Finnair pakub alates 15. juunist äriklassis lendamiseks uut piletitüüpi Business Light. Õigupoolest tutvustas Finnair äriklassi piletihindade muudatusi juba märtsis 2020, aga koroona pandeemia lükkas nende rakendamise edasi. Kuid nüüd on see reaalsus.
Finnairi äriklassi piletid jagunevad vastavalt teenustele kolmeks – Light, Classic ja Flex. Business Light piletid on mõeldud reisijatele, keda huvitab põhiliselt fakt, et nad on ostnud äriklassi pileti, sest enamikke traditsioonilisi äriklassi teenuseid selle piletitüübiga kasutada ei saa.
Piirangud Business Light piletitega:
Põhiline erinevus turistiklassi piletiga on toitlustus Euroopa ja Lähis-Ida lendudel ning ruumikam iste ja paremad söögid-joogid kauglendudel. Osaliselt pakuvad Economy Classic ja Economy Flex piletid isegi paremaid tingimusi, sisaldades näiteks äraantavat pagasit. Erinevates piletitüüpides sisalduvaga saab tutvuda siin.
Finnair pole esimene lennufirma, mis äriklassi pileteid teenuste kaupa jaotab. Ka näiteks Qatar Airwaysi odavaim äriklassi pilet ei sisalda sissepääsu äriklassi ootesaali ja tasuta kuupäevamuudatust. Kuid ükski lennufirma pole seni pakkunud äriklassi pileteid selliste piirangutega. Esmajärjekorras pardale lubamine ei maksa lennufirmale mitte midagi, kuid selle puudumine saadab teatava signaali.
Et odavaima äriklassi pileti ostjate alandamine oleks tõeliselt korralik, on nende hinnad absurdselt kõrged ehk väärtuspakkumine reisijale on olematu, Euroopa siseste lendude puhul võrreldes Economy Flex piletiga aga otse negatiivne. Sisuliselt on tegemist reisijate röövimisega. Kui Business Light oleks võrreldes klassikalisi äriklassi teenuseid sisaldava piletiga kaks korda odavam, leiaks siia isegi õigustuse. Finnairi Business Light ja Business Classic pileti hinnavahe on aga suhteliselt väike.
Piletihindade näide Tallinnast Pariisi (üks suund) Piletihindade näide Tallinnast Bangkokki (üks suund)Kokkuvõtteks
Finnairi piletihinnad võrreldes teiste lennufirmadega pole juba mõnda aega olnud kõige konkurentsivõimelisemad. Business Light piletid on nende sisu arvestades aga juba solvavalt kõrgete hindadega. Näiteks kauglendudel Aasiasse tuleb lisaks muidu kõrgele hinnale äraantava pagasi lisamisel edasi-tagasi lennul juurde maksta 140€. Äriklassis!
Lennufirmadele ei saa ette heita, kui äriklassi pileteid segmenteeritakse, aga sisuliselt kõikide teenuste tasuliseks muutmine kaotab äriklassi pileti ostmise mõtte. Kuid see, et äriklassi pileti eest saab vähem, kui turistiklassi piletiga, on juba tõesti tase omaette.