Viimased kommentaarid

Korra olen teinud taotluse VNO-TLL lennu hilinemise pärast üle 3h ja protsess oli kiire ning sujuv e avalduste esitamisest raha laekumiseni võttis aega paar nädalat.

Minu kogemus muidugi ei tähenda, et see kõigil niimoodi olema juhtub nagu ka sinu näide näitab.

Juba eelpool nimetatud SplitWise on asendamatu, kui oma seltskonnaga (ja tavaliselt see nii on) reisida.

Lisaks siis tavaliselt tõmban jooksvalt juurde keele-äppe olenevalt millisesse riiki parasjagu minek on.

Aga muidu olen proovinud läbi ajada webilehtedega ja mitte end äppidega koormata, kuna päris iga kuu reisil ei käi. Nt. eelpool tihedalt nimetatud booking,com-i puhul saan ka webi versiooniga hakkama.

Paar kommentaari Güral Premier Belek 5* kohta:

- hinnatase keskmisest paketikast kõrgem
- suur territoorim
- lastele palju tegevusi alates igapäevastest ringidest/võistlustest kuni õhtuse diskoni välja. Põhimõtteliselt võib hommikul lapse lastealale vastavate inimeste kätte viia ja õhtul sealt ära võtta
- lastealas ja magamistuba ja oma söökla
- erinevad basseinid, mis olid mai alguses täitsa ujutavad
- pikk liivarand mugavate lamamistoolidega ja päikesevarjudega
- meri mai alguses samuti ujutav
- palju baare, kust sai tuntud rahvusvaheliste brändide alkohoolseid jooke ja lastele mahlasid/jääjooke. Osad joogid olid tasulised (nt. Corona õlu 3 EUR)
- osades baarides olid jäätise külmikud, mis laste seal väga popid
- söögivalik oli lai. Väga palju ei muutunud igapäevaselt, aga kui pole eesmärk ühe õhtuga kõik variandid endale kõhtu ajada, siis küllastust ei tekkinud. Huvitav oli, et kõige popimad olid friikad ja grill-lihad, aga mulle nt. meeldis isegi, et kohalikud lambaroad ei olnud popid ja sai alati neid valida ilma järtsuta
- väikelastele olid eraldi Aptamil piimasegud ja püreed. Lisaks maitsestamata pudrud ja lihad, mida sai sealsamas blenderdada. Laste söögitoole oli piisavalt.
- toad suured (alates 32m2) ja puhtad
- lennujaamast ilma peatusteta ca 30min sõitu. Ise tellisin private transferi väikelaste pärast, et neid mitte pikalt solgutada peale lendu
- kaasturistid olid loomulikult venelased, aga palju ka teise rahvuseid. Mingit jõmlust kellegi poolt ei märganud
- õhtuti lastediskod ja suurtele erinevad etendused
- oma veepark

Kokkuvõttes: ideaalne valik lastega reisijatele ja minu hinnangul oli oma kallimat hinda väärt.

Äkki siis kellelgi tulevikus abiks - nüüd siis praktika ka läbi tehtud ja tulemus oli selline, et mu kodus/hotellis (raha kokkuhoiu mõttes) kiletatud käru kaalu vastu ei tundnud keegi huvi ei Tallinna ega Antalya lennujaamas.

SmartLynxi tingimus "Lapsevankrid, beebivoodid ja –toolid, kuiv- ja geelpatareidega ratastoolid puuetega ja piiratud liikumisvõimega reisijate jaoks võetakse lennuki pardale ilma täiendava lisatasuta, kaasa arvatud sellistel juhtudel, kui need on lennule vormistatud äraantava pagasina."


Reisikorraldaja vastus mu konkreetsele küsimusele ja viitele SmartLynxi tingimustele "Meil on nõue, et käru peab olema  maksimaalselt 10 kg"

No ja räägi, mis sa räägid, aga ei ole suudetud mulle selgeks teha, kus see lõplik tõde siis on. 
Rääkides reisikorraldaja klienditeenindusest, siis nemad soovitasid ("Võite ju kirjutada otse  Smartlynxile või küsida üle lennujaamast") mul ise helistada ja uurida. No sai siis TLLi helistatud ja SmartLynxi. Viimane ütles, et nemad mingeid piiranguid ei sea.

