Nagu Trip.ee-s sai kirjutatud, ähvardas Poolat seoses erimeelsustega Poola lennujuhtide töötingimuste ja -tasu üle alates 1. maist Poola õhuruumi suuremat sorti kaos. Kokkuvõte toimunust:
Neljapäeval, 28. aprillil toimus Poola lennuliiklusteenistuse ja Poola lennujuhtide ametiühingu vahel peetud läbirääkimistel siiski eelviimase minuti läbimurre ja saavutati kahekuuline ajutine kokkulepe aeronavigatsiooniteenuste jätkumiseks.
Tegemist on vaherahu, mitte sõja lõpuga
Et Poola lennuliiklust mitte halvata, tegi Poola lennuliiklusteenistus märkimisväärseid järeleandmisi ja saavutati kokkulepe lennujuhtide töö jätkamiseks. Tegemist on siiski ajutise lahendusega. Pooled andsid endale kaks kuud ja kümme päeva aega edasisteks kõnelusteks, mis kestavad kuni 10. juulini.
Navigatsiooniteenuste jätkamiseks soovitab lennujuhtide ametiühing soovitab oma liikmetel tööle naasta või pikendada lahkumise etteteatamistähtaega kuni 10. juulini. Lennuliiklusteenistus kohustus omakorda alustama organisatsiooni auditiga ja sisse viima vajalikud ümberkorraldused.
Kokkuvõtteks
Halvimat stsenaariumi sai Poolas seekord välditud. Aga arvestades lennujuhtide resoluutset käitumist, tundub, et tegemist on Poola lennuliiklusteenistuse pikalt kestnud juhtimisprobleemidega. Ega muidu poleks korraga laual arutamiseks sedavõrd palju küsimusi korraga. Lennujuhtide töötasu on sellest vaid üks osa, räägitakse ka töökorralduse, -tingimuste ja -turvalisuse üle, koolitustest kuni eetikakoodeksini välja. Probleemide kuhjumisele viitab ka see, et märtsis tagandati Poola lennuliiklusteenistuse PANSA ajutine juht, kuid asemele määratud uus juht on tunnistanud, et tal on lennundusega üsna vähe kogemusi.
Loodetavasti jõutakse juuliks asjad siiski selgeks räägitud ja me ei pea enam kartma, kas LOT-i lennud Tallinnas ja Varssavist toimuvad või ei.