Viimased kommentaarid

Kaireh, milles see väitlemine seisnes e mis olid TT argumendid?

Eks seda mittehuvitamist peegeldab kõige paremini antud teema ca 19.000 lugemist. Selle loogika järgi võiks 99% Tripi teemadest üldse kustutada, kuna need ei huvita kedagi.

Ma pole küll sihtrühm, aga on huvitav vahelduseks lugeda, et kuidas veel on võimalik reisida. Äkki keegi kunagi teeb mullegi tasuta upgrade'i äriklassi ja saab natuke luksust nautida :)

Stahl - Eks ma ikka lugesin läbi erinevad tingimuste dokumendid ja tõin välja need ühisosad, mis kõikides lepingutes sees olid. Tunnistan, et ei teinud süvaanalüüsi. 

Kindlustustingimused ei saa ju oma olemuselt kardinaalselt erineda - kõik katavad mingeid samu juhtumeid erineval viisil + siis mõned täiesti erinevad nüansid.

Ja minu arust Gold ja Platinum (või mis iganes kolmanda toote) kaitset on just mõttekas võrrelda. Kuidas sa muidu oskad otsust teha, et millist toodet valida :)

Kusjuures ca aasta tagasi olin sama dilemma ees ja siis võrdlesin SEB vs Swed. Sai ka eraldi teema selle kohta tehtud, aga see ei läinud paraku lendu. Ju siis polnud aktuaalne.

Jäin siis edasi SEB Goldi peale, aga nüüd kui 3s laps on peres ja sellega tuleb ka reisile minna, siis vist tuleb ümber lülitada end Swedi Platinumi peale. 

SEB/PZU paraku ei võimaldanud Goldi reisikindlustuse lepingus poole perioodi pealt lapse nime muuta (reis on 2 lapsega) ja soovitasid juurde võtta Child kindlustuse (25 EUR).

Aga kui on veel mingeid alternatiive, siis oleks ka nendest huvitatud.

Üks omapära või bugi, mille otsa olen juba mitu korda komistanud nii Android telefonis kui ka Windows arvutis Chrome'iga. Kui viimane kommentaar, mis loetud sai on käesoleva lehekülje viimane, siis järgmine kord uute postituste olemasolul (mis peaksid siis järgmisele leheküljele tekkima) ei viida sind tavapäraselt kõige uuema postituse juurde (uue lehekülje esimene postitus), vaid jäetakse 1.lehekülje algusesse. Justkui polekski eelnevalt seda teemat lugenud. 

Ega muud hullu polegi, kui tuleb siis ise kõige viimane lehekülg käsitsi valida. Aga tundub, et päris nii see olema ei pea :)

Ma ise olen läbi lugenud ca paarkümmend Minu sarja raamatut (lisaks mõned ostetud ja lugemata) ja eelnevate siinsete tegasisidede/soovituste põhjal julgeks ka öelda, et inimeste maitsed võivad olla ikka väga erinevad. 

Osad eelpool kiidetud minus erilist ohoo-emotsiooni ei tekitanud (nt. Alaska), samas osad, mis ei pidanud nii head olema (nt. Normeti Tenerife) mulle jälle meeldisid.

Kokkuvõttes minu jaoks halbu raamatuid pole olnud - kõik on olnud otsast lõpuni loetavad ja on midagi uut ikka andnud. 

Kui alguses isegi tegin kõikidesse raamatutesse märkmeid (kasutan Kindle't lugemiseks), et ise vastavasse riiki sattudes oleks highlightid juba korrastatult olemas, siis mingi hetk loobusin sellest ja loen raamatu uuest läbi, kui kuhugi sihtriiki minemas olen.

Raamatute ostmisel olen väga paljuski toetunud eelpool soovitatud Goodreadsi arvustustele. Väga tore, et inimesed viitsivad lisaks tärnide panekule ka kirjalikku tagasisidet anda.

Nüüd aga kui suur osa heade review'dega Minu raamatuid on läbi loetud või mu digitaalsel raamaturiiulil oma järge ootamas ootaks hea meelega ka muude heade reisiraamatute soovitusi. Näiteks sai just loetud "Maailma lõpus on kohvik", mida julgen soovitada.

E.T. - aga miks sa tahad kõiki teemasid loetuks märkida? Mina näiteks tarbin ainult osasid teemasid ja need, mis mind ei huvita jäävadki nii nagu nad on. Päevas korra viskan pilgu foorumile peale ja esilehel näeb kohe ära uusimad teemad ja saab lugeda täpselt neid, mida soovin. See loetuks märkimine ei anna ju midagi juurde. Või ma ei oska sellest kasu näha?

Viktor54 - kas sinu muret ei lahenda see, kui sa vajutad sellele märgile, kus on öeldud, et mitu uut postitust on? See ju viib kohe kõige uuemate e lugemata sõnumiteni ja ei ole vaja midagi scrollida.

Kui on aega ca 15 minutit, siis soovitan lugeda Revoluti ja TW kaardi võrdlust (https://thepoorswiss.com/transferwise-vs-revolut-which-is-best/) Kindlasti on soovitav läbi lugeda ka kõik kommentaarid, kuna sealt saab veel lisaks head taustainfot. Kokkuvõttes saab päris hea ülevaate, kumba kaarti eelistada (ideaalis oleks N26 võinud ka võrdluses olla) ja mis hetkedel seda teha.

Kohalik TUI opereerib frantsiisi alusel, seega ei julgeks neid küll süüdistada. 

https://www.tripeconomist.com/blog/tui-enters-the-baltic-states/

Ühinen Isaaci arvamusega ja ütlesin sama ühes teises hiljutises ABga seotud teemas. 

Kui sul on ette antud reeglid, et x kg on lubatud ja sa lähed teadlikult x+2 kg-se pagasiga check-ini... No ma ei saa aru, miks peab siin lennujaamatöötajaid või lennufirmat süüdistama.

Kui nt. mul on olnud kahtlusi pagasi õigesse kaalu mahtumisega, siis lennukas saab mõne mittetöötavad check-in kaalu peal vajaliku kaalumise ära teha ja kui on väike ülekaal, siis pane mitu kihti riideid selga või midagi taskutesse vms.

Võiks siia teemasse veelkord kuhugi suurte tähtedega kirja panna, et ükskõik, mida keegi ütleb või ei ütle oma kogemuste kohta, siis see ei anna mingit garantiid, et järgmine kord samamoodi on. Saage palun sellest juba ükskord aru.


Ja mõõdetakse-kaalutakse ka väravas.

Kui on kartus, et kohver on ülekaaluline, siis toppige oma riiete taskud asju täis või ostke lisapagas. Lihtne.

Paari soovitust/kogemust võiksin jagada. Värskelt käidud selle aasta veebruaris, aga samades hotellides oleme peatunud ka varem.


Miks just nende valikuteni jõudsime:
- tavapäraselt oleme suurem (5+ inimest) seltskond, kes koos reisib
- bassein
- hind per inimene per öö jääb alla 50 EURi
- review'de hinded keskmisest kõrgemad
- melu lähedal
Oleme ikka ja jälle kaalunud ka muid Phuketi piirkondi, aga jäänud peamise patupesa e Patongi juurde. Seda eelkõige meelelahutusvõimaluste pärast :) Tuk-tukiga pole probleem ka kõrvalrandadest tulla, aga seni pole seda teed läinud.

Deevana jääb Banglast ca 10min jalutuskäigu kaugusele. Tuk-tuk oli minu mäletamist mööda vist 200. 
Neil on suur ja mõnus bassein. Bassu-baar on ka olemas. Hea ja vaheldusrikas hommikusöök. Lihtne jõusaal, kus põhiharjutused saab ära teha. Massaaž jm sarnased teenused.
Seni olen alati bronnid teinud nende kodukalt, kuna nad pakuvad pakette, mis on enamvähem sama hinnaga, mis booking pakub, aga saab igasugu mudru juurde. Nt. tasuta lennujaama transfeerid, massaažid, õlled toas jne.

Orchid Resortel on põhimõtteliselt Banglast üle tee 2-3min jalutada. Tavaliselt, kui on pidutsemise isu, siis esimesed päevad bookime selle. Ta on küll väga tiheda liiklusega vahetänava ääres, aga toas seda eriti ei kuule. Soovitan valida Delux toad, mis on üleval korrustel.
Katusel on väike bass, mis ei ole otseselt ujumiseks, vaid pigem niisama lebotamiseks. Bassu juures on ka baar, aga see pigem töötab niimoodi, et helistad seal asuval telefonil receptionisse ja siis tuuakse söögid-joogid kohale.
Üks eripära on ka, mida mujal kohanud pole - katusebassu juures on ka soome saun. Pole küll isegi ühtegi korda kasutanud. Ilmaselgelt pole seda väga vaja, kui katusel päike lagipähe peksab.
Kohe kõrval on 7/11. Jungletoni ostukeskus on 4-5min jalutuskäigu kaugusel. Kui see oluline peaks olema. Paar maja Bangla poole on hea jõusaal, kus kaloreid kulutada, et külmasid Shingasid kulistades südametunnistus piinama ei hakkaks :)

Ehk sinu soovidele vastab minu valikust pigem Deevana, aga väsimatutele pidutsejatele on mugav Patongil paar-kolm päeva ka Orchidis veeta :)

Nädal tagasi AMSi lennul kästi/paluti salongukohver panna raami, et mõõtude sobivust kontrollida ning lisaks ka kaaluti. 

Oli pisike ülekaal ja sooviti, et midagi välja praagitaks. Õnneks kaine mõistus võitis ja mitme koos-reisija peale mõõdeti kokku alakaal e ei pidanud hakkama asju ühest kohvrist teise lappama.

Ja ma ei näe põhjust viriseda ja süüdistada kedagi reisijate peedistamises. Reeglid on kodukal must-valgelt kirjas ja enne lendu leitavad. Ehk alati on valikud - lendad vs ära lenda, maksad rohkem vs maksad vähem ja hoiad kuskilt kokku. 
8 või 10 või 12kg salongipagasit pole inimõigus, et reisijal tekiks mingi õigustus hakata midagi nõudma ja rääkima peedistamisest. Kehtib tavapärane turumajanduse loogika. kus tasuta lõunaid ei ole e minimaalse hinnaga täit teenust ei saa.

Eks kui mõni välismaalane meil EMOsse läheb, siis arvatavasti võib ka kirjutada, kuidas ta tunde ootejärjekorras istus. Teisalt õnneks on asi korralduslikus mõttes meil ikka ok.


Oman enda ja reisikaaslaste põhjal peamiselt kogemusi Kagu-Aasia haiglatega. Tais soovitan kasutada Bangkok Hospital nimelist asutust. Phuketil kasutatud seda raseda komplikatsioonide puhul - teenindus kiire, korralik ja usaldusväärne. Chiang Mais kasutatud kõrvavalu puhul ja jälle kõik töötas kenasti. 
Lisaks olen ise juhtunud arstile Boracayl. Kenad neiud tulid lausa hotelli kohale ja tegid mu terveks. Hoidsin nende antud imepulbreid veel mõnda aega teiste reiside jaoks alles, kuna nad kõhuhädade puhul tõesti toimisid efektiivselt.
Siis sai ise ka käidud mingi hädaga (enam ei mäleta, mis täpselt) suht väikses kohas Malaisias - Kuala Besutis (sealt saab Perhentianile) - kohalikus haiglas. Jälle positiivne kogemus. Ja väljakirjutatud rohud olid seal suisa tasuta.
Kõige omapärasem kogemus oli Cebu Citys, kus oli 100 sotsiaalselt töökohta e enne tuli ka templeid võtta ja kaaluda ja mõõta, kui arsti jutule sai.

Aga kokkuvõttes on kõikidest kohtadest positiivsed mälestused ja üks ühine joon - igal pool räägiti täiesti normaalsel tasemel inglise keelt.

Kas seal on nüüd midagi muutunud? Korduvalt tühistanud ja alati teinud seda nende kodukal Booking no järgi. Ei mingeid kirju ega kõnesid. 

Mina kasutan aastaid Xiaomi akupanka. Mahutavuseks olen valinud 10000mAhi. Sellega saan oma Samsung Galaxy S seeria telefoni täis laetud 2-3 korda ja akupank ise on parajate mõõtmete ja kaaluga.

Vahepeal mõtlesin ka 20000mAh-ile üleminekule, aga see oli liiga kolakas ja pole nagu otsest vajadust.
Nüüd kui enam Hiinast neid siia tellida ei saa, olen selle ostnud Arvutitargast, kus nad on kohe kohapeal olemas. 

Olen nö. nännina saanud aeg-ajalt ka suvalisi no-name akupankasid (mis on väiksema mahutavusega), aga need ei ole kasutamisele võtmist väärinud - heal juhul laevad ühe korra telefoni täis.

Sellel teemal võib küll kogemusi heietada, aga reaalselt need ei maksa ju midagi. Kui sul on ikkagi limiit ees, siis sa pead sellega arvestama ja kellegi kogemus üks või kaks või kolm korda ei anna sulle mingit garantiid.


Oma kogemusel on Air Baltic väga hea näide - lennanud kümneid ja kümneid kordi, kui pole käsipagasile tähelepanu pööratud. 
Samas olen selle aja jooksul 2 või 3 korda näinud, kui väravas on käsipagasit kaalutud ja inimesed reaalselt tagasi saadetud pagasit ära andma.

Oma südamerahustuseks võid siis üleliigsed asjad taskutesse toppida ja pärast turvakontrolli tagasi kotti panna :)

Ega ei ole kindel, kui sa nii küsida ja must-valgel kirjas pole. Mul endal lihtsalt pole hetkel see case väga tõenäoline. Aga eks siis kindluse saamiseks tuleks ERGOsse kirjutada ja saada kirjalik (telefoni konsultatsioonil on see halb omadus, et ei jää head jälge maha) kinnitus, kas enneaegne sünnitus on tüsistus või mitte.


Kokkuvõtvalt (enda jaoks) - kui tiksuvad juba "finišilähedased" nädalad, siis võtta raseda eripakett sellelt, kes seda pakub. Minu case'i puhul on veel "finišini" aega, sellest ka ERGO valik.

Eeldamise osas olen täiesti nõus ja sellepärast ka tegelikult helistasin ERGOsse ja vestlesin sealse reisikindlustuse inimesega. Unustasin seda eelnevalt mainida.

Neil oli seal kuskil (telefonis oli, webibrauseris ei õnnestunud leida) eraldi välja toodud reklaamlause "Kindlustame rasedaid" . See mul küsimuse tekitaski, et kas on mingi eraldi pakett veel rasedatele. Tuli välja, et ei ole, kehtivad standardsed tingimused ja ainus erisus, millega arvestada on p.2.3.2.

Loe paari kogemust eelmise aasta teemas https://trip.ee/foorum/uldfoorum/reisikindlustus-rasedale


Kuna just eelmine kuu puutusin asjaga ise jälle kokku, siis selle tulemuseks oli see, et võtsin tavapärase ERGO reisikindlustuse otse nende kodukalt. Kui aus olla, siis ma Iizi lehel neid kõige odavamaid ei hakanud väga analüüsima, sest enamasti on seal ikka mingi "aga" kuskil sees.
ERGO tingimustest lugesin raseduse kohta välja ainult ühe välistuse "raseduse ja sünnitusega seotud meditsiiniabi kulu (v.a rasedusega seotud tüsistused, mis on ilmnenud esmakordselt reisi ajal, pärast kindlustuslepingu jõustumist);"

Ehk selle järgi kõik, mis ei ole otseselt seotud sünnituse endaga ongi ju enamasti mingid tüsistused ning need kaetakse antud lepinguga vastavalt valitud katte määrale.

www.worldwideinsure.com puhul Trustpilot ei anna päris adekvaatset tagasisidet. Süvenesin ise mõni aeg teemasse. Keskmine hinne on nii kõrge suuresti sellepärast, et inimesed annavad hea hinde peale poliisi sõlmimist, kuna protsess oli kiire ja sujuv.

Kui sa aga lappad neid feedbacke, siis kahjujuhtumite käsitlemise tagasiside on pigem kehvapoolne.

Viska pilk ühte vanemasse teemasse, kus sama asja lahatud https://trip.ee/foorum/uldfoorum/3nda-osapoole-kindlustus-rendiautole

Minupoolne järeldus - tehes seda diili loe kõik tingimused 2x läbi ja tee endale protseduurid selgeks. Ise kasutasin, aga õnneks kahjukäsitlust vaja ei läinud.

Mina olen seni lihtsalt nö. katused ära jätnud (ö=o, ö=o, ä=a, ü=u) ja pole ka kunagi probleemi olnud üheski lennujaamas ei Euroopas, Aasias ega Kesk/Põhja-Ameerikas.

Egiptuse teemasid muidu ei kipu lugema, aga miskipärast selle avasin ja ei kahetse. 

Hea kohe sellist meelelahutuslikku review'd lugeda.