Airbus: varsti saab lennuki pagasiruumis magada

Möödunud naljapäeval sai viidatud uudisele, kus American Airlines pakub eriti säästlikele reisijatele võimalust lennata kasti sees lennuki all olevas pagasisektsioonis. Tänaseks on 1. aprillist natuke aega möödas ja selgub, et naljana mõeldud uudises on peidus päris tõsiselt võetav iva. Nimelt teatas lennukitele interjööre ja muud varustust tootev Prantsusmaa ettevõte Zodiac Aerospace, et on tegemas koostööd Airbusiga, arendamaks lennukite all olevas pagasiruumis välja reisijatele mõeldud magamismoodulid.

Airbusi ja Zodiaci idee on iseenesest lihtne: tavalised pagasikonteinerid on vajadusel asendatavad standardsete magamismoodulitega (ja vastupidi) lennuki tavapärase pöörangu käigus. Magamismoodulite paigaldamine ei nõua lennukitelt ümberehitustöid, sest need toimetatakse lennuki alla pagasi laadimisuste kaudu.


Fotod: Airbus

Esimeses faasis arendatakse magasmismoodulid aastaks 2020 (sinna pole ju enam kaua!) välja Airbusi A330 lennukitele. A330 on esmavalik eelkõige põhjusel, et hetkel on umbes 150 A330 lennukile juba paigaldatud alumisele tekile pardameeskonda puhketsooni viivad trepid. Airbus uurib ka võimalusi paigaldada sarnased moodulid Airbus A350 lennukitesse. Teatavasti hakatakse selle lennukimudeli ULR (ultra long range) versiooni kasutama ülipikkadel lendudel, kus turistiklassi reisijad oleks kindlasti rahul, kui lennureisi ajal tekiks võimalus horisontaalasendis sõba silmale lasta.

Lisaks magamismoodulitele on Airbus uurinud võimalusi ka muude moodulite paigaldamiseks. Airbusi kodulehelt leiab visandeid lounge’i, konverentsiruumi ning pere- ja lastetoa kohta. Lennukitootja on töös olevaid plaane tutvustanud ka erinevtele lennufirmadele, kellelt on saadud positiivset tagasisidet. Võib arvata, et üks neist on Qantas, mille juht räägib entusiastlikult kauglendudel pakutavast joogatoast.


Airbus A330 pagasiruum

Kogu selle asja juures on vaid üks probleem. Nimelt saab lennuki pagasiruumi paigaldada mooduleid, mis on kuni 1,65 m kõrged. See tähendab, et enamik inimesi seal püsti käia ei saaks. Seetõttu võib arvata, et juhul, kui sellised moodulid kasutusloa saavad, valivad lennufirmad lennuki pagasisektsiooni pigem hotelli tüüpi magamismoodulid, kui lounge’i või mõne teise premium-pinna. Teada pole ka, kuidas kavatsetakse lahendada alumise korruse evakueerimisvõimalused võimalikus hädaolukorras.