KLM hakkab kauglendudel pagasi eest tasu küsima

KLM on juurutamas uut pagasipoliitikat, mis lühidalt tähendab seda, et odavaima piletiklassiga reisides muutub kauglendudel äraantav pagas kõikidel liinidel tasuliseks. See reegel juba kehtib lisaks Euroopa-sisestele lendudele ka lendudel Lõuna-Ameerikasse, USA-sse ja Kanadasse.


KLM-i piletiklassid lendudel Tallinnast New Yorki (üks suund)


KLM-i piletiklassid lendudel Sao Paulosse (üks suund)

KLM-i kauglendudel hakkab turistiklassis kehtima kolm erinevat piletiklassi: Light, Standard ja Flex. Odavaima ehk Light pileti ostul tuleb arvestada, et äraantav pagas hakkab kauglendudel maksma kuni 50€ suuna kohta ehk edasi-tagasi reisi puhul võib pileti hinnale lisanduda 100€. Maksust pääsevad KLM-i püsikliendi kõrgemate tasemete (pole täpsustatud, aga ilmselt alates kuldtasemest) kliendid. Light klassi piletid on Standard klassist 10-15% odavamad, kuid lihtne matemaatika näitab, et alla 500€ maksvate piletite puhul äraantava pagasiga reisides hinnavõitu ei saavuta.


KLM-i veel kehtivad piletiklassid Nairobisse (üks suund)

KLM-i uus pagasipoliitika on mõeldud konkureerimaks kauglende pakkuvate odavlennufirmadega nagu Level ja Norwegian. Samuti märgitakse, et pooled kaugreisijatest reisivadki ilma äraantava pagasita. Samas, odavlennufirmade konkurents Aasiasse ja Aafrikasse pole just väga muljetavaldav. Hindude reisimisstiili arvestades oleks pagasi lisamaks lendudel Indiasse päris hävitav.

Äraantava pagasi eest turistiklassi lendudel USA-sse ja Kanadasse küsitakse lisatasu alates 2017. aasta lõpust, aasta hiljem hakati sama poliitikat rakendama ka lendudel Lõuna-Ameerikasse ja Kariibidele. Hetkel saab lende Aafrikasse ja Aasiasse broneerida standard piletiklassis, kus pagasi eest lisatasu ei küsita.

Kuna otsimootorites on piletid sageli odavamad, kui lennufirma enda lehel, tasub pileteid broneerides pagasipoliitikaga tutvuda. On juhuseid, kus odavaima pileti sees on ka äraantav pagas, mida lennufirma ise ei paku.

Just USAst (KLMi kodukalt ostetud TLL-SEA-TLL) naasnuna paar tähelepanekut:

- KLMi kodukal on hand-baggage kaaluks 12kg, aga miskipärast hakati 9kg-se käsipagasi peale Tallinna Lennujaamas check-inis kurjustama, kuna TLL-AMS lendu opereeriva Air Balticu reegel on 8kg. Kuna asi lahenes lihtsalt, siis ei hakanud uurima, et kas tõesti võivad erinevates lennusegmentides olla erinevad reeglid
- USA otsa opereeris Delta. KLMi kodukas miskipärast ei tahtnud lasta ei check-ini teha (soovitas lennujaamas teha) ega ka netist lisapagasit osta. Samas Delta kodukal sai kõik need asjad kenasti ära tehtud.
- USAs lisapagasit ostes küsiti 60USDi otsa eest, mis reaalselt teeb meie rahas 53-55 EURi ehk natuke rohkem, kui eelnevalt mainitud "kuni 50EURi". Vahe küll minimaalne, aga äkki kellegi jaoks oluline eelinfo. Arvatavasti kui osta KLMi kodukalt enne USA lendu, siis küsitakse EURides 50 raha, aga ma ostsin selle Delta kodukalt USDides (EURi võimalust ei olnudki).