Viimased kommentaarid

Kas seal on nüüd midagi muutunud? Korduvalt tühistanud ja alati teinud seda nende kodukal Booking no järgi. Ei mingeid kirju ega kõnesid. 

Mina kasutan aastaid Xiaomi akupanka. Mahutavuseks olen valinud 10000mAhi. Sellega saan oma Samsung Galaxy S seeria telefoni täis laetud 2-3 korda ja akupank ise on parajate mõõtmete ja kaaluga.

Vahepeal mõtlesin ka 20000mAh-ile üleminekule, aga see oli liiga kolakas ja pole nagu otsest vajadust.
Nüüd kui enam Hiinast neid siia tellida ei saa, olen selle ostnud Arvutitargast, kus nad on kohe kohapeal olemas. 

Olen nö. nännina saanud aeg-ajalt ka suvalisi no-name akupankasid (mis on väiksema mahutavusega), aga need ei ole kasutamisele võtmist väärinud - heal juhul laevad ühe korra telefoni täis.

Sellel teemal võib küll kogemusi heietada, aga reaalselt need ei maksa ju midagi. Kui sul on ikkagi limiit ees, siis sa pead sellega arvestama ja kellegi kogemus üks või kaks või kolm korda ei anna sulle mingit garantiid.


Oma kogemusel on Air Baltic väga hea näide - lennanud kümneid ja kümneid kordi, kui pole käsipagasile tähelepanu pööratud. 
Samas olen selle aja jooksul 2 või 3 korda näinud, kui väravas on käsipagasit kaalutud ja inimesed reaalselt tagasi saadetud pagasit ära andma.

Oma südamerahustuseks võid siis üleliigsed asjad taskutesse toppida ja pärast turvakontrolli tagasi kotti panna :)

Ega ei ole kindel, kui sa nii küsida ja must-valgel kirjas pole. Mul endal lihtsalt pole hetkel see case väga tõenäoline. Aga eks siis kindluse saamiseks tuleks ERGOsse kirjutada ja saada kirjalik (telefoni konsultatsioonil on see halb omadus, et ei jää head jälge maha) kinnitus, kas enneaegne sünnitus on tüsistus või mitte.


Kokkuvõtvalt (enda jaoks) - kui tiksuvad juba "finišilähedased" nädalad, siis võtta raseda eripakett sellelt, kes seda pakub. Minu case'i puhul on veel "finišini" aega, sellest ka ERGO valik.

Eeldamise osas olen täiesti nõus ja sellepärast ka tegelikult helistasin ERGOsse ja vestlesin sealse reisikindlustuse inimesega. Unustasin seda eelnevalt mainida.

Neil oli seal kuskil (telefonis oli, webibrauseris ei õnnestunud leida) eraldi välja toodud reklaamlause "Kindlustame rasedaid" . See mul küsimuse tekitaski, et kas on mingi eraldi pakett veel rasedatele. Tuli välja, et ei ole, kehtivad standardsed tingimused ja ainus erisus, millega arvestada on p.2.3.2.

Loe paari kogemust eelmise aasta teemas https://trip.ee/foorum/uldfoorum/reisikindlustus-rasedale


Kuna just eelmine kuu puutusin asjaga ise jälle kokku, siis selle tulemuseks oli see, et võtsin tavapärase ERGO reisikindlustuse otse nende kodukalt. Kui aus olla, siis ma Iizi lehel neid kõige odavamaid ei hakanud väga analüüsima, sest enamasti on seal ikka mingi "aga" kuskil sees.
ERGO tingimustest lugesin raseduse kohta välja ainult ühe välistuse "raseduse ja sünnitusega seotud meditsiiniabi kulu (v.a rasedusega seotud tüsistused, mis on ilmnenud esmakordselt reisi ajal, pärast kindlustuslepingu jõustumist);"

Ehk selle järgi kõik, mis ei ole otseselt seotud sünnituse endaga ongi ju enamasti mingid tüsistused ning need kaetakse antud lepinguga vastavalt valitud katte määrale.

www.worldwideinsure.com puhul Trustpilot ei anna päris adekvaatset tagasisidet. Süvenesin ise mõni aeg teemasse. Keskmine hinne on nii kõrge suuresti sellepärast, et inimesed annavad hea hinde peale poliisi sõlmimist, kuna protsess oli kiire ja sujuv.

Kui sa aga lappad neid feedbacke, siis kahjujuhtumite käsitlemise tagasiside on pigem kehvapoolne.

Viska pilk ühte vanemasse teemasse, kus sama asja lahatud https://trip.ee/foorum/uldfoorum/3nda-osapoole-kindlustus-rendiautole

Minupoolne järeldus - tehes seda diili loe kõik tingimused 2x läbi ja tee endale protseduurid selgeks. Ise kasutasin, aga õnneks kahjukäsitlust vaja ei läinud.

Mina olen seni lihtsalt nö. katused ära jätnud (ö=o, ö=o, ä=a, ü=u) ja pole ka kunagi probleemi olnud üheski lennujaamas ei Euroopas, Aasias ega Kesk/Põhja-Ameerikas.

Egiptuse teemasid muidu ei kipu lugema, aga miskipärast selle avasin ja ei kahetse. 

Hea kohe sellist meelelahutuslikku review'd lugeda.

Ise olen seal mitu aastat jutti käinud ja paari nädala pärast jälle. Söögid oleme seni mökkis teinud kaasavõetud toorainest.

Lõunat sööb enamasti Activity Parki juures asuvas (seal, kus Gondoli2000 mäkke sõidab) buffees ja minu mäletamist mööda oli see 12 EURi salatid, paar sooja söögi valikut ja magustoit. Söö palju jaksad. 
Majade ja mäepiletid hinnad on webist leitavad. 
Kohalikust poest olen ostnud ainult leiba ja piima ja need on nats kallimad, kui meil. 

Teemaalgatajale võiks soovituseks öelda, et enne kui oma emotsioonid hashtagitamisega välja elada võiks kodutöö ära teha. See, et meie pangad välismaal iga liigutuse eest mingi teenustasu võtavad ei tohiks küll mingi uudis olla. Sa pead enamasti teenustasu maksma ka siis, kui SEB kaardiga Swedi automaadist raha võtad.


Kui see oli esimene reis välismaale, siis võib selle kirjutada kogenematuse arvele, aga taoliste asjade uurimine võiks olla üks reisiks valmistumise punkt vältimaks hilisemaid üllatusi.

SEB kodukal on must-valgelt kõik kirjas, kui palju miski liigutuse eest maksta tuleb. Nt. 5. Sularaha väljavõtmine välismaal (lisandub tasu välisvaluutas tehtud tehingute eest) - 1 euro + 2,5% tehingusummast.
Või 6. Tasu välisvaluutas tehtud tehingute eest - 1,5% tehingu summast.

Sarnane hinnapoliitika on ka teistel suurematel kohalikel pankadel -  Swedil või LHV-l.

Aga et mitte ainult moraali lugeda, siis omalt poolt soovitaksin, et kui on ikka soov kaarti välismaal kohapeal kasutada, siis uurida võimalikke alternatiive näiteks N26 või Transferwise Borderless kaardi näol.

Lisan omapoolse arvamuse, et kui rääkida sellises umbmäärases võtmes nagu "Hinnad Tais", siis oleks mõttekas ikka minna vähe täpsemaks. Seda nii teema algataja kui ka vastajate poolt.

Oma kogemusel ütleksin, et hinnad võivad olla suht erinevad olenevalt, kas oled Chiang Mais/Pais, Bangkokis või kuskil lõuna pool (Phuket, AoNang vms). 

Ma olen USAs ainult 1 kord reaalselt AirBNB hostiga kohtunud näost-näkku ja seda ka sellepärast, et nad ise elasid sama maja ülemistel korrustel. Florida rannikul ringi sõites olen alati võtmed koodilukuga postkastist kätte saanud. Ja peatunud olen nii korterites kui ka majades.

AirBNB bronnimine võrreldes hotellidega võib olla ajakulu mõttes paar klikki rohkem, kui ei ole instant booki. Mingit pikka maili või telefoni teel suhtlemist pole mul näiteks kunagi olnud.

Aga õige ta on, et esialgu soodsana tunduvad AirBNB hinnad võivad lõpuks palju kallimaks osutuda tänu teenus- ja koristustasude lisandumisele.
Ja kindlasti kõik detailid läbi lugeda. Floridas ühte maja üürides oli seal näiteks limiit päevasele AC kasutamisele e kui mingitest tundidest üle läksid, siis see oli lisatasu. Itaalias hooajavälisel ajal (talvel) peatudes küsitakse ka lisaks eraldi küttetasu. Ehk selliseid nüansse ei tasu kahe silma vahele jätta.

Ise olen paar korda Florida ida- ja läänerannikul tiirutanud edasi-tagasi-üles-alla ja enamik kordi teinud broneeringud jooksvalt, kuna mõnes kohas tahaks olla nats kauem ja mõnes ainult ööseks peatuda. Arvestama peab, et kõrghooajal võib valik lihtsalt piiratum olla. 
Märtsis võiks Miami kandis arvestada Spring Breakiga, kuna siis tuleb öömaja saamisel konkureerida noortehordidega.

Kui sa otsid siin foorumis (või google'is) märksõna Priceline või Hotwire, siis peaksid saama veel ühe võimaluse, kuidas soodsaid ööbimiskohti saada/leida.

Mina annaksin ostusoovituse Peaceful House nimelisele kohale. Asukoht on põhimõtteliselt Long Beach piirkond. Ei ole küll otse rannas, aga rannast eraldab põhimõtteliselt üks blokk/kvartal e 2-3min rahulikult jalutuskäiku mööda kõvakattega rada.

Hotellis on suur bass ja piisavalt lamamistoole. Ühel pool on 2-korruseline hoone ning teisel pool bungalowd. Süüa paraku kohapeal ei pakuta, aga jälle mõned minutid jalutada ning peatee ääres on mitmeid söögikohti ning paar poodi. Lisaks siis teisel pool rannas ka söögikohad olemas.
Rollerid-rattad kohepeal laenutamiseks olemas.
Kohapeal oli ka massöör.

Meeldis, kuna oli rahulikus kohas (nö. meie rannas nägin kõige rohkem paari peret) oma bassuga.

Võin kinnitada isegi, et ca kuu aega tagasi, kui pileteid bronnisin, siis oli SVO-HKT otsa veebruaris opereerimas Aerofloti enda booking süsteemis Rossya. Nüüd samu kuupäevi vaadates on Aeroflot ise jälle tagasi ja Rossya hoopis SVO-BKK suunal.

Seega on väiksed edasi-tagasi vangerdused toimunud.

"Miks üldse juua?"... hea küsimus :) 


Mina pole õnneks juhtunud ühelegi lennule, kus keegi on ennast kuulikindlaks joonud ja siis teistele pinda käib. Ja ega hästi ei kujuta seda ettegi, kuidas on võimalik lennukis pakutavate 2 või 4cl-iste annustega end sodiks juua. 

Aga personaalselt võtan olenevalt lennu kellaajast 1 või 2 konjakit, et parem uni tuleks. Parem uni tähendab seda, et ei ärka üles selle peale, kui tagumik kangeks jääb või kui vahekäigus (enamasti valin aisle koha oma pikkusest tulenevalt) keegi möödaminnes toksab jms.

Olin isegi sama dilemma ees mõned nädalad tagasi ja valisin pikema lennu Qatariga. Põhjuseks peamiselt see, et Aeroflot pani Moskva-Phuket ja tagasi otsa lendama oma sõsarfirma Rossya ja nende fleet tundub vähe vana olevat, mis Phuketi otsa opereerib. 

Täna veel peaks muidu saama Qatariga hea hinnaga pileteid (vähemalt mingi selline reklaammail tuli paar päeva tagasi).

Kas muidu Venemaa lennundus on Lääne sanktsioonide alt väljas e Airbus ja Boeing ikka tarnivad oma varuosi/lennukeid sinna?

E.T., kaanid ei pea ilmtingimata ainult vees olemas. Selle regiooni metsades on nad umbes nagu meie puugid - klammerduvad võsa külge ja kui sealt läbi lähed, siis haaravad sinust kinni. Kui vaba pinda nahal ei leia, siis liiguvad suht kiirelt edasi.


Parim kaitse nende vastu minu arust on lihtsalt palja ihu katmine. Khao Sokis peaks (kuskilt foorumist jäi meelde) olema müügil spets kaanisokid.  Aga kui sa käid sissetallatud radasid (nö jalutuskäik metsas), siis ma väga üle ei hakkaks muretsema. Pane pikad püksid jalga ja sokid pükste peale ja kärab küll :)
Ma nt. kevadel käisin Põhja-Tais matkamas ja ei kohanud ühtegi kaani. Samas Borneol džunglis ragistades sai need spets sokid isegi kummarite peale tõmmatud, kuna seal jäi kaane silma küll.

Ja kui sa naisega kavatsed džunglisse minna, siis ei soovita kaanidest enne kohalejõudmist rääkida ning ka mitte lasta tal guugelda "leech bite" vms :)

Mis puudutab sääskesid, siis mina olen Tais kasutanud koguaeg Sofelli toodangut, mida saab igast 7/11st. Jääke olen kasutanud ka Eestis ja töötab ka siinsete sääskede peal edukalt.
Kui seda ei usalda, siis meie kaubandusest on võimalik ka 99% deetiga tooteid leida. Vana hea Ben's 100 on vist kadumas, aga seda asendab samalaadne X-100.

Ei oska paraku praktilisi kogemusi jagada, kuna ise olen alles paari kuu pärast sinna suundumas. Aga olles teinud eeltööd, siis foorumites soovitatakse küll, et minna Khao Soki kohapeale ja sealt suvalisest teeäärsest müügipunktist endale sobiv varianti osta/valida. 

Mingi eeltöö oleks hea ära teha nt. TA põhjal, et keda eelistada. Ise olen vaadanud, et tuurid hakkavad just pigem kohe hommikul e sõidetakse kuhugi hüttidesse kohapeale ja siis valida, kas kanuutada, koobastesse minna vms.
Ise plaanin samamoodi eksprompt valikud teha. Baasiks valisin küll Khao Laki, kuna võimalusel tahaks võtta ka 2D1N või 3D2N tuuri ka Surin Islandsile. Similanil paraku enam ööbimisvõimalust ei pakuta.

Mis puudutab malaariat, siis oma eeltöö tulemusel sain aru, et malaaria oht on suhteliselt madal ja neid juhtumeid seal esinenud pole.  Mina otseselt peale suure deeti sisaldusega sprei pole plaaninud midagi kaasa võtta või tarvitada. Aga kindlasti on see igaühe enda otsus ja nagu öeldakse, et "konsulteerige oma arstiga" :) Malaariaks võib ju piisata ka ainult ühest sutsust sääse poolt.
Ja eks see oleneb natuke ka sellest, kui niiske või kuiv parajasti on. Pigem olen aru saanud, et riietus peaks selline olema, et kaanide eest ennast kaitsta.

Ok, sellise nurga alt ma ei mõenudki, et regulaartransport võiks olla buss või takso. Pidasin seda tavapäraseks liinilennuks.


