Hotellibroneerimissait Amoma.com on pankrotis

Šveitsis registreeritud hotellibroneerimisleht Amoma.com on maksejõuetu (NB! Mitte segamini ajada Agodaga, mis sarnaselt Booking.com/Kayak.com/Momondo ja teistega on osa Booking Holdings emafirmast). Amoma veebilehelt leiab teate, et kõik nende kaudu tehtud broneeringud on "ilmselt" tühistatud.

Amoma kaudu tehtud broneeringutega on jamasid olnud üsna pidevalt, kuid reedel avastasid paljud reisijad, et Amoma kaudu broneeritud hotelli saabudes on nad ilma nii rahast kui broneeringust.

Amoma ärimudel

Amoma sai tuntuks selle poolest, et pakkus võrreldes teiste broneerimislehtede ja hotellide endaga märgatavalt soodsamaid hindu. Seda tänu sellele, et Amoma kasutas ära hotellitubade hulgimüügist tekkivaid võimalusi.

Hotellid pakuvad osa oma tube hulgiostjatele hinnaga, mis ei ole mõeldud laiemale publikule. Üldiselt on need hotellide tavahinnast soodsamad hinnad mõeldud mõnele spetsiifilisele hinnatundlikule sihtgrupile, näiteks tudengitele orienteeritud reisibüroodele. Kui müügiahel sellega piirduks, oleks hotellide jaoks soovitud eesmärk saavutatud.

Hotellitubade hulgimüüjad näevad siin aga võimalust lisa teenida ning müüvad osa soodushinnaga saadud tubadest teistele agentuuridele, kes võivad tube omakorda edasi müüa ja nii edasi. Ühel hetkel avastab hotell, et internetis pakub tema enda tube soodsamalt broneerimisleht, millest ta varem mitte midagi kuulnud pole. Sellised firmad võivad tekkida ei-tea-kust, mõnda aega tegutseda ja on järgmisel hetkel kadunud.

Google võimendab

Mainitud praktikate levikut soodustavad suuremad interneti otsimootorid, eriti Google. Google, pakkudes hotellide hinnavõrdlust, kipub eelistama soodsamaid hindu, seda ka siis, kui hotellid on Google’ile nähtavuse eest rohkem maksnud. 2016. aastal valis Google Amoma hotellide kiirbroneeringu partneriks, mis tähendas, et inimestel oli võimalik hotelli broneerida ilma Google’i lehelt lahkumata. See samm oli Amoma järgnenud kasvu jaoks võrdväärne steroidide kasutamisega.

Google polnud ainuke, Amomasse juhatas ka näiteks Tripadvisor. Seega, Amoma suguste broneerimislehtede laiem kasutatavus on võimalik ainult tänu sellele, et suuremad metasaidid võimaldavad neil ennast reklaamida ka siis, kui on teadlikud võimalikest riskidest.

Sellised pankrotid on ennustatavad

Kui klientidelt hakkab tulema massiliselt negatiivset tagasisidet Tripadvisoris, Trustpiloti lehel ja teistes foorumites, siis on selge, et varem või hiljem lõppeb asi halvasti. Amoma polnud meediale intervjuudeks kättesaadav juba ammu, kuu aega tagasi lõpetas Amoma vastamise Tripadvisori kommentaaridele.

Analoogset praktikat, kus pakutakse eriti soodsaid hotellihindasid, kasutasid tänaseks kadunud HotelQuickly ja Olotels. Sarnaseid soodsaid pakkumisi leiab ka sellistelt lehtedelt nagu AlphaRooms, TravelRepublic, Elvoline ja ZenRooms.

Moraal on siin lihtne: kui mõni pakkumine tundub liiga hea, et olla tõsi, siis tavaliselt see polegi tõsi. Vähemalt pikemas perspektiivis.