Viimased kommentaarid

Egiptuse teemasid muidu ei kipu lugema, aga miskipärast selle avasin ja ei kahetse. 

Hea kohe sellist meelelahutuslikku review'd lugeda.

Ise olen seal mitu aastat jutti käinud ja paari nädala pärast jälle. Söögid oleme seni mökkis teinud kaasavõetud toorainest.

Lõunat sööb enamasti Activity Parki juures asuvas (seal, kus Gondoli2000 mäkke sõidab) buffees ja minu mäletamist mööda oli see 12 EURi salatid, paar sooja söögi valikut ja magustoit. Söö palju jaksad. 
Majade ja mäepiletid hinnad on webist leitavad. 
Kohalikust poest olen ostnud ainult leiba ja piima ja need on nats kallimad, kui meil. 

Teemaalgatajale võiks soovituseks öelda, et enne kui oma emotsioonid hashtagitamisega välja elada võiks kodutöö ära teha. See, et meie pangad välismaal iga liigutuse eest mingi teenustasu võtavad ei tohiks küll mingi uudis olla. Sa pead enamasti teenustasu maksma ka siis, kui SEB kaardiga Swedi automaadist raha võtad.


Kui see oli esimene reis välismaale, siis võib selle kirjutada kogenematuse arvele, aga taoliste asjade uurimine võiks olla üks reisiks valmistumise punkt vältimaks hilisemaid üllatusi.

SEB kodukal on must-valgelt kõik kirjas, kui palju miski liigutuse eest maksta tuleb. Nt. 5. Sularaha väljavõtmine välismaal (lisandub tasu välisvaluutas tehtud tehingute eest) - 1 euro + 2,5% tehingusummast.
Või 6. Tasu välisvaluutas tehtud tehingute eest - 1,5% tehingu summast.

Sarnane hinnapoliitika on ka teistel suurematel kohalikel pankadel -  Swedil või LHV-l.

Aga et mitte ainult moraali lugeda, siis omalt poolt soovitaksin, et kui on ikka soov kaarti välismaal kohapeal kasutada, siis uurida võimalikke alternatiive näiteks N26 või Transferwise Borderless kaardi näol.

Lisan omapoolse arvamuse, et kui rääkida sellises umbmäärases võtmes nagu "Hinnad Tais", siis oleks mõttekas ikka minna vähe täpsemaks. Seda nii teema algataja kui ka vastajate poolt.

Oma kogemusel ütleksin, et hinnad võivad olla suht erinevad olenevalt, kas oled Chiang Mais/Pais, Bangkokis või kuskil lõuna pool (Phuket, AoNang vms). 

Ma olen USAs ainult 1 kord reaalselt AirBNB hostiga kohtunud näost-näkku ja seda ka sellepärast, et nad ise elasid sama maja ülemistel korrustel. Florida rannikul ringi sõites olen alati võtmed koodilukuga postkastist kätte saanud. Ja peatunud olen nii korterites kui ka majades.

AirBNB bronnimine võrreldes hotellidega võib olla ajakulu mõttes paar klikki rohkem, kui ei ole instant booki. Mingit pikka maili või telefoni teel suhtlemist pole mul näiteks kunagi olnud.

Aga õige ta on, et esialgu soodsana tunduvad AirBNB hinnad võivad lõpuks palju kallimaks osutuda tänu teenus- ja koristustasude lisandumisele.
Ja kindlasti kõik detailid läbi lugeda. Floridas ühte maja üürides oli seal näiteks limiit päevasele AC kasutamisele e kui mingitest tundidest üle läksid, siis see oli lisatasu. Itaalias hooajavälisel ajal (talvel) peatudes küsitakse ka lisaks eraldi küttetasu. Ehk selliseid nüansse ei tasu kahe silma vahele jätta.

Ise olen paar korda Florida ida- ja läänerannikul tiirutanud edasi-tagasi-üles-alla ja enamik kordi teinud broneeringud jooksvalt, kuna mõnes kohas tahaks olla nats kauem ja mõnes ainult ööseks peatuda. Arvestama peab, et kõrghooajal võib valik lihtsalt piiratum olla. 
Märtsis võiks Miami kandis arvestada Spring Breakiga, kuna siis tuleb öömaja saamisel konkureerida noortehordidega.

Kui sa otsid siin foorumis (või google'is) märksõna Priceline või Hotwire, siis peaksid saama veel ühe võimaluse, kuidas soodsaid ööbimiskohti saada/leida.

Mina annaksin ostusoovituse Peaceful House nimelisele kohale. Asukoht on põhimõtteliselt Long Beach piirkond. Ei ole küll otse rannas, aga rannast eraldab põhimõtteliselt üks blokk/kvartal e 2-3min rahulikult jalutuskäiku mööda kõvakattega rada.

Hotellis on suur bass ja piisavalt lamamistoole. Ühel pool on 2-korruseline hoone ning teisel pool bungalowd. Süüa paraku kohapeal ei pakuta, aga jälle mõned minutid jalutada ning peatee ääres on mitmeid söögikohti ning paar poodi. Lisaks siis teisel pool rannas ka söögikohad olemas.
Rollerid-rattad kohepeal laenutamiseks olemas.
Kohapeal oli ka massöör.

Meeldis, kuna oli rahulikus kohas (nö. meie rannas nägin kõige rohkem paari peret) oma bassuga.

Võin kinnitada isegi, et ca kuu aega tagasi, kui pileteid bronnisin, siis oli SVO-HKT otsa veebruaris opereerimas Aerofloti enda booking süsteemis Rossya. Nüüd samu kuupäevi vaadates on Aeroflot ise jälle tagasi ja Rossya hoopis SVO-BKK suunal.

Seega on väiksed edasi-tagasi vangerdused toimunud.

"Miks üldse juua?"... hea küsimus :) 


Mina pole õnneks juhtunud ühelegi lennule, kus keegi on ennast kuulikindlaks joonud ja siis teistele pinda käib. Ja ega hästi ei kujuta seda ettegi, kuidas on võimalik lennukis pakutavate 2 või 4cl-iste annustega end sodiks juua. 

Aga personaalselt võtan olenevalt lennu kellaajast 1 või 2 konjakit, et parem uni tuleks. Parem uni tähendab seda, et ei ärka üles selle peale, kui tagumik kangeks jääb või kui vahekäigus (enamasti valin aisle koha oma pikkusest tulenevalt) keegi möödaminnes toksab jms.

Olin isegi sama dilemma ees mõned nädalad tagasi ja valisin pikema lennu Qatariga. Põhjuseks peamiselt see, et Aeroflot pani Moskva-Phuket ja tagasi otsa lendama oma sõsarfirma Rossya ja nende fleet tundub vähe vana olevat, mis Phuketi otsa opereerib. 

Täna veel peaks muidu saama Qatariga hea hinnaga pileteid (vähemalt mingi selline reklaammail tuli paar päeva tagasi).

Kas muidu Venemaa lennundus on Lääne sanktsioonide alt väljas e Airbus ja Boeing ikka tarnivad oma varuosi/lennukeid sinna?

E.T., kaanid ei pea ilmtingimata ainult vees olemas. Selle regiooni metsades on nad umbes nagu meie puugid - klammerduvad võsa külge ja kui sealt läbi lähed, siis haaravad sinust kinni. Kui vaba pinda nahal ei leia, siis liiguvad suht kiirelt edasi.


Parim kaitse nende vastu minu arust on lihtsalt palja ihu katmine. Khao Sokis peaks (kuskilt foorumist jäi meelde) olema müügil spets kaanisokid.  Aga kui sa käid sissetallatud radasid (nö jalutuskäik metsas), siis ma väga üle ei hakkaks muretsema. Pane pikad püksid jalga ja sokid pükste peale ja kärab küll :)
Ma nt. kevadel käisin Põhja-Tais matkamas ja ei kohanud ühtegi kaani. Samas Borneol džunglis ragistades sai need spets sokid isegi kummarite peale tõmmatud, kuna seal jäi kaane silma küll.

Ja kui sa naisega kavatsed džunglisse minna, siis ei soovita kaanidest enne kohalejõudmist rääkida ning ka mitte lasta tal guugelda "leech bite" vms :)

Mis puudutab sääskesid, siis mina olen Tais kasutanud koguaeg Sofelli toodangut, mida saab igast 7/11st. Jääke olen kasutanud ka Eestis ja töötab ka siinsete sääskede peal edukalt.
Kui seda ei usalda, siis meie kaubandusest on võimalik ka 99% deetiga tooteid leida. Vana hea Ben's 100 on vist kadumas, aga seda asendab samalaadne X-100.

Ei oska paraku praktilisi kogemusi jagada, kuna ise olen alles paari kuu pärast sinna suundumas. Aga olles teinud eeltööd, siis foorumites soovitatakse küll, et minna Khao Soki kohapeale ja sealt suvalisest teeäärsest müügipunktist endale sobiv varianti osta/valida. 

Mingi eeltöö oleks hea ära teha nt. TA põhjal, et keda eelistada. Ise olen vaadanud, et tuurid hakkavad just pigem kohe hommikul e sõidetakse kuhugi hüttidesse kohapeale ja siis valida, kas kanuutada, koobastesse minna vms.
Ise plaanin samamoodi eksprompt valikud teha. Baasiks valisin küll Khao Laki, kuna võimalusel tahaks võtta ka 2D1N või 3D2N tuuri ka Surin Islandsile. Similanil paraku enam ööbimisvõimalust ei pakuta.

Mis puudutab malaariat, siis oma eeltöö tulemusel sain aru, et malaaria oht on suhteliselt madal ja neid juhtumeid seal esinenud pole.  Mina otseselt peale suure deeti sisaldusega sprei pole plaaninud midagi kaasa võtta või tarvitada. Aga kindlasti on see igaühe enda otsus ja nagu öeldakse, et "konsulteerige oma arstiga" :) Malaariaks võib ju piisata ka ainult ühest sutsust sääse poolt.
Ja eks see oleneb natuke ka sellest, kui niiske või kuiv parajasti on. Pigem olen aru saanud, et riietus peaks selline olema, et kaanide eest ennast kaitsta.

Ok, sellise nurga alt ma ei mõenudki, et regulaartransport võiks olla buss või takso. Pidasin seda tavapäraseks liinilennuks.


Kui nii, siis kas lennufirmal on mingi kohustus hüvitada järgmisele lennule mittejõudmine, kui need pole ühel piletil? Selleks ju nagu see kindlustus ongi.

Anxuuu, huvi pärast lihtsalt küsin, et kas PZU viitas ka mingile konkreetsele punktile hüvitist ära öeldes?

PZU üldtingimustest lugesin välja, et "hilinemine, mis on põhjustatud regulaartranspordi hilinemisest või mitteväljumisest halbade ilmaolude, tehnilise rikke või liiklusõnnetuse tõttu;"

Selle järgi ma ütleks, et sinu case on "regulaartranspordi hilinemine" ja siin pole välja toodud mingeid välistusi nagu "transiitreisijate ootame" vms.
Kui selliseid põhjuseid hakatakse tooma, mida pole must-valgelt kirjas, siis on see selge ohumärk. Aga no seda teevad vist kõik.

Eks siin kehtib ikka see vana tõde, et kindlustustingimustega tuleb tutvuda e kõik need peenes kirjas tekstid läbi lugeda. Eriti need peatükid, kus on kirjas välistused.

Ja seda enam tuleb seda teha siis, kui tekib küsimus, miks hindade vahel on käärid. 

Hiljutine näide, kui sai paaripäevaseks reisiks tehtud kindlustus ja tekkis samamoodi küsimus, et miks BTA niipalju soodsam on. Minu jaoks oli kiire vastus tingimustes kirjas - nemad küsisid terviserikke case'i puhul 100 EURi omavastutust, aga teised mitte. Ja oligi lihtne otsus teha - kas säästa poliisi ostes mõningad EURid või reaalse case'i puhul maksta veel 100 EURi lisaks.

Ja kui PZU tingimusi lugeda, siis on seal selgelt kirjas, et "ei hüvitata reisitõrkekindlustuse kahju, mis tekkis
loodusõnnetuse tõttu".

Võib küll hetkel targutamisena tunduda see tingimuste lugemise soovitus, aga lõppkokkuvõttes, kui reaalne case tuleb, siis ei ole peale enda kedagi süüdistada.

Muidugi oleks ideaalne, kui oleks olemas alati up-to-date tabel kõikide nüansside võrdlustega, aga mina pole oma silmaga seni seda näinud.

Veel üks näide - Swedbanki kred.kaardiga kaasatulev kindlustus korvab lennufirma streigist tulenevad kahjud, aga SEB Kuldkaardiga kaasnev kindlustus (PZU) seda ei tee. Äkki on ka vastupidi midagi e SEB-l on midagi rohkem, kui Swedil.

Kui sa oled lennuki tagaosas, siis on see juba ise suur risk aja mõttes. See, et mõnel reisil saab tagaosast välja on pigem harv juhus (vähemalt minu kogemusel) ehk enamikel juhtudel pead niikuinii ära ootama, kuni kõik eelnevad read on lennukist väljunud.

Ehk kui on kiire, siis tuleks panustada lisaeurod ja omale kindel koht ettepoole osta.

Enamikel juhtudel minu arust ei lasta sul ka oma pagasit äriklassi poolele jätta, kui sa sinna ei kuulu :)

Aga miks mitte Ecolines supporti kirjutada ja oma mure ära kurta. Eks siis on näha, et kuidas nemad sellesse suhtuvad. Siis alles võiksid teha selliseid otsuseid, et kas liikuda teise firma kliendiks või mitte.


Üldistades, siis mulle tundub, et reaalsus on siiski see, et selliste case'ide puhul klient on pahane ja siunab mõnda aega, aga kui pahameel mõne aja pärast lahtub, siis hind paneb asjad paika ja ollakse jälle kliendid edasi.
Taolist "jonnimist" võivad endale lubada corp kliendid, kelle pahameel tõesti teenusepakkujat kuidagi mõjutab.

Serravallet julgeks isegi soovitada. Juhtusin sinna paar kuud tagasi. Suur ala poode ja väga erinevaid brände (lisaks teada tuntud CK, Bossile Itaalia enda tegijad), mida pole kuulnudki. Ehk shoppinguhuvilistele peaks surfamist jätkuma. 

Mina läksin sinna paari spordipoe (Columbia, Salomon) pärast ja sain sealt otsitud asjad. Lisaks olid nö. clearance nurgakeses vägagi soodsad pakkumised ka Eesti hindade mõistes.
Muud brändikaubad eriti soodsate hindadega ei hiilanud. Aga kindlasti vaheldus Eestis pakutavale sortimendile.
Outletist kohe üle tee suur hüpermarket Iper, kust võib ka leida igasugu huvitavat kraami.

Kui teavitamise all mõelda netipangas (mul SEB) vastava info sisestamist, siis olen seda USAs käies teinud. Aasias kaardiga palju ei maksa, ainult ATMi kasutus.

Aga kuu aega tagasi Itaalias mingis outletis sisseostu tehes helises küll telefon ja SEB uuris, et kas see olen ikka mina, kes naisterahvaste butiigis endale midagi shoppab (ostsin naisele kingitust). Ma ei tea, kas nad oleks kaardi blokeerinud, kui ma näiteks poleks vastanud.

Minu arust tuleks lennujaama jõudmise aja puhul rääkida kahest erinevast stsenaariumist - tavalend vs tšarterlend.


Esimesel juhul mina isiklikult reisin suurema osa reisidest käsipagasiga ja teen check-ini varem ära. Varasemalt vaatan, kui palju lende samal ajal veel läheb e ennetan võimalikku suurimat pudelikaela - turvakontrolli. Ehk Tallinnas ma jõuan lennukasse ca 1h enne. Mujal suuremates lennukates katsun varem kohal olla, sest suurte lennujaamade turvakontrollid võivad aeg-ajalt olla ka väga aeganõudvad.

Kui aga rääkida tšarterlennust, siis peab arvestama, et esiteks ei saa sinna teha eelnevalt check-ini ja sellest poleks ka palju kasu, kuna suure tõenäosusega kogu lennukitäis inimesi tahab veel ka hunnikutes kohvreid ära anda. Ehk see võib olla taas suhteliselt aeganõudev protsess. Paar nädalat tagasi viisin ise tuttavad TLL-i tšarterile 1,5h varem. Avatud oli 3 "kassat" ning järtsus pidi seisma hinnanguliselt 30-40min.

Ca kuu tagasi Milano Malpensas jõudsin lennukasse ca 1h45m enne lendu ja selleks, et pagas ära anda kulus ca 50min. Kusjuures vahepeal mingid lennud (Easyjet) võeti priority kassasse, kuna muidu nad oleks lihtsalt maha jäänud. Turvakontrollist sain õnneks ühe jutiga läbi (tänu väikelapsele), muidu oleks seal ka veel 10-20min otsa läinud.

Ehk kokkuvõttes ma arvan, et 2h võiks olla turvaline aeg ja ega minu eelpool toodud kogemused ei pruugi samal lennul mõni teine päev üldse kehtida. Ma ise enamasti liiga vara kohale ei lähe ja seni õnneks pole kuskilt maha jäänud. Kõige suuremad ootamatused ajakulu osas on mul olnud just suurtes lennujaamades.

Norsu, hea märkus. Selle peale lepingutingimuste kiirlugemist tehes ei mõelnudki. Mul lepingus see 200 EURi. Eks siis tuleb neid teisi kohalikke teenuseid ka lähemalt uurida, et mis nende loogika on.

Septembri lõpus olen olnud hotellis nimega The Sun Palace. Sai võetud, et ära proovida AI ja laste värk. Eks ta üks paras kolhoos oli. Kui sulle meeldib AI kontseptsioon suurtes hotellides, siis ma pigem soovitaks minna.
Positiivse poole pealt peab ära märkima, et söök oli iga päev suht vaheldusrikas, lastele tehti showd (algas küll liiga hilja (ca 22 paiku) 4-aastase jaoks) ja norm rand oli 5 min jalutuskäigu kaugusel.

Negatiivne oli see, et neiberhuud septembri lõpus oli suht igav, suitsetamine igal pool oli tolereeritud (ka. lasteshow ajal kõikides laudades) ja baaris pakutavad kokteilid olid paras haltuura e vorbiti kokku odavatest siirupitest.

Suitsetamine tundus, et häiris ainult meid, kes me oleme puhta õhuga sarnastes kohtades harjunud. Kokteilide osas oli soov lihtsalt libistada mõnda head ja kvaliteetset gini/viskit, kui "hullud" lõunamaalased bingot mängisid, aga seda võimalust isegi polnud.

Reaalselt sai igapäevaselt käidud rendiautoga ümberkaudsetes randedes, mis tundus parem variant olevat, kui kohapeal bassu ääres istuda.

Teemaalgatajana anna ka vähe tagasisidet. Sai võetud WorldWideInsurance, aga seda õnneks vaja ei läinud. 

Huvitav oli, et Europautol oli lausa ametlik brožüür, kus olid ära toodud nö. tasuta vigastused, mille alla käisid ca 3cm läbimõõduga kriipsud. Enne pole seda täheldanud.

Aga funny fact on see, et kui need Lääne teenusepakkujate lepingutingimused sai ikka rida realt läbi loetud, siis nüüd mingi hetk lugesin enda auto kindlustuslepingut (PZU) ja seal on lausa eraldi sees, et sama lepingu raames on ka mul rendiauto omavastutus kindlustatud. Ehk vahel tasub enda lepingut ka lugeda. Kasvõi ajaviiteks. Võib leida kasulikku infot.

Netis kiirelt surfates on veel paar Eesti teenusepakkujat (Salva ja Kindlustusest, kes sama asja teevad. Eks siis järgmine kord, kui teema jälle aktuaalne tuleb hakata kohalike teenusepakkujate nüanssidesse süvenema. Või kui keegi on seda juba teinud, siis tagasiside oleks abiks.

Türgi reiside jaoks tundub valik olevat 30-aastased Airbus A320-200 või 15-aastased Boeing 737-800.


Suva Türgi reisi näide:

Väike update (äkki kellegile abiks) - tahtsin vanavanemaid aasta alguses Tenerifele saata ja uurisin, et TUI.ee-l on küll sihtkoht olemas, aga mingit infot seal all pole.

Infotelefonil vastas meeldiv naisterahvas, kes ütles, et nende eesmärk on alustada reisidega, mis toimuvad pigem 2019 suvel. Hetkel pakutav Türgi siis algab kevadel. Ju siis muud sihtkohad lisanduvad kunagi suviste väljumistega.
Ehk tundub, et lähema poole aasta reise veel TUI.ee-lt siis loota pole.