Viimased kommentaarid

Lufthansa nagu paljud teised lennufirmad eelistab, et reisija valid voucheri tuleviku reisiks selle asemel, et raha tagasi küsida. Raha tagastamise võimalus on säilinud kuid võtab kaua aega. Arvestades teenindava personali ülekoormust saavad kõik kiiremini teenindatud ja sõbralikuma suhtumise osaliseks kui respekteeritakse palvet ühendust võta siis kui lennuni on vähem kui 72h.

https://airlines.iata.org/news/new-iata-analysis-warns-of-deeper-revenue-hit-from-covid-19-1

Nii antud artikkel kui teised, mis samas keskkonnas võivad anda kõige usutavama  ülevaate kriisi mõjust ja sellest välja tulemisest.

"kes igasugustesse mutiaukudesse armastavad raha saata." - minu silmis viitab see teenuse vahendajatele kelle usaldusväärsuse liatmatus on tõestamata. Usun, et see kriis suurendab inimeste valmidust broneerida vedajate kodulehtedelt või isegi pöörduda tagasi reisibüroode poole, et vähendada oma närvikulu tegelemisel 'mutiaukudega'.

British Airwaysil oli põhimõte, et teatud kõige madalamad broneerimisklassid läksid lukku 3 nädalat enne reisi sõltumata kas kvoot oli täis müüdud või mitte.

Kasumi maksimeerimine nendel liinidel mida ükskõik milline lennufirma otsustab taastada tõenäoliselt sunnib hoidma hinda pikalt mõistlikult kõrgel kuid ennustaks, et kuu kuni nädal, võib olla isegi kuni 3 päeva enne väljalendu on soodushindasid ning täitsa lõpus on siis taas järel ainult kõrged hinnad.

Machu Picchu linnas on kahju, et pildid lastest kes raudteel mängisid jalkat pildid/video jäi tegemata. Nendel oli filigraanse täpsusega kalkuleeritud millal oli viimane hetk rööbastelt turvaliselt lahkuda. Mällu on see pilt siiski jäänud. Analoogseid hetki on ka teistelt reisidelt.

Lugesin saksa keelset Condori lehte ja seal on kirjas nii, et valitsuse tellitud lendudele on kohtade müük avalikusele avatud seniks kuni Condori koduleht vabasid kohtasid näitab olevat. Tõsi asi on ka saksa keeles, et lendude loetelu millel see tekst juures ja Condori broneerimissüsteem ei ühti kuid põhimõttet saab ilmselt siduvaks lugeda.

Lennuplaan uuendadakse iga päev järgmiseks 72 tunniks.

Reisibürood peavad manuaalselt käskluse lisama, mis hoiab broneeringut aktiivsena ka siis kui seal kehtivaid lende sees pole.

Lufthansa gruppi kuuluvate lennufirmade kodulehtedel tundub, et oleks loodud automaatika, mis selle käskluse lisab ja seega kellegiga ühendust võtma ei pea.

Kui broneering on tehtud veebis vahendusfirma kaudu siis on ilmselt vaja vahendusfirmaga suhelda - loota, et ka siin automaatika toimib oleks riskantne.

Finnair kõiki Londoni lende pole tühistanud - koomale tõmmanud küll aga plaan on, et mingis ulatuses jääb see hetkel teada olevate andmete baasil alles kuni juuni lõpuni.

Terviseameti kirja sain.

PPA SMS pole saanud.

Oleks eeldanud, et eriolukorra väljakuulutamine, muutmine jne. oleks genereerinud eesti.ee e-posti aadressi kaudu kirjad.

Lendude suhtes poleks mööda olnud teavitus kuhu info erilendude kohta on koondatud. Ma ei teagi kui avalikult avalikust teavitati koju naasmise vajadusest - selgeima sõnumi selle kohta olen saanud kirja näol, mis suunatud turismisektorile.

Hetkel on nii, et olukorraga kursis olek eeldab siiski ise päris palju uudiste jälgimist. Eeldus, et kõik uudiseid loevad ei pea paika. Isiklikult näiteks ka praegu ammutan eelkõige uudiseid trükitud Postimehest ja AKst. Jah võib vaielda, et see kes AKd ei vaata vaevalt ka regulaarselt e-kirju loeb või enda eest.ee e-posti aadressi ümber suunanud on e-posti aadressile mida regulaarselt loeb kuid nii eksteemsetes oludes oleks mõistlik dubleerivalt tegutseda.

