
Reisijatele hilinenud lendude puhul lennufirmadelt ettenähtud kompensatsioone nõuda aitav firma AirHelp on ritta seadnud 34 lennufirmat, võttes arvesse, kui kiirelt ja vastutulelikult lennufirmad reisijate kompensatsiooninõudeid rahuldavad. Lisaks võeti arvesse lennufirma teenindustaset ja lendude väljumise täpsust. Teenindustaseme hindamisel toetuti lennunduskvaliteeti monitooriva Skytraxi poolt lennufirmadele antud hinnangutele, lendude täpsusel võeti arvesse lennufirma viimase kolme kuu lendude väljumise ja saabumise statistika, lennufirmade käitumist nõuete rahuldamisel vaadeldi, kui suur on alusetult tagasilükatud või ignoreeritud nõuete osakaal ja kui kiirelt nõudeid rahuldatakse. Kokku toetuti 235 000 reisija poolt 2,5 aasta jooksul esitatud nõuete menetlemise statistikale.
Lennufirma kvaliteeti, lendude täpsust ja hilinenud lendudega seonduva käsitlemist kokku võttes sai parima summaarse hinnangu Qatar Airways. Teisele kohale platseerus KLM, kolmandaks tuli airBaltic, esiviisikus järgnesid Air France ja Lufthansa. Probleemide tekkimise tõenäosus on suur Lõuna-Euroopa lennufirmadega. Tabeli allosas leiame ehk Portugali lennufirmadega TAP Portugal ja SATA International (uuema nimega Azores Airlines), Iberia ja Alitalia, aga ka odavlennufirma Easyjet.
Lennufirmad ja lennundusorganisatsioonid suhtuvad antud edetabelisse siiski paraja skepsisega, viidates, et AirHelpi statistika on puudulik. Tõepoolest, AirHelpi statistika on ainult ühe kompensatsiooninõudeid käsitleva firma oma, sisaldab suhteliselt väikese valiku lennufirmadest ega saagi seetõttu anda täit pilti lennufirmade käitumisest. Seega ei tasuks kogu AirHelpi tabelit päris absoluutse tõe pähe võtta.
Kogu tabel: AirHelp
Tabel on minu jaoks üllatav airBalticu seisukohast. Üldiselt hindan kõrgelt airBalticu taset (mis siis, et pardateenindus/pagas tasuline, lennukid on uued ja pardateenindus on alati sõbralik). Lennufirma suurimaks nõrkuseks olen just pidanud lendude plaanilisi kui plaaniväliste tühistamiste/aja muudatuste käsitlemist (kommentaar põhineb pikema perioodi vaatlust reisibüroo töötajana kuid muutunud töökoha tõtu ei võta arvesse võimalike muudatusi äirBalticu põhimõttetes viimase poole aasta sees).