Kui nii, siis kas lennufirmal on mingi kohustus hüvitada järgmisele lennule mittejõudmine, kui need pole ühel piletil? Selleks ju nagu see kindlustus ongi.

Anxuuu, huvi pärast lihtsalt küsin, et kas PZU viitas ka mingile konkreetsele punktile hüvitist ära öeldes?

PZU üldtingimustest lugesin välja, et "hilinemine, mis on põhjustatud regulaartranspordi hilinemisest või mitteväljumisest halbade ilmaolude, tehnilise rikke või liiklusõnnetuse tõttu;"

Selle järgi ma ütleks, et sinu case on "regulaartranspordi hilinemine" ja siin pole välja toodud mingeid välistusi nagu "transiitreisijate ootame" vms.
Kui selliseid põhjuseid hakatakse tooma, mida pole must-valgelt kirjas, siis on see selge ohumärk. Aga no seda teevad vist kõik.

Eks siin kehtib ikka see vana tõde, et kindlustustingimustega tuleb tutvuda e kõik need peenes kirjas tekstid läbi lugeda. Eriti need peatükid, kus on kirjas välistused.

Ja seda enam tuleb seda teha siis, kui tekib küsimus, miks hindade vahel on käärid. 

Hiljutine näide, kui sai paaripäevaseks reisiks tehtud kindlustus ja tekkis samamoodi küsimus, et miks BTA niipalju soodsam on. Minu jaoks oli kiire vastus tingimustes kirjas - nemad küsisid terviserikke case'i puhul 100 EURi omavastutust, aga teised mitte. Ja oligi lihtne otsus teha - kas säästa poliisi ostes mõningad EURid või reaalse case'i puhul maksta veel 100 EURi lisaks.

Ja kui PZU tingimusi lugeda, siis on seal selgelt kirjas, et "ei hüvitata reisitõrkekindlustuse kahju, mis tekkis
loodusõnnetuse tõttu".

Võib küll hetkel targutamisena tunduda see tingimuste lugemise soovitus, aga lõppkokkuvõttes, kui reaalne case tuleb, siis ei ole peale enda kedagi süüdistada.

Muidugi oleks ideaalne, kui oleks olemas alati up-to-date tabel kõikide nüansside võrdlustega, aga mina pole oma silmaga seni seda näinud.

Veel üks näide - Swedbanki kred.kaardiga kaasatulev kindlustus korvab lennufirma streigist tulenevad kahjud, aga SEB Kuldkaardiga kaasnev kindlustus (PZU) seda ei tee. Äkki on ka vastupidi midagi e SEB-l on midagi rohkem, kui Swedil.

Kui sa oled lennuki tagaosas, siis on see juba ise suur risk aja mõttes. See, et mõnel reisil saab tagaosast välja on pigem harv juhus (vähemalt minu kogemusel) ehk enamikel juhtudel pead niikuinii ära ootama, kuni kõik eelnevad read on lennukist väljunud.

Ehk kui on kiire, siis tuleks panustada lisaeurod ja omale kindel koht ettepoole osta.

Enamikel juhtudel minu arust ei lasta sul ka oma pagasit äriklassi poolele jätta, kui sa sinna ei kuulu :)

Aga miks mitte Ecolines supporti kirjutada ja oma mure ära kurta. Eks siis on näha, et kuidas nemad sellesse suhtuvad. Siis alles võiksid teha selliseid otsuseid, et kas liikuda teise firma kliendiks või mitte.


Üldistades, siis mulle tundub, et reaalsus on siiski see, et selliste case'ide puhul klient on pahane ja siunab mõnda aega, aga kui pahameel mõne aja pärast lahtub, siis hind paneb asjad paika ja ollakse jälle kliendid edasi.
Taolist "jonnimist" võivad endale lubada corp kliendid, kelle pahameel tõesti teenusepakkujat kuidagi mõjutab.