Kriitika riigitegevuse suhtes on hetkel paljuski üpriski õigustautd kuid oleme ise ka osa riigist seega kriitika ilma abita pole konstruktiivne.

Üllatav on, et valitsus usub, et kõik loevad meediat ja riigi loodud iga inimese e-posti aadress (mille tark inimene suunab www.eesti.ee lehele sisenedes ümber e-posti aadressile mida reaalselt kasutab) praeguses olukorras ei leia teavitus vahendina üldse kasutust.

To Marade: Lennufirma poolt pakutud alternatiiv peab ka reisijale sobima - kui kellaajad/päev asenduslendudeks on ebasobivad ja lennufirma sobivat ei paku siis on ikka õigus tagastusele.

Tasub meeles pidada, et kui just teisiti pole öeldud siis kõik viirusega seonduvad reeglid on lisaks eksisteerivatele õigustele. Vedaja ei saa eeldada, et lennatakse TLL-X kui Xst edasi lend on tühistatud ja midagi asemele pole pakutud. Swiss ei saa siin rääkida no-showst vaid peaks ise ühendust võtma ja ütlema, et kuna tervikliku ühendust pole kas sobib, et tehakse tagastus.

Erinevus hetkel tava olukorraga on küll see, et kindlam info lendude tühistamiste kohta on lennufirma koduleheküljel kui broneeringus endas kuhu ei pruugita jõuda nii kiiresti kui peaks antud infot sisestada.

Aegean ei luba tühistatud lendude puhul enam tagastust vaid ainult voucher'iks muutmist mida saab teha siin: https://en.aegeanair.com/voucher-application/

Analoogne poliitika kehtib hetkel ka Ukraine International ja Air France/KLM puhul.

Vaadates broneerimissüsteemi võin kinnitada, et BA 6087/AY 77 kuupäevaga 21.03.20 on toimiv lend. Finnair üldse on üks vähestest kes on võtned ette säilitada lennud Jaapaniga.

Samas on lennufirmad tunnistanud, et nad ei jõua ilmtingimata tühistusi broneeringutes nähtavaks teha ja seega kindlaim info on vedaja kodulehel - link Finnairi kohta on lisatud.https://www.finnair.com/ee-et/flight-information/travel-updates

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

Antud lingilt Rootsi kohta selline jutt:

SWEDEN - published 18.03.2020
Passengers not arriving from Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain or Switzerland are not allowed to enter.
- This does not apply to nationals of Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and Switzerland and their family members.
- This does not apply to passengers with a residence permit issued by Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden or Switzerland.
- This does not apply to passengers with a permanent residence permit issued by Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain or Sweden.
- This does not apply to passengers with a national visa issued by Sweden.
- This does not apply to the following passengers:
a. healthcare personnel;
b. border workers;
c. personnel transporting goods and other personnel in the transport sector to the necessary extent;
d. persons covered by Chapter 2. Section 10 of the Aliens Act (2005: 716);
e. persons working in international organizations, military personnel and relief workers;
f. passengers in transit;
g. persons with urgent family reasons;
h. persons in need of international protection or for other humanitarian reasons.

Lennundus on pigem konservatiivne ala. Firmad kes lennud peatanud/peatavad hakkavad neid taastama vastavalt liinidele, mis neile esmatähtsad ja kindlalt kasumlikud. Soodushindadesse kui osa taastamise protsessi seega mina ei usu.

MCT CDG-ORY on 3.5h ehk siis eraldi piletitega tuleks rohkem arvestada.

Dear Partner,

 Please be informed that there is new Terminal C operation for International flights, same rules apply for visa as travelling within D E F

No visa up to 24 hours in transit according to TIMATIC destinations.

Terminal C is connected to D E F with underground train.

Best regards,

Laura Karklina-Cimdina

_Director Travel Services _Latvia, Lithuania, Estonia

_Aeroflot _Russian Airlines

Qatar ei ole Star Alliance vaid One World aga nendel on ikkagi vastavad lepingud olemas pagasi transpordiks.

Pagasiga ei saa kunagi garnateerida, mis maani ta registreeritakse. Lepingute järgi on hetkel eeldused loodud selleks, et pagas läheb lõpuni kuid reaalselt sõltub kõik süsteemide toimuvusest või/ja teid teenindava inimese oskustest/viitsimusest.