Finnair hakkab lendama Pekingi uude lennujaama

Peking

Finnair alustab 3. novembril 2019 lende Helsingist Pekingi uude Daxingi lennujaama, olles esimene lennufirma, mis on oma Pekingi teise lennujaamaga seotud plaanid avalikustanud. Lennud hakkavad toimuma 3 korda nädalas esmaspäeval, kolmapäeval ja pühapäeval, lennukiks on Airbus A330-300. Uued lennud toovad täiendavat lennusagedust lisaks Finnairi igapäevastele lendudele praegusele Pekingi lennuväljale (Bejing Capital International Airport). Seega tasub tulevikus Pekingisse lende broneerides tähelepanu pöörata, kas lennuk saabub või väljub Pekingi rahvusvahelises lennujaamas (IATA kood PEK) või Pekingi Daxingi rahvusvahelises lennujaamas (IATA kood PKX).

Esialgne väljakuulutatud lennuplaan on järgmine (allikas):

AY081 HEL1705 – 0710+1PKX 333 137
AY082 PKX1110 – 1405HEL 333 124

Finnairi jaoks on Hiina Aasia kõige olulisem turg, kus lisaks Pekingile lennatakse veel 6 sihtkohta (Shanghai, Chongqing, Nanjing, Xian, Guangzhou ja Hongkong). Sel kevadel alustati koodijagamist Juneyao Airi ja China Southerniga, mis lisas Finnairi klientidele Hiinas täiendavad 13 sihtkohta.

Pekingi Daxingi rahvusvaheline lennujaam avatakse ametlikult 30. septembril 2019, see asub 46 km kaugusel Pekingi kesklinnas. Võrreldes olemasoleva Pekingi lennujaamaga on see kesklinnale mõnevõrra lähemal. Veel sel kuul peaks valmima lennujaama ja kesklinna ühendav kiirtee.

Kui Daxingi lennujaama 2014. aastal ehitama hakati, nähti selle peamise eesmärgina Hiina siselendude teenindamist. Kõik rahvusvahelised lennud pidid koonduma praegusesse Pekingi lennujaama (Bejing Capital International Airport). Hiljem läks töösse variant, et Daxingi hakkavad maanduma ka rahvusvahelised lennud ja sellest kujuneb lennundusalliansi SkyTeam kuuluvate lennufirmade sõlmlennujaam.

Loe lisaks: Pekingi uus lennuväli toob kaasa suured muutused

Välismaistele lennufirmadele on antud valida, kumba lennujaama (või mõlemat) kasutama hakata. Eeldatavalt kolivad Sky Teami lennufirmad KLM, Air France ja Aeroflot Daxingi ning Star Alliance’i kuuluvad Lufthansa, SAS, LOT, Turkish Airlines, Austrian Airlines ja Swiss jäävad kasutama Pekingi lennujaama, kuhu jääb suurem osa allianssipartneri Air China operatsioonidest. Ka Oneworldi lennufirmad, kel Hiina lennufirmade hulgas partner puudub, jäävad kasutama senist lennujaama, sama kehtib ka allianssiväliste lennufirmade puhul (nagu Emirates). Finnair, kes plaanib lende mõlemasse lennujaama, jääb ilmselt erandiks.

Sky Teami lennufirmad on hetkel siiski äraootaval seisukohal, sest kõigepealt peavad Hiina kolm suurt – Air China, China Eastern ja China Southern Airlines - parimate maandumis- ja õhkutõusmisaegade pärast Daxingis omavahelised kaklused ära pidama ning leppima sellega, mis selleks hetkeks üle on jäänud.

Juulis valmiv Daxingi lennujaama terminal on maailmas suuruselt teine Istanbuli uue lennujaama järel, kuid tänu nutikale planeeringule on distants turvakontrollist kõige kaugema väravani 600 meetrit ehk nii 8 minutit kõndimist.


Fotod: ChinaAviationReview