Ma just tahaks käru ära anda (eelnevalt ära kiletada). Pärast loobivad siia-sinna ja tahaks seda võimalikku hävingut minimeerida.

Olen 2 korda Aasias käinud, kui elukaaslane oli rase. Mõlemad korrad on juurde ostetud lisakaitsed. Ühel korral sai see võetud Compensast.

Nagu eespool mainitud, siis kindlustustingimused tuleb selles osas üles lugeda, et mis on sees ja mis mitte. Lisaks ka lennufirmadel võivad rasedusnädalate lõikes olla veidike erinevad nõudmised.
Tavakindlustuse raseduse puhul hüvitatakse mingi pisku, aga selle tingimus on enamasti, et "vältimatu abi õnnetusjuhtumi puhul".

Õnneks pole midagi hullu juhtunud, kuigi mõlemal reisil (mõlemad olid Tais) sai käidud kohapeal ülevaatusel ja need kulud (jäid 50-200 EURi vahele) hüvitati pärast probleemideta.

Raseduse eripära oli siis veel see, et on mingid süstid, mida pikkadel (ma ei mäleta, mis need tunnid olid ja kas Euroopa-sisestel lendudel see aktuaalne on) lendudel pidi tegema, et ei tekiks trombiohtu. Muidu istud tunde ja tunde lennukis paigal ja see ei ole verevatustusele hea.

Ise otsisin sama infot ja TA-st leidsin 2-aasta eest postitatud info. Üldiselt peaks reisikorraldaja ka seda infot jagama.


Almost all hotels have heated indoor pools and the following have heated outdoor pools or sections:
  • Belek
  • Calista
  • Cornelia DeLuxe indoor pool that flows outside
  • Cornelia Diamond
  • Maxx Royal
  • Regnum Carya
  • Riu Kaya Palazzo
  • Sueno DeLuxe indoor pool that flows outside
  • Titanic DeLuxe
  • Voyage - Garden and Adult
  • In Lara
  • Baia Lara until 1st April
  • Barut Lara indoor pool that flows outside
  • Delphin Imperial over 14 pool
  • Titanic

Mul on SEB deebet Kuldkaart krediitkaardi omadustega ja SEB Visa krediitkaart. Eelmisel suvel kusjuures oli probleeme mõlemaga maksmisel Washington DCs ja lähiümbruses. Need olid mingid kindlad poed kindla makseterminaliga. Vähemalt pärast tegin enda jaoks sellise järelduse ja oskasin juba ette vaadata, et kas tasub kassani minna või mitte.
Ja probleem ei olnud ainult minul, vaid ka paaril kaaslasel, kellel olid SEB kaardid. SEB kliendiabi muidugi pärast endal mingit probleemi ei näinud, kuna nende süsteem mingeid vigu ei näidanud. Andsin täpsed ajad ja kaardid neile.

Ma ise kahtlustan, et probleem oli just SEB ja Visa kaartidega. Järgmine kord teen mingi Maestro või Mastercard igaks juhuks juurde.

Android 7.0-s paraku ei läinud ka peale viit refreshi paremaks.
Lisaks on ära kadunud tekstid sooduspakkumiste piltide pealt. On ainult pilt, mille teist värvi headeris on sihtkoht .

Oleneb, mida katki all mõelda. Mul (Android 7.0) näitab miskipärast kogu infot kuidagi kitsal alal e paremas ääres on mõttetult palju vaba ruumi. Eelnevalt oli teksti mahtumine lehele parem.

Näide https://www.upload.ee/image/7826472/Trip.jpg

Eks see ilmateema ole kuid ette vaadates alati sellise 50%se tõenäosusega asi e kas on või ei ole nii külm nagu ennustatakse.
Ise käisin 2017 veebruari esimeses pooles Levil ja oli ideaalne mäeilm. Isegi päike paistis mõnel päeval.
Nüüd taas veebruari keskel minek ja loodan ikka ideaalset ilma :)

Küsimusele küsimusega pole muidu ilus vastata, aga küsiks vastu, et kas peab siis koguaeg pildi peal seisma?
Mulle näiteks ei meeldi sellised nö. kohustuslikud poseeritud turistipildid, kus taustal on mingi kauge maa vaatamisväärsus ja siis pildi keskel või ääres on inimene. See siis justkui tõendab, et ma olen seal kohas käinud.
Ma isiklikult neid viimaseid pilte proovin vältida ja püüda kaadrisse situatsioone, kus käib mingi tegevus ja inimesed ei poseeri. Seega, las nad siis hüppavad vahepeal ja väljendavad oma emotsioone, enamasti rõõmsaid. Muidugi piisab paarist-kolmest sellisest pildist, mitte et kõik oleksid hüppavaid inimesi täis.

Eks see on samasugune hype nagu nt. peegli ees telefoniga pildistamine nii, et välk ja telefon jäävad pildile. Või pardi huultega selfid. Kui mina hüppamisest saan veel aru, siis nendest viimatinimetatutest mitte. A ma olen juba vana generatsioon kah :)

Seega, eks pildistamises on ka omad kombed, mis tulevad ja lähevad.

Mulle väga meeldisid näiteks Apeksi Kamtšatka pildid. Nii vaated kui ka inimesed. https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kamchatka-2017-pildid

Ma ei ole mingeid süvaanalüüse reisikindlustuste tingimuste osas teinud. Aastaid olen olnud SEB kuldkaardi klient ja sealt tuli kunagi vist Seesam ja hetkel PZU (endine RSA).
Suurim erinevus nt. Swediga (ja vist mõne kohaliku pakkujaga veel), mille leidsin oli see, et Swed hüvitab ka streigi tõttu ära jäänud reisikava muutused, SEB oma mitte. Et kui on aja peale minek, siis mingit isetegevust teha ei saa ja peab ootama, kuni lennufirma midagi orgunnib.

Aga muidu on kogemused seni positiivsed olnud. Ega mingit ericase'i pole ka olnud. Tavapärased arstiarved ja lennugraafiku muudatusest tulenenud raisku läinud lennud/hotellid.
Võib-olla üks asi jäi kunagi hinge kriipima, kui HKG lend jõulude ajal hilines peaaegu ühe päeva. Reisi alguses olid igasugu hotellid, transfeerid ja asjad kokku lepitud ning et asjad kontrolli alla saada pidi tegema palju kõnesid välismaalt Aasia riikidesse. Mäletamist mööda oli kõnekulu mingi 100-200 EURi ja seda ei kompenseeritud.

Miks mitte kasutada kõiki juba teadaolevaid ja valida seal "Direct flight only" vms? Nii momondo kui ka Skyscanner pakuvad näiteks seda võimalust.

Mai alguses ei ole seal olnud, aga olin aasta tagasi septembri lõpus hotellis nimega The Sun Palace. Sai võetud, et ära proovida AI ja laste värk. Eks ta üks paras kolhoos oli, aga seda pigem minu jaoks. Kui sulle meeldib AI kontseptsioon suurtes hotellides, siis ma pigem soovitaks minna.
Positiivse poole pealt peab ära märkima, et söök oli iga päev suht vaheldusrikas, lastele tehti showd (algas küll liiga hilja (ca 22 paiku) 4-aastase jaoks) ja norm rand oli 5 min jalutuskäigu kaugusel.
Negatiivne oli see, et neiberhuud septembri lõpus oli suht igav, suitsetamine igal pool oli tolereeritud (ka. lasteshow ajal kõikides laudades) ja baaris pakutavad kokteilid olid paras haltuura e vorbiti kokku odavatest siirupitest.

Suitsetamine tundus, et häiris ainult meid, kes me oleme puhta õhuga sarnastes kohtades harjunud. Kokteilide osas oli soov lihtsalt libistada mõnda head ja kvaliteetset gini/viskit, kui "hullud" lõunamaalased bingot mängisid, aga seda võimalust isegi polnud.

Reaalselt sai igapäevaselt käidud rendiautoga ümberkaudsetes randedes, mis tundus parem variant olevat, kui kohapeal bassu ääres istuda.

Ma ei ole just tihe lendaja, aga kui lendan, siis pikemaid otsi, mis annavad rohkem punkte. Eelistan võimalusel Finnairi. Ja midagi on ikka tilkunud. Mingi hetkeni kasutasin punkte, et võtta Finnairi poolt pakutavaid Eesti restoranide kinkekaarte. Nüüd just vaatasin oma kontot ja saaksin jälle midagi sellist, aga enam ei ole nö. 100% tasuta, vaid a la saad 70 EURise kinkekaardi 40 EURi eest.
Ja Finnair minuarust lubab väikse teenustasu eest ka punkte teisele kontole üle kanda.

Seega võibolla ainult TLL-HEL otsi lennates tõesti midagi ei kogu, aga pikemate otste puhul võib ju piletit ostes selle kaardi numbri sisestada ja pärast pisikese meelehea endale lubada. Meeletu kogumine ja kompunn ei ole eesmärk omaette.

Mina olen loobunud tickets.ee pakkumisi üldse vaatamast, kuna ei ole lihtsalt õnnestunud ühegi kaardiga ilma teenustasuta sealt osta. Kui juba kümned EURid teenustasu juurde tulevad, siis pole nad enam kõige soodsam.
Ja olen proovinud nii SEB VISA krediirkaardiga, deebetkaardiga, SEB Mastercardiga kui ka vist sai proovitud mingi Swedi krediitkaardiga. No ei õnnestunud.

Kui suuri summasid sa reisil kasutad või vahetad? Võta see number ning vaata kui palju sa saad kohapeal selle eest valuutat ja nt. Tavidis vahetades. Või palju sa võidad, kui võtad sula kaasa ja ei maksa kaardiga.
Minuarust on need vahed piisavalt väiksed selleks, et alustada oma reisi kaasa võetud EURidega neid kohapeal vahetades ning maksta kohapeal kaardiga või võtta seda automaadist juurde.
Nõustun juba ette, et see ei kehti kõikide riikide kohta, aga siiski enamuse populaarsete kohtade kohta. Selle eeltöö saab alati ju netis ära teha.

Ilmaga on alati nii, et sa võid küll loota parimat, aga peab arvestama ka halvimaga. Olen isegi Nha Trangis aastavahetust veetnud ja ei saanud tilkagi vihma ega jahedat tuult. Ehk ilm oli meie väga soe suvi.
Samas eelneval aastal oli olnud jahedamapoolne. Seega tõde selgub kohapeal just sel ajal :)
Aga riskide maandamiseks võid ju mõne lõunapoolsema koha valida. Mui Ne, Phu Quoc vms.

Eks ma siis olen rumal, et seda vahendaja täiskindlustust kasutan :) Tegelikkuses on ju standardhinnas olemas kindlate vastutusmääradega kindlustused. A la 2000 EURi avarii korral vms. Lisakindlustus viib mul selle vastutuse osa 0ni. Jah, ma pean olema valmis siis selle õnnetuse korral 2K välja käima ja hiljem tagasi saama. Aga see on juba minu otsus, kas mul krediidkaart kannatab selle välja või mitte.

Meil on firmasid, kes näiteks oma autopargile ei tee üldse kaskosid, kuna on hinnanud õnnetuse juhtumise tõenäosuse ja tekkivad kahjud väiksemaks, kui kindlustusmaksed. Ehk las see kindlustuse rahaline pool jääb igaühe enda otsustada.

Tekkis minulgi küsimus või siis arusaam, et eestlasele ikka meeldivad seiklused. Selle sõna halvemas ja paremas tähenduses. Kui on võimalik 10 EURi kokku hoida isegi siis, kui kõiksugu revjuud "punast lippu lehvitavad", siis ikka minnakse riski peale välja.
Vahel õnnestub, vahel mitte. Aga võiks selle õnnestumine % kõrgemaks viia arvestades kaasrändajate kogemusi.
Eks tuleb ka aru saada, et 10 EURine hinnavahe on ühele inimesele oluline ja teisele võibolla mitte.

Nt. Päike12 soovitab omast kogemusest AVISt. Samas mina pean otse AVISest rentimist kalliks ja kasutan AutoEurope poolt pakutavaid rendifirmasid. Kindlustuseks on alati 0-excess full protection, mida AutoEurope ise pakub.
Selle miinuseks on see, et kui midagi juhtub, siis esialgsed kulud pead ikka ise kandma ja hiljem need siis omakorda vahendaja käest välja nõudma.
Lisaks peab kaardil olema piisav vaba limiit, kuna rendifirmad bronnivad vahendaja puhul mõnikord olulisi summasid (nt. viimati Itaalias Europecar 600 EURi).

Ei ole veel neid rahvusvahelisi kindlustajaid proovinud (nt. Marelli soovitatud AXA Car Ins), aga tundub, et peab seda tegema. Kohati tundub soodsam, kui Autoeurope'i pakutu. Revjuud enamasti head.