dante

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 14 aastat tagasi. Tahab minna:
33 meeldimist
38 postitust / 438 kommentaari
40 (6.4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Ilmaga on alati nii, et sa võid küll loota parimat, aga peab arvestama ka halvimaga. Olen isegi Nha Trangis aastavahetust veetnud ja ei saanud tilkagi vihma ega jahedat tuult. Ehk ilm oli meie väga soe suvi.
Samas eelneval aastal oli olnud jahedamapoolne. Seega tõde selgub kohapeal just sel ajal :)
Aga riskide maandamiseks võid ju mõne lõunapoolsema koha valida. Mui Ne, Phu Quoc vms.

Eks ma siis olen rumal, et seda vahendaja täiskindlustust kasutan :) Tegelikkuses on ju standardhinnas olemas kindlate vastutusmääradega kindlustused. A la 2000 EURi avarii korral vms. Lisakindlustus viib mul selle vastutuse osa 0ni. Jah, ma pean olema valmis siis selle õnnetuse korral 2K välja käima ja hiljem tagasi saama. Aga see on juba minu otsus, kas mul krediidkaart kannatab selle välja või mitte.

Meil on firmasid, kes näiteks oma autopargile ei tee üldse kaskosid, kuna on hinnanud õnnetuse juhtumise tõenäosuse ja tekkivad kahjud väiksemaks, kui kindlustusmaksed. Ehk las see kindlustuse rahaline pool jääb igaühe enda otsustada.

Tekkis minulgi küsimus või siis arusaam, et eestlasele ikka meeldivad seiklused. Selle sõna halvemas ja paremas tähenduses. Kui on võimalik 10 EURi kokku hoida isegi siis, kui kõiksugu revjuud "punast lippu lehvitavad", siis ikka minnakse riski peale välja.
Vahel õnnestub, vahel mitte. Aga võiks selle õnnestumine % kõrgemaks viia arvestades kaasrändajate kogemusi.
Eks tuleb ka aru saada, et 10 EURine hinnavahe on ühele inimesele oluline ja teisele võibolla mitte.

Nt. Päike12 soovitab omast kogemusest AVISt. Samas mina pean otse AVISest rentimist kalliks ja kasutan AutoEurope poolt pakutavaid rendifirmasid. Kindlustuseks on alati 0-excess full protection, mida AutoEurope ise pakub.
Selle miinuseks on see, et kui midagi juhtub, siis esialgsed kulud pead ikka ise kandma ja hiljem need siis omakorda vahendaja käest välja nõudma.
Lisaks peab kaardil olema piisav vaba limiit, kuna rendifirmad bronnivad vahendaja puhul mõnikord olulisi summasid (nt. viimati Itaalias Europecar 600 EURi).

Ei ole veel neid rahvusvahelisi kindlustajaid proovinud (nt. Marelli soovitatud AXA Car Ins), aga tundub, et peab seda tegema. Kohati tundub soodsam, kui Autoeurope'i pakutu. Revjuud enamasti head.

Enne, kui lähete reisima, andke oma pangale teada, et olete mingis vahemikus mingites riikides. SEB-s see teavitamine igatahes minu puhul on töötanud. Vahepeal on nad helistanud mulle otse ja küsinud, et just tehti mingi kogus tehinguid (noh, kui kuskil USA outletis on shoppama kukutud) ja kas see on ok.

Üks tuttav jäi lennukist sellepärast maha, et USAs olles pandi kaart reisi viimasel päeval kinni, kui oli vaja lennupileteid osta.

Seega vedeleb mul sahtlis tagavaraks ka teine teenustasuta kred.kaart, mida ainult reisidel backupina kasutan.

Kui sa lendad turistiklassis, siis pole suurt vahet, mis lennuk on. Istud samamoodi oma tavalisel kitsal (aga siiski talutaval) istmel, käid samamoodi lennuki kesk- või tagaosas WC-s, sööd samamoodi jne jne.
Seega minu poolt tavapärane tuim eestimaalase reaktsioon "Näähh" :)

Minu jaoks on pikamaalendudel palju olulisem, et multimeediasüsteem oleks kaasaegne. See aitab vähemalt pikka lennuaega paremini taluda. Viimatine lend Finnairi A350-ga jättis selles osas positiivse mulje.

Mina ütleks, et peaaegu 3h-st peaks piisama küll. Kuu aega tagasi oli mul jätkulend Chiang Maisse Thai Smile'iga.

Maandusin õigeaegselt 0915 ja jätkulend oli 1120. Lennujaam ei olnud eriti koormatud inimeste mõttes ja selle ajaga jõudsin vabalt läbi transiittsooni peaaegu jätkulennu väravasse. Peaaegu sellepärast, et siiski saadeti sealt tagasi ja pidin uuesti väljuma Arrivalsite ja sisenema Domestic Departure'ide kaudu.

Ehk tegin samasuguse käigu nagu oleks kohvritega olnud ja vahepeal lennujaamast väljas käinud. Kokku võttis see aega natuke üle tunni aja.

Omast kogemusest võin öelda, et selline plaan on suhteliselt vabalt teostatav. Teatud eeldustega.
Kui endal 20ndad tiksusid, siis sai sõpruskonnaga igal suvel sarnaselt Põhja-Kesk-Itaalias ja Hispaanias käidud ca 2,5 nädalastel trippidel. Sel hetkel veel odavlennufirmasid ei olnud (Ryan hakkas tasapisi tekkima), seega rentisime Eestist bussi ja uhasime sellega kohapeale.
Reaalsus oli see, et sõitsime nii päeval kui ka öösel juhte vahetades, et võimalikult kiiresti sihtkohta jõuda.
Väga pikki peatusi/vaatamisväärsusi tee peal ei teinud, kuid poolepäevased peatused kuskil linnas/ägedas kohas juhtusid sekka küll.
Eks selline sõit oli parajalt nüristav (eriti suunaga kodu poole), aga bussi eelis on see, et on vähe rohkem ruumi ja meil igatahes toona kunagi igav ei hakanud.

Tänases materiaalses maailmas on enda aeg kallimaks muutunud ja lennuk on eelistatud.

Tegin eile ka autobroneeringu USAsse ning kasutasin seekord (esmakordselt) Autoeurope.co.uk lehte, kus oli täpselt sama auto samal firmal enamvähem 2x odavam.
Seega tasub ka Autoeurope enda erinevaid lehekülgi proovida.

Ma ükskord unustasin lennukis kaasavõetud banaanid ära süüa ja maale minekul tuli sellest imeväike jama. Lõppes kõik lihtsalt sellega, et natuke noomiti ja siis visati banaanid prügikasti.
Ja ega sa ei hakka ju USAst mingeid puuvilju siia tooma. Ikka kommi ja beef jerkyt :) Neid ei palu sul keegi deklareerida.

Viimati Vilniusest tagasitulles kaaluti. Samas minnes läbi Riia ei pööratud tähelepanu.

Mina olen enda jaoks selle vastuseisu lahti defineerinud nii, et äppid on kiireks tegevuseks - vaja oma bronne vaadata (Booking.com, AirBNB) või hästi kiirelt midagi teada saada (TA).
Reisi planeerimiseks samas äppid ei sobi (vähemalt minu jaoks), kuna siis on paralleelselt vaja lahti hoida erinevaid lehti (Google otsing, Booking, TA, Google Maps jne).

Ehk hard work käib minu puhul arvutis. Ja minuarust on telefonis webibrauser ja äpp suures osas sama kujundusega. Seni pole pidanud eriti neid asjandusi endale installima. Piisab ka telefoni webibrauserist.
Kui ma olen asjast valesti aru saanud, siis oleks endalegi väga hariv vastuargumente kuulata.

Viimased uudised otse epitsentrist ütlevad, et hinnatõus lükkus edasi juulisse. Allikas https://goo.gl/wHKE4V
Aga ega midagi pole kindlat enne, kui keegi on ise asja ära proovinud.

Aastaid juba kasutanud lendudel ilma täppideta tähti ja seni pole probleeme olnud.

Mina rentisin hooaja lõpus (septembri lõpp) auto ette puhtalt sellepärast, et mul olid ainult lennupiletid ja autot oli kohe kiirelt lennujaamas vaja. Lennukas oli valikut küll ja küll.
Kui enamasti rahvusvahelised rendifirmad oma autode läbisõite liiga suureks ei lase, siis saime 2 autot, millel läbisõit 40K ja peale. Aga ei olnud häda kedagi, liikusid kenasti edasi küll.
Kui kavas mööda saart ringi tiirutada, siis minu arust selline väike- või keskklassi auto on paras. Ja kui pere peal, siis päris mikromootoriga isendit pole mõtet võtta. Sellega on tunne, et tõusudel tahab mootor tuppa tulla.
Hooajal väga vihma vast ei juhtu sadama, aga muidu soovitaks rehvid rendi alguses üle vaadata. Ma avastasin alles mägedes vihmaga, et auto tikub maru lihtsalt kurvides libisema. Kehvad rehvid põhjuseks.

Sõitmisel oli abiks tavalise paberkaart ja aeg-ajalt offline Sygic äpp ning online Waze. Samas suuremad kohad leiab kenasti üles ka teeviitade järgi.
Auto sai renditud http://autoeurope.com vahendusel.

Paari nädala pärast ise ka kuskil Põhja-Tais rattaga sõitmas ning oli mingi hetk sama küsimus. Sõber Google'iga sai suheldud ja tuldud järeldusele, et minu jaoks on 2 varianti - kas osta ca 30-40 EURi (nt, Armor-X või Joby) eest lenksu telefoni hoidja või kasutada GoProd.
Kuna aktiivset kasutust muul ajal taolisele hoidjale pole, siis hetkeseisuga panustan GoProle (mõnel sõbral ikka laenuks on) ja seda üldse mitte ratta küljes.

Pole küll praktilist kogemust, aga kui ma seal mööda kruusateid liiklen, siis ma miskipärast arvan, et ükskõik kus raami küljes oleva kaamera pilt ikka väriseb hullult. Äkki peas või keha küljes olles seda nii palju pole.

Lappasin ka Youtube'is erinevaid rattavideosid ja tundub, et action-cam on ikka enimkasutatav tööriist ja enamasti kuskil keha või pea küljes (nt. https://goo.gl/vDgqQV)

Leidsin ka ühe ratta- ja videoasjaarmastaja kodukalt mõningaid asjalikke soovitusi, kuidas pärast seda värinat vähendada http://www.sheldonbrown.com/image-stabilization.html

AVIS on T2-s täitsa olemas oma "putkaga". Jagab seda Budgetiga. Seega ma oletan, et võiksid ka auto sealt kohapealt kätte saada.
Ma ise näiteks võtsin lõpuks auto ikka T1-st, kuna seal oli tol ajahetkel paremad pakkumised ja valik tunduvalt suurem.
Buss kahe terminali vahel käib suhteliselt tihti (päevasel ajal ca 10min tagant) ja ühest terminalist teise jõudmine väga keeruline ei ole.

Teema algatajana annan omalt poolt ka mõningase ise-küsin-ise-vastan tagasiside, kuna nüüd on küsitud 3 keskust ära külastatud. Värskena siis Levi.
Mulle Levi meeldis, kuna veebruari alguses oli seal vähe inimesi, mis tähendas seda, et ühegi tõstuki taga ei pidanud ootama rohkem kui minuti, enamasti oli küsimus 2-3 inimeses sinu ees.
Maja juhtus olema nii perfektses kohas, et sai reaalselt terrassi pealt sõita rajale ja vastupidi. Tahko puhul mulle see ei meeldinud, et 2x olen seal olnud ja on juhtunud majad kaugele keskusest.
Pikkade ja mulle sobivate radade juures olid istumisega tõstukid või gondlid, mis tähendas, et vahepeal sai istuda ja jalga puhata.
Rohkemat ekstreemi eelistajatele jääb ametlikke mustasid radasid väheks. 1 on selline enamvähem ühe musta laskumisega, ülejäänud rada on vist must sellepärast, et viimane laskumine on tõesti must.

Kõige suurem miinus Levi puhul on paraku tema asukoht meie suhtes. Muidugi võib ju lennukiga sutsti kohale minna (lennukast mäele taksoga 25-40 EURi), aga ega see pole alati võimalik. Ise sai sõidetud rongiga Kolarisse ja siis sealt veel 1h+ sõitu kohapeal Levile jõudmiseks.

Ehk kokkuvõttes hindaks Levi ja Are sellisteks, kuhu hea meelega läheks veel järgmine kordki.
Aga nagu eelpool juba mainitud-räägitud, siis pigem tuleb järgmine kord Euroopa poole vaadata. Tundub, et on küll kaugemal, aga see ei tähenda kohe kallimat.

See lillevärk on seal paar päeva. Ühel päeval alustavad hommikul Noordwijkist ja õhtuks jõuavad Haarlemisse. Seda küll ei tasu karta, et seal mingid meeletud massid on. Tavapärane sigin-sagin. Kogu asi ju hajub mööda pikka trassi laiali.

Mina nt. eelmisel aastal vaatasin Haarlemis, kuidas rongkäik linna saabus ning järgmisel päeval oli Haarlemi keskuses kõik lilleseaded mööda pikka tänavat vaatamiseks pandud.

Keukenhofis endas rahvast küll oli, aga jällegi ei midagi meeletut.

Seega soovitan sul pühapäeval AMSist Haarlemisse sõita. Saad rahulikult kõik ära näha.

See oleneb ikka sellest, mis firmast sa autot rendid e kindlasti vaata üle renditingimused.
Nt mina isiklikult kasutan enamasti autorendiks http://autoeurope.com nimelist vahendusportaali, mis suure osa pakkumisi kenasti ühel lehel kokku võtab. Kui seal hetkel tegin testi Porto lennujaamaga, siis tegelikult tingimused varieerusid - enamasti oli selline klausel sees "Travel is permitted into Spain only upon payment of Cross Border fee of approximately EUR 60." See summa erines firmati.
Palju ei viitsinud läbi vaadata, eks sa pead seda ise tegema.

Kohapeal olles ei ole midagi juurde maksnud, mida pole Bookingus välja toodud. See kogemus muidugi baseerub ainult kahel broneeringul Bookingu kaudu. Ülejäänud asjad said ostetud kohapealt ja ega ei mäleta enam, mis read seal arvel küll olla võisid.
Senise kogemuse põhjal võiks Bookingu (ja ma usun, et ka teiste populaarsemate saitide) infot usaldada ja arvestada sealse infoga, et mis on included ja mis excluded.

Ja ega ma ei ole seal ka ühtegi resorti külastanud. Panin suvalt ühe PRi kuurorti (kukkus välja suht kallis) Bookingusse ja seal on kenasti need lisatasud välja toodud https://goo.gl/gdeMnI

Enese harimiseks võib veel nende teenustasude kohta lugeda http://www.huffingtonpost.com/shermans-travel/resort-fees_b_4098716.html

Tallinnas on Ryanairi (sõidan peamiselt Weeze otsi) PB-ga sama kogemus pea alati olnud - lennuväljale avatava ukse juures on 2 järjekorda. Vasakpoolne uks avatakse nõksa varem PB jaoks ja siis veidi aja pärast parempoolne järgi.
Kui PB omad suunduvad lennukisse enamasti esimesest uksest, siis tagumine uks jääb enamasti katmata e kiiremad ja esimesed alumises ootesaalis olijad saavad sealt muretult peale.

Mul sõbral oli kevadel sama probleem. Ta päeval veel helistas sinna autorendifirmasse ja need lubasid lahkelt ikkagi viimase lennu ära oodata, et autod kätte saaks. Kuna lend tuli õigel ajal, siis see ka õnnestus.
Ma ei oska öelda, mis siis juhtub, kui lend hilineb ja rendifirma omad sind oodata ei viitsi. Kindlustuse case äkki.

Ma ise käisin suvel ja võtsin ööseks seal hotelli, kuna ei viitsinud enam hakata öösel autoga sõitma Como poole. Magasin rahulikult välja ja hommikul võtsin rendist auto ja alustasin sõitmist.

Mina Mirisse ei jõudnud. Oli soov küll nö. mägesid vallutada, aga jäime retkede broneerimisega liiga hilja peale ja siis olid juba sobivad kuupäevad kõik välja müüdud. Eks see tuleb siis järgmine kord teha.
Acer, soovitan sul vaadata KK piirkonnas lihtsamaid trekkinguid, mis võiksid ka neile sobida, kellele Mulu ei lähe peale.

Bruneisse minekut kaalusin pikalt, aga lõpuks otsustasin siiski mitte minna. Ma pole suurem asi mošeede fänn. Alles hiljem avastasin, et ma oleks saanud ka hoopis kuskil looduses ringi jalutada. Nt. http://www.uluuluresort.com/

KK Citys julgeks soovitada Horizon Hotel nimelist ööbimiskohta, kui keskmine hinnatase on vastuvõetav. Aasta tagasi sai toa alla 40 EURi, nüüd vaatasin on hind tõusnud. Aga mulle meeldis asukoht. Igale poole sai lihtsalt jalutatud - Times Square, Food Market, Jesselton Point jne. Lisaks olid lähedal mõnusad baarid-pubid (nt. Sugar Bun) õhtuseks ajaviitmiseks.

Tegelikult osade tuuripakkujate kodukatel on hinnad täitsa olemas, nt. http://www.amazingborneo.com/. Aga ka juba eelnevalt paar korda mainitud http://downbelowadventures.com/ vastab hästi kiiresti e saad vajaliku info kätte.

Minul läks aasta tagasi 4D3N Selingan Turtle Island + Kinabatangan maksma 1.800 MYR inimese kohta. Odavam variant on mul eespool ka ära mainitud http://www.uncletan.com/

Kui ma vaatan ise oma eelmise aasta kulude kokkuvõtet, siis minu päevane kulu ületas sinu pakutud expensive määratlust väheke - tuli kuskil 90 EURi kanti. Mul on enda kokkuvõttes arvestatud keskmise päeva hinna sisse abs kõik kulud alates maandumisest Singapuris (minu reis algas sealt) ja lahkumisest SIN-st. Ehk söögid-joogid, tuurid, majutused (keskm 28EUR per nägu per öö) jne.

Huvipärast küsin, et mida sa Bruneilt ootad?