See pealkiri pole ise välja mõeldud, vaid võtab kokku Airbnb kaasasutaja ja tegevjuhi Brian Chesky hiljutise sõnumi eramajutust vahendava Airbnb aktsionäridele. Kui Airbnb 2008. aastal asutati, siis oli selle eesmärgiks pakkuda soodsat majutusalternatiivi hotellidele. Kuid viimase aasta-paariga on jõutud olukorda, kus hotellid pakuvad üldjuhul paremaid hindu, kui Airbnb.
Näiteks Briti tarbijakaitseorganisatsioon Which? võrdles Airbnb ja hotellide keskmisi hindu ning leidis, et 50 vaadeldud linnast oli hotellimajutus 38 juhul Airbnb-st odavam. Kõige suurem hinnavahe paljastus Santorinil, kus ühe voodiga majutus oli keskmiselt 84£ (98€) öö kohta kallim, kui hotell. Seega maksaks nädalane puhkus Airbnb-st võttes ligi 700€ rohkem.
Which? Hinnavõrdlus suuremates linnadesÜsna sarnasele järeldusele jõuti ka ühes teises uuringus.
Airbnb ja hotellide hinnavõrdlus Euroopa linnades (deluxehomes.com)Airbnb-s märgati eramajutuse hinnatõusu umbes poolteist aastat tagasi. Airbnb on püüdnud sellele vastata erineval viisil: muutes hinna läbipaistvamaks, pakkudes hinnavõrdlust hotellidega ja täiendavaid soodustusi pikaaegsetele majutujatele (nädal ja rohkem).
Muudetud on ka majutajate käitumist – 300 000 majutuse pakkujat on koristustasu kas langetanud või täielikult kaotanud. Koristustasu ongi Airbnb üks vastuolulisemaid tasusid. Kliendid on kaua kaevanud, et on mõistatamatu, miks peavad nad lisaks kohustusele öömaja koristatult üle anda veel täiendavalt koristustasu maksma.
Tundub, et Airbnb ärimudel loodetud kujul enam hästi ei tööta. Loomulikult ei saa kõike taandada puhtalt hinnale, aga kas mitte see ju Airbnb algidee polnudki? On linnu, kus Airbnb majutus võib pakkuda korralikku säästu (Võrdlus: nendes Euroopa linnades on Airbnb hotellist odavam) ja Airbnb-d tasuks kaaluda ka suurema seltskonna majutust otsides, aga üldiselt on Airbnb-l eeliseid varasemast vähem või üldse mitte. Nagu näha, on Airbnb olukorrast teadlik – näis, mis ette võetakse.
Airbnbs külaliste arvustused on selgelt liiga positiivsed. Külalised jätavad kõik negatiivse mainimata (mitte alati, aga sageli) ja see muudab tagasiside lugemise mõttetuks. Lisaks on arvustuste sorteerimine ja filtreerimine arendus, milleni Airbnb pole jõudnud, sest see aitaks negatiivseid majutajaid vältida. Tulemuseks on pettunud tarbijad. Booking sellist teatrit ei mängi ja kõik on lugemiseks väljas. Airbnbs pead skrollima ja skrollima nagu lollakas. Lisaks võimaldab booking näha ka külastaja päritoluriiki, mis on vahel väga oluline. Näiteks sakslased kaebavad Lõuna-Euroopas käies iga väikse asja üle. Ka siseturist on sageli asjatult kriitiline.