Euroopa tarbijakaitsjad soovivad ühtset käsipagasireeglit
veigo
veigo
28. mai 07:36

Euroopa riikide tarbijakaitseorganisatsioone ühendav BEUC koos mitmete riikide vastavate organisatsioonidega on Euroopa Komisjoni esitanud kaebuse seitsme odavlennufirma vastu, kelle käsipagasi eest küsitavaid tasusid peab tarbijakaitsjate ühendus ebaseaduslikuks. Kaebus on esitatud järgmiste lennufirmade vastu:

  • Ryanair
  • Wizz Air
  • easyJet
  • Vueling
  • Transavia
  • Volotea
  • Norwegian Air Shuttle.

Tarbijakaitseorganisatsioonid peavad eksitavaks odavlennufirmade reklaamitud madalaid lennupiletite hindu, kuigi pea alati peavad reisijad maksma 10 - 70€ suurusi lisatasusid reisija kohta, et kaasa võtta lennuki pagasiriiulisse mahtuv pagas. Sellega ei näita odavlennufirmad koheselt ära lennupileti lõpphinda, mis on tarbijaid eksitav ning tekitab ebaausa konkurentsieelise. Pole harvad juhused, kus käsipagasi kaasavõtmine läheb kallimaks, kui odavana välja reklaamitud lennupilet.

Tarbijakaitse viitab siin taas Euroopa Kohtu 2014. aasta otsusele, mille kohaselt peab mõistliku suuruse ja kaaluga käsipagasi lennukisse kaasavõtmine olema täiendavate tasudeta.

Odavlennufirmade hinnangul on see nõue juba praegu rahuldatud. Näiteks Ryanair peab tasuta nende lennuki pardale lubatud käsipagasit mõõtudega 40 x 25 x 20 cm reisijatele enam kui heldeks pakkumiseks. Reaalsuses võib sellise pagasiga minna vast ühepäevasele reisile.

Põhimõtteliselt käibki vaidlus selle üle, et mida tuleks lugeda "mõistliku suuruse ja kaaluga käsipagasiks". Samas, ega enne pole selle vaidluse lõppu loota, kui Euroopas võetakse vastav siduv seisukoht. Seda kaebuse esitanud koalitsioon taotlebki – et Euroopa Komisjon täpsustaks, kui suur pagas lennupileti baashinna sisse kuulub ja et terves ühenduses kehtiksid sarnased reeglid kõikidele lennufirmadele.

Ühe Hollandis tehtud küsitluse järgi arvas 86% reisijatest, et lennupileti baashinna sisse peaks kuuluma nii väike käsipagas (näiteks käekott või sülearvutikott) kui ka väiksem salongipagas. Ilmselt annaksid küsitlused teistes riikides küllalt sarnase tulemuse. Igal juhul aitaks ühtne käsipagasi standard vähendada vaidlusi ja muudaks lennupiletite hinnad paremini võrreldavaks. Reisijatel kaoks ka vajadus meeles pidada eri lennufirmade poolt pardale tasuta lubatud käsipagasi maksimummõõte.

Samal teemal: Euroopa tarbijakaitseorganisatsioonid ei jäta Ryanairi rahule

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased