Nagu varem sai kirjutatud, ootab Lufthansa riikliku tuge lisaks Saksamaale ka Belgias, Austrias ja Šveitsis, kus tegutsevad Lufthansa tütarfirmad. Seni on positiivse otsuse langetanud ainult Šveitsi valitsus. Austrias ja Belgias, nagu ka Saksamaal, on läbirääkimised alles käimas, kuid üldiselt ei kipu riigid Lufthansat lihtsalt niisama toetama, vaid soovivad Lufthansalt ka midagi vastu saada, seda näiteks osaluse ja suurema sõnaõiguse näol.
Austrias oodatakse Lufthansalt muuhulgas ka ökoloogiliste ja sotsiaalsete kohustuste võtmist. Ökoloogiliste kohustuste all mõistetakse vajadust uuendada Austrian Airlinesi vananevat lennukiparki uuemate keskkonnasõbralikumate lennukitega. Seni on Lufthansa uute lennukite muretsemisel nii Austrian Airlinesi kui Brussels Airlinesi puhul olnud selgelt passiivne.
Austria poliitikud ei kipu välistama ka Austrian Airlinesi võimalikku pankrotti. Ja poliitikutel on Lufthansaga läbirääkimistel kasutada omad trumbid. Nii on Austria valitsusega ühendust võtnud British Airwaysi emafirma IAG ja Etihad Airways. IAG-l on esindatus Viinis juba olemas. Kontserni kuuluv odavlennufirma Level sõdib seal Wizz Airi ja Ryanairiga. Sellelt baasilt oleks küllalt lihtne laieneda. See tähendaks seda, et senine Star Alliance’i sõlmjaam muutuks hoopis Oneworldi sõlmjaamaks. See oleks Lufthansale moraalselt muidugi hävitav, kuid omajagu Lufthansa senise poliitika tagajärg. Austrian Airlinesi on käistletud pigem kui ettevedajat Lufthansale ja Austria poliitikud pole unustanud Lufthansa täitmata lubadust avada Viinist rohkem kaugliine.
Viini vastu on huvi üles näidanud ka Etihad, kelle pakkumine sarnaneb IAG omaga. Mõlemad lubavad Viini tuua oma lennukid ja avada uusi ühendusi. Ka Etihadil on varasem kogemus Viiniga olemas. Aastatel 2014 kuni 2017 toimetas Air Berlin reisijaid Austriast Abu Dhabisse. Praeguse seisuga avab Etihad liini Abu Dhabist Viini 1. juulil.
Niisiis, tühja kohta Viinis ei tekiks ka Austrian Airlinesi teoreetilise pankroti korral. Odavlennufirmad on Viinis viimased aastad nagunii väga aktiivsed olnud, Wizz Air on muuhulgas avamas uut liini ka Tallinnasse. Veidi küsitavam on, kas Lauda plaan Tallinnasse lendama hakata teostub. Ryanair on ähvardanud Lauda Viinis sulgeda, kuid pakkuda ise veelgi suuremat konkurentsi. Kuna Euroopa-siseste lendudega Viinist ei tundu muret olevat, on Austria poliitikute suurem huvi kauglendude vastu mõistetav.
Igal juhul peab Lufthansa Austrias tegema poliitikutele vastuvõetava pakkumise, sest tundub, et Lufthansa väljapressimistele ei kavatseta niisama lihtsalt järgi anda ja seekord on poliitikutel läbirääkimistel kasutada mitmed trumbid. Lufthansa on teatanud, et nad soovivad oma lennundusgruppi ka kriisijärgselt koos hoida. Sel juhul pole justkui teist varianti, kui Lufthansa juhid peavad oma senist üsna ülbevõitu läbirääkimistaktikat muutma.
Mulle meeldivad need "ei välista" pealkirjad. Ma ei välista, et olen juba see nädal multimiljonär. Sai lotopilet ostetud.
Vihje saadud, kuid antud juhul tundus selline sõnastus adeekvaatne. Lihtsalt Austria sõnum Lufthansale: nad ei plaani Austriani iga hinna eest päästa.
Eks lõpuks mingi kokkulepe nagunii sünnib, aga praegu on see hetk, kus Austrial on võimalus aastaid kestnud alandamise eest midagi vastu nõuda. Tundub loogiline, kui tagataskus on erinevad alternatiivvariandid.
Nõus, siia sobib see väljend paremini kui mujale, olemas oht rahast ilma jääda.