Viimased kommentaarid

Tänud. Klean Kanteen ja Stanley tunduvad neti-review'de järgi mõlemad olevat igati ok valikud. Eks tuleb Klean Kanteen TK Pro või Stanley Adventure ära võtta. 

Vaadates, et viimast on võimalik erinevates poodides lausa katsumas käia ja ei pea piltide põhjal otsustama, siis arvatavasti valik sinnapoole ka kaldub.

Sekundeerin täiesti Jaanusm seisukohtadele. Reisimist sai kunagi alustatud nö. backbackerina ja mingi hetk see muutus (kuni senimaani) flashbackeriks. Reisiseltskonnad on tavaliselt olnud sõpruskonnad minimaalselt 5+ inimest 2+ nädalat korraga koos.

Elu ei pea keeruliseks elama ehk olenemata suurest seltskonnast pole tegelikult mingeid probleeme olnud. Alati on enne reisi tehtud hea kodutöö e kõik teavad, mis ootab. Kohapeal, kui mõnele muuseum ei meeldi, siis pole probleem, kui ta samal ajal rannas on vms.

Samamoodi, kui kellelgi on pidutsemine pikale veninud ja hommikul kuhugi vaja minna, siis nagu Jaanusm mainis, siis külma õllega saab ka need inimesed liikuma :)

Aga eks rahuliku reisi eelduseks on ikka sarnased väärtused ja maailmavaated. 

Ainuke kord nende 15+ aasta jooksul oli üks reis, kus tekkis natuke hõõrumist sellepärast, et seltskonnas oli inimene, kes sõna otseses mõttes "saagis senti pooleks". Et kas kamba peale parkimist läks per nase maksma 1,3EUR või 1,5 EUR või muud sarnast. Who cares? Aga näed, mõnele on see oluline. 

Õnneks tänapäeval on SplitWise olemas ja ei pea enam sellepärast ka väga muretsema.

Mul on/oli natuke teine case - reis sai ostetud veebruari alguses mai väljumisega. Ettemaksud said tasutud. Enne viimase ja suurima osa makseka tähtaega oli ametlik teade, et lend jääb ära. Senini oli ka mul dilemma, et kas kirjutada ettemaks korstnasse või maksta ka viimane osa ära. Õnneks tuli Novatoursi poolne teade paar päeva enne maksetähtaega.

Mulle pakuti ka alterntiive, et sama hinnaga pakett sügisel (listahinna järgi oleks see kallim olnud), aga paraku aegade osas mulle see ei sobinud ja tegin oma tellimuse tühistamise taotluse (taganemisavaldus).

Ja täna laekus ettemaks täies ulatuses mu arvele e see protsess võttis aega ca 2 kuud. Täiesti normaalne tänases situatsioonis. 

Kogu protsess oli ok ja etteheiteid pole. Võib-olla oleks hea, kui klientidele antakse teada umbmäärane menetlemise ja tagasimakse aeg. Siis jääb vahepealne "närveldamine" ära. Mõnedele võib see ettemaksuraha olla eluliselt vajalik igapäevaselt kasutada muudel eesmärkidel.

Oktoobris 2019 Snoop viitas Bangkok Postile, mis Thai Airwaysi raskustest kirjutas. Nüüd tundub lõpp (pankrot) juba veelgi käegakatsutavam olevat. Kirjutavad erinevad väljaanded - FT ja Thai Enquirer.

"Soovitan ka teistel, vähe mõtlevatel siit jalga lasta." :)

Sai endale kohaliku digiajastu alguses suhteliselt kallis (mäletamist mööda oli vist ca 11.000 EEK) Olympus Camedia C-seeria pill ostetud. Välk oli olemas ja äkki ka mingi zoomikene.

Ja ütleme nii, et tore oli, et selle asemel, et see raha noore nolgina maha pidutseda sai "põhivara soetatud". Hetkel arhiivi vaadates on kõik üritused, tegevused, olengud kenasti jäädvustatud. 

Tagantjärgi tarkusena võib öelda, et väikse mälukaardi ja pilveteenuste puudumise pluss oli see, et pilte on hoomatavas koguses ning korduvaid samasuguseid klõpse peaaegu et ei eksisteeri.

Ja nagu arhiiv näitab, siis minu esimesed reisi-digipildid on aastal 2001 tehtud Egiptuses Sharmis, kus toona 5* hotelli paketikal käidud mingi erihinnaga 1000 EEKi eest. Aga pilt siis hoopis lennukist, sest kes neid püramiide või Punast merd ikka näinud pole :)

![](lotusair)

Kaireh, milles see väitlemine seisnes e mis olid TT argumendid?

Eks seda mittehuvitamist peegeldab kõige paremini antud teema ca 19.000 lugemist. Selle loogika järgi võiks 99% Tripi teemadest üldse kustutada, kuna need ei huvita kedagi.

Ma pole küll sihtrühm, aga on huvitav vahelduseks lugeda, et kuidas veel on võimalik reisida. Äkki keegi kunagi teeb mullegi tasuta upgrade'i äriklassi ja saab natuke luksust nautida :)

Stahl - Eks ma ikka lugesin läbi erinevad tingimuste dokumendid ja tõin välja need ühisosad, mis kõikides lepingutes sees olid. Tunnistan, et ei teinud süvaanalüüsi. 

Kindlustustingimused ei saa ju oma olemuselt kardinaalselt erineda - kõik katavad mingeid samu juhtumeid erineval viisil + siis mõned täiesti erinevad nüansid.

Ja minu arust Gold ja Platinum (või mis iganes kolmanda toote) kaitset on just mõttekas võrrelda. Kuidas sa muidu oskad otsust teha, et millist toodet valida :)

Kusjuures ca aasta tagasi olin sama dilemma ees ja siis võrdlesin SEB vs Swed. Sai ka eraldi teema selle kohta tehtud, aga see ei läinud paraku lendu. Ju siis polnud aktuaalne.

Jäin siis edasi SEB Goldi peale, aga nüüd kui 3s laps on peres ja sellega tuleb ka reisile minna, siis vist tuleb ümber lülitada end Swedi Platinumi peale. 

SEB/PZU paraku ei võimaldanud Goldi reisikindlustuse lepingus poole perioodi pealt lapse nime muuta (reis on 2 lapsega) ja soovitasid juurde võtta Child kindlustuse (25 EUR).

Aga kui on veel mingeid alternatiive, siis oleks ka nendest huvitatud.

Üks omapära või bugi, mille otsa olen juba mitu korda komistanud nii Android telefonis kui ka Windows arvutis Chrome'iga. Kui viimane kommentaar, mis loetud sai on käesoleva lehekülje viimane, siis järgmine kord uute postituste olemasolul (mis peaksid siis järgmisele leheküljele tekkima) ei viida sind tavapäraselt kõige uuema postituse juurde (uue lehekülje esimene postitus), vaid jäetakse 1.lehekülje algusesse. Justkui polekski eelnevalt seda teemat lugenud. 

Ega muud hullu polegi, kui tuleb siis ise kõige viimane lehekülg käsitsi valida. Aga tundub, et päris nii see olema ei pea :)

Ma ise olen läbi lugenud ca paarkümmend Minu sarja raamatut (lisaks mõned ostetud ja lugemata) ja eelnevate siinsete tegasisidede/soovituste põhjal julgeks ka öelda, et inimeste maitsed võivad olla ikka väga erinevad. 

Osad eelpool kiidetud minus erilist ohoo-emotsiooni ei tekitanud (nt. Alaska), samas osad, mis ei pidanud nii head olema (nt. Normeti Tenerife) mulle jälle meeldisid.

Kokkuvõttes minu jaoks halbu raamatuid pole olnud - kõik on olnud otsast lõpuni loetavad ja on midagi uut ikka andnud. 

Kui alguses isegi tegin kõikidesse raamatutesse märkmeid (kasutan Kindle't lugemiseks), et ise vastavasse riiki sattudes oleks highlightid juba korrastatult olemas, siis mingi hetk loobusin sellest ja loen raamatu uuest läbi, kui kuhugi sihtriiki minemas olen.

Raamatute ostmisel olen väga paljuski toetunud eelpool soovitatud Goodreadsi arvustustele. Väga tore, et inimesed viitsivad lisaks tärnide panekule ka kirjalikku tagasisidet anda.

Nüüd aga kui suur osa heade review'dega Minu raamatuid on läbi loetud või mu digitaalsel raamaturiiulil oma järge ootamas ootaks hea meelega ka muude heade reisiraamatute soovitusi. Näiteks sai just loetud "Maailma lõpus on kohvik", mida julgen soovitada.

E.T. - aga miks sa tahad kõiki teemasid loetuks märkida? Mina näiteks tarbin ainult osasid teemasid ja need, mis mind ei huvita jäävadki nii nagu nad on. Päevas korra viskan pilgu foorumile peale ja esilehel näeb kohe ära uusimad teemad ja saab lugeda täpselt neid, mida soovin. See loetuks märkimine ei anna ju midagi juurde. Või ma ei oska sellest kasu näha?

Viktor54 - kas sinu muret ei lahenda see, kui sa vajutad sellele märgile, kus on öeldud, et mitu uut postitust on? See ju viib kohe kõige uuemate e lugemata sõnumiteni ja ei ole vaja midagi scrollida.

Kui on aega ca 15 minutit, siis soovitan lugeda Revoluti ja TW kaardi võrdlust (https://thepoorswiss.com/transferwise-vs-revolut-which-is-best/) Kindlasti on soovitav läbi lugeda ka kõik kommentaarid, kuna sealt saab veel lisaks head taustainfot. Kokkuvõttes saab päris hea ülevaate, kumba kaarti eelistada (ideaalis oleks N26 võinud ka võrdluses olla) ja mis hetkedel seda teha.

Kohalik TUI opereerib frantsiisi alusel, seega ei julgeks neid küll süüdistada. 

https://www.tripeconomist.com/blog/tui-enters-the-baltic-states/

Ühinen Isaaci arvamusega ja ütlesin sama ühes teises hiljutises ABga seotud teemas. Kui sul on ette antud reeglid, et x kg on lubatud ja sa lähed teadlikult x+2 kg-se pagasiga check-ini... No ma ei saa aru, miks peab siin lennujaamatöötajaid või lennufirmat süüdistama.Kui nt. mul on olnud kahtlusi pagasi õigesse kaalu mahtumisega, siis lennukas saab mõne mittetöötavad check-in kaalu peal vajaliku kaalumise ära teha ja kui on väike ülekaal, siis pane mitu kihti riideid selga või midagi taskutesse vms.

Võiks siia teemasse veelkord kuhugi suurte tähtedega kirja panna, et ükskõik, mida keegi ütleb või ei ütle oma kogemuste kohta, siis see ei anna mingit garantiid, et järgmine kord samamoodi on. Saage palun sellest juba ükskord aru.Ja mõõdetakse-kaalutakse ka väravas.Kui on kartus, et kohver on ülekaaluline, siis toppige oma riiete taskud asju täis või ostke lisapagas. Lihtne.

Paari soovitust/kogemust võiksin jagada. Värskelt käidud selle aasta veebruaris, aga samades hotellides oleme peatunud ka varem.Miks just nende valikuteni jõudsime:- tavapäraselt oleme suurem (5+ inimest) seltskond, kes koos reisib- bassein- hind per inimene per öö jääb alla 50 EURi- review'de hinded keskmisest kõrgemad- melu lähedalOleme ikka ja jälle kaalunud ka muid Phuketi piirkondi, aga jäänud peamise patupesa e Patongi juurde. Seda eelkõige meelelahutusvõimaluste pärast :) Tuk-tukiga pole probleem ka kõrvalrandadest tulla, aga seni pole seda teed läinud.Deevana jääb Banglast ca 10min jalutuskäigu kaugusele. Tuk-tuk oli minu mäletamist mööda vist 200. Neil on suur ja mõnus bassein. Bassu-baar on ka olemas. Hea ja vaheldusrikas hommikusöök. Lihtne jõusaal, kus põhiharjutused saab ära teha. Massaaž jm sarnased teenused.Seni olen alati bronnid teinud nende kodukalt, kuna nad pakuvad pakette, mis on enamvähem sama hinnaga, mis booking pakub, aga saab igasugu mudru juurde. Nt. tasuta lennujaama transfeerid, massaažid, õlled toas jne.Orchid Resortel on põhimõtteliselt Banglast üle tee 2-3min jalutada. Tavaliselt, kui on pidutsemise isu, siis esimesed päevad bookime selle. Ta on küll väga tiheda liiklusega vahetänava ääres, aga toas seda eriti ei kuule. Soovitan valida Delux toad, mis on üleval korrustel.Katusel on väike bass, mis ei ole otseselt ujumiseks, vaid pigem niisama lebotamiseks. Bassu juures on ka baar, aga see pigem töötab niimoodi, et helistad seal asuval telefonil receptionisse ja siis tuuakse söögid-joogid kohale.Üks eripära on ka, mida mujal kohanud pole - katusebassu juures on ka soome saun. Pole küll isegi ühtegi korda kasutanud. Ilmaselgelt pole seda väga vaja, kui katusel päike lagipähe peksab.Kohe kõrval on 7/11. Jungletoni ostukeskus on 4-5min jalutuskäigu kaugusel. Kui see oluline peaks olema. Paar maja Bangla poole on hea jõusaal, kus kaloreid kulutada, et külmasid Shingasid kulistades südametunnistus piinama ei hakkaks :)Ehk sinu soovidele vastab minu valikust pigem Deevana, aga väsimatutele pidutsejatele on mugav Patongil paar-kolm päeva ka Orchidis veeta :)

Nädal tagasi AMSi lennul kästi/paluti salongukohver panna raami, et mõõtude sobivust kontrollida ning lisaks ka kaaluti. Oli pisike ülekaal ja sooviti, et midagi välja praagitaks. Õnneks kaine mõistus võitis ja mitme koos-reisija peale mõõdeti kokku alakaal e ei pidanud hakkama asju ühest kohvrist teise lappama.Ja ma ei näe põhjust viriseda ja süüdistada kedagi reisijate peedistamises. Reeglid on kodukal must-valgelt kirjas ja enne lendu leitavad. Ehk alati on valikud - lendad vs ära lenda, maksad rohkem vs maksad vähem ja hoiad kuskilt kokku. 8 või 10 või 12kg salongipagasit pole inimõigus, et reisijal tekiks mingi õigustus hakata midagi nõudma ja rääkima peedistamisest. Kehtib tavapärane turumajanduse loogika. kus tasuta lõunaid ei ole e minimaalse hinnaga täit teenust ei saa.

Eks kui mõni välismaalane meil EMOsse läheb, siis arvatavasti võib ka kirjutada, kuidas ta tunde ootejärjekorras istus. Teisalt õnneks on asi korralduslikus mõttes meil ikka ok.Oman enda ja reisikaaslaste põhjal peamiselt kogemusi Kagu-Aasia haiglatega. Tais soovitan kasutada Bangkok Hospital nimelist asutust. Phuketil kasutatud seda raseda komplikatsioonide puhul - teenindus kiire, korralik ja usaldusväärne. Chiang Mais kasutatud kõrvavalu puhul ja jälle kõik töötas kenasti. Lisaks olen ise juhtunud arstile Boracayl. Kenad neiud tulid lausa hotelli kohale ja tegid mu terveks. Hoidsin nende antud imepulbreid veel mõnda aega teiste reiside jaoks alles, kuna nad kõhuhädade puhul tõesti toimisid efektiivselt.Siis sai ise ka käidud mingi hädaga (enam ei mäleta, mis täpselt) suht väikses kohas Malaisias - Kuala Besutis (sealt saab Perhentianile) - kohalikus haiglas. Jälle positiivne kogemus. Ja väljakirjutatud rohud olid seal suisa tasuta.Kõige omapärasem kogemus oli Cebu Citys, kus oli 100 sotsiaalselt töökohta e enne tuli ka templeid võtta ja kaaluda ja mõõta, kui arsti jutule sai.Aga kokkuvõttes on kõikidest kohtadest positiivsed mälestused ja üks ühine joon - igal pool räägiti täiesti normaalsel tasemel inglise keelt.

Kas seal on nüüd midagi muutunud? Korduvalt tühistanud ja alati teinud seda nende kodukal Booking no järgi. Ei mingeid kirju ega kõnesid. 

Mina kasutan aastaid Xiaomi akupanka. Mahutavuseks olen valinud 10000mAhi. Sellega saan oma Samsung Galaxy S seeria telefoni täis laetud 2-3 korda ja akupank ise on parajate mõõtmete ja kaaluga.Vahepeal mõtlesin ka 20000mAh-ile üleminekule, aga see oli liiga kolakas ja pole nagu otsest vajadust.Nüüd kui enam Hiinast neid siia tellida ei saa, olen selle ostnud Arvutitargast, kus nad on kohe kohapeal olemas. Olen nö. nännina saanud aeg-ajalt ka suvalisi no-name akupankasid (mis on väiksema mahutavusega), aga need ei ole kasutamisele võtmist väärinud - heal juhul laevad ühe korra telefoni täis.

Sellel teemal võib küll kogemusi heietada, aga reaalselt need ei maksa ju midagi. Kui sul on ikkagi limiit ees, siis sa pead sellega arvestama ja kellegi kogemus üks või kaks või kolm korda ei anna sulle mingit garantiid.Oma kogemusel on Air Baltic väga hea näide - lennanud kümneid ja kümneid kordi, kui pole käsipagasile tähelepanu pööratud. Samas olen selle aja jooksul 2 või 3 korda näinud, kui väravas on käsipagasit kaalutud ja inimesed reaalselt tagasi saadetud pagasit ära andma.Oma südamerahustuseks võid siis üleliigsed asjad taskutesse toppida ja pärast turvakontrolli tagasi kotti panna :)