Viimased kommentaarid

@Ojala2 võiks ennast natuke kurssi viia tänaste piirangutega/reeglitega. Mitmes teemas sama teooria ajamine ilma konkreetsete viideteta risti vastupidi kõikidele teistele ei anna midagi juurde.

Kui nüüd väga täpne olla, siis on ka täna tõesti võimalik ka Eesti kodanikul Eestist otse (olles jälle täpne, siis jätkulennuga) USAsse lennata, kui eelnevalt on täidetud NIE Waiver ja see ka USA poolt heaks kiidetud. Olen ise selle protsessi läbi teinud, saanud paraku eitava vastuse, aga tutvusringkonnas on inimesi, keda on peetud piisavalt tähtsaks, et erandkorras otse Schengenist riiki lubada.

@Hyljatud, see sõltub rendifirmast e loe tingimused läbi. Enamasti on ikka full-full tingimus e saad ja tagastad täis paagiga.

Selleks, et sihtkohta muuta pead sa täitma järgmised tingimused: "All tickets issued before or on 31 July 2021, with a travel date between 01 February 2020 and 31 August 2021, can in addition be exchanged once to a new travel, including changes to your travel class, departure or destination airport."

Muidu on ju enda poolt võetud risk ostu hetkel ja otseselt LH peale põhjust pahane olla. See, et USA Schengenist sisse ei lase oli teada ammu. Mina olen pahane hoopis USA peale, et nad kuradid eurooplasi ei usalda, oleks ka tahtnud augustis sealpool ookeani olla.

@Creedence, sulle vastukaaluks võib kindlasti leida ka inimesi, kes samasugust negatiivset kogemust omavad ka otse rendifirmast auto võtmisega. Mingi aeg tagasi vist isegi siin jooksis läbi teema Sixti kehvast kliendikogemusest.

Ehk nii nagu 99% asjadega on nii häid kui ka halbu kogemusi ja lõppkokkuvõttes sõltub, millise inimese peale sa just konkreetsel päeval satud e kas ta tahab sulle head klienditeenindust pakkuda või mitte.

Mul endal seni õnneks pole negatiivseid kogemusi ei otse rendifirma (AVIS, Hertz, Europcar) ega ka AutoEuropega (mida olen palju kasutanud).

Võta nt. AutoEurope ette, saad ülevaate, millised pakkujad üldse on ning kes on lennukas ja kes vajab shuttle'it.

Ise tulin just nädal tagasi WizzAiriga Malpensast ja lõpuks otsustasin Europcar kasuks. Hinnad ametlikul kodukal olid kusjuures samad, mis vahendajatel. Vaatasin ka AVISt, seal olid mõned mudelid nö. garanteeritud, mitte similarid. Kusjuures huvitav oli, et AVISe hinna muutusid nädala jooksul üles alla ca 50% e norm hind->kallis->norm hind. 

Lõpuks läks loosi nädalane Europcar Peugeot 208 manuaalkastiga hinnaga ca 210 EUR. Hetkel vaatan, et lähinädalatel otse kodukalt võttes ca 2x kallim miskipärast.

Kohapeal paraku Peugeot 208 pakkuda ei olnud ja sain pea kõikide lisadega automaadiga Renault Clio. Value deal :)

Juurde sai osta erineva tasemega kindlustust:

https://www.upload.ee/image/13454542/Europcar.jpg

Ma ei ütleks, et Itaalia liiklus midagi erilist on, et vaja kohe kindlasti lisakindlustus võtta. Kui endal südamerahuks vaja, siis muidugi miks mitte.

@Sugram, on küll võimalik, aga mul on hetkel pilet "Suspended/on hold" olekus e ma ei teinud rebookingut enne oma ametlikku USA lennukuupäeva ära ja järgmised sammud pean tegema läbi telefoni-supporti, kuna My Bookings näitab, et "This trip has been canceled!"

@Jaanus Kamber, kas sa küsisid supportist ka, et millise ametliku tingimuse/reegli alusel sellist matemaatikat rakendatakse nagu sul rakendati?

Mina leian enda USA pileti (mis läheb ka lähema kuu aja jooksul rebookimisele) tingimustest lakoonilise "The ticket will be recalculated and additional payment may be required if the new fare is higher." Selle põhjal rakendaks ka ise seda nö. lihtsalt matemaatilist tehet. Aga hea meelega oleks paremini valmistunud üllatusteks e selleks loogikaks, mida sulle esitleti.

Kui ma siin eespool julgustasin kasutamat LH Support Chati, siis sellega on tänaseks väga kahetised kogemused. Ühe piletiga läks kõik nagu lepase reega, aga teisega oli ikka rist ja viletsus ja lõpuni ei tea, kus on tõde.

Ehk uurisin, kuidas ja mis tingimustel saaksin oma USA pileti ümber bookida. Esimene kord sain sellised vastused, mida ma ka ise oleks oodanud. Igaks juhuks tegin veel ühe sessiooni ja sain samadele küsimustele risti vastupidised vastused. Siis tegin ka veel kolmanda sessiooni ja sain osalt esimese korra ja osalt teise korraga kattuvad vastused.

Iga kord palusin viidet ametlikele tingimustele. Kolmanda sessiooni ajal sai support agent vist ise ka targemaks, kuna muutis oma ütlusi, kui koos tingimusi lugesime.

Ehk kokkuvõte - LH ametlik support ei ole tegelikult lõplik tõde ja kõige hullem on see, et ega sa ei tea enne, mis on lõplik tõde, kui siis telefoni teel oma rebookingut teed ja saad teada, mis see konkreetne support agent mingitest tingimustest arvab.

Kui nüüd viitsiks, siis saadaks LH-le ametliku järelepärimise nende teenuse kvaliteedi kohta koos nende 3 support sessiooni logidega...

Proovitud Win arvutis Chrome'i ja Edge'ga, Android telefonis Chrome'i ja default brauseriga. Ei abi. 

Aga lõpuks aitas Wizzairi telefoniäpi installi. Tekkis valik "procced with random selection". 

Krt seda teab siis, miks brauseris kuskil ei tööta... 

Tänud vihjete eest.

Oleks siis :) Järgmisesse sammu liikudes on kenasti 18 EURine kohustus juba üleval, kuna sellest loobumiseks ühtegi nuppu lihtsalt pole.

Kellel siin piletid kohe-kohe USAsse minemiseks, siis enda jaoks saab natuke aega juurde küsida ja piletid suspendida/holdi panna. Minul muidu oleks minek lähipäevil ja support lubas suspendida kuni oktoobri lõpuni. Nüüd jääb loota, et vahepeal tuleb mingeid sooduspakkumisi ja saab selle 300EURise pileti millegi normaalse vastu vahetada.

@Tip, kui autosõit pole vastunäidustatud, siis on ka varianti CUNi lennata ja sealt autoga Belizesse kruiisida. Ei tea küll, kas Covidiga seoses selles osas mingeid piiranguid on, aga ise olen selle läbi teinud ja suht hassle-free trip oli. Kulud ja aeg muidugi ei pruugi erilist võitu lõpuks anda :)

Teadja, see 1-aastane kehtivus oli mullegi üllatus, kui online süsteem ei lasknud mul rebookida uut piletit perioodi, mis oli kaugemal, kui 1 aasta pileti ostmisest. 

Läksin supportist abi küsima ja nemad mulle sellest tingimusest rääkisid. Kodukalt leiab The rebooking must be made within the period of ticket validity (usually one year from the original departure date).

Kusjuures oligi huvitav, et see tingimus väidab 1-aastast kehtivust alatest departure date'ist, aga support mulle väitis, et 1 aasta hoopis pileti ostmise päevast. Ja LH kodukas toetas tõesti seda viimast väidet.

Ma ei pidanud vaidlema hakkama, kuna support ise pakkus mulle refundi, kuna mu lennuaeg oli muutunud 3h e rohkem, kui refundi jaoks nõutud 2h. Ehk Komeet555-l oli selle aja tingimuse osas õigus - Flight delays qualify for a full refund if the flight is delayed by: More than 2 hours if triggered by an irregularity more than 1 day before departure.

Väike alternatiivsoovitus neile, kes ei taha telefoni teel LH klienditoega mingil põhjusel suhelda. Mina olen kasutanud Support Chati oma paari viimase case'i puhul ja soovitaks seda. Kõik on kirjalikult must-valgelt kirjas (inglise keeles loomulikult) ja võimalik screenshote teha vajadusel.

Algselt muidugi suunatakse roboti (boti) juurde, aga kui seal aknas kirjutada "live chat" või "human chat please", siis on võimalik ka inimesega vestelda. Asja miinus on see, et inimese juurde on enamasti pikk järjekord ja chat paneb paraku mingi aja möödudes pillid kotti, kui pole mingit tegevust e peab protsessi uuesti otsast alustama.

Mina olen näiteks saanud oma refundid ja muud küsimused selle kaudu lahendatud.

Kellel veel augustiks piletid bronnitud, siis kehtivad järgmised reeglid ümberbronnimisel "All tickets issued before or on 31 July 2021, with a travel date between 01 February 2020 and 31 August 2021, can be exchanged once to a new travel, including changes to your travel class, departure or destination airport *. New travel must start latest by 31 July 2022. The ticket will be recalculated and additional payment may be required if the new fare is higher. To do so, please contact our Service Center or your travel agency by 31 August 2021 and have your ticket number ready."

Mul ühtede LH piletitega tuli üllatusena üks nüanss, mida silmas pidada ja mida ma ise enne ei teadnud. Äkki kellelgi veel see kahe silma vahele jäänud. Odava klassi piletite kehtivusaeg on 1 aasta. Ehk ma ostsin 2021 jaanuaris piletid 2021 suveks. Kevadel tahtsin need ümber bookida 2022 suveks, aga ei saanud, kuna 1-aastane kehtivusaeg tähendab, et rebookitud reis oleks pidanud toimuma hiljemalt 2022 jaanuaris e aasta pileti ostmisest.

Mina ise jälgin Traveling Lifestyle lehte nende uudiste osas ja seal on värskena üleval uudis, et suure tõenäosusega avaneb USA turismile alles septembris. Samal lehel ka viide algallikale, kus natuke detailsem info, kuigi põhimõte on sama.

Seega selle uudise põhjal augustisse midagi planeerida väga ei julgeks.

Liisa88, LHga piletid. Ümberbronnimise võimalus on hea, aga kui hetkel on võetud piletid 300, siis sama hinnaga alternatiivi vaevalt enam leiab. Ehk lisakulu suht kindel, kui ümber midagi tegema tuleb hakata. Aga that's life...

Ma arvan, et arvamused USA piiride avamisest on sama kindlad, kui tavapärane siinne küsimus, et kas mingi lennufirma ikka mu natuke ülekaalulist käsipagasit kaalub enne lennule laskmist või mitte.

Mina ise loodan, et paari kuu jooksul võiks piirid mingil viisil avaneda ja seda puhtalt sellepärast, et mul endal on augustiks piletid ostetud :)

Aga reeglite kohta võid infot saada kohaliku Terviseameti lehelt, mida viimati on uuendatud mõned päevad tagasi. Kindlasti on kuskil ka infot, et mis plaanid tagatubades liiguvad, aga ise ma pole neid allikaid üles leidnud.

Huvitav, mul pole ühtegi reklaami. Adblock Plus for Samsung Internet telefonis ja mingi samalaadne Chrome'i extension arvutis. 

Tundub, et töötavad siis hästi

Tänud. Klean Kanteen ja Stanley tunduvad neti-review'de järgi mõlemad olevat igati ok valikud. Eks tuleb Klean Kanteen TK Pro või Stanley Adventure ära võtta. 

Vaadates, et viimast on võimalik erinevates poodides lausa katsumas käia ja ei pea piltide põhjal otsustama, siis arvatavasti valik sinnapoole ka kaldub.

Sekundeerin täiesti Jaanusm seisukohtadele. Reisimist sai kunagi alustatud nö. backbackerina ja mingi hetk see muutus (kuni senimaani) flashbackeriks. Reisiseltskonnad on tavaliselt olnud sõpruskonnad minimaalselt 5+ inimest 2+ nädalat korraga koos.

Elu ei pea keeruliseks elama ehk olenemata suurest seltskonnast pole tegelikult mingeid probleeme olnud. Alati on enne reisi tehtud hea kodutöö e kõik teavad, mis ootab. Kohapeal, kui mõnele muuseum ei meeldi, siis pole probleem, kui ta samal ajal rannas on vms.

Samamoodi, kui kellelgi on pidutsemine pikale veninud ja hommikul kuhugi vaja minna, siis nagu Jaanusm mainis, siis külma õllega saab ka need inimesed liikuma :)

Aga eks rahuliku reisi eelduseks on ikka sarnased väärtused ja maailmavaated. 

Ainuke kord nende 15+ aasta jooksul oli üks reis, kus tekkis natuke hõõrumist sellepärast, et seltskonnas oli inimene, kes sõna otseses mõttes "saagis senti pooleks". Et kas kamba peale parkimist läks per nase maksma 1,3EUR või 1,5 EUR või muud sarnast. Who cares? Aga näed, mõnele on see oluline. 

Õnneks tänapäeval on SplitWise olemas ja ei pea enam sellepärast ka väga muretsema.

Mul on/oli natuke teine case - reis sai ostetud veebruari alguses mai väljumisega. Ettemaksud said tasutud. Enne viimase ja suurima osa makseka tähtaega oli ametlik teade, et lend jääb ära. Senini oli ka mul dilemma, et kas kirjutada ettemaks korstnasse või maksta ka viimane osa ära. Õnneks tuli Novatoursi poolne teade paar päeva enne maksetähtaega.

Mulle pakuti ka alterntiive, et sama hinnaga pakett sügisel (listahinna järgi oleks see kallim olnud), aga paraku aegade osas mulle see ei sobinud ja tegin oma tellimuse tühistamise taotluse (taganemisavaldus).

Ja täna laekus ettemaks täies ulatuses mu arvele e see protsess võttis aega ca 2 kuud. Täiesti normaalne tänases situatsioonis. 

Kogu protsess oli ok ja etteheiteid pole. Võib-olla oleks hea, kui klientidele antakse teada umbmäärane menetlemise ja tagasimakse aeg. Siis jääb vahepealne "närveldamine" ära. Mõnedele võib see ettemaksuraha olla eluliselt vajalik igapäevaselt kasutada muudel eesmärkidel.

Oktoobris 2019 Snoop viitas Bangkok Postile, mis Thai Airwaysi raskustest kirjutas. Nüüd tundub lõpp (pankrot) juba veelgi käegakatsutavam olevat. Kirjutavad erinevad väljaanded - FT ja Thai Enquirer.

"Soovitan ka teistel, vähe mõtlevatel siit jalga lasta." :)

Sai endale kohaliku digiajastu alguses suhteliselt kallis (mäletamist mööda oli vist ca 11.000 EEK) Olympus Camedia C-seeria pill ostetud. Välk oli olemas ja äkki ka mingi zoomikene.

Ja ütleme nii, et tore oli, et selle asemel, et see raha noore nolgina maha pidutseda sai "põhivara soetatud". Hetkel arhiivi vaadates on kõik üritused, tegevused, olengud kenasti jäädvustatud. 

Tagantjärgi tarkusena võib öelda, et väikse mälukaardi ja pilveteenuste puudumise pluss oli see, et pilte on hoomatavas koguses ning korduvaid samasuguseid klõpse peaaegu et ei eksisteeri.

Ja nagu arhiiv näitab, siis minu esimesed reisi-digipildid on aastal 2001 tehtud Egiptuses Sharmis, kus toona 5* hotelli paketikal käidud mingi erihinnaga 1000 EEKi eest. Aga pilt siis hoopis lennukist, sest kes neid püramiide või Punast merd ikka näinud pole :)

![](lotusair)

Kaireh, milles see väitlemine seisnes e mis olid TT argumendid?

Eks seda mittehuvitamist peegeldab kõige paremini antud teema ca 19.000 lugemist. Selle loogika järgi võiks 99% Tripi teemadest üldse kustutada, kuna need ei huvita kedagi.

Ma pole küll sihtrühm, aga on huvitav vahelduseks lugeda, et kuidas veel on võimalik reisida. Äkki keegi kunagi teeb mullegi tasuta upgrade'i äriklassi ja saab natuke luksust nautida :)