Amsterdam käivitab "Püsi eemal!" kampaania
veigo
veigo
19. dets 2022 08:03

Amsterdam on kahtlemata Euroopa üks populaarsemaid sihtkohti, mida külastab aastas üle 21 miljoni turisti. Kultuuriväärtuste ja kanalite kõrval on Hollandi pealinn tuntud ka oma liberaalse suhtumise poolest alkoholi, kergetesse narkootikumidesse ja seksi. Paljud turistid on seda ära kasutanud, arvates, et liberaalsus tähendabki, et "kõik on lubatud". Nüüd plaanib Amsterdami linnavalitsus 2023. aasta alguses algatada kampaania "Stay Away" ("Püsi eemal"), et teha välismaalastele selgeks, mis sorti turistid pole sinna enam oodatud.

Nimelt näitavad uuringud, et 16% intervjueeritud turistidest nimetas oma reisi peaeesmärgiks kohvipoe külastamist ja umbes pooled ütlesid, et plaanivad kindlasti kohvipoodi külastada. Amsterdami rohkem kui 160 kohvipoest 92 asub kesklinnas ja need müüvad kanepit kümnetele tuhandetele turistidele iga päev. Kõikidest kohvipoe külastajatest umbes pooled ongi välismaalased.

Soodsad odavlennud Amsterdami on linnast teinud ka poissmeestepidude sihtkoha. Põhiliselt nädalavahetusel toimuvad peod kipuvad olema alkoholirohked ja lõppema punaste laternate rajoonis. Pole haruldane, kui sellised peod lähevad käest ära ja hakatakse häirima linnaelanikke.

Plaanitava antiturismikampaania eesmärgiks on muuta Amsterdami kuvandit välismaal ning see on suunatud kanepiturismi, poissmeeste pidude ja seksituristide vastu. Linnavalitsusel on valminud ka ettepanekute pakett, kuidas ebasoovitavat turismi vähendada. Muuhulgas pannakse ette piirata kanalituuride arvu, pubide, baaride ja restoranide lahtiolekuaegu ning punaste laternate rajoonis nädalalõppudel akendel nähtavat. Lisaks soovitakse Amsterdami kesklinnas vähendada võimalusi pubirallideks ja poissmeeste pidudeks.

Et linna teha kohalikele elanikele elamisväärsemaks, on Amsterdami võimudel soov piirata Airbnb tüüpi lühiajalisi majutusvõimalusi, mis on üürihinnad üles viinud ning pikemas plaanis soovitakse vähendada turistide arvu alla 10 miljoni. Need turistid, kellel on suurem huvi linna vaatamisväärsuste kui kohvipoodide vastu, on siiski endiselt teretulnud. Küsimus on mõistlikus tasakaalus turismi ja kohalike elanike elukvaliteedi vahel.

Amsterdam pole Euroopas esimene linn, kes turismipromole teise nurga alt vaatab. Kopenhaagen lõpetas traditsioonilise sihtkohaturunduse juba 2017. aastal. Varsti saame näha, kas Amsterdami plaanitav kampaania ka vilja kannab.

Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased