Me oleme seda turistiklassis juba kogenud. Paljud lennufirmad on kauglendudel turistiklassis hakanud pakkuma basic või light hinnaklasse, mis on reisimiseks ainult käsipagasiga ega ole muudetavad.
Finnair on sama põhimõtet nüüd rakendamas ka äriklassis, hakates alates 31. märtsist pakkuma business light hindasid, milles puuduvad mõned tavapärased äriklassi hüved.
Mida Finnairi business light reisiklass tähendab?
Ülevaate Finnairi erinevate piletitüüpide reeglitest leiab Finnairi kodulehel.
Kokkuvõtteks
Võib arvata, et Finnair ei jää viimaseks lennufirmaks, kes hakkab pakkuma piirangutega äriklassi hindu. Emirates seda juba teeb. Näiteks nende odavaima äriklassi hinna puhul ei saa tasuta äriklassi ootesaali, Finnair seda siiski võimaldab. Lufthansa jällegi liigub vastupidises suunas, plaanides kauglendudele tuua premium äriklassi.
Neile, kel on vaja paindlikkust, ei pruugi light hind olla parim valik. Sama kehtib miilikogujate puhul. Puhkusereisijatele, kel kuupäevad varakult planeeritud, võib see aga täiesti arvestatav variant olla.
Avaldamise hetkel Finnairi koduleht business light hindu ei näidanud.
Veel meenutuseks: Finnair hakkab alates 2020. lõpust kauglendudel juurutama premium economy reisiklassi.
Kui need Business Light piletid oluliselt odavamad ei tule, siis minu näol kaotab Finnair lõplikult ühe kliendi, Qatar, Turkish, vahel isegi Singapore Air on Stockist oluliselt odavamad. Business Classic (ehk sama mis vana Business Saver) juba aeti 100 EUR kallimaks Singapuri peal, 1900 EUR.
To Snoop: Mina üritangi enamasti Light pileteid osta ja siis vajadusel / võimalusel neid voucherite või punktide eest upgrade`ida. Kui omad Finnairi tasemekaarte (kuld, platinum, platinum lumo), siis staatusega saad ju oma kohvri või spordivarustuse vajadusel ikka tasuta kaasa võtta. Priority check in, istekoha saad valida, lounge´is saab istuda... mida veel tahta? Vähenõudlikuna saaks mina Lightiga hakkama küll ;-)
Või Sulle on oluline piletite megapaindlikkus ja rohkemate miilide korjamine?
Kui oled Oneworld, siis mis variandid Eestist on? Finnair ja Qatar. Kui viitsid jamada, siis Cathay ja BA.
Eks siis tulebki Finnairi ja Qatari võrdlus. Miile Qatarile ei krediteeriks, pigem Avios, eriti, kui Aasias lendad.
Jah, kôiki neid eelmainituid OW ka kasutatud. Oneworldi fänn sai veel aasta tagasi märtsis ka viimaste BA lendudega Tallinast Londonisse lennata, aga hetkel jah palju OW variante pole.
Kusjuures BA vôis anda päris head hinda, aga (nagu ka juba mitu aastat konkureeriva aliansi SAS) ei andnud ta Tallinna ”lepingulisesse loungesse ” ei businessile ega tasemekliendile sisenemist