Lennukaost Poola õhuruumis õnnestus vältida
veigo
veigo
29. apr 2022 05:04

Nagu Trip.ee-s sai kirjutatud, ähvardas Poolat seoses erimeelsustega Poola lennujuhtide töötingimuste ja -tasu üle alates 1. maist Poola õhuruumi suuremat sorti kaos. Kokkuvõte toimunust:

  • 30. aprillil oleks lahkunud suur hulk Poola lennujuhte.
  • See oleks viinud aeronavigatsiooniteenuste piiratud kättesaadavuseni Poola õhuruumis, mis oleks kaasa toonud suure hulga lendude tühistamise ja paljude lendude ümbersuunamise Poola õhuruumist.
  • Üle oleks saanud koormatud Saksamaa idapoolsed ja Skandinaavia lõunapoolsed sektorid, mis oleks puudutanud kokku umbes 1000 Poolast ümbersuunatud lendu ööpäevas. Paljud neist lendudest oleks ülekoormatuse tõttu pidanud kas muutma väljalennu aegu või valima pikema lennutrajektoori.
  • Eelkõige oleks lennujuhtide lahkumine puudutanud kahte Varssavi lennujaama (Chopin ja Modlin), mis oleks opereerinud piiratud ulatuses ja ainult kella 09:30 ja 17:00 vahel.
  • Katkenud oleks ka lennuühendus Tallinna ja Varssavi vahel.
  • Kuna Poola valitsuse määrus lennuliikluse piiramise kohta alates 1. maist oleks sundinud Ryanairi tühistama Modlinist pakutavast 57 liinist 55, jõudis odavlennufirma 25. aprillil esitada Euroopa Komisjonile kaebuse LOT-i alusetu eelistamise ja nende diskrimineerimise kohta. Nördimust ei varjanud ka Modlini lennujaama juhid.

Neljapäeval, 28. aprillil toimus Poola lennuliiklusteenistuse ja Poola lennujuhtide ametiühingu vahel peetud läbirääkimistel siiski eelviimase minuti läbimurre ja saavutati kahekuuline ajutine kokkulepe aeronavigatsiooniteenuste jätkumiseks.

Tegemist on vaherahu, mitte sõja lõpuga

Et Poola lennuliiklust mitte halvata, tegi Poola lennuliiklusteenistus märkimisväärseid järeleandmisi ja saavutati kokkulepe lennujuhtide töö jätkamiseks. Tegemist on siiski ajutise lahendusega. Pooled andsid endale kaks kuud ja kümme päeva aega edasisteks kõnelusteks, mis kestavad kuni 10. juulini.

Navigatsiooniteenuste jätkamiseks soovitab lennujuhtide ametiühing soovitab oma liikmetel tööle naasta või pikendada lahkumise etteteatamistähtaega kuni 10. juulini. Lennuliiklusteenistus kohustus omakorda alustama organisatsiooni auditiga ja sisse viima vajalikud ümberkorraldused.

Kokkuvõtteks

Halvimat stsenaariumi sai Poolas seekord välditud. Aga arvestades lennujuhtide resoluutset käitumist, tundub, et tegemist on Poola lennuliiklusteenistuse pikalt kestnud juhtimisprobleemidega. Ega muidu poleks korraga laual arutamiseks sedavõrd palju küsimusi korraga. Lennujuhtide töötasu on sellest vaid üks osa, räägitakse ka töökorralduse, -tingimuste ja -turvalisuse üle, koolitustest kuni eetikakoodeksini välja. Probleemide kuhjumisele viitab ka see, et märtsis tagandati Poola lennuliiklusteenistuse PANSA ajutine juht, kuid asemele määratud uus juht on tunnistanud, et tal on lennundusega üsna vähe kogemusi.

Loodetavasti jõutakse juuliks asjad siiski selgeks räägitud ja me ei pea enam kartma, kas LOT-i lennud Tallinnas ja Varssavist toimuvad või ei.

Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased