Lennufirmade dünaamilise hinnastamismudeliga on vist kõik harjunud – tippnõudlusega perioodidel ja lennu väljumispäevale lähemal on hinnad kallimad. Tasub aga teada, et lennufirmadega analoogne dünaamiline hinnastamine on aina rohkem kasutusel ka Alpi suusakuurortites. Suusakuurortite põhjendused on odavlennufirmadega väga sarnased: varakult mäepileti soetajad saavad soodsamad hinnad. Alpiriikide tarbijaorganisatsioonid on asjast küll veidi teisel arvamusel. Nende hinnangul on nii kasvanud hindade läbipaistmatus ning spontaanseid suusasõpru ja peresid karistatakse kõrgemate hindadega.
Suusakuurortid võib hinnastamismudeli seisukohalt jagada kolme kategooriasse:
Neist kõige tarbijasõbralikumad on fikseeritud hindadega nõlvad. Sellisel juhul on hinnad selged ja hinnamuutused hästi jälgitavad. Kõik maksavad sama hinda ja ilmaga kaasnevaid riske ei kanta üle suusatajatele.
Dünaamiliste hindade puhul ärgitatakse mäepileteid ostma varakult. See tähendab aga suuremat planeerimisvajadust. Kui hinnalagi on teada, siis on vähemalt selge, palju tuleb hilise ostmise puhul rohkem maksta, hinnalaeta kohtades on võimalik hinnatõus prognoosimatu.
Dünaamiliste hindade puhul võib erinevate suusakuurortite praktika märgatavalt erineda. Šveitsi ringhääling SRF eelmisel talvel uuris seda ja leidis, et mõnes kuurortis saab päevapileti varakult ette ostes 60 protsenti odavamalt, mujal võis sääst olla vaid paar protsenti.
Üldiselt hakatakse mäepiletite hindu tõstma 2 – 3 nädalat enne soovitud päeva, suurim hinnatõus leiab aset 6 – 7 päeva enne soovitud kuupäeva. Samal päeval mäepiletit soetada on pea alati kõige kallim variant. Hinnadünaamikat mõjutavad muidugi ka nädalalõpud ja puhkuseperioodid, aga ka ilmaprognoos. Nädala sees on hinnatõus enamasti väiksem.
Kokkuvõttes kehtib suusareisi planeerides soovitus osta mäepilet võimalikult vara ja olla valmis erinevate suusakuurortite märgatavaks hinnaerinevuseks. Näiteks Austria mäepiletite hindadest sel talvel saab ülevaate siin.