Viimased kommentaarid

Android 7.0-s paraku ei läinud ka peale viit refreshi paremaks.
Lisaks on ära kadunud tekstid sooduspakkumiste piltide pealt. On ainult pilt, mille teist värvi headeris on sihtkoht .

Oleneb, mida katki all mõelda. Mul (Android 7.0) näitab miskipärast kogu infot kuidagi kitsal alal e paremas ääres on mõttetult palju vaba ruumi. Eelnevalt oli teksti mahtumine lehele parem.

Näide https://www.upload.ee/image/7826472/Trip.jpg

Eks see ilmateema ole kuid ette vaadates alati sellise 50%se tõenäosusega asi e kas on või ei ole nii külm nagu ennustatakse.
Ise käisin 2017 veebruari esimeses pooles Levil ja oli ideaalne mäeilm. Isegi päike paistis mõnel päeval.
Nüüd taas veebruari keskel minek ja loodan ikka ideaalset ilma :)

Küsimusele küsimusega pole muidu ilus vastata, aga küsiks vastu, et kas peab siis koguaeg pildi peal seisma?
Mulle näiteks ei meeldi sellised nö. kohustuslikud poseeritud turistipildid, kus taustal on mingi kauge maa vaatamisväärsus ja siis pildi keskel või ääres on inimene. See siis justkui tõendab, et ma olen seal kohas käinud.
Ma isiklikult neid viimaseid pilte proovin vältida ja püüda kaadrisse situatsioone, kus käib mingi tegevus ja inimesed ei poseeri. Seega, las nad siis hüppavad vahepeal ja väljendavad oma emotsioone, enamasti rõõmsaid. Muidugi piisab paarist-kolmest sellisest pildist, mitte et kõik oleksid hüppavaid inimesi täis.

Eks see on samasugune hype nagu nt. peegli ees telefoniga pildistamine nii, et välk ja telefon jäävad pildile. Või pardi huultega selfid. Kui mina hüppamisest saan veel aru, siis nendest viimatinimetatutest mitte. A ma olen juba vana generatsioon kah :)

Seega, eks pildistamises on ka omad kombed, mis tulevad ja lähevad.

Mulle väga meeldisid näiteks Apeksi Kamtšatka pildid. Nii vaated kui ka inimesed. https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kamchatka-2017-pildid

Ma ei ole mingeid süvaanalüüse reisikindlustuste tingimuste osas teinud. Aastaid olen olnud SEB kuldkaardi klient ja sealt tuli kunagi vist Seesam ja hetkel PZU (endine RSA).
Suurim erinevus nt. Swediga (ja vist mõne kohaliku pakkujaga veel), mille leidsin oli see, et Swed hüvitab ka streigi tõttu ära jäänud reisikava muutused, SEB oma mitte. Et kui on aja peale minek, siis mingit isetegevust teha ei saa ja peab ootama, kuni lennufirma midagi orgunnib.

Aga muidu on kogemused seni positiivsed olnud. Ega mingit ericase'i pole ka olnud. Tavapärased arstiarved ja lennugraafiku muudatusest tulenenud raisku läinud lennud/hotellid.
Võib-olla üks asi jäi kunagi hinge kriipima, kui HKG lend jõulude ajal hilines peaaegu ühe päeva. Reisi alguses olid igasugu hotellid, transfeerid ja asjad kokku lepitud ning et asjad kontrolli alla saada pidi tegema palju kõnesid välismaalt Aasia riikidesse. Mäletamist mööda oli kõnekulu mingi 100-200 EURi ja seda ei kompenseeritud.

Miks mitte kasutada kõiki juba teadaolevaid ja valida seal "Direct flight only" vms? Nii momondo kui ka Skyscanner pakuvad näiteks seda võimalust.

Mai alguses ei ole seal olnud, aga olin aasta tagasi septembri lõpus hotellis nimega The Sun Palace. Sai võetud, et ära proovida AI ja laste värk. Eks ta üks paras kolhoos oli, aga seda pigem minu jaoks. Kui sulle meeldib AI kontseptsioon suurtes hotellides, siis ma pigem soovitaks minna.
Positiivse poole pealt peab ära märkima, et söök oli iga päev suht vaheldusrikas, lastele tehti showd (algas küll liiga hilja (ca 22 paiku) 4-aastase jaoks) ja norm rand oli 5 min jalutuskäigu kaugusel.
Negatiivne oli see, et neiberhuud septembri lõpus oli suht igav, suitsetamine igal pool oli tolereeritud (ka. lasteshow ajal kõikides laudades) ja baaris pakutavad kokteilid olid paras haltuura e vorbiti kokku odavatest siirupitest.

Suitsetamine tundus, et häiris ainult meid, kes me oleme puhta õhuga sarnastes kohtades harjunud. Kokteilide osas oli soov lihtsalt libistada mõnda head ja kvaliteetset gini/viskit, kui "hullud" lõunamaalased bingot mängisid, aga seda võimalust isegi polnud.

Reaalselt sai igapäevaselt käidud rendiautoga ümberkaudsetes randedes, mis tundus parem variant olevat, kui kohapeal bassu ääres istuda.

Ma ei ole just tihe lendaja, aga kui lendan, siis pikemaid otsi, mis annavad rohkem punkte. Eelistan võimalusel Finnairi. Ja midagi on ikka tilkunud. Mingi hetkeni kasutasin punkte, et võtta Finnairi poolt pakutavaid Eesti restoranide kinkekaarte. Nüüd just vaatasin oma kontot ja saaksin jälle midagi sellist, aga enam ei ole nö. 100% tasuta, vaid a la saad 70 EURise kinkekaardi 40 EURi eest.
Ja Finnair minuarust lubab väikse teenustasu eest ka punkte teisele kontole üle kanda.

Seega võibolla ainult TLL-HEL otsi lennates tõesti midagi ei kogu, aga pikemate otste puhul võib ju piletit ostes selle kaardi numbri sisestada ja pärast pisikese meelehea endale lubada. Meeletu kogumine ja kompunn ei ole eesmärk omaette.

Mina olen loobunud tickets.ee pakkumisi üldse vaatamast, kuna ei ole lihtsalt õnnestunud ühegi kaardiga ilma teenustasuta sealt osta. Kui juba kümned EURid teenustasu juurde tulevad, siis pole nad enam kõige soodsam.
Ja olen proovinud nii SEB VISA krediirkaardiga, deebetkaardiga, SEB Mastercardiga kui ka vist sai proovitud mingi Swedi krediitkaardiga. No ei õnnestunud.

Kui suuri summasid sa reisil kasutad või vahetad? Võta see number ning vaata kui palju sa saad kohapeal selle eest valuutat ja nt. Tavidis vahetades. Või palju sa võidad, kui võtad sula kaasa ja ei maksa kaardiga.
Minuarust on need vahed piisavalt väiksed selleks, et alustada oma reisi kaasa võetud EURidega neid kohapeal vahetades ning maksta kohapeal kaardiga või võtta seda automaadist juurde.
Nõustun juba ette, et see ei kehti kõikide riikide kohta, aga siiski enamuse populaarsete kohtade kohta. Selle eeltöö saab alati ju netis ära teha.

Ilmaga on alati nii, et sa võid küll loota parimat, aga peab arvestama ka halvimaga. Olen isegi Nha Trangis aastavahetust veetnud ja ei saanud tilkagi vihma ega jahedat tuult. Ehk ilm oli meie väga soe suvi.
Samas eelneval aastal oli olnud jahedamapoolne. Seega tõde selgub kohapeal just sel ajal :)
Aga riskide maandamiseks võid ju mõne lõunapoolsema koha valida. Mui Ne, Phu Quoc vms.

Eks ma siis olen rumal, et seda vahendaja täiskindlustust kasutan :) Tegelikkuses on ju standardhinnas olemas kindlate vastutusmääradega kindlustused. A la 2000 EURi avarii korral vms. Lisakindlustus viib mul selle vastutuse osa 0ni. Jah, ma pean olema valmis siis selle õnnetuse korral 2K välja käima ja hiljem tagasi saama. Aga see on juba minu otsus, kas mul krediidkaart kannatab selle välja või mitte.

Meil on firmasid, kes näiteks oma autopargile ei tee üldse kaskosid, kuna on hinnanud õnnetuse juhtumise tõenäosuse ja tekkivad kahjud väiksemaks, kui kindlustusmaksed. Ehk las see kindlustuse rahaline pool jääb igaühe enda otsustada.

Tekkis minulgi küsimus või siis arusaam, et eestlasele ikka meeldivad seiklused. Selle sõna halvemas ja paremas tähenduses. Kui on võimalik 10 EURi kokku hoida isegi siis, kui kõiksugu revjuud "punast lippu lehvitavad", siis ikka minnakse riski peale välja.
Vahel õnnestub, vahel mitte. Aga võiks selle õnnestumine % kõrgemaks viia arvestades kaasrändajate kogemusi.
Eks tuleb ka aru saada, et 10 EURine hinnavahe on ühele inimesele oluline ja teisele võibolla mitte.

Nt. Päike12 soovitab omast kogemusest AVISt. Samas mina pean otse AVISest rentimist kalliks ja kasutan AutoEurope poolt pakutavaid rendifirmasid. Kindlustuseks on alati 0-excess full protection, mida AutoEurope ise pakub.
Selle miinuseks on see, et kui midagi juhtub, siis esialgsed kulud pead ikka ise kandma ja hiljem need siis omakorda vahendaja käest välja nõudma.
Lisaks peab kaardil olema piisav vaba limiit, kuna rendifirmad bronnivad vahendaja puhul mõnikord olulisi summasid (nt. viimati Itaalias Europecar 600 EURi).

Ei ole veel neid rahvusvahelisi kindlustajaid proovinud (nt. Marelli soovitatud AXA Car Ins), aga tundub, et peab seda tegema. Kohati tundub soodsam, kui Autoeurope'i pakutu. Revjuud enamasti head.

Enne, kui lähete reisima, andke oma pangale teada, et olete mingis vahemikus mingites riikides. SEB-s see teavitamine igatahes minu puhul on töötanud. Vahepeal on nad helistanud mulle otse ja küsinud, et just tehti mingi kogus tehinguid (noh, kui kuskil USA outletis on shoppama kukutud) ja kas see on ok.

Üks tuttav jäi lennukist sellepärast maha, et USAs olles pandi kaart reisi viimasel päeval kinni, kui oli vaja lennupileteid osta.

Seega vedeleb mul sahtlis tagavaraks ka teine teenustasuta kred.kaart, mida ainult reisidel backupina kasutan.

Kui sa lendad turistiklassis, siis pole suurt vahet, mis lennuk on. Istud samamoodi oma tavalisel kitsal (aga siiski talutaval) istmel, käid samamoodi lennuki kesk- või tagaosas WC-s, sööd samamoodi jne jne.
Seega minu poolt tavapärane tuim eestimaalase reaktsioon "Näähh" :)

Minu jaoks on pikamaalendudel palju olulisem, et multimeediasüsteem oleks kaasaegne. See aitab vähemalt pikka lennuaega paremini taluda. Viimatine lend Finnairi A350-ga jättis selles osas positiivse mulje.

Mina ütleks, et peaaegu 3h-st peaks piisama küll. Kuu aega tagasi oli mul jätkulend Chiang Maisse Thai Smile'iga.

Maandusin õigeaegselt 0915 ja jätkulend oli 1120. Lennujaam ei olnud eriti koormatud inimeste mõttes ja selle ajaga jõudsin vabalt läbi transiittsooni peaaegu jätkulennu väravasse. Peaaegu sellepärast, et siiski saadeti sealt tagasi ja pidin uuesti väljuma Arrivalsite ja sisenema Domestic Departure'ide kaudu.

Ehk tegin samasuguse käigu nagu oleks kohvritega olnud ja vahepeal lennujaamast väljas käinud. Kokku võttis see aega natuke üle tunni aja.

Omast kogemusest võin öelda, et selline plaan on suhteliselt vabalt teostatav. Teatud eeldustega.
Kui endal 20ndad tiksusid, siis sai sõpruskonnaga igal suvel sarnaselt Põhja-Kesk-Itaalias ja Hispaanias käidud ca 2,5 nädalastel trippidel. Sel hetkel veel odavlennufirmasid ei olnud (Ryan hakkas tasapisi tekkima), seega rentisime Eestist bussi ja uhasime sellega kohapeale.
Reaalsus oli see, et sõitsime nii päeval kui ka öösel juhte vahetades, et võimalikult kiiresti sihtkohta jõuda.
Väga pikki peatusi/vaatamisväärsusi tee peal ei teinud, kuid poolepäevased peatused kuskil linnas/ägedas kohas juhtusid sekka küll.
Eks selline sõit oli parajalt nüristav (eriti suunaga kodu poole), aga bussi eelis on see, et on vähe rohkem ruumi ja meil igatahes toona kunagi igav ei hakanud.

Tänases materiaalses maailmas on enda aeg kallimaks muutunud ja lennuk on eelistatud.

Tegin eile ka autobroneeringu USAsse ning kasutasin seekord (esmakordselt) Autoeurope.co.uk lehte, kus oli täpselt sama auto samal firmal enamvähem 2x odavam.
Seega tasub ka Autoeurope enda erinevaid lehekülgi proovida.

Ma ükskord unustasin lennukis kaasavõetud banaanid ära süüa ja maale minekul tuli sellest imeväike jama. Lõppes kõik lihtsalt sellega, et natuke noomiti ja siis visati banaanid prügikasti.
Ja ega sa ei hakka ju USAst mingeid puuvilju siia tooma. Ikka kommi ja beef jerkyt :) Neid ei palu sul keegi deklareerida.

Viimati Vilniusest tagasitulles kaaluti. Samas minnes läbi Riia ei pööratud tähelepanu.

Mina olen enda jaoks selle vastuseisu lahti defineerinud nii, et äppid on kiireks tegevuseks - vaja oma bronne vaadata (Booking.com, AirBNB) või hästi kiirelt midagi teada saada (TA).
Reisi planeerimiseks samas äppid ei sobi (vähemalt minu jaoks), kuna siis on paralleelselt vaja lahti hoida erinevaid lehti (Google otsing, Booking, TA, Google Maps jne).

Ehk hard work käib minu puhul arvutis. Ja minuarust on telefonis webibrauser ja äpp suures osas sama kujundusega. Seni pole pidanud eriti neid asjandusi endale installima. Piisab ka telefoni webibrauserist.
Kui ma olen asjast valesti aru saanud, siis oleks endalegi väga hariv vastuargumente kuulata.

Viimased uudised otse epitsentrist ütlevad, et hinnatõus lükkus edasi juulisse. Allikas https://goo.gl/wHKE4V
Aga ega midagi pole kindlat enne, kui keegi on ise asja ära proovinud.

Aastaid juba kasutanud lendudel ilma täppideta tähti ja seni pole probleeme olnud.

Mina rentisin hooaja lõpus (septembri lõpp) auto ette puhtalt sellepärast, et mul olid ainult lennupiletid ja autot oli kohe kiirelt lennujaamas vaja. Lennukas oli valikut küll ja küll.
Kui enamasti rahvusvahelised rendifirmad oma autode läbisõite liiga suureks ei lase, siis saime 2 autot, millel läbisõit 40K ja peale. Aga ei olnud häda kedagi, liikusid kenasti edasi küll.
Kui kavas mööda saart ringi tiirutada, siis minu arust selline väike- või keskklassi auto on paras. Ja kui pere peal, siis päris mikromootoriga isendit pole mõtet võtta. Sellega on tunne, et tõusudel tahab mootor tuppa tulla.
Hooajal väga vihma vast ei juhtu sadama, aga muidu soovitaks rehvid rendi alguses üle vaadata. Ma avastasin alles mägedes vihmaga, et auto tikub maru lihtsalt kurvides libisema. Kehvad rehvid põhjuseks.

Sõitmisel oli abiks tavalise paberkaart ja aeg-ajalt offline Sygic äpp ning online Waze. Samas suuremad kohad leiab kenasti üles ka teeviitade järgi.
Auto sai renditud www.autoeurope.com vahendusel.