Estonian Air 1991 – 2015
veigo
veigo
7. nov 2015 17:52

Täna maandus Tallinna Lennuväljal viimane Eesti rahvusliku lennufirma Estonian Airi lend. Euroopa Komisjoni konkurentsiamet saabus viimaks ametlik otsus, et Eesti Vabariigi antud abi Estonian Airile aastatel 2010-2013 oli ebaseaduslik ja firma peab selle raha riigile tagasi maksma. Kuna Estonian Airil seda raha (85 miljonit eurot) pole, otsustati äritegevus koheselt lõpetada.

Reisijad

Estonian Ari piletiomanikud saavad infot kas Majandusministeeriumi lehel, Estonian Airi veebilehel või Tallinna Lennujaama telefonil 605 8888. Laias laastus pakutakse neile, kelle lend väljub 8.-10. november 2015, asenduslende ja neile, kelle lend algab 11. november või hiljem, makstakse piletiraha tagasi. Kõige segasem on olukord nende lendudega, kus ühel piletil on nii Estonian Airi lennud kui mõne muu lennufirma lennud. Pilet võidakse küll kompenseerida, kuid kui reisija ei kasuta piletil märgitud esimest lennusegmenti, tühistatakse ka kõik ülejäänud lennud.

Lennud Tallinnast jätkuvad

Alates 8. novembrist alustab sajaprotsendiliselt riigile kuuluv lennufirma Nordic Aviation Group koostöös viie Euroopa lennundusettevõttega reisijate teenindamist alates kaheksal lennuliinil – Amsterdami, Brüsselisse, Kopenhaagenisse, Stockholmi, Oslosse, Kiievisse, Trondheimi ja Vilniusesse. Esimene Nordic Aviationi korraldatav lend väljub 8. novembri hommikul kell 6:50 Amsterdami.

Nordic Aviation on hetkel vaid lendude tellijaks, sest ettevõttel ei ole veel lennundusluba, oma lennukeid ega meeskondi. Lende teostatakse koostöös lennufirmadega BMI, Trade Air, NextJet ja Carpatair, kellelt on renditud lennukipark koos meeskondadega ning Adria Airways, kelle poolt on lennuettevõtja sertifikaat, kommertsplatvorm ja piletimüügisüsteem. Seetõttu kehtivad Nordic Aviationi lendudel esialgu Adria Airways reeglid.

Üleval on ka ettevõtte kodulehekülg www.nagroup.ee ja piletimüük peaks juba toimima.

Nordic Aviationi lennugraafik alates 08.11.2015:

2 korda päevas Amsterdami (v.a. laupäeva õhtuti), 2 korda päevas Brüsselisse (v.a. laupäeviti ning neljapäeva, reede, ja pühapäeva hommikuti), 3 korda päevas Kopenhaagenisse (v.a. laupäeva õhtuti ja pühapäeva hommikuti), 4 korda päevas Stockholmi (reedeti 3 korda ja laupäeval-pühapäeval 2 korda), 2 korda päevas Oslosse (v.a. laupäeviti), 5 korda nädalas Kiievisse (v.a teisipäeviti ja laupäeviti, alustab 09.11.2015.), 2 korda nädalas Trondheimi (reedel ja pühapäeval) ning 2 korda päevas Vilniusse (argipäeviti). Alates 19.12.2015 on plaan laupäeviti lennata Münchenisse (kuni märtsi lõpuni).

Piletimüük tõesti toimib läbi Adria lehe. Ei julgeks nüüd arvta, et piletimüük esimeste tundidega nii hoogsalt läheb, paraku 3 piletit Eco klassis enam soodsa hinnaga osta ei lase... kurb, pean tõdema.

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased