AirAsia plaanib Kagu-Aasiast otselende Stockholmi ja Kopenhaagenisse
veigo
veigo
16. juuli 08:09

Tuleb tunnistada, et AirAsiat puudutavat uudisvoogu lugedes tekib kohati rohkem küsimusi kui saab vastuseid. Hiljuti sai vahendatud uudist, kus AirAsia tegevjuht Tony Fernandes teatas plaanist avada uus hub ehk sõlmjaam Lähis-Idas, mis oleks vahelüli Aasia ja Euroopa vahelistele lendudele. Nende lendude puhul oleks sihikul Ida-Euroopa linnad, võimalike sihtpunktidena näiteks Praha, Varssavi ja Budapest.

Et asi saaks segasem, siis paralleelselt reklaamib AirAsia ka plaani esimese odavlennufirmana üles ehitada kauglende pakkuv lennuvõrgustik, mis ühendaks AirAsia sõlmjaamasid Bangkokis ja Kuala Lumpuris Euroopa, Aafrika, Lähis-Ida, Jaapani ja Ameerikaga. Juuli alguses sõlmiski Air Asia eellepingu Airbusiga 70 Airbus A321XLR (neist 20 optsioonina) ostmiseks.

Kui odavlennufirmade ärimudel toimib eelkõige punktist punkti lendamisena, siis AirAsia soovib hakata jätkulendude broneerimise võimalust ka kauglendudel, muutudes sisuliselt võrreldavaks tavalennufirmadega. Kagu-Aasias saab jätkulende (mõnes kohas ka lend+buss) broneerida juba praegu.

AirAsia on avaldanud ka võimalikud sihtkohad, kuhu A321 ja A330 lennukitega lende plaanitakse (kauglende opereerib AirAsia X). Meile vast kõige olulisem on, et Euroopas on A330neo otselendudega sihikul ka Stockholm ja Kopenhaagen. See oleks suurepärane täiendus 2025. a. detsembris algavatele Norse Atlanticu lendudele Stockholmist Bangkokki ja Phuketisse.

Euroopale lisaks kaalutakse lende Aafrikasse, võimalikeks sihtkohtadeks Kairo, Nairobi ja Kaplinn. Jällegi veidi vastuoluline info, sest Nairobisse Kuala Lumpurist juba lennatakse, kuid liin suletakse 1. septembril.

Veelgi lennukam on plaan hakata Euroopa kaudu lendama USA idarannikule ja Vancouverisse ning Jaapani kaudu USA läänerannikule ja Torontosse.

AirAsia pole asjatult tunnistatud maailma parimaks odavlennufirmaks juba 16 aastat järjest. Nendega ongi mõnus lennata. Aga Tony Fernandese suust jõuab meediasse alati kaugelt rohkem plaane, kui neid teoks saab. Ka jutud Euroopa lendudest on käinud juba aastaid. Selge on siiski see, et AirAsias on midagi teoksil ja lennukitellimused on sisse antud. Aga ootaks kõigepealt ära, kui mõni kaugliin ka reaalselt käivitub.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased