Ettevaatust broneerimislehega HotelQuickly!

Viimase nädala jooksul on sotsiaal- ja muidu meedias päris palju negatiivset tähelepanu saanud hotellibroneerimisleht HotelQuickly. HotelQuicklyga seotud probleemid tunduvad olema kõik ühesugused – inimesed on hotelli broneerinud, raha maksnud ning saavad vahetult enne reisi teate, et broneering on tühistatud ja selle eest pakutakse hüvitist allahindlusvoucheri näol.


Trustpiloti arvustused ütlevad kõik

Ilmselt ei ütle HotelQuickly (HQ) nimeline broneerimisleht enamikule meist suurt midagi. Tegemist on 2012. aastal Saksamaal asutatud firmaga, mis 2017. aastal müüdi Singapuris asuvale Rising Sun Merchan Services. HQ keskendus eelkõige Aasia turule, veel septembris teatati, et eesmärgiks on saada Aasias hotellibroneerimiste osas number 2 tegijaks. Samas pole HQ, mille kontorid asuvad peale Singapuri veel Bangkokis ja Hongkongis, kunagi teeninud kasumit.

Näib, et nüüd on hakanud finantsprobleemid kuhjuma. Seejuures käitub HQ erinevalt muudest broneerimislehtedest, mis on rahaliste raskustega silmitsi olnud. Nagu lugeda võib, tegeletakse otsejoones pettusega. Kuigi hotellil pole broneeringust või rahast mingit aimu, suhtleb HQ heauskse kliendiga, nagu kõik oleks kõige paremas korras. Seda ainult selleks, et loetud tunnid enne kliendi reisi teada anda, et broneering on tühistatud.

HotelQuickly puhul tasub välja tuua kaks asja:

  • esiteks, enamik pettasaanuid jõudis HQ lehele läbi suurte ja usaldusväärsete portaalide nagu TripAdvisor, hinnavõrdlusleht Trivago, mis on Expedia omanduses ja Kayak (Bookingu omanduses).
  • teiseks, paljud HQ broneeringud polnud tehtud mitte otse hotelliga, vaid omakorda kolmanda osapoolega nagu näiteks hotellitubade hulgimüüjad.

Kuna inimesed TripAdvisori suguseid suuri ja tuntud reisiportaale usaldavad, siis kerkib paratamatult küsimus nende vastutusest. Iseenesest on TripAdvisor ja teised siin passiivsed osalised, kes saavad teatud protsendi vahendustasu, kui keegi nende kaudu mõnel lehel broneeringuni jõuab. Küsimus on aga selles, kui palju peavad TripAdvisor ja teised portaalid jälgima nende vahendatavate broneerimislehtede majandusseisu ja usaldusväärsust. Hetkel on nii TripAdvisor kui Trivago HotelQuickly broneeringute vahendamise peatanud, kuid õppetund tulevikuks on olemas: ka tuntud reisiportaalides võib odavaimat pakkumist jahtides sattuda jama otsa, sest ilmnenud probleemidele reageeritakse suurte tegijate poolt liiga aeglaselt.

Omaette teema on HotelQuicly ärimudel. HotelQuickly asutajate idee oli kopeerida soodsalt viimase hetke hotellibroneeringuid vahendavat broneerimislehte HotelTonight. Kuid vaevalt kujutasid HQ kaudu hotelli broneerinud inimesed ette, et HQ enamasti ei suhtlegi hotellidega otse, vaid kasutavad omakorda vahendajaid, eelkõige hotellitubade hulgimüüjaid. Tundub, et siit tulebki HotelQuickly probleemide põhjust otsida. Ilmselt jäi HQ kas ühele või mitmele kolmandale osapoolele võlgu, kes võlgnevuse kuhjudes peatas(id) HotelQuickly vahendamise. Tulemuseks on paljud vihased kliendid ja mitte milleski süüdi olevad hotellid.

HotelQuickly kaudu pettasaanute võimalus raha tagasi saada on nullilähedane.

Kolm soovitust:
1) Ära osta hotellimajutust liiga pikalt ette.
2) Enne broneerimist tee vähetuntud lehele internetis taustauuring.
3) Ära eelda, et tuntud portaali vahendatav broneerimisleht on 100% usaldusväärne.

Teemakohased viited:
HotelQuickly teema TripAdvisori foorumis (alustada tasub lõpust)
HotelQuickly kajastused Twitteris
HotelQuickly arvustused Trustpilotis

Meenutuseks: Tripsta ja Airtickets peatasid lennupiletite müügi