Bangkoki Don Mueangi lennujaam töötab täisvõimsusel

Bangkok

Bangkoki odavlendude keskus Don Mueangi lennujaam on sel aastal saavutanud täisvõimsuse 52 lendu tunnis, mis teeb 700 - 800 lendu päevas, kirjutab Bangkok Post. See tähendab, et sel aastal peaks Don Muenag teenindama 40 miljonit reisijat, 2020. aastal 41 miljonit ja 2023. aastal 45 miljonit reisijat aastas.

Kuna lennujaama laiendada ja täiendavat maandumisrada ehitada pole võimalik, tähendab see paratamatult seda, et Don Mueangis kasvab lendude hilinemiste arv. Nagu kogemus näitab, on seal hilinemised juba praegu pigem reegel kui erand. Et lendude arv parema kontrolli alla saada, soovib lennujaama haldav Airports of Thailand, et odavlennufirmad kasutaksid seal rohkem suuri laia kerega lennukeid, mis mahutaksid vähemalt 100 reisijat rohkem. Suured lennukid teatavasti odavlennufirmade ärimudeliga hästi ei klapi, kuid kui saadaolevate slottide arv muutub tõesti kriitiliseks, võib mõni lennufirma mõnel tihedama liiklusega liinil seda teed minnagi. Airbus A330-300/900 lennukite tellimus on sees nii AirAsial (AirAsia X) kui Lion Airil.

Don Mueang oli planeeritud teenindama 30 miljonit reisijat aastas. Suvarnabhumi lennujaama valmides see 2006. a. septembris suleti, kuid juba poole aasta pärast avati see uuesti ja sellest kujunes üks suurimaid odavlendude sõlmjaamasid terves maailmas.

Seoses reisijate arvu kasvuga on vastavalt võimalusele reisijate teeninduspinda suurendatud. Saabuvate lendude piirivalvurite lette on kasvatatud 39 pealt 51-ni, lahkuvatel lendudel 36 pealt 40 letini. Kasvanud on ka immigratsioonis töötavate inimeste arv.

Veidi kaugemates plaanides on Don Mueangi ühendamine 3 kilomeetrise monorelss raudteega BTS-i (Bangkok Transit System) rohelise liiniga. Selle tasuvusuuring peaks valmima 2020. aasta märtsis, ehitamine algab heal juhul 2021. aastal. Veelgi kaugem tulevikumuusika on kiirrongi liin, mis ühendaks Suvarnabhumi, Don Mueangi ja U Tapao lennujaamasid.

BTS'ga ühendamine oleks super.
See on nii tobe tühi jupp seal BTS'i ja lennujaama vahel.
Mitte kõik taksodki ei taha Mo Chit'st lennujaama sõita (kuigi ma ei saa aru, miks küll - lennujaamast saab ju kindlasti kliendi tagasisuunas).
Bussiga küll saab aga see ei pruugi sealt eriti mugav olla pagasiga reisides (riigist välja või sisse).