India Raudtee juurutab lennunduse hinnastamismudelit
veigo
veigo
27. jaan 2014 11:40

Maailma ühe suurimat, India Raudteed (Indian Railways) kasutab päevas üle 24 miljoni reisija (neist pooled linnalähiliinidel). Nähes ette reisijate suurt kasvu aasta lõpunädalatel ja uue aasta alguses, käivitas India Raudtee 2013. aasta detsembris kahe India suurima linna, Delhi ja Mumbai vahel, katseliselt premium-klassi rongid. Ja nii uskumatu, kui see ka pole, ühe suuna piletid kahe linna vahel AC ehk konditsioneeriga 3. klassis läksid müüki kuni 12.000 ruupiaga (140 eurot), AC 2. klassis aga isegi 17.000 ruupiaga (200 eurot). See on 6-7 korda kõrgem hind kui samal liinil opereeriva "tavarongi" Rajdhani Express piletil ja kallim ka kahe linna vahel lendavate odavlennufirmade piletitest.

Tegelikult pole üllatav mitte see, et India Raudtee otsustas sellisel viisil oma sissetulekuid kasvatada, vaid pigem see, et see alles nüüd juhtus. Nimelt kasvab Indias osadel liinidel pühade ja festivalide ajal sõitjate arv hüppeliselt. Et potentsiaalsest nõudlusest paremini hoomata, siis mõned numbrid. New Delhi koos eeslinnadega on Tokyo järel maailma suuruselt teine liitlinn, kus elab kokku 22 miljonit inimest, Mumbai linnastu oma 19,5 miljoni elanikuga hoiab maailmas 7 kohta. Niisiis pole imestada, et rohkem kui 40 miljoni inimese hulgas leidub neid, kes on tippnõudlusega perioodil nõus pileti eest maksma kaugelt rohkem, kui selle raha eest vastu pakutavad mugavused.

India Raudtee on kokku identifitseerinud 37 raudteeliini, kus paljud reisijad on pidevalt ootelehel. Nende hulgast on välja valitud 20 liini, kuhu lisatakse vahepeatusteta sõitma hakkavad rongid, milles hakatakse kasutama dünaamilist, nõudlusest lähtuvat hinnastamismudelit. Uued rongid on mõeldud eelkõige täiendava võimalusena neile, kes on valmis maksma, et soetada ootenimekirja määramatuse asemel garanteeritud istekohaga pilet. India juba olemasolevate (ja odavamate) rongide juures muutusi ei plaanita.

Kuigi India rongid on reeglina täis, on India Raudtee hakanud reisijaid kaotama bussitranspordile. Tänu uute ja mugavamate busside kasutuselevõtule eelistavad paljud reisijad sõita bussiga, kus pole vaja piletit pikalt ette osta või oodata, kas sinu soovitud pilet kinnitatakse või mitte. 8-10 tunnised bussireisid on eriti populaarsed nooremate reisijate hulgas, sest bussipilet tuleb odavam, kui 2 klassi rongipilet.

Delhi peaks olema siiski 6. kohal. http://en.wikipedia.org/wiki/Megacity

0
0

Sõltub tõepoolest sellest, mis allikat kasutada. Mina kasutasin ÜRO andmeid: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_agglomerations_by_population_%28United_Nations%29

1 Tokyo 36,933,000 Japan 2 Delhi NCR 21,935,000 India 3 Mexico City 20,142,000 Mexico 4 New York–Newark 20,104,000 United States 5 São Paulo 19,649,000 Brazil 6 Shanghai 19,554,000 China 7 Mumbai 19,422,000 India 8 Dhaka 15,391,000 Bangladesh 9 Beijing 15,000,000 China 10 Kolkata 14,283,000 India

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased