennukid ja madalam kütusehind võimaldab täisteenusega lennufirmadel odavlennufirmadega kaugelt paremini konkureerida. Ausalt öeldes pole ühtegi tõsist põhjust, miks AirAsial võiks olla nüüd oluline konkurentsieelis, kui nad oma marginaali just väga alla ei suru.

Kuigi AirAsia asutaja ja tegevjuht Tony Fernandes viitab oma Twitteri-säutsudes, et las need täisteenuse lennufirmad pea hinnasõda Euroopast Aasiasse, on tõsiasi see, et odavlennufirmadelt oodatud hinnaeelis on praeguseks sageli kadunud. Kes see neid marginaale täpselt teab, kuid soodsad lennupakkumised Aasiasse (eriti Kagu-Aasiasse) on tänaseks pigem reegel, kui erand. Fernandes jätab sujuvalt mainimata, et Norwegian (mis on samuti odavlennufirma) suudab Euroopast Aasiasse päris häid hindu pakkuda. Ilmselt on küsimus pigem lennukipargis. Kaudselt on seda tunnistatud, sest plaan oli liisida kauglendudeks kaks Boeing 777-300ER tüüpi lennukit (mis on odavlendude pakkumiseks ilmselt liiga suured).

AirAsial oli sihikul ka Los Angeles, San Francisco ja Las Vegas, kuid ka need plaanid on vähemalt hetkel külmutatud. Lend Jaapanist (Osaka) Honolulusse jääb pigem erandiks ja lennufirma edasine tähelepanu on siiski Aasia-siseste lendude arendamisel. Kokkuvõttes tundub olema üsna mõistliku otsusega, sest lennundusturg pole päris sama, mis näiteks 2-3 aastat tagasi. Odavlennufirmade konkurentsieelis kauglendudel on möödunust selgelt väiksem, kuid samas ei saa arvata, et odavlennufirmad turundusest ja matemaatikast midagi ei tea. Meid, reisijaid, peaks see muidugi ainult rõõmustama.

Kuid kokkuvõttes – ühtegi AirAsia uudist ei saa kunagi täielikult usaldada. Siiski, ridade vahelt loetud tõde odavlennufirmade hinnaeelise vähenemisest näib olema kõikidele pärale jõudnud